PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
24 marca 2024 22:42:00
przy kursie: 62,84 zł
PP miała za 2023 r. ca. 800 mln zł straty. Te 2 mld zł na 2 lata i 2023 r. to chyba nie kasa na inwestycje.
Zresztą byłoby to kuriozalne gdyby podmiot mający 700 paczkomatów przyjął sieć z 5 tys. paczkomatów. Czy PP poza tym jest wstanie organizacyjnie to zrobić? Bardzo wątpię. Integracja systemów informatycznych, wzrost skali logistyki, wzrost liczby klientów, opłaty za paczkomaty na stacjach itd. To istotne przeszkody przemawiające za tym, że PP nie kupi paczkomatów Orlenu.
|
|
178 Dołączył: 2020-08-12 Wpisów: 1 398
Wysłane:
25 marca 2024 08:12:58
przy kursie: 62,84 zł
No chyba, że jakiś geniusz wymyślił, że przekazanie segmentu paczek Orlenu, które działają bardzo przyzwoicie, Poczcie Polskiej, w której nic nie działa to świetna metoda na poprawę sytuacji finansowej tej ostatniej. Tutaj mam podobne wątopliwości jak 1ketjoW czy Poczta Polska jest w stanie z takim "prezentem" sobie poradzić, obawiam się, że bardzo szybko zaczęło by do działać tak jak wszystko w PP. Ale komuś gdzieś tam zza biurka taki pomysł mógł wydawać się sensowny.
Edytowany: 25 marca 2024 08:14
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
25 marca 2024 09:16:14
przy kursie: 62,38 zł
Felas2000 napisał(a):Pocztę polską za orac i oddać w prywatne ręce. W przeważającej większości krajów UE poczta jest państwowa. Nie bardzo rozumiem problem. Tu trzeba spokojnie zebrać dane. Popatrzeć, w których krajach poczta jest dochodowa zrozumieć dlaczego i ten same mechanizmy zaimplementować w Polsce. Poza tym twierdzenie, że sieć paczkomatów PP stanowi konkurencję dla kogokolwiek jest niepoważne. O korzystaniu z paczkomatu decyduje jego lokalizacja i możliwość wyboru w procesie zakupu. Z poczty korzystają głównie ludzie starsi. W dużych miastach odbierasz głównie awiza i trzymasz się od tego reliktu zeszłej epoki z daleka na ile to możliwe, bo każda wizyta na poczcie to strata czasu.
|
|
|
|
PREMIUM
45 Dołączył: 2009-04-01 Wpisów: 381
Wysłane:
25 marca 2024 10:02:28
przy kursie: 62,38 zł
Poczta ma z pewnością infrastrukturę i ludzi, którzy mogą gwarantować sukces, natomiast dotychczas kadry zarządzające były olbrzymią kulą u nogi. Przejęcie Orlen Paczki (w dalszym ciągu dyskusyjne, być może realniejszy jest jakiś alians) wydaje mi się, że byłoby pozytywnym bodźcem dla Orlenu. Orlen zdecydowanie powinien skupiać się na swojej podstawowej działalności, w szczególności biorąc pod uwagę kwestię strategii koncernu multienergetycznego, a nie rozdrabniać się na kurierkę, sklepy convenience i prasę.
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
25 marca 2024 10:18:23
przy kursie: 62,38 zł
tmsglc napisał(a):Poczta ma z pewnością infrastrukturę i ludzi, którzy mogą gwarantować sukces, natomiast dotychczas kadry zarządzające były olbrzymią kulą u nogi. Przejęcie Orlen Paczki (w dalszym ciągu dyskusyjne, być może realniejszy jest jakiś alians) wydaje mi się, że byłoby pozytywnym bodźcem dla Orlenu. Orlen zdecydowanie powinien skupiać się na swojej podstawowej działalności, w szczególności biorąc pod uwagę kwestię strategii koncernu multienergetycznego, a nie rozdrabniać się na kurierkę, sklepy convenience i prasę. Dlaczego Orlen ma się jej pozbywać, skoro w nią zainwestował i skoro jest prawdopodobnie bardziej dochodowa od podstawowej działalności? Jaki to pozytywny bodziec?
|
|
PREMIUM
45 Dołączył: 2009-04-01 Wpisów: 381
Wysłane:
25 marca 2024 10:43:23
przy kursie: 62,38 zł
Nie jest dochodowa i jak wszystkie sieci automatów paczkowych poza Inpostem mają spore problemy z wolumenem i odpowiednim wykorzystaniem zbudowanej sieci. W zeszłym roku sporo dotowali koszty dostawy w celu rozruszania sieci, natomiast to zostało zakończone gdzieś koło września i efekt był tylko chwilowy. To, że mają 5000 automatów i wzrosty przy ekstremalnie niskiej bazie niewiele znaczy. Jak wszyscy pozostali operatorzy poza Inpostem, tj Allegro, DHL/Cainiao, DPD mają spore problemy z zapewnieniem odpowiednich wskaźników wykorzystania/obłożenia.
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
25 marca 2024 11:32:43
przy kursie: 62,38 zł
tmsglc napisał(a):Nie jest dochodowa i jak wszystkie sieci automatów paczkowych poza Inpostem mają spore problemy z wolumenem i odpowiednim wykorzystaniem zbudowanej sieci. W zeszłym roku sporo dotowali koszty dostawy w celu rozruszania sieci, natomiast to zostało zakończone gdzieś koło września i efekt był tylko chwilowy. To, że mają 5000 automatów i wzrosty przy ekstremalnie niskiej bazie niewiele znaczy. Jak wszyscy pozostali operatorzy poza Inpostem, tj Allegro, DHL/Cainiao, DPD mają spore problemy z zapewnieniem odpowiednich wskaźników wykorzystania/obłożenia. Sieci paczkomatów poza inpost-em zapłaciły ca. tyle samo CIT-u w 2022 r. co inpost. Dla mnie jeżeli ktoś płaci podatek CIT to jego działalność jest dochodowa. Każdy kto ma środki będzie inwestował w działalność jaka jest dochodowa. Na tym polega wolny rynek. Ty proponujesz przejęcie 7 razy większej sieci przez PP i uzasadniasz to czym? Tym, że ma być lepiej zarządzana. Ten tekst pojawia się za każdym razem przy zmianie władzy. Efektów brak. Cytat:InPost płaci CIT większy niż wszystkie firmy kurierskie działające w Polsce razem wzięte – w 2022 roku zapłaciły one CIT na poziomie 180 mln zł (co oznacza ok. 90 mln na półrocze). inpost.pl/sites/default/files/...
Edytowany: 25 marca 2024 11:36
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
25 marca 2024 11:35:50
przy kursie: 62,38 zł
Proszę o wykasowanie.
Edytowany: 25 marca 2024 11:36
|
|
PREMIUM
45 Dołączył: 2009-04-01 Wpisów: 381
Wysłane:
25 marca 2024 11:55:46
przy kursie: 62,38 zł
1ketjoW napisał(a):]
Sieci paczkomatów Sieci paczkomatów? Wszyscy operatorzy są przede wszystkim firmami kurierskimi i w związku z sukcesem Inpostu próbują dywersyfikować źródła miejsc odbioru przy okazji zmniejszając koszty, bo trzeba zauważyć że punkty OOH to przede wszystkim mniejsze koszty (a także ślad węglowy, lepsze efektywności łańcucha, itp.). Niestety mniejsze koszty operacyjne w przyszłości wymagają sporych kosztów CAPEX na budowę sieci w odpowiedniej skali oraz oczywiście koszty nakłaniania klientów na korzystanie właśnie z ich sieci. Inpost jednakże i tutaj ma przewagę, ponieważ jest jedynym operatorem zintegrowanym pionowo (kontroluje wszystkie aspekty swojej działalności od produkcji sprzętu, rozwoju oprogramowania po usługi kurierskie). Z tego co mi wiadomo to Orlen nie jest firmą kurierską. Pomysł budowy sieci CEP powstał na kanwie przejęcia upadającego RUCHu, na którego podstawową działalność nie było pomysłu, a miał w miarę odpowiednie zaplecze, aby usługi kurierskie świadczyć. Czy to była dobra decyzja (bo od tego trzeba by było zacząć)? Pomysł był w miarę zdrowy, tym bardziej, że miał być realizowany wspólnie z Pocztą. Natomiast Daniel "wszystko mogę" Obajtek zaorał go na pewnym etapie i w związku z tym powstał bezsensowny twór z punktu widzenia Orlenowskiego core biznesu oraz wewnętrznej konlurencji w ramach SSP. Z resztą podobny przypadek mamy z Polska Presse. Być może na tym też coś zarabiają, ale czy powinni się w to angażować?
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
25 marca 2024 12:29:19
przy kursie: 62,38 zł
tmsglc napisał(a):1ketjoW napisał(a):]
Sieci paczkomatów Sieci paczkomatów? Wszyscy operatorzy są przede wszystkim firmami kurierskimi i w związku z sukcesem Inpostu próbują dywersyfikować źródła miejsc odbioru przy okazji zmniejszając koszty, bo trzeba zauważyć że punkty OOH to przede wszystkim mniejsze koszty (a także ślad węglowy, lepsze efektywności łańcucha, itp.). Niestety mniejsze koszty operacyjne w przyszłości wymagają sporych kosztów CAPEX na budowę sieci w odpowiedniej skali oraz oczywiście koszty nakłaniania klientów na korzystanie właśnie z ich sieci. Inpost jednakże i tutaj ma przewagę, ponieważ jest jedynym operatorem zintegrowanym pionowo (kontroluje wszystkie aspekty swojej działalności od produkcji sprzętu, rozwoju oprogramowania po usługi kurierskie). Z tego co mi wiadomo to Orlen nie jest firmą kurierską. Pomysł budowy sieci CEP powstał na kanwie przejęcia upadającego RUCHu, na którego podstawową działalność nie było pomysłu, a miał w miarę odpowiednie zaplecze, aby usługi kurierskie świadczyć. Czy to była dobra decyzja (bo od tego trzeba by było zacząć)? Pomysł był w miarę zdrowy, tym bardziej, że miał być realizowany wspólnie z Pocztą. Natomiast Daniel "wszystko mogę" Obajtek zaorał go na pewnym etapie i w związku z tym powstał bezsensowny twór z punktu widzenia Orlenowskiego core biznesu oraz wewnętrznej konlurencji w ramach SSP. Z resztą podobny przypadek mamy z Polska Presse. Być może na tym też coś zarabiają, ale czy powinni się w to angażować? Kwestia Polska Presse to dodatkowy wątek i mnie nie interesuje w powyższym kontekście sieci paczkomatów. Rozumiem, że firmy kurierskie mogą rozwijać swoje sieci paczkomatów i widzą w tym biznes, a w przypadku Orlenu nie ma to już sensu, bo nie jest firmą kurierską. Ciekawa koncepcja. Nie ma znaczenia to czy Orlen jest firma kurierską. Znaczenia ma tylko to czy ma szanse na wyższą marżę na tym biznesie niż na działalności podstawowej. Jeżeli tak jest to nie mam z tą inwestycją problemu, jeżeli ten cel zostanie osiągnięty. Orlen może zarabiać na swojej sieci: 1) Pobierając opłaty za korzystanie z ich paczkomatów przez firmy kurierskie; 2) Mogą nawiązać partnerstwo z firmami kurierskimi aby promować ich usługi/ produkty na poczkomatach i pobierać za to dodatkowe wynagrodzenie; 3) Może ofertę rozszerzyć o dodatkowe usługi, ubezpieczenie czy śledzenie przesyłek itd; 4) Może wprowadzić dodatkowe programy lojalnościowe dla klientów, którzy skorzystają z sieci paczkomatów Orlenu; 5) Może zarabiać na przechowywaniu paczek przez dłuższy czas za opłatą lub oferować dodatkowe usługi kurierskie w ramach partnerstwa z firmami kurierskimi. Możliwości biznesowych jest cała masa, aby na tym zarobić nie będąc firmą kurierską. Poza tym mogą mieć niższe koszty związane z miejscem w jakim znajduje się paczkomat. Obecnie inpost wynajmuje lokalizacje. Orlen czy PP nie musi.
Edytowany: 25 marca 2024 12:48
|
|
|
|
PREMIUM
45 Dołączył: 2009-04-01 Wpisów: 381
Wysłane:
25 marca 2024 13:13:16
przy kursie: 62,38 zł
1ketjoW napisał(a): Rozumiem, że firmy kurierskie mogą rozwijać swoje sieci paczkomatów i widzą w tym biznes, a w przypadku Orlenu nie ma to już sensu, bo nie jest firmą kurierską. Ciekawa koncepcja. Nie ma znaczenia to czy Orlen jest firma kurierską. Znaczenia ma tylko to czy ma szanse na wyższą marżę na tym biznesie niż na działalności podstawowej. Jeżeli tak jest to nie mam z tą inwestycją problemu, jeżeli ten cel zostanie osiągnięty.
To absolutnie ma znaczenie, ponieważ nie mają skali, efektywności ani know how firm kurierskich. Oczywiście władowali w to kupę kasy jednakże pytanie czy była to kasa dobrze wydana. Z punktu widzenia insidera jakim jestem (rynku CEP) ta decyzja była błędna. W szczególności, jeżeli patrzymy na rynek - polski rynek CEP jest jednym z najbardziej konkurencyjnych w Europie, jeżeli nie najbardziej konkurencyjny... Orlen, słusznie czy nie, bo na ten temat nie będę się wypowiadał, powinien być koncernem multienergetycznym, a nie energetyczno-prasowo-kuriersko-sklepikarskim. Wg mnie każda decyzja pozwalająca na skupieniu się i lepszym wykonywaniu działalności podstawowej będzie tutaj korzystna. 1ketjoW napisał(a): Orlen może zarabiać na swojej sieci: 1) Pobierając opłaty za korzystanie z ich paczkomatów przez firmy kurierskie; 2) Mogą nawiązać partnerstwo z firmami kurierskimi aby promować ich usługi/ produkty na poczkomatach i pobierać za to dodatkowe wynagrodzenie; 3) Może ofertę rozszerzyć o dodatkowe usługi, ubezpieczenie czy śledzenie przesyłek itd; 4) Może wprowadzić dodatkowe programy lojalnościowe dla klientów, którzy skorzystają z sieci paczkomatów Orlenu; 5) Może zarabiać na przechowywaniu paczek przez dłuższy czas za opłatą lub oferować dodatkowe usługi kurierskie w ramach partnerstwa z firmami kurierskimi. Możliwości biznesowych jest cała masa, aby na tym zarobić nie będąc firmą kurierską. Poza tym mogą mieć niższe koszty związane z miejscem w jakim znajduje się paczkomat. Obecnie inpost wynajmuje lokalizacje. Orlen czy PP nie musi.
Oczywiście, że mają pewne możliwości działania, w szczególności punkt 1, bo reszta, wybacz, ale jest raczej naiwna. Natomiast cały czas budują ten biznes jak wszyscy inni, a więc sieć jest zamknięta dla innych uczestników rynku. Nie widać również jakiś ruchów w kierunku podpisywania umów z dużymi graczami/platformami ecommerce (Allegro, Vinted, Amazon, Shein, Temu, itp.). Biorąc pod uwagę dominującą pozycję Inpostu, tworzenie sieci agnostycznej (przejęcia, aliansy), która mogłaby stanowić alternatywę dla dominującego gracza, najlepiej byłoby powierzyć operatorowi narodowemu, wspieranemu odpowiednią legislacją, jak to z resztą ma miejsce w kilku krajach, w szczególności skandynawskich.
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
25 marca 2024 13:37:55
przy kursie: 62,38 zł
Cytat:To absolutnie ma znaczenie, ponieważ nie mają skali, efektywności ani know how firm kurierskich. Oczywiście władowali w to kupę kasy jednakże pytanie czy była to kasa dobrze wydana. Z punktu widzenia insidera jakim jestem (rynku CEP) ta decyzja była błędna. W szczególności, jeżeli patrzymy na rynek - polski rynek CEP jest jednym z najbardziej konkurencyjnych w Europie, jeżeli nie najbardziej konkurencyjny... Orlen, słusznie czy nie, bo na ten temat nie będę się wypowiadał, powinien być koncernem multienergetycznym, a nie energetyczno-prasowo-kuriersko-sklepikarskim. Wg mnie każda decyzja pozwalająca na skupieniu się i lepszym wykonywaniu działalności podstawowej będzie tutaj korzystna. Skalę mają sporo większą niż każda pojedyncza firma kurierska. Ich paczkomaty są hubami dla firm kurierskich. Do każdego paczkomatu każda firma kurierska może dostarczać swoje paczki. Nie ma ograniczenia do jednej firmy. Żadna firma kurierska budując swoją sieć nie ma takiego potencjału. Wybacz, ale pisząc o możliwościach współpracy pisałem je przez 2 minuty więc może są naiwne niektóry punkty, ale tyle mi zajęło ich wymyślenie nie pracując w tym biznesie. Orlen może inwestować w każdą działalność jaka będzie powodowała, że ludzie będą pojawiać się na ich stacjach benzynowych częściej niż u konkurencji. Dlatego paczkomaty stoją np. na stacjach BP. Patrząc jak działa Poczta Polska nie wierzę aby jakikolwiek biznes im wypalił. Tam jest więcej central związkowych niż w JSW (około 90).
Edytowany: 25 marca 2024 13:40
|
|
178 Dołączył: 2020-08-12 Wpisów: 1 398
Wysłane:
27 marca 2024 07:53:44
przy kursie: 64,58 zł
tmsglc napisał(a):
To absolutnie ma znaczenie, ponieważ nie mają skali, efektywności ani know how firm kurierskich. Oczywiście władowali w to kupę kasy jednakże pytanie czy była to kasa dobrze wydana.
Z punktu widzenia klienta Orlen Paczki to oni to ogarniają. Nie widzę żadnej różnicy w jakości usług pomiędzy Orlenem a Inpostem. Osobną sprawą jest jak na tym zarabiają i czy istnieje faktycznie synergia pomiędzy działalnością główną a paczkową. W tym ostatnim przypadku mam wątpliwości. Natomiast jestem niemal pewien, że przekazanie tego biznesu Poczcie oznacza jego kompletne położenie na łopatki bo poczta polska ma jeszcze mniej know-how firm kurierskich niż Orlen :D
|
|
103 Dołączył: 2011-02-18 Wpisów: 1 520
Wysłane:
28 marca 2024 14:58:14
przy kursie: 65,08 zł
10 mld odpisu.Ostatnio jest jakaś moda na odpisy? Kurs odrobił z nawiązką info o odpisach. To dobry znak. Popyt czekał na lepszą cenę. ujeżdżam byki ===>>
Edytowany: 28 marca 2024 14:58
|
|
214 Dołączył: 2010-01-20 Wpisów: 2 209
Wysłane:
28 marca 2024 15:57:23
przy kursie: 65,08 zł
 ... hm, temat paczek i paczkomatów - dotyczy firmy Rafała Brzoski InPost i Poczty Polskiej. Ta pierwsza firma prywatne dynamicznie wzrasta od 2009r i zgarnia w segmencie ok. 50% zysku, przy udziale w sprzedaży 30-40%. Ta druga firma to relikt antyczny - to 465 lat historii licząc od 1558r. i obecnie jako państwowe nie może istnieć bez poważnych dotacji. A te w latach 2024-25 to ok. 2000 mln zł (w tym na inwestycje sortery i paczki ok. 760 mln zł). Dla porównania InPost w bieżącym roku ma zainwestować 1,3 mld zł. ORLEN z kilku procentowym (4-5%) w tym segmencie (bodaj ok. 5000 paczkomatów, InPost ma ich 30000 sztuk, a PP planuje mieć 2000 sztuk) traktuje tą działkę siłą rzeczy marginalnie, bowiem stanowi to ok. 0,6% jego kapitalizacji. Zatem roztrząsanie tego biznesu na tym forum jest wychodzenie poza nawias zasadniczych dochodów spółki. Czy sprzeda swoje paczki czy odkupi od PP ich paczki to nie zmieni w sposób widoczny wyniku spółki. Inaczej sprawa miała by się gdyby cała Poczta Polska była wystawiana na sprzedaż, co nie wydaje się na ten czas czymś oczywistym. Tam są umocowane struktury (podobnie jak w PKP), bardzo lubiące zarządzać "Urzędami", a to nie może być prywatne.
|
|
214 Dołączył: 2010-01-20 Wpisów: 2 209
Wysłane:
2 kwietnia 2024 10:59:53
przy kursie: 66,18 zł
 .. Oj, oj... to co serwuje nam D. Paćkowski podpierając się analitykiem Ł. Prokopiukiem odnośnie spółek : ORLEN ver. PKOBP jest przedłużeniem końcówki nosa większego rozmiaru. Gigant sektora bankowego PKO rośnie, dzięki wysokim stopom procentowym i przerasta pod względem kapitalizacji byłego Giganta paliwowego ORLEN z przyczyn nieudanej fuzji PKN, PGN, LTS i braku efektów synergii, a ponadto Olefiny III to klapa bowiem zamiast 13,5 mld zł kosztować mają 25 mld zł i w ogóle rynek tu tak wskazuje utratę wartości aktyw zwłaszcza tej nieszczęsnej Olefiny III na odpis 10,2 mld zł w bilansie z końcem 2023r. (?? jeśliby odejmować 25-13,5=11,5 mld zł !). Przyjmijmy, że testy utraty wartości są prawidłowe. A co oznacza odpis 10,2 mld zł z tytułu utraty wartości aktyw - ano obniżenie się wartości księgowej akcji spółki o wartość 8,8 zł /pS (stanowi to 13% wartości rynkowej lub 7% wartości księgowej akcji PKN). A co na to rynek ? Rynek jakoby nic z tego sobie nie robi, podciąga kurs akcji PKN z P=62,5 zł/pS do na ten czas P=67,8 zł/pS. I bądź mądry i pisz tu dalej wiersze Panie D. Paćkowski. www.stockwatch.pl/wiadomosci/g...
Edytowany: 2 kwietnia 2024 11:11
|
|
103 Dołączył: 2011-02-18 Wpisów: 1 520
Wysłane:
2 kwietnia 2024 11:52:36
przy kursie: 66,18 zł
28 marca rynek powiedział co mysli o tych odpisach... ujeżdżam byki ===>>
|
|
3 Dołączył: 2023-06-08 Wpisów: 21
Wysłane:
2 kwietnia 2024 12:07:07
przy kursie: 66,18 zł
Moze wlasnie tu jest klucz... byla przepasc, PKO i banki poszly w gore, rynek tak jak by "zapomnial" o reszcie... chyba podobnie troche jest z KGHM... zauwazylem ze czasami jest takie okienko kiedy przy WIG20, czesc akcji rosnie, inne nie nadazaja, a po pewenym czasie nagle sie robi run i pozostala reszta nadgania. I teraz pytanie czy Orlen pojdzie w gore czy PKO BP spadanie, a moze i jedno i drugie...
|
|
214 Dołączył: 2010-01-20 Wpisów: 2 209
Wysłane:
10 kwietnia 2024 10:14:13
przy kursie: 69,71 zł
 ....tu jest pytanie - co zrobi nowo namaszczony Prezes z ceną 5,19 zł/l. Ktoś umywa ręce, ale ktoś po nim sprząta. Dobry sługa zwykle wyprzedza Pana w jego potrzebie, zanim On raczy to wyartykułować. Ponoć trwa konkurs na Prezesa ORLENU i tuż, tuż poznamy owego szczęściarza z 200 kandydatów najlepszego !?. Przesłuchanie tylu managerów to nie lada sztuka, no i pranie mózgów historycznej wagi. Zakładając najwyższą mobilizację członków Rady Nadzorczej PKN i szacując czas trwania konkursu na ok 200 godzin przesłuchań wychodzi mi 60 min dla jednego kandydata. Owszem sam wygląd kandydata to 70% poznania, ale te pozostałe 30% trzeba z niego wydusić. Oj - jakże prężny musi być ten "Wybraniec", ale spoko, po czynach go poznamy. Jeśli cena benzyny sprawdzi się - to warte było to pranie mózgów. Rzadko wszyscy są zadowoleni i tym razem liczmy na wyjątek od reguły. energia.rp.pl/energetyka-zawod...
|
|
9 Dołączył: 2021-03-21 Wpisów: 57
Wysłane:
10 kwietnia 2024 19:31:39
przy kursie: 69,71 zł
Orlen zgubił w swojej szwajcarskiej pod spółce 1,6 mld zł: biznesalert.pl/orlen-trading-s...
Edytowany: 10 kwietnia 2024 19:32
|
|