Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
StockWatch.pl
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

Silverr

Silverr

Ostatnie 10 wpisów
Poproszę o zakup ATT. Spółka w 2018 roku straciła ponad 50% kapitalizacji, moim zdaniem rynek zbyt okrutnie się z nią obszedł. W ostatnich dwóch miesiącach ma miejsce odreagowanie na kursie, które powinny wspierać niższe ceny gazu na TGE

Rownież zgłaszam chęć udziału

qcio napisał(a):
marek84 napisał(a):
Witajcie,

Inwestorem jestem raczej początkującym, ale mam pytanie. Jeśli dobrze zrozumiałem poniższe:

Jak rozumiem powyższe:
W tym momencie, jeśli mam już osiągnięty zysk na innych akcjach, to w celach optymalizacji podatkowej opłaca się sprzedać wszystkie pozycje, na których mamy potencjalnie stratę podatkową i następnie odkupić powtórnie te, które chcemy trzymać w portfelu (nie powinno być problemów w przypadku spółek płynnych). Wtedy na jednych akcjach mamy zysk, na drugich stratę i jest optymalizacja.

Nie zgodziłym się z tak postawionym twierdzeniem. Ja osobiście nigdy bym nie zrobił tego w ten sposób, bez zapatrywania się na liczby.

Ja mam zysk za ten rok 3000 zł. Chcę zredukować zysk w celach podatkowych. Jednak nie zamierzam sprzedawać WSZYSTKICH POZYCJI na których mam stratę. Zamierzam sprzedać takie akcje i tyle akcji, aby zredukować zysk w okolice zera. Jeśli sprzedałbym wszystkie pozycje stratne, to za ten rok zaksięgowałbym 20 tysięcy straty. Dlatego chcę jedynie pozbyć się najgorzej rokujących akcji - czyli takich, co do których nie ma już nadzieji, że przyczynią się do znacznej poprawy mojego wyniku inwestycyjnego w przyszłości.

Gdyby marek84 zrobił to, o czym pisze, popełniłby błąd - sprzedałby zbyt dużo, a nawet przy założeniu, że odkupi (w wierze, że te akcje wzrosną), to zapłaciłby tylko niepotrzebnie prowizje maklerskie.