PARTNER SERWISU
kwukxxuy
99 100 101 102 103
SimonS
0
Dołączył: 2011-10-31
Wpisów: 65
Wysłane: 11 lipca 2012 22:10:34 przy kursie: 4,41 zł
Cytat:
. Jeszcze jedna uwaga, dzisiaj gra musi być sieciowa inaczej nawet najlepiej zrobiona trafi na barierę popytu.



Mniej więcej 4:50 , Pan Adam wspomina o konieczności robienia gier "sieciowych"
www.tvncnbc.pl/rosnie-sprzedaz...

pawel2pp
0
Dołączył: 2009-08-02
Wpisów: 9
Wysłane: 24 lipca 2012 11:20:07 przy kursie: 4,73 zł
Nie ma bariery popytu dla gier "niesieciowych" to jakaś obiegowa opinia, która nie ma nic wspólnego z faktami.
Najlepiej sprzedająca się gra w historii to seria Mario Bros na konsole Nintendo, liczy się powszechność platformy i grywalność, a nie jakieś wydumane opcje sieciowe.
Skyrim bez opcji gry po sieci ma najwyższą sprzedaż na Steam od początku istnienia tego serwisu link.
Edytowany: 24 lipca 2012 11:25

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 24 lipca 2012 11:23:52 przy kursie: 4,73 zł
@pawel2pp

Pawle ale to nie jest takie proste
- Mario Bros odniósł sukces PRZED czasami rozrywki internetowej.
- Skyrim to ukoronowanie pozycji, którą firma buduje do OSIEMNASTU lat (The Elder Scrolls: Arena - 1994)

Nie ma specjalnie miejsca na wiele gier typu Skyrim w sercach graczy, to rozgrywki sieciowe są absolutną przyszłością gatunku. Gry offline bedą rodzajem rarytasów, dzieł sztuki (jeśli oczywiście bedą odpowiednio dopracowane). Owszem - bedą odnosić sukcesy, nawet wielkie, ale to bedą pojedyńcze produkty na setki zarabiających gier sieciowych.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 24 lipca 2012 11:26


pawel2pp
0
Dołączył: 2009-08-02
Wpisów: 9
Wysłane: 24 lipca 2012 11:38:15 przy kursie: 4,73 zł
@Scarry

Chyba nie jesteś graczem, gra odnosi sukces sprzedażowy nie dlatego, że jest sieciowa lub nie tylko dlatego, że jest dobra i jest wydana na wszystkich popularnych platformach. Liczy się ciekawy pomysł, grywalność, jakość wykonania, tym się kieruję gracz przy zakupie.

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 24 lipca 2012 11:55:25 przy kursie: 4,73 zł
@pawel2pp
owszem jestem, tylko że tutaj nie decyduje kto jest graczem tylko ile produkt o którym dyskutujemy zarabia dla firmy. To nie jest forum graczy tylko inwestorów (część osób myli te pojęcia w tematach takich spółek jak CDRED).

Gry sieciowe zarabiają dużo więcej, szczególnie modele free-to-play z mikropłatnościami są doskonałym źródłem zarobku. Gra boxowa to najprymitywniejszy model biznesowy w rozrywce IT. I dewaluujący się szybko z czasem.

Przykład
takie World of Tanks daje kilkanaście milionów dolarów miesięcznie stałego dochodu, nie spadającego z każdym miesiącem (a wręcz przeciwnie). Gra właśnie zbudowana w nowoczesnym modelu biznesowym bezabonamentowym, free-to-play.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 24 lipca 2012 12:06

pawel2pp
0
Dołączył: 2009-08-02
Wpisów: 9
Wysłane: 24 lipca 2012 12:17:13 przy kursie: 4,73 zł
@Scarry

Nie chcę się czepiać, ale to ostatecznie gracze decydują o wielkości sprzedaży, wszelkie nowinki są modne i popularne, ale czy model się sprawdzi w przyszłości nikt tego nie wie.
200 mln rynek konsol, to prymitywny rynek ciekawe ;).

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 24 lipca 2012 12:33:39 przy kursie: 4,73 zł
@pawel2pp

konsole powoli się kończą, następną generacja (PS4 czy X480, czy jak tam bedą sie nazywać) też będzie maksymalnie skierowana na sieć, albo zacznie przegrywać walkę o rynek z smartfonami/tabletami (do których można podłączyć przeciez pady/myszki). Mikropłatności i comiesięczny stały dochód to genialna rzecz dla firmy.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 24 lipca 2012 12:35

pawel2pp
0
Dołączył: 2009-08-02
Wpisów: 9
Wysłane: 24 lipca 2012 12:54:53 przy kursie: 4,73 zł
@Scarry

Chyba jeszcze w tym roku wyjdzie Wii U, ma być porównywalna z Xbox 360 i PS 3, za 2 lata pojawi się kolejna generacja Xbox-a i PS, czas życia jednej generacji to 7-10 lat. Do końca dekady raczej nie zanosi się na jakąś katastrofę na rynku.
Jakoś sobie nie mogę wyobrazić granie w domu na smartphonie 3-5 cali, albo na tablecie 10 cali, raczej prędzej na jakimś smartTV od Samsunga lub Apple, ale i tak ktoś te gry musi napisać, a sposób dystrybucji to sprawa wtórna, czy będzie to Box czy sklep internetowy np. gog.com.

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 24 lipca 2012 18:21:09 przy kursie: 4,73 zł
@pawel2pp
na tablecie?

Tablet robi za serce, podłączony przez DLNA albo HDMI do TV (ja tak robię w każdym razie) + do tego podłączony pad. Działa to świetnie.

Zalety takie urządzenia są ogromne: zawsze mozesz je zabrać ze sobą, działa zarówno na dużych ekranach jak i na swoim mniejszym, ma internet 3G cały czas no i robi za dużo bardziej uniwersalny czytnik contentu treści z internetu niż każda konsola.


5 lat temu (tak - ledwo pięc lat) nikt sobie nie wyobrażał masowej potrzeby używania smartfonów z multitouchem (pamiętam te śmieszne rysiki z telefonami Windows Mobile 6.x). Teraz mało kto ich nie ma. Nikt nie wyobrażał sobie jakim sukcesem będzie iStore albo GooglePlay. To na czym zarabia się najwięcej nie wyobraża sobie większość ludzi, co naturalne. Jak na giełdzie, większość nigdy nie ma tu racji, albo jak ma to orientuje się po czasie.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 24 lipca 2012 18:27

sasky
PREMIUM
49
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-11-29
Wpisów: 2 767
Wysłane: 25 lipca 2012 08:22:12 przy kursie: 4,73 zł
Test cierpliwości – analiza techniczna CDRED w porannym Wykresie dnia.


kliknij, aby powiększyć


Szczegółowe omówienie sytuacji w serwisie Wiadomości SW:
www.stockwatch.pl/wiadomosci/t...
Liczby nie kłamią (...) ale kłamcy liczą


Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 26 lipca 2012 11:00:48 przy kursie: 4,63 zł
pawel2pp napisał(a):
@Scarry

Chyba nie jesteś graczem, gra odnosi sukces sprzedażowy nie dlatego, że jest sieciowa lub nie tylko dlatego, że jest dobra i jest wydana na wszystkich popularnych platformach. Liczy się ciekawy pomysł, grywalność, jakość wykonania, tym się kieruję gracz przy zakupie.


a widzisz? Mowiłem że teraz liczą się przede wszystkim nowoczesne rozwiązania sieciowe i multiplayer: www.dsogaming.com/news/cd-proj...

Cytat:
CD Projekt RED’s future games will have Multiplayer modes. Which means that either Cyberpunk or the RPG that is set in a Dark Fantasy World (most probably ‘The Witcher 3′) will be enjoyed with multiple players online
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 26 lipca 2012 11:02

jaco1
1
Dołączył: 2011-04-19
Wpisów: 97
Wysłane: 27 lipca 2012 18:51:38 przy kursie: 4,57 zł
analitycy coraz częściej zaczynają interesować się CD Red
tutaj mamy kolejną AT

Cytat:
Co dalej z kursami CDRED i Hawe – analiza techniczna
- Akcje CD Projekt Red zachowują się lepiej na tle konkurenta City Interactive i generalnie bardzo stabilnie znoszą ostatnie wahania rynku akcji GPW. Notowania spółki poruszają się w trendzie bocznym od połowy maja. Dość silne historycznie wsparcie mamy na poziomie zbliżonym do 4,40 zł. Kolejne znajduje się na poziomie około 4 zł, a następne na 3,60 zł. Papier jednak nie najgorzej zachowuje się na tle rynku i stopniowo oscylatory rosną. Pierwszy ważny opór znajduje się na 4,80 zł. Gdyby udało się sforsować kolejny na 5,10-5,15 zł, to potencjalnie możliwe byłoby wybicie do 5,60-5,90 zł. – zaznacza Robert Kurowski, analityk DM Amerbrokers.


www.stockwatch.pl/wiadomosci/c...

Franekk
0
Dołączył: 2011-10-07
Wpisów: 17
Wysłane: 1 sierpnia 2012 12:46:18 przy kursie: 4,48 zł
wczoraj na forum cdprojektu na ich stronie www, spółka potwierdziła zamiar opublikowania szacunkowych prognoz przychodów za 2Q jak tylko zliczy dane otrzymane od partnerów biznesowych.
Pozostaje nam oczekiwać raportu bieżącego i oby dane w nim zawarte odzwierciedlały, te wszystkie pozytywne ostatnio komentarze analityków.

piotrch
0
Dołączył: 2010-11-10
Wpisów: 808
Wysłane: 1 sierpnia 2012 20:48:10 przy kursie: 4,48 zł
Ciekawe dane porównawcze w kontekście rozwoju goga.
Wyniki EA
Cytat:
Utarg za pierwszy kwartał roku fiskalnego 2013 to 491 milionów dolarów, co jest lekkim spadkiem z 524 milionów w analogicznym okresie ubiegłego roku. Co ważne aż 66% tej sumy (324 miliony) pochodzi z cyfrowej dystrybucji. 12 miesięcy temu ta gałąż biznesu przynosiła mniej niż połowę utargu.


Oraz również pewien wykres dla porównania gog.com na alexa.com Można sobie wpisac w compare: store.origins.com Zastrzegam natomiast, że dla pełni obrazu sytuacji ruch na gogu może byc i wiekszy ale obrót którzy robią użytkownicy oraz marże są zdecydowanie niższe. Gog to strona z widełkami cenowymi do 15 dol. (wyjątek - W2 za 40 dol. który wciąż sie dobrze sprzedaje) natomiast EA swoje produkcje na origin puszcza za full price.

Fantomas
0
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 379
Wysłane: 1 sierpnia 2012 22:22:12 przy kursie: 4,48 zł
@piotrch:
1. Twój post sugeruje jakoby te 324mln pochodziły z Origin, co nie jest prawdą - przykładowo do tego segmentu wchodzą mikropłatności w grach free2play.
2. CDR nie ma swoich abonamentowych gier ani przychodów z mikropłatności. Miejmy nadzieję, że coś szykują, a nie skupiają się tylko na grach typu AAA.

piotrch
0
Dołączył: 2010-11-10
Wpisów: 808
Wysłane: 2 sierpnia 2012 16:28:22 przy kursie: 4,48 zł
Zaznaczyłem, że tu nie ma bezpośredniego przełożenia. Chodziło o ukazanie, ciekawego wg. mnie zjawiska, jak zmienia się struktura przychodów EA, które jest zarówno producentem jak i dystrybutorem, czyli rozwiniętą formą biznesu do której CDR aspiruje.

Na polygamii pojawiły się równie ciekawe informacje o cyberpunku inspiracje CDR są skierowane bardziej dla fanów niż do inwestorów, ale mogą dać pobieżny pogląd w jakim kierunku produkcja CDR idzie.

Aussie
6
Dołączył: 2011-01-10
Wpisów: 48
Wysłane: 9 sierpnia 2012 09:37:51 przy kursie: 4,62 zł
W oczekiwaniu na raport wklejam informację ze strony CDRED.

Notowany na warszawskiej giełdzie producent i dystrybutor gier oraz filmów podał pierwsze dane podsumowujące połowę 2012 roku. Najważniejszymi wydarzeniami z punktu widzenia rozwoju Grupy była światowa premiera Edycji Rozszerzonej Wiedźmina 2 na konsole Xbox 360, dynamiczny wzrost popularności platformy GOG.com i debiut Diablo III w Polsce.

Szacunkowe dane dotyczące przychodów pokazują, że Grupa CD Projekt RED ma szansę na kolejny dobry rok. Na przychody pierwszego półrocza istotny wpływ miała m.in. udana premiera światowa premiera Edycji Rozszerzonej Wiedźmina 2 na konsole Xbox 360. Wartym podkreślenia jest fakt, iż w tym przypadku, w odróżnieniu od zeszłorocznych wyników, można się spodziewać bardziej równomiernego ich rozkładu pomiędzy półroczami. W tym kontekście wypracowany wynik jest tym bardziej satysfakcjonujący.

„W odróżnieniu od Wiedźmina 2 na komputery PC wersję na konsole Xbox 360 wydaliśmy na całym świecie w tak zwanym modelu dystrybucyjnym. Dzięki temu mamy potencjał na uzyskanie wyższych kwot z każdej sprzedanej sztuki ale przychody charakteryzują się nieco innym rozkładem w czasie. Umowy dystrybucyjne przewidują zawiązywanie rezerw po stronie dystrybutora, które przez okres dwóch kwartałów zmniejszają przychody przez nas wykazywane. W naszym przypadku obecnie zawiązane rezerwy zostaną rozliczone w czwartym kwartale bieżącego roku co może w pozytywny sposób wpłynąć na wyniki tego okresu.” – mówi Piotr Nielubowicz, członek zarządu CD Projekt RED. Dodaje, że ze względu na maksymalizację przychodów i zysków w dłuższym okresie intencją spółki jest wydawanie przyszłych premier na istotnych rynkach właśnie w modelu dystrybucyjnym.

Pierwsze półrocze obfitowało w ważne wydarzenia z punktu widzenia rozwoju Grupy CD Projekt RED. Najważniejszym z nich była wspomniana premiera Wiedźmina 2 na konsole Xbox 360, który trafił na rynek 17 kwietnia, a także udany debiut pierwszej części Wiedźmina na komputery Apple – zarówno w cyfrowej dystrybucji jak i w wersji pudełkowej. Obie premiery odniosły sukces zarówno komercyjny, jak i wizerunkowy, uzyskując bardzo wysokie oceny tak ze strony prasy, jak i graczy na całym świecie. Wchodzące w skład Grupy studio deweloperskie ogłosiło również, że wspólnie z legendą gier RPG, Mikiem Pondsmithem, tworzy najwyższej klasy, multiplatformową grę wideo opartą o świat Cyberpunk. W trakcie drugiego kwartału należąca do CD Projekt RED, platforma cyfrowej dystrybucji gier, GOG.com pobiła swój rekord popularności. W ciągu 48 godzin od kwietniowej konferencji spółki serwis odwiedziło ponad 1,1 mln unikalnych użytkowników, a 6 kwietnia liczba odsłon była większa od tej odnotowanej przez największy tego typu serwis na świecie. Dodatkowo, na przełomie marca i kwietnia GOG.com rozszerzył katalog oferowanych produktów o nowsze gry i premierowe tytuły od niezależnych twórców w wyższych segmentach cenowych. Najważniejszym wydarzeniem pierwszego półrocza 2012 r. w przypadku spółki CD Projekt, czyli dystrybutora gier i filmów działającego w Polsce była premiera gry Diablo III, której sprzedaż w naszym kraju przekroczyła wszelkie wcześniejsze oczekiwania.
Pozdrawiam serdecznie wszystkich uczestników forum.

PS

piotrch
0
Dołączył: 2010-11-10
Wpisów: 808
Wysłane: 9 sierpnia 2012 17:24:13 przy kursie: 4,62 zł
polygamia.pl/Polygamia/1,10716...

Redzi zaprezentują w Kolonii RedKit - narzędzie do robienia własnych przygód w W2. Autor dobrze to podsumował - z punkty widzenia sprzedaży produktu to może być "trzecie życie".

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 9 sierpnia 2012 17:28:03 przy kursie: 4,62 zł
@piotrch

pierwszy raz od roku chyba napiszę na CDRED serio pozytywnie... TO JEST TO. Świetny pomysł! No w końcu firma czymś mnie pozytywnie zaskoczyła. thumbright Hmm.... muszę sobie przemyśleć przyszłość CDRED bo do tej pory widziałem ją dość ponuro.

Cytat:
Adam Kiciński w TVN CNBC mówił dziś o planach stworzenia cyfrowej platformy, na której gracze mogliby wymieniać się darmowymi, ale i płatnymi dodatkami.

a firma od wszystkiego wystarczy że weźmie jakieś grosze ale i tak da to konkretny przychód a przy okazji ogromnie rozpowszechni produkt i firmę. Bardzo przyjemne zaskoczenie przedtargowe ...
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 9 sierpnia 2012 17:31

piotrch
0
Dołączył: 2010-11-10
Wpisów: 808
Wysłane: 9 sierpnia 2012 17:37:32 przy kursie: 4,62 zł
Scarry: od początku twierdziłem, że to goście którzy znają branżę i wiedzą co robią. Mój jedyny zarzut w stronę redów to to, że wszystko co robią.... robią powoli. Rozumiem czemu tak jest, kiedyś się przejechali, i z przejęciami (Metropolis Software) i z pociągnięciem projektu do którego nie byli przygotowani (W1: Rise of the white wolf na konsole). Nie mniej przyznam, że pomysł unikatowy i ciekawy. Pewną niedogodnością takiego projektu (podobnie jak i goga) jest to, że marża na takim "pośrednictwie" pewnie byłaby malutka.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE CDPROJEKT
  • Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco
    Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco

    We wtorek giełda w Warszawie wykonała zdecydowany zwrot w górę i wybroniła się przed 5. spadkową sesją z rzędu. W środę strona popytowa idzie za ciosem i ale finalnie o losach całej sesji i tak najprawdopodobniej zdecyduje reakcja na decyzję RPP i na dane z rynku pracy w USA. W centrum uwagi są dziś Allegro, Vercom i Asseco Poland.

  • 10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas
    10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas

    We wrześniowej odsłonie portfela BM BNP Paribas analitycy stawiają na dotychczasowe spółki, czyli liderów i czołowych graczy w swoich branżach. Oto jak oceniają wyniki za II kwartał poszczególnych top picks i ich perspektywy.




99 100 101 102 103

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,172 sek.

dzswxqst
spqcebik
chzzdyeu
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
yofrzcxp
qjtlqrqu
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat