PREMIUM
248 Dołączył: 2009-06-08 Wpisów: 1 258
Wysłane:
21 listopada 2021 01:36:14
przy kursie: 189,00 zł
Na mocnym PC błędów praktycznie nie ma i myślę, że za 3-4 miesiące równie dobrze bawić się będą właściciele XSX i PS5. W przyszłym roku najzagorzalsi fani PS4 zrozumieją, że przyszedł czas na zmiany. Myślę, że za 2 lata gdy większość graczy będzie miała mocny sprzęt, przyjdzie czas na docenienie Cyberpunka. Już teraz widać (patrząc na sprzedaż CP2077 na Steamie w czasie promocji i na PSN Store w obecnie w czasie promocji BF), że gra zapewni długi ogon sprzedażowy CD Projektowi.
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
22 listopada 2021 23:17:53
przy kursie: 194,48 zł
Miło by było aby nie wstydzić się w końcu za grę i spółkę. Szkoda tylko ze stracono szansę na przyspieszenie rozwoju spółki tak jak planowano. Spółka na razie nie ma i jeszcze dość długo nie będzie miała tych 6 mld które były w planie na koniec 2022. W tym czasie będzie tylko 2 mld. Spółka miała z tych pieniędzy uruchomić drugi równoległy projekt a tak nici z tego. Szkoda. Mnie interesuje czy spółka ma jakieś pomysły - jakiś "plan B" jak zdobyć dodatkowe środki na rozwój (w miejsce utraconych). Na razie trwonią część na przejęcia. Mam nadzieję, że to jest jakiś sensowny plan a nie tylko megalomania. Utrata dużej poduszki finansowej powinna przełożyć się na dużą zmianę strategii. Chciałbym wierzyć, że teraz strategia jest trafna. Sam uwierzyłem, że w 5-7 lat zrobią 2 kolejne gry AAA. Ale po zburzeniu strategii zarobienia 6 baniek nie jest to realne w tym terminie. Ciekawe, że teraz pierwszeństwo uzyska poprawiona wersja gry CP-2 czy może W4 gdzie mają opanowany świat. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
PREMIUM
248 Dołączył: 2009-06-08 Wpisów: 1 258
Wysłane:
23 listopada 2021 00:25:46
przy kursie: 194,48 zł
Pieniądze, o których mówisz miały być w większości na dywidendy, bo na rozwój wystarczy im środków z bieżącej sprzedaży. A przejęcia chyba nie są zbyt kosztowne - studio z Vancouver miało niecałych 20 pracowników, to od Melasy chyba podobną liczbę. Brak dywidendy za 2021 jakoś przeboleję, liczę jednak, że 2022 rok przyniesie spółce i akcjonariuszom godziwy zysk. Choć jest pewne ryzyko związane z kumulacją premier większych tytułów (choćby Horizon Forbidden West, Elder Ring i Dying Light 2).
Edytowany: 23 listopada 2021 00:40
|
|
|
|
103 Dołączył: 2011-02-18 Wpisów: 1 520
Wysłane:
23 listopada 2021 08:17:03
przy kursie: 194,48 zł
tgolik napisał(a):Na mocnym PC błędów praktycznie nie ma i myślę, że za 3-4 miesiące równie dobrze bawić się będą właściciele XSX i PS5. W przyszłym roku najzagorzalsi fani PS4 zrozumieją, że przyszedł czas na zmiany. Myślę, że za 2 lata gdy większość graczy będzie miała mocny sprzęt, przyjdzie czas na docenienie Cyberpunka. Już teraz widać (patrząc na sprzedaż CP2077 na Steamie w czasie promocji i na PSN Store w obecnie w czasie promocji BF), że gra zapewni długi ogon sprzedażowy CD Projektowi. Na rynku brakuje sprzętu, wiec skąd niby rynek ma być zalany nowymi generacjami konsol? ujeżdżam byki ===>>
|
|
PREMIUM
248 Dołączył: 2009-06-08 Wpisów: 1 258
Wysłane:
23 listopada 2021 08:30:53
przy kursie: 194,48 zł
W połowie przyszłego roku uzbiera się tego (łącznie PS5 i XSX, XSS) ze 30 mln. Oprócz tego, na rynek trafiło i trafi sporo dość wydajnych laptopów z grafiką serii RTX 30xx. Najgorzej z desktopami, gdzie mocne karty grafiki zgarniają na bieżąco górnicy kryptowalut. Tak, czy siak w przyszłym roku powinno być na rynku ok. 80 mln urządzeń pozwalających na odtworzenie Cyberpunka w przyzwoitej jakości (ok. 30% użytkowników STEAMa obecnie ma sprzęt pozwalający na wyświetlanie CP2077 w dobrej lub b. dobrej jakości). Myślę, że przesuniecie nextgenowych edycji TW3 i CP2077 związane było także z oczekiwaniem CD Projektu na pojawienie się na rynku możliwie dużej ilości nowych konsol i kart graficznych. Oczywiście kluczowe jest wydanie Cyberpunka na nextgeny w jakości, która zapewni wysokie oceny w recenzjach.
Edytowany: 23 listopada 2021 08:37
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
24 listopada 2021 15:26:04
przy kursie: 186,54 zł
tgolik napisał(a):Pieniądze, o których mówisz miały być w większości na dywidendy, bo na rozwój wystarczy im środków z bieżącej sprzedaży. A przejęcia chyba nie są zbyt kosztowne - studio z Vancouver miało niecałych 20 pracowników, to od Melasy chyba podobną liczbę. Brak dywidendy za 2021 jakoś przeboleję, liczę jednak, że 2022 rok przyniesie spółce i akcjonariuszom godziwy zysk. Choć jest pewne ryzyko związane z kumulacją premier większych tytułów (choćby Horizon Forbidden West, Elder Ring i Dying Light 2).
Ja tu widzę więcej ryzyk. Taka dywidenda to byłoby nie więcej jak pół bańki (0,5mld). Pal licho tą dywidendę. Spółka jednak za pewnik brała 2mld w tym roku a wątpliwe aby uzbierali 0,5 do tego brak 1mld z ubiegłego ..... Dywidenda byłaby z zarobku za ub rok. Należy wspomnieć, że zysk za 2022 yeż bez wątpienia nie będzie wyższy niż 1mld choćby nie wiem jak kombinowali. To summa summarum daje braki w kasie na ok 4 bańki. Nie da się tego zasypać w żaden sposób. Gdyby chodziło o zwykłe przetrwanie spółka nie miałaby z tym żadnego problemu. Pamiętamy jak na oparach dotrwała do premiery W3. Potrafią przeżyć w ultra trudnych warunkach - i może dopiero wtedy są zmotywowani .... Fakt faktem z bieżącej sprzedaży powinni wytrwać do kolejnej produkcji ..... ale miało być inaczej. Miały być równoległe 2 projekty AAA a ledwo staczy na jeden. Niestety sytuacja spółki jest zupełnie inna niż planowana. Do tego ten nieszczęsny wyciek wszystkich tajnych materiałów strategii na najbliższe lata itp. Mnie to bardzo martwi patrząc na najbliższe lata spółki. Zmarnowano dużą część potencjału. Obawiam się, że przy odrobinie szczęścia może zmienić się lider rynku .... o ile Techland nie położy premiery i zdecyduje się wejść na GPW .... Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
103 Dołączył: 2011-02-18 Wpisów: 1 520
Wysłane:
25 listopada 2021 14:02:55
przy kursie: 187,08 zł
Ostatnim podejściem pod 200zł i nagłym zawrotem to jakby zabetonowali sufit grubym betonem. ujeżdżam byki ===>>
|
|
PREMIUM
248 Dołączył: 2009-06-08 Wpisów: 1 258
Wysłane:
25 listopada 2021 14:08:11
przy kursie: 187,08 zł
W środę, po wtorkowych wynikach kurs obierze kierunek.
P.S. Ocena bieżąca Cyberpunka na Steamie rośnie jak szalona - już jest 82% za ostatnie 30 dni. No i od wczoraj na pierwszym miejscu w TOP globalnych bestsellerów.
|
|
48 Dołączył: 2020-12-11 Wpisów: 234
Wysłane:
25 listopada 2021 16:37:04
przy kursie: 187,08 zł
Jest gdzieś podany konsensus dla spółki?
|
|
208 Dołączył: 2018-10-03 Wpisów: 1 287
|
|
|
|
45 Dołączył: 2017-09-26 Wpisów: 333
Wysłane:
26 listopada 2021 08:41:10
przy kursie: 187,08 zł
Trochę dziwna sytuacja, wielu tutaj pisało, że Cyberpunkiem nikt już się nie interesuje, dead game. A jednak od 2 dni jak zaczęła się wyprzedaż na Steam Cyberpunk razem z RDR ciągle na czele i tylko zmieniają się co jakiś czas pozycją lidera. Wychodzi, że chyba jednak nie takie dead game ostatecznie?
|
|
PREMIUM
248 Dołączył: 2009-06-08 Wpisów: 1 258
Wysłane:
26 listopada 2021 08:56:05
przy kursie: 187,08 zł
Poziom zainteresowania CP2077 na Black Friday'owej promocji na STEAMie tylko pokazuje, że wydanie wersji gry na NextGeny i duże patche na PC, które powinny pojawić się w podobnym czasie, w połączeniu z pierwszym dodatkiem fabularnym będą taką nową, małą premierą Cyberpunka. Dodatek fabularny powstrzyma przeceny Cyberpunka. Jest więc bardzo ważny i musi się ukazać jak najszybciej.
Edytowany: 26 listopada 2021 08:56
|
|
14 Dołączył: 2020-08-14 Wpisów: 104
Wysłane:
26 listopada 2021 13:33:57
przy kursie: 185,52 zł
Zgadzam się. Pierwsze miejsce na liście bestsellerów o czymś świadczy. CP zaliczył ostatniej doby niezły przyrost opinii - 12723 szt. Wyrażane przeze mnie opinie nie stanowią rekomendacji inwestycyjnej w rozumieniu przepisów prawa. Nie ponoszę żadnej odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte przez czytelników.
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
26 listopada 2021 18:53:33
przy kursie: 185,52 zł
"Pierwsze miejsce na liście bestsellerów o czymś świadczy. CP zaliczył ostatniej doby niezły przyrost opinii - 12723 szt.""
Tak, świadczy o tym, że większość potencjalnych klientów (ciągle sporo) jest nastawiona na zakupy promocyjne, a nie w pełnej cenie. Duży przyrost opinii to wynik akcji Steam. Dotyczy również innych tytułów i nie obrazuje wielkości sprzedaży.
|
|
PREMIUM
248 Dołączył: 2009-06-08 Wpisów: 1 258
Wysłane:
27 listopada 2021 08:09:27
przy kursie: 185,52 zł
STEAM jest najważniejszym miejscem na świecie sprzedającym i promującym gry CD Projektu. Jeśli Cyberpunk jest topsellerem i dodatkowo zyskał na najbliższy miesiąc bardzo wysoką średnią ocen uważam, że mamy do czynienia ze zmianą trendu w postrzeganiu gry.
|
|
23 Dołączył: 2018-09-05 Wpisów: 69
Wysłane:
27 listopada 2021 09:22:39
przy kursie: 185,52 zł
Cyberpunk jest w top bo jest za połowę ceny. A postrzeganie gry jest takie samo - niezła gra z tragicznym startem. Nic więcej.
|
|
PREMIUM
248 Dołączył: 2009-06-08 Wpisów: 1 258
Wysłane:
27 listopada 2021 11:21:39
przy kursie: 185,52 zł
Tysiące gier są za połowę ceny. Jednak to CP2077 jest na szczycie. Dla sprzedaży gry w kolejnych latach bardzo ważna będzie rosnąca średnia ocen na STEAM. Pierwszy efekt już - fala pozytywnych wpisów na reddit i w polskich mediach.
|
|
67 Dołączył: 2011-01-02 Wpisów: 1 254
Wysłane:
27 listopada 2021 12:20:26
przy kursie: 185,52 zł
CP77 dość szybko wszedł na -50%. Pierwsza tego typu obniżka ma miejsce po niecałym roku, dla porównania RRD2 po 2 latach.To tylko pokazuje, że gra w wyższej cenie jest niesprzedawalna, choć cena oryginalna (199zł) jest stosunkowo niska na tle konkurencji. 6 lat pracy nad grą tworzoną przez setki ludzi, koszty działalności wciąż duże, a gra zaczyna żyć przez parę dni podczas mega wyprzedaży. Chyba nie takie były założenia? Z 99 zł ile zostanie zysku dla spółki? Można mieć wątpliwości czy przy kolejnej obniżce -50% będzie kilkudniowy sukces sprzedażowy. store.steampowered.com/app/680...Outriders zaliczył również mocny wzrost komentarzy, które są bardzo pozytywne. Wcześniej, w co trudno uwierzyć były dużo gorsze od CP77
Edytowany: 27 listopada 2021 12:26
|
|
PREMIUM
248 Dołączył: 2009-06-08 Wpisów: 1 258
Wysłane:
27 listopada 2021 13:47:21
przy kursie: 185,52 zł
Warto przypomnieć, że tak często przytaczany RDR2 był grą ekstremalnie drogą w produkcji (zwrot kosztów developingu i marketingu po ok. 20 mln egz.). Take Two, bez GTA Online (przy ich skromnych zyskach - finance.yahoo.com/quote/TTWO/f...) mogłoby nie udźwignąć takiego obciążenia. Stąd nie są zbyt skorzy do przecen.
Edytowany: 27 listopada 2021 13:48
|
|
68 Dołączył: 2010-10-30 Wpisów: 164
Wysłane:
27 listopada 2021 14:00:24
przy kursie: 185,52 zł
Wilk z T29 napisał(a):CP77 dość szybko wszedł na -50%. Pierwsza tego typu obniżka ma miejsce po niecałym roku, dla porównania RRD2 po 2 latach.To tylko pokazuje, że gra w wyższej cenie jest niesprzedawalna, choć cena oryginalna (199zł) jest stosunkowo niska na tle konkurencji. 6 lat pracy nad grą tworzoną przez setki ludzi, koszty działalności wciąż duże, a gra zaczyna żyć przez parę dni podczas mega wyprzedaży. Chyba nie takie były założenia? Z 99 zł ile zostanie zysku dla spółki? Można mieć wątpliwości czy przy kolejnej obniżce -50% będzie kilkudniowy sukces sprzedażowy. store.steampowered.com/app/680...Outriders zaliczył również mocny wzrost komentarzy, które są bardzo pozytywne. Wcześniej, w co trudno uwierzyć były dużo gorsze od CP77 Jak już przytaczasz Outraiders na tym wątku to nie wiem czy zauważyłeś to ta gra została przeceniona nie po roku a po 7 miesiącach i nie o 50% a o 67% a mimo to jest gdzieś w okolicy 140 miejsca na liście topseller, no i jak to się ma do cyberpunka? Można mieć negatywne podejście do spółki ale widząc, że CP2077 potrafi być najchętniej kupowaną grą na świecie i próbować nadać temu negatywny wydźwięk bo jest po obniżce ceny jak tysiące innych gier należałoby popukać się w czoło.
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.