faqhrfej
Advertisement
PARTNER SERWISU
wxhwpkqx

Analiza wpływu czynników makroekonomicznych na cenę akcji spółki za pomocą Klasycznego Mod

Integral
0
Wpisów: 11
Wysłane: 3 listopada 2013 19:56:00
Witam

Zamierzam napisać pracę dyplomową analizującą wpływ czynników makroekonomicznych na cenę akcji dane spółki np. KGHM za pomocą KMRL.
Jakie czynniki makroekonomiczne mógłbym zamieścić w tej pracy?
Zastanawiałem się nad PMI, dynamiką PKB, ceną surowców (w przypadku KGHM będą to srebro i miedź)- ogólnie interesują mnie takie wskaźniki, które łatwo są dostępne. Co myślicie o takim doborze wskaźników? Jakie mógłbym jeszcze dodać?

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam.

olshinho
0
Wpisów: 134
Wysłane: 3 listopada 2013 20:40:36
niby proste pytanie, ale tak naprawdę pytasz się o sedno twojej pracy dyplomowej. Nikt za Ciebie pracy nie wykona.

Nie znam się za bardzo na metodach statystycznych, ale jeśli chodzi o strukturę pracy to stawiając hipotezę powinieneś sprawdzić/przeprowadzić testy istotności WSZYSTKICH podstawowych danych makroekonomicznych (zmiennych w modelu) i na tej podstawie sprawdzić, które są istotne w kontekście cen akcji danej spółki. I to będzie dopiero odpowiedź na twoje pytanie.

Wybór na początku tylko wybranych danych, o co pytasz jest troszkę nie na miejscu, bo skąd byś wiedział, że np. nie pominąłeś jakiś istotnych zmiennych?

To są rozważania teoretyczne, pytanie czy coś faktycznie wyjdzie z tego i czy stworzysz jakiś model, który będzie miał sens ekonomiczny? Rozmawiałeś już na temat swojej pracy z promotorem?

Integral
0
Wysłane: 3 listopada 2013 21:01:20
Z promotorem jeszcze nie rozmawiałem - mam jutro wysłać wstępny temat pracy.
Praca ma polegać właśnie na zbadaniu istotności danego wskaźnika - wybranego przeze mnie, na cenę akcji.
"Faworytami" są z pewnością PMI, PKB, oraz ceny surowców, jednak to analizy potrzebuję 5 - 7 wskaźników.
Co jeszcze może mieć wpływ na cenę akcji pod względem makro?