Sądzę że wiedzą co robią bo na rynku spożywczym się znają. Jeżeli była potrzeba takiej inwestycji to ją zrobili. Dziwi mnie trochę koszt i myśle że jest to związane także z jakąś nową halą itp. Ale nie wiem, wysoko to wygląda jak na kupno linii - nie znam się do końca.
Weźmy pod uwagę jeszcze jeden fakt. Pozyskanie pieniędzy z giełdy jest tańsze niż z banków. Oddaje się wirtualne udziały, które nie mają decydującego głosu, pozyskuje gotówkę bez tłumaczenia się bankowi. Wystarczy cukierkowy prospekt. Często firmy nie "mają szacunku" do tak pozyskanych pieniędzy. Tak uczy życie i nawet "poważne" firmy typu Swarzędz, Kolastyna oszukiwały akcjonariuszy, żeby nie wymieniać całej plejady z NC - bo to nie na miejscu.
Rynek apteczny to wysokie marże, ale dla sprzedającego a nie dla wykonawcy. Podzieliłem, pomnożyłem i tak wyszło - optymistycznie wg. mnie może być mniej przychodu z tej produkcji usługowej.
Nadzieja jest w tym, że ktoś kupuje linię to oznacza że będzie miał zbyt na produkty z niej schodzące, a ta farmacja to taki pr-owy rodzyneczek.
W takiej firmie jedyne co ratuje to pozyskiwanie nowych odbiorców i obniżanie kosztów. Ogromnym ryzykiem tej spółki jest ta nieszczęsna Biedronka. Biznes jest brutalny i wiedza Biedronki że tyle dla nich OTM robi brutalnie może być wykorzystana do negocjacji. A jak OTM na warunki nie przystanie to dla Biedronki to jest mały problem - wejdzie 5 nastepnych, dla OTM ogromny. Tym bardziej, ze Biedronka już wie z raportów jakie marże uzyskuje OTM.
Prezes się chwali przychodami, z zyskami już gorzej a dojrzałem że na segmencie słonym sprzedaż spadła.
Spółka na tym etapie jest ryzykowna i mam nieodparte wrażenie, że te marże prospektowe są "jakieś takie ukręcone". Osobiście nie inwestuję w spółki do roku po debiucie. Rok czasu to sporo aby przekonać się czy w prospekcie była prawda i tylko prawda czy trochę kitu się dostało.