pixelg
Forum StockWatch.pl
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

daniels

daniels

Ostatnie 10 wpisów
Zróbili to, dobrze że dziś a nie jutro bo można by pokusić się że to żart

www.stockwatch.pl/komunikaty-s...

Masz rację, to jest skutek tego,co zaczęło się właśnie prawie rok temu.
Spółka dostała zimny prysznic i mocne słowa od wielu inwestorów, dostała też info co powinna zmienić. I fakt, potrafi sluchac. I to plus dla niej.
Poza kwestia operacyjna zaczęła też dbać o komunikacje, czyli po prostu promocję

Ale bardziej zastanawiał mnie, czy gdzieś przeciekła jakąś informacja, co poniekąd mogło mieć miejsce wcześniej (dla tych co znają spółkę od dłuższego czasu)
czy ktoś zbiera a przy dosyć niskiej podaży musi po prostu podnieść ofertę

Cóż, ja tam widzę inne działania, jeszcze sprzed roku jak zarząd otrzymał różne info co powinni zmienić a potem czego brak (chodzi i komunikację) i zaczeli zmieniać ...
..i dopiero przyszło forum
wave

Dziś ładne wybicie. Ciekawe czy ktoś coś wczet wiedział i zobaczymy info, czy to mBank na Słowacji i w Czechach

Ok, sorki, nie złapałem 🙊

Może nie tyle zmierzchu co urealnienia. Było tak jak kiedyś z bańka internetową, każdy kto coś tam robil przy grach pchał się na rynek, a wiele spółek zmieniało lub rozszerzało profile. I to było chore. Mam wrażenie że przyszło pewne trzezwe myślenie i będzie po prostu selekcja.

A czego byś oczekiwał?
Że za kwartał warte x zł?
Każdy sam musi sobie odpowiedziec na ile chce czekać na rozwój, przyjąć że wyszli z doła ale realizacja planów wymaga czasu bo to nie batoniki.

Wyniki są niezłe, lepsze niż konsensus.
Mocne przychody i zysk (nawet pomimo tego odliczenia w Q3).
Jutro.9.15 konfa
Liczę że będzie większe zainteresowanie

Ten kontrakt akurat wiele tu nie robi.
Może bardziej na zasadzie dobrych referencji, realizacji w Stanach. Gdybym to był jakiś bank,

Ok, poprawiam się

Cytat: " Natomiast z mniejszych spółek najwyższą dynamikę w poprawie wyników mogą zanotować Asseco South Eastern Europe, Atende i Ailleron - mówi dla Akcjonariat.pl Paweł Szpigiel, analityk DM mBanku."

Uzasadnienie: wpływ na kurs w dłuższym okresie, jako że spółka wychodzi z dołka sprzed roku i jasno deklaruje już poprawę.

Dużo racji w wielu postach:
1.Alle nie miało wcześniej konkurencji tj. Amz to fakt. Tylko, że to nie oznacza, że Amz zabierze Alle, zwłaszcza że rynek e-commerce cały czas w PL się mocno rozwija. Tak naprawdę obaj gracze zabierają innym i dzielą między siebie. Miejsca zostały już zajęte.
2. Obecnmość Amz w PL nie wynika z faktu podbicia rynku PL. Z perspektywy giganta, on nie patrzy na jakiś mały kraj. PL to dla niego centrum logistyczne na Europę środkową, wschodnią ale i przede wszystkim Niemcy. To w tym rzecz. Tu jest taniej, jest siła pracowników.
3. Marka i UX Alle zdecydowanie przebija Amz. To jednka właśnie ważne, bo to są marki konsumenckie. Paradoksalnie All jako mniejsze ma tu cały czas przewagę, bo szybciej reaguje na zmiany, szybciej wprowadza. To tak jak z wielkimi koncernami Danone vs. Mlekovita. Ta druga szybko wprowadzi nowości, zareaguje na klienta, bo decyzja jest podejmowana tu i teraz.
4. Sprzedawcy. To inna bajka i to nie ma wpływu na Alle. Rzeczywiście Amz daje szansę na zdobycie klienta zagranicą. Co do prowizji, to są one na Amz większe niż na All (choć sprzedawcy narzekają, to doskonale to liczą). Jest gdzieś nawet link do zestawienia i porównania sprzed miesiąca.
5. Same produkty, a zwłaszcza cena są podobne na obu. Tak, sprawdzałem, jak coś kupowałem i ostatecznie jak różnica jest niewielka, to liczy się dla mnie święty spokój i kupuję tu czyli Alle.
6. Zdecydowanie All bardzo szybko i mocno się ostatnio rozwija. Najpierw wzięli partnera do płatności PeyPo czy jakoś tak, nauczyli się i robią to sami (i mają większą kasę + usługę). Rozwijają działania sprzedażowe w wielu kategoriach, wchodzą w B2B. To jest właśnie przewaga lokalnego gracza.
Tam dziś pracuje dużo bardzo doświadczonych ludzi z koncernów, nie małolatów ale Alle naprawdę pozgarniało jajogłowych m.in. z Procter & Gamble. Czy się nam to podoba, czy nie, to oni są nauczeni grać na wynik i rozwijać.
7. Te wszystkie ostatnie drobne zmiany, czy to nieco większe koszty dla sprzedawców, czy zmiany w ramach Smart to właśnie kwestia akurat dla akcjonariuszy dobra. Po prostu przyszedł moment, gdzie Alle mówi "ok, starczy dotowania, zarabiamy też i na tym". Popatrzcie na to tak, że to znaczy iż czują się na tyle silni, mają wiedzę, że to nie zaszkodzi (tak jak kiedyś nie zaszkodziło parówkom Berlinkom to, jak jakiś bloger coś o nich mocnego napisał i to poszło w Polskę. Media pisały, że teraz to pewnie już parówki będą słabo się sprzedawać, ale Janusz i Grażyna i my wszyscy przeczytaliśmy i ...wróciliśmy". Bo liczy się wygoda.
Tak, Amz wpłynie na zmianę rynku ale nie tak jak wielu sądzi, że zabierze All. Bardziej, że rozwinie go. Pamiętajmy też o tym, że Amz zbiera te wszystkie dane nie dla swoich sprzedawców, tylko dla siebie. Jak widzi, że kategoria się rozwija, to sam wchodzi i mali sprzedawcy są out.

Tu mowa, że można spodziewać się jednej z największych popraw wyników.
Za tydzień wyniki i pewnie konferencja (tym razem zupełnie online).

akcjonariat.pl/news/show/11527...

Moderator:
Pożądany format to link + cytat + uzasadnienie dlaczego ta informacja jest istotna.

ja miałbym ochotę wejść, trochę na zasadzie, że skoro już większość zostałą zmęczona spadkiem, to może właśnie dobry moment.
w wy co sądzicie?


P.S.
przyznam, że osobiście wierzę w potencjał tej Spółki, że będzie się rozwijać i sam rynek będzie mocno (i że jest na nim tez miejsca dla Amz)

No ja właśnie to miałem na myśli, że sam % niczego nie oddaje bo wartość może być znaczną. Życzę by była jak najbliżej tej EI 😉

Dzieki, dobre i rzeczowe podsumowanie.
Ryzyko oczywiście zawsze jest, nie wszystkie plany wyszły Panu Styczniowi jak zapowiadał ale wtedy w sumie bardziej odpowiadał przed samym sobą, a dziś jedna ma dwóch "mocnych" Partnerów.
Poza funduszem dodałbym Orłowskiego, który odkupił pakiet od Intela. I to ich wejście postrzegam też jako atut.
Słuszna też uwaga, że od 2021 tylko 50% wyników tego co przynosiło cash (SM) będzie konsolidowana, choć ja wspomniane, ja mam na uwadze to, że 1.będzie to 50% od znacznie większej kwoty niż w 2020 (to to cały czas dobrze rośnie), 2. może być więcej jeśli chodzi o SM, gdyby coś w tym obszarze przejęli (do końca nie wiem czy tu będą, nie mam jasności ale wspominali coś o zwiększeniu choćby zatrudnienia i to znacznie), no i nie będzie już dołującej Hotelligi, a ona skonsumowała trochę.

P.S. 3% portfela ... cóż, to tylko %, bo może portfel duży :-

Miłego


A co do potrzeb to tak jest. Pandemia troche mocno zmienila pewne postawy, wbrew pozorom rower zyskał na znaczeniu jako wspólne spędzanie czasu, aktywność, czas rodzinny itp.
Couch za to straciły, bo w necie szukasz konkretu (spodnie, koszula). To wyjście do galerii odnosiło się "idę na zakupy bo muszę się nagrodzić".

Widziałem raport e-commerce, było pokazane gdzie jest silny Amz (UK, Dr,Dr ..) ale też gdzie i w jakich kategoriach jest słaby i jaką marka jest #1. I to było Zalando. Dobra analiza.
Dlatego w tym sensie się wypowiadam. To że Ans wchodzi na jakieś rynkk to znaczy tylko tyle. Nie znaczy że zrobił tam biznes. Liczy się świadomość marki, penetracja rynku

Witajcie, do sezonu jeszcze trochę czasu ale przejrzałem wszystkie posty na tym wątku i jak na dziś zaopatruje się się na rowery?
- pisano o modelu, że nic innowacyjnego ale prawda jest taka, że jak wchodzilo Dino, to każdy z branży pukał się w czoło
- że rynek rozdrobniony i konkurencyjny a marka jeszcze nieznana. Może to właśnie szansa, raz na budowę świadomości, dwa nie ma silnej konkurencji,gracza
- że kasa na zatowarowanie ale przecież to nie biznes inwestycyjny tylko konsumpcyjny. Wiele firm promuje się w takich biznesach, że ma towar na magazynie. No i rzeczywiscie kwestie lepszych warunków
- że rower trzeba dotknąć. Zdadzą się choć to też się zmienia i czasem mają wymiary ramy itp potrafimy dobrać już online. No i efekt ROPO. Co do asortymentu to chyba dużo łatwiej kupować bez przymiarek. Dla mnie istotne byłoby jak wyglądają zwroty? Bo jeśli jest to proste i w miarę bezkosztowe (jak na Allegro w paczkomat) to minimalizuje to ryzyko (ale to sprawdzę)
- padło też porównanie z Answear. Fakt, ostatni trochę wydali na reklamę zasięgi w TV, on-line ale akurat biznes ciuchów mocno dostał w pandemii (kwestia potrzeb konsumentów), ponadto tam jest silna i rosnąca konkurencja Zalando i innych choćby sieciowek.
Jak dziś więc oceniacie Spółkę? Możliwość wejścia?

Masz rację, my znamy ale jest wielu, którzy nie znają więc może w tym kontekście to dobrze. Powtarzać, powtarzać ..jak z reklamą w TV.
Co do espi to pewnie że coś by się przydało. Z drugiej strony trudno by teraz ci tydzień był komunikat.
Na raport czekamy, jeszcze tylko miesiąc.
Po spokoju Młynarczyka w wywiadzie można sądzić że nie jest źle (chyba że tak się maskuje 😉)

Inof ze spółki:

Dzień dobry,

zapraszam wszystkich zainteresowanych - dzisiaj o 14.30 Grzegorz Młynarczyk - Wiceprezes Zarządu - udzieli wywiadu dla comparic24.tv.

Porozmawiamy o spółce, rozwoju i planach na kolejne miesiące i lata.


https://comparic24.tv/

Ja to rozumiem..to bardziej jako ciekawostka, pewien konsensus. Przypuszczam że za miesiąc powinien być raport (rok temu tak było).

Wczorajszy artykuł w PB, dziś w Parkiecie. Zero jakichś danych, przemyśleń. Co się stało z dzisiejszymi mediam? Tymczasem istnieje świetny raport INQUIRY (płatny ale oni mogliby kupić) na temat tego plus kilka innych źródeł:

Takie proste wnioski
- Amz jest jedyny w Belgii, Francji, Niemcy, Anglia. Tam nie miał żadnej konkurencji, tam też nie był rozwinięty rynek e-commerce. W zasadzie to on go tworzył i edukował konsumentów. To istotne.
- 3 lata Amz temu wchodził na dojrzały, podobny do Polskiego rynek Australii. Była na początku panika, a potem ..słabo mu szło, trochę pomogła mu pandemia. Dlaczego? Bo rynek Australijski był podobny do naszego, mocno rozwinięty e-commerce, duża świadomość konsumentów (choć brak takiego dużego gracza jak Allegro, OLX)
- Polska: znajomość marki Amz 65% (duża) ale tylko 14% miało doświadczenia (czyli kupiło coś). Amz jest na 6 miejscu w rankingu po Allegro, OLX, Empik, Ali
- Amz.de od dłuższego czasu jest po polsku. Odsetek kupujących na Amz nie przekracza 3% (16 miejsce w rankingu)/ Było to badane bodajże od sierpnia '20.
- wejście Amz to największe zagrożenie dla wielu detalistów, bo Amz po prostu sam wchodzi w sprzedaż wielu kategorii czy produktów albo już w nich jest – np. sprzedaje wiele markowych szczoteczek do zębów firmy X, co oznacza, że jego algorytmy tak są ustawione, że będzie zawsze tańszy niż każdy inny sprzedawca (tak właśnie działa Amz.). Sam jest duży, więc mocno negocjuje. Wystarczy zobaczyć, jakie miał ostatnio ceny na pudełka Cyberpunka …cena nie do osiągnięcia przez żaden sklep (Amz. podobnie jak Allegro pobiera sowite prowizje od sprzedawców i ci, którzy mają z nim doświadczenie mocno się o tym wyrażają)
- Amz to szansa dla sprzedawców, by wyjść ewentualnie z produktem poza Polskę.
- Wejście Amz to bardziej operacyjne działania, stworzenie z naszego kraju tęgiego hub, który do tej pory by na zachodzie

To wszystko ma mniejsze znaczenie dziś, gdy są emocje, to normalne.
I teraz pytanie do mądrzejszych na tym forum - kiedy wejść w Allegro? Jak obserwować, by dostrzec ten moment na odbicie?

tak trochę dla innego porówniania
- jak wchodziło Dino, to każdy się pukał w głowe, że rynek nasycony, pełno sklepów i miejsca nie ma. Jak dziś wygląda Dino każdy wie.
- jak Musk zaczynał z Teslą, to wielkie koncerny automotive nawet nie zainteresowały się. Jeszcze ponad 1,5 roku temu wieszczono mu wyjazd z rynku, a tymczasem sprawił, że wszystkie te moto korpo zaczeły gonić go w elektrykach.
Wspominam o tym, bo to pokazuje jak się niedocenia graczy, czy jak rynek zaskakuje.

Allegro ma to (ale tylko w PL), czego nie ma Amz - przyzwyczajenie konsumenta. Nie mają znaczeni tu posiadane magazyny. One sa istotne wstrategi Amz, dla którego Polska jest takim organizacyjnym hubem pomiędzy wschodem a zachodem. Produkty i ceny podobne.
Ali to moim zdanie nieco inny klient, markowe produkty na Ali, Amz czy Allegro kosztują podobnie.
Karty zostały rozdane, gracze zajęli miejsca, ale gra toczy się o coś innego. O maksymalną transformację z Off na Online. Oni wszyscy zyskają, a stracą ci co mieli sklepy w galeriach, w centrach itp. Stracą tez niektórzy, którzy mają e-sklep ale produkt masowy, taki, który jest dostępny na każdej platformie. Dlaczego? Bo i allegro i amz sami wchodzą w sprzedaż.

Dla kogo?
Bo dla konsumentów już jest od dawna, dla tych którzy tam kupują.
To jest dobra opcja dla tych sprzedawców, co chcą wyjść z ofertą poza Pl, tu jest właśnie Amz. (i Zachód i Wschód)
Karty juz dawno rozdane na tym rynku

Jak by ktoś widział wstępną analizę oferty,to wrzućcie.
Przypuszczam, że niedługo też SW coś pokaże

Mbank wydał dzisiaj prognozy wyników za 4q 2020.
Ich prognoza dla Ailleron to 7,7mln zysku netto za 4q 2020.

Tutaj screenshot z całą prognozą:
https://ibb.co/s97h8MT


Komentarz:
"■ Znaczna poprawa przychodów Enterprise Solutions przy wyraźnej poprawie rentowności (częściowo wskutek innego niż w 2019 r. rozpoznawania rezerw na premie dla pracowników).
■ Zakładamy dużą poprawę także w segmencie Fintech (szacujemy osiągnięcie 0,7 mln PLN zysku).
■ Neutralny wpływ segmentu Hoteltech na zysk operacyjny.
■ Wpływ sprzedaży segmentu ES na wyniki.

Te dane mają sens, Q4 zawsze najmocniejszy. Przyjmując, że to co mówili o wyciągniecu wniosków z '19 jest słuszne, to zrobienie 50 mln obrotu jest w zasięgu.
Taki zysk 7,7 za cały rok byłby nawet przyzwoity (bo musimy wziąć pod uwagę jednorazowe ale spore odpisy kilku mln na Hotelligę). No a gdyby to były tylko za Q4, to mieliby blisko 12 mln za cały rok.

P.S. ile Amz bierze to zależy od opcji ale nie jest tańszy nie Alle, wystarczy zresztą poczytać sobie forum zbuntowanych sprzedawców Alle (wkurzonych na podwyżkę prowizji). Są bardzo mądre wypowiedzi, ża Amz to nie opcja (wiedzą ile kosztuje), czy że własny e-sklep to też są koszty, bo musisz przyciągnąć klienta a to nie jest za darmo (ani za kilka stówek miesięcznie)


Chyba za bardzo wielu nie rozumie, o co chodzi z tym Amazon.pl

W przypadku np. Allegro sprzedaż jest lokalna. Często w ogóle są zapisy w umowach dot. Zakazu tzw. cross-border e-commerce (np. u operatorów płatności PayU).
W przypadku Amz są wersje lokalne serwisów i jest jakby wersja szersza zasięgowo (w zależności od przesuwania się Amz na wschód). Do tej pory sprzedawcy wystawiali się amazon.de, która była w wersji polskiej. Teraz po prostu całe zaplecze będzie polskie, do tego integracja z magazynami. Pewnie PL przejmie więc obsługę PL oraz pozostałych krajów na wschód, CEE i tyle. Coś co kiedyś funkcjonowało w DE dla PL, teraz będzie w PL ale też pójdzie dalej na (PL będzie hubem dla RU, UK, inne).
To tylko w mediach jest tak przedstawiane, ale tu chodzi bardziej o operacyjne działanie i obsługę. Co ewentualnie polski sprzedawca będzie mógł wystawić towar i dotrzeć do klienta z Niemiec, Francji itp. po opłaceniu jednak należnych kosztów Amz
Ci, co siedzą w branży ale tak mocno i znają to od środka, wiedzą, że karty zostały już dawno rozdane. Masz Allegro, Amz, jest Empik, po prostu kolejny marketplace. Ceny takie same, bo gracze tacy sami . Nikt z nich nie będzie za darmo oferował usługi, tu nie będzie żadnej wojny o prowizje. Już zresztą obecni od kilku lat. Krzesełka na tym stadionie są już dawno zajęte …
Tylko my, drobni wie wiemy o co chodzi i tworzymy sobie projekcje ale to normalne, bo nie rozumiemy tego od środka. Podobnie media, bo tłumaczenie o kwestiach operacyjnych jest mało sexy i słabo przyciąga uwagę

Grodno raczej nie jest wykonawcą dużych, biznesowych realizacji. Nie jest tze "generałem" .On raczej sprzedaje do segmentu domowego.

Tak, konkurencja mocno urosła na rynku OZE, wiadomo że rozstrzał cenoy będzie ale też ma to wpływ na spadające marże.

Co do porównania z TIM. Może to różnica w modelu biznesowym bo rzeczywiście na wielu produktach technicznych jest tylko przemiał i zjazdy z marży. Grodno ma stacjonarne pkt. i spore z tym koszty. TIM postawil na online i nauczył swoich klientów robić ty zakupy. W jego przypadku więc zostaje koszt magazynu. Może więc to nie kwestia wielkości marż tylko wielkości kosztów?

Dobre

Tu trochę nie mają innej opcji jeśli chodzi o SM, bo jest fundusz.
Kasa też jest i jej nie przejedzą.
Tak, pamiętam to ale myślę, że też po drugiej stronie w korpo nie było za bardzo takiego zainteresowania. Wypadało mieć coś cyfrowego. Covid spowodował, że edukacja klientów znacznie przyśpieszyła. To już must have. W tym roku to też mówili, ale dodali że to są również procesy i jeśli już oczekiwać, to w 2021. To też będzie inny LV jaki był wtedy.
Ja akurat im wierzę, budzą moje zaufanie, powiem nawet, że są mocno asekuracyjni, a to co prezes opowiadał, to po prostu wynika z jego wizjii. On lubi opowiadać, to go kręci i stąd może wynikać rozczarowanie. Na forum bankiera jest całkiem niezłe forum Aillerona, dosyć merytoryczne, choć trzeba się przebić przez posty. Nie ma takich analiz jak tu ale nie ma jakiegoś trollowania i zajrzyj sobie trochę wstecz (np. 2-3 msc), cos z tego można wyczytać

Ja też już nie mam i tak naprawdę zakładam troche long term, bo jak zaczną realizować to o czym mówili, to przyjdą wiadomości, przejęcia, wyniki, większe value

Nie jestem doświadczony, ale:
- Walne to formalność. Mało kto z szerokiego rynku go oglądał i słuchał. Tym bardziej nikt z mediów. To, co powiedziane to cenne ale ...to wiemy my, którzy słuchaliśmy. Nikt o tym nie pisał
- czekam na jakieś info może przejęcie/umowa czy realizacja/ no i wyniki Q4
- trudno też oczekiwać, by co tydzień były komunikaty.
- nie ma co się napinać od razu na wzrosty, wzrosty. Jeśli uważasz, że ta spółka ma wartość i będzie ja rozwijała, to trzeba dać sobie czas. Poczekać. To, o czym mówili, nie zadzieje się już. Rozumiem, że to może być frustrujące, bo chce się od razu up o duże % ale czas..

Fakt, z jednej strony duża, mocna spółka o której się mówi, z drugiej pytanie jak się wycenią, kto będzie się pozbywał i ile no i casus PCF pewnie będzie miał znacznie. Mega redukcja i oczekiwania, że od pierwszych notowań będzie rosło (mam na myśli nie to, że kurs wzrósł na debiucie ale że chyba wielu liczyło, że ruszy dalej w górę).

Rynek ciuchów rządzi się nieco innymi prawami niż np. rzeczy na Allegro.
Gdzieś na niedawno widziałem dane z USA, że ludzie po otwarciu wracają do galerii. To po prostu inna forma kupowania. Ty nie chodzi tylko o sam zakup rzecz ale głębsze potrzeby konsumentów (często zakup to forma jakiejś nagrody dla siebie). O
Zakupy online rosną ale generalnie nie rozszerzają znacznie rynku. Jak wchodzisz do galerii to ogldasz, przymierzasz i często kupujesz bo ci się spodobało, a nie że przyszedles po to . W online jest inna ścieżka zakupowa. Szukasz najczęściej konkretu i tyle.
To oczywiście uproszczenie ale tak wygląda ten model. Oczywiście zakładam że będzie więcej online, raz bo sklepy przejechały się z kosztami, dwa, że chyba wszyscy.beda dziś oferować bez problemu zwrot (to istotne, by konsument mógł przymierzyć i oddać). Niemniej jednak jak dziś czytalem, spadły zakupy na ciuchy, wzrosła konsupcja w innych segmentach.
W tym kontekście nie zakładam jakieś WOW Answer w najbliższych miesiącach, będzie mu też rosła konkurencja sieciowek.

Zgadza się. Przyznam że zaskoczyli mnie takim Walnym online. Brawo za transparentność.
To tego zamiast tylko głosować, opowiedzieli cała historię, czego nie mogli wcześniej. I dosyć konkretnie. Odniosłem wrażenie, że najbliższe lata to będzie budowa mocnego Value, a w tym roku poza wynikami Q4, przejęcia, może jakieś kontakty i realizację do pochwalenia. Odrobili lekcje z wtopy i raz, że strategia wygląda lepiej, dwa lepiej zaczynają rozmawiać z rynkiem.


Co im da sprzedaż i fund
- kasa
- fundusz jako duży i rozpoznawalny, co może być "klucze" otwierającym różne drzwi

Strategia
- mogli rozwijać się organiczne, ale uznali że to będzie za wolno i przegapią to co dzieje się na rynku
- sam nowy SM chcą rozwijać, tak by w ciągu 3-4 lat osiągnąć Enterprise vaue 700-800 mln i wtedy może zrobią giełdowe IPO albo sprzedadza
- są mimo wszystko mało rozpoznawalni jeśli chodzi o duży rynek światówy, dlatego będą inwestować w marketing
- kasa też pojdzie na przejęcia i moim zdaniem to będzie w tym roku
- i fundusz i zwiększenie skali ma pomóc po prostu wejść do większych klientów, dla których jednak byli za mali (np. duży projekt, mają doświadczenie ale klient się boi, że ten projekt będzie stanowił dla spółki ponad połowę przychodu)
- mówili w jakim kierunku będą rozwiajc Ailleron, tak jakby poukładali to w 3 filary (związane oczywiście z bankowością, aplikacjami, e-commerce, leasingiem)
- na pewno stawiają mocno na Stany
-beda też wydatki i po to im kasa. Muszą rozwinąć sieć sprzedaży ale i dział do obsługi projektów, zamówień. No i wydać kasę na budowę świadomości marki, rozpoznawalność
- mówili też o starym kontrakcie który źle wpłynął na wyniki za 2019, że kontynuują ale traktują to jako inwestycję (bo to duży projekt bankowość korporacyjne ale będzie pomocy jako case by móc pokazywać klientom doświadczenie)
- Młynarczyk zostanie prezesem nowego SM
- coś wspomnieli o możliwości dywidendy ale tu by się nie przywiązywał
- Orłowski wszedł oficjalnie do Rady

Generalnie mają pomysł, moim zdaniem znacznie lepszy niż z hotelami,mocniej spięli pośladki i biorą się do roboty.

Zalando również

Problem w tym, że Zalando jest najmocniejsze w Europie,widziałem raportu i w ciuchach Amazon nie ma z nimi szans (inne podejście klienta). Zalando jest jednak też mocne w kraju więc to już mocna, lokalna konkurencja.

Nie chodzi o to, że biją się o klienta niemieckiego bo to rzeczywiście mega wyzwanie, koszty, czas i ryzyko ale o to, że mogą np. powalczy o Polaków tam mieszkających. Ty już nie ma takiego ryzyka i kosztów a jest szansa na dodatkowy przychód. Nie wiem czy to zrobią bo nie jestem Zarządem. Wiem jednak (bo znam z autopsji), że sporo Polak w DE coś tam kupuję na Allegro i chwalili że mogą dostać rzeczy, których nie ma u nich.
Zapewne jednak więcej mają jeszcze do zrobienia w PL.

Middelfield gdzieś we wrześniu poinformował że pozbyl się 600k . Prawdopodobnie oddał komuś, kto potem uplynnial to na rynku (to o tyle prawdopodobne, że cały czasu było sypanie i kurs stał). To była pierwsza translacja.
Druga to jest ten zakup przez Orłowskiego. Tu być może sama Spółka rozmawiała z funduszem i jak okazało się że chce się pozbyć reszty to zgłosił się chętny. Opinie Orłowski ma akurat dobrą. Zobaczymy na Walnym czy wprowadzi kogoś do Rady.
Generalnie będzie w tym roku ciekawe.
Jak przyklepia to z Software, to mogą ogłosić co i jak dalej. Fund akurat zostawił Ailleron w zarządzaniu. Musi więc ufać i być przekonanym, że wyjmie za parę lat konkretną kasę.
Pamiętajmy też, że do spółki wpłynie duża kasa ponad to co i tak mają w gotówce. No i połowa wyników Software Mind nadal będzie konsolidowane.
Dojdą pewnej nieźle wyniki za Q4 i cały rok.
Może inne rzeczy, coś kupią ..no ale to gdybanie

Fajne podsumowanie SW www.stockwatch.pl/wiadomosci/p...

Ktoś wybiera się na Walne?

Przejrzałem nawet czat na strefie i przyznam, że bardzo zachowawcze odpowiedzi Zarządu.
Nie twierdzę, że gra nie odniesie suksceu ale przyznam, że nie wiadomo jakia sprzedaż będzie sukcesem (bo brak info),ile w ogóle może to im przynieść (jakąś skala, czy kilkanaście milionów, kilkadziesiąt a może sto - też brak info).
Jeśli tego nie ma, to łatwo jest manipulować komunikacja np. wielki sukces - sprzedaliśmy ...
Myślę, że kurs będzie rósł właśnie przede wszystkim pod ten brak info (czyli takie przeciwieństwo CDR), i wtedy każde dobre info nakręca ale zależałaby mi jakis info, danych.
No i mamy koniec roku a brak wyników za Q3 ..
Dzięki

Trochę słabe mają to IR, stronę www, nie ma raportów za 20, powinni popracować.
Ale nurtuje mnie coś innego:
C/Z na dziś to 90 (wychodzi 20ml zysku), to jak rozumiem w ujęciu rocznym z wynikiem 17 mln za H1.
Jako że premiera przełożona na 21, to raczej nie ma co spodziewać się jakiejś extra petardy w wynikach za 20, zresztą sami pisali,że to będzie przeniesione na 21.
I teraz zastanawiam się:
- kiedy jednak wyniki za Q3 ? Nie ma żadnych info
- o jakich w ogóle wynikach za Outlanders możemy mówić? Jaka to może być skala oraz czy już część kasy nie dostali w 20 ( bo też chyba pisali, że dostają w czasie produkcji).

Bo żeby zejść do poziomu C/Z ot choćby ok. 30 przy kursie 70 zł, to musieliby w 21 zrobić zysk 60mln. Nie wiem czy to realne, czy może bez problemu do zrobienia, bo brak jakichkolwiek danych do odniesienia się.
Nie twierdzę, że kurs jest niski/za wysoki. Zastanawiam się nad pobraniem ale powyższe dało mi do myślenia a odpowiedzi brak. Oczywiście kurs może rosnąć i bez tego, ot na fali emocji jak gra będzie dobrze przyjęta ale mi chodzi o twarde dane.

Ktoś głębiej to analizował i może się podzielić?

Tak szeroko, to też mam wrażenie że jest jakaś konotacja pomiędzy rosnąca liczba shortow a tym całym zamieszaniem z kancelariami.
Prawda jest taka, że gdyby pozew dotyczył polskiego wymiaru sprawiedliwości, to nawet nie zwrócił bym uwagi (x autopsji). Jeśli jednak, jak poruszono, jest możliwość by sprawa mogła być rozpoznana w USA, to rzeczywiście nieznane wody .
Nie wchodząc już w szczegóły ale tak dla uproszczenia tylko tam wiedząc, że zamawiana kawa musi być gorąca (bo jak inaczej ja zaparzyć), możesz w sądzie wnieść pozew że taka była i ty się poparzyles zamawiajac ją (i nikt cię nie ostrzegł).
W tym sensie jest to więc niewiadoma spoza naszych doświadczeń.
Rzeczywiście, kluczowe byłoby tu odrzucenie rozpatrywania tego w ramach jurysdykcji Stanów.
Tak czy inaczej ciekawe doświadczenie, także dla wielu spółek


Odrzucając teorie spiskowe, to fakt, na bankierze jest po prostu szambo, tak jakby ktoś "kupił" setki trolli, coś takiego przy wyborach i polityce widziałem. Te pozwy też wyglądają bardziej jak odpowiedni PR (to przecież zawsze forma nacisku).
Nie mam akcji i na razie nie odważe się wejść ale moim zdaniem skala jest przesadzona. Zawsze jest taki moment, że człowiek przestaje już chłonąć info,więc moim zdaniem jesteśmy już bliżej tego punktu, że przyjęliśmy te wszystkie źle newsy, emocje i powoli zaczynam się oswajać ale też patrzeć "czy to naprawdę koniec?" . Trochę jak na wzór z pandemii.
Jedna rzecz to sprzedaż, wyniki, poprawa gry. To paradoksalnie może być szybsze.
Druga to jednak zaufanie, które Zarząd utracił. To moim zdaniem dłuższa robota.

Zgadzam się że to słabe. Skoro przygotowanie do tego było/jest angażujące to jest plan i timing.
Proszę nie tłumaczymy dużej firmy i Zarządu, że nie potrafi tego ogarnąć. Myślę że przez tak duże zainteresowanie, trochę się w d... poprzewracało. Nazywając rzecz po imieniu, tacy drobni to są dla nich mało ważni

Jak kupujesz za cudze a odpowiedzialność ogranicza się tylko do twojej posady i pensji, to tak niestety jest. A wystarczyłyby jakieś mechanizmy które w takiej sytuacji pozwalałyby na jakiś ban, stygmatyzację zasodowa takich decydentów.

Pobożne życzenia 🙃

Cóż, są spółki które w ogole nie mogę się pochwalić żadnych c/z , bo nadal straty. Ale kursy do góry bo ...
Weź taki Data Walk i policz. Nie twierdzę że to spółka zła tylko na tym przykładzie chce pokazać że ostrożnie z tym co/z

Jak najbardziej jest miejsce na ekspansję.
Niemcy - bardzo dużo Polaków, znam takich którzy kupuja na Allegro rzeczy, bo nie ma nia amazonie
Cała Europa Środkowa, zaczynając od naszych sąsiadów, po Rumunię. To wydaje się naturalny kierunek.

Myślę że tu nie ma niespodzianki.
Orłowski jest od dawna w spółce, Styczeń ma ponad 32% głosów, do tego Młynarczyk 5% , są różne też Fundy te które widać i te które mają poniżej i dla nich to co jest z SF to właśnie dobry deal.
Intel po prostu już chciał wyjść, widać to było po pierwszen transzy i pewnie tu mu pomogli,by zostało w "rodzinie". To zdrowsze jak dobierać akcjonariusz niż kupi ktoś zupełnie z zewnątrz, kogo nie znasz, ani jego zamiarów.

Mam kilka kwestii/wątpliwości z perspektywy gościa, który całe życie zawodowe siedzi w e-commerce handlując tym i tamtym ;-):

1. Czy nie wydaje się Tobie kuriozalnym, że praktycznie cała emisja ma iść na zakup towaru? Z mojej perspektywy od tego jest kredyt kupiecki wspomagany linią kredytową. Przy skali Oponeo uzyskanie takiego limitu jest realne i np. pożyczenie Dadelo tej kasy etc. Dziwnie wygląda, że ktoś chce oddać całkiem sporą część swojego biznesu, żeby kupić towar.

Trafne spostrzeżenie. To, że potrzebny jest stock to jasne ale przecież nie trzeba kupować od razu towaru od dostawcy. Bierze się go .. i gwarantuje zwroty po, jak nie pójdzie (tak jest w wielu biznesach).
Bardziej już bym zrozumiał, że muszą wpompować kasę np. w promocję, budowę świadomości, darmowe dostawy jak smart na allegro itp.

2. Czy nie dziwi Cię, że biznes, który dopiero rośnie ma świetną jak na handel rentowność netto? I czy zapowiedź w stylu "EBITDA może nie być najważniejsza" nie sprawi, że po debiucie wyniki pójdą mocno w dół, a co za tym i napompowana wycena?[/quote]


To brzmi jak "uprzedzanie" zdarzeń :-)

Fundusz Intela Middlefield pozbył się reszty udziałów, które odkupił Dariusz Orłowski (miał kilka %).
Fundusz ostatnio wysypał 600 tyś na rynek i nad spółką wisiało ryzyko, że może robić to dalej
W tej sytuacji to dobra wiadomość. Nawet bardzo, zwłaszcza jak się weźmie pod uwagę, że kim jest kupujący - Prezes Wawel SA.

ailleron.com/pl/investors-mess...

ailleron.com/pl/investors-mess...

Nie gram więc w tej kwestii się nie wypowiem.
1. Czy jednak kilka dni to nie za mało by rzetelnej ocenić grę?
2. Kiedyś, przed internetem była zasada ,że niezadowolony opowie 10, a zadowolony 1. Dla uproszczenia. Chodzi o psychologia. To nadal aktualne a dziś w necie, to znacznie łatwiej wyrażać niezadowolenie. Poza tym staliśmy się bardzo roszczeniowi i krytyczni. Nie twierdzę że gra jest super ale znając te mechanizmy zastanawiam się czy one właśnie teraz nie dominują? Wczoraj o 21.30 widziałem jak w pustym Media gość ..właśnie sięgał po 2 gry.
3. Może jednak ten marketing ma znaczenie, ta rozpoznawalność, marka co? Bo czy chodzi o to by gra była cud malina czy może sprzedała się w odpowiedniej ilości?
"Świetnych produktow jest wiele ale co z tego skoro rynek o tym nie wie" mówi się w moim zawodzie. Lepiej więc chyba być dobrym i by cały rynek wiedział
4 i na koniec. Stękania graczy (soryy gracze ale to fakt, wasze oczekiwania nie tylko co do tej gry, często są takie, jak z Ziemii do Marsa) to jedno. Drugie, jakia mają dziś alternatywę?
Co będzie słabsze - nie kupić gry i ..nie móc ją ocenić, a nawet skrytykować
Czy wydać jednak w sumie niewiele i być w tym klubie, który ma prawo do oceny

P.S. akcji nie ma choć obserwuję i może dlatego łatwiej mi zwróci uwagę na inne kwestie

Cóż liczy się też albo przede wszystkim marka.
Taka ma Allegro, podobnie PCF dodatkowo podkręcone przez CDR.
Tego nie ma jednak Dadelo.
Zgadzam się jednak że e-commerce się rozkręca (wie to każdy kto analizuję branże), zmieniana się style zakupowe. Po pandemii to markę nie spadnie choć na pewno część osób pójdzie do fizycznych sklepów ale często to traktujemy jak showroom. Zwłaszcza jest chodzi o rower to jednak chcemy poczuć. Z tym jednak że samo Dadelo pisze że rowery to tylko 25% , reszta to akcesoria
mam jednak ALE
tu Dadelo jest małe i nieznane, jest duza konkurencja (i marketplace, sieci, specjalistycznych jak i producentów) więc taka wycena na początek to Upss
choć z drugiej strony łatwiej rośnie się na niskiej bazie

To na pewno nie jest porównywalne z Allegro czy PCF. Czy się uda? Nie wiem ale przemawia do mnie agrument że jeśli tak, to obserwować i podejmować decyzje w Q2 przed sezonem

Mały Miki napisał(a):
Tylko ze ta lokomotywa może sie zmienić bo wzrasta prawdopodobieństwo ze podpiszą te umowe z CITY skoro fintech


masz rację Mike i nie chodzi tylko o City ale jak oglądałem ostatnie 3 prezentacje online, a zwłaszcza ostatnią, to zobaczyłem że coraz więcej mówią o projektach dla Corporate Banking, o ingeracji kanałów komunikacji na linii Bank - kosument, teraz jakiś bank na Ukrainie. Mniej jest różnych wizji a więcej kaby wykorzystywania tego co mają, rozwijania tego i wdrażania. Wiem, że taki KIve Bank jeszcze nie w tym roku przyśpieszy (bo żadna firma ot tak, nie wchodzi od razu w duże projekty) ale mam wrażenie, że przyszły rok to będzie właśnie to.
Ciekawy będzie 4 kwartał, ciekawy

i może być tu ciekawie, że jakieś zakupy zrobią, przejęcia. Zarówno Software Mind (bo po to im pewnie kasa), jak i Ailleron.
Może też wejście takiego funda (tam są jedna Amerykanie, a nie nasi), być dodatkowym wsparcie właśnie w pozyskiwaniu zagranicznych kontraktów. Relacje zawsze miały znacznie, a im wyżej i większe pieniądze, tym bardziej.

Dla mnie to jest właśnie moment, by nie myśleć o nich już na zasadzie kilku miesięcy, tylko że wreszcie coś się przełamało tam i dopiero pociąg rusza

Pomijając wszelkie dyskusje zrobiłem sobie maly test jako konsument, bo dla mnie to on tu rządzi.
Szczoteczka oclean z1. Sprawdziłem ceny na Ali,Amazonie i Allegro. Wszedzie więcej niż 100. Gdzie była najlepsza? No zgadnijcie?
Allegro.
Pomijam już najłatwiejszy zakup, smart itp.
Dlaczego o tym piszę? Bo za 10 czy 15 taniej nie wiem czy chciałby się bawić w inne zakupy niż znane mi Allegro. Generalnie dla przeciętnego Kowalskiego nagroda musi być znaczną za większy trud, ryzyko (tak on postrzega zakup na jakimś Ali czy Amazonie) niż kilkanaście PLN.
I dlatego moim zdaniem wszelkie dysputy "wchodzi A, wchodzi B" i nagle rewitalizacja na rynku, to można między bajki włożyć. Czasem warto być nie tylko inwestorem ale patrzeć na rynek od strony przeciętnego konsumenta.

Tak, dla Stycznia który jest trochę takim zakręconym wizjonerem to pewnie Fintech lepszy ale to Enterprise jest lokomotywą która to ciągnie.
Co do sprzedaży 50% a nie całości, to raczej duży plus. Sprzedaliby raz i tyle a tak cały czas mają z tego kasę, to się będzie rozwijać (Software) i będzie im nadal wpadać a równocześnie mają kasę na rozwój. Moim zdaniem to właśnie mądrze zagrali, lepiej niż jednorazowa sprzedaż (za 3 lata Software będzie znacznie więcej warty i dlatego kupił jego część fundusz)

110 to kapitalizacja całej Grupy Ailleron, Software Mind jest częścią tej grupy. Fakt że najcenniejsza ale częścią.
To dobry deal, pewnie za 3-5 lat Software Mind który wydzieli z Ailleron na potrzeby tej transakcji będzie wart znacznie więcej i wtedy te 49.8% które nadal ma spółka będzie warte nie 110 a 200 (czyli cały SM że 400).
No i pamiętajmy, że Ailleron nadal będzie konsolidowane wyniki SM w 49.8% , a poza tym zostaje mu telco i aplikacje itp.
Pewnie najbkizsze dni będzie się działo ale to może być dobre na long

Jutro o 10.00 konfa o wynikach ailleron.com/pl/telekonferecja...

i artykuł sprzed dnia www.parkiet.com/Technologie/31...

może więc awaria zmniejszy skalę redukcji ..
czytam uważnie wszystkie komentarze i więcej mądrego nie dodam, ale mam inną refleksję.
Przydział i ten czas oczekiwania będzie już po launchu Cyberpunka. Będzie o nim głośno, jest wyczekiwany jak gwiazdka w Wigilę, a jak jeszcze będzie ok, to pomoże to raczej PCF, w sensie nakręcenia oczekiwań, wizerunku, emocji.
Zresztą dziś to bardziej chyba podejście emocjonalne góruje, moda (niebezpodstawna) na dobre spółki gamingowe. Nawet słabsze wyniki kilku nie nadwyrężyły generalnie zaufanie, że robią one dobrą robotę.
Tu na forum mocno się analizuje, ale pokażcie anali, czy instytucje, gdzie aż tak głęboko wchodzą w wiedzę z tego segmentu? Nie ma opcji, nie wchodzą. Liczy się news w mediach, wizerunek. To jest identycznie jak reklamą nowego produktu - zasięg, dotarcie, przekaz (i jak z polityką). Do tego dosyć nieduża emisja i jednak duże ograniczenia w zbycie obecnych posiadaczy.
Osobiście uważam, że redukcja będzie spora, jak pisaliście (byłoby ok na poziomie 90%) ale debuit będzie mocny i do lutego raczej mocniej niż allegro. Chętnie założę się o dobrą butelkę

Kisera już jakiś czas nie ma w Zarządzie choć chyba w raporcie rocznym były wskazane płatności do podmiotów z którymi osoby są powiązane i chyba było z pół banki dla jego firmy za jakieś usługi. I zastanawiało mnie co to za usługi (może jakieś marketingowe ? )
To może takie pytania trzeba im zadać 😏

No właśnie, a nie deklarowali że odpis na Hotelige będzie większy?

To zasługa tego, że mocno sp... poprzedni rok i dostało się nam ale i do nich tez dotarło, że nie tylko ambicje i wizje ale wynik jest potrzebny.
Co do osoby, która dołączyła, to raczej zakładam że przyniesie efekty w 21.
Nie sprzedaja bułeczek, takie projekty to jedna długie procesy

Wielu z nas przeoczyło jedno w wynikach za Q3. Przyrostu na klientach, na obrotach i dynamika były duże a to by był czerwiec-wrzesien, czyli miesiące gdzie wszystko było otwarte, było max rozliczenia, po prostu zero pandemii. I jeśli w takich okresach tak dynamika jest tak znaczna, to czego się można spodziewać obecnie?

Spot racji..nie docenia się siły marki i konsumenta. Jak masz specyficzny produkt, mało porównywalny to możesz sobie działać na swoim sklepie, na FB marketpalce ALE większość to znane produkty i na końcu i tak wchodzi na Allegro by zobaczyć ile możesz zapłacić mniej 🙂
Polecam też zobaczyć ogłoszenia o pracę. Pokazują dużo jak chcąc szybko się rozwijać i w jakich kategoriach. Przecież ci którzy tam pracują doskonale zdają sobie sprawę z konkurencji, jak wygląda rynek, mają mnóstwo danych do analityki

Dla mnie też one są pozytywne.
Zdaję sobie sprawę, że w zależności od „intencji” będą różne oceny ale gdyby tak na chłodno, co nowego wniosły:
- odpis – to było wiadome, poza tym to jednorazowe zdarzenie, nie ma znaczenia dla przyszłości
- inwestycje np. w Smarta – o tym też była mowa. Tu trzeba zrozumieć, że to jest prokonsumenckie działanie stanowiące o przewadze

Istotna jest dynamika i ona jest to in plus. Dla mnie na dziś najważniejsi jest prawie 50% wzrost sprzedaży, wzrost liczby klientów i wzrost średniej wartości zakupu klienta. Tu chodzi o to, że e-commerce będzie rósł, na '21 prognozy mówią o 27% (choć w tym aspekcie to plany mogą pójść do piachu) i że Allegro jak najwięcej, ponad rynek, bierze z tego tortu. To konsument tu rządzi, a nie sprzedawca.

Mówienie o "bańkach" jest dosyć kontrowersyjne. Pamiętam Dino za 50 zło, czy CD Projekt przy 120. Miał być sufit, miały być tylko społki starej gospodarki.

Nie ukrywam, że z dużą ciekawością obserwuję Allegro. Rozumiem obstrukcje wielu osób odnośnie C/Z ale patrzę na nich z pkt. widzenia konsumenta, co mi dają, dlaczego tam wolę, czy jest przyjazny interfejs, czy mam bezpieczeństwo? Jeśli tak, to jako Kowalski nie mam powodu zmieniać, wychodzić ze strefy komfortu.
Patrzę też, że tu jest miejsce dla wielu, bo na dziś zakupu on-line to zaledwie ok. 8% sprzedaży detalicznej. To jest dla mnie ważne. Konkurencja dla Allegro wcale nie jest Ali (byłem wczoraj, nie takie tanie, inne produkty, marki chińskie, rosnie presja na podatki no i to raczej jest obok Allegro), czy amazon ALE rynek tradycyjny. To jemu Allegro zabiera i jak widać zabiera coraz więcej. Zaczyna dominować odwrotny efekt ROPO (oglądasz w sklepie stacjonarnym, wracasz do domu i kupujesz przez net).

To proste, to bardzo konkurencyjna kategoria, jestem wiele marek i produktów. Wstawić produkt na półkę to jedno ale odsprzedać go (czyli wypromować ) to drugie ... i wyzwanie przed każdą marką

Czytam koledzy wasz komentarze odnośnie biznesu e-commerec pozwolę sobie na kilka komentarzy/sprostowań
1. Najważniejsza jest użytkownik/ klient a nie sprzedawca. To pkt. widzenia klienta na platformę ma znaczenie. Przyjazny interfejs, użyteczność, gwarancje itp. Sprzedawca zawsze będzie narzekał, że za duża prowizja, że to i tamto.
2. Własna strona i sklep to dziś nie problem. Jest pełno narzędzi. Problemy jest pozycjonowanie tego sklepu. Jeśli masz jakiś unikany produkt, usługę to ok ale 99.9% tego co jest oferowane to dobra masowe, powtarzalne u innych. To oznacza, że masz dużą konkurencję w walce o uwagę. Kowalski szuka w Google a liczy się tylko pierwsze 10 wyszukiwań, max 20. I by tam się znalazł ten mały sklep to wyzwanie i koszty. Koszty na SEO, dodatkowo na jakieś Google Ads, czyli w sumie SEM Ile? Nie ma granicy ale dobre SEM kosztuje (i to nie jest kilkaset zł), bo im popularniejsza kategoria, produkt, to wyższe ceny na licytacji. Poza tym zdobycie klienta to jedno, a utrzymanie to drugie.
3. Zachowanie klienta. Masz sklep i co? I większość z nas wchodzi na Allegro by porównać cenę. Tak to dziś działa. Dodatkowo z mojego pkt. (nie sklepu) taki Allegro Smart to super opcja. Minimalne zamówienie 40 zł i mam free wysyłkę, a w sklepie zazwyczaj od 200 zł. Paradoksalnie wiele przedsiębiorców którzy mieli własne sklepy pojawiało się na Allegro bo ono daje im to szerokie dotarcie.
4. Prawda jest taka, że dla sprzedawców Allegro to też niższa marża, trzeba to przyznać ale daje zasięgi i dotarcie jakich sam nie uzyska. ALE sprzedawcy też byli cwani. Skąt ostatnie zmiany? Bo sprzedawcy wystawiali produkt za 1 zł a dawali wysokie kosztu dostawy, bo prowizja była od wartości produktu. Allegro to ukróciło.
5. Allegro to taki bazar jak niektórzy mówią, wchodzisz, widzisz różne jabłka i ceny ale wszystko masz w jednym miejscu. Od razu oceniasz, wybierasz i kupuje. Nie masz czasu by spędzać godziny w sieci i weryfikować kolejne sklepy – tak w uproszeniu. Do tego bezpieczeństwo, wygoda zakupu, gwarancja. No i coś, czego może nie lubią sprzedawca ale jest ważne dla kupującego – ocena. Raz, że w przeciwieństwie do małych sklepów, tu ocenia faktycznie osoba która kupiła produkt (a nie fake opinia i klikanie na gwiazdkę co znam), a dwa to wiemy jak reagują alergicznie sprzedawcy na złą opinię. To co dla nich jest batem, to dla konsumenta jest cudem.
6. OLX to nie ten klient, nie te potrzeby. To poral na używany rowerek. No i ryzyko, bo są oszuści
7. Allegro wszystko to widzi ale rozwija się. Można się śmiać ale dostałem info, że wchodzę w telemedycynę. I teraz pomyśl, że jesteś taką przychodnią małą, POZ, czy innym lekarzem. Masz gotową platformę i …nieograniczony zasięg w dotarciu do konsumenta. Nie zdziwię się jak za chwile Allegro będzie rozwijać kolejne kategorie, nie wiem może ubezpieczenia czy inne.
8. A co do amazona, to jest gorszy dla firm niż Allegor. Znam to z dużej korpo która pracuje. Nie zarabiają z amazone i nie opłaca im się, są tylko bo są. Poza tym Amazon sam wchodzi w popularne kategorie (weźmy taki smartfon), negocjuje mocno ceny z producentem i tak ustawia algorytmy, że zawsze jest tańszy niż inne oferujące ten produkt sklepy. On zawsze coś zarobi ale zaniża ceny i sprzedawcy (w sumie jego klienci) nie są happy …tylko nie mają wyjścia, bo tam nie ma np. takiego Allegro 
P.S.
Właśnie oglądam konferencje o e-commerce i mówią o ostatnich badaniach. Jakieś polskie mówi o wzroście w ostatnim okresie o 15 pkt. % osób kupujących online, a inne zagraniczne ale odnoszące się do Polski, że w naszym kraju już 83% kupuje online. Powiem tak, nie doceniamy zmian i dynamiki w tym obszarze, bo bazujemy na tym co było i jak to wyglądało. I z tego widać że korzysta Allegro. Widać że rozwija AI, płatność odroczoną i inne funkcjonalności, rozwija mocniej obecność w wielu kategoriach (np. opony a dotychczas rządziło oponeo.pl).

Można tu na nich głosować, trzeba po prostu wpisać ich na końcu na listę, to wtedy jest szansa by pojawiali się na Innovation Days

docs.google.com/forms/d/e/1FAI...

To nie jest tak, ze Amazon wchodzi sobie i zgarnia rynek.
1. Nie jest za darmo dla sprzedawców. Amazon wyciąga rękę po sporo. Poza tym jakikolwiek transfer sprzedawcy z jednego do drugiego zajmuje czas, bo potrzebny jest czas na przejście klienta. Jeśli on przejdzie, bo poza ceną (a te raczej nie różnią się) ważne są także inne kwestie.
2. Ważna jest logistyka dostaw. Amazon z pocztą gada ale to paczkomaty InPost w Allegro są kluczem.Tu nie czekasz a masz za każdym rogiem.
3.Niedoceniamy preferencji konsumentów, w Australii dopiero 3-ci rok dał Amazonowi istotny wzrost ( no a tam nie było konkurencji)
4. I Amazon i AliExpres są na rynku od lat. To że jest amazon.de ale po polsku to właśnie to. Czy ceny są jakieś zaj...te? Wcale nie, czasem jest produkt którego nie ma na Allegro.
Tak więc trochę to takie zaklinanie pewnych rzeczy

to co pisze Pozycja wyżej jest dokładnie w punkt.

Natomiast odnosząc się jeszcze do innych komentarzy:
- narzekania sprzedawców nie mając znacznie, dopóki jest konsument, a on jest na Allegro
- coraz więcej firm tworzy swoje sklepy firmowe na Allgero, tak to jest lekcja z Amazona, podobnie jak powoli Allegro wchodzi samemu w nowe kategorie
- e-commerce to nie jakieś wrórznie, będzie się rozwijał, bo zmieniają się postawy i nawyki. z covidem to ma o tyle znacznie, że covid to przyśpieszył (z całym szacunkiem, ale porównywanie tego z TPSA jest ... nieporównywalne)

E-commerce bez dwóch zdań będzie się rozwijał. Covid przyspieszył już zmiany. Dziś pół Polski jest czerwona,czyli co? Czyli online.
Co do kierunku zmian w PL to jest jasny. Jest Biedra która pokrwa większość kraju , podgryza ja Lidl. I to są dominujące formaty - markety osiedlowe. Rozwija się Dino ale w innym obszarze. Żabka mocno inwestuje w rozwój formatu i być może się tu odnajdzie. Reszta? Jaka reszta. Galerie tracą na znaczeniu i może nastąpić znacznie szybciej to co jest dziś w Stanach. Covid sprawił lub przyspieszył powrót do "lokalnego" sklepu czy takich małych wolnostojących galerii z kilkoma brandami ale bez konieczności chodzenia po korytarzach

Cytat:
A na poważnie - nie odnosisz wrażenia, że COVID jeżeli i sieje spustoszenia, to głównie w mózgach wydawców mass-mediów? Pobieżne spojrzenie na leady lub nagłówki - "dramatyczna sytuacja", "pandemia nadwyręża system opieki medycznej', "nie wszystkich uratujemy".
Jeżeli w szpitalach mamy około 11 tysięcy respiratorów a zajęte zaledwie 4,24% to faktycznie jest tak źle?


Zgadzam się z tym. Nie bagatelizuję choroby, nie ma problemu by nosić maskę, ograniczyć cześć aktywności ALE od pół roku nie ma nic innego niż covid. Nie ma problemu smogu (umiera ok. 40-50 tyś rocznie z powodu ...), nie ma problemu plastiku, wzrostu średnich temperatur ... no po prostu nić nie ma tylko to jedno. Zastanawiam się, co by mogło przebić te newsy? Chyba tylko prawdziwe zombi :-)
Tak, informacja to jedno ALE to co dziś robią media .... to dramat.

Allegro w trendzie spadkowym? Bo tak dużo wyceniane? A ile wyceniana jest Tesla?
Ok powie ktoś, Tesla to nie Allegro. Tak, to było na wyrost ale działa tu podobne postrzeganie.
Zwłaszcza dziś, gdy pandemia będzie z nami do wiosny, nawet jak już nas zupełnie nie zamkną, to sami się ograniczamy z wyjściem. A Allegro jako marketplace jest największe i tam klient szuka tego co potrzebuje w pierwszej kolejności.

Zastanawiam się też jak Spółka może zyskać na covidzie, bo raczej zyska:

- już nie musi przekonywać klientów CZY tylko JAK i KIEDY
- jej klienci to głównie banki, telekomy, może coś z ubezpieczeń, czy leasing - czyli segmenty, które nie dostają jakoś mocno po d... przez covid ale które szukają pomocy i rozwiązań w tym czasie (one muszą w to inwestować, mają środki w przeciwieństwie np. do klientów z branży turystycznej, lotniczej itp - tu akurat Ailleron nie ma klientów)
- dobrym przykładem jest ostatni projekt dla Spółdzielczej Grupy Banków (chwalą się tym ale niestety tylko na LinkedIn i nie pokazują tego inwestorom w StockWatch :(, a to byłoby ciekawe, taki namacalne doświadczenie produktu

We are proud to be a part of Mobile Trends! That w here our partner, SGB Bank, shared the news about its latest app developed by Ailleron in just 6 months. We do not stop there - our next step will be an implementation of automated eKYC feature allowing the bank to acquire new customers remotely. https://lnkd.in/ewp-MPB
#program #MTC2020 #SGBmobile #fintech #digitalbank #challengerbank #digitalpayments #mobilebanking #digitalbanking #cooperativebank #sgb #sgbmobile #ailleronUX

2020.mobiletrends.pl/program#p...

Przeglądałem wątek, dużo już o Allegro napisano i gdyby rozważać te racjonalne argumenty, to powinno się być na stand by ze spółką. No ale rynek to raczej z racjonalnością ma mało wspolnego

- Amazon, bo jego tu przytaczano. Cóż, jego biznes to głównie USA, w Europie dokłada ale taka PL to nie jest dla niego jakimś głownym dziś motorem rozwoju. Spójrzcie gdzie i w czym Bezos dzis szuka rozwoju? Nowe kategorie, szybsze dostawcy, ciśnie dostawców itp. Poza tym Bezos bardziej się przejmuje Alibabą niż jakimś Allegro
- narzekania na Allegro, że postępowanie UOKIK, że większe prowizje. To nie ma żadnego znaczenia, dopóki jest klient, bo to on rządzi na tym marketplace. Allegro to bazar i jeśli z tego bazaru i jego obsłiugi zadowolony jest Kowalski (a dziś jest), to sprzedawca może sobie ponarzekać ale musi tam być
- zmiana nawyków spowodowana covidem - ona już nastąpiła i ci co byli na Allegro kupują więcej online ale pojawiai się też nowi, starsi, który do tej pory nie korzystali i nagle można.
- jest duża wygoda, paczkomaty praktycznie za każdym rogiem
- nie ma drugiej takiej Spółki na parkiecie (no trochę gamedevy) , pamiętajmy że ona przyciąga uwagę nie takich małych jak my ale dużych graczy, takich co patrzą na świat a nie tylko gpw. i oni powórnoują to do świata, a tam to się rozwija. alternatywą dla nich jest inwesttyjca w "wyngiel" któego dużo na gpw. Tak trzeba spojrzeć


Spółkę ponownie obserwuję od pewnego czasu. Do tej pory prawdziwy muł i to niestety wina Zarządu, a raczej braku zadbanie o jakąkolwiek komunikację z rynkiem. Chyba jednak ostatnie miesiące dostali po głowie, bo zaczęło się zmieniać. Widziałem ostatni tez 2 konferencje online z prezentacją i omówieniami:

- mają gotówkę w kasie, bodajże 18 mln
- pozbyli się wreszcie Hoteligi – ucięli statę i zamiast poświęcać czas i ludzi na słabe biznesy w hotelach skupią się na tym co przynosi dochód
- a przynosi Enterprise Services – rośnie dobrze, już 50% to zagranica. Sam Software Mind jest dziś więcej warty niż cała Spółka, Prezi gdzieś powiedział, że oferowali za niego 150 mln ale nie jest na sprzedaż, bo rośnie i przynosi cash
- pokazali kilka rzeczy, które wdrażają i że covid jednak im pomógł, bo dziś już nie muszą edukować klientów, że coś trzeba zrobić - tylko tojest oczywiste
- są bardzo asekuracyjni w wypowiedziach (nadal niestety) i powinni to zmienić ale widać było, że wyciągnęli wnioski i IV kwartał – bo to on zamyka rok – będzie dobry
- gdzieś pojawia się na forach przetarg na Citi – to jakiś mega projekt ale on trwa i trwa – z tego co jednak mówię, to na pewno rozwój Spółki nie jest uzależniony od tego ale gdyby to jeszcze wpadło to jest to coś extra
- do poprawy ich marketing, relacje, tak by byli w mediach, pokazywali się inwestorom. Coś zaczęło się dziać ale jeszcze długa droga przed nimi
- no i z ciekawostek, na stronie wisi ponad 40 ofert rekrutacji – rozwijają się w pandemii (taki PGE Software już np. nie) – z tego też można wyczytać info
- a C/WK to chyba 0,9

Interesująca byłaby jakaś analiza, ja chętnie bym udostępnił tą prezentację co dostałem po online konferecji. Może ktoś bardziej doświadczony spojrzałby na to

i dzisiejszy wywiad w TVN CNBC

www.tvncnbc.pl/halodzwonki-na-...

a na koniec cos o czym wspomina w wywiadzie IB, że w ramach poznania rynku nastawił sobie music z gwiazdą MEA, Nancy Ajram ..
oczywiście z ciekawości wrzuciłem na YT i jest mnóstwo jej piosenek, dla nas pewnie "mydlane"
ale jak spojrzałem na liczbę wyświetleń tej dla przykładu

www.youtube.com/watch?v=8NjZ-x...


> 27 mln

Dodam jeszcze jedno, bo myślę że to ważne w kontekście tego jak przedstawiciele firmy "prezentują" "komunikują" się z rynkiem.

Generalnie mówią o faktach, konkretnych działaniach. sposób stonowany choć czasem wyrwie się, że "to moment, który jest breaking point dla firmy". Widac skromnosc ale i olbrzymią wiedzę na temat tego co robią i jak wygląda rynek. Jeśli mówią, że maja przewagę, to nie opowiada farmazonów, tylko fakty.
Jak mówi o cyfrach, to zastrzega, że to nie są hurraoptymistyczne założenia, tylko realne.

Wierzą, że podobija świat albo zawojują z pomocą partnerów ale mają dystans.

z ciekawostek, w krajach islamskich, które wcale z mojego doświadczenie nie są takie zamknięte jak się wielu wydaje, poza muzą, kontentem dostarczanym na komórki są ... treści religijne i to jest popularne

Tak, byłem. Ponad godzinę.
I częśc to wprowdadznie raz jeszcze do core businessu, co to jest OpenRingback
Wskazanie jak rozwija się ten biznes i gdzie jeszcze jest potencjał u każdego z operatorów (generalnie najbadziej nasycony jest Orange, Plus mniej niż średnio a pozostałe dużo)
Omówienie halo dzwonków w kontekście rynku jako całości, tego jak Spółka się na nim planuje rozwijac (inwestuje w marketing, w media, pozyskuje content rozmawiając z dużymi graczami).
Generalnie operatorzy w to mocno nie inwestowali bo skupiają się na taryfach, to ich biznes. WM robi to za nich. W ciągu 6 msc. zwiększył udział o 35% (swoje).do 2014 planuje zwiększyc udziały o 300% (ale nie wartośc całego rynku lecz udział WM w tym rynku).

II część to reklamówka i jak to się rozwija. Fajnie o tym opowiadali, że poznawali rynek od strony mediów, co się na nim liczy, że te pierwsze kampanie to takie właśnie testy, że to razem z halo dzwonki może być zintegrowana oferta

III częśc to 6 projektów zagranicznych o których rozmawiają (operatorzy, partnerzy), bliski Wschód, Afryka, Azja, trochę w Europie. Rozmowy są prowadzone od dawna, niektóre nawet zaawansowane. Czy cos przejma w UK, czy wejda w partnerstwo, czy niejako sprzedadzą licencję/know-how na wyłączność ….

Prezes mówił, że to co zrobili w Polsce, to jednak innowacyjne w skali świata, bo nikt tak nie zintegrował operatorów. Teraz mają już doświadczenie ale przede wszystkim wyniki, efekty. Na to czekali, bo to interesuje potencjalnych partnerów (od Arabii, przez Egipt, Nigerię, po Pakistan).

Generalnie widać, że Prezes nie „czaruje”. To nie jest specjalista od prezentacji, który płynie i płynie. Mówi krótko, widać w nim znajomość technologii, mówi z dystansem co do prognoz (chodzi mi o realizację tych projektów).

Robili analizę, co będzie gdyby jeden ze wspomnianych 6 projektów wypalił (tylko jeden).
W 2013 jeszcze wiele się może nie zadziac ale 2014 to mogłoby być ok. 5,6mln a 2015 kilka więcej (ale nie pamiętam), oczywiście zysku. Podkreślił, że to nie prognoza tylko szacunek.

Z rzeczy ważnych, na razie wszystko chce robić z własnej kasy, jeśli już będzie duża potrzeba to raczej obligacje niż emisja (bo tak wolałby fundusz)

Mam prezentację ale w wersji papier 

Przy okazji, czy ktos może z forumowiczów był na Wall Street w Zakopcu?
Był tam WM i Prezes. Ciekawi mnie o czy mówił?
Znajomy miał ich ulotkę z pytaniami/zagadnieniami,które mieli poruszyć ale nie był na śniadaniu
Czy akcje osiągną 10 zł do końca 2012 r.?
Inne pytania:
1. Czy reklaMÓWKA naskuteczniej dociera do umysłu konsumenta?
2. Dlaczego Google inwestuje w technologie wykorzystywane przez reklaMÓWKĘ?
3. Co sprawia, że Polska jest europejskim liderem halodzwonków?
4. Czy OpenRingback pozwoli na podwoje rynku halodzwonków w Polsce?
5. Czy Wind Mobile rzeczywiście prowadzi relacje inwestorskie "na medal"?
6. Dlaczego "partnerski outsourcing" usług dodanych przynosi korzyści operatorom?
7. Czy model biznesowy Wind Mobile można powielić za granicą?

Witam, od dłuższego czasu przyglądam się YH i zgadzam się z "pop-em" co do stawiania takich pytań. w koncu na wiarygodnosc nie składają się tylko bilanse, papierki itd.
Rozumiem, że biuro to koszt, rozumiem, ze zwłaszcza w usługach takich jak tak, nie musi to byc reprezentatywne i drogie miejsce. no ale firma istnieje od jakiegos czasu, podobno sie rozwija więc to pytanie jest zasadne (odchodzac od tematu ale wlasnie pisalem posta o reklamofon.pl i tam wlasnie poruszyłem podobą rzecz.bo jestem z wawy i pojechalem pod adres pewnej kancelarii, której wlasciciel jest udzialowcem. piekna strona www ale to jak wyglada ta kancelaria i miejsce daje mi powody do ostroznosci-mieszkanie w obskurnym bloku, zero jakiejś tabliczki ...).
tak więc tutaj moze to byc podobe.
swoją droga znam branże i pytałem parę osób o YH. nie znają. Ok, dzis na rynku jest wiele małych agencji interactive, które sa za male aby byc bardzo znane ale to nie oznacza, że sa od razu kiepskie.
poprawili wreszcie stronę www. - to plus.
to co robią ... hmm, loterie i konkursy, czy wysyłki sms. tego jest pelno,to mało marżowy rynek.
augemented reality to juz wiele firm robi, chocby adv.pl, która była jako jedna z pierwszych.
in plus jest dla mnie realizacja dla PZU ale musiałbym się wczytac co dokładnie było po ich stronie (bo wiem, ze po opisach w tej branży to nie zawsze jest tak jak bylo w rzeczywistosci)

Powiem tak, moim zdaniem to po prostu “łowienie frajerów”
Co do zysku, w 2011 było to 31 tyś, a jak na razie jest strata 74 tyś. Prognoza … 499 tyś to po prostu prognoza. Papier wszystko przyjmie. Pomijam usługę, bo czy ona jest taka rewolucyjna … w dobie darmowego Skypa i ogólnego dostępu do kompa?
Bardziej skupiłem się na osobach z Zarządu czy Rady i powiązaniach między nimi. Przewijają się te same osoby, różne spółki, nazwy takie jak pamiętna wydmuszka Arksteel, potem Lisiecki i Point Group (cóż, o tym Pan wiele się mówi w branży, na pewno to, że … dba o szum i dużo PR).
Jako, że jestem z Wawy to podjechałem pod adres poprzedniej rejestracji tj. Zelazna40 m. 6. Dziwnym trafem to adres pod którym jest także kancelaria prawna jednego z pośrednich udziałowców niejakiego radych Daniela Brodowskiego. Zazwyczaj kancelarie dbają o wygląd, o to gdzie mają siedzibę, jest przynajmniej tabliczka. Tu nic, zwykła, syfiasta klatka, zero tabliczki. Nie mi oceniać co to za kancelaria ale jak rozumiem, tu także była wcześniej siedziba firmy. Popytałem się także osób z branży reklamowej o owego P.Daniela i tak różnie się mówi. W każdym bądź razie jest to osoba zainteresowana nazwijmy to „szybkimi inwestycjami”. Co do samych spółek, w których Prezes i Panowie z Rady mają udziały, to branża reklamowa, czy interactive nie zna ich, nie słyszała nigdy (a pytałem się wielu osób, bo znam branżę).
Rozumiem, że dla wielu osób może to nie mieć znaczenia. Dla mnie jednak ma .. odstraszające. To mój prywatny pogląd.

straszenie pusto na wątku, jakis czas człowiek byl nieobecny ale widze, że wiele rzeczy się wydarzyło w spółce. klika ważnych umów, widac ze pracują

Prognozy:
Prognoza zysku netto Wind Mobile S.A. na rok 2012
Zarząd Wind Mobile S.A. z siedzibą w Krakowie ("Spółka") niniejszym przekazuje do publicznej wiadomości prognozę wyników finansowych Spółki na rok 2012 w zakresie dotyczącym zysku netto.
W ocenie Zarządu Spółki, w roku 2012 możliwe jest osiągnięcie przez Spółkę zysku netto w wysokości 3,30 mln złotych. Powyższe stanowi wzrost o 42 % w stosunku do przewidywanego zysku netto Spółki za rok 2011. Prognoza wyników finansowych została sporządzona w oparciu o przychody z pozyskanych przez Spółkę kontraktów obejmujących 2012 r. Jest to prognoza konserwatywna, która nie uwzględnia nowych projektów, w których Spółka chciałaby uczestniczyć w 2012 r. Sporządzając niniejszą prognozę, Spółka zakłada, że otoczenie rynkowe, prawne i podatkowe oraz koniunktura ekonomiczna, w tym koniunktura na rynku usług oferowanych przez Spółkę, będą zbliżone do tych w roku 2011 oraz że nie wystąpią zdarzenia nadzwyczajne, które miałyby wpływ na sytuację majątkową, gospodarczą i finansową Spółki.

Umowy:
Wind Mobile S.A. dostarczy pocztę głosową dla Play
Zarząd Wind Mobile S.A. ("Spółka") z siedzibą w Krakowie podaje do publicznej wiadomości informację, że w dniu 30.12.2011 r. wpłynęło do Spółki zamówienie od 3GNS Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. na dostawę systemu poczty głosowej nowej generacji dla sieci Play.

Wind Mobile dostarczy platformę MRF dla Orange - zawarcie istotnej umowy przez Wind Mobile S.A.
Zarząd Wind Mobile S.A. ("Spółka") z siedzibą w Krakowie podaje do publicznej wiadomości informację, że w dniu 20.12.2011r. Wind Mobile S.A. zawarła umowę ze spółką PTK Centertel Sp. z o.o., (operatora sieci Orange) na dostawę modułu MRF.
"IP Multimedia Subsystem (IMS) to architektura sieci nowej generacji zapewniająca atrakcyjną możliwość budowy nowych usług multimedialnych, szybciej i efektywniej kosztowo w porównaniu z podejściem tradycyjnym. Cieszę się, że zostaliśmy wyróżnieni przez Orange i dostarczymy moduł MRF stanowiący fundament dla dalszych, innowacyjnych usług." - mówi Kamil Nagrodzki, Członek Zarządu, Dyrektor Techniczny Wind Mobile.

Cyfrowy Polsat wybiera Wind Mobile - zawarcie istotnej umowy przez Wind Mobile S.A.
Zarząd Wind Mobile S.A. ("Spółka") z siedzibą w Krakowie podaje do publicznej wiadomości informację, że w dniu 19.12.2011r. Wind Mobile S.A. zawarła umowę ze spółką Cyfrowy Polsat S.A. na dostawę platformy USSD. Jest to pierwsza umowa Wind Mobile S.A. z tym klientem.

Zawarcie przez Wind Mobile S.A. umowy z France Telecom.
Zarząd Wind Mobile S.A. z siedzibą w Krakowie informuje, że w dniu 09.12.2011r. spółka Wind Mobile S.A. zawarła umowę przedłużającą obowiązywanie umowy ramowej z France Telecom SA z siedzibą we Francji.
Umowa określa ramy techniczne oraz komercyjne dotyczące globalnej sprzedaży platformy halodzwonków (ringback tones) oraz usług pokrewnych w ramach grupy France Telecom (Orange).

Kod:
[mod: bez wskazania źródeł post jest do usunięcia]


to spójrzeci na emisję B.O ile 1 mln emisji A był objęty za wkład pienieżny (100 tyś), to 32 mln serii B juz za wkład niepieniezny, czyli spółkę Yellow hat sp. zo.o.o., której główna wartością jest ... platforma internetowa yellowhat.pl
czyli sp. z o.o. warta jest ...bagatela 3,2 mln zł

dlaczego spółce nie opłaca się wywalac papieru chocby po 10 gr, czy nawet połowę tego?

ciekawy wywiad i więcej informacji dotyczących działalnosci, kierunku rozwoju.
uprzedzając pytania, tak, mam akcje i oczywiście jestem zainteresowany ich największa wartoscia ale w przeciwieństwie do innych inwestycji, tu opierałem się na swojej wiedzy za zakresu "komunikacji marketingowej", tego jakie są tredny, kierunek. do tego fundamenty spółki i to co pisałem wczesnie ogólnie w postach jest dla mnie mocno przekonywujące. poza tym, to nie jest mała, niedawno załozona agencja reklamowa (czy agencja interaktywna), choc model działania podobny tj. usługa. tu jednak nie bazuja na samej kreacji grafika, na tym co robi wiele innych firm (wyszukiwarki, SEO,SEM, pozycjonowanie itp.). w ich przypadku to są innowacyjne produkty, których jednak nie można łatwo powielic (jak w przypadku wspomnianych usług).
szczególnie wierze w rozwój HaloAds. wiem, że od lat mówiono o innych rozwiązaniach, które miały byc przełomowe (np. geolokalizacja, specjalne promocje na smartfon) i które pewnie będą z czasem jak większosc z nas będzie miała smartfony ale powiedzcie, który nastolatek nie zgodzi się na umieszczenie reklamy w swoim mobilu w zamian za darmowe minuty? do tego jesli reklama nie będzie obciachowa ale będzie niejako korespondowac z tym, co lubi, reprezentuje ... (a jest wiele firm, które potrafią to zrobic, ot chocby "oficjalny bezalkoholowy napój EURO 2012, czy ten co doda skrzydeł ;-).
Dlatego uważam, że tu jest większy potencjał niż np. adv czy i3D, bo telefon jest juz w każdej kieszeni i to nie my 30-40 latkowie ale ci młodsi decydują o kierunkach,

Czy ktos ma jakies info odnośnie przydziałów?

Zauważyłem, ze ostatnio jest wysyp firm zajmujacych sie 3D i grami. Częsc z nim to solidne, istnieja od dluzszego czasu, maja kadrę, zrealizwoane projekty ale jak poczywacie nawet na tym forum, czesc istniej zaledwie kilka miesiecy, tylko prognozy, brak portfolio i chce od razu zgarna miliony. kreślą wspaniałe wizje ....

jak sie na to zapatrujciecie zwlaszcze w kontekscie wind mobile, czy z hostoria, wynikami, klientami. nie chodzi mi o to po ile wejdzie ale np. w kontekscie roku jak moze sie rozwijac? porównuje wlasnie takie innowacyjne firmy ale z backup'ew i takie tylko z wizją



Znalazłem m.in. takie smaczki:
PricewaterhouseCoopers w raporcie „Globalna branza mediów i rozrywki w latach 2009-
2013” zauwaza co następuje: „W ciągu najblizszych pięciu lat, w miarę jak coraz większa część oferty rynku mediów i rozrywki
będzie trafiać do konsumentów za pośrednictwem platform cyfrowych i mobilnych, reklamodawcy będą przesuwać swoje budŜety do tych kanałów, w celu lepszego dopasowania do bardziej rozdrobnionego rynku reklamowego. Segment mobilny oznacza
bowiem większe mozliwości budowania silnych relacji pomiędzy markami a konsumentami, począwszy od reklam w postaci bannerów
wymagających przekliknięcia, przez reklamy poprzedzające klipy wideo, aŜ po kupony i subskrypcje online.

Czytałem (raporty) i rozmawialem ostatni z osobami, które siedza w branzy (w domach mediowych, reklama mobilna itp.). Potwierdzili, ze coraz więcej środków jest kierowanych do netu, na reklamę mobilną. klieci szukaj mozliwosci dotarcia do konsumenta, wyroznienia sie a zwykle media nie daja takiej szansy. To juz nie prognozy, to fakty.
To co dla mnie wazne w tej spólce,to:
- rozwijanie usług w oparciu swoje produkty (halodzwoniki), wchodzenie niejako w pełna usługe, a nie sprzedaż samego produktu (taki outsourcing dla operatorów, zrobimy dla ciebie wszystko, ty tylko dostaniesz kase). To daje wieksze przychody, marze itp.
- branza, tendencje. To nie sa nieruchomosci, na ktore Grecja ma wpływ. to nie sa jednostkowo drogie rzeczy, konsumenci tu nie szukaja oszczędności, tylko korzystają (zwłaszcza młodzi)
- wyniki. Te za I kw. 2011 sa bardzo dobre i nie mówię tu o "nadzwyczajnych" przypadkach, tylko o przychodach, zysky operacyjnym itp.
- ponadto, rosnie rynek smartfonów (juz nie tylko nokia, iphone, Bb ale i samsung czy htc gonią liderów), a to daje szanse na nowe produktu,
To są dla mnie przesłanki, żeby się nimi zainteresować.

Pan Bogusław powinien to sam skupic. może i na rybach się zna ale z biznesem to chyba nieco słabiej. przez te lata tyle opowiadła o konsolidacji, o skali i potem co jakiś czas łup .... . Kiedyś nawet do niego/nich pisałem odnośnie relacji inwestorskich, że to ważne, ze to tez wizerunek, marka i tyle. Co prawda to jeszcze nie wilbo jesli chodzi o bietnice ale sporo wspólnego.
Rynek nie jest łatwy, każdy o tym wie. Jak wszędzie marka ma znaczenie, bo pozwala na większa rentowność. ta marke można stworzyć (przemyslany marketing ale nie jednorazowe kampanie, czy konkursy), za tym musi iśc tez jednak produkt. Coż, kupywałem gralla z racji wspierania firmy ale powiem szczerze, jak porównywalem sledziki z Grupy z Lisnerem, to daleko im było (a cena zblizona). Co by nie mowić Lisner jest postrzegany jako jakościowo lepszy więc może pozwolic sobie na wyższe ceny (choć chyba nawet nie ma tak w praktyce).Rozumie, ze surowce, ze ceny ...ale kiedyś P.Boguś mówił, że dolar wplywa (a dolar tani dziś). Poza tym te lakoniczne raporty, te pokazywanie słupków (większy dochód ale już nie tak jasno pokazwyanie mniejszego zysku operacyjnego, czy netto).
Tam brakuje mądrych ludzi. P.Bodusław powinen ta kase wydac na kilku dobrych gości, którzy pracowali w branży FMCG, że nauczyli go sprzedawać.
to, co mnie zawsze wk. w raporcie, to porównywanie spożycia w polsce i w europie. przecież na to składa się wiele czynników (siła nabywcza, uwarunkowania itp.) kto kupi rybę za kilkadziesią zl za kg, skoro kurczak stoi 12-16zł?

cóz, moze wreszcie się przebudzą. nie wyobrazalem sobi kiedyś, że tak tanio może stać ale "zawsze może być tanie" sprawdza się. skup, skupem ale powiedzcie sami szczerze (bo tu trochę myslimy poprzez pryzmat posiadanych papierów), żeby odzyskac zaufanie, to powinni więcej zrobić, nie? powinni rozmawiać z rynkiem,a nie kryć sie w gabinecie. nie wiem czy sa w stanie to zrobić i to moja największa bolączka.

Znam nieco branżę i uważam, że tu jest potencjał.
Wspomniał ktoś o nasyceniu runku. To nie tak. Spółka oferuje różne produkty. Rzeczywiście dzwonki sa u wszystkich operatorów ale co ważne, teraz spółka wchodzi rozwija ten temat na zasadzie oferowania pewnego „rozwiązanie” dla partnera (czyli operatora), sprzedaje usługę a nie same dzwonki. Mam to juz wdrożone u jednego, pozostaje jeszcze 3.
Nie można patrzeć tez jedynie na r.polski. Wszyscy operatorzy to międzynarodowe sieci, to daje możliwości wejścia na inne rynki (najlepszy przykład to T-Mobile, a nie już Era. To nie tylko zmiana marki ale globalna firma).
Reklama mobilna na która stawiają to przyszłość. Rynek reklamowy jest nie tylko w Polsce ale i na świecie olbrzymi, tradycyjne kanały tracą na znaczeniu. Maja zasięg (czyli ilość) ale są drogie. Tu jest tylko jeden kierunek, trend – rośnie. W tym zakresie akurat Polska szybciej będzie gonić świat, bo technologia jest wszechobecna. Coraz więcej smartphonów, coraz bardziej dostępne, popularne (czytałem ostatnio analizę), tego nie da się zatrzymać. Z drugiej strony dążenie do wyróżnienia się w masie komunikatów reklamowych (zleceniodawców), którzy wolą dotrzeć do mniejszej ale konkretnej grupy (co tańsze ale skuteczniejsze). To się już dzieje, rozwija. Jak wiele osób dałoby „zainstalować” u siebie w komórce jakąś reklamę (ich zdaniem fajną) w zamian za np. dodatkowe minuty, sms, czy nawet z przekonania, że jest ona fajna (np. jakis czas temu abstrakcyjne Ani Mru Mru )? Zapewniam, że wiele. Tu rynkiem jest masa,a nie przedsiębiorcy, czy osoby wydające po kilka stów na telefon. Przeciętne dochód z użytkownika to kilkadziesiąt zl (to się nazwy chyba jakoś ARPU – Average Revenue per user)
Kolejny argument, to taniejące rozmowy (i Polska i Unia grają do tej samej bramki). Operatorzy szukają możliwości zwiększenia dochodów i to sa usługi dodane. To własnie robi spółka. Daje zarabiać operatorom, oferuje nowe rozwiązania, możliwości.
Obserwowałem PR na i3D. Spółka fajna, znam nieco technologię, a raczej zastosowania. Nie są one jeszcze tak tanie. Porównując do WM, to inny segment ale również rozwojowy. Tam mamy wizualizację, technologię. Tu mam mówiąc prosto narzędzia, rozwiązania, dzięki którym „nasz” klient zarabia kasę. Dajemy im zarabiać i sami zarabiamy. Proste.
Porównywałem wskaźniki, prognozy vs. cena emisyjna (nie już z notowań). Są praktycznie identyczne. Co więcej, biorąc pod uwage prognozę na 2011, C/Z jest dużo niższe dla WM niż i3D (nie oznacza to oczywiście, że i3D nie zaskoczy czymś jeszcze więcej). Dlaczego prognoza 2011 ? Bo tu są już wyniki za I kw.
Myślę, że i3D skorzystało na fali „gier”nie tyle samej technologii. Tą technologie wykorzystuje się nie tylko w grach ale to zawładnęło myśleniem inwestorów.
Patrząc na WM nie w kontekście debiutu ale tylko roku, czy dwóch to jest to przemyślane rozwiązanie, to naprawdę szukanie i oferowanie fajnych rozwiązań, to światowy trend, który się nie zmieni (czy ktoś z was wróciłby teraz do czarno-białego TV? Tak samo tu), to konkretne wyniki.
Jeszcze jedna osobista dygresja. Często pojawiaja się info o Polakach, studentach, którzy zdobywaja czołowe miejsca w jakiś konkursach technologicznych, są po psotu „smart” . Znajduja potem prace w dolinie krzemowej albo dużych firmach. Część z nich zakłada własne interesy na bazie pasji, nie zawsze będąc w stanie zarabiać na tej pasji. Uważam, że taki WM, i3d i kilka innych to są właśnie takie przykłady (jeśli nawet bezpośrednio nie pracują w nich ci „studenci”), że myślą nie tylko o fajnych, technologicznych rozwiązaniach, o przewadze konkurencyjnej ale też o biznesie. Fajnie,że takie spółki sie pojawiają, że idą za tym nie tylko pieniądze ale i info, świadomości, że mam zaj...ste pomysły na biznes i nie jest to tylko wódzia Angel


Informacje
Stopień: Rozgadany
Dołączył: 18 marca 2011
Ostatnia wizyta: 15 kwietnia 2021 20:30:59
Liczba wpisów: 100
[0,03% wszystkich postów / 0,03 postów dziennie]
Punkty respektu: 12

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,521 sek.

PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +158,27% +31 654,09 zł 51 654,09 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło