pixelg
Forum StockWatch.pl
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

misiekstok

misiekstok

Ostatnie 10 wpisów
Gra jest zapomniana i widać to w przychodach. A pisanie, że gra jest super a ludzie czekają na dodatki jak na zbawienie to myślenie życzeniowe.
A wklejanie rankingu popularności, gdzie setki wpisów psioczących na grę wpływają na jej "popularność" jest mocno śmieszne ;). Gra ma dużą społeczność bo hype i marketing za 600 mln złotych (ot 5x więcej niż produkcja W3) zrobił swoje. Tylko że produkt okazał się przeciętniakiem a duża społeczność (złapana na haczyk przez kłamstwa i obietnice) pokazuje skalę zmarnowania potencjału gry.

A skąd teoria, że nie sprzedali ani kopii fizycznej? Sklepy były zamkniete czy jak?
Powrót do sklepu sony da tyle, że podbiją wyniki o 10 mln złotych. Jak dobrze pójdzie.
Jest dramatycznie źle a będzie jeszcze gorzej.

Dawno za nami? Skwituję to modnym "xD"
Gra ma ciągle te same bolączki co w grudniu, pomijając poprawę w aspekcie technicznym to gra w podstawowych mechanikach kuleje. Po prostu jest to dobra gra (ogólnie) , ale nie wybitna (a taką miała być). Sprzedaż jest dramatycznie słaba, mija 4 miesiąc bez ps store, płyty są po 89 PLN (nowe oczywiście) a perspektywy wpływów z zbugowańca w 2021 są po prostu mierne. Hype już dawno minął, firma nie wykorzystała premierowego szaleństwa (tzn.klamiac na temat stanu gry podciągnęła sprzedaż) bo produkt był w tragicznym stani, a narazie cyberpunk jest słabym Long sellerem.
Faktycznie syndrom Sztokholmski u niektórych.

Igen koniecznie chce obrzydzić spółkę, tak jak ostatnio dramatycznie pytał czy jest tylko 8 mln sprzedanych kopii.
Igen, chłopcze kochany. 500 mln nakładów z czego większość to 2077, plus kolejny kwartał gdzie koszty idą w dziesiątki milionów. Spółka podawała, że koszt marketingu i koszt produkcji jest mniej więcej równy. Więc przyjmijmy 500/700 i się spina.
Usilnie próbujesz coś negatywnie napisać ale jakieś braki w rozliczeniach i wiedzy prezentujesz.
Bez urazy.

Tu nie ma co "zakładać". Zysk jest PONIŻEJ konsensusu, to fakt a nie kwestia uznaniowa. A rekomendacje (sprzed premierowej porażki) zakładały zupełnie inną sytuację firmy, bo wyniki finansowe w miesiącu premiery to nie wszystko. W skrócie - znacznie lepszą sytuację.

igen napisał(a):
Czy ktoś policzył (tak mniej więcej - na podstawie tych wstępnych szacunków) ile sprzedali kopii CP2077 w 2021r ?


Przychód dla spółki to ~120 PLN z kopii. Opłaty dystrybucyjne, prowizje. 60$ w usa, odliczając prowizję steam daje 180 PLN. A VAT?
Trochę słabo się orientujesz ale nadrabiasz zapałem co widać po ilości znaków zapytania w twoim poście ;)).

[MODERATOR: Kolejne wycieczki osobiste, przytyki czy komentarze pod adresem innych Użytkowników będą skutkować sankcjami przewidzianymi w regulaminie]

Widzę jakąś ponadprzeciętną aktywność na forum.
Fakty są takie, że start z wysokiego poziomu jeśli chodzi o ilość graczy, w połączeniu ze słabą technicznie grą powoduje, że po 4 miesiącach jest duży spadek osób grających. No bo na boga, ile można grać w grę single player z brakiem aktywności pobocznych jak w 2077? Porównywanie do W3 bez szerszego spojrzenia jest dziwne. Także tu ukłony dla Pana Igena za usilne "obrzydzenie" ;) gry i malowanie wszystkiego na czarno (brakuje jedynie spekulacji o braku gotówki w firmie i bankructwie, no chyba że było to na wcześniejszych stronach).

Natomiast pisanie o 2077 jako grze "wybitnej" jest jeszcze ciekawszym studium przypadku. Gra to konsolowa porażka (mozolnie naprawiana), techniczny gniot (ilość błędów, glitchy) z ogromnymi brakami. Jest lata za rdr2, llata za gta 5. I tylko zaślepiony człowiek może twierdzić że jest inaczej.
Dobra fabuła, dobra muzyka i świetny wygląd na pc za 10 tysięcy to nie wszystko.
Cyberpunk NIE jest grą którą miał być, NIE jest tym co obiecywał marketing czy zarząd. Może kiedyś będzie a może nie.
Mamy spadek sprzedaży, 4 miesiące bez sklepu sony I niejasną przyszłość. To są fakty, a najbliższe wyniki to już (niestety) historia. Kolejne kwartały będą zdecydowanie słabsze i rynek to wycenia.

Gra jest do kupienia za 120 PLN na allegro, 140 w morele. Co świadczy o "sukcesie". Dla porównania sprawdźcie sobie cenę ghost of tsushima i date wydania.
Będą tworzyć szybciej gry jak (jeśli!) wprowadzą agile. W3 był robiony 4 lata, Cybergniot też, mimo doświadczenia i dużego zespołu. A czekaj, zapomniałem że część zespołu odeszła i teraz też tak będzie.
Wyżej ktoś pisze, że spadek zysku o 50% r/r jest pesymistyczny. Chciałem przypomnieć, że po dużo bardziej udanym W3, który jest lepszym Long sellerem,który dostał 2 dodatki I jest najlepiej ocenianą grą na steam spadek zysków wyniósł 30%. Więc 50% to może być wariant optymistyczny ;).
Na naprawę tej porażki idą miliony w wynagrodzeniach pracowników , a cena gry będzie tylko spadać.

Musisz ich zapytać.
A oczekiwania są takie,że gry wydawane na konsole będą działać płynnie (a nie mieć 15 fps I niżej) a gra nie będzie zaliczać crasha za crashem. Chyba nikt nie oczekiwał, że gra będzie na starych konsolach wyglądać jak na rtx 3090. Ale ze będzie po prostu nieźle działać. A to była niegrywalna kicha. O błędach nie wspominam.

Doprawdy? Czyli cyberpunk na konsole starej generacji spełniał wymagania konsumentów? A zarząd nie kłamał mówiąc, że działa "zadziwiająco dobrze" na tychże konsolach? I te 15 fps-ów to jest zadziwiająco dobre działanie, do którego użytkownicy starych konsol są przyzwyczajeni? ;)))

Wycena na poziomie 2,5 mld? Za kilka miesięcy? Nieźle. Chłopaki, to nie bankier. Nie odlatujcie za bardzo bo aż się krzywię czytając takie "opinie".

Nie będzie kosmicznych wzrostów na gme i na cdr. Usa to nie polska, a 100% krótkiej pozycji (czy ile tam mają) to nie 1,8 na cdr. Niestety ale fundamentalnie bliżej do 150 niż do 250.

Niestety nie ;). Gme już się wyczerpało, nie będzie takiego zrywu jak w styczniu. Kto wyszedł wtedy po 350 ten wygrał, trąby trzymały licząc na 450. Oczywiście mowa o cdr.

Moderator:
Usuwane są treści komentujące osobę innego użytkownika


Tgolik - giełda dyskontuje przyszłość, a przyszłość jest taka, że 2021 przyniesie potężny spadek zysków, 2022 pewnie utrzyma poziom z 21, zapowiedzi gry strzelam 2023 a premiera 2025 (najwcześniej!). 500 mln zysku (poziom w 21) uzasadniałoby obecną wycenę przy wysokim c/z 40. Pytanie, czy obecny Sentyment, zniszczona reputacja oraz kłamstwa zarządu pozwolą na tak wysoki wskaźnik.

Jędrek liczydło powymieniał fakty. Faktem jest również też to, że przez te wymienione punkty balon spadł o 25 mld. Wypowiedź jest jednoznacznie nacechowana negatywnie, trochę taka naganiacka ;).
Ale I tak zapytam - czemu wycenę na poziomie 22 mld uznajesz za "komiczną"? Pytam o jakieś uzasadnienie (najlepiej pokazane w liczbach) bo podane przez Ciebie argumenty przyjąłem do wiadomości.

Ja tylko punktuję spojrzenie według którego raport mocno pozytywnie zaskoczy analityków. Nie wiem jaki jest w tym momencie konsensus, ale powątpiewam w to, by analitycy tak mocno niedoszacowali sprzedaż by taką chwilową euforię wywołać.

Przecież piszesz tak, jakby raport był jakimś popytowym wydarzeniem, który da co najmniej 15% wzrostu. Każdy twój post to pokazuje. Tak jak kolega wyżej napisał - takich grajków pełno na bankierze, wszystko wytłumaczą, rozpiszą co i jak a koniec końców pojęcia nie mają i naganiają pod własną pozycję i sobie dodają otuchy.

Jest ubrany to robi pod siebie jakieś tezy, jakieś bajki o raporcie 19 kwietnia tak jakby to był dzień, w którym CD projekt wystrzeli na 400. Mam nadzieję, że moderator posprząta te bzdury.

Stawiam, że zeszli z shortów, plus shorty poniżej 0,5% też redukowały. 2,3 mld nie robi ulica.

Co pokazuje, że pod fasadą kryje się niezła amatorka i totalny organizacyjny burdel. Bo to od zarządu i menadżerów wysokiego stopnia należy oczekiwać kompetencji. Fajna firma ale zarówno informacje płynące z wewnątrz jak i produkt (cyberpunk) pokazują, że nie dzieje się tam zbyt dobrze. Może (w końcu!) wyciągną z tego jakąś lekcję.
A tymczasem solidny wzrost przy solidnym obrocie.

Ach, znów teksty o przewartościowaniu. Parę stron temu jako punkt odniesienia podawałeś ubisoft, a ja poprosiłem byś sprawdził wyniki finansowe, ale się do tego nie odniosłeś.
Jak teraz uzasadnisz słowa o "chorej kapitalizacji na rynku kapitałowym"? Pytam poważnie, chętnie poznam Twój punkt widzenia.

Albo gwałtownie zwiększyć zatrudnienie, bo moce przerobowe są zbyt małe na częste wydawanie DOPRACOWANYCH tytułów AAA, a by wrócić na poziomy +400 i wejść na kolejny poziom kapitalizacji, wyników finansowych jest to konieczne.

Schreier jest dosyć yyy stronniczy. Pisanie o demie jako o "fejku" - po pierwsze ta misja jest w finalnej grze (i wygląda lepiej), po drugie kiciński już wtedy mówił, że demo było specjalnie przygotowane do pokazu, bo gra w tamtej chwili jest "nie pokazywalna" to szukanie sensacji tam gdzie jej nie ma. Mimo ogromnej skali problemów w cdr jego teksty trzeba brać z przymrużeniem oka, bo rzuca parę liczb, przedstawia wszystko w negatywnym świetle, co spotkało się z komentarzem faceta od QA. twitter.com/pjpkowski/status/1...">Twitter link

Generalnie nie lubię gościa, bo to taka trochę dziennikarska hiena. Ale warto go poczytać i skonfrontować jego "newsy" z informacjami drugiej strony.

Igen, tak jak napisałem warto sprawdzić sumaryczne wyniki z ostatnich 5 lat dla ubi I cdr. Bo mam wrażenie, że przeceniasz ich zdolność do generowania zysku. CCo tteż napisałem w poprzednim poście.


Najpierw porównujesz dwie firmy z tej samej branży (ubi i cdr) ppisząc o balonie, a teraz porównujesz cdr z paliwową, która ma zdecydowanie mniej balonowe wskaźniki. Zdecyduj się, albo chcesz udowodnić, że cdr to balon w porównaniu do ubi (możesz mieć problem), albo w porównaniu do PKN. To tyle ode mnie w tej kwestii.

igen napisał(a):
Czego nie rozumiecie ?.

Po drugie - jeżeli kapitalizacja CDR była większa niż takiego Ubisoft to sam ten fakt powinien dać do myślenia, że coś jest nie tak. A tym "nie tak" był fakt, że kapitalizacja CDR była patologią na rynku kapitałowym (mega bańka - o czym wielokrotnie pisałem....).
I z tego powodu mamy obecnie takie problemy...
Firma (CDR) nie jest sama w sobie wielkim tłuściochem, którego można suto oskubać.

A masz pojęcia o zyskach z powiedzmy ostatnich 5 lat jeśli chodzi o ubisoft i cdr, czy tak piszesz bo sobie piszesz?

Informacje
Stopień: Oswojony
Dołączył: 5 września 2018
Ostatnia wizyta: 19 czerwca 2021 06:49:38
Liczba wpisów: 35
[0,01% wszystkich postów / 0,03 postów dziennie]
Punkty respektu: 12

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,685 sek.

PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +168,30% +33 660,31 zł 53 660,31 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło