Lukasz_Mach_City napisał(a):Wersja PC od 30% do 65%. I tu podobnie - im dalej na zachód tym zysk większy.
Wychodzi na to, że na wersji PC jest % większy zysk niż na konsolowej - ciekawe.
Lukasz_Mach_City napisał(a):Z grubsza wygląda to tak: Xbox 360 - lekka przewaga Północnej Ameryki nad Europą, PC - zdecydowana przewaga Europy nad Północną Ameryką. PS3 - spodziewana lekka przewaga Europy nad Północną Ameryką.
A jeśli możesz napisać: czy wersja konsolowa ma zdecydowaną czy niewielką przewagę nad PC pod względem sprzedaży na wszystkich rynkach ?
Lukasz_Mach_City napisał(a):Finansowe wyniki City są obecnie pewnie najmocniejsze ze wszystkich firm z branży na świecie. Stad porównanie np. do Apple. Jest też dużo podobieństw jeśli prześledzi się historię rozwoju Apple. Wg nas istotnym czynnikiem dla wyceny spółki są jej realne obecne zyski i możliwości ich generowania w przyszłości. A tych jest coraz więcej, o czym świadczy nasz plan wydawniczy i ostatnie posunięcia strategiczne.
Oczywiście życzę CI jak najlepiej i oby zostało polskim EA, jednak należy zachować reguły, a te mówią że porównuje się wskaźniki spółek z branży - a Apple nią nie jest.
Lukasz_Mach_City napisał(a):W brany gier przychody czy wartość księgowa nie przekładają się w dostatecznym stopniu na pozycje zysku. Świadczą o tym chociażby wyniki finansowe różnych firm z branży podane w cytowanym artykule - brak relacji pomiędzy przychodami, a wypracowanym zyskiem, czy wartości księgowej do tego jaki zysk wypracowują i czy w ogóle.
Bo w przypadku dużych koncernów o to ciężko z prostego powodu - mają sporo hitowych tytułów w produkcji a tym samym ich wydatki są potężne. CI ma na razie jedną grę, która odniosła taki sukces i dlatego też wskaźnikowo wygląda inaczej. Koszty następnych produkcji będą większe - już teraz mówi się o przynajmniej 5-6 mln PLN za S:GW2, a wydatki marketingowe nierzadko przekraczają koszty samej gry.
Lukasz_Mach_City napisał(a):Ogromną przewagą City jest możliwość tworzenia jakościowych gier w znacznie niższych kosztach niż konkurencji z zachodu oraz możliwość znacznego wzrostu skali działalności w najbliższych latach. Tego również ani historyczne przychody ani wartość księgowa nie pokaże.
Ale my nie oceniamy historycznych przychodów tylko szacunkowe przyszłe. I tak S:GW na PS3 wychodzi styczeń/luty - czyli macie jakieś 3-4 tygodnie szansy na dobrą sprzedaż, a to z prostego powodu: na 22 lutego zapowiedziane jest KillZone3, a w marcu wychodzi Homefront, Crysis 2 i nowy Ghost Recon [powiedzmy, że Bullet Storm pomijamy w tym zestawieniu]. Bezpośrednio będziecie konkurować z ME 2, które wychodzi 31 stycznia - sytuacja jest zatem trudna. Życzę jak najlepiej i podwojenia sprzedaży.