PARTNER SERWISU
xfqlauqj
474 475 476 477 478
asganis
68
Dołączył: 2010-10-30
Wpisów: 164
Wysłane: 14 kwietnia 2022 20:53:10 przy kursie: 167,00 zł
Bartas_Gda napisał(a):
@asganis CDR oficjalnie zapowiadał rozszerzenie szybciej ?


Nie, nie zapowiedział, ale chyba każdy na to liczył patrząc przez pryzmat W3 i szybkość wypuszczania dodatków mając już gotową bazę w postaci gry. Można było też mieć nadzieję, że dodatek pociągnie wyniki finansowe za ten rok, teraz nie wiem co miałoby to zrobić.

micpl
20
Dołączył: 2010-10-11
Wpisów: 67
Wysłane: 14 kwietnia 2022 21:06:28 przy kursie: 167,00 zł
tgolik napisał(a):
Wygląda na to, że 2021 rok był okresem porządków w firmie i po prostu wypadł z kalendarza. Tak późne wydanie dodatku do gry sugeruje, że może być to coś wielkiego, taki Cyberpunk 2077 i 3/4.


Ale to bez sensu robić wielki dodatek na silniku, z którego się rezygnuje. I zaraz potem robić kolejnego Cyberpunka na Unrealu. To kompletny absurd. Jeśli dodatek rzeczywiście miałby wyjść dopiero w 2023, to lepiej chyba z niego zrezygnować, bo swojej roli i tak już nie spełni, albo spełni w bardzo ograniczonym zakresie. To jest pod prawie każdym względem bezsensowna inwestycja.

imp-p
81
Dołączył: 2021-04-13
Wpisów: 353
Wysłane: 14 kwietnia 2022 21:23:05 przy kursie: 167,00 zł
dla mnie raport OK martwią mnie tylko 2 rzeczy pierwsza dodatek DLC do cyber dopiero 2023 oraz stara sklepu gog.com Gdyby nie gog to zysk byłby prawie 100 mln za 4q


tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 14 kwietnia 2022 21:34:01 przy kursie: 167,00 zł
Strata GOG to w większości odpis na utratę wartości oprogramowania sklepu, "które nie pełni funkcji wspierających sprzedaż".

imp-p
81
Dołączył: 2021-04-13
Wpisów: 353
Wysłane: 14 kwietnia 2022 21:43:37 przy kursie: 167,00 zł
Cytat:
Strata GOG to w większości odpis na utratę wartości oprogramowania sklepu, "które nie pełni funkcji wspierających sprzedaż".


niby tak ale jednak raport psuje

imp-p
81
Dołączył: 2021-04-13
Wpisów: 353
Wysłane: 14 kwietnia 2022 22:16:15 przy kursie: 167,00 zł
a mnie ciekawie jedna rzecz i nie mogę tego nigdzie znaleźć może wy coś wiecie. w tym roku w serwisie Netflix będzie dostępny cyberpunkowy serial współtworzony przez polskie studio. Ciekaw jestem czy Cd będzie miał jakieś dodatki płacone przez netflixa jako współtwórca.

imp-p
81
Dołączył: 2021-04-13
Wpisów: 353
Wysłane: 14 kwietnia 2022 22:33:53 przy kursie: 167,00 zł
Pamiętajmy że patch 1.5 i wersja next wyszła w 1Q 2022 i całkiem dobrze wpływała na sprzedaż. O wiele lepiej prezentowała się na ps store i na steam. Dlatego ja szacuje że za 1Q będzie w okolicach 235 mln zł.

karolzzr
2
Dołączył: 2019-03-12
Wpisów: 71
Wysłane: 14 kwietnia 2022 22:35:27 przy kursie: 167,00 zł
ze sprawozdania z działalności:

INFORMACJE DOTYCZĄCE SEZONOWOŚCI LUB CYKLICZNOŚCI DZIAŁALNOŚCI

...
Duży wpływ na przychody i wyniki segmentu mają premiery nowych tytułów. Cykl produkcji gry komputerowej
realizowanej przez segment CD PROJEKT RED wynosi zwykle od 2 do 5 lat. Standardowo pierwsze prace
produkcyjne nad kolejną grą rozpoczynane są jeszcze przed zakończeniem produkcji i premierą rynkową
poprzedniej gry.


Na podstawie tej informacji zawartej w raporcie można śmiało stwierdzić że W4 jest w produkcji conajmniej od jesieni 2020, czyli już 1,5 roku. Jako że jest to uniwersum już "postawione", a także fakt przejścia na silnik UE5 (o korzysćiach z tego płynących nie trzeba pisać bo było to wałkowane tu na forum a także wałkowane jest to generalnie wszędzie), to można wysnuć śmiała teorię że W4 pojawi się w przeciągu 2 lat - ja osobiście stawiam na wiosnę 2024, wiec gra pod premierę może zacząć się już wnet.

PS. Ta informacja o cyklu produkcyjnym pojawiłą sie juz w poprzednim raporcie, co utwierdza że jest to faktycznie standard.
Edytowany: 14 kwietnia 2022 22:36

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 14 kwietnia 2022 23:15:15 przy kursie: 167,00 zł
asganis napisał(a):
Raport jak raport, zrobili swoje to co analitycy przewidywali z lekkim plusem, natomiast to już przeszłość.

Jak jeszcze można zrozumieć przesunięcie premiery W3 na nowe konsole w zw. z jak mniemam zawieszoną współpraca z podwykonawcą z rosji, tak przesunięcie dodatku do CP77 na przyszły rok nie nastraja optymistycznie.

https://stooq.pl/n/?f=1482180
Cytat:
CD Projekt planuje duże rozszerzenie gry 'Cyberpunk 2077' w 2023 r.


Przy W3 bardzo duże dodatki, które mogły być osobnymi grami wychodziły w odstępach półrocznych, w przypadku CP2077 pierwszy dodatek (i nie wiadomo czy jedyny) dopiero po ponad co najmniej 2 latach od premiery źle wygląda. Albo ten dodatek ma całkiem zmienić grę i dodać jakiś tryb multiplayer bo nie widzę powodu nad tak długim czasem produkcji dodatku, albo proces restrukturyzacji spółki jest bolesny i jeszcze się nie zakończył.

Zdziwię się jak w tym roku kurs nie dotknie 120zł, bo wygląda na to, że akcjonariusze mają zamrożoną gotówkę na kolejne 12 miesięcy. No chyba, że CDP chowa jakiegoś asa w rękawie.

Przykre ale wygląda na to, że już się "wystrzelali" z dobrych informacji.
Teraz już widać, że info o W4 miał powstrzymać spadek kirsu po złych wieściach.
Nie dość, że przesunięty będzie dodatek o czas dość nieokreślony do W3 to także do CP.
Choć opóźnienie dodatku na 2023 było niemal pewne. Zerwanie współpracy może tłumaczyć częściowo sytuację jednak przy ekipie ok 1200 osób chyba większość prac powinni robić samodzielnie.
To słabo wygląda, że zlecają sporo prac na zewnątrz a i prace w spółce idą bardzo słabo.
Na kpinę wygląda ostatnia sugestia jednego z analityków, że W3 mogłoby powstać "najwcześniej" pod koniec 2025 to termin kompletnie nierealny. Chyba, że wykorzystają dużo materiałów z W3. Jednak ma to być zupełnie nowe podejście z innymi bohaterami - więc to nierealne. Stawiam najwcześniej na 2027. Nexgeny raczej nie pociągną wyników w najbliższe lata. Być może to dodatek do W3 będzie dobrym uzupełnieniem sprzedaży CP.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 15 kwietnia 2022 00:36:57 przy kursie: 167,00 zł
Ale wiesz, że taki Ubisoft zatrudnia 10 razy więcej pracowników a zyski ma porównywalne z CDR?
Nie muszą więc Redzi robić gier tak jak my uważamy, bo i tak miażdżą większość zagranicznej konkurencji niskimi kosztami.
Edytowany: 15 kwietnia 2022 00:43


michal-j
22
Dołączył: 2018-09-08
Wpisów: 89
Wysłane: 15 kwietnia 2022 09:50:16 przy kursie: 167,00 zł
O raporcie się nie wypowiem, wynik niby lepszy od przewidywań, ale jednak chyba nie tego się spodziewaliśmy po pierwszym pełnym roku sprzedaży najważniejszej gry studia.

Co do dodatku do CP, ostatnio zacząłem zwracać uwagę na wypowiedzi zarządu na ten temat, używają w nich wyraźnie liczby pojedynczej. Nie wiem, czy kiedyś padła informacja, że planowane są 2 dodatki, ale po W3 chyba każdy na to liczył. Teraz jestem na 99% przekonany, że będzie tylko jeden. A w zasadzie to nie będzie dodatek w rozumieniu W3, tylko gra w pierwotnie zapowiedzianej wersji. Takie odkupienie win. Wygląda to tak, jakby firma już postawiła krzyżyk na tym projekcie i chciała ratować wizerunek. Niestety nie liczę tu na jakiś ogromny wpływ na zysk 2 lata po premierze.

Co do W4 to zgodzę się, że firma pracuje nad nim już 1.5 roku, ale znowu jestem na 99% przekonany, że dotychczasowe prace były prowadzone na red edngine i na początku tego roku wszystkie efekty trafiły do kosza (co jest dosyć normalne w tej branży i u samych redów), a firma zaczęła prace od nowa na Unreal. Warto przytoczyć tu niedawną komunikację firmy, która mówi że:

Cytat:
Jeśli zaś chodzi o UE5, to deweloperzy zatrudnieni w CD Projekt RED przejdą szkolenia, które umożliwią im zapoznanie się z możliwościami nowego silnika" - poinformował w przesłanym PAP Biznes komentarzu prezes CD Projekt Adam Kiciński.


zwracam uwagę na czas przyszły - wynika z niego, że know-how technologii jest obecnie w firmie na poziomie marginalnym.

Co do kolejnego przesunięcia W3, tym razem bez podania terminu - to jawne przyznanie się do tego, że obecnie firma nie panuje nad tym projektem. Wywiesili białą flagę. Będzie, jak się uda. Oby się to nie skończyło, jak port W1 na konsole robiony przez Francuzów.

Podsumowując, gdy rok temu pisałem o przejściu na agile, że developerzy będą spędzali połowę dnia na bezowocnych spotkaniach zamiast na produkcji, jeden z forumowiczów mnie wyśmiał słowami, że się nie znam. Niestety początek roku pokazuje, że miałem rację. Największą bolączką scruma jest to, że co prawda pokazujesz regularnie małe funkcjonalne przyrosty, ale koniec końców nic nie jest ukończone na 100%, a wszystko co zaprezentowano, to prototypy. Widać to po pracach w zeszłym roku i w zapowiedzi tego obecnego. Nie ukończyli niczego (łatek nie liczę) i nie ukończą niczego w najbliższej przyszłości, a co gorsze nie wiedzą kiedy ukończą.
W firmie panuje chaos w metodyce wytwarzania oprogramowania, bo zarząd nie jest w stanie planować prac.

Do tego technologia zaczyna właśnie równoległą pracę nad dwoma projektami, do czego podchodzili już niejednokrotnie i co zawsze kończyło się porażką, i ktoś wpadł na pomysł, że tym razem na pewno się uda i że najlepiej od razu zmienić narzędzia na nikomu nieznane. Takie "rozpoznanie w boju". Uważam, że to decyzja odważna, ale nieroztropna.

I na koniec: już zupełnie nie potrafię zrozumieć, dlaczego firma od lat inwestuje w takie produkty, jak gog, gwint i w:ms (choć tu krócej) które nie przynoszą zadowalających zysków, za to blokują setki talentów, zamiast dać graczom kolejne 2 dodatki do W3 na fali dwóch sezonów netflixa i dodatek do CP, o który gracze ich błagają?

3143507680
22
Dołączył: 2021-04-07
Wpisów: 52
Wysłane: 15 kwietnia 2022 12:13:59 przy kursie: 167,00 zł
Cześć!

Co do potencjalnego wpływu wersji next-gen na sprzedaż cyberpunka, taka ciekawostka: CDR poinformował, że do 14 kwietnia 2022 roku sprzedano ponad 18 mln kopii CP2077.

Nakładając na to informację o liczbie sprzedanych egzemplarzy w 2020 roku (13,7 mln) wychodzi, że w całym 2021 i do 14 kwietnia 2022 roku sprzedanych zostało około 4,5 mln kopii CP2077.

Ponieważ informacja o liczbie sprzedanych kopii już zawiera pewien okres, w którym była dostępna wersja next-gen (22 lutego-14 kwietnia 2022) można przypuszczać, że wpływ wersji next-gen na sprzedaż jest niski.

Pozdrawiam i życzę wesołych świąt.

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 15 kwietnia 2022 12:15:48 przy kursie: 167,00 zł
@michal-j

Gwint i Monster Slayer to świetne gry a praca nad nimi może być formą odskoczni dla developerów zmęczonych głównymi projektami. A także rezerwuarem talentów wspomagających główne projekty w czasie, kiedy normalnie konieczny byłby crunch.
Oczywiście szkoda, że nie przynoszą zysków, które miałyby znaczenie dla giganta, jakim jest CD Projekt. Możliwe jest jednak, że budują zasięgi wiedźmińskiej franczyzy - w końcu sprzedaż w 2021 10 mln szt. Wiedźmina 3 nie wzięła się z niczego.

michal-j
22
Dołączył: 2018-09-08
Wpisów: 89
Wysłane: 15 kwietnia 2022 15:17:25 przy kursie: 167,00 zł
To prawda, te gry są znakomite. Gwint, Wojna Krwi, Monster Slayer - wg mnie w takiej kolejności. Wszystkie są bardzo dobre, lubiane, ale przyniosły finansowe rozczarowanie. Fani tych gier je bardzo doceniają, ale nie chcą za nie płacić. Natomiast jest rzesza graczy (ze 20% z tych 40 milionów?), która chce zapłacić za kolejne 20h Wiedźmina 3. Doprawdy nie rozumiem, dlaczego GTA potrafi monetyzować się latami, a redzi tak łatwo odpuścili W3 mając darmowy marketing od netflixa. A co do zasięgu franczyzy, to dodatek miałby moim zdaniem większy efekt, bo to produkt bardziej mainstreamowy niż karcianka i gra AR.

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 15 kwietnia 2022 16:07:21 przy kursie: 167,00 zł
Myślę, że CD Projekt nie chciał rozmieniać Wiedźmina na drobne wydając kolejne dodatki. Natomiast dla firmy znacznie ważniejszym strategicznie celem było stworzenie nowej franczyzy co udało się moim zdaniem ponadprzeciętnie - w końcu na dwie próby, stworzenie dwóch megahitów (Wiedźmina i Cyberpunkka) praktycznie nie zdarza się w żadnej branży. W przypadku Cyberpunka wiele poszło nie tak, jednak olbrzymie grono zadowolonych fanów (ok. 15 mln) - jest, niesamowita rozpoznawalność marki - jest, wór pieniędzy na kilka lat równoległej pracy nad dwoma grami AAA - jest. Utrata zaufania - też jest, jednak myślę, że czynami w najbliższych latach, do premiery Nowego Wiedźmina, spółka je odzyska. I będzie znowu kilka milionów preorderów.

Space Cowboy
PREMIUM
61
Dołączył: 2018-12-27
Wpisów: 292
Wysłane: 16 kwietnia 2022 09:52:07 przy kursie: 167,00 zł
@michal-j

Różnica między GTA5 a W3 jest zasadnicza jeśli chodzi o monetyzację. W przypadku GTA niesamowite pieniądze przychodzą z multi. Tak duże, że firma zrezygnowała z jakichkolwiek dodatków fabularnych do trybu single - choć dużo mówi się, że absolutnie było to w planach.
Tak więc mówimy o zupełnie różnych metodach monetyzacji. Redzi oczywiście mieli zakusy na pójście tą drogą, no ale z C2077 wyszło jak wyszło. Zgadzam się, że obiektywnie to był hit, no ale plany i nadzieje były inne, więc trzeba było zrobić krok w tył.

imp-p
81
Dołączył: 2021-04-13
Wpisów: 353
Wysłane: 16 kwietnia 2022 11:55:47 przy kursie: 167,00 zł
a mnie ciekawi co za produkcje robi to kupione nowe studio w usa. Według konferencji robi niezależnie nową grę opartą na grach Cd czyli albo coś z wiedźmina lub cyber. Penie nie jest to tytuł AAA ale może być ciekawie

misiekstok
23
Dołączył: 2018-09-05
Wpisów: 69
Wysłane: 19 kwietnia 2022 08:32:49 przy kursie: 167,00 zł
Patrząc na chaos jaki panuje w studiu, na dodatek do cyberpunka dopiero w przyszłym roku (i to nie wiadomo w której części roku), opóźnienie W3 na nowe generacje oraz fakt, że kolejny wiedźmin to kwestia 4,5 lat można dość pewnie stwierdzić, że obecna kapitalizacja jest zdecydowanie zbyt wysoka. A wzrok kierować na poziomy 120 PLN.

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 19 kwietnia 2022 09:07:24 przy kursie: 149,90 zł
Space Cowboy napisał(a):
@michal-j

Różnica między GTA5 a W3 jest zasadnicza jeśli chodzi o monetyzację. W przypadku GTA niesamowite pieniądze przychodzą z multi. Tak duże, że firma zrezygnowała z jakichkolwiek dodatków fabularnych do trybu single - choć dużo mówi się, że absolutnie było to w planach.
Tak więc mówimy o zupełnie różnych metodach monetyzacji. Redzi oczywiście mieli zakusy na pójście tą drogą, no ale z C2077 wyszło jak wyszło. Zgadzam się, że obiektywnie to był hit, no ale plany i nadzieje były inne, więc trzeba było zrobić krok w tył.

Niestety ale masz rację.
Pomijam już wysokości kursu bo to rzecz względna i tylko po części zależna od sprzedaży a także mocno od sentymentu który jest trudno mierzalny.
Może niektórzy nie pamiętają lub nie chcą pamiętać ...... ale spółka deklarowało mocne nastawienie na tryb multi ..... miała to być wręcz oddzielna gra, tak duże zmiany miały być i miał to być koń roboczy .... kopiący dla spółki góry pieniędzy.
Niestety koń "padł" a wraz z nim te wagony kasy .... d'oh!
Chyba nie bierze się teraz opcji multi a przynajmniej nie w najbliższym roku. Skoro nie mogą w ciągu 2 lat wydać dodatku to tryb multi będzie zapewne dopiero w następcy CP.
U tu niestety widać różnicę między spółkami.
GTA miał "czyścić buty" CP a niestety okazało się odwrotnie .... a szkoda.
Teraz na tym przykładzie widać skalę porażki CDR. Przez brak odpowiedniej reakcji na problemy w produkcji w tym z silnikiem przez wiele lat mocno ścieli projekt.
Można założyć, że stracili co najmniej połowę przychodów a patrząc na sprzedaż to nawet znacznie więcej.
Sprzedaż 18 mln wygląda wręcz żałośnie przy spodziewanym przebiciu GTAV czyli gdzieś blisko 60 mln. Patrząc wolumenowo i na duże promocje na CP to można przyjąć nawet 4 krotny spadek przychodów. Mam nadzieję, że spółka właściwie zdiagnozowała problemy.
Być może remedium na problemy są przejęcia zespołów w USA. Przejmują ludzi z kompetencjami mam nadzieję, że są to ludzie znający silnik UE bo był by to spory plus.
Powstaje pytanie czy pieniądze są wydawane właściwie.
Koszty rosną a niedługo może źródełko zacząć mocno podsychać i spółka może znaleźć się w sytuacji jak przed W3 czyli cienko z kasą.
Małe gierki które chałturzą gdzieś tam raczej nie zmienią sytuacji spółki. Trudno liczyć na mały megahit który pociągnie całą spółkę choć tego nigdy nie można całkiem wykluczyć.
Sporo się wyjaśni do końca roku po kolejnych krokach spółki. Jednak na ATH w najbliższych 2 latach faktycznie nie ma co liczyć - tak sądzę. Nie pomogą tu nawet infa o prototypowaniu nawet W5 .... bo musiałby to ktoś robić.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

cinis_
3
Dołączył: 2018-05-02
Wpisów: 264
Wysłane: 19 kwietnia 2022 10:10:06 przy kursie: 149,90 zł
Niestety rok 2021 został przetracony na łatanie niedoróbek CP, raport jednak bardzo rozczarował i nie ma znaczenia, że był lepszy od konsensusu. Był poptostu słaby.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE CDPROJEKT
  • Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco
    Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco

    We wtorek giełda w Warszawie wykonała zdecydowany zwrot w górę i wybroniła się przed 5. spadkową sesją z rzędu. W środę strona popytowa idzie za ciosem i ale finalnie o losach całej sesji i tak najprawdopodobniej zdecyduje reakcja na decyzję RPP i na dane z rynku pracy w USA. W centrum uwagi są dziś Allegro, Vercom i Asseco Poland.

  • 10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas
    10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas

    We wrześniowej odsłonie portfela BM BNP Paribas analitycy stawiają na dotychczasowe spółki, czyli liderów i czołowych graczy w swoich branżach. Oto jak oceniają wyniki za II kwartał poszczególnych top picks i ich perspektywy.




474 475 476 477 478

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,385 sek.

zotkoabj
cutxevkv
wfvixtey
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
nyfnphgk
wfgxnkyi
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat