PARTNER SERWISU
sfdfbeud
309 310 311 312 313
chris_martin
35
Dołączył: 2013-01-21
Wpisów: 860
Wysłane: 6 czerwca 2015 10:23:25 przy kursie: 68,15 zł
trailer tabletowy faktycznie rewelacyjny. ! trzyma klimat i napiecie wersji pc...może nawet przewyższa ....

your decision is your choice is your game d'oh!

http://warisnotachoice.com/
Everything you know is wrong.........

jurror
0
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 6 czerwca 2015 11:10:02 przy kursie: 68,15 zł
vladinho napisał(a):
daro_1975 napisał(a):
tylko czy taka gra bardzo ambitna nie dla "niedzielniaków" czytaj masowego odbiorcy-przełoży się na duży sukces komercyjny? (oby)ja osobiście bym wolał zdecydowanie merkantylne podejście do przyszlych produkcji-mniej ambicji a wiecej myślenia o sukcesie komercyjnym...


Raczej nie powinno być tak źle, gry nieszablonowe, trafiające w niszę znajdują sporo fanów. Można pomyśleć, kto by chciał grać w symulator kromki chleba ? A gra sprzedała się dobrze i do tego niskim kosztem wychodzi druga część.
Z drugiem strony jeśli gra ma trafić w gust większości (ogromny sukces komercyjny), to może 11bit nie chce takiej zrobić i trzeba szukać innej spółki Think .


A co oznacza dla pana pojęcie "ogromny sukces komercyjny", bo dla mnie oznacza ono ,że gra zarabia wielko-krotność tego, ile włożono w budżet jej ,zarabiając pieniądze dla spółki na rozwój organiczny, powodując że kolejne produkcje będą jeszcze większe( i może nie tylko na PC, ale i na konsole), mogące zdobyć jeszcze większą ilość klientów( graczy), generując jeszcze większą ilość pieniędzy dla spółki na dalszy rozwój. Po prostu budując markę firmy w świecie growym.

Moim zdaniem TWOM osiągnął już ten ogromny sukces komercyjny jak długo on będzie trwał i czy tablety go jeszcze bardziej zwiększą okaże się niedługo. 11 bit trzyma pięknie w ryzach koszty , ma naprawdę spore portfolio gier jeśli chodzi o kolejne debiuty, generuje spore pieniądze przy potężnej marży gdy kapitalizacja jest 150 mln PLN( tyle to CDR miał w 2010 roku , gdy brakowało mu kasy na funkcjonowanie co skutkowało pożyczaniem pieniędzy od inwestorów)

P.S jaką konkretnie ma pan spółkę na myśli , mówiąc że może warto poszukać spółki która trafia w gusta większości?? CIG( ze swoimi marnymi wynikami, ale podobna wyceną rynkową), CDR( ze swoja kapitalizacją prawie 15 razy większą), czy może VVD( ze swoim F2P,niską płynnością rynkową , dużo mniejszymi zyskami przy podobnej kapitalizacji) , bo inne chyba już totalnie na naszym rynku nie wchodzą w grę na chwilę obecną.

Czekam na ustosunkowanie się do mojej wypowiedzi

Pozdrawiam.
Edytowany: 6 czerwca 2015 11:16

daro_1975
1
Dołączył: 2014-12-31
Wpisów: 187
Wysłane: 7 czerwca 2015 12:48:21 przy kursie: 68,15 zł
Przyjmuję większość waszych argumentów-jestem osobiście zainteresowany zebyscie mieli rację...ale z jednym sie nie mogę zgodzic z tym ze nie chcą eksploatować sukcecu TWOM do końca"wycisnąć go do końca jak cytrynę": przytaczam część wypowiedzi P.Zajączkowskiego :"

But again, how do you follow This War of Mine, a game with a particular story and punch? "We could easily do a This War of Mine 2, just change the setting," he said, sounding the obvious option aloud. "But actually we prefer to switch to another project and create something totally new."

a przepraszam bardzo co stoi na przeszkodzie zeby zrealizować te dwa projekty (zwlaszcza ze moim zdaniem sukces TWOM 2 bylby niemal na pewno" skazany" na sukces...


gentleman
0
Dołączył: 2015-06-05
Wpisów: 106
Wysłane: 7 czerwca 2015 13:54:29 przy kursie: 68,15 zł
zgadzam się całkowicie z daro_1975 i nie rozumiem dlaczego nie miałoby być TWoM 2? To tak jakby CDP poprzestałby tylko na wiedźminie 1, kiedy następna wersja powtórzyła sukces 1ki a 3ka to osiągnie prawdopodobnie wyżyny sprzedaży. Osobiście sam chciałem pojawić się na WZA i zapytać zarząd dlaczego pozbawia nas dochodów z następnej części TWoM? Niestety z uwagi na wysyp WZA na koniec czerwca będę obecny w innej spółce i innym mieście :/
Ja osobiście jako akcjonariusz 11bit nie akceptuję takiej decyzji zarządu :/ Proszę Was zadajcie to pytanie na WZA z prośbą o wyczerpującą odpowiedź.

Niepokoi mnie również inna kwestia, chodzi o to że GR w ogóle nie sprzedaje wieśka 3, który sprzedaje się jak świeże bułeczki. Skoro nie sprzedają tzn. że istnieje dość poważny konflikt pomiędzy zarządem CDP a 11bit, jak myślicie?

Wall Street to jedyne miejsce, do którego jedni przyjeżdżają rolls royce'ami, aby zasięgać porad u tych, którzy podróżują metrem.
Warren Buffett

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 7 czerwca 2015 15:21:29 przy kursie: 68,15 zł
Sprzedaz Wiedzmina 3 w wersji cyfrowej pc poza Steamem i GOG jest wprost marginalna. Myslisz, ze duzo jest chetnych do kupna drogiej gry AAA na niszowym portalu ? Badzmy dorosli.

gentleman
0
Dołączył: 2015-06-05
Wpisów: 106
Wysłane: 7 czerwca 2015 15:50:37 przy kursie: 68,15 zł
aircanada15 a skąd takie dane? Nie znamy jeszcze wyników sprzedaży wieśka3.
Poza tym, gdyby było tak, że GR nie sprzedaje hitów takich jak wiesiek3 to co mają niby sprzedawać? Markę mają budować na niewiele znaczących tytułach?

Sprawdziłem inne tytuły/hity sprzedaży na GR: GTA V - brak, ARK: Survival Evolved - brak
faktycznie wygląda że 11bit omija hity sprzedaży i skupia się na niewiele znaczących albo "starych" tytułach :/

aircanada15 zastanów się jeszcze raz nad swoją wypowiedzią.
Wall Street to jedyne miejsce, do którego jedni przyjeżdżają rolls royce'ami, aby zasięgać porad u tych, którzy podróżują metrem.
Warren Buffett
Edytowany: 7 czerwca 2015 16:13

Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 7 czerwca 2015 16:19:35 przy kursie: 68,15 zł
@gentleman
Co do TWOM2 - moim zdaniem dobrze, że nie będzie tej gry (przynajmniej na razie).
TWOM dalej dobrze się sprzedaje
(może na liście bestsellerów steam tego na pierwszy rzut oka nie widać, bo gra zajmuje tam ok. 150 miejsce - ale patrząc na tę listę trzeba pamiętać o dwóch rzeczach: ona układana jest według dochodu, a nie ilości sprzedanych gier, a do tego gry przecenione liczone są do tej listy według cen pierwotnych - obie te zasady mocno zaburzają obraz)
i uwzględniając zarówno to, że ta gra dopiero wkroczy na mobilne, jak i promocje oraz wyprzedaże wersji PC, które z pewnością nastąpią - będzie stanowiła istotne źródło przychodów spółki jeszcze przez jakiś (pewnie dość długi) czas.
Po co teraz rozprawiać na temat TWOM 2?
Ja osobiście wolę, żeby spółka pokazała teraz (gdy ma zapewnione przychody z TWOM i nawet niepowodzenie nowego projektu nie zachwieje jej stabilnością) coś innego - ponownie nowego, świeżego - ugruntowała swoją pozycję jako dewelopera innowacyjnego i interesującego.
Czas na odcinanie kuponów od TWOM będzie zawsze. Ja bym to traktował jako koło ratunkowe - jak inne projekty nie wypalą to można wrócić do tej idei i w ten sposób pozyskać środki na dalsze projekty.
Co do braku Wieśka 3 na gamesrepublic.
Ideą gamesrepublic jest sprzedawanie gier i przy okazji dawanie możliwości zarobku użytkownikom tego portalu. Portal dzieli się z użytkownikami posiadającymi własne sklepy marżą. W przypadku nowych, popularnych gier pewnie trudno wynegocjować dobre warunki do sprzedaży takich gier w tym modelu tak małemu portalowi jakim obecnie jest gamesrepublic, którego udział w rynku póki co jest marginalny, co sprawia, że deweloperzy nie zabijają się by swoje gry tam wstawiać. Gdzieś tu pewnie leży przyczyna, a nie w jakiś osobistych niesnaskach.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 7 czerwca 2015 16:24:21 przy kursie: 68,15 zł
daro_1975 napisał(a):

a przepraszam bardzo co stoi na przeszkodzie zeby zrealizować te dwa projekty (zwlaszcza ze moim zdaniem sukces TWOM 2 bylby niemal na pewno" skazany" na sukces...

Przede wszystkim ograniczenia w mocach przerobowych zespołu. Albo cieszymy się z kontroli kosztów, albo zwielokrotniamy liczbę pracowników i kosztów. Poza tym sukces TWOM był efektem pewnego zaskoczenia i poruszenia ważnego tematu. Czym mogłaby zaskoczyć druga część? Lepsza grafika, bardziej rozbudowana historia? To wcale nie musiałoby się przełożyć na większy sukces komercyjny i zarząd spółki doskonale to wie. Jeśli stawia na Industriala, to znaczy, że oczekuje po nim więcej niż po TWOM2. Czy AWE było lepsze czy gorsze od AWE2? No właśnie...
Porównanie do Wiedźmina nie ma sensu, bo to inny rodzaj gry, inaczej skalowalna historia itd.

gentleman
0
Dołączył: 2015-06-05
Wpisów: 106
Wysłane: 7 czerwca 2015 16:58:06 przy kursie: 68,15 zł
@Frey
ja rozumiem zasadę działania GR ale nie podoba mi się dostępny asortyment. Tu nie chodzi o kwestię negocjacji ceny. GR jest nieznaczącym sklepem w związku z tym powinien przyjąć warunki producenta. Nawet gdyby producent zaproponował tylko 10% prowizji dla GR i jej "sieci" to przecież te procenty spokojnie można podzielić w sieci GR, mniejsze ale jednak będą. Lepiej mieć mały procent od milionów sprzedanych tytułów niż duży procent od tysięcy sprzedanych tytułów.
Nie wyobrażam sobie sytuacji kiedy GR nie wprowadza hitów ponieważ producent nie jest skłonny do negocjacji i to akurat uważam za porażkę zarządu 11bit.
Tutaj liczy się fakt, że GR w ogóle nie zabiega o hity, co mi osobiście nie odpowiada.

@anty_teresa
ja nie porównuję gier wieśka kontra TWoM ale sam model biznesowy. Dlaczego inni tworzą następne części gier a 11bit nie? Ja osobiście chciałbym zobaczyć TWoM z perspektywy 1szej osoby w trójwymiarowej grafice oraz odczuć strzały, granaty, walące się dachy i ściany, ginących cywilów na moich oczach, itd. Uważam że jest potencjał dla TWoM2 i dlatego nie podoba mi się odcinanie zarządu od pomysłu TWoM2. To moje prywatne zdanie i odczucia.
Wall Street to jedyne miejsce, do którego jedni przyjeżdżają rolls royce'ami, aby zasięgać porad u tych, którzy podróżują metrem.
Warren Buffett

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 7 czerwca 2015 17:17:48 przy kursie: 68,15 zł
Cytat:
@anty_teresa
ja nie porównuję gier wieśka kontra TWoM ale sam model biznesowy. Dlaczego inni tworzą następne części gier a 11bit nie? Ja osobiście chciałbym zobaczyć TWoM z perspektywy 1szej osoby w trójwymiarowej grafice oraz odczuć strzały, granaty, walące się dachy i ściany, ginących cywilów na moich oczach, itd. Uważam że jest potencjał dla TWoM2 i dlatego nie podoba mi się odcinanie zarządu od pomysłu TWoM2. To moje prywatne zdanie i odczucia.

Problem w tym, że to już byłaby zupełnie inna gra, o zupełnie innym budżecie... Te walące się ściany czy dachy, ludzie wymagałyby już znacznie bardziej zaawansowanej technologii bez szans zrobienia przy budżecie TWOM. Ryzyko takiego projektu jest duże. 11B zaskakiwało pomysłami na swoje gry. To największy atut spółki i nie widzę powodu dlaczego miałoby się to zmieniać w obecnej chwili.


jurror
0
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 7 czerwca 2015 18:42:27 przy kursie: 68,15 zł
daro_1975 napisał(a):
Przyjmuję większość waszych argumentów-jestem osobiście zainteresowany zebyscie mieli rację...ale z jednym sie nie mogę zgodzic z tym ze nie chcą eksploatować sukcecu TWOM do końca"wycisnąć go do końca jak cytrynę": przytaczam część wypowiedzi P.Zajączkowskiego :"

But again, how do you follow This War of Mine, a game with a particular story and punch? "We could easily do a This War of Mine 2, just change the setting," he said, sounding the obvious option aloud. "But actually we prefer to switch to another project and create something totally new."

a przepraszam bardzo co stoi na przeszkodzie zeby zrealizować te dwa projekty (zwlaszcza ze moim zdaniem sukces TWOM 2 bylby niemal na pewno" skazany" na sukces...


Z tego prostego powodu że to byłaby tylko pewnego rodzaju kopia. Ludzie by narzekali ,że jest troche większa trochę wiecej możliwości, ale poza tym nie wniosi wiele innowacyjności do "jedynki".
Z kolejnego powodu , bo brakuje im mocy przerobowych, a mają troche tych produkcji na tapecie, bo wbrew temu co mówisz nie pracują tylko nad Industrialem, ale mają też na tapecie kolejną grę która ma zadebiutować na przełomie 2016/2017, oraz zapewne kilka innych projektów jako wydawcy.

Także na ilość produkcji nie można narzekać, jak na tak małe studio. Musieli przeanalizować sytuacje i stwierdzili, że nowe projekty dają lepsze szanse sukcesu rynkowego , niż TWOM2.
Edytowany: 7 czerwca 2015 18:44

vladinho
45
Dołączył: 2015-01-03
Wpisów: 859
Wysłane: 7 czerwca 2015 19:56:58 przy kursie: 68,15 zł
jurror napisał(a):


A co oznacza dla pana pojęcie "ogromny sukces komercyjny", bo dla mnie oznacza ono ,że gra zarabia wielko-krotność tego, ile włożono w budżet jej ,zarabiając pieniądze dla spółki na rozwój organiczny, powodując że kolejne produkcje będą jeszcze większe( i może nie tylko na PC, ale i na konsole), mogące zdobyć jeszcze większą ilość klientów( graczy), generując jeszcze większą ilość pieniędzy dla spółki na dalszy rozwój. Po prostu budując markę firmy w świecie growym.


Wielokrotność kosztów ok, ale patrząc na ogromny sukces komercyjny (bo to wg mnie jest dobry przykład kwotowy dla porównania) Wiedźmina 3 to jednak TWOM wykaże znacznie mniejszy zysk dla 11bit. Nie odnoszę tu się do ceny akcji CDR.

jurror napisał(a):

Moim zdaniem TWOM osiągnął już ten ogromny sukces komercyjny jak długo on będzie trwał i czy tablety go jeszcze bardziej zwiększą okaże się niedługo. 11 bit trzyma pięknie w ryzach koszty , ma naprawdę spore portfolio gier jeśli chodzi o kolejne debiuty, generuje spore pieniądze przy potężnej marży gdy kapitalizacja jest 150 mln PLN( tyle to CDR miał w 2010 roku , gdy brakowało mu kasy na funkcjonowanie co skutkowało pożyczaniem pieniędzy od inwestorów)


Z punktu widzenia 11bit być może tak, z punktu widzenia rynku gier (stety lub niestety) tytuły takie jak Skyrim czy GTA czy wspomniany Wiedźmin 3 dają większy zysk.
Skłonny jestem nawet postawić tezę, że gdyby TWOM miał równie skuteczną (i kosztowną) kampanię reklamową co Dziki gon to sprzedałby się może i x razy lepiej.
Proszę mnie jednak nie zrozumieć źle - ja nie zarzucam 11bit szukania niszowości jako wady, rozumiem też, że firma może wydawać gry nie tylko pod kontem osiągnięcia wielkiego zysku, ale też trafienia w gust mniejszej społeczności (stąd mój przykład z grą "i am bread", która także jest sukcesem ale jednak mniejszym niż ogromny) lub stworzenia po prostu dobrej gry.
Mi osobiście marzy się gra typu "M.U.L.E" i niezależnie od wyników finansowych będę kibicował 11Bit jeśli chcą wydawać gry niszowe.


jurror napisał(a):

P.S jaką konkretnie ma pan spółkę na myśli , mówiąc że może warto poszukać spółki która trafia w gusta większości?? CIG( ze swoimi marnymi wynikami, ale podobna wyceną rynkową), CDR( ze swoja kapitalizacją prawie 15 razy większą), czy może VVD( ze swoim F2P,niską płynnością rynkową , dużo mniejszymi zyskami przy podobnej kapitalizacji) , bo inne chyba już totalnie na naszym rynku nie wchodzą w grę na chwilę obecną.


Nie miałem konkretnej na myśli, ale są takie, które "wyciskają cytrynę do końca" - można zastanowić się nad inwestycją w Activision lub Rockstar jeśli komuś taki model pracy odpowiada.
Na naszym rynku CDR i można poczekać na korzystniejszą cenę akcji (piszę to z punktu widzenia technika), aczkolwiek tutaj czy rzeczywiście trafiają w gusta większości, to poczekałbym na wydanie Cyberpunk'a.


Intencją mojego wpisu było to, że nie postrzegam 11bit jako korporacji nakierowanej na bezwzględny zysk, czego być może niektórzy oczekują od tej firmy, dzięki czemu mogą też wydawać takie gry jak TWOM.

jurror
0
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 7 czerwca 2015 20:32:36 przy kursie: 68,15 zł
Świetnie, tylko weź pod uwagę taki mały szczegół, że koszt W3 był ponad 100 razy większy, niż TWOM(nie mówiąc o innych produktach, wymienionych przez ciebie) to czystą demagogią pachnie, natomiast jeśli zarobek wiedźmina 3 będzie 10 razy większy w pierwszym roku sprzedażowym niż TWOM,to będzie ok.

P.s. wiedźmin 1 , nie zrobił wielkiego sukcesu finansowego, skoro po 4 latach sprzedali 1.7 mln szt, a kosztował pewnie powyżej 20 mln pln, a jednak po latach dorobili się wiedźmina 3, z możliwością zarobienia kilkuset mln pln i 2 mld kapitalizacji. Także czasami potrzeba tylko czasu, po to aby mieć możliwości keszowe i produkcyjne do robienia prawdziwie kultowych pozycji, więc wszystko może być przed nami. Inwestowanie polega na tym żeby kupić akcje tanio i sprzedać drogo, co często się wiąże z kupieniem firmy w stadium rozwojowym , a sprzedanie w stadium pełnego rozwinięcia biznesu. To dlatego uważam, że 11b jest fajną firmą do zainwestowania na lata. Prezesi mają najwiekszy pakiet akcyjny i nie wyobrażam sobie ,że nie chcą zwiększenia wartości swoich pakietów, paradoksalnie może o tym świadczyć fakt że nie bedzie TWOM2. Po prostu muszą być pewni, że inne projekty są bardziej perspektywiczne niż kolejna odsłona TWOM i nie chcą marnować energii i czasu na te "gorsze perspektywy", pomimo że to niby powinno być naturalne i logiczne.

Pozdrawiam

Edytowany: 7 czerwca 2015 20:37

mrJackson
5
Dołączył: 2015-03-15
Wpisów: 279
Wysłane: 7 czerwca 2015 22:01:32 przy kursie: 68,15 zł
@games republic
Tytuły AAA jak GTAV już niedługo pojawią się w ofercie GR, pewnie też i W3. Dlaczego nie ma ich do tej pory - to pytanie do Pana Jakuba Kowalskiego. Być może stoją za tym względy techniczne jak brak płatności kartą czy też brak odpowiednich integracji z rozwiązaniami wydawców lub brak zaufania do nowych podmiotów. Zgodnie zapowiedziami spółki ma to się już w tym miesiącu zmienić i jest to widać - pojawiły się gry z serii Civilization od 2K.
Dla mnie sukces GR to gwarant powodzenia wydawnictwa oraz skuteczne wsparcie marketingowe nowych produktów. Katalog się powiększa, teraz czekam jak zadziała magnes na twórców treści.

@TWOM2
Jestem pewny, że spółka widzi większe perspektywy w Industrialu i innych IP. TWOM2 zapewne zarobiłby na siebie ale czy byłby bardziej kasowy? A2 miała również takie szanse a niestety się to nie udało. Kontynuowanie serii Anomaly uznaje jako wybranie bezpiecznej drogi - czyli totalnej wtopy nie będzie. To było może konieczne kiedy, każdy projekt musiał się udać. Dziś spółka, może pozwolić sobie na odrobinę ryzyka i wie też, że ono się opłaca. TWoM jest longsellerem - będzie sprzedawał się za rok i za 5 lat.

vladinho
45
Dołączył: 2015-01-03
Wpisów: 859
Wysłane: 7 czerwca 2015 22:20:22 przy kursie: 68,15 zł
@jurror
Rozumiem Twój punkt widzenia, ale w tej branży z pewnością bywa różnie. Dlatego najbardziej kasowe produkty, to te powtarzalne - gdzie kolejna każda kolejna część pozyskuje nowych fanów a produkt główny staje się coraz bardziej rozpoznawalny. Dzięki temu kolejna część już na starcie ma przewagę nad nową produkcją.

Rozumiem też, że Ciebie interesuje współczynnik zwrotu z inwestycji, zwróć jednak uwagę na to, że część osób patrzy na kapitalizację - chodzi mi o wpis:
daro_1975 napisał(a):

tylko czy taka gra bardzo ambitna nie dla "niedzielniaków" czytaj masowego odbiorcy-przełoży się na duży sukces komercyjny? (oby)ja osobiście bym wolał zdecydowanie merkantylne podejście do przyszlych produkcji-mniej ambicji a wiecej myślenia o sukcesie komercyjnym...

i stąd była moja sugestia o tym, że 11bit być może nie chce iść tą ścieżką.
Nie neguję, że 11bit jest dobrą inwestycją, tylko chodzi mi o to, że może nie dla wszystkich się nadaje...

jurror
0
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 7 czerwca 2015 23:25:31 przy kursie: 68,15 zł
Twom należał do typu gry jednej z najbardziej niszowych, grafika ołówkowa szaro-czarno biała, rzut tzw 2.5 D, tematyka o cywilach , każdy się zastanawiał czy nie jest zbyt niszowa. A jednak ludzie z 11 bit byli przekonani co do słuszności swej drogi, i wyboru takiej a nie innej koncepcji całej gry jak i również marketingu. Admin na ich stronie pisał ze gry indie potrafią się sprzedać, jeśli niosą za sobą świeżość. Nie pomylili się, TWOM przyniósł z sobą świeżość, o czym świadczą liczne nagrody jak i też ilość kuratorów polecających grę na steamie, ale co dla nas najważniejsze i sukces kasowy. Teraz spółka ma komfort gotówki w kasie , oraz rozpoznawalności, więc postanowiła iść o krok dalej. TWOM 2 byłoby logiczne , ale mogłoby też być pójściem na łatwiznę, która nie koniecznie musiałaby przynieść spodziewane profity, wybrali wieksze ryzyko ,ale i możliwe że większe szanse profitów stawiając na nowe koncepcje. Ważne jest to , że nowe IP może mieć potencjał pełnoprawnej serii. Jeśli industrial chwyci , to prawdopodobne jest, że będą kolejne odsłony tego projektu, a to oznacza, że ten projekt ma szanse być naprawdę olbrzymi w swym wyrazie i koncepcji, skoro na jednej grze może się nie skończyć, a 11 bit zaczęło przykładać do oryginalności swoich projektów bardzo dużą wagę,o czym świadczy rezygnacja z TWOM2. Co do tego ze to może być gra nie dla "niedzialniaków", DARK SOULS też nie jest grą dla niedzielniaków, ale ma olbrzymią rzesze fanów i zarobił kupę kasy.

Reasumując parę lat temu ktoś kto inwestował w cdr 5 lat temu, nie miał pewności czy zarobi , po latach się okazało jak dobrą inwestycją był CDR. Ryzyko istnieje zawsze, jeśli byłaby pewność ze 11 bit tworzy wielkie hity, to kapitalizacja wynosiłaby nie 150 MLn ale powiedzmy 1.5 MLD. Póki co takiej pewności nie ma, ale jeśli industrial zarobi jeszcze więcej niż TWOM ,to taka pewność będzie się rodziła, przed kolejnymi możliwymi sequelami serii i wtedy to już będzie efekt "wiedźminów" CDR, a kurs i kapitalizacja spółki będzie znacznie większa niż obecnie, szczególnie biorąc pod uwagę mała ilość akcji na rynku. Także gra warta jest świeczki i pewnego ryzyka( niedużego ponieważ obecne wyniki w stosunku do kapitalizacji już są naprawdę tęgie, i osobiście ciężko mi sobie wyobrazić zejście kapitalizacji np poniżej 100 mln PLN).

Co do tego , że niektórzy mogą mieć wątpliwości, one zawsze istnieją bo przyszłości się nie zna, zawsze może zainwestować np w takiego CCC spółka solidna z dywidendą , corocznymi ładnymi zyskami i potencjałem rozwoju na zachód, ale czy da większą stopę zwrotu niż 11 bit osobiście wątpię , bo miałbym wtedy inaczej swój portfel zbudowany niż go mam na chwilę obecną.

Pozdrawiam.
Edytowany: 7 czerwca 2015 23:27

gentleman
0
Dołączył: 2015-06-05
Wpisów: 106
Wysłane: 7 czerwca 2015 23:56:18 przy kursie: 68,15 zł
@jurror
niestety mam inny pogląd na tą sprawę :/
Tak myślę, że może i przełknąłbym to, iż nie zamierzają produkować TWoM2 ale za to oczekiwałbym produkcji TWoM na konsole - koszt produkcji niewielki a wzrost fanów i rozpoznawanie marki znaczne w stosunku do kosztów. Boli mnie, że tak olbrzymi sukces nie jest wykorzystany nawet w połowie :/
Wall Street to jedyne miejsce, do którego jedni przyjeżdżają rolls royce'ami, aby zasięgać porad u tych, którzy podróżują metrem.
Warren Buffett

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 8 czerwca 2015 07:34:12 przy kursie: 68,15 zł
No i znów jest pytanie o target... Przecież gracz konsolowy ma zupełnie inną charakterystykę niż posiadacz PC. Czy ambitna gra trafiłaby do gracza konsolowego? To znów ryzyko, ale być może spółka je podejmie, bo przecież zapowiedziana jest niespodzianka związana z TWOM.

Jakub Kowalski
0
Grupa: Emitent
Dołączył: 2014-05-27
Wpisów: 22
Wysłane: 8 czerwca 2015 12:06:23 przy kursie: 66,00 zł
gentleman napisał(a):

Nie wyobrażam sobie sytuacji kiedy GR nie wprowadza hitów ponieważ producent nie jest skłonny do negocjacji i to akurat uważam za porażkę zarządu 11bit.


Masz trochę za prostą wizję rzeczywistości :) Prawdziwa wygląda tak, że rozmawiamy z niektórymi producentami od półtora roku i nie chodzi zupełnie tu o cenę, a o sam fakt pokazywania swoich gier w nowym, jeszcze małym sklepie.

Owszem, logika mówi, iż najlepiej jest sprzedawać grę w 12452 różnych miejscach, ale praktyka jest taka, że producenci są niechętni wprowadzaniu produktów do nowych sklepów. Civilization V to jednak zwiastun tego, co czeka GR w najbliższym czasie - podtrzymujemy to, co opowiadaliśmy na ostatnim spotkaniu z akcjonariuszami. I podtrzymujemy tytuły, które się u nas pojawią.

Gdybym miał napisać krócej, czemu nie ma jeszcze tytułów AAA w GR, powiedziałbym, że często stykamy się z odpowiedzią "nie, bo nie". A jeszcze częściej z kompletnym brakiem jakiejkolwiek odpowiedzi.

Cytat:
Tutaj liczy się fakt, że GR w ogóle nie zabiega o hity, co mi osobiście nie odpowiada.


Zaręczam, że zabiegamy o hity BARDZO. Widzimy, czego nam potrzeba.

Jeszcze a propos W3 - nie ma konfliktu między 11bit a CDR. Zabiegamy o W3 i jeśli zabiegi się udadzą, gra pojawi się w ofercie Games Republic.

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 8 czerwca 2015 12:19:57 przy kursie: 66,00 zł
gentleman napisał(a):
@jurror
niestety mam inny pogląd na tą sprawę :/
Tak myślę, że może i przełknąłbym to, iż nie zamierzają produkować TWoM2 ale za to oczekiwałbym produkcji TWoM na konsole - koszt produkcji niewielki a wzrost fanów i rozpoznawanie marki znaczne w stosunku do kosztów. Boli mnie, że tak olbrzymi sukces nie jest wykorzystany nawet w połowie :/


sterowanie na konsoli zabrałoby grze całą atmosferę.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11BIT



309 310 311 312 313

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,903 sek.

tpetgilq
jbuiubae
xxuqnmta
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
suuytafo
lohfjqvp
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat