PARTNER SERWISU
yuqizfaw
444 445 446 447 448
ronin
0
Dołączył: 2009-02-01
Wpisów: 157
Wysłane: 17 września 2021 12:23:26 przy kursie: 195,00 zł
To co mówi zarząd CD Projekt a rzeczywistość to 2 różne drogi. Upłynie troche wody zanim inwestorzy zaczną wierzyć w to co mówi zarząd CD Projekt.

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 17 września 2021 16:14:57 przy kursie: 195,00 zł
Ja tam wierzę zarządowi. Wyciągnęli miliard z rynku będąc w tragicznej sytuacji. Tzn. mając 1,2 mld kosztów i daleką od obiecywanej jakości grę, której doszlifowanie wymagałoby dodatkowych 20 miesięcy pracy. Stracili reputację ale ocalili dla nas, długoterminowych akcjonariuszy, skórę. Jednocześnie gra cały czas się sprzedaje i podoba się większości graczy. Posiada też duże grono użytkowników konsol, którzy nie mogą doczekać się wersji na PS5 i XSX.
Edytowany: 17 września 2021 16:22

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 20 września 2021 11:16:28 przy kursie: 184,42 zł
ronin napisał(a):
To co mówi zarząd CD Projekt a rzeczywistość to 2 różne drogi. Upłynie troche wody zanim inwestorzy zaczną wierzyć w to co mówi zarząd CD Projekt.


Daj spokój na wątku nigdy nie zabraknie fantastów wierzących w to, że spłka za 4 lata wypuści kilka produktów AAA.
Tyle, że to już przerabiali na CIG ... wielu jednak w to wierzy. Co trzeba mieć w głowie aby snuć takie marzenia- chyba totalny brak wiedzy o branży.
Tu nie wystarczy narysować gry na papierze i zeskanować do komputera .... sama się nie napisze.
Lista marzeń fanbojów CDR:
1. Szybka naprawa CP i gigantyczna sprzedaż.
2. Wersja sieciowa CP z premierą w przeszłym roku premiera to hiperhit a gra sprzedawana po 100USD ... thumbright
3. Nowy tytuł AAA za 4 lata
4. a w międzyczasie jeszcze premiera W4
...... chyba o niczym nie zapomniałem
achy każda z gier sprzedaje się oczywiście gigantycznie tworząc nowe kolejne rekordy sprzedaży ... Angel

czas chyba jednak na pobudkę .. Boo hoo!

Jak spółka pokazała na razie nie mają kompetencji na stworzenie za pierwszym razem hitu w nowym świecie.
Tak było z Wiedźminem - był niezły ale do hitu mu sporo brakowało. W2 nie dali rady w konsolami. W3 wyszedł lepszy niż się można było spodziewać.
Jak widać spółce wychodzi co druga - trzecia produkcja.
Trzeba oddać sprawiedliwość, że na każdej grze zarabiają coraz więcej. Tyle, że koszty samych gier galopują. Po pierwsze z racji wzrostu płac a po wtóre z powodu ogromnego wzrostu samych gier i prac przy nich.
Można liczyć czy następca CP będzie lepszy ale hitu na miarę W3 raczej nie.

Spółka na razie nie ma kasy na prace nad 2 tytułami. Kasa by była gdyby nie spiepszyli prac nad CP a tak to marzenia o 2 tytułach można sobie schować.
Teraz trzymajmy kciuki aby udało się dowieźć z sukcesem prace nad DLC i aby te płatne pociągnęły sprzedaż CP tak aby spółce starczyło kasy na kolejny tytuł.
Rozpoczęcie prac nad kolejnym tytułem oznacza premierę nie wcześniej niż w 2026.
Tyle czasu 5 lat potrzebowali aby dokończyć prace nad CP prace które trwały od co bodajże najmniej 2012 kiedy pokazano jakieś materiały.
Teraz nie ma jeszcze żadnych materiałów - więc premiera 2026 to i tak spory optymizm.
Chyba warto przypomnieć sobie co Zarząd mówił o zyskach w 2020-2022 (6 miliardów a będzie max 2 mld) a także wcześniej, że chyba do 2022 wyda 2 nowe tytuły. Jeden jest (wadliwy ale jest) nad kolejny dopiero ruszyły prace.
Sprawdzalność obietnic Zarządu bardzo niska.
Obiecanie szybkich premier kolejnych gier klasy AA to będzie zwykłe oszustwo tak jak z "zadziwiającą grywalnościa na PS4" gdzie jej nie było w ogóle.
Być może Zarząd idzie w ślady "złotoustego" z CIG ..... oby nie.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)


ronin
0
Dołączył: 2009-02-01
Wpisów: 157
Wysłane: 20 września 2021 12:10:43 przy kursie: 184,42 zł
Nie trzeba być analitykiem technicznym by zauważyć że nie ma kto tego ciągnąć do góry. Ulica pociągneła troche na bazie wyników i to tyle w temacie. Profesjonalni nawet tego nie tkneli a zachód szortuje:
rss.knf.gov.pl/RssOuterView/fa...

Kosztownylaptop
9
Dołączył: 2021-06-17
Wpisów: 28
Wysłane: 20 września 2021 12:46:10 przy kursie: 184,42 zł
baks napisał(a):
ronin napisał(a):
To co mówi zarząd CD Projekt a rzeczywistość to 2 różne drogi. Upłynie troche wody zanim inwestorzy zaczną wierzyć w to co mówi zarząd CD Projekt.


Daj spokój na wątku nigdy nie zabraknie fantastów wierzących w to, że spłka za 4 lata wypuści kilka produktów AAA.

Moderator:
Proszę nie cytować całej wiadomości, fragment w zupełności wystarczy


A monster Slayer?
Edytowany: 20 września 2021 12:50

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 20 września 2021 13:16:44 przy kursie: 184,42 zł
Monster Slayer może za 5 lat dorówna Gwintowi (jeśli projekt nie zostanie zamknięty wcześniej). A to oznacza kilkanaście milionów złotych zysku rocznie. Jednocześnie zespół Gwinta i Spokko mogą być w przyszlości fajnymi odskoczniami dla pracowników zmęczonych Cyberpunkiem czy "Dużym Wiedźminem".

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 20 września 2021 14:06:56 przy kursie: 184,42 zł
Im kto ma mniejszy staż na Giełdzie tym większe oczekiwania na szybki zarobek
a także pewność co do inwestycji którą się wytypowało i włożyło często sporą część wolnych zasobów.
Rzadko jednak tak bywa, że ktoś z minimalnym stażem trafia w punkt.
Osobiście poznałem ludzi którzy zainwestowali całość środków i w ciągu roku zyskali kilkaset %.
Tyle, że nie był to ich własny wybór tylko a rekomendacji bardziej doświadczonych "szefów" grupy.
Można było zarobić tak samo dużo na CDR .... tyle, że ten okres minął i raczej nie wróci.
CDR ma okres prosperity "poza sobą".
Teraz musi walczyć o pokazanie, że mają potencjał aby stworzyć jeszcze kiedyś coś wielkiego godnego następcę W3 .... niezależnie czy to będzie CP-bis czy W4.
Na razie ja nie widzę takiego potencjału a przynajmniej nie w tym składzie osobowym.
A sny o tworzeniu równolegle 2 projektów przysparzają mnie o ból brzucha "ze śmiechu".
Owszem można darować sobie rozwój CP .... ale skąd kasa na kolejny produkt a w kasie jest tylko ok 1,5 mld zł.
Można też zostawić połowę załogi na produkcje DLC bez których gra niewiele już da zarobić i rozpocząć prototypowanie 2 nowych gier.
ZA 18-24 miesiące może ruszyć produkcja tamtych gier.

Tyle, że z załogą ok 400 osób na projekt premiery nie można się spodziewać wcześniej jak w 2028. Warto pamiętać, że ostatnie 3 lata nad CP pracowało blisko 800 osób. Załoga połowę mniejsza nie da rady wcześniej.
Wciąż wielu się wydaje, że produkcja gry to tak jak zrobić zdjęcie .... i gotowe.
Polecam poczytać poradniki do gier i spróbować zrobić coś samemu. Wtedy może dotrze skala trudności.
Teraz po CP już sam marketing nie sprzeda projektu który prawie nie istnieje - niewielu się na to da nabrać.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 20 września 2021 14:48:14 przy kursie: 184,42 zł
CD Projekt od kilku lat zatrudnia po 100-150 nowych pracowników rocznie. Przy Cyberpunku pracowało 450-500 osób rocznie w ostatnich 2 latach.
Obecnie pracami koncepcyjnymi nad niezapowiedzianym projektem zajmuje się w CDR 70 osób. W kolejnych latach zatrudnienie będzie rosło w miarę postępów prac nad nowymi grami. Jednak pracownicy, którzy będą się stopniowo uwalniać w miarę kończenia projektów związanych z CP2077 powinni z nawiązką wystarczyć do tworzenia dwóch zespołów w 2022 i 2023 roku, które początkowo nie muszą przekraczać 200-300 osób aby w roku premierowym osiągnąć 400-450 osób.
Jestem przekonany, że bieżące wpływy ze sprzedaży wystarczą w najbliższych 2-3 latach na produkcję bez naruszania miliardowej rezerwy. Nowy Wiedźmin i Nowy Cyberpunk w mojej ocenie będą grami tańszymi w produkcji niż Cyberpunk 2077, gdyż podwaliny obu gier już istnieją - łatwiej tworzyć kontynuację niż nowe IP (stworzenie IP CP2077 kosztowało spółkę 660 mln zł).
A co do kosztów marketingu - są to pieniądze, które b. szybko wrócą do firmy - wydatki zostaną poniesione w kwartałach poprzedzających premierę i wpłyną na konta firmy już w kwartale premierowym bądź następnym. A nie sądzę, żeby CD Projekt wydał 2 gry AAA w jednym roku.
Edytowany: 20 września 2021 14:54

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 20 września 2021 17:33:23 przy kursie: 184,42 zł
tgolik napisał(a):
CD Projekt od kilku lat zatrudnia po 100-150 nowych pracowników rocznie. Przy Cyberpunku pracowało 450-500 osób rocznie w ostatnich 2 latach.
Obecnie pracami koncepcyjnymi nad niezapowiedzianym projektem zajmuje się w CDR 70 osób. W kolejnych latach zatrudnienie będzie rosło w miarę postępów prac nad nowymi grami. Jednak pracownicy, którzy będą się stopniowo uwalniać w miarę kończenia projektów związanych z CP2077 powinni z nawiązką wystarczyć do tworzenia dwóch zespołów w 2022 i 2023 roku, które początkowo nie muszą przekraczać 200-300 osób aby w roku premierowym osiągnąć 400-450 osób.
Jestem przekonany, że bieżące wpływy ze sprzedaży wystarczą w najbliższych 2-3 latach na produkcję bez naruszania miliardowej rezerwy. Nowy Wiedźmin i Nowy Cyberpunk w mojej ocenie będą grami tańszymi w produkcji niż Cyberpunk 2077, gdyż podwaliny obu gier już istnieją - łatwiej tworzyć kontynuację niż nowe IP (stworzenie IP CP2077 kosztowało spółkę 660 mln zł).
A co do kosztów marketingu - są to pieniądze, które b. szybko wrócą do firmy - wydatki zostaną poniesione w kwartałach poprzedzających premierę i wpłyną na konta firmy już w kwartale premierowym bądź następnym. A nie sądzę, żeby CD Projekt wydał 2 gry AAA w jednym roku.

Coś tu się nie pokrywa w szacunkach. To prawda, że zatrudniają po jakieś 150 osób – bo raport za 2019 mówi o 18% wzrostu wpis i link poniżej

CD Projekt na koniec 2019 roku zatrudniał łącznie 1044 osoby, czyli o 18% więcej niż w zeszłym roku. Aż 84% z nich stanowi zespół CD Projekt RED, a pozostali pracują przy GOG.com. Dokładnie 885 pracowników związanych było z warszawskim biurem firmy.
www.gry-online.pl/newsroom/cd-...
tylko trzeba spojrzeć na dramatycznie słabe zagospodarowanie sił roboczych jakie posiada spółka.
W spółce już 2 lata temu pracowało ponad 1000 osób a z tego przy kluczowej grze tylko 400-450. !!!!
W tym około 650-700 produkuje gry. To dramat tak złą strukturę – chyba nie ma żadna inna znana duża spółka z branży.
Gra kosztowała jak piszesz 660mln. Spójrz jakie były średnio stawki płacowe za okres produkcji CP i porównaj ile wzrosły zarobki w branży. Okres produkcji CP był jak pokazała sytuacja co najmniej o rok za krótki. Następna gra wymaga pewnie 6 lat produkcji z większymi siłami .
Pytanie do ilu musi wzrosnąć zatrudnienie z CDR aby byli w stanie produkować 2 gry.
Na razie nie ma zabezpieczonego keszu na takie ekstrawagancje. Już następna gra będzie miała dość napięty budżet.
Jednakże być może spółka potrzebuje „dopingu” trudna sytuacja budżetowa przed W3 jak widać skutkowała genialną produkcją. Martwi mnie tylko silnik. Ostatnia produkcja pokazała, że spółka nie miała silnika spełniającego potrzeby gry.


igen napisał(a):

Baksiu, zapomniałeś o buńczucznych zapowiedziach zarządu CDR (w zeszłym roku), że chcą być (jako firma gamingowa) w pierwszej trójce na świecie....

Pamiętam, że jak to przeczytałem to mnie brzuch rozbolał...
Ze śmiechu...:)

a akurat brałem tą wypowiedź nieco na wyrost.....
Jednak w przypadku gigantycznego sukcesu CP wydawało się to realne w perspektywie kilku lat .... jak widać nawet mnie (starego trutnia giełdowego) udało się nabrać sile marketingu CDR ... d'oh!
Nabrać jednak nie na tyle aby kupić akcje thumbright
i wcześniej i wtedy uważałem je za zbyt drogie. Z CDR wysiadłem za wcześnie (po fiasku wydania W2 na konsole) ale na szczęście nie straciłem.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 20 września 2021 19:24:09 przy kursie: 184,42 zł
Obecnie w CD Projekcie pracuje 1200 osób. W tym, oprócz 190 osób w administracji mamy 950 osób w kluczowych działach: 213 w najważniejszym dziale wydawniczym, odpowiadającym min. za marketing i 730 w dewelopingu. Wg mojej wiedzy są to b. zdrowe proporcje.
Trochę martwi mnie tak szybki wzrost zatrudnienia. Oby nie skończyli jak UBI, gdzie mimo kilku dużych produkcji rocznie pieniędzy starcza właściwie tylko na wypłaty dla 10 tys. pracowników.
Edytowany: 20 września 2021 19:30


lesgs
38
Dołączył: 2012-07-19
Wpisów: 907
Wysłane: 20 września 2021 21:20:25 przy kursie: 184,42 zł
@tgolik

Pisałeś coś o tym, że z nowymi wersjami (np. CP77) będzie lepiej, bo istnieją fundamenty. Mi się wydaje, że problemem jest silnik gier a to może zaburzyć ten prosty scenariusz.

Teraz bardziej ogólnie:

Dużo jakoś ostatnio pisze się o Thorgalu. Zastanawiam się nad kilkoma kwestiami. Thorgal jest bardzo znany, a jakoś żaden wielki producent gier nie podjął jeszcze tego tematu. Wątpię, by nie znali tego scenariusza. Thorgal to wiele znaków zapytania. Kto chce sprzedać prawa autorskie, i za ile? Na pewno nie uda się tego kupić tanio. To typowy wydatek up-front przed jakimkolwiek podjęciem prac. Poza tym, to nie jest całkowicie otwarty świat (jak przy CP77) i właściciele praw autorskich będą chcieli kontrolować to, co znajdzie się w treści ewentualnej gry. Ponadto, seria komiksowa nie jest zamknięta, to może sprawić wiele trudności. Dlaczego: Przygody znane są znane, a nowe autorzy będą chcieli najpierw wykorzystać w komiksie, a potem w grze. Samobójstwem może być powierzenie nowych wątków developerowi gier. Tylko zaznaczam te kwestie - takich czynników przy budowaniu gry może być znacznie więcej.

Dlatego, byłbym ostrożny przy zakładaniu z góry, że to na pewno będzie nowy temat gier CDR. Ze względu na bogactwo świata Thorgala jest spore niebezpieczeństwo, że jakiś kopista naruszy prawa autorskie właścicieli tego świata - nawet nieświadomie. Jest też kwestia wieku odbiorców gry - nie wszystkie wątki (np. Kriss de Valnor) nadają się dla najmłodszych graczy.

Nadal uważam, że główną "winą" CDR przy CP77 jest stworzenie gry sztampowej, której brakowało walorów nowości i kreatywności. Nowa gra musi być czymś całkowicie oryginalnym - a tak naprawdę to lepiej po drodze wydać kilka zwyczajnych, prostych i "łatwych" gier, szykując duży hit. Tego brakowało w CDR, a może było to wynikiem zbyt ciasnego spojrzenia na rynek i ograniczonych możliwości twórczych. Namawianie ich do nowego "blockbustera" to oczywisty przepis na kolejną klęskę.


Edytowany: 20 września 2021 21:22

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 20 września 2021 21:59:23 przy kursie: 184,42 zł
Bardzo dużo obiecuję sobie jako gracz po fabularnych dodatkach. Liczę, że w dodatkach zobaczymy prawdziwego Cyberpunka, że gra rozwinie skrzydła w przyszłym roku.

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 21 września 2021 00:15:35 przy kursie: 184,42 zł
baks napisał(a):

...[akcje CDR] wtedy uważałem je za zbyt drogie. Z CDR wysiadłem za wcześnie (po fiasku wydania W2 na konsole) ale na szczęście nie straciłem.


Uważasz się obecnie za eksperta jeśli chodzi o CDR. A nie zaufałeś im, gdy kapitalizacja spółki wynosiła niewiele więcej, niż roczny zysk w ostatnich latach.
Trochę pokory.

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 21 września 2021 10:01:26 przy kursie: 184,80 zł
tgolik napisał(a):
Obecnie w CD Projekcie pracuje 1200 osób. W tym, oprócz 190 osób w administracji mamy 950 osób w kluczowych działach: 213 w najważniejszym dziale wydawniczym, odpowiadającym min. za marketing i 730 w dewelopingu. Wg mojej wiedzy są to b. zdrowe proporcje.
Trochę martwi mnie tak szybki wzrost zatrudnienia. Oby nie skończyli jak UBI, gdzie mimo kilku dużych produkcji rocznie pieniędzy starcza właściwie tylko na wypłaty dla 10 tys. pracowników.

I tu się bardzo różnimy.
Struktura jaką podajesz dla mnie jest chora Być może w małej spółce 10-20 osób ma sens blisko 20% administracji ..... bo prezes i ktoś do finansów itp ...
Jednak w firmie ponad 1000 ludzi blisko 20% pokazuje "patologię". Zatrudnili w działach administracyjnych chyba wszystkich z rodziny i znajomych ....d'oh!
Co ma do roboty 200 ludzi w firmie produkującej gry .... podlewanie kwiatków u Prezesa .... chyba wystarczy 1/4 etatu ....
Dział marketingu ok 20% ponad 200 ludzi. Moim zdaniem także wydmuszka.
Może przyniosło to efekt bo nadmuchali oczekiwania do gry ...... tyle, że dział produkcji nie był w stanie pociągnąć projektu.
I tu widać wyraźnie patologię .... struktury.
Po co robić tak dobry marketing i tracić tyle pieniędzy na bicie piany skoro oszczędza się da developerce ... ?

Gdyby z tych ponad 400 osób zostawiono 100 w zupełności daliby radę bez problemu obrobić odpowiednie tematy a zaoszczędzone 300 etatów przeznaczyć na produkcję .... spółka byłaby teraz na innym levelu.
Prowadziłem biznes blisko 20 lat równolegle pracując przez 30 w różnych firmach mając pod sobą czasami blisko setkę ludzi lub współpracując z wieloma. Przyznam, że dla mnie to szok taka struktura. Nie dziwi teraz fakt, że produkują tak jak produkują.
Ni ma szans na zdrową spółkę gdy tak są przejadane przychody. Widać drastyczny brak optymalizacji zatrudnienia.
Nikt mi nie udowodni, że 200 osób w administracji ma co tam robić .... za dużo mam doświadczenia aby w to uwierzyć - ale każdy może wierzyć w co chce.
Napiszesz pewnie marketing - tak jakieś biuro w USA czy nawet dwa (wschód i zachód) ma sens. Ale czy w marketingu muszą mieć biura w każdym kraju albo biuro musi mieć 50-100 osób - nie. Megalomania i tyle a fakty są takie, że brak sił na produkcję.
Jednak moim zdanie spółka o takiej strukturze nie może być bardzo rentowna. Czasem zdarzy się taki strzał jak W3 albo fuks marketingowy jak z CP - ale rzeczywistość aż skrzeczy. To co pokazałeś w strukturze jest znacznie gorsze niż sądziłem. Może tego nie widzieć lub ignorować ale to Twój wybór.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 21 września 2021 10:04

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 21 września 2021 14:54:23 przy kursie: 184,80 zł
@baks

Marża netto:

CD Projekt 2019 - 51%
CD Projekt 2020 - 54%

Take Two (wydawca RDR2 i GTA V) 2019 - 14,8%
Take Two 2020 - 20,1%

MODERATOR
80
Dołączył: 2014-02-12
Wpisów: 211
Wysłane: 21 września 2021 18:38:07 przy kursie: 184,80 zł
Ponownie zwracam się z prośbą o przestrzeganie regulaminu. Wątek spółki nie jest odpowiednim miejscem do dzielenia się wspomnieniami o własnych transakcjach lub inwestycjach (od tego mamy Indywidualne Kroniki Giełdowe) a wpisy komentujące osobę innego użytkownika nigdy nie były mile widziane na forum SW.

Wilk z T29
67
Dołączył: 2011-01-02
Wpisów: 1 254
Wysłane: 23 września 2021 18:14:53 przy kursie: 193,00 zł
www.pb.pl/cd-projekt-koniec-lo...
Cytat:
Patrząc na zachowanie notowań CD Projektu, wydaje się, że ci, który liczyli na podaż akcji pracowniczych i grali pod ten czynnik na krótko, teraz odwracają pozycje

Przypuszczenia, założenia, wszystko idzie w jedną słuszną stronę, ba, niektórzy mogą założyć, że to pracownicy postanowili dokupić akcji.
Wydaję się, że w tej branży pracują inteligentni ludzie, ilu może się skusić na pośrednika w sprawie transakcji? Ja osobiście wołałbym mieć wszystko w swoich rękach.
Wiadomo o której godzinie weszły te akcje do obrotu?
Edytowany: 23 września 2021 18:33

xseror
9
Dołączył: 2021-03-21
Wpisów: 57
Wysłane: 23 września 2021 19:26:07 przy kursie: 193,00 zł
Cytat:
Wiadomo o której godzinie weszły te akcje do obrotu
Ponad 1 mln akcji pracowniczych i ty się pytasz kiedy weszły do obrotu! Średni obrót dzienny na spółce jest na poziomie 450 tys,. więc sam sobie odpowiedzą na to pytanie. Jakie skusić na pośrednika, nie było indywidualnego wyboru! Zdecydowano się na sprzedaż grupową żeby nie załamać rynku. Dom maklerski żeby upłynnić taką ilość akcji po dużych cechach musi stworzyć rynek, więc aktualne wzrosty, mogą o niczym nie świadczyć. Taka sprzedaż jest rozłożona, w zależności od głębokości rynku i jego stanu na tygodnie.
Edytowany: 23 września 2021 19:29

Wilk z T29
67
Dołączył: 2011-01-02
Wpisów: 1 254
Wysłane: 23 września 2021 19:29:14 przy kursie: 193,00 zł
*dopszuczone do obrotu
Widać, że ty i tak nie bardzo wiesz o co chodzi, a do tego kłamiesz. Nie będę cytował kolejnych akapitów artykułu ponieważ jest płatny.
Edytowany: 23 września 2021 19:32

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 23 września 2021 19:48:10 przy kursie: 193,00 zł
mackopl napisał(a):
....ilu może się skusić na pośrednika w sprawie transakcji? Ja osobiście wołałbym mieć wszystko w swoich rękach.
Wiadomo o której godzinie weszły te akcje do obrotu?

70% akcji jest w rękach zarządu, reszta w gestii pracowników. Nie sądzę, żeby ci, którzy zostają w firmie rzucili swoje akcje na rynek pozostając w opozycji wobec polityki spółki. Sądzę więc, że źródłem podaży będą (i to zapewne nie wszyscy, gdyż Trigon z pewnością znajdzie lepszych klientów poza rynkiem) tylko osoby, które opuściły CD-Projekt.

P.S.
To są moje pobożne życzenia. Czas pokaże jak będzie z tą podażą.
Edytowany: 23 września 2021 19:57

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE cdprojekt
  • Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco
    Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco

    We wtorek giełda w Warszawie wykonała zdecydowany zwrot w górę i wybroniła się przed 5. spadkową sesją z rzędu. W środę strona popytowa idzie za ciosem i ale finalnie o losach całej sesji i tak najprawdopodobniej zdecyduje reakcja na decyzję RPP i na dane z rynku pracy w USA. W centrum uwagi są dziś Allegro, Vercom i Asseco Poland.

  • 10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas
    10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas

    We wrześniowej odsłonie portfela BM BNP Paribas analitycy stawiają na dotychczasowe spółki, czyli liderów i czołowych graczy w swoich branżach. Oto jak oceniają wyniki za II kwartał poszczególnych top picks i ich perspektywy.




444 445 446 447 448

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,345 sek.

rwgmjzhx
fnsesgvd
mwgzvcol
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
scvcyktt
qpdtrawd
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat