PARTNER SERWISU
ggjbsdmn
539 540 541 542 543
Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 12 kwietnia 2018 07:25:28 przy kursie: 242,50 zł
Faktycznie, kurs wtedy był inny niż obecnie. Na dzień 31.12.2014 średni kurs USD/PLN wynosił 3,5072, potem jeszcze wzrósł. Gdyby przyjąć średnio ok. 3,65 to i tak dałoby to wg założeń aircanady ok. 33 zł z kopii i ok. 425k sprzedanych kopii. Moim zdaniem to ciągle dużo różni się od rzeczywistej sprzedaży.
Edytowany: 12 kwietnia 2018 07:33

mori
0
Dołączył: 2015-03-13
Wpisów: 127
Wysłane: 12 kwietnia 2018 08:15:24 przy kursie: 242,50 zł
Utnapisztim napisał(a):
Cytat:
dane steamdb odnośnie obecnych graczy pozostają bez zmian (via twitter.com/Marlamin/status/98...).
Także będziecie mogli fapować nad peakiem i dalej robić swoje przeliczenia thumbright

No to świetnie że nas uspokoiłeś zwłaszcza że peak dla FP i tak będzie można sobie bezpośrednio podglądać dzięki danym bezpośrednio podawanym przez sam steam (o ile tylko załapie się do pierwszej setki najwyższych peaków - może się załapie) http://store.steampowered.com/stats/


nie musi sie zalapywac (ale i tak pewnie bedzie wysoko) - steamdb wyciaga te dane z webapi (co moze zrobic kazdy z poziomu przegladarki). Pozwala to tez szacowac (w duzym przyblizeniu) liczbe botow/multikont na steam.

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 12 kwietnia 2018 09:21:25 przy kursie: 245,00 zł


rubik
56
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 738
Wysłane: 12 kwietnia 2018 10:39:27 przy kursie: 245,00 zł

Bez danych steamspy będzie zdecydowanie trudniej ocenić przychody - będą bardzo duże rozbieżności w opiniach.

Pozostaje śledzić peak liczby graczy (można odnosić do TWoM) oraz czas pozostawania w rankingu global steam TOP1/TOP3/TOP10 oraz czas po którym FP zejdzie z pierwszej strony.

Czas pozostawania można odnieść do Surviving Mars - FP musi mieć zdecydowanie lepszy przebieg premiery - 1,5 kk sprzedanych kopii w 2018 to wielkie wyzwanie thumbright

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 12 kwietnia 2018 10:51:11 przy kursie: 245,00 zł
Surviving Mars zupełnie nie nadaje się na benchmark dla FP z powodu preorderów co mocno zaburza zarówno peak jak i miejsca w rankingu. Dla mnie będzie takim benchmarkiem They Are Billions.

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 12 kwietnia 2018 10:57:58 przy kursie: 245,00 zł
rubik napisał(a):

Bez danych steamspy będzie zdecydowanie trudniej ocenić przychody - będą bardzo duże rozbieżności w opiniach.

Pozostaje śledzić peak liczby graczy (można odnosić do TWoM) oraz czas pozostawania w rankingu global steam TOP1/TOP3/TOP10 oraz czas po którym FP zejdzie z pierwszej strony.

Czas pozostawania można odnieść do Surviving Mars - FP musi mieć zdecydowanie lepszy przebieg premiery - 1,5 kk sprzedanych kopii w 2018 to wielkie wyzwanie thumbright

W Twoich rozważaniach umyka jeden kluczowy fakt, że teraz mamy 2 razy więcej kupujących niże za czasów TWOM.
Więc kalkulując według pozycji TWOM na Steam .... to wyjdzie nam 2 razy większy przychód.
Można przyjąć, że gra prawdopodobnie będzie się sprzedawała lepiej na początku - bo jest duża baza graczy TWOM. Mogą oni chcieć kupić grę wcześniej niż TWOM do którego przekonywano się miesiącami wraz ze wzrostem marki. Więc FP może się sprzedać w relacyjnie wyższym % ceny wyjściowej ...
Czy tak będzie zobaczymy ..Think
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 12 kwietnia 2018 11:08:10 przy kursie: 245,00 zł
rubik napisał(a):

Czas pozostawania można odnieść do Surviving Mars - FP musi mieć zdecydowanie lepszy przebieg premiery - 1,5 kk sprzedanych kopii w 2018 to wielkie wyzwanie thumbright


Dlaczego w 2018? Reko WBK rozbija tę ilość na 2018-2019 i co ciekawe zupełnie nie uwzględnia w przychodach gier z wydawnictwa czy TWOM.

rubik
56
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 738
Wysłane: 12 kwietnia 2018 11:32:28 przy kursie: 245,00 zł

Dyskusje o przychodach będą się toczyły do 30 sierpnia kiedy zostanie opublikowany jednostkowy raport półroczny.

Rekomendacja WBK zakłada 93,8kk przychodów w 2018 - można założyć że poza FP 11bit będzie miał ok. 20kk (TWoM i wydawnictwo) - na FP pozostaje 73,8kk - średnia cena FP ważona sprzedażą w 2018 będzie dużo niższa niż 60zł (promocje) - zatem do sprzedaży jest "grubo" powyżej 1kk kopii FP w 2018.


baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 12 kwietnia 2018 11:35:59 przy kursie: 245,00 zł
@rubik
no przecież WBK uzasadnił swoją wycenę sprzedażą 1,5mln FP więc o czym mowa - czytałeś reco ?
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

rubik
56
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 738
Wysłane: 12 kwietnia 2018 11:44:51 przy kursie: 245,00 zł

Mnie interesuje tylko poziom przychodów jakie zakłada dana rekomendacja - to w jaki sposób DM przygotował tą daną nie ma znaczenia - nie powinno się wiedzieć w jaki sposób przygotowuje się prognozy i parówki :)

My możemy szacować sprzedaż poza FP (zakładam ok. 20kk) oraz sprzedaż FP (reszta) by te przychody były możliwe do osiągnięcia.


Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 12 kwietnia 2018 11:51:24 przy kursie: 245,00 zł
Przy średniej ok. 50 zł z kopii w 2018 (bardzo optymistyczne założenie) rzeczywiście musieliby sprzedać 1,5 mln kopii żeby osiągnąć taki poziom przychodów o jakim pisze rubik. Niewiele jest gier indie które moglyby pochwalić się takim wynikiem na pecety. Z konsolami byłoby łatwiej.Think

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 12 kwietnia 2018 12:17:38 przy kursie: 245,00 zł
@ggn
to znaczne uproszczenie tematu.
Do niedawna rynek chiński był bardzo hermetyczny. Teraz od jakiegoś czasu się otwiera często w nielegalny sposób a społeczeństwo szybko się bogaci. Wystarczy spojrzeć na tempo wzrostu PKB i PKBPK. Na osobę poziom PKB sięga już połowy tego co w Polsce a dogonili Bułgarię.
Przy tak szybkim rozwoju już niedługo zwykły Chińczyk będzie mógł sobie kupić na Steam - bo będzie go stać.
Aktualna polityka może być na rękę Steam i części wydawców/producentów gier.
Rozbudza się potrzebę grania w gry spoza rynku chińskiego ..... a później się będzie je ograniczać.
Teraz monopol na razie ma jeszcze Tercent i inne podmioty. Z czasem rynek będzie się trochę uniezależniał od miejscowych graczy.
Mając rozeznanie, że można grać w światowe hity Chińczyk za jakiś czas mając świadomość, że go stać kupi na Steam.
U nas w latach 90-tych też ogromna większość gier była piracka tak samo encyklopedii.
Sam pamiętam jak płyta z encyklopedią kosztowała około 40% wypłaty !!!!
Zdecydowana większość softu była piracka. Teraz ta proporcja się znacznie odwróciła. Przyczyna jest taka, że teraz cena sprzętu i softu wielokrotnie spadła względem pensji.
To samo tam obserwujemy i niebawem się to mocno zmieni.
W najbliższych latach zmieni się też podejście i Steam i Chińczyków.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

ggn
ggn
0
Dołączył: 2017-08-25
Wpisów: 22
Wysłane: 12 kwietnia 2018 12:41:34 przy kursie: 245,00 zł
@baks
Być może tak będzie (choć uważam że raczej to zachód będzie zdobywał zamknięty rynek chiński a nie odwrotnie) ale dla zbliżającej się premiery FP kontynentalny rynek chiński nie ma znaczenia i chyba nie ma sensu dopisywać 1,7 mld Chińczyków do wishlisty.

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 12 kwietnia 2018 13:14:18 przy kursie: 245,00 zł
Ja stawiałbym raczej na mix obydwu tendencji.
Zachód będzie zdobywał rynek chiński. Tyle, że będzie to następowało powoli ze względu na administracyjne regulacje które są w interesie miejscowego lobby i silnego narodowego interesu państwa.
Jednak moim zdaniem to sami Chińczycy z czasem wymuszą lepszy dostęp do światowego "dziedzictwa". Więc będzie to postępowało z obu stron.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

rubik
56
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 738
Wysłane: 12 kwietnia 2018 13:52:06 przy kursie: 245,00 zł
aircanada15 napisał(a):
Powiedz jednak rubik dlaczego tak bardzo przejmujesz się rekomendacjami i założeniami tychże ?


Inwestorzy (rynek) reagują na rekomendacje - gdy będzie można zweryfikować rzeczywistą sprzedaż FP także rekomendacje powinny zostać zweryfikowane.

Bez steamspy oszacowanie sprzedaży będzie trudniejsze i obarczone większym błędem - jednak określenie czy sprzedaż FP w 2018 "idzie na" 500k, 1 kk czy 1,5kk nie powinno być wielkim problemem.

FARM Manager - 6 dni po premierze połowa drugiej strony rankingu global czyli gra furory już nie zrobi.

@antyteresa możesz uaktualnić i wkleić wykres ze sprzedażą gier gamedev? Może ktoś ma notatki z czasem przebywania w TOPach global poszczególnych gier?

Edytowany: 12 kwietnia 2018 13:52

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 12 kwietnia 2018 14:55:42 przy kursie: 245,00 zł
Utnapisztim napisał(a):
Faktycznie, kurs wtedy był inny niż obecnie. Na dzień 31.12.2014 średni kurs USD/PLN wynosił 3,5072, potem jeszcze wzrósł. Gdyby przyjąć średnio ok. 3,65 to i tak dałoby to wg założeń aircanady ok. 33 zł z kopii i ok. 425k sprzedanych kopii. Moim zdaniem to ciągle dużo różni się od rzeczywistej sprzedaży.

Średni raczej nikogo nie interesuje, bo fakturę wystawia się na dzień i jak sądzę jest bardzo blisko początku miesiąca. Dlatego, JAK JUŻ MIELILIŚMY TEMAT NA FORUM WCZEŚNIEJ pokazałem dwa poziomy za III kw. 2014 r. czyli koniec listopada i koniec grudnia.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 12 kwietnia 2018 15:01:40 przy kursie: 245,00 zł
rubik napisał(a):
@antyteresa możesz uaktualnić i wkleić wykres ze sprzedażą gier gamedev? Może ktoś ma notatki z czasem przebywania w TOPach global poszczególnych gier?


kliknij, aby powiększyć

Greenthumb
0
Dołączył: 2014-12-16
Wpisów: 162
Wysłane: 13 kwietnia 2018 10:46:10 przy kursie: 245,00 zł
Nowe fragmenty rozgrywki, ukazujące kilka wyborów prowadzących do ścieżki totalitarnej.
Polecam podgłośnić, bo nie ma tu komentarza i w końcu słychać jak brzmi oprawa dźwiękowo-muzyczna.
Moim zdaniem doskonale buduje klimat. Np. po wybudowaniu centrum propagandy słychać z głośników "comrades we must work harder".





Greenthumb napisał(a):
Obecnie FP ma dodane 31350 osób, mozna chyba oczekiwać w momencie premiery ok 40-50 tys. może więcej.


Cytat:
Od 17.11. przyrosło 4 tys. w społeczności steam, więc chyba można zakładać więcej niż 50 tys. w momencie premiery, może nawet 70-80. Jaki to będzie miało wpływ na sprzedaż? Nie wiadomo, ale pokazuje jasno, że sporo osób się interesuje Frostpunkiem już teraz.


Liczebność grupy znacznie przewyższa moje poprzednie szacunki. Możemy pewnie oczekiwać 90-100 tys. osób w grupie i 350-400 tys. na liście życzeń w momencie premiery.
Wiedźmin miał ok 150 tys. osób w grupie w momencie premiery przy dość długim okresie pre-orderów. Ale to oczywiście było niemal 3 lata temu.

Edytowany: 17 kwietnia 2018 00:59

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 13 kwietnia 2018 11:13:28 przy kursie: 245,00 zł
Nie ma co odlatywać na razie a także porównywać z W3 (zadziobią Cię zwolennicy)
Patrząc na grupę to przyrosty są zbliżone do 1000 dziennie. Przed samą premierą w miarę rosnących ilości treści o grze może jeszcze wzrosnąć. Do 100tyś może nie dojść ale przekroczenie 90 chyba można być spokojnym.
Lista prawdopodobnie zbliży się z tych samych powodów bardziej do 400tyś - 300 mineliśmy już dość dawno na fali ostatniej promocji. Od tego czasu liczba przyrostów w grupie praktycznie nie spadła. Tak samo jest zapewne z listą życzeń. Jak to się przełoży na sprzedaż będzie widać przed końcem premierowego tygodnia.
Dużo nam da obserwacja TOP na Steam. Wyjście na 2 pozycję będzie oznaczało dobrą sprzedaż a utrzymanie się tam 2 dni lub więcej oznacza duży sukces. Czy to się uda przekonamy się już za 2 tygodnie. Po tygodniu w TOP 5 będzie można szacować sprzedaż.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 13 kwietnia 2018 11:48:40 przy kursie: 245,00 zł
"Nie ma co odlatywać na razie a także porównywać z W3 (zadziobią Cię zwolennicy) "
- już jestem :D

Mogę tylko dodać, że W3 w okresie premierowym sprzedał drugie tyle na GOG (nawet bodajże trochę więcej niż na Steam). Patrząc z perspektywy czasu, Dziki Gon w 2015 był trochę niedoceniany na platformie Valve, oczywiście w sensie wielkości sprzedaży. 1,1 miliona kopii nie rzuca na kolana.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11BIT



539 540 541 542 543

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,200 sek.

lsufxqei
tyyfnxde
evnahnhl
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +76 827,68 zł +384,14% 96 827,68 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
svcydxrk
xvflnpfb
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat