PARTNER SERWISU
shzixdvt
7 8 9 10 11
radekjezu
0
Dołączył: 2011-03-15
Wpisów: 16
Wysłane: 19 marca 2012 06:38:29 przy kursie: 6,25 zł
A ja tak sobie tylko myślę czy ta cała nagonka (oczywiście jak najbardziej słuszna , bo sytuacja jest dramatyczna) nie jest dodatkowo podkecana. Puls biznesu smaruje artykuły , protesty podwykonawców, zaskakujący timeing zgłaszanych wniosków o upadłość (zawsze po fazie spadków, przed ewentualnym odbiciem wg. AT), teraz raport.
Czy jest możliwe, że to najlepiej zaplanowane przejęcie przez Pana Karkosika , jeżeli faktycznie Mongolia mu w głowie. Zepchnie cenę na absolutne dno , poniżej tego gdzie leży Tytanic, zakupi i wyciągnie na spokojne wody i ku słońcu. Na pewno ma tak duża moc sprawczą, żeby na potrzeby zakupów pchać kurs do dołu działaniami "propagandy okołobiznesowej".
To będzie ciekawy tydzień, bo raport juz wiemy że psu na budę.
Bardziej mnie interesuje reakcja akcjonariuszy, kto skapituluje i odda a jacy twardziele zostaną bo presja robi się masakra.
Uważacie że jest możliwy scenariusz jak w przypadku Grecji , że na pewnym etapie już nawet najgorsze informacje nie robią wrażenia? Po prsotu są kolejnymi newsami.
wolę nie zarobić, niż stracić - poczekam , popatrzę

maar99
0
Dołączył: 2010-05-16
Wpisów: 37
Wysłane: 19 marca 2012 13:19:08 przy kursie: 6,10 zł
Cytat:
Z naszych ustaleń wynika, że spółka reguluje zaległości

To cytat z dzisiejszego artykułu z waszego portalu, moglibyście go mocniej rozwinąć ?

WatchDog
50
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-07-25
Wpisów: 8 588
Wysłane: 19 marca 2012 13:32:41 przy kursie: 6,10 zł
Tak powiedział w czwartek osobiście przedstawiciel spółki naszemu dziennikarzowi.

Cytat:
Jak ustalił StockWatch.pl, spotkanie ma wyjaśnić obligatariuszom sytuację finansową spółki. Zdaniem przedstawicieli spółki, DSS reguluje zaległości. Są też sprawy sporne, w których potrzebne będzie ustalenie dokładnych zobowiązań wobec podwykonawców, których roszczenia są wyższe niż ocenia to giełdowa spółka. Do tego, jak przyznaje DSS, chiński Covec zalega z wypłatą 33 mln zł.

www.stockwatch.pl/wiadomosci/o...


radekjezu
0
Dołączył: 2011-03-15
Wpisów: 16
Wysłane: 19 marca 2012 20:00:08 przy kursie: 6,10 zł
Nie jestem prawnikiem , nie wiem jak trudno dochodzić swoich praw przed sądem. Zakładam jednak że pieniądze które zalega Covec są wręcz nieosiągalne. W raporcie moga być "martwą" pozycją.
wolę nie zarobić, niż stracić - poczekam , popatrzę

pablo_n
0
Dołączył: 2009-07-31
Wpisów: 358
Wysłane: 19 marca 2012 20:21:04 przy kursie: 6,10 zł
To są zaległości Covec wobec DSS za kruszywa? Tu chyba dużo ma do powiedzenia nasze Państwo.

Johnny Bravo
14
Dołączył: 2010-10-19
Wpisów: 301
Wysłane: 19 marca 2012 22:07:55 przy kursie: 6,10 zł
radekjezu napisał(a):
Nie jestem prawnikiem , nie wiem jak trudno dochodzić swoich praw przed sądem. Zakładam jednak że pieniądze które zalega Covec są wręcz nieosiągalne. W raporcie moga być "martwą" pozycją.

pamiętam wywiad z panią p.o. prezesa ze stycznia w tvn cnbc - mówiła, że są tak pewni zwrotu tych pieniędzy od covec, że nawet nie tworzyli na te należności rezerwy Whistle chyba audytor nie chciał spojrzeć na księgi i raportu nie będzie blah5

rafsty
PREMIUM
38
Dołączył: 2009-02-19
Wpisów: 2 393
Wysłane: 19 marca 2012 22:30:40 przy kursie: 6,10 zł
pablo_n napisał(a):
To są zaległości Covec wobec DSS za kruszywa? Tu chyba dużo ma do powiedzenia nasze Państwo.

Tylko, że Covec leży w innym państwie. I biorąc pod uwagę pozycję naszego państwa wobec tamtego i jeszcze zapał naszej służby publicznej do występowania w obronie interesów innych, niż Skarbu Państwa, to bym na zbyt wiele nie liczył.

pablo_n
0
Dołączył: 2009-07-31
Wpisów: 358
Wysłane: 19 marca 2012 23:14:54 przy kursie: 6,10 zł
Tu chodzi mi bardziej o to co zostało obiecane podczas zmiany operatora budowy A2. Może spółka miała obiecane pozytywne załatwienie tej wierzytelności - dlatego tak twardo obstawia przy tej wartości zobowiązania. W końcu kruszywa wysypane są pod POLSKĄ autostradą.

mdtrader
0
Dołączył: 2011-05-22
Wpisów: 749
Wysłane: 20 marca 2012 01:25:33 przy kursie: 6,10 zł
Miesiac temu pisalem o karze za COVEC
mdtrader napisał(a):


Rynek prognozuje zysk w okolicach 50-60 mln ? realny? Hmmm biorac pod uwage,ze kara za COVEC 30 mln ktorej de fact nie dostali i watpliwie czy uda sie im je wyegzektowowac od bankow chinskich,przesacowania zloz w przejetych spolkach za ktore nie zaplacili...to tak naprawde witrualnego zysku ok 70-90...jesli pokaza na raportach zysk w okolicach 10-20 mln to na dobra sprawe bedzie to strata w wysokosci ok 50 mln.


Poki co do GDDiK dostala tylko od niemieckiego DB to co poreczyl za COVEC czyli ok 13 mln a reszta grubo ponad 100 mln w trakcie sporow

Jednak najlepsze sa te "nieruchomosci" z PIlawy zastawione pod kredyty,nieruchomosci ktore de facto nie naleza do DSS,bo za nie nie zaplacil.

Edytowany: 20 marca 2012 01:28

BigLot
1
Dołączył: 2011-01-06
Wpisów: 371
Wysłane: 20 marca 2012 07:02:49 przy kursie: 6,10 zł
Johnny Bravo napisał(a):

pamiętam wywiad z panią p.o. prezesa ze stycznia w tvn cnbc - mówiła, że są tak pewni zwrotu tych pieniędzy od covec, że nawet nie tworzyli na te należności rezerwy Whistle chyba audytor nie chciał spojrzeć na księgi i raportu nie będzie blah5

Może to jest przyczyną dobrego samopoczucia Pani Prezes?
Prezes DSS: zamieszanie na A2 nie zaszkodzi
Cytat:
Firma ubezpieczyła bowiem należności Coveku w Euler Hermes do kwoty kilkudziesięciu milionów złotych.
Albo czas albo pieniądz. ...


mdtrader
0
Dołączył: 2011-05-22
Wpisów: 749
Wysłane: 20 marca 2012 19:53:57 przy kursie: 6,00 zł
Miesiac temu tylko glosno myslalem-:)
mdtrader napisał(a):


A moze dlatego,ze pod odstapieniu a raczej wyrzuceniu COVEC-u DSS zostal bez głównego wykonawcy i z hałdami surowców do budowy dróg? Swoja droga, ciekawe gdzie trafilo kruszywao ktore posiadali Chinczycy juz na autostradzie i za ktore juz GDKiA zaplacila?hm....



a z dzisiaj

CHinska klatwa na autostradzie A2

Cytat:
Główny wykonawca robót na autostradzie, czyli Dolnośląskie Surowce Skalne, jest winny podwykonawcom około 60 milionów złotych. Już teraz małe firmy budowlane pracują na pół gwizdka, bo właściciele nie wiedzą, kiedy i czy w ogóle dostaną pieniądze.


A kwestia znikajacych kruszyw-:)

Cytat:
Z Chińczykami było tak, że oni nie znali polskich realiów i płacili za towar od ręki - tłumaczy jeden z podwykonawców. Nasi (polskie firmy pracujące na budowie) kradli im towar. Chińczyk myślał, że jak wysypie kruszywo w jednym miejscu, to ono tam będzie leżało do chwili, aż będzie potrzebne. Tymczasem działo się tak, że Chińczyk dziś wysypał kruszywo, a jutro już go nie było. Stąd mieli kłopoty z płaceniem. Teraz my nie dostajemy pieniędzy, bo po prostu DSS nam nie zapłacił za zrobioną pracę - opowiada, nie owijając w bawełnę.

pablo_n
0
Dołączył: 2009-07-31
Wpisów: 358
Wysłane: 20 marca 2012 20:09:43 przy kursie: 6,00 zł
No ale chwila chwila DSS już nie jest głównym wykonawcą A2.

mdtrader
0
Dołączył: 2011-05-22
Wpisów: 749
Wysłane: 20 marca 2012 21:06:49 przy kursie: 6,00 zł
Ale miesiac temu jak to pisalem- byl glownym.

rafsty
PREMIUM
38
Dołączył: 2009-02-19
Wpisów: 2 393
Wysłane: 21 marca 2012 01:51:44 przy kursie: 6,00 zł
mflaszka napisał(a):
zobrzydzic, zdolowac, wydymac i wyjsc na zbawce. ktos konsekwentnie realizuje swoja strategie. PB rozumiem ale czemu bierze w tym udzial SW?

Jest raport kwartalny: raport

72 bańki w plecy w kwartale na poziomie gross profit zobrzydzają się same.
BTW: mimo prowizorki sporo liczb pokazali. Warto poczytać. Jeśli kogoś to interesuje, oczywiście.
Nie ma segmentów działalności jako takich, ale pokazują, że ewidentnie kraksę mieli na autostradzie. A tu wiadomo - duże szybkości, duże straty.

mdtrader
0
Dołączył: 2011-05-22
Wpisów: 749
Wysłane: 21 marca 2012 14:20:23 przy kursie: 5,60 zł
2 strony sporo sie napisalem o ewentualnych stratach i ich wysokosci. Dla mnie zadnego zaskoczenia.

Skonsolidowany roczny moglby byc jeszcze wyciagniety-ale ciezko cos bedzie kombinowac,bo KPMG wie,ze ta spolka jest ostatnimi czasy medialna a szczegolnie jej problemy z platnosciami,nieuregulowaymi sprawami ze skarbem panstwa,zwrotami z niewywiazania sie z inwestycji, zwroty dofinansowania do rozowju etc.

Jednak pytanie-czy aktualna cena to dobra cena? Bo problemy ma duzo spolek,ostatnio mowiono o mozliwosci bankructwa trakcji-zobaczmy ile dzisiaj? 1.44 a kosztowala niecale 2 miesiace temu 0.66.

To nie jest moja kronika gieldowa,dlatego nie bede pisal czy kupuje po tej cenie,ale warto byc czujnym, bo akurat zblizylismy sie do historycznych min i wsparcia po raporcie za 4Q 2011.


kliknij, aby powiększyć


Tylko co z tymi akcjami co kupowali na duzo wyzszych poziomach-bo one jeszcze sie nie wysypaly-ale znajac zycie jak ktos juz takie straty zaakceptowal,to ciezko bedzie pogodzic mu sie z jej realizacja i sprzedaza.

Edytowany: 21 marca 2012 14:21

bankrucik
141
Dołączył: 2011-03-26
Wpisów: 4 899
Wysłane: 23 marca 2012 20:40:53 przy kursie: 4,17 zł
ja stawiam na to ze zarzad złozy wniosek o upadłosc układowa


Brak kary w przeszłości rozzuchwala na przyszłość..

teraz również na twitter.com

orestes84
0
Dołączył: 2011-09-15
Wpisów: 360
Wysłane: 23 marca 2012 20:53:13 przy kursie: 4,17 zł
To byłby najlepszy sposób na wywarcie presji na wierzycieli, jeżeli nastąpiłoby całkowite bankructwo, spółka nie mogłaby realizować podpisanych kontraktów, czyli dostaliby duże kary umowne. Jeżeli tak by się stało dla wierzycieli nie zostałoby nic. Sytuacja trochę podobna do tej na PBG tylko, że tam sytuacja nie jest tak krytyczna jak tutaj. Jeśli chodzi o DSS to segment kruszyw jest zdrowy i perspektywiczny, za to część drogowa to jedna wielka gangrena. Tak sobie myślę, że upadłość to najlepszy i jedyny sposób obrony przed GDDKiA, ciekawe co dzieję się z karami umownymi kiedy spółka znajduje się w upadłości układowej?

Tomasz Nawrocki
PREMIUM
7
Dołączył: 2010-04-22
Wpisów: 739
Wysłane: 23 marca 2012 23:42:20 przy kursie: 4,17 zł
Omówienie sprawozdania finansowego GK DSS SA (GKDSS) za 4 kwartał 2011 roku

Jak zauważono już wcześniej na forum Spółka zmieniła datę publikacji raportu rocznego i w międzyczasie podzieliła się z rynkiem informacjami o wynikach uzyskanych w końcówce 2011r za pośrednictwem raportu kwartalnego. Swoją decyzję Spółka tłumaczy zamiarem ponownej analizy kosztów budowy odcinka C Autostrady A2 w celu wyeliminowania roszczeń spornych oraz roszczeń pozbawionych podstaw prawnych, które z ostrożności ujęto w sprawozdaniu kwartalnym.

Zmiany w zakresie rachunku zysków i strat oraz sprawozdania z przepływów pieniężnych
W odróżnieniu od poprzedniego okresu sprawozdawczego ostatni kwartał 2011r okazał się dla GKDSS fatalny pod względem wyników finansowych z nawiązką neutralizując dokonania wcześniejszych dziewięciu miesięcy:
- mimo tradycyjnego w 2011r znacznego, za sprawą powiększenia Grupy Kapitałowej, wzrostu r/r przychodów, GKDSS odnotowała gigantyczny regres w zakresie procentowej marży brutto na sprzedaży (spadek w ujęciu kwartalnym r/r z 12,69 do -27,94%, a w ujęciu narastającym kw/kw z 19,78 do -0,44%); jak wynika z komentarza Zarządu na sytuację tę zdecydowany wpływ miały istotnie wyższe od zakładanych koszty realizacji odcinka C Autostrady A2 wynikające ze wzrostu cen paliw oraz asfaltu, a także prac ziemnych (zakup piasku, zabudowa nasypów);
- do dalszego pogorszenia wyników Grupy przyczynił się również blisko 51-proc. wzrost kosztów ogólnego zarządu, co w pewnym sensie jest zrozumiałe biorąc pod uwagę rozrost Grupy Kapitałowej; niemniej jednak na poziomie wyniku netto ze sprzedaży GKDSS o-odnotowała ok. 86 wobec 3 mln zł straty w 4kw 2010;
- mocno in minus na wyniki Grupy wpłynęły także zmiany r/r w zakresie pozostałej działalności operacyjnej (niestety nie zostały one rozpisane w informacji dodatkowej) – ponad 16 mln zł straty wobec 32 mln zł zysku przed rokiem; w rezultacie na poziomie operacyjnym strata GKDSS pogłębiła się do 102 mln zł (przed rokiem było blisko 29 mln zł zysku, jednakże pamiętać należy że wygenerowane dzięki działalności pozostałej a nie z core biznesu);
- pogłębianie straty za 4kw 2011r było również udziałem działalności finansowej – 14 mln zł kosztów finansowych netto wobec niecałych 5 przed rokiem (wyższe koszty odsetek i prowizji od kredytów i pożyczek, obsługi faktoringu oraz dodatkowo odsetki od wyemitowanych obligacji); w rezultacie na poziomie wyniku brutto Grupa miała ponad 116 mln zł straty wobec 24 mln zł zysku przed rokiem;
- ostatecznie po uwzględnieniu obciążeń podatkowych (w 4kw 2011r były one odwrotne na kwotę blisko 21,5 mln zł czego Spółka nie wyjaśnia) na poziomie kwartalnego wyniku netto GK DSS zaraportowała stratę w wysokości 94,7 mln zł wobec 25,4 mln zł zysku przed rokiem.

Skala pogorszenia wyników w 4kw 2011r odbiła się zdecydowanie na poszczególnych wskaźnikach rentowności, które w ujęciu narastającym z wysokich poziomów dodatnich po 3kw obecnie są na minusach.

Interesująco natomiast przedstawia się sytuacja GKDSS w zakresie przepływów pieniężnych. W okresie 4kw gigantyczna strata księgowa, za sprawą korekt o amortyzację oraz korzystnych z gotówkowego punktu widzenia zmian w zakresie kapitału obrotowego, została zniwelowana do ok. 9 mln zł odpływu gotówki. Przepływy inwestycyjne wskazują co prawda na spory dopływ gotówki (+51 mln zł), ale wynika to z korekty wydatków na przejęcie jednostki zależnej wykazanych w 3kw (wynosiły one 107 mln zł). Z punktu widzenia działalności inwestycyjnej w zakresie majątku operacyjnego sytuację w Grupie należy ocenić pozytywnie – podobnie jak w poprzednich kwartałach cechowała ją reprodukcja rozszerzona (wydatki inwestycyjne netto na rzeczowy majątek trwały i wartości niematerialne były ponad dwukrotnie wyższe od ich bieżącej amortyzacji). Działalność finansowa natomiast pierwszy raz od wielu kwartałów, mimo pozyskania kolejnych środków z kredytów i pożyczek, zamknęła się ujemnym saldem na kwotę blisko 44 mln zł (Grupa poniosła wysokie koszty odsetkowe oraz musiała też sporą część kredytów spłacić). W rezultacie, na poziomie ogólnym odpływ gotówki z Grupy na koniec 4kw 2011 roku wyniósł 1,6 mln zł.

Ocena sytuacji finansowej
O sytuacji finansowej GKDSS nie ma co za dużo pisać, gdyż wystarczająco dużo negatywnych opinii na forum już zostało przedstawione. Poziom zadłużenia i płynność finansowa sporo do życzenia pozostawiały już po wynikach za 3kw, które generalnie były dobre, więc po fatalnych wynikach z 4kw mogło być tylko gorzej. Wskaźnik Altmana o wartości 0,56 mówi zresztą sam za siebie.
Kapitały własne finansują już tylko 19% aktywów, a dodatkowo w zakresie struktury zobowiązań zaszły niekorzystne z punktu widzenia bezpieczeństwa finansowego zmiany – istotny spadek długu długoterminowego na rzecz krótkoterminowego (obecnie stanowi on 86% całości zadłużenia). Dodać należy również, że zadłużenie oprocentowane stanowi blisko 41% zadłużenia ogółem i na koniec 2011r wynosiło 341 mln zł. O kiepskiej sytuacji Grupy świadczy również nie wykupienie udziałów od Skarbu Państwa w spółce zależnej KSS, której wyniki konsoliduje i dodatkowo w szacunkach EBITDA za 2011r wykazuje blisko 40 mln zł jednorazowego zysku z tytułu nabycia. Ponadto w związku z istotnym pogorszeniem sytuacji finansowej Spółka nie była w stanie udźwignąć dominującej roli w konsorcjum realizującym budowę odcinka C Autostrady A2 i na początku marca b.r. poprzez aneks do umowy przekazała rolę lidera konsorcjum oraz całość robót drogowych spółce Bogl a Krysl k.s. z siedzibą w Pradze. Warto w tym miejscu zauważyć, że przygoda GKDSS z działalnością drogową w roli wykonawcy kosztowała ją na poziomie EBITDA w 2011r i początku 2012 blisko 46 mln zł (tyle według szacunków zarządu wyniosła strata na samym kontrakcie na odcinek C A2) plus 20 mln zł na pozostałej działalności drogowej.

W związku z powyższym wydaje się, że dobrym pomysłem jest powrót do podstaw działalności Grupy i skoncentrowanie się na sprzedaży kruszyw, czyli tym na czym tak naprawdę Spółka zarabiała i nadal zarabia. Pytanie tylko czy Grupa znajdzie jakieś rozsądny sposób na wyplątanie się z kłopotów finansowych, w które sama się wplątała decyzjami na wyrost.

Link do wskaźników finansowych www.stockwatch.pl/gpw/dss,wykr...

Ocena sytuacji rynkowej
Z uwagi na istotne pogorszenie wyników finansowych GKDSS większość automatów nie została aktywowana i tym samym nie można przeprowadzić obiektywnego porównania ogólnej wyceny z ceną rynkową jej akcji.
Link do wskaźników rynkowych www.stockwatch.pl/gpw/dss,wykr... oraz...
wycen www.stockwatch.pl/gpw/dss,wykr...

Powyższa treść przez 60 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

rafsty
PREMIUM
38
Dołączył: 2009-02-19
Wpisów: 2 393
Wysłane: 24 marca 2012 01:51:30 przy kursie: 4,17 zł
orestes84 napisał(a):
ciekawe co dzieję się z karami umownymi kiedy spółka znajduje się w upadłości układowej?

Nic się nie dzieje. I przy upadłości i przy układzie jeśli zleceniodawca Ci jeszcze nie zapłacił, to potrąca odpowiednie kary i masa upadłościowa/układowa dostaje mniejszą zapłatę za wykonane zlecenie. Syndyk egzekwuje należności masy upadłościowej przecież. Jeśli zaś zleceniodawca Ci zapłacił, ale chce zwrotu z tytułu kar, to jest takim samym wierzycielem, jak cała reszta. Ale GDDKiA nie płaci przed terminem.
Edytowany: 24 marca 2012 01:57

mdtrader
0
Dołączył: 2011-05-22
Wpisów: 749
Wysłane: 24 marca 2012 12:52:41 przy kursie: 4,17 zł
Prosze poogladac wywiad z prezesem Budimexu z 21 marca.

Mowi m.in o tym,ze w tym roku spadek nowych kontraktow oglaszanych przez GDDiK na budowe drog siegnie 80%. W tamtym roku bylo 17 mld a w tym mam byc 2 mld a przy dobrych wiatrach(przesunieciach) wzrosnac moze do 5 mld.

Spadek inwestycji bedzie niewatpliwie ogromny jak rowniez mimo juz niskiej rentownosci na kontraktach drogowych to jeszcze bedzie sie to zacisniac. Podejrzewam rowniez,ze poprzez walke o te kontrakty beda ciecia kosztow i spadnie cena m.in kruszyw.


Wspomina tez w wywiadzie o spolce,ktore przejeli z mysla o kontraktach na kolei o czym rowniez pisalem na stronie 7-8. Ze slow prezesa wychodzi na to ze dotychczasowy podzial 85% -drogi , 15% kolei(dofinansowania z EU) ma sie zmienic od roku 2014 na 60% kolei ;40 % drogi. Jest to jednak perspektywa kilku-letnie bo przetargi maja byc w latach 2014-2019, gdy juz pewnei bedzie wchodzilo DB na polskie tory-)


Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość


7 8 9 10 11

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,786 sek.

zibphjha
vewopbel
akboxzok
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
mebixfhv
cjdrqipr
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat