PARTNER SERWISU
xmywkubq
33 34 35 36 37
Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 8 grudnia 2014 13:18:34 przy kursie: 6,94 zł
przecież praca w F51 to nie wstyd, chętnie poznamy tych ludzi, albo jakie gry robili wcześniej, bo póki co wygląda na to że cały zespół firma straciła i nowy powstaje od zera. O czym większośc "inwestorów" pewnie nie ma pojęcia.

Powiem Ci że sam uwielbiam inwestować w soft rozrywkowy, ale mam ścisłe zasady - tylko w kompetentnych ludzi, którzy dają Ci rosnące prawdopobieństwo sukcesu a nie w gruszki na wierzbie.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 8 grudnia 2014 13:24

Janus Corvinus
0
Dołączył: 2011-01-18
Wpisów: 171
Wysłane: 8 grudnia 2014 19:50:49 przy kursie: 6,94 zł
Kod:
mod: usunięto informację o posiadaniu akcji i nastawieniu inwestycyjnym Użytkownika.
proszę zwrócić uwagę na przestrzeganie podstawowych zasad na wątkach spółek


Mimo to chciałbym zauważyć, że argument iż Get Even będzie słaby bo nie robią go ludzie mający na koncie hity jest słaby. Nikt się nie rodzi z doświadczeniem w produkcji gier i każdy człowiek je robiący kiedyś nie miał o tym najmniejszego pojęcia. CDP nie zrobił żadnej gry przed Wiedźminem a mimo to Wiedźmin był dobrą grą. CryTek nie zrobił żadnej gry przed FarCry a mimo to FarCry był dobrą grą. Get Even nie musi być dobrą grą by się sprzedać. Jeśli będzie miał fotorealistyczna grafikę to wystarczy, że będzie przeciętny a i tak wielu ludzi kupi tylko po to, by zobaczyć tę grafę.
Edytowany: 8 grudnia 2014 19:52

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 8 grudnia 2014 21:10:59 przy kursie: 6,94 zł
@Janus Corvinus

Cytat:
CDP nie zrobił żadnej gry przed Wiedźminem

WHAT?
weź się zastanów co strasznie niemądrego napisałeś. Ludzie, którzy wtedy pracowali nad pierwszym Wiedźminem - Bagiński, Madej, Truściński to byli ludzie z doświadczeniem a nie studenci z łapanki pół roku przed premierą gry.

Tu jest dokładnie odwrotnie - masz firmę, która 5 razy pod rząd pokazała że nie ma pojęcia nawet o średnich produkcjach. Nie umie programować dobrze AI, przestrzeni, detekcji zderzeń... ale teraz ma robić super grę... o czym? W sumie nikt nie wie, ale będzie na pewno super bo obrazki ładne kolega im zapewnił ze skanera 3D. Jaka jest mechanika ? W sumie nikt nie wie. Jakie zasady gry? Tez nikt nie wie. No ale na pewno będzie super.

a jakie fajowe "infa" produkują.

Przecież Ty tez nie masz pojecia Janusz jak gra ma wyglądać, co się w niej będzie dziać, jaka będzie mechanika, zasady gry... nic nie wiadomo, poza tym że próbują nauczyć się fotogrametrii i wprowadzić ją do swojej gry.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 8 grudnia 2014 21:29


Janus Corvinus
0
Dołączył: 2011-01-18
Wpisów: 171
Wysłane: 8 grudnia 2014 22:48:46 przy kursie: 6,94 zł
Cytat:
weź się zastanów co strasznie niemądrego napisałeś. Ludzie, którzy wtedy pracowali nad pierwszym Wiedźminem - Bagiński, Madej, Truściński to byli ludzie z doświadczeniem a nie studenci z łapanki pół roku przed premierą gry.


Bagiński robił filmiki a nie grę. Jakie niby doświadczenie miał Madej i Truściński? Na MobyGames.com w przypadku Madeja są wymienione tylko Rezerwowe Psy a dla Truścińskiego Wiedźmin był pierwsza grą.

Ale byli jeszcze inni.

Brzeziński - przed Wiedźminem Archangel i Gorky Zero, gry na poziomie dotychczasowej twórczości Farm51.

Największe doświadczenie w robieniu gier mieli ludzie, którzy przybyli do zespołu z L.K. Avalon/Detalion: Maciej Miąsik, Piotr Chomiak, Danuta Sienkowska. Gry były dobre ale z innego gatunku.

Prawdopodobnie ci co odeszli z Farm51 zdążyli już zrobić najważniejszą część roboty a do reszty wystarczą świeżaki bez doświadczenia.

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 8 grudnia 2014 22:55:07 przy kursie: 6,94 zł
Cytat:
Prawdopodobnie ci co odeszli z Farm51 zdążyli już zrobić najważniejszą część roboty a do reszty wystarczą świeżaki bez doświadczenia.

bah... leże

kurcze, przecież oni dopiero zaczynają pisać właściwy kod gry... nie orientujesz się kompletnie w stanie prac, zresztą jak prawie nikt, prawda?. Ciekawe czy reszta akcjonariuszy ma równie blade pojęcie w co włożyła kasę.

Co wiesz właściwie o grze? Jak wygląda rozgrywka? Jak wyglądają lokacje? Czy ktokolwiek zweryfikował grywalność pomysłu ? Jak poradzono sobie z otwarta przestrzenią? Jaki jest etap zaawansowania pracy jeśli firma nikomu nie była w stanie pokazać grywalnego nawet kawałka gry?
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 8 grudnia 2014 23:10

vinnie
0
Dołączył: 2013-05-07
Wpisów: 25
Wysłane: 8 grudnia 2014 23:23:16 przy kursie: 6,94 zł
Cytat:
Prawdopodobnie ci co odeszli z Farm51 zdążyli już zrobić najważniejszą część roboty a do reszty wystarczą świeżaki bez doświadczenia.


Wprowadzanie "świeżaków bez doświadczenia" na jakimkolwiek etapie projektu IT nie jest dobrym pomysłem i żaden szanujący się kierownik na taki krok się nie zdecyduje... chyba, że podstawiony pod ścianą, co jak przypuszczam miało tu miejsce.

Amphibious
6
Dołączył: 2009-12-04
Wpisów: 495
Wysłane: 9 grudnia 2014 09:17:58 przy kursie: 6,70 zł
Scarry ....wielokrotnie pisałeś że ludziie w Farmie nie potrafią robić gier , skoro zespół się zmienił to może to dobrze ? Może właśnie skompletowali ,, DreamTeam ,, :) ? Nazwiska nie robią gier tylko ludzie , każdy z wielkich w tej branży zaczynał kiedyś :)
Water=70% Land=30% Its a Divers World !!!

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 9 grudnia 2014 09:23:12 przy kursie: 6,70 zł
@Amphibious

ale to nie dlatego, brak nazwisk to brak doświadczonego game-designera, doświadczonego lead-designera, uważasz że grupa młodych niedoświadczonych ludzi zrobi światowy przebój? Ja nie potrafię zrozumieć logiki zostawiania pieniędzy w firmie która jest taką niewiadomą, i to niewiadomą negatywną. Serio - nie mogę wyjść z podziwu jak ludzie łatwo powierzają swoje pieniądze firmie która w żaden sposób nie pokazała że jest tego warta.

To tak jakby poobserwować łucznika, który strzela do tarczy, strzela x razy, za kazdym razem nie trafia, po czym podejść do niego i obstawić kase że na pewno teraz strzałem trafi w 10tkę.


Sam się zastanów - co właściwie wiesz o grze? Fotogrametria nie jest już niczym przełomowym, jest w tej chwili w paru produktach a parenaście ją zapowiada, a o samej grze nie wiadomo tak naprawdę nic. Dlaczego tytuł miałby odnieść sukces? Jakie są mechanizmy rozgrywki? Jak wygląda jakikolwiek gameplay i dlaczego ma być atrakcyjny dla miłośników Battlefielda i CODa (bo o nich będzie walczyła Farma).

A na marginesie - wiesz może dlaczego Thorscan zewnętrznej firmy pana Krzysztofa Płonki nagle stał się wewnętrzną sprawą Farmy?
1. Podpatrzyli jak to robi, olali gościa i skończy się procesem?
2. Kupili prawa do technologii ?
3. Dzielą się zyskiem z firmą Better Reality ?

ani słowa nie było na temat oficjalnie, poza tym że automagicznie całkiem zewnętrzna technologia nagle stała sie wewnętrzną.

Np skan hali fabrycznej Better Reality www.youtube.com/watch?v=ezXl-i... - to są tekstury rzędu gigabitów. Od kogo i za ile Farma kupi technologię płynnego komresowania w locie tekstur, zeby gra ruszyła na czymkolwiek innym niż topowy PC za 5000 zł ?

EDIT:
Jeszcze mam nadzieję Amphibiuos że zdajesz sobie sprawę że różnica z Vividem i 11bit jest taka że tamte firmy wydaja gry o swoich siłach - z elektronicznej dystrubucji cały zysk jest ich... ile zysku zostanie dla F51 po tym jak dystrybutor sponsoruje 100% prac ? Angel . Włączcie myślenie.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 9 grudnia 2014 09:35

mayamak
0
Dołączył: 2014-10-30
Wpisów: 171
Wysłane: 9 grudnia 2014 09:51:43 przy kursie: 6,70 zł
Cytat:

> Scarry
ile zysku zostanie dla F51 po tym jak dystrybutor sponsoruje 100% prac ? Angel . Włączcie myślenie.


Dogadanie się z wydawcą o finansowanie projektu to naturalna kolej rzeczy po niepowodzeniu Deadfall, z czego niby mieliby finansować projekt? Tak wygląda biznes, jeżeli nie masz gotówki w kasie musisz szukać jej na zewnątrz. Moim zdaniem to dobre posunięcie. Wydawca, z którym są dogadani na pewno ma swoje standardy i nie zaakceptuje czegoś co według niego może być zagrożeniem biznesowym. Jak tylko poznamy kim jest wydawca będziemy mogli być pewni na czym aktualnie stoimy i jaką jakość dostarczy nam Get Even.

Scarry jak do tej pory twoje wszystkie wypowiedzi tyczyły się starego teamu, którego już praktycznie nie ma. Zespół jest już częściowo odświeżony, poczekaj proszę na ich rezultaty i zapomnij o tym co było do tej pory. Farma w tym momencie zmienia swój cały model biznesowy, wcześniej nie robili VR, komercyjnych skanów 3d, teraz zaczynają z tym się powoli bawić. Czas pokaże, jest to zdecydowanie inny czas dla Farm51, nawet po kursie było widać przez dłuższy czas, że zresetowali się praktycznie do ceny z 1 dnia emisji na NC.

Amphibious
6
Dołączył: 2009-12-04
Wpisów: 495
Wysłane: 9 grudnia 2014 10:16:43 przy kursie: 6,70 zł
Scarry...masz dużo racji w tym co piszesz, jest to ciekawe i nie będe z tym polemizował, ja nie przywiązuje się do żadnej spółki i radzę to wszystkim , dzisiaj jest Farm51 za godzinę inna , ale dobrze że piszesz o tym wszystkim bo to pomoże ludziom podjąć decyzje a najważniejsze że zachęci do głębszych analiz przed zakupem akcji ... nie łudzmy się to jest giełda , pewnie z 10% ludzi tutaj zarabia a reszta jest ,, dawcami ,, kapitału dla nich.
Water=70% Land=30% Its a Divers World !!!


Janus Corvinus
0
Dołączył: 2011-01-18
Wpisów: 171
Wysłane: 11 grudnia 2014 23:14:34 przy kursie: 5,98 zł
Scarry napisał(a):

kurcze, przecież oni dopiero zaczynają pisać właściwy kod gry... nie orientujesz się kompletnie w stanie prac, zresztą jak prawie nikt, prawda?. Ciekawe czy reszta akcjonariuszy ma równie blade pojęcie w co włożyła kasę.


Nie mam akcji Farm51.

Scarry napisał(a):
Co wiesz właściwie o grze? Jak wygląda rozgrywka? Jak wyglądają lokacje? Czy ktokolwiek zweryfikował grywalność pomysłu ? Jak poradzono sobie z otwarta przestrzenią? Jaki jest etap zaawansowania pracy jeśli firma nikomu nie była w stanie pokazać grywalnego nawet kawałka gry?


Dlatego zakup akcji Farm51 jest ryzykowny. Można stracić całą kasę ale jeśli gra będzie dobra to zyski będą olbrzymie.

Scarry napisał(a):
ale to nie dlatego, brak nazwisk to brak doświadczonego game-designera, doświadczonego lead-designera, uważasz że grupa młodych niedoświadczonych ludzi zrobi światowy przebój?


Kilka razy tak się zdarzało ale faktycznie jest to mało prawdopodobne. Jest gdzieś lista ludzi aktualnie pracujących nad Get Even?
Edytowany: 11 grudnia 2014 23:14

mayamak
0
Dołączył: 2014-10-30
Wpisów: 171
Wysłane: 11 grudnia 2014 23:27:49 przy kursie: 5,98 zł
Cytat:
Jest gdzieś lista ludzi aktualnie pracujących nad Get Even?


tak wyszukiwarka linkedin.com

Lukasz_Mach_TheFarm51
0
Dołączył: 2014-04-09
Wpisów: 24
Wysłane: 15 grudnia 2014 15:21:19 przy kursie: 6,65 zł
Witam Państwa serdecznie,

Pozwolę sobie odnieść się do kilku kwestii, które Państwo omawiacie na ostatnich stronach. Mam nadzieję, że to pomoże nieco rozwiać niektóre wątpliwości:) Przy okazji podzielę się również z Państwem ogólnymi informacjami tyczącymi się naszych najbliższych planów produkcyjnych.

Get Even

W 2015 roku The Farm 51 będzie kontynuować prace nad Get Even. Na dzień dzisiejszy pracujemy z bardzo dużym wydawcą (absolutny światowy top), który jest bardzo zaangażowany w proces tworzenia gry. Zatem, nawet jeśli ktoś nie ma do końca zaufania do naszych metod zarządzania projektem, to na dzień dzisiejszy mogę poinformować, że wydawca również sprawuje pieczę nad timelinem, zadaniami i ewaluacją projektu. Średnio co dwa tygodnie mamy spotkania mające na celu superwizję projektu. Mamy nadzieję, że doświadczenie tego wydawcy sprawi, że praca nad grą będzie przebiegać jeszcze sprawniej i w 100% profesjonalnie.

Na dzień dzisiejszy nie mogę jeszcze zdradzić nazwy wydawcy, ale jestem świeżo po wczorajszym spotkaniu z teamem marketingowym naszego partnera i wstępnie zostało uzgodnione, że oficjalny announcement na temat naszej współpracy powinien pojawić się na początku przyszłego roku (stawiam na luty po wstępnych rozmowach, ale nie jest to jeszcze potwierdzone i termin ten może ulec zmianie).

Myślę, że informacja o współpracy z tak dużym wydawcą jest również istotna z punktu widzenia przyszłej promocji gry, która z pewnością zyska na zasięgu względem tego, co The Farm 51 mogłoby osiągnąć wydając grę samodzielnie.

W kwestii technologii:

Scarry napisał(a):

A na marginesie - wiesz może dlaczego Thorscan zewnętrznej firmy pana Krzysztofa Płonki nagle stał się wewnętrzną sprawą Farmy?

1. Podpatrzyli jak to robi, olali gościa i skończy się procesem?
2. Kupili prawa do technologii ?
3. Dzielą się zyskiem z firmą Better Reality ?


Uściślijmy jedną rzecz. Technologia skanowania terenów/lokacji, czy tzw. fotogrametria, nie są niczyją własnością. Korzysta z nich wiele firm na świecie. W branży gier ostatnio błysnął zespół The Astronauts z Polski robiąc grę „The Vanishing of Ethan Carter”. The Farm 51 współpracowało przez pewien czas z firmą Better Reality i to wszystko. Na chwilę obecną uznaliśmy, że jesteśmy w stanie sami zająć się wykonaniem większości potrzebnych nam assetów. Doprecyzowując, opracowaliśmy samodzielnie narzędzia do efektywnego wykorzystania fotogrametrii w grach, symulacjach i projektach komercyjnych. Nie jest wykluczone, że jeszcze będziemy współpracować z Better Reality w ramach samego skanowania, natomiast znacznie szerszy obszar działania, jakim jest produkcja aplikacji VR, realizujemy całkowicie wewnątrz studia.

Mówiąc o technologii przechodzimy do kolejnego tematu, o którym w najbliższym czasie, mamy nadzieję, będzie głośno.

Reality 51

Tak nazywa się nasza innowacyjna technologia, którą zamierzamy promować w 2015 roku. Jej oficjalne ogłoszenie nastąpi prawdopodobnie w styczniu. Mogę tylko powiedzieć, że chodzi o coś więcej niż technologię skanowania. Samo skanowanie, to na dzień dzisiejszy za mało. Reality 51 zawiera w sobie elementy skanowania, ale jej możliwości i przeznaczenie rynkowe będą znacznie szersze. Zamierzamy wyjść z nią daleko poza rynek gier jest to zupełnie nowy pomysł na rozwój firmy, równoległy do prac nad grą Get Even.

Po raz pierwszy w historii spółki wydzielamy dwa odrębne zespoły produkcyjne, z których jeden zajmie się grami, a drugi projektami komercyjnymi, które wykorzystywać będą naszą technologię. Mamy za sobą bardzo intensywny wyjazd na organizowany przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych Polsko-Amerykański Tydzień innowacji, na którym prezentowaliśmy technologię właśnie, a nie grę. W tygodniowym evencie (Los Angeles i San Francisco) brali udział przedstawiciele administracji amerykańskiej oraz biznesu. Byliśmy jedną z pięciu polskich firm, którym Ministerstwo dało możliwość zaprezentowania się na scenie głównej eventu, ze względu na zawartość naszych prezentacji.

Jesteśmy też po pierwszych spotkaniach biznesowych mających na celu pozyskiwanie klientów dla tej technologii. Na tych spotkaniach spółkę reprezentuje m.in. Łukasz Rosiński, nowy Wiceprezes The Farm 51. Więcej informacji na jego temat można znaleźć w ostatnim newsie na stronie internetowej spółki.

Na samym końcu chciałbym odnieść się do następującej kwestii:

Scarry napisał(a):
Tu jest dokładnie odwrotnie - masz firmę, która 5 razy pod rząd pokazała że nie ma pojęcia nawet o średnich produkcjach.


Staramy się wyciągać wnioski z naszych sukcesów i porażek. Gry takie jak Painkiller Hell & Damnation (szczególnie wersja na PC) czy Necrovision to porządne tytuły, biorąc pod uwagę ich niewielki budżet. Mamy za sobą udaną współpracę z CD Projekt przy Wiedźminie oraz wiele innych projektów, które sprawiły, że jesteśmy rozpoznawalni w środowisku polskiego gamedevu. Wojciech Pazdur jest regularnie zapraszany na prelekcje branżowe w kraju i za granicą, co też daje jakiś obraz miejsca The Farm 51 w rodzimej branży gier.

Prawdę mówiąc, jest tylko kilka zespołów w Polsce, które wydały gry na tzw. duże konsole (platformy firm Sony czy Microsoft), a teraz pracują na platformach nowej generacji (np. PS4). My do nich należymy. Takiej pracy nie robią ludzie bez doświadczenia. Mamy w zespole weteranów polskiej sceny gamedev, kilku z nich ma staż kilkunastoletni przy tworzeniu gier. Wojciech Pazdur i Kamil Bilczyński, którzy prowadzą zespół deweloperski, są na rynku od lat, a takich osób jest w The Farm 51 więcej.

Jak pokazują ostatnie sukcesy polskich gier, This War of Mine czy Lords of the Fallen (szczególnie ten drugi przypadek to dobrze obrazuje), nie trzeba mieć na koncie samych hitów, by móc stworzyć dobrą grę:)

Get Even to pierwszy projekt, który zaplanowaliśmy sami, sami go wdrażamy. I już pierwsze jego zapowiedzi wywołały zainteresowanie, które prawdopodobnie było większe niż w przypadku poprzednich gier The Farm 51 razem wziętych. To świadczy, że wizja stojąca za naszym nowym projektem jest ciekawa i przekonująca. Taka też ma być sama gra.

Pozdrawiam,
Łukasz Mach
The Farm 51




mayamak
0
Dołączył: 2014-10-30
Wpisów: 171
Wysłane: 15 grudnia 2014 15:43:39 przy kursie: 6,65 zł
Panie Łukaszu, dziękuję za wyczerpującą odpowiedź w sprawie aktualnej sytuacji Farm51. Można by powiedzieć, że w końcu ktoś od Was zareagował i zaczął komunikować się z akcjonariuszami, co jest bardzo pozytywne, dlatego dziękuję po raz drugi :)

Mam natomiast pytanie które chyba nie padło. Kiedy lub w jakim okresie będzie można zobaczyć pierwszy materiał gameplay z GetEven? Czy będzie to może równolegle połączone z ujawnieniem wydawcy?

Lukasz_Mach_TheFarm51
0
Dołączył: 2014-04-09
Wpisów: 24
Wysłane: 15 grudnia 2014 17:10:48 przy kursie: 6,65 zł
Witam ponownie,

Pierwsze materiały z Get Even były już prezentowane na konferencji w Warszawie niecały rok temu, w tym gameplay. Potem przez kilka miesięcy informowaliśmy dość szeroko na temat gry (kilkadziesiąt wywiadów w mediach na całym świecie) oraz udostępnialiśmy nowe materiały.

Na dzień dzisiejszy strategia marketingowa naszego wydawcy nie zakłada udostępniania nowych gameplayów jeszcze przez jakiś czas. Gdy to się zmieni, na pewno zrobimy wszystko, by było o tym głośno:)

Natomiast jeśli ktoś z Państwa jest akcjonariuszem, zapraszam do kontaktu na priv lub mailowo (mój adres jest na stronie The Farm 51). Przewidujemy możliwość wizyty u nas w studiu dla naszych akcjonariuszy zainteresowanych zobaczeniem gry.

Pozdrawiam,
Łukasz Mach
The Farm 51
Edytowany: 15 grudnia 2014 17:26

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 15 grudnia 2014 19:16:51 przy kursie: 6,65 zł
Panie Łukaszu
Cytat:
Na dzień dzisiejszy strategia marketingowa naszego wydawcy nie zakłada udostępniania nowych gameplayów jeszcze przez jakiś czas.

coś mi uciekło? Nigdy nie pokazaliście Państwo publicznie żadnego gameplaya GE, nie ma z nim żadnego filmu nigdzie w sieci, no to jak możecie nie pokazywać nowych gameplayów jesli nie pokazaliście żadnego do tej pory? Pokazaliście panowie trailer zmontowanych odtwarzanych sekwencji a nie gameplay, trailer sekwencji, z których część może pochodzić z gry, albo i nie.

Tak wiem - ja też chciałbym znowu pojechać do Afryki. Nie to że byłem, ale raz już chciałem.
Cytat:
Potem przez kilka miesięcy informowaliśmy dość szeroko na temat gry (kilkadziesiąt wywiadów w mediach na całym świecie) oraz udostępnialiśmy nowe materiały.

przepraszam ale takie gadki-szmatki marketingowe... no kurcze aż głupio czytać - co ma udzielanie wywiadów do pokazania inwestorom grywalnego kawałka gry ? Jeśli właściciele Farmy51 udzielą jeszcze 50 wywiadów to gameplay stanie się atrakcyjniejszy dla inwestora? Tekstury się wyostrzą od opowiadania o grze? Wszystkie wywiady od roku tłuką w kółko te same treści.

Cytat:
Uściślijmy jedną rzecz. Technologia skanowania terenów/lokacji, czy tzw. fotogrametria, nie są niczyją własnością. Korzysta z nich wiele firm na świecie. W branży gier ostatnio błysnął zespół The Astronauts z Polski robiąc grę „The Vanishing of Ethan Carter”. The Farm 51 współpracowało przez pewien czas z firmą Better Reality i to wszystko. Na chwilę obecną uznaliśmy, że jesteśmy w stanie sami zająć się wykonaniem większości potrzebnych nam assetów. Doprecyzowując, opracowaliśmy samodzielnie narzędzia do efektywnego wykorzystania fotogrametrii w grach, symulacjach i projektach komercyjnych. Nie jest wykluczone, że jeszcze będziemy współpracować z Better Reality w ramach samego skanowania, natomiast znacznie szerszy obszar działania, jakim jest produkcja aplikacji VR, realizujemy całkowicie wewnątrz studia.

aaa czyli prawie mój punkt pierwszy - podpatrzyliście jak Wam gość robi skany 3D do prezentacji gry, po czym olaliście go i sami je dziergacie. Prawo do tego pewnie macie. Faktycznie fotogrametria jest zbyt już popularna żeby mógł Wam wytoczyć proces. W sumie proste i nic nie kosztowało pewnie, poza obietnicami. Szkoda tylko Better Reality, no i pozostaje pogratulować etyki biznesowej.

Cytat:
Przewidujemy możliwość wizyty u nas w studiu dla naszych akcjonariuszy zainteresowanych zobaczeniem gry.
Mam subiektywne wrażenie że tworzy to nierówność w dostępie do informacji dla potencjalnych inwestorów, którzy po firmach biegać w XXI wieku nie bardzo mają ochotę.

Panie Łukaszu - abstrahując od mojego złego postrzegania Waszej firmy, czego nie ukrywam, które to postrzeganie wyrobiłem sobie na kolejnych Waszych nieudanych produktach, mam całkiem poważne pytanie, bez złośliwości:

* czy przy ujawnieniu inwestora podacie ile % zysku z gry zostanie dla Was a ile zgarnia inwestor? Czy w ogóle dostaniecie procent z gry czy tylko zapłatę za wykonanie jak dostał np niemiecki Deck za LOTF od CIG ? Czy też ta umowa będzie objęta tajemnicą handlową do końca ?
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 15 grudnia 2014 19:36

mayamak
0
Dołączył: 2014-10-30
Wpisów: 171
Wysłane: 15 grudnia 2014 22:30:21 przy kursie: 6,65 zł
Cytat:
Nigdy nie pokazaliście Państwo publicznie żadnego gameplaya GE


Zgadzam się ze Scarry'm, nie było pokazanego gameplaya. Jedyne co było pokazane to urywki gameplayowe zmontowane pod Get Even 'More than reality' Making Of

Cytat:
aaa czyli prawie mój punkt pierwszy - podpatrzyliście jak Wam gość robi skany 3D do prezentacji gry, po czym olaliście go i sami je dziergacie. Prawo do tego pewnie macie. Faktycznie fotogrametria jest zbyt już popularna żeby mógł Wam wytoczyć proces. W sumie proste i nic nie kosztowało pewnie, poza obietnicami. Szkoda tylko Better Reality, no i pozostaje pogratulować etyki biznesowej.


Scarry proszę wyluzuj trochę... nic nie wiesz, a piszesz pomówienia.


Cytat:
Czy w ogóle dostaniecie procent z gry czy tylko zapłatę za wykonanie jak dostał np niemiecki Deck za LOTF od CIG


Pomyśl trochę, Twój ogólny "hejt Farm51" nie pozwala ci myśleć obiektywnie... w tym wypadku mamy inny rodzaj współpracy. LOTF był wykonany przez Deck13 na zlecenie CIGames. Natomiast Get Even jest od początku tworem Farm51 i oni mają do tego prawa. W tym momencie jest wyłącznie % podział kasy z zysków ze sprzedaży. Gdyby Farma miała sprzedać całokowite prawa do gry wiedziałbyś o tym już dawno temu. Poza tym jaki deweloper, a nie agencja kreatywna sprzedająca pomysły na gry!

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 16 grudnia 2014 07:59:44 przy kursie: 6,65 zł
@maymak
nie hejtowałem firmy, jeśli moje słowa mijają się z prawdą wystarczy zgłosić to do restrykcyjnej tutaj administracji i uwierz mi, post natychmiast poleci. Mam natomiast do niej ogromny dystans. Jeśli firma nie zasłużyła sobie na zaufanie inwestorów to go nie ma i tyle. Jak sobie zasłuży (tylko i wyłącznie lepszymi produktami a nie gadaniem o trailerach i gameplayu którego nie było) to zmienię zdanie. Firmy produkujące gry mają robić dobre gry a nie udzielać przed grą miliona wywiadów. Po dobrej grze - jasne że tak, ale nie przed, nie mając w garści żadnych konkretów.

Swoją drogą to jest niesamowite, bo na naszych oczach przedstawiciel firmy próbował wstawić nam jednak kit o gameplayach GE, i Was to nie oburza? Posiadanie akcji naprawdę nie musi wywoływać black-out-u na zdrowy rozsądek.

A przy okazji zagadka logiczna - mamy tu jako dużego akcjonariusza Veno: umiem wymienić dziesiątki biznesów spółek i społeczek które są kojarzone z tymi szanownymi panami. A teraz niech mi ktoś wymieni jedną na której oni byli/są i dali zarobić drobnym akcjonariuszom.

z podziałem zysku wolałbym usłyszeć słowo od kogoś z firmy, reszta to takie nasze gadu-gadu. Może tak a może nie. Zewnętrzna firma de facto uratowała Farmę przed bankructwem i buli 20 baniek kosztów na prace (w kasie w ostatnim raporcie było 1200 zł), więc wydaje mi się że układ procentowego podziału zysku będzie bardzo, ale to bardzo nieproporcjonalny z niekorzyścią dla Farmy.

btw: uwielbiam polski gamedev, ale ten który wie co robi i najpierw robi a potem mówi o tym co zrobił.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 16 grudnia 2014 08:19

Lukasz_Mach_TheFarm51
0
Dołączył: 2014-04-09
Wpisów: 24
Wysłane: 16 grudnia 2014 11:13:06 przy kursie: 6,20 zł
Witam,

Scarry napisał(a):
Nigdy nie pokazaliście Państwo publicznie żadnego gameplaya GE, nie ma z nim żadnego filmu nigdzie w sieci, no to jak możecie nie pokazywać nowych gameplayów jesli nie pokazaliście żadnego do tej pory?


Scarry napisał(a):
Swoją drogą to jest niesamowite, bo na naszych oczach przedstawiciel firmy próbował wstawić nam jednak kit o gameplayach GE, i Was to nie oburza? Posiadanie akcji naprawdę nie musi wywoływać black-out-u na zdrowy rozsądek.


Jeśli zwróci Pan uwagę na moją poprzednią odpowiedź, zobaczy Pan, że mówiłem o pokazie gameplaya na konferencji. I był to pokaz publiczny, bo na konferencji byli zarówno inwestorzy jak i prasa growa (razem kilkadziesiąt osób). I owszem, pokazaliśmy fragment gameplaya - Wojciech Pazdur pokazywał jeden z poziomów w grze. Dla potwierdzenia moich słów polecam artykuł po konferencji np. w Polygamii: polygamia.pl/Polygamia/1,10716...

Polygamia napisał(a):
Podczas dema zaprezentowano jeden poziom w opuszczonej fabryce. Jeśli kiedykolwiek widzieliście jakiekolwiek miejsce tego typu w Polsce, to... tak właśnie to wyglądało. W stu procentach wiarygodnie. Niesamowite wrażenie zrobiło na mnie szczególnie graffiti na ścianach - na pierwszy rzut oka widać było, że nie jest dziełem jednego czy nawet kilku grafików, ale kilkudziesięciu osób, które przez lata pokrywały niszczejące ściany kolejnymi malunkami.


Więc jednak "kitu" nie ma.

W sprawie technologii:

Scarry napisał(a):
aaa czyli prawie mój punkt pierwszy - podpatrzyliście jak Wam gość robi skany 3D do prezentacji gry, po czym olaliście go i sami je dziergacie. Prawo do tego pewnie macie. Faktycznie fotogrametria jest zbyt już popularna żeby mógł Wam wytoczyć proces. W sumie proste i nic nie kosztowało pewnie, poza obietnicami. Szkoda tylko Better Reality, no i pozostaje pogratulować etyki biznesowej.


Rozumiem, że rozwijanie własnej technologii, opartej na skanowaniu 3D i fotogrametrii, z których w tym samym czasie korzystają dziesiątki firm na świecie (przed i po Better Reality) jest wg. Pana brakiem etyki biznesowej. Mocna interpretacja.

Jeśli zaś chodzi o moje zaproszenie dla akcjonariuszy:

Scarry napisał(a):
Mam subiektywne wrażenie że tworzy to nierówność w dostępie do informacji dla potencjalnych inwestorów, którzy po firmach biegać w XXI wieku nie bardzo mają ochotę.


Ja mam wrażenie, na ile to możliwe dość obiektywne, że ciężko wyjść naprzeciw Pana na oczekiwaniom:) Krytykuje Pan brak dostępu do informacji o grze. Kiedy zapraszam do firmy osoby najbardziej zainteresowane, to również się to Panu nie podoba.

Jeśli chodzi o tzw. materiały publiczne, to niemal żadna firma na rynku gier nie wypuszcza ich swawolnie, ot tak. I nie zaprasza też do firmy każdego, kto interesuje się grą. Marketingiem rządzą pewne prawa, kreuje się strategię, a potem się ją wprowadza w życie. My pokazaliśmy już:

- trailer
- dwa filmy "making of"
- Kilkanaście screenów
- kampanię na Steam Greenlight

oraz przeprowadziliśmy kilka zamkniętych pokazów gry dla prasy na całym świecie. Teraz robimy przerwę, bo tak zakłada strategia uzgodniona z wydawcą.

Powtarzam, jest to normalna praktyka, szczególnie biorąc pod uwagę, że do wydania gry zostało jeszcze naprawdę dużo czasu.

Edytowany: 16 grudnia 2014 11:29

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 16 grudnia 2014 13:12:50 przy kursie: 6,20 zł
Panie Łukaszu próbuje pan robić ze mnie idiotę, prosiłbym tego nie robić, bo sam mam firmę niewiele mniejszą niż Farma. Sorry za określenie ale bardziej nie da się tego wytłumaczyć - pan Pazdur pokazywał poziom gry, lokację a nie grę. Pokazywał zrenderowane halę, którą my też juz widzieliśmy

Kręci Pan na potęgę w tym co Pan pisze wyżej. Nie macie żadnej dłuższe sekwencji gameplay pokazanej dla inwestorów nadającej się na pokaz gry. Gdyby była, już byłaby w sieci. Od roku nigdzie nie ma filmu nawet z jednej minuty aktywnej rozgrywki GetEven. Była pokazywana w kółko lokalizacja fabryki, zeskanowanej i przygotowanej do wizualizacji Wam jeszcze przez Better Reality. W sumie nawet nigdy nie było pokazanego dłuższego kawałka lokacji/gry, po tym jak podziękowaliście im za współpracę.

Pan doskonale wie o co mi chodzi i przykro mi że jest Pan w sytuacji w której musi Pan próbować deprecjonować potencjalnego inwestora żeby wyjść z twarzą że firma prze rok robiła hałas dla pozyskania kasy, nie mając nic poza skanami 3D i w kółko powtarzanymi screenami

zatrudnio Pana do robienia PRu. W firmie po paru porażkach komercyjnych i o słabej pozycji rynkowej. Zadanie bardzo trudne i ja Panu nie bede ułatwiał udając że z materiałów reklamowych zrobi Pan super grę.

Cytat:
Ja mam wrażenie, na ile to możliwe dość obiektywne, że ciężko wyjść naprzeciw Pana na oczekiwaniom:)

moja ocena na pewno jest subiektywna, aczkolwiek chyba mniej niż Pana, etatowego pracownika krytykowanej firmy.

Pana tłumaczenie odnośnie gameplay GE jest takie że tylko podwoił mi Pan czerwone światło w głowie na Waszą firmę.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 16 grudnia 2014 13:28

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE FARM51
  • The Farm 51: Gra „Chernobylite 2” w pełnej wersji najpóźniej na początku 2026 roku
    The Farm 51: Gra „Chernobylite 2” w pełnej wersji najpóźniej na początku 2026 roku

    The Farm 51 zakłada, że maksymalnie 10 miesięcy trybu early access pozwoli dopracować grę "Chernobylite 2: Exclusion Zone" do wersji gotowej do pełnej premiery. Studio koncentruje się obecnie na zbieraniu opinii graczy i przygotowaniu dużych aktualizacji zawartości.

  • The Farm 51 otrzyma 2,1 mln zł na projekt symulacyjny dot. dronów
    The Farm 51 otrzyma 2,1 mln zł na projekt symulacyjny dot. dronów

    The Farm 51 Group otrzymał decyzję o przyznaniu dofinansowania w wysokości ponad 2,1 mln zł na realizację projektu badawczo-rozwojowego. Jego celem jest stworzenie zaawansowanego środowiska symulacyjnego dla bezzałogowych statków latających (dronów) działających w warunkach walki radioelektronicznej. Całkowity koszt projektu szacowany jest na ponad 4,3 mln zł.




33 34 35 36 37

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,281 sek.

lpjgpgik
wljczeez
aggvdiho
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
aawpqmnv
ticslilb
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat