PARTNER SERWISU
frhgayfh
475 476 477 478 479
misiekstok
23
Dołączył: 2018-09-05
Wpisów: 69
Wysłane: 19 kwietnia 2022 11:34:43 przy kursie: 149,90 zł
2025 wiedźmin? Optymistycznie, biorąc pod uwagę że męczą się nad dodatkiem i prace pełną parą ruszą po 2023, co daje 2 lata efektywnej pracy. Nierealne, no chyba że znów chcą wydać gniota jak cyberprank. 2027 nowa gra AAA? Musieliby już nad tym pracować, a jak napisałem wcześniej tam chyba nic nie działa tak jak powinno. Bez dużego wzrostu zatrudnienia mogą pokiwać palcem w... bucie.
Uprawiacie chciejstwo, spółka po 4 latach pracy wypuściła wizerunkową (i nie tylko) porażkę "cyberpunk", a wy liczycie, że w 7 lat spółka naprawi tę porażkę, wyda duży dodatek do tej porażki, weźmie na barki ciężar Next gen wiedzmina 3, stworzy nowego wiedzmina i dodatek do niego, a zwieńczeniem będzie cyberpunk 2. A to wszystko zachowując jakość, którą do niedawna spolka się szczyciła.
Pozostawię to bez dalszego komentarza, bo wkraczamy w jakieś science fiction dla ubranych.

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 19 kwietnia 2022 12:00:52 przy kursie: 149,90 zł
Nad nowym Wiedźminem pracują już półtora roku ( w grudniu 2020 już 50-70 osób robiło preprodukcję Wiedźmina). Mają dwa zespoły. Czemu mieliby produkować Wiedźmina dłużej niż Cyberpunka?
Edytowany: 19 kwietnia 2022 12:09

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 19 kwietnia 2022 12:19:49 przy kursie: 149,90 zł
Informację, że Wiedźmin jest w preprodukcji od półtora roku podał zarząd. Informacje też są na infografikach prezentujących Prezentacja wynikowa

Do końca 2025 roku od dzisiaj mamy 4 lata. Myślę, że styknie czasu. Mimo wszystko Nowa Saga Wiedźmińska jest kontynuacją w przeciwieństwie do Cyberpunka, gdzie wszystko trzeba było wymyślić, przeprowadzić mnóstwo testów i wiele idei wyrzucić do kosza, zanim wykrystalizowała się obecna wizja, też zresztą ciągle niedoskonała.
Edytowany: 19 kwietnia 2022 12:35


misiekstok
23
Dołączył: 2018-09-05
Wpisów: 69
Wysłane: 19 kwietnia 2022 12:24:18 przy kursie: 149,90 zł
Tak, tak samo jak cyberpunk był w preprodukcji a jednak właściwa produkcja (wiadomo jaki był efekt) trwała 4 lata. Widać właśnie myślenie, ale życzeniowe. Bez urazy.

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 19 kwietnia 2022 12:29:43 przy kursie: 149,90 zł
@misiekstok
Tzn. uważasz, że 5,5 roku na produkcję czwartej części gry w znanym uniwersum to mało?
Jakie jest w takim razie Twoje przewidywanie?
Edytowany: 19 kwietnia 2022 12:30

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 19 kwietnia 2022 12:33:47 przy kursie: 149,90 zł
baks napisał(a):

Prace jakieś mogły trwać. Jednak po decyzji przejścia na nowy silnik większość tych prac poszła do kosza i prace trzeba zacząć od nowa.


Jakie prace (z okresu preprodukcji) wg Ciebie idą do kosza przy zmianie silnika? Szkice, storyboardy, pomysły, assety, scenariusze, motion capture, schematy misji?
Edytowany: 19 kwietnia 2022 12:42

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 19 kwietnia 2022 13:12:53 przy kursie: 149,90 zł
Właściwa produkcja ruszy w 2024 o ile wszystko pójdzie dobrze.
jak myślisz kto zrobi dodatek do W3 i kto zrobi DLC do CP ... ?

Tiiiiiiiiia można gdybać, że produkcję może robić te 50 osób ale chyba sam w to nie wierzysz.
Warto chyba nadmienić, że gra tej wielkości wymaga rok lub więcej testowania i usuwania bugów ..... więc ten termin 2027 naprawdę jest optymistyczny.
Spotkajmy się na forum po premierze W4 i zobaczymy kto był bliżej z typowaniem daty .. thumbright
Tylko liczę, że W4 będzie lepiej przygotowany na premierę niż CP.
Oczywiście rzucając wszystko dziś (W3 i CP) można próbować zrobić W4 z premierą w 2025.
Tyle, że i tak jest to mało realne. Załoga nie zna nowego silnika i poważniejsze prace na nim można zacząć nie wcześniej niż w 2023 a przeszkolenie "solidne" całej załogi na nowy silnik to moim zdaniem te 8 miesięcy to za mało. Znam nieco branżę i nieco programowanie i nie podjąłbym się zadania wdrożenia nawet średniego projektu z załogą która się dopiero szkoli.
Laikom może się to wydawać tak proste jak wymienić smartfona ale to duży błąd.
Nawet w małej spółce zmiana silnika pożera więcej niż rok.
Większa spółka ma większe zasoby ale skala trudności także rośnie.

Trudno mi przesądzać ale być może byłoby całkiem sensowne porzucenie wsparcia jednego albo i nawet obydwu projektów (DLC do W3 i lub DLC do CP) i skupienie się na produkcji nowych gier.

Może to bardzo kontrowersyjne ale CDR już tak robił porzucają dokończenie produkcji Wiedźmina na PS i skupiając się na nowej wersji gry. Powstaje pytanie jakie oczekiwania spółka ma co do przychodów z DLC i jakie widzi szanse na realizację prac.
Kolejny temat to czy spółka jest gotowa lub za ile będzie gotowa do wdrożenia W4 do produkcji. Być może jeśli jest rok czasu to może warto przeszkolić połowę developerów na UE a druga połowa niech produkuje jedno DLC a po wydany niech dokończą DLC do drugiej gry. Wszystkiego na raz nie pociągną a przedłużanie przeszkolenia na UE może być szkodliwe tak samo jak opóźnianie obydwu DLC.
Może po prostu podzielić DLC na mniejsze i wydać możliwie szybko aby coś dać graczom.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 19 kwietnia 2022 13:22:52 przy kursie: 149,90 zł
@baks
Jesteś czarnowidzem. Obyś nie miał racji.
A tak na marginesie. Nie wierzysz w liczby podane na czwartkowej telekonferencji z inwestorami?
A podali takie mniej więcej informacje o ilości developerów zatrudnionych w poszczególnych projektach:
- 75 osób naprawia Cyberpunka
- 95 pracuje przy Gwincie
- 350 robi dodatek do Cyberpunka
- 150 robi Nowego Wiedźmina.
Edytowany: 19 kwietnia 2022 13:29

cinis_
3
Dołączył: 2018-05-02
Wpisów: 264
Wysłane: 19 kwietnia 2022 14:09:26 przy kursie: 149,90 zł
Pomimo dużej ilości zatrudnionych przesuwanie terminów to coś co często zdarza się tej firmie...

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 19 kwietnia 2022 14:47:22 przy kursie: 149,90 zł
Te liczby wydają mi się realne choć materiału nie oglądałem.
Zobacz jak teraz by się przydały te DLC.
W najbliższym czasie ma być CP na Netfixie.
Tylko spółka za bardzo skupiła się na współpracy a za mało na produkcji gier ... takie mam wrażenie.
Samym marketingiem nie pociągnie się sprzedaży bez DLC.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)


misiekstok
23
Dołączył: 2018-09-05
Wpisów: 69
Wysłane: 19 kwietnia 2022 15:10:48 przy kursie: 149,90 zł
Tgolik - uważam, że premiera w 2026 jest optymistyczna. Bo spółka po wydaniu dodatku do 2077 będzie mogła przerzucić część sił do projektu wiedźmin. Czyli zostaje im 4 lata (do końca 2026) na produkcję (a nie pre) wiedzmina. Tyle ile na 2077.
A chyba wszyscy oczekują, że wiedźmin będzie dopracowany, bo (chciejstwo) spółka wyciągnęła wnioski z porażki. Narazie jest pasmo nieszczęść.
Dlatego osobiście uważam, że jest jeszcze pole do spadku. Zobaczymy.

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 19 kwietnia 2022 15:56:52 przy kursie: 149,90 zł
jest szansa na wybicie dołem z konsolidacji.
przekładanie premier tak sie musiało skończyc

a swoja droga, przeszli na Unreala. silnik ktorego pracownicy nie znaja,
zanim sie w nim przeszkola to tez potrwa
na razie maja specow od RedEngine
Edytowany: 19 kwietnia 2022 15:59

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 19 kwietnia 2022 16:12:08 przy kursie: 149,90 zł
misiekstok napisał(a):
Tgolik - uważam, że premiera w 2026 jest optymistyczna. Bo spółka po wydaniu dodatku do 2077 będzie mogła przerzucić część sił do projektu wiedźmin.

Wg mojej wiedzy zespół, który produkuje dodatek do Cyberpunka po jego wydaniu zajmie się produkcją Cyberpunka 2. Jeśli tak się nie stanie, będzie to oznaczało katastrofę reorganizacji firmy, zburzenie planu prowadzenia dwóch zespołów AAA jednocześnie.
Oczywiście część zespołu od dodatku fabularnego będzie mogła zasilić zespół wiedźmiński ale to tylko dlatego, że Cyberpunk 2 na początkowym etapie nie będzie potrzebował tak licznego zespołu.
Spółka zaczęła już rekrutację pod zespół tworzący Wiedźmina - oba zespoły będą rosły w miarę postępu prac nad grami.

Przejście na Unreala nie spowolni prac nad bieżącymi produkcjami (dodatek do CP i Wiedźmin 3 edycja nextgen, przy którym pracuje 15 osób), natomiast praca nad pierwszą grą w UE5 i tak będzie trwała 4 lata, więc zdążą się nauczyć. Rekrutowane będą osoby ze znajomością UE5 oraz wewnątrz firmy jest wiele osób znających ten silnik, które mogą być wykorzystane do tworzenia zespołu wiedźmińskiego.
Edytowany: 19 kwietnia 2022 16:19

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 19 kwietnia 2022 17:21:48 przy kursie: 149,90 zł
Vox napisał(a):
jest szansa na wybicie dołem z konsolidacji.
przekładanie premier tak sie musiało skończyc

a swoja droga, przeszli na Unreala. silnik ktorego pracownicy nie znaja,
zanim sie w nim przeszkola to tez potrwa
na razie maja specow od RedEngine

Masz rację, że mają speców od RE.
To sugeruje dalszą pracę na tym silniku. Jest w tym dużo sensu.
Jednak jak pokazało życie ten silnik jest ogromnym obciążeniem dla rozwoju spółki.
Był świetny jeszcze dla W3 udało się pociągnąć choć też było sporo zgrzytów.
Jednak już gra nowej generacji się "wykrzaczyła".

Nie ma złotego środka i nie da się jednocześnie produkować w RE i produkować w UE.
Teoretycznie byłoby to możliwe. Budując kolejną ekipę czyli zatrudniając kolejne 300-600 osób stopniowo zwiększając załogi z dobrą znajomością UE przez najbliższe 2 lata. W tym czasie obecna załoga dokończyłaby dodatki do starych gier i przystąpiła do szkolenia z UE. Za 3 lata mogliby już podjąć prace przy nowych grach na etapie ich finalizacji.
Tyle, że spółka może nie mieć takich funduszy.
Aby wyprodukować w 4 lata 2 gry wielkości CP w dobrej jakości te 600 osób trzeba by mieć na przełomie 2022/2023. Poza sprawami finansowymi może być też dość trudno pozyskać tylu doświadczonych ludzi.
Pozostają przejęcia zagraniczne a to dość drogie rozwiązanie.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

imp-p
81
Dołączył: 2021-04-13
Wpisów: 353
Wysłane: 19 kwietnia 2022 17:31:53 przy kursie: 149,90 zł
Wiecie co mnie najbardziej boli to praca zarządu. Czego ost. Nie dotkną to zepsują. Nic nie robią dobrze. Wersja next cyber wydana bez żadnej popmy daty premiery o taki tweet. Zero marketingu w tej firmie. A kiedys naprawdę marketing mieli super. Brak DLC w tym roku to właściwie śmierć cyber. Nie znam gier tak dużych jak cyber które mają dostać płatne DLC 2do 3 lat od premiery. Piszę 3 lat bo nie wiemy w którym miesiącu 23 roku ma być wydany. I co najważniejsze przy całych tych wadach zarząd inkasuje za 2021 100mln premii ekstra. Wiem ich spółka ale to jest jednak 1/3 zysków i trochę nie przystoi tym bardziej że wzięli premie za super udana premierę cyber. Ja mam coraz bardziej wrażenie że im się już nie chce i ja tez to rozumiem bo jest coś takiego jak wypalenie zawodowe. Ale wtedy biznes się sprzedaje. Dla mnie firma powinna natychmiast dać spokój sobie z gwintem mobilnym wiedzimniem i sklepem gog.com. po co się angażować w coś co nie daje zysków. Skupić się na wiedźminie i dodatku DLC do cyber.

CSharpBeginner
45
Dołączył: 2017-09-26
Wpisów: 333
Wysłane: 19 kwietnia 2022 17:42:13 przy kursie: 149,90 zł
Nauka UE 8 miechów albo i dłużej? Nie wiem gdzie w takim razie to swoje "doświadczenie w branży" zbierasz. Ja sam siedzę w dużym zagranicznym gamedevie i mogę się tylko zaśmiać z takich bzdur.

Dzisiejszy spadek jak najbardziej zasłużony, skoro wielu spodziewało się, że w tym roku wyjdzie dodatek do CP, a ostatecznie wyjdzie za rok to po prostu wielu inwestorów, którzy pod to grali spakowali walizki i opuścili spółkę.

Tutaj raczej nie ma żadnej tajemnicy co może przywrócić CDR do łask, bardzo dobra kolejna gra AAA by wymazać aktualny sentyment. Tylko i aż tyle. Potrwa to zapewne 2-3 lata zanim ujrzymy pierwsze efekty.

Natomiast ja sam widzę jeden duży plus aktualnie. Wyczuwam, że spółce przestało zależeć na kursie. Może nie brzmi to pozytywnie dla akcjonariuszy, ale ja tak to odbieram. Przesuwanie next-gena do CP, przesuwanie W3 remastera, przesunięcie CP expansion. To są oczywiście złe wiadomości, jednak pokazują, ze podejście zmieniło się diametralnie. Spółka w jakimś stopniu odrobiła lekcje z wypuszczenia niedopracowanej gry i teraz wolą przesunąć, zdenerwować akcjonariuszy i uwalić kurs, ale mieć czas by kolejne premiery były udane.

Wilk z T29
67
Dołączył: 2011-01-02
Wpisów: 1 254
Wysłane: 19 kwietnia 2022 19:22:56 przy kursie: 149,90 zł
Moderator:
#:wave:

W CDR znajduję się w jakże zasłużonym trendzie spadkowym i mimo zaklinania rzeczywistości cały czas on trwa. Znajdujemy się w ciekawym miejscu, poziom 150 zł był dobrze broniony, w świetle nowych faktów tj. braku W3 PS5 w Q2, obsuwie DLC CP77 szykuje się naprawdę ciekawa walka popytu i podaży.
Argumenty o wojnie na Ukrainie są już kolejny raz powielane, można czarować, że dla kursu znaczenia ma 5% przychodu, jednak ciężko nie dostrzec wypadających regularnie dużo większych problemów.
Myślenie życzeniowe ma to do siebie, że jak przyjdzie konfrontacja z rzeczywistością to ono może bardzo boleć. Termin W4 biorąc pod uwagę ile trwają prace nad DLC CP pozostawia wiele pytań o realność tych założeń. Tu kiedyś może zagościć zmiana trendu na wzrostowy, tylko pytanie z jakiego poziomu? C/Z na ten moment 72 i perspektywy na dynamiczną poprawę wyników są póki co mgliste.
Edytowany: 19 kwietnia 2022 19:29

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 19 kwietnia 2022 19:42:16 przy kursie: 149,90 zł
Niestety masz rację C/Z powyżej 50 ma sens w okresie krótkow przed premierą ważnej dla spółki gry ale nie w nieco ponad rok po premierze.
Jak pamiętamy przed W3 był nawet dużo ponad 100. Tyle, że wtedy nadszedł W3 a teraz jak doszliśmy do konsensusu mamy co najmniej 3 lata do najbliższej premiery . a faktycznie raczej 5.

Widełki wyraźnie rozjeżdżają się. Szkoda, że spółka nie ma już argumentów. Ogłoszenie początku prac nad W4 miały przykryć info o słabych wynikach i braku DLC. Jednak się nie udało bo kategorie informacji dzieli duża dysproporcja. Zysków nie ma i nie będzie teraz a W4 to śpiewka dalekiej przyszłości. Spółka i tak jak na razie świetnie się zachowuje kursowo jak na etap w rozwoju.
Przyjdą lepsze czasy ale za czas jakiś.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

micmak
103
Dołączył: 2011-02-18
Wpisów: 1 520
Wysłane: 19 kwietnia 2022 20:18:39 przy kursie: 149,90 zł
Dodaj po drodze rok przesunięc terminów oraz dwa lata łatania gry.

Są pewne biznesy, twarde biznesy, ale w przypadku CD Projekt to nie wiadomo co to będzie za 5 lat... Było wiele lat czekania na Cyberpunk, który zawiódł...
ujeżdżam byki ===>>


imp-p
81
Dołączył: 2021-04-13
Wpisów: 353
Wysłane: 19 kwietnia 2022 22:17:08 przy kursie: 149,90 zł
baks napisał(a):
Niestety masz rację C/Z powyżej 50 ma sens w okresie krótkow przed premierą ważnej dla spółki gry ale nie w nieco ponad rok po premierze.
Jak pamiętamy przed W3 był nawet dużo ponad 100. Tyle, że wtedy nadszedł W3 a teraz jak doszliśmy do konsensusu mamy co najmniej 3 lata do najbliższej premiery . a faktycznie raczej 5.

Widełki wyraźnie rozjeżdżają się. Szkoda, że spółka nie ma już argumentów. Ogłoszenie początku prac nad W4 miały przykryć info o słabych wynikach i braku DLC. Jednak się nie udało bo kategorie informacji dzieli duża dysproporcja. Zysków nie ma i nie będzie teraz a W4 to śpiewka dalekiej przyszłości. Spółka i tak jak na razie świetnie się zachowuje kursowo jak na etap w rozwoju.
Przyjdą lepsze czasy ale za czas jakiś.



Wskaźnik C/z to nie wszystko masz dużo spolek które mają stratę. Wskaźnik ten nie uwzględnia zysków z lat poprzednich zapasow gotówki wartości np praw autorskich. Moim zdaniem nie sprawdza się w ogóle do spółek gamingowych gdzie masz cykliczność. Taki Ubisoft właściwie ma ciągle stratę a jakość jego akcje nie są warte 0. Natomiast zarząd swoją podstawa mam wrażenie że pomaga fundusza spadkowym. Wszystko co miał zrobić od roku robi źle. Ja liczylem że szybkimi patchmi i dużym DLC poprawia wizerunek ale nie patche idą jak krew z nosa o DLC to już w ogóle wstyd. A szczytem żenady przy całym podejściu zarządu było przyznanie w tamtym roku 100mln premii. W mojej opinii do poprawy natychmiast jest:
-marketing dzisiaj brak. Wystarczy zobaczyć jak wyglądała zapowiedź wiedźmina i premiera wersji next cyber.
-zamkniecje gog.com poprzez sprzedanie bazy klientów i rozwiązań do steam. Nawet za darmo ale np wywalczyć lepszy procent że sprzedaży przez steam
-ograniczyc pracę nad gwintem do zera zostawić jako martwy produkt albo lepiej zrobić wersję open secure i niech zajma się tym społeczeństwo a CD ma reklamę wiedźmina
- studio USA dokładna informacja nad czym pracuje
-podanie daty premiery DLC do cyberpunka nawet do kwartału plus określenie co z trybem on line oraz ile planowanych jest DLC.
- wiedźmin 3 next określenia do kiedy możemy się spodziewać oraz informacji dokładnie na jakim jest etapie. Tutaj się dziwię że ma być za free dla posiadaczy. Sam place za takie rozszerzenia do innych gier np na ps5 ale rozumiem że obiecali więc się wycofac nie mogą.

Ciekawe jak wygląda też kwestia nowej gry karcianej która miała być wydana w tym roku. O tym cisza na konferencji. Nie wiem co to za gra i kto to robi zespół gwinta czy np spokko. Bo jak programiści z cyber czy wiedźmina to szkoda czasu


Wtedy może tak spółka nabierze wiatrów w żagle. No chyba że zarząd chce zdołować akcje do 100zl i pakować do worka. Zresztą często mówił że kurs akcji go nie interesuje a to dziwne bo sami mają ich najwiecej
Edytowany: 19 kwietnia 2022 22:20

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE cdprojekt
  • Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco
    Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco

    We wtorek giełda w Warszawie wykonała zdecydowany zwrot w górę i wybroniła się przed 5. spadkową sesją z rzędu. W środę strona popytowa idzie za ciosem i ale finalnie o losach całej sesji i tak najprawdopodobniej zdecyduje reakcja na decyzję RPP i na dane z rynku pracy w USA. W centrum uwagi są dziś Allegro, Vercom i Asseco Poland.

  • 10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas
    10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas

    We wrześniowej odsłonie portfela BM BNP Paribas analitycy stawiają na dotychczasowe spółki, czyli liderów i czołowych graczy w swoich branżach. Oto jak oceniają wyniki za II kwartał poszczególnych top picks i ich perspektywy.




475 476 477 478 479

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,894 sek.

cbnovmvc
twexouux
dqvlmuwj
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
krijofti
hwneacvo
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat