PARTNER SERWISU
ojacnedu
26 27 28 29 30
robmit
0
Dołączył: 2010-11-24
Wpisów: 4
Wysłane: 29 listopada 2010 18:05:17 przy kursie: 2,47 zł
250k sztuk to prognoza sprzedanych w dniu premiery. Cena ma byc ~40euro/usd. Osiagniecie 8-10mln jest mozliwe ale duzo czynnikow musi sie na to zlozyc.

volky
0
Dołączył: 2010-07-16
Wpisów: 245
Wysłane: 30 listopada 2010 10:44:43 przy kursie: 2,59 zł
fantomas
łapiesz mnie za słówka :)
ale masz rację że marża dla CITY musi być wysoka
a nie niska (choć miałem to na myśli)

a skąd zysk
policzyć łatwo
200 tys sztuk Snipera po około ~~120 zł = 24 mln zł
jeżeli zysk załóżmy CIA wynosi 40-50 % od sztuki
masz 8-10 mln zł zysku na PS 3 (licząc tak lekką ręką)

ile dokładnie wynosi ta marża nie wiem ale domyślam się że tyle może wynosić
Sami produkują sami wydają ... więc kto ma im zabierać zyski ? tylko sklepy ...

jak uwzględni się sprzyjające warunki czyli około 250-300 tys sztuk x 120 zł = 30-36 mln zl
-> zysk około 15-18 mln w I kwartale

Dodatkowo jak robmit słusznie zauważył tam jest sprzedaż w dniu premiery 250 tys x 40 Euro/$
.... ale to chyba sklepy biorą takie zamówienia na premierę.

Nie ma co dzielić skóry na niedźwiedziu bo jeszcze premiery nie było i jeszcze nie sprzedali. Ale jak ktoś nie ma akcji to niech zacznie się zastanawiać czy nie jest to aktualnie szansa na dobre zakupy. Kurs nie spada i stabilnie podnosi się od półtory miesiąca thumbright


scoobik
0
Dołączył: 2009-11-09
Wpisów: 49
Wysłane: 30 listopada 2010 15:00:36 przy kursie: 2,59 zł
Pozwolę się wtrącić do dyskusji ... marża na "pudełku" wg mojej wiedzy jest sporo wyższa niż przytoczona przez volky'ego - celowałbym w 70-75%, tak wiec prognoza zysku powyżej 10 mln jak najbardziej realna. Dodatkowo należy pamiętać, że planowane jest wejście na rynek azjatycki :-) Jako akcjonariusz jestem optymistą.


zjk
zjk
0
Dołączył: 2009-02-06
Wpisów: 925
Wysłane: 30 listopada 2010 15:50:58 przy kursie: 2,59 zł
Pozwole cie skorygowac gdyz marza rzadko siega 70% za pudelko, wszczegolnosc jesli firma nie jest odpowiedziala za dystrybucje i sprzedaz oraz cala logistyke z tym zwiazana.

Fantomas
0
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 379
Wysłane: 30 listopada 2010 16:36:57 przy kursie: 2,59 zł
volky napisał(a):

a skąd zysk
policzyć łatwo
200 tys sztuk Snipera po około ~~120 zł = 24 mln zł
jeżeli zysk załóżmy CIA wynosi 40-50 % od sztuki
masz 8-10 mln zł zysku na PS 3 (licząc tak lekką ręką)

ile dokładnie wynosi ta marża nie wiem ale domyślam się że tyle może wynosić
Sami produkują sami wydają ... więc kto ma im zabierać zyski ? tylko sklepy ...

jak uwzględni się sprzyjające warunki czyli około 250-300 tys sztuk x 120 zł = 30-36 mln zl
-> zysk około 15-18 mln w I kwartale

Czy aby nie pomyliłeś zysku z przychodem ?
Poza tym kapitalizacja spółki to obecnie ok. 100mln USD - policz sobie jaki musi być przychód, żeby wskaźnikowo miało to sens.


volky napisał(a):
Dodatkowo jak robmit słusznie zauważył tam jest sprzedaż w dniu premiery 250 tys x 40 Euro/$
.... ale to chyba sklepy biorą takie zamówienia na premierę

Nie dziel skóry na niedźwiedziu. Przypomina mi to Optyka - wszyscy już teraz wyliczają ile mln gry się rozejdzie.


@scoobik
Marża 70% ? Nie wiem skąd takie info.
Edytowany: 30 listopada 2010 16:38

scoobik
0
Dołączył: 2009-11-09
Wpisów: 49
Wysłane: 30 listopada 2010 16:48:06 przy kursie: 2,59 zł
aprospos marży tak mi się coś odbiło o uszy odbiło. Nie dam sobie głowy uciąć czy takie informacje są w 100% prawdziwe.

micpl
20
Dołączył: 2010-10-11
Wpisów: 67
Wysłane: 30 listopada 2010 20:51:51 przy kursie: 2,59 zł
Nowe studio w Londynie, nowa gra w realiach IIWŚ, na silniku Cry Engine 3:

www.gamasutra.com/view/news/31...

hello1

volky
0
Dołączył: 2010-07-16
Wpisów: 245
Wysłane: 1 grudnia 2010 22:26:26 przy kursie: 2,60 zł
Fantomas napisał(a):

Czy aby nie pomyliłeś zysku z przychodem ?
Poza tym kapitalizacja spółki to obecnie ok. 100mln USD - policz sobie jaki musi być przychód, żeby wskaźnikowo miało to sens.


Fantomas nic tu nie pomyliłem.
To nie Optyk ani NICO. Tutaj zarabiają sporo na każdej sztuce.
Wspominałeś coś o wskaźnikach.... jakoś przy rekomendacji na 29 zł nikomu one nie przeszkadzały. Jak masz gdzieś wersję tego opracowania zerknij na planowany przychód w następnych latach.

Edytowany: 1 grudnia 2010 22:29

volky
0
Dołączył: 2010-07-16
Wpisów: 245
Wysłane: 1 grudnia 2010 22:28:28 przy kursie: 2,60 zł
A propos wracając do tematu "nisko budżetówki".thumbright
Nie rozumiem skąd takie przekonanie,że mała kasa to jest słaba gra. Mega kasa to jest super gra.
CITY wydało na Snipera 3 mln ..... a zarobiło i zarabia wielokrotność tej sumy.
Czy uważasz że jeżeli wydałoby 10-15 mln a może 25 mln to by znaczyło że to pewny megahit ?!
Owszem gra za 200 tys zł miała by pewnie małe szanse na przebicie i sukces.
Ale 3 mln okazuje się wystarczające na uzyskanie super efektu.

Czy jak W 2 będzie kosztował 30 mln w końowym rachunku to znaczy że będzie hitem jak np. call of duty i sprzedaż wyniesie 10 mln sztuk ?!
Polska jest w pewnym sesnie w lepszej sytuacji bo wszystko co produkujemy jest tańsze niż na świecie. Tym samym koszty produkcji Snipera mamy zdecydowanei mniejsze niż w USA.
Teraz Sniper 2 w produkcji ... ile będzie kosztował ? (Coś mi się kojarzy albo z jakiegoś wywiadu albo jakiegoś forum) że 5 mln. d'oh!
A może to jest własnie metoda żeby podbić cenę zapłacić więcej za tą grę i tym samym mamić inwestorów jaki to mega hit będzie gdy koszt produkcji to np. 5 mln $ a nie 5 mln zł.

Dostałem od kolegi linka do najnowszego wywiadu z prezesem thumbright
polygamia.pl/Polygamia/1,96455...

i z tego co wiem jutro jest wywiad z prezesem na CNBC o 9:30

Edytowany: 2 grudnia 2010 09:26

Fantomas
0
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 379
Wysłane: 1 grudnia 2010 23:16:58 przy kursie: 2,60 zł
volky napisał(a):

Fantomas nic tu nie pomyliłem.
To nie Optyk ani NICO. Tutaj zarabiają sporo na każdej sztuce.

Nie obraź się, ale te wyliczenie jest absurdalne - 120zł z gry i 50% zysku - a marża detalisty [zdaje się największa część ceny pudełkowej] to gdzie ? Te szacunki zrównują przychód z zyskiem - takie cuda nie istnieją.

volky napisał(a):
Wspominałeś coś o wskaźnikach.... jakoś przy rekomendacji na 29 zł nikomu one nie przeszkadzały. Jak masz gdzieś wersję tego opracowania zerknij na planowany przychód w następnych latach.

Zerknąłem, no i .... ?
CI miało bardzo wysoki zysk ze S:GW - takiego efektu przy takich kosztach nie udało się uzyskać nikomu w Polsce. Nikt nie odmawia tej firmie sukcesu. Tylko to już jest przeszłość - pytanie jak będą się kształtowały koszty spółki przy otwieranym studiu w Londynie, gdzie zarobki są znacząco większe niż w Polsce, są zapowiedzi tworzenia nowych studiów w Polsce; koszty nowych silników też są wyższe.

volky napisał(a):
Nie rozumiem skąd takie przekonanie,że mała kasa to jest słaba gra. Mega kasa to jest super gra.

Gdzie tu ktoś coś takiego twierdzi ?

volky napisał(a):
Czy jak W 2 będzie kosztował 30 mln w końowym rachunku to znaczy że będzie hitem jak np. call of duty i sprzedaż wyniesie 10 mln sztuk ?!

Budżet W2 to niewielki ułamek takiego CoD:MW2. Nie ta liga - nie ma sensu porównywać.


volky
0
Dołączył: 2010-07-16
Wpisów: 245
Wysłane: 1 grudnia 2010 23:39:52 przy kursie: 2,60 zł
dając około 40 % :) zysku na pudełku
i tak wracamy do początku dyskusji
8-10 mln czystego zysku :)


co do kosztów utrzymania biura w Londynie
też się zastanawiałem nad tym....
ale przy takich zyskach być może inwestycja w takim punkcie jest nie głupia z
punktu widzenie nie produkcyjnego a ... marketingowego pokazania się w świecie.
Dodatkowo zatrudnienie jakiegoś "Stuarta Blacka" okrzykniętego gwiazdą (nie znam się na tym ale widocznie jest to wartościowy spec od gierek).
Większe zyski = mogą sobie pozwolić na otwieranie studiów lub rozbudowywanie kadry. A plany wydawnicze zapewnią kolejne.

Być może coś wyjaśni się w trakcie jutrzejszego wywiadu ...




Fantomas
0
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 379
Wysłane: 2 grudnia 2010 00:17:56 przy kursie: 2,60 zł
Możesz w końcu napisać skąd wziąłeś te 40% zysku ?

volky
0
Dołączył: 2010-07-16
Wpisów: 245
Wysłane: 2 grudnia 2010 10:24:45 przy kursie: 2,59 zł
fantomas zmuszasz mnie do wytężonej pracy :)
poszukałem w necie ale nie dam rady znaleźć
tego gdzie o tym było

jednak można trochę pokombinować
bardziej prosto
odnośnie całości

www.bankier.pl/wiadomosc/City-...

i teraz tak
mamy przychód
65,9 mln
ZYSK
23,60 mln

23,60 / 65,9 => 35,8 %
z całego roku 2010
więc nie mniej niż 35 % od pudełka czystego zysku od wszystkiego
ile Sniper może być 40 % a reszta to inne gry np. Koszt dystrybucji BRAID czy innych gier
prezes mówił przed chwilą w wywiadzie że sprzedadzą
250 tys pudełeczek (a może i więcej)
nie będę powtarzał tych samych wyliczeń ale 8-10 mln wychodzi zysku



Edytowany: 2 grudnia 2010 10:26

Lukasz_Mach_City
0
Grupa: Emitent
Dołączył: 2010-12-02
Wpisów: 23
Wysłane: 2 grudnia 2010 15:45:24 przy kursie: 2,59 zł
Witam wszystkich,

Z tej strony Łukasz Mach z City Interactive. Zazwyczaj nie włączamy się w dyskusje i jedynie obserwujemy Państwa opinie. Tym razem jednak temat jest wyjątkowo ciekawy i widać, że warto przytoczyć kilka faktycznych informacji związanych z globalną działalnością wydawniczą i zasadami jej funkcjonowania. Mam nadzieję, że będzie to pretekst do dalszej, merytorycznej dyskusji. Odniosę się tylko do kilku zagadnień, które Państwo poruszacie w swojej wymianie zdań:

1. Zysk City ze sprzedanej sztuki konsolowego Snipera na zachodzie waha się pomiędzy 25% a 50% ceny pudełkowej. Czyli najbliżej prawdy był Volky kilka postów wyżej. Im dalej na zachód, tym większy jest nasz zysk, bo np. w USA VAT nie jest wliczony w podawaną cenę detaliczną, a z kolei marze pośredników są mniejsze z uwagi na dużą skalę rynku.

2. Kwestia budżetów gier – można się pokusić o stwierdzenie, że w tym przypadku 1 PLN jest równy 1 USD (w sensie kosztów pracy w Polsce i USA).
To, co nas odróżnia od konkurencji to fakt, że nawet gdyby Sniper 1 stworzony zostal w Stanach i tak by zarobił!:) Wtedy budżet hipotetycznie wyniósłby 3 mln USD. Jak wiadomo, zarobiliśmy dużo więcej.

3. Odnośnie nowo otwartego studia w UK. W założeniu ma to być niewielkie studio skupione głównie na game designie, który stanowi tylko jeden z wielu elementów pracy przy tworzeniu gier. Zdecydowana większość prac zostanie wykonana w naszym studiu rzeszowskim, stąd budżet gry będzie dużo bardziej "polski" niż "angielski".

4. I jeszcze słówko odnośnie wskaźników finansowych (przy okazji dyskusji „wartość rynkowa vs. przychody”). Poniżej dane odnośnie Apple:
uk.finance.yahoo.com/q/ks?s=AA...

Apple jest przecież gigantem co powoduje, że znacznie trudniej jest tej firmie rosnąć w takim samym tempie w jakim może rosnąć City (jakby nie patrzeć - firma w fazie dynamicznego rozwoju). Tym bardziej, wskaźniki City nie wydają się wysokie w porównaniu z nimi. Apple jest dobrym benchmarkiem bo działa w podobnej branży, odnosi rownież duży sukces i ma bardzo wysoką rentowność.

Mam nadzieję, że moja odpowiedź przyda się Państwu, w razie pytań służę oczywiście dalszą opinią i pomocą.

Pozdrawiam,

Łukasz Mach
City Interactive

Fantomas
0
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 379
Wysłane: 2 grudnia 2010 17:19:09 przy kursie: 2,59 zł
1. Gratuluję takiego poziomu zysku z pudełka i życzę utrzymania go w przyszłości. A jak wypada tutaj wersja PC-towa - % większy czy mniejszy ?
Gdyby jeszcze można było się dowiedzieć jak kształtuje się sprzedaż regionalnie - chodzi mi o proporcje sprzedaży wersji konsolowej i PC-towej na głównych rynkach [USA, UK, Niemcy] i ile sztuk gry zostało tam sprzedanych.
2. Dziękuję za szersze info odnośnie studia w UK.
3. Odnośnie wskaźników - Apple nie jest dobrym odniesieniem bowiem nie zajmuje się produkcją gier; w tym artykule dokonano porównania m.in. wskaźnika C/P polskich i zagranicznych spółek-producentów gier: www.stockwatch.pl/artykuly/pos...

topfacet
178
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 3 453
Wysłane: 2 grudnia 2010 19:52:29 przy kursie: 2,59 zł
Wywiad z prezesem dzis w TVN CNBC:

www.tvncnbc.pl/city-interactiv...

volky
0
Dołączył: 2010-07-16
Wpisów: 245
Wysłane: 3 grudnia 2010 09:21:12 przy kursie: 2,54 zł
Fantomas napisał(a):

3. Odnośnie wskaźników - Apple nie jest dobrym odniesieniem bowiem nie zajmuje się produkcją gier; w tym artykule dokonano porównania m.in. wskaźnika C/P polskich i zagranicznych spółek-producentów gier: www.stockwatch.pl/artykuly/pos...


fantomas
a jakie uważasz spółki powinno się porównywać do CIA ?

wcześniej była też tutaj dyskusja we wrześniu o wskaźnikach
i innych spółkach z branży na świecie....i wcale większych różnic od apple nie było.
dyskusja kilka stron wyżej do porównania
Edytowany: 3 grudnia 2010 09:23

pies_lancuchowy
0
Dołączył: 2010-10-12
Wpisów: 136
Wysłane: 3 grudnia 2010 10:07:13 przy kursie: 2,54 zł
może tak do... producentów i dystrybutorów gier?

mediana p/e w branży to ok 17

oczywiście samo proste porównanie p/e nie uprawnia do żadnej tezy o przewartościowaniu/niedowartościowaniu tylko pociąga dyskusję jakie należy się dyskonto za fakt że CIA nie ma 'track recordu' i stajni regularnych megahitów takich jak np EA czy Blizzard, a jaka premia może się należeć za to że szybko się rozwija i dopiero 'wsadziło nogę w drzwi' na rynek i potencjał rozwoju z obecnych poziomów jest ciągle olbrzymi

tylko przypomnę że CoD BO w ciągu 24 godzin 360mln usd skosiło a do sylwestra ma być miliard
Może się zakręcić w głowie.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 3 grudnia 2010 10:50:14 przy kursie: 2,54 zł
Nie chcę pętać kolejnej rozległej dyskusji, ale przy porównywaniu P/E do branży popełnia się jeden błąd. Branża jest dość niestabilna jeśli chodzi o zysk. Spółki przed wydaniem jakiegoś hitu ponoszą spore koszty stałe. Jeśli nie było wiele premier w danym okresie to większość jak w linkowanym zestawieniu przez Fantomasa ma straty. Przy liczeniu średniej się to pomija, albo dodaje. Strasznie skaczą te zyski. Ciut lepiej jest porównywać sprzedaż niż zysk.
Najlepiej jednak porównać sprzedaż dla spółek w podobnej sytuacji, do takich które mają jeden tytuł w danej chwili jak CIA i do tego nie ponoszą ogromnych kosztów pisania następnych, tylko dostosowywania do kolejnych platform. Jak komuś się chce to chyba najbliżej jest do Ubisoftu z Assasians Creed.

volky
0
Dołączył: 2010-07-16
Wpisów: 245
Wysłane: 3 grudnia 2010 10:53:45 przy kursie: 2,54 zł
zgadzam się że CIA nie ma regularnych hitów
Ja jestem dobrej myśli co będzie za 4-5 lat z CITY ! (może szybciej)

Jeżeli utrzymają ... rozbudują swoją ofertę ...
fajnie to nazwałeś pies_łańcuchowy "wsadziło nogę w drzwi"
Szczególnie naszym plusem jest możliwość robienia gierek za mniejszą kasę.
A klient ceni sobie jakość za niską cenę. Nawet w przyszłości CIA będzie miało asortyment tańszy niż konkurencja :). 90 % sprzedaży na świecie i 10 % w Polsce to jest potencjał...





Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE CIGAMES



26 27 28 29 30

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,202 sek.

pjloavcb
rripkmkc
woxicggp
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
tdsdhlet
dlmdtwel
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat