PARTNER SERWISU
uukjbmxa
117 118 119 120 121
piotrch
0
Dołączył: 2010-11-10
Wpisów: 808
Wysłane: 29 grudnia 2012 00:20:43 przy kursie: 8,60 zł
W kontekście zastoju w sprzedaży SJ - chicałem jedynie zwrócic uwage, że tą aplikacje pisało 3 osoby. Stąd domniemam, że budżet nie przekroczył 100 tys. zł. Myśle, że mimo iż sprzedaż nie osiąga kosmicznych poziomów, aplikacje nie dośc że na siebie zarobiła, to jeszcze wygenerowała wynik netto.

Natomiast co do domniemanej słabej sprzedaży AK - osoby śledzące wątek świadome zapewne są promocji, jaką aplikacja dostała przede wszystkim w portalach branżowych. Spółce pod tym kątem nie można nic zarzucic. W szczególności, nie można zarzucic złego doboru terminu premiery - bo kiedy jak nie przed swietami? Jeszcze wcześniej? Biorąc pod uwage ilośc aplikacji, jakie pojawiają sie każdego dnia możliwy jest scenariusz, w którym AK zdążyłoby sie do tych świąt już "zestarzec". Co do relacji sprzedaży AWE i AK dziwi mnie jedno - czemu konsumenci wolą dac nie dośc, że wiecej to jeszcze za produkt starszy? Kwestia nagród branżowych i rozpoznawalności?

Co do efektu niskiej bazy na wykresach google play - zgoda. Problem z aplikacjami polega na tym, że generalnie nie dysponujemy żadnymi narzedziami, które pozwalałyby w jakikolwiek sposób oszacowac przychody ze sprzedaży. Z drugiej strony byłoby nudno, gdyby ludzie na tym wątki pojawiali sie 4 razy do roku - przy okazji wyników kwartalnych.

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 29 grudnia 2012 12:49:30 przy kursie: 8,60 zł
cad_man napisał(a):
pablo_n - rozbawiłeś mnie do łez...
Nie zaklinajmy rzeczywistości - obecne wyczyny AK w zakresie sprzedaży nie są chyba tym na co czekała bardziej niecierpliwa część rynku. Poniekąd można to było przewidzieć - praktycznie brak reakcji na rozpoczęcie sprzedaży tego tytułu. Wydaje mi się, że nie pod AK, FS i SJ jest wykres notowań - raczej bym się skłaniał ku nowemu nieznanemu tytułowi na PC. Pod to wchodził fundusz i dlatego większość trzyma akcje.


pierwszy raz słyszę żeby po premierze, bez względu na wyniki sprzedazy akcje rosły. Chyba wszystkie przypadki jakie znam były takie że akcje zawsze po premierze spadają, i dopiero nowe plany zagospodarowania pozyskanej przez premierę gry gotówki odbijają kurs.

Zawsze tak jest że część graczy trzyma akcje "pod wydarzenie", pod banalne "sprzedawanie faktów". Trzeba się z tym pogodzić. Jeśli spółka nie rokuje dobrze - cóż, krótkoterminowy gracz czym szybciej wyskoczy tym lepiej dla niego i nie ma co się oszukiwać że będzie inaczej, za to dla długoterminowych graczy okresy popremierowe są zawsze doskonałym momentem nabycia przecenionych akcji.

Tutaj tylko pozostaje fundamentalne pytanie czy 11bit zdoła zachować bardzo ładną dynamikę rozwoju firmy i wzrostu przychodów. Jeśli tak, można być spokojnym o ich kurs w skali roku-dwóch. Przecież firma cały czas zarabia coraz więcej. Zysk netto z roku na rok rośnie. To jest najważniejsze na długa metę, i zawsze, wcześniej czy później przekłada się na wzrosty.

Po następnej ich premierze, ich wunderwaffe pecetowego, kurs też na pewno spadnie a nie wzrośnie, i dopiero rozsądne plany wykorzystania zarobionej gotówki, na tej pecetowej grze, spowodują dalszy wzrost kursu (czyli kolejne plany i premiery).

Cytat:
Z drugiej strony byłoby nudno, gdyby ludzie na tym wątki pojawiali sie 4 razy do roku - przy okazji wyników kwartalnych.

eheheh - dokładnie ;)
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 29 grudnia 2012 13:01

albercik8503
0
Dołączył: 2010-07-08
Wpisów: 45
Wysłane: 29 grudnia 2012 14:20:17 przy kursie: 8,60 zł
od pojawienia się AK na pierwszej stronie w google play 'warto zobaczyć' szybko rośnie liczba komentarzy ocen gry, a to może świadczyć o tym, że i sprzedaż rośnie równie szybko od wczoraj;)


Janus Corvinus
0
Dołączył: 2011-01-18
Wpisów: 171
Wysłane: 29 grudnia 2012 18:49:56 przy kursie: 8,60 zł
Wydaje mi się, że ta tajemnicza gra na PC, która ma być ogłoszona w styczniu to dopasione "Anomaly" z multiplayerem, w którym jeden gracz stawia wieżyczki a drugi standardowo prowadzi konwój.

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 29 grudnia 2012 18:52:07 przy kursie: 8,60 zł
@Janusz

ciekawe... ale 11bit wyraźnie zaznacza że robi ją największy osobny team firmy, gdyby tak było jak piszesz to chyba robiliby ją dotychczasowi Autorzy...
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD

chimpo
32
Dołączył: 2012-09-24
Wpisów: 590
Wysłane: 29 grudnia 2012 21:38:55 przy kursie: 8,60 zł
Scarry@

Przykładem spółki, gdzie kurs mocno poszybował w górę po premierze, to City Interactive. Po pojawieniu się pierwszych wyników Snipera nastąpił szał na akcje spółki.

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 31 grudnia 2012 08:28:31 przy kursie: 8,60 zł
@chimpo
ok, racja, ale sam wiesz że to wyjątek od reguły, bo Snajper zapowiadał się na wyjątkowo słabą gre (zresztą nigdy nie miałem go za specjalnie dobrą... tyle że idealnie trafił z tytułem i zapotrzebowaniem w lukę rynkową, na snipe-FPS) i jest to jeden z bardzo nielicznych przykładów kiedy giełda myliła się, niedoszacowywując potencjału zarobku gry. Prawie zawsze przed premierarami jest on przeszacowany ze sporym zapasem.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 31 grudnia 2012 08:31

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 31 grudnia 2012 09:32:40 przy kursie: 8,60 zł
Hmmm...

Tak jak pisze Scarry jest z pewnością na rynku gier typu AAA, choć jak pokazał SGW też bywają wyjątki.
Problemem jest jak estymować wyniki przy produkcjach typu AK, AVE, czy Real Boxing Vivida. Myślę, że rynek jeszcze się nie nauczył co i jak w tym biznesie. Łatwiej o zaskoczenie w tę czy tamtą stronę. Wile platform, w dodatku z różnymi cenami itd, przy nie do końca znanych kosztach...
W zapasach mamy wiele produkcji na raz Wynik może być zaskoczeniem in minus i in plus.

pablo_n
0
Dołączył: 2009-07-31
Wpisów: 358
Wysłane: 31 grudnia 2012 10:34:22 przy kursie: 8,60 zł
Życzeniowa sprzedaż w IV kwartale by Pablo

AWE
iOS - 7tys szt - 3,59euro
Android - 20tys - 8,99zł
Mac OS - 3tys - 8,99euro
PC - 1tys - 34,90zł
xbox - 2tys - 39,90zl
ps3 - 2tys - 9,99$
AK
iOS - 27,5tys - 2,69
Android - 30tys
FS
iOS - 35tys
Android - 35tys
Mikropłatności - 10tys zł
SJ
iOS - 20tys
Android - 40tys


Wszystkiego dobrego w nowym roku

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 31 grudnia 2012 11:35:15 przy kursie: 8,60 zł
i duża recenzja Anomaly Korea na komorkomanii przy okazji ich polecanych aplikacji aplikacje.komorkomania.pl/2012...
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD


cetnar
0
Dołączył: 2010-07-22
Wpisów: 132
Wysłane: 31 grudnia 2012 15:17:52 przy kursie: 8,60 zł
pablo_n napisał(a):
Życzeniowa sprzedaż w IV kwartale by Pablo

AWE
iOS - 7tys szt - 3,59euro
Android - 20tys - 8,99zł
Mac OS - 3tys - 8,99euro
PC - 1tys - 34,90zł
xbox - 2tys - 39,90zl
ps3 - 2tys - 9,99$
AK
iOS - 27,5tys - 2,69
Android - 30tys
FS
iOS - 35tys
Android - 35tys
Mikropłatności - 10tys zł
SJ
iOS - 20tys
Android - 40tys


Wszystkiego dobrego w nowym roku


Pablo, pozwól, że urealnie bardziej twoje życzenia:
AWE
iOS - 7tys szt - ok, minus prowizja Chillingo
Android - (20tys) - nierealne, dlaczego miałaby być 3 razy większa niż na iOS, prędzej 5-7 tys
Mac OS - (3tys) - połowa iOS też nie sądzę, trudno ocenić
PC - 1tys - trudno to zweryfikować
xbox - 2tys - trudno to zweryfikować
ps3 - 2tys - trudno to zweryfikować
AK
iOS - 27,5tys - OK! - odlicz prowizje Chillingo
Android - (30tys) - brakuje jeszcze do 20tys
FS
iOS - 35tys -> max 30tys
Android - 35tys - > max 25tys
Mikropłatności - 10tys zł, powiedzmy ok
SJ
iOS - 20tys - nie ma szans 10tys to góra, w USA gra nie istnieje
Android - 40tys - trochę mniej 30-35tys

piotrch
0
Dołączył: 2010-11-10
Wpisów: 808
Wysłane: 31 grudnia 2012 19:58:44 przy kursie: 8,60 zł
Proponuje założenie punkciku usług wróżbiarskich. Jeden bedzie wróżył z fusów, drugi ze szklanej kuli thumbright Biorąc pod uwage koniunkture w naszym kraju na takie usługi, pewnie taki punkt da zarobic lepiej niż akcje 11 bit przez ostatni czas.

A tak w ogóle, to szcześliwego nowego roku!

cetnar
0
Dołączył: 2010-07-22
Wpisów: 132
Wysłane: 31 grudnia 2012 20:37:47 przy kursie: 8,60 zł
@piotrch

Nie wróżą - tylko szacują na bazie dostępnych danych. Android - widełki instalacji są wyświetlane, liczba komentarzy pomaga oszacować położenie w zakresie. iOS - liczba osób na GC - jeśli obserwujesz prawie codzienne to wiesz jaki jest przyrost. PC, Mac, Steam, Xbox, PS - nie jestem w stanie oszacować więc nie podaje. Moje szacunki są z 50% pewnością.

Szczęśliwego Nowego Roku dla akcjonariuszy i spółki Dancing. Mam nadzieje, że nowy tytuł na PC to nie jest kolejna wersja Anomaly Pray

GRAF78
93
Dołączył: 2010-11-28
Wpisów: 1 574
Wysłane: 1 stycznia 2013 19:53:49 przy kursie: 8,60 zł
@centar
ja uważam że duże Anomaly na PC Maca i konsole to nienajgorszy pomysł bedzie kontynuacją AWE które nieźle się sprzedawało na te platformy

slyv
0
Dołączył: 2012-11-30
Wpisów: 9
Wysłane: 2 stycznia 2013 11:27:09 przy kursie: 8,61 zł
Witam

Aby oszacowac sprzedaz Anomaly Korea i innych gier wklejam moj wpis z innego watku.
Sa to przyblizone szacunki dziennej sprzedazy (w sztukach) dla przykladowych miejsc w rankingu w App Storze.
Mysle ze liczby sa dosc dokladne, opracowane to jest na podstawie roznych danych (nie chce sie tu wdawac w szczegoly).
IPAD - miejsce 200 (overall) to ok 120 szt dziennie, miejsce 100 - 250szt dziennie, miesce 50 - 500szt
IPHONE - miejsce 500 (overall) - ok 200szt, miejsce 200 (overall) to ok 500szt, miesce 100 - ok 1000szt
Podalem tu przykladowe liczby dla usa, zeby wyliczyc ogolna sprzedaz swiatowa trzeba te liczby pomnozyc przez ok 3

W okresie swiatecznym liczby sa do 2x wieksze. Poza tym gra mogla przy premierze odpalic w jakims mniejszym kraju i tam wygenerowac znaczace zyski.

Jesli chodzi o premiere przed swiatami to b. dobry pomysl, ikonka bedzie w New&Noteworthy o 1 tydzien dluzej niz normalnie, gdyz w tygodniu swiatecznym nie bylo updatu New&Noteworthy.

Sam debiut sredni, od paru dni AK zajmuje ok 500 miejsca w Overall Top Paid w usa. Dla porownania, przy podobnej ekspozycji (New&Noteworthy) Real Boxing zajmowal miejsce 100-120, a obecnie po zniknieciu ikonki z New&Noteworthy zajmuje miejsce ok 1000, i to pomimo obnizenia ceny z $4.99 do $0.99!

Slyv
Edytowany: 2 stycznia 2013 11:38

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 2 stycznia 2013 11:42:06 przy kursie: 8,61 zł
@slyv
ale RealBoxing jakoś nie spodobał się Amerykanom, a zamieszanie z nieuruchamianiem na ipodach dodatkowo zepsuło mu trochę opinię (takie rzeczy zostają w świadomości graczy). Korea ma taką przewagę że jest sequelem bardzo udanej gry, powiązana nie tylko treścią ale równiez linkami w sklepach Apple i Google.

Gold Award dla Anomaly Korea (dla wersji iPad) od pocketgamer.

Korea znalazła się również w pierwszej 10tce na bardzo prestiżowym iPad quality index. 9 pozycja z quality index 8,7/10 pkt.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 2 stycznia 2013 11:44

piotrch
0
Dołączył: 2010-11-10
Wpisów: 808
Wysłane: 2 stycznia 2013 12:01:36 przy kursie: 8,61 zł
slyv napisał(a):
Witam

Aby oszacowac sprzedaz Anomaly Korea i innych gier wklejam moj wpis z innego watku.
Sa to przyblizone szacunki dziennej sprzedazy (w sztukach) dla przykladowych miejsc w rankingu w App Storze.
Mysle ze liczby sa dosc dokladne, opracowane to jest na podstawie roznych danych (nie chce sie tu wdawac w szczegoly).
IPAD - miejsce 200 (overall) to ok 120 szt dziennie, miejsce 100 - 250szt dziennie, miesce 50 - 500szt
IPHONE - miejsce 500 (overall) - ok 200szt, miejsce 200 (overall) to ok 500szt, miesce 100 - ok 1000szt
Podalem tu przykladowe liczby dla usa, zeby wyliczyc ogolna sprzedaz swiatowa trzeba te liczby pomnozyc przez ok 3

W okresie swiatecznym liczby sa do 2x wieksze. Poza tym gra mogla przy premierze odpalic w jakims mniejszym kraju i tam wygenerowac znaczace zyski.

Jesli chodzi o premiere przed swiatami to b. dobry pomysl, ikonka bedzie w New&Noteworthy o 1 tydzien dluzej niz normalnie, gdyz w tygodniu swiatecznym nie bylo updatu New&Noteworthy.

Sam debiut sredni, od paru dni AK zajmuje ok 500 miejsca w Overall Top Paid w usa. Dla porownania, przy podobnej ekspozycji (New&Noteworthy) Real Boxing zajmowal miejsce 100-120, a obecnie po zniknieciu ikonki z New&Noteworthy zajmuje miejsce ok 1000, i to pomimo obnizenia ceny z $4.99 do $0.99!

Slyv


Piszesz o miejsce per sprzedane sztuki dziennie. Mnie jednak wydaje się, że takie uogólnienie nie jest możliwe. Przede wszystkim dlatego, ze względu na, ogólnie rzecz biorąc, ilość urządzeń w danym kraju (pośrednio więc przez poziom zamożności społeczeńswa, ilość mieszkańców kaju itp...) determinuje sprzedaż i pozycję w rankingach. Innymi słowy, o ile przykładowo "IPHONE - miejsce 500 (overall) - ok 200szt" może być prawdą dla usa, tak nie będzie prawdą dla pozostałych krajów. Podobnie, wydaje mi się, wygląda sytuacja dla dostania się do New&Noteworty. Nie traktuj plz tego postu jako krytykę, po prostu staram się zrozumieć skąd wzięły się te liczby (które, nota bene, są dla mnie wiarygodne) i jak to wygląda na innych krajów.

chimpo
32
Dołączył: 2012-09-24
Wpisów: 590
Wysłane: 2 stycznia 2013 12:02:23 przy kursie: 8,61 zł
Jeśli chodzi o iOS to bym bardziej bazował na instalacjach GameCenter (choć to też nie jest idealne rozwiązanie), bo inaczej to ciężko cokolwiek powiedzieć o sprzedaży na podstawie rankingów.

piotrch - na forach niezależnych producentów gier często programiści piszą ile mają sprzedaży dziennej i przy jakiej pozycji to jest osiągane. W sumie można stworzyć z tego pewien zarys odnośnie sprzedaży na iOS, tak jak zrobił to slyv
Edytowany: 2 stycznia 2013 12:06

GRAF78
93
Dołączył: 2010-11-28
Wpisów: 1 574
Wysłane: 2 stycznia 2013 15:49:22 przy kursie: 8,61 zł
Scarry napisał(a):
@slyv
ale RealBoxing jakoś nie spodobał się Amerykanom ... Korea ma taką przewagę że jest sequelem bardzo udanej gry, powiązana nie tylko treścią ale równiez linkami w sklepach Apple i Google...

Scarry ja bym predzej porownywał wyniki sprzedaży AK ze sprzedaża AWE w analogicznym okresie 2011 roku i w moim odczuciu szumu ma forum jest wiecej a sprzedaż słabsza i wynika to chyba głównie z tego że w Appstorze zrobiła się za duża konkurencja? ja liczyłem ze 95% grajacych w AWE kupi AK.

piotrch
0
Dołączył: 2010-11-10
Wpisów: 808
Wysłane: 2 stycznia 2013 18:12:58 przy kursie: 8,61 zł
GRAF i co z tych porównań wynika? Bo raczej nie to, że AK sprzedaje się gorzej w analogicznym okresie po premierze. Czy liczyłeś na to, że fani AWE mieli zapisane w kalendarzu "Przed świętami - premiera AK" i jak tylko miał miejsce release pognali do gplay czy appstore żeby kupić nową grę? Wydaje mi się, że to nie działa w ten sposób i struktura sprzedaży kształtuje się inaczej. Owszem, wiele fanów AW nabyło i AK ale to nie jest wiedźmin, gdzie gracze utorzsamiają się z bohaterem, hisorią czy systemem rozgywki - to segment casual w którym fani nie są tak stali w "uczuciach" do produktów jak w przypadku produkcji większych (a przywiązują się raczej do produktów danego programisty niż do produktu). Sprzedaż natomiast "rozwija się w czasie" kiedy zarówno portale jak i metodą marketingu szeptanego wieść się niesie, że daną aplikację warto kupić. To są oczywiście jedynie moje przemyślania, nie poparte żadnymi badaniami.

W moim odczuciu natomiast odsetek tych, którzy uprzednio nabyli AWE a później nabyli AK może być relatywnie niewielki. Inaczej nie umiem wytłumaczyć tego, że sprzedaż AWE wciąż idzie dobrze jak tylko tym, że obecni nabywcy AK kupują również AWE by porównać produkty, ew. traktują to jako "dodatkowe misje". I jest to odmienna grupa osób niż nabywcy AWE z 2011 r. Druga teoria jest taka, że nowi nabywcy działają poniekąd selektywnie - chcąc nabyć produkt 11 bit decydują się bądź na AWE bądź na AK.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11BIT



117 118 119 120 121

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,268 sek.

mpagcmaw
rlvkumvj
ldqofbje
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
rrkgysqm
dcsesktq
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat