pixelg
Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

daniels

daniels

Ostatnie 10 wpisów
Dla mnie też one są pozytywne.
Zdaję sobie sprawę, że w zależności od „intencji” będą różne oceny ale gdyby tak na chłodno, co nowego wniosły:
- odpis – to było wiadome, poza tym to jednorazowe zdarzenie, nie ma znaczenia dla przyszłości
- inwestycje np. w Smarta – o tym też była mowa. Tu trzeba zrozumieć, że to jest prokonsumenckie działanie stanowiące o przewadze

Istotna jest dynamika i ona jest to in plus. Dla mnie na dziś najważniejsi jest prawie 50% wzrost sprzedaży, wzrost liczby klientów i wzrost średniej wartości zakupu klienta. Tu chodzi o to, że e-commerce będzie rósł, na '21 prognozy mówią o 27% (choć w tym aspekcie to plany mogą pójść do piachu) i że Allegro jak najwięcej, ponad rynek, bierze z tego tortu. To konsument tu rządzi, a nie sprzedawca.

Mówienie o "bańkach" jest dosyć kontrowersyjne. Pamiętam Dino za 50 zło, czy CD Projekt przy 120. Miał być sufit, miały być tylko społki starej gospodarki.

Nie ukrywam, że z dużą ciekawością obserwuję Allegro. Rozumiem obstrukcje wielu osób odnośnie C/Z ale patrzę na nich z pkt. widzenia konsumenta, co mi dają, dlaczego tam wolę, czy jest przyjazny interfejs, czy mam bezpieczeństwo? Jeśli tak, to jako Kowalski nie mam powodu zmieniać, wychodzić ze strefy komfortu.
Patrzę też, że tu jest miejsce dla wielu, bo na dziś zakupu on-line to zaledwie ok. 8% sprzedaży detalicznej. To jest dla mnie ważne. Konkurencja dla Allegro wcale nie jest Ali (byłem wczoraj, nie takie tanie, inne produkty, marki chińskie, rosnie presja na podatki no i to raczej jest obok Allegro), czy amazon ALE rynek tradycyjny. To jemu Allegro zabiera i jak widać zabiera coraz więcej. Zaczyna dominować odwrotny efekt ROPO (oglądasz w sklepie stacjonarnym, wracasz do domu i kupujesz przez net).

To proste, to bardzo konkurencyjna kategoria, jestem wiele marek i produktów. Wstawić produkt na półkę to jedno ale odsprzedać go (czyli wypromować ) to drugie ... i wyzwanie przed każdą marką

Czytam koledzy wasz komentarze odnośnie biznesu e-commerec pozwolę sobie na kilka komentarzy/sprostowań
1. Najważniejsza jest użytkownik/ klient a nie sprzedawca. To pkt. widzenia klienta na platformę ma znaczenie. Przyjazny interfejs, użyteczność, gwarancje itp. Sprzedawca zawsze będzie narzekał, że za duża prowizja, że to i tamto.
2. Własna strona i sklep to dziś nie problem. Jest pełno narzędzi. Problemy jest pozycjonowanie tego sklepu. Jeśli masz jakiś unikany produkt, usługę to ok ale 99.9% tego co jest oferowane to dobra masowe, powtarzalne u innych. To oznacza, że masz dużą konkurencję w walce o uwagę. Kowalski szuka w Google a liczy się tylko pierwsze 10 wyszukiwań, max 20. I by tam się znalazł ten mały sklep to wyzwanie i koszty. Koszty na SEO, dodatkowo na jakieś Google Ads, czyli w sumie SEM Ile? Nie ma granicy ale dobre SEM kosztuje (i to nie jest kilkaset zł), bo im popularniejsza kategoria, produkt, to wyższe ceny na licytacji. Poza tym zdobycie klienta to jedno, a utrzymanie to drugie.
3. Zachowanie klienta. Masz sklep i co? I większość z nas wchodzi na Allegro by porównać cenę. Tak to dziś działa. Dodatkowo z mojego pkt. (nie sklepu) taki Allegro Smart to super opcja. Minimalne zamówienie 40 zł i mam free wysyłkę, a w sklepie zazwyczaj od 200 zł. Paradoksalnie wiele przedsiębiorców którzy mieli własne sklepy pojawiało się na Allegro bo ono daje im to szerokie dotarcie.
4. Prawda jest taka, że dla sprzedawców Allegro to też niższa marża, trzeba to przyznać ale daje zasięgi i dotarcie jakich sam nie uzyska. ALE sprzedawcy też byli cwani. Skąt ostatnie zmiany? Bo sprzedawcy wystawiali produkt za 1 zł a dawali wysokie kosztu dostawy, bo prowizja była od wartości produktu. Allegro to ukróciło.
5. Allegro to taki bazar jak niektórzy mówią, wchodzisz, widzisz różne jabłka i ceny ale wszystko masz w jednym miejscu. Od razu oceniasz, wybierasz i kupuje. Nie masz czasu by spędzać godziny w sieci i weryfikować kolejne sklepy – tak w uproszeniu. Do tego bezpieczeństwo, wygoda zakupu, gwarancja. No i coś, czego może nie lubią sprzedawca ale jest ważne dla kupującego – ocena. Raz, że w przeciwieństwie do małych sklepów, tu ocenia faktycznie osoba która kupiła produkt (a nie fake opinia i klikanie na gwiazdkę co znam), a dwa to wiemy jak reagują alergicznie sprzedawcy na złą opinię. To co dla nich jest batem, to dla konsumenta jest cudem.
6. OLX to nie ten klient, nie te potrzeby. To poral na używany rowerek. No i ryzyko, bo są oszuści
7. Allegro wszystko to widzi ale rozwija się. Można się śmiać ale dostałem info, że wchodzę w telemedycynę. I teraz pomyśl, że jesteś taką przychodnią małą, POZ, czy innym lekarzem. Masz gotową platformę i …nieograniczony zasięg w dotarciu do konsumenta. Nie zdziwię się jak za chwile Allegro będzie rozwijać kolejne kategorie, nie wiem może ubezpieczenia czy inne.
8. A co do amazona, to jest gorszy dla firm niż Allegor. Znam to z dużej korpo która pracuje. Nie zarabiają z amazone i nie opłaca im się, są tylko bo są. Poza tym Amazon sam wchodzi w popularne kategorie (weźmy taki smartfon), negocjuje mocno ceny z producentem i tak ustawia algorytmy, że zawsze jest tańszy niż inne oferujące ten produkt sklepy. On zawsze coś zarobi ale zaniża ceny i sprzedawcy (w sumie jego klienci) nie są happy …tylko nie mają wyjścia, bo tam nie ma np. takiego Allegro 
P.S.
Właśnie oglądam konferencje o e-commerce i mówią o ostatnich badaniach. Jakieś polskie mówi o wzroście w ostatnim okresie o 15 pkt. % osób kupujących online, a inne zagraniczne ale odnoszące się do Polski, że w naszym kraju już 83% kupuje online. Powiem tak, nie doceniamy zmian i dynamiki w tym obszarze, bo bazujemy na tym co było i jak to wyglądało. I z tego widać że korzysta Allegro. Widać że rozwija AI, płatność odroczoną i inne funkcjonalności, rozwija mocniej obecność w wielu kategoriach (np. opony a dotychczas rządziło oponeo.pl).

Można tu na nich głosować, trzeba po prostu wpisać ich na końcu na listę, to wtedy jest szansa by pojawiali się na Innovation Days

docs.google.com/forms/d/e/1FAI...

To nie jest tak, ze Amazon wchodzi sobie i zgarnia rynek.
1. Nie jest za darmo dla sprzedawców. Amazon wyciąga rękę po sporo. Poza tym jakikolwiek transfer sprzedawcy z jednego do drugiego zajmuje czas, bo potrzebny jest czas na przejście klienta. Jeśli on przejdzie, bo poza ceną (a te raczej nie różnią się) ważne są także inne kwestie.
2. Ważna jest logistyka dostaw. Amazon z pocztą gada ale to paczkomaty InPost w Allegro są kluczem.Tu nie czekasz a masz za każdym rogiem.
3.Niedoceniamy preferencji konsumentów, w Australii dopiero 3-ci rok dał Amazonowi istotny wzrost ( no a tam nie było konkurencji)
4. I Amazon i AliExpres są na rynku od lat. To że jest amazon.de ale po polsku to właśnie to. Czy ceny są jakieś zaj...te? Wcale nie, czasem jest produkt którego nie ma na Allegro.
Tak więc trochę to takie zaklinanie pewnych rzeczy

to co pisze Pozycja wyżej jest dokładnie w punkt.

Natomiast odnosząc się jeszcze do innych komentarzy:
- narzekania sprzedawców nie mając znacznie, dopóki jest konsument, a on jest na Allegro
- coraz więcej firm tworzy swoje sklepy firmowe na Allgero, tak to jest lekcja z Amazona, podobnie jak powoli Allegro wchodzi samemu w nowe kategorie
- e-commerce to nie jakieś wrórznie, będzie się rozwijał, bo zmieniają się postawy i nawyki. z covidem to ma o tyle znacznie, że covid to przyśpieszył (z całym szacunkiem, ale porównywanie tego z TPSA jest ... nieporównywalne)

E-commerce bez dwóch zdań będzie się rozwijał. Covid przyspieszył już zmiany. Dziś pół Polski jest czerwona,czyli co? Czyli online.
Co do kierunku zmian w PL to jest jasny. Jest Biedra która pokrwa większość kraju , podgryza ja Lidl. I to są dominujące formaty - markety osiedlowe. Rozwija się Dino ale w innym obszarze. Żabka mocno inwestuje w rozwój formatu i być może się tu odnajdzie. Reszta? Jaka reszta. Galerie tracą na znaczeniu i może nastąpić znacznie szybciej to co jest dziś w Stanach. Covid sprawił lub przyspieszył powrót do "lokalnego" sklepu czy takich małych wolnostojących galerii z kilkoma brandami ale bez konieczności chodzenia po korytarzach

Cytat:
A na poważnie - nie odnosisz wrażenia, że COVID jeżeli i sieje spustoszenia, to głównie w mózgach wydawców mass-mediów? Pobieżne spojrzenie na leady lub nagłówki - "dramatyczna sytuacja", "pandemia nadwyręża system opieki medycznej', "nie wszystkich uratujemy".
Jeżeli w szpitalach mamy około 11 tysięcy respiratorów a zajęte zaledwie 4,24% to faktycznie jest tak źle?


Zgadzam się z tym. Nie bagatelizuję choroby, nie ma problemu by nosić maskę, ograniczyć cześć aktywności ALE od pół roku nie ma nic innego niż covid. Nie ma problemu smogu (umiera ok. 40-50 tyś rocznie z powodu ...), nie ma problemu plastiku, wzrostu średnich temperatur ... no po prostu nić nie ma tylko to jedno. Zastanawiam się, co by mogło przebić te newsy? Chyba tylko prawdziwe zombi :-)
Tak, informacja to jedno ALE to co dziś robią media .... to dramat.

Allegro w trendzie spadkowym? Bo tak dużo wyceniane? A ile wyceniana jest Tesla?
Ok powie ktoś, Tesla to nie Allegro. Tak, to było na wyrost ale działa tu podobne postrzeganie.
Zwłaszcza dziś, gdy pandemia będzie z nami do wiosny, nawet jak już nas zupełnie nie zamkną, to sami się ograniczamy z wyjściem. A Allegro jako marketplace jest największe i tam klient szuka tego co potrzebuje w pierwszej kolejności.

Zastanawiam się też jak Spółka może zyskać na covidzie, bo raczej zyska:

- już nie musi przekonywać klientów CZY tylko JAK i KIEDY
- jej klienci to głównie banki, telekomy, może coś z ubezpieczeń, czy leasing - czyli segmenty, które nie dostają jakoś mocno po d... przez covid ale które szukają pomocy i rozwiązań w tym czasie (one muszą w to inwestować, mają środki w przeciwieństwie np. do klientów z branży turystycznej, lotniczej itp - tu akurat Ailleron nie ma klientów)
- dobrym przykładem jest ostatni projekt dla Spółdzielczej Grupy Banków (chwalą się tym ale niestety tylko na LinkedIn i nie pokazują tego inwestorom w StockWatch :(, a to byłoby ciekawe, taki namacalne doświadczenie produktu

We are proud to be a part of Mobile Trends! That w here our partner, SGB Bank, shared the news about its latest app developed by Ailleron in just 6 months. We do not stop there - our next step will be an implementation of automated eKYC feature allowing the bank to acquire new customers remotely. https://lnkd.in/ewp-MPB
#program #MTC2020 #SGBmobile #fintech #digitalbank #challengerbank #digitalpayments #mobilebanking #digitalbanking #cooperativebank #sgb #sgbmobile #ailleronUX

2020.mobiletrends.pl/program#p...

Informacje
Stopień: Oswojony
Dołączył: 18 marca 2011
Ostatnia wizyta: 28 listopada 2020 20:29:28
Liczba wpisów: 30
[0,01% wszystkich postów / 0,01 postów dziennie]
Punkty respektu: 4

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,318 sek.

AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +125,53% +25 106,02 zł 45 106,02 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d