PARTNER SERWISU
eixnxajt
327 328 329 330 331
mrJackson
5
Dołączył: 2015-03-15
Wpisów: 279
Wysłane: 26 lipca 2015 22:22:54 przy kursie: 70,30 zł
Cytat:
te mobilki to porażka zupelna gra zdycha na setnym miejscu i opada 30 miejsc na dzien -nie jest to dobry prognostyk na przyszłość


Tak się dzieje z większością gier: co tydzień są nowe premiery promowane przez Apple, a starsze gry spadają w rankingach. To, że dzisiaj jesteśmy tak nisko, to nie oznacza, że już nie będziemy wyżej. Ci co chcieli kupić - już kupili, teraz będą kupować Ci, którzy gry jeszcze nie znali lub nie wiedzą, że jest na iPada. W App store przychody z produktów są bardziej rozłożone w czasie (niż na rynku PC) - gra powinna zarabiać umiarkowanie przez kilka lat zwłaszcza, że nie ma konkurencji w postaci innych podobnych gier.

Nie wiem na ile szacujecie zyski z wersji mobilnej (tablety i ewentualnie telefony) ale wg. mnie zyski z mobilnych oraz nowego tajemniczego produktu TWoM (konsole?) powinny wygenerować 10 milionów zysku w tym roku. Wersja PC zapowiada się, że też dorzuci podobną kwotę. W kolejnych latach strumień przychodów nie wyschnie tak szybko i będzie zasilał konto spółki znaczącymi kwotami.

lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 27 lipca 2015 00:44:39 przy kursie: 70,30 zł
rockq napisał(a):
W USA już 112 pozycja w płatnych bestsellerach i 305 w rankingu grossing. Przykro się na to patrzy. Wysoka cena zrobiła swoje. I chyba w tym roku - poza promocjami - nie ma szansy na jej obniżkę. Podejrzewam, że świadomie ustawili cenę na tak wysokim poziomie, by nie drażnić KOCHa.

Najgorsze w całej sytuacji jest to, że w tym kwartale robi nam się spora wyrwa w przychodach. Jeżeli we wrześniu nie będzie jakiejś udanej wyprzedaży, to w III kwartale może być ciężko nawet o 2 mln zysku. Do tego ten wynik może zostać obciążony odpisami za skasowany projekt w ramach programu „INNOTECH”


Po co ten lament?

1. Przykład innych gier pokazuje, że taki spadek w rankingach to norma. Don't Starve w 13 dniu od premiery było na 1400 miejscu w rankingu grossing USA, a niedawno świetny tytuł Transistor w 13 dniu był na 850 miejscu w grossing. Gry te zaczęły swoją przygodę z rankingiem niemal identycznie jak TWOM. Widać z tego, że obecne 300 miejsce to bardzo dobre miejsce na tle innych gier.

www.appannie.com/apps/ios/app/...

www.appannie.com/apps/ios/app/...


2. Nie znasz przychodów spółki z tabletów, a już na pewno nie wiesz jakie będą za cały kwartał, przy ewentualnych wyprzedażach.
3. Prawdopodobny jest debiut TWOM na smartfony w tym kwartale, którego przychodu też nie znasz, a który zapewne będzie ok. 2-krotnie większy niż z tabletów.
4. Chyba zapomniałeś, że nadal głównym źródłem przychodu dla spółki jest wersja na PC. Zapewne będzie w tym kwartale promocja, która zwiększy skokowo sprzedaż na steamie.
5. Nie siej plotek o rzekomych odpisach, bo to nie przystoi do poziomu merytorycznego tego forum. Każdy może zajrzeć do oficjalnej informacji od zarządu 11bit i przeczytać cyt. "Rezygnacja z kontynuowania projektu nie będzie miała wpływu na wyniki Spółki." Jak napisał kolega baks, tu nie pola do interpretacji.

PS. TWOM na tablety to najmniejsze źródło przychodów z dostępnych na rynku gier urządzeń, więc nie wiem skąd u niektórych tyle dramatyzowania, m.in. przez codzienne komentowanie aktualnych rankingów. Prawdziwe przychody czekają spółkę z ew. konsol, a wcześniej mniejsze ze smartfonów (choć i tak dużo większe niż z tabletów). Potem zwieńczeniem dla inwestorów będzie nowa gra "Industrial". Pod to się inwestuje w 11bit. Jak ktoś jest spekulantem, a nie inwestorem i zainwestował pod "kosmiczne zyski" z tabletów to mu współczuję braku wiedzy o branży i niech teraz karą dla niego będzie codzienne oglądanie rankingu w USA laughing6

vladinho
45
Dołączył: 2015-01-03
Wpisów: 859
Wysłane: 27 lipca 2015 09:45:26 przy kursie: 69,50 zł
@lelo-pakero
Twój wpis przed premierą na mobilne zostałby uznany za czarnowidztwo i celowe zaniżanie kursu.
Przypomnę czego spółka przed premierą oczekiwała:
Cytat:
Wierzymy, że potencjał wersji mobilnych jest bardzo duży, porównywalny z PC-tami. Gracze, zniechęceni prostymi, bezpłatnymi grami na komórki, zaczynają wracać do tytułów premium, za które muszą zapłacić – stwierdza. Przyznaje, że gra w wersji mobilnej będzie dedykowana na tablety. – Na smartfonach rozgrywka nie sprawiała będzie takiej frajdy – mówi.

www.parkiet.com/artykul/141089...

Mimo to i tak uważam, że niepotrzebnie koloryzujesz rzeczywistość. Nawet zarząd określał tablety jako target dla TWOM (co wytłuściłem). Wydają grę na smartfony prawdopodobnie dlatego, że koszt migracji jest dość skromny, a nie dlatego, że oczekują większych przychodów niż z tabletów, na których gra ma sens.

Co do wersji konsolowej - to po pierwsze pewności nie mamy odnośnie premiery, ani nie znamy umowy (kto i ile dostanie i jak rozłożone jest ryzyko).Przede wszystkim nie ma pewności co do tego, że sterowanie na konsolach będzie rozsądnie rozwiązane (aby znowu - gra miała sens).

Tak jak premiera TWOM na Pc była niespodzianką i pozytywnym zaskoczeniem dla wszystkich, tak premiera na mobile też - tylko w drugą stronę. Okazuje się, że potencjał TWOM na mobilne jest bardziej zbliżony do Anomaly 2 niż do wersji PC a to bardzo duża różnica.

[EDIT]
lelo-pakero napisał(a):
Jak ktoś jest spekulantem, a nie inwestorem i zainwestował pod "kosmiczne zyski" z tabletów to mu współczuję braku wiedzy o branży i niech teraz karą dla niego będzie codzienne oglądanie rankingu w USA laughing6

to może też wyślij link zarządowi - niech uzupełniają wiedzę...
Edytowany: 27 lipca 2015 09:49


mrJackson
5
Dołączył: 2015-03-15
Wpisów: 279
Wysłane: 27 lipca 2015 10:07:10 przy kursie: 69,50 zł
vladinho napisał(a):


Co do wersji konsolowej - to po pierwsze pewności nie mamy odnośnie premiery, ani nie znamy umowy (kto i ile dostanie i jak rozłożone jest ryzyko).Przede wszystkim nie ma pewności co do tego, że sterowanie na konsolach będzie rozsądnie rozwiązane (aby znowu - gra miała sens).

Tak jak premiera TWOM na Pc była niespodzianką i pozytywnym zaskoczeniem dla wszystkich, tak premiera na mobile też - tylko w drugą stronę. Okazuje się, że potencjał TWOM na mobilne jest bardziej zbliżony do Anomaly 2 niż do wersji PC a to bardzo duża różnica.


Proszę, tak oto wygląda sterowanie przy pomocy kontrolera i nie wygląda to źle blackeye


Wersje mobilne sprzedają się nieco inaczej niż wersje PC - sprzedaż jest mocno rozłożona w czasie. Co do wydania konsolowego to Deep Silver będzie raczej wydawcą wersji pudełkowej tak jak to było w przypadku wersji PC.
Edytowany: 27 lipca 2015 10:10

kastalto
0
Dołączył: 2010-10-18
Wpisów: 434
Wysłane: 27 lipca 2015 10:25:27 przy kursie: 69,50 zł
Polityka cenowa wersji tabletowej jest podyktowana strategią, której nie znamy. My tylko widzimy tu i teraz, tzn szacowane miejsce w rankingu sprzedaży. Nie wiemy co to ma być za event na jesieni. 11bit sprzedaje gry na tablety od 5 lat, chyba można im zaufać, nie?


lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 27 lipca 2015 11:45:42 przy kursie: 69,50 zł
vladinho napisał(a):
Tak jak premiera TWOM na Pc była niespodzianką i pozytywnym zaskoczeniem dla wszystkich, tak premiera na mobile też - tylko w drugą stronę. Okazuje się, że potencjał TWOM na mobilne jest bardziej zbliżony do Anomaly 2 niż do wersji PC a to bardzo duża różnica.


Proponuję żebyś mówił za siebie. Dla mnie osiągnęli duży sukces. Ja wcale nie byłem pewien czy wdrapią się na szczyty najlepiej sprzedających się (przy tak wysokiej cenie) i najbardziej dochodowych płatnych gier na najważniejszych rynkach, ale udało im się. Widzę, że jesteś kolejną osobą doskonale znającą potencjał sprzedażowy TWOM na urządzenia mobilne, szczególnie, że premiera na samrtfony dopiero przed nami. Myślę, że nie wymaga to komentarza.


vladinho napisał(a):

[EDIT]
lelo-pakero napisał(a):
Jak ktoś jest spekulantem, a nie inwestorem i zainwestował pod "kosmiczne zyski" z tabletów to mu współczuję braku wiedzy o branży i niech teraz karą dla niego będzie codzienne oglądanie rankingu w USA laughing6

to może też wyślij link zarządowi - niech uzupełniają wiedzę...


Ale co mam niby wysyłać? To Ty i parę innych osób na forum twierdzicie, że znacie doskonale sprzedaż TWOM na tablety. Ja wyraźnie napisałem:

lelo-pakero napisał(a):
2. Nie znasz przychodów spółki z tabletów, a już na pewno nie wiesz jakie będą za cały kwartał, przy ewentualnych wyprzedażach.


Zarząd nigdy nie mówił o "kosmicznych zyskach" z tabletów. Mówili, że potencjał na mobilne jest porównywalny z PC i ja im wierzę. Myślę, że jest szansa na podobną sprzedaż kopii mobilnych wersji na tablety i smartfony. Tyle tylko, że jak napisał kolega wyżej, ta sprzedaż będzie inaczej rozłożona w czasie. Wystarczy zadać sobie odrobinę trudu i można zobaczyć na przykładzie innych gier mobilnych, że nie wiszą całymi tygodniami po premierze w top5 jak dzieje się na steam. No, ale niektórzy wolą udawać wielce zaskoczonych, że TWOM nie trzyma się na szczytach przez co najmniej miesiąc. Szkoda tylko, że nikt nie jest w stanie pokazać tych dziesiątek mobilnych płatnych hiciorów, które były na topie tak długo od premiery. Więc pytam skąd ten lament się bierze? Chyba tylko z własnych, bezpodstawnych oczekiwań.
Edytowany: 27 lipca 2015 11:46

niedźwiedź
70
Dołączył: 2015-02-06
Wpisów: 637
Wysłane: 27 lipca 2015 12:12:52 przy kursie: 69,50 zł
sensortower.com/ios/us/11-bit-...
3 555 260 $ - ciągle rośnie
lada moment poznamy prospekt emisyjny, wyniki kwartalne, przejdziemy na główny i poznamy zajawki industriala
poza tym
za miesiąc poznamy szczegóły współpracy z koch i poznamy nowy produkt związany z twom
przed nami jeszcze smartfony
to wszystko wpłynie na tegoroczny wynik, który wiele wskazuje będzie lepszy od zeszłorocznego
do tego 11bit będzie miało solidną ilość gotówki na koncie
tu się nie ma co doszukiwać dziury w całym tylko trzymać te akcje i ewentualnie dobierać

AE
AE
0
Dołączył: 2015-07-27
Wpisów: 5
Wysłane: 27 lipca 2015 13:04:42 przy kursie: 69,50 zł
mrJackson napisał(a):
wg. mnie zyski z mobilnych oraz nowego tajemniczego produktu TWoM (konsole?) powinny wygenerować 10 milionów zysku w tym roku.


Możesz napisać na czym bazujesz swoje przekonanie że konsole mogą dodać 10mln zysku w tym roku? To przekonanie jest oparte na jakichś danych porównawczych, czy jest wynikiem zwykłego chciejstwa?

Jestem ciekaw, bo ja jakoś nie jestem w stanie uwierzyć w te szacunki.

Po pierwsze dlatego że twom nie wydaje mi się grą na punkcie której gracze konsolowi by oszaleli. To jednak inni gracze niż ci na pc. W grach szukają intensywniejszych wrażeń i adrenaliny. Ciężko mi uwierzyć że masowo rzucą się do kupowania twom.

Po drugie dlatego, że marża ze sprzedaży będzie dużo niższa niż w przypadku wersji pc. Tutaj wydawca jest sponsorem całego przedsięwzięcia, więc to on zgarnie większość korzyści. Ostatnia umowa dystrybucyjna z koch wygenerowała spółce tylko kilka procent przychodów, więc dlaczego ta miałaby być dużo bardziej zyskowna? Do tego, z tego co słyszałem, na konsolach są chyba spore opłaty licencyjne na rzecz sony i microsoft?

Chętnie poznałbym uzasadnienie dla tych 10mln zł zysku tylko w tym roku, bo może czegoś nie dostrzegam?

niedźwiedź
70
Dołączył: 2015-02-06
Wpisów: 637
Wysłane: 27 lipca 2015 13:34:38 przy kursie: 69,50 zł
AE
pozwolisz, że spróbuję ustosunkować się do twojego postu.
Nie będę bronił tu 10 mln bo nie wiem ile na tym zarobią. Zgadzam się również z tym, ze (o ile oczywiście mówimy o grze na konsole - przyjmujemy takie założenie) wydawca, który poniesie koszty związane z promocją produktu i ew dystrybucją weźmie adekwatną część zysków - ile - tego nie wiemy bo to tajemnica handlowa.
11bit informował, że koszt po stronie firmy to ok 1.8 mln zł o ile dobrze pamiętam.
11bit wnosi do tej umowy produkt i w miarę rozpoznawalną markę, Koch wnosi promocję, dystrybucję i zapewne wytworzenie wersji pudełkowej.
Sam rynek konsol jest wg. rożnych statystyk 3-4 razy większy od rynku gier na PC. Zakładam, ze zarówno Koch jak i 11bi mają rozeznanie w branży gier na tyle duże, że są w stanie ocenić potencjalny sukces danej produkcji i jego skalę. Nie sądzę również, by 11bit godził się - jak wskazujesz - na kilku procentowy udział w zyskach. Zakładam, że podział zysku będzie adekwatny do nakładów poniesionych przy produkcji i promocji produktu. Ile zarobią na tej grze w wersji konsolowej - trudno powiedzieć - ale nie sądzę by zyski 11 bit daleko odbiegały od zysków na PC. W innym przypadku gra nie byłaby warta świeczki.

SunTzu
0
Dołączył: 2009-08-27
Wpisów: 74
Wysłane: 27 lipca 2015 13:42:27 przy kursie: 69,50 zł
@niedźwiedź,
Na konsole masz opłatę, ale jest ona groszowa kwestia nabycia DEV-KITów...
Potem jednak jest marża z każdej gry i ona jest różna w zależności od gry i współpracy z MS/Sony...

10mln zł bardzo prawdopodobne, że zarobią już przecież zarobili 5mln, a zapominasz, że będą jeszcze wyprzedaż na Steamie, Androidzie/iOSie+prawdopodobne premiery na Xone/Smartphony+mniej prawdopodobne inne konsole.


niedźwiedź
70
Dołączył: 2015-02-06
Wpisów: 637
Wysłane: 27 lipca 2015 13:57:53 przy kursie: 69,50 zł
SunTzu
Nie wiem ile zarobią, ale zakładam, ze całe przedsięwzięcie jest dobrze skalkulowane przez dwie firmy w tym jedną o bardzo silnej pozycji rynkowej.

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 27 lipca 2015 14:43:14 przy kursie: 69,50 zł
niedźwiedź napisał(a):
sensortower.com/ios/us/11-bit-...
3 555 260 $ - ciągle rośnie
lada moment poznamy prospekt emisyjny, wyniki kwartalne, przejdziemy na główny i poznamy zajawki industriala
poza tym
za miesiąc poznamy szczegóły współpracy z koch i poznamy nowy produkt związany z twom
przed nami jeszcze smartfony
to wszystko wpłynie na tegoroczny wynik, który wiele wskazuje będzie lepszy od zeszłorocznego
do tego 11bit będzie miało solidną ilość gotówki na koncie
tu się nie ma co doszukiwać dziury w całym tylko trzymać te akcje i ewentualnie dobierać

No tak tylko zastanówmy się co naprawdę przedstawiają te dane (aktualnie 3,664,874 USD) bo estymacja, że są to interpolowane przychody roczne czy miesięczne liczone na podstawie średniej sprzedaży kompletnie nie trzyma się kupy. I jestem przekonany, że jest to błędne tłumaczenie.
Mówienie o jakimś pływaniu danych (bez sensu) stronka o iPad Paid jest liczona w systemie dobowym co jest napisane na stronie. Więc jakie dane podwyższające średnią mogą spływać gdy w rankingu sprzedaży pozycja gwałtownie spada już od tygodnia. Jestem skłonny zgodzić się, że mogą spływać dane o sprzedaży aktualnej rzeczywistej ze sklepów fizycznych. Jednak do danych elektronicznych albo ma się dostęp albo nie.
Przeliczanie tej rzekomej sprzedaży jeszcze na jakieś wirtualne wskaźniki o rozpiętości od 1% do ponad 6%. To jest jakiś żart i zostawia ogromne prawdopodobieństwo trafienia w wynik.
Taka metoda badań to żadne badanie. Bardziej prawdopodobne są wyniki dla USA podane za dzień 16.07 i wynik 14tyś $ w USA. Przy wskaźniku 25% to globalnie dałoby 50-70tyś$. Później sprzedaż szła do góry. Nawet zakładając , że sprzedaż na tym poziomie utrzymywała się przez 6 dni gdy była na szczycie rankingu. To dałoby 300-420 tyś $ w ciągu 6 dni. Nie podaję dłuższego terminu bo trudno się odnieść do poziomu sprzedaży. Z symulacji rockq wynikałoby nawet przy najwyższym współczynniku nawet 6% dałoby tylko 180 tyś USD. To wydaje się znacznie zaniżone. Każdy może jednak mieć własne przeliczenia. Ja zakładam na dzień dzisiejszy dołożenie o 30% poprzedniej kwoty. Zakładam zamknięcie miesiąca 400-600tyś $ jako minimum. Ale to moja kalkulacja.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

niedźwiedź
70
Dołączył: 2015-02-06
Wpisów: 637
Wysłane: 27 lipca 2015 14:55:44 przy kursie: 69,50 zł
baks
nie wiem jak to przelicza wartość aplikacji
ale na pewno jest to jakoś wyważone i zachowuje pewien balans między przychodami ze sprzedaży i resztą czynników
też nie sądzę by tak ważny aspekt jak przychody stanowił jedynie 1-6% całości wyceny
na pewno jest to wartość kumulowana przez jakiś okres
nie sądzę również by sprzedaż na poziomie dziennym rzędu kilkuset sztuk podnosiła wycenę wartości aplikacji w tym liczniku o kilkaset - kilkadziesiąt tysięcy dolarów
być może czegoś nie doceniamy w sprzedaży, lub sam licznik wprowadza nas w bład - tego też nie można wykluczyć

Klimt
0
Dołączył: 2010-05-15
Wpisów: 8
Wysłane: 27 lipca 2015 15:58:58 przy kursie: 69,50 zł


Przyadtność tegoż sensortowera jest nieznana. Zgodnie z linkiem poniżej to jest narzędzie do wyceny wartości aplikacji - lekko a nawet mocno oderwane od przychodów, które generuje aplikacja.

iphonedevsdk.com/forum/busines...

Hey guy, Alex here , co-founder at Sensor Tower.

I wanted to explain the app valuation and why we'd built it. First, we're estimating app prices at Silicon Valley valuations, not "how much it cost me to build it" or "how much I made from ads on the app in the last month". We're valuing the apps as if they were a startup with the app being the only product, and letting it stand by itself.

mrJackson
5
Dołączył: 2015-03-15
Wpisów: 279
Wysłane: 27 lipca 2015 21:24:56 przy kursie: 69,50 zł
AE napisał(a):
mrJackson napisał(a):
wg. mnie zyski z mobilnych oraz nowego tajemniczego produktu TWoM (konsole?) powinny wygenerować 10 milionów zysku w tym roku.


Możesz napisać na czym bazujesz swoje przekonanie że konsole mogą dodać 10mln zysku w tym roku? To przekonanie jest oparte na jakichś danych porównawczych, czy jest wynikiem zwykłego chciejstwa?

Jestem ciekaw, bo ja jakoś nie jestem w stanie uwierzyć w te szacunki.

Po pierwsze dlatego że twom nie wydaje mi się grą na punkcie której gracze konsolowi by oszaleli. To jednak inni gracze niż ci na pc. W grach szukają intensywniejszych wrażeń i adrenaliny. Ciężko mi uwierzyć że masowo rzucą się do kupowania twom.

Po drugie dlatego, że marża ze sprzedaży będzie dużo niższa niż w przypadku wersji pc. Tutaj wydawca jest sponsorem całego przedsięwzięcia, więc to on zgarnie większość korzyści. Ostatnia umowa dystrybucyjna z koch wygenerowała spółce tylko kilka procent przychodów, więc dlaczego ta miałaby być dużo bardziej zyskowna? Do tego, z tego co słyszałem, na konsolach są chyba spore opłaty licencyjne na rzecz sony i microsoft?

Chętnie poznałbym uzasadnienie dla tych 10mln zł zysku tylko w tym roku, bo może czegoś nie dostrzegam?


Napisałem, że mobilne i ewentualne konsole - czyli nowy projekt. Mobilne to w zamyśle tablety i telefony, które, również powinny pojawić się w tym roku i dorzucić sporo przychodów. Uważam, że 4-5 milionów do końca roku jest spokojnie do wyciągnięcia z mobilek. Nie zamierzam liczyć ani zysku jednostowego ani sztuk - porównuje relatywnie do potencjału Anomaly 2, które wygenerowało około 1-2 miliony dochodu. Potencjał i cena TWoM jest dużo większa. Konsole również powinny wygenerować kilka milionów dochodu - rynek jest spory, tytułów dużo mniej, a ceny gier wyższe niż dla PC. Dobrze sprzedał się Ethan Carter, dobrze sprzeda się i TWoM. Koch będzie wydawcą wersji pudełkowej - cyfrowa dystrybucja będzie prawdopodobnie wydawana przez 11b.

gentleman
0
Dołączył: 2015-06-05
Wpisów: 106
Wysłane: 28 lipca 2015 00:31:59 przy kursie: 69,50 zł
Klimt napisał(a):


Przyadtność tegoż sensortowera jest nieznana. Zgodnie z linkiem poniżej to jest narzędzie do wyceny wartości aplikacji - lekko a nawet mocno oderwane od przychodów, które generuje aplikacja.

iphonedevsdk.com/forum/busines...


Klimt dzięki co za ten link, w którym mamy jedną bardzo istotną wypowiedź. Do sensortowera brane są 2 zmienne: wolumen sprzedaży/obrotu oraz ilość userów (sensortower stworzony został do wyceny głównie appek). Z czego najistotniejszym i kluczowym elementem wyceny appki przez sensortowera jest ilość userów.
Podsumowując: sensortower będzie wciąż rósł tak jak będzie rosła sprzedaż, czyli niemożliwym jest spadek tego wskaźnika. Przypuszczam, że algorytm wyceny sensortowera jest taki sam dla appek jak i dla gier.

baks napisał(a):

.....
Przeliczanie tej rzekomej sprzedaży jeszcze na jakieś wirtualne wskaźniki o rozpiętości od 1% do ponad 6%. To jest jakiś żart i zostawia ogromne prawdopodobieństwo trafienia w wynik.
Taka metoda badań to żadne badanie. Bardziej prawdopodobne są wyniki dla USA podane za dzień 16.07 i wynik 14tyś $ w USA. Przy wskaźniku 25% to globalnie dałoby 50-70tyś$. Później sprzedaż szła do góry. Nawet zakładając , że sprzedaż na tym poziomie utrzymywała się przez 6 dni gdy była na szczycie rankingu. To dałoby 300-420 tyś $ w ciągu 6 dni. Nie podaję dłuższego terminu bo trudno się odnieść do poziomu sprzedaży. Z symulacji rockq wynikałoby nawet przy najwyższym współczynniku nawet 6% dałoby tylko 180 tyś USD. To wydaje się znacznie zaniżone. Każdy może jednak mieć własne przeliczenia. Ja zakładam na dzień dzisiejszy dołożenie o 30% poprzedniej kwoty. Zakładam zamknięcie miesiąca 400-600tyś $ jako minimum. Ale to moja kalkulacja.

wydaje mi się baks, że nie powinieneś liczyć % od przychodów/obrotów ale raczej wyrażać w % ilość userów a wtedy nawet te optymistyczne 6% userów, o których piszesz dałoby naprawdę pokaźny zysk dla spółki.
Wall Street to jedyne miejsce, do którego jedni przyjeżdżają rolls royce'ami, aby zasięgać porad u tych, którzy podróżują metrem.
Warren Buffett
Edytowany: 28 lipca 2015 00:49

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 28 lipca 2015 11:08:49 przy kursie: 71,85 zł
Uważam, że kompletnie nie ma sensu zakładanie sprzedaży o % ilości użytkowników. Biorąc to pod uwagę wirtualna sprzedaż osiągnęłaby astronomiczne kwoty nawet przy założeniu 1% użytkowników. Może powie coś na ten temat cytowane poniżej obszerne fragmenty artykułu mówiące o ilości sprzedawanych na świecie tabletów oraz o kwotach, zarobkach etc.
Wynika z niego, że tylko w latach 2012-2013 sprzedano ponad 310 mln tabletów i około połowa z tego była z iOS-em.
Nawet zakładając utrzymanie się podobnych poziomów sprzedaży to w latach 2012-połowa 2015 sprzedano około 450-500mln tabletów z tego niech tylko 40% będzie z iOS to daje prawie 200mln tabletów wystarczająco silnych aby bez trudu poradzić sobie z TWOM w iOS.
Przy założeniu sprzedania nawet wspomnianego 1% to daje 2 mln * 9,99 = 19,98 mln USD brutto
- 30% - podatek 21 % to i tak daje ponad 11 mln $ - kwota astronomiczna nawet nikt z nas by o tym nie marzył i to w ciągu roku. Nie jest to realne - no chyba, że się mylę i sprzedaż może być tak wysoka .... ale wtedy "pozostają już tylko Bieszczady" a może raczej Hawaje.
Wydaje mi się to jednak mało realne takie liczenie współczynnika. Może oni liczą jakąś inną ilość userów ale dlaczego inną dane oficjalne wskazują na przybliżoną ilość userów na iOS. Inna sprawa, że tam (na Zachodzie) może tablet wymienia się po 2 latach ale raczej nie częściej. Więc baza userów jest dość spora niewiele mniejsza od zakładanej.


www.polskieradio.pl/111/2043/A...

Sprzedano 195 milionów tabletów
15.03.2014
Według najnowszych analiz firmy Gartner, globalna sprzedaż tabletów sięgnęła w ubiegłym roku ponad 195 mln.

Ten rzadko notowany, 68 proc. wzrost liczony r-d-r od 2012 pokazuje jak przełomowym wynalazkiem był iPad firmy Apple. Tabletowa rewolucja jest wynikiem zarówno zwiększającej się liczby tańszych rozwiązań mobilnych, jak i rosnącej grupy nowych użytkowników urządzeń tego typu.

Gartner sugeruje w swojej analizie, że wzrost popularności tabletów i innych rozwiązań mobilnych ma generować Nowe miejsca pracy w Unii Europejskiej: do 2018 tylko same aplikacje mają wygenerować 5 mln stanowisk. Z samymi urządzeniami jest gorzej ponieważ Europa i USA wyeksportowały swoją produkcję i miejsca pracy do Chin.

20 cali Toughpad 4K - absolutny lider w klasie profesjaonalnej

Jak podaje Gartner, w 2013 r. globalna sprzedaż tabletów zbliżyła się do magicznej granicy 200 mln. Jeszcze rok wcześniej, w 2012 r., było to tylko 116 mln. Tablety wychodzą tym samym z cienia, rzucanego na nie przez smartfony, stając się istotnym czynnikiem rozwoju rynku mobilnego.

Największym beneficjentem dynamicznych zmian okazały się urządzenia tego typu z system operacyjnym Android, których poziom sprzedaży wzrósł w ciągu zaledwie 12 miesięcy aż o 127 proc. Co więcej, do tabletów z Androidem należało sześć na dziesięć wszystkich sprzedanych produktów (62 proc.).
Spadła liczba zakupionych urządzeń z systemem iOS, obecnym na produktach Apple. W 2013 r. było to 36 proc. wszystkich sprzedawanych tabletów.

Trend jest czytelny: tańsze urządzenia sa bardziej powszechne i przez to dostępne a OS Google zwany Androidem dominuje jako tania alternatywa dla drogiego i zamkniętego iOS-a.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

rockq
0
Dołączył: 2014-11-22
Wpisów: 351
Wysłane: 28 lipca 2015 11:33:39 przy kursie: 71,85 zł
gentleman napisał(a):

Podsumowując: sensortower będzie wciąż rósł tak jak będzie rosła sprzedaż, czyli niemożliwym jest spadek tego wskaźnika. Przypuszczam, że algorytm wyceny sensortowera jest taki sam dla appek jak i dla gier.


Obserwuję tą wartość dla innych gier, chociażby 11 Bit, i jak najbardziej potrafi spadać. Systematyczne wzrosty dotyczą wyłącznie nowych aplikacji, bo algorytm na początku akumuluje dane.

Wartości z 21 lipca dla dwóch przykładowych gier:
Door Kickers $1,219,280
SPACECOM $79,402

Wartość dzisiejsza:
Door Kickers $1,061,440
SPACECOM $74,890
Edytowany: 28 lipca 2015 11:42

gentleman
0
Dołączył: 2015-06-05
Wpisów: 106
Wysłane: 28 lipca 2015 11:40:28 przy kursie: 71,85 zł
baks może dla ciebie nie ma to sensu ale w podanym linku jest wypowiedź niejakiego Alexa (współzałożyciela sensora), który wyraźnie podkreślił, iż do wyceny wartości każdej apki brana jest pod uwagę liczba userów, którzy z założenia mogą generować przychody w przyszłości. Alex dobrze to opisał i podał nawet przykład gdzie apka wyceniona na 500mln $ mając userów 10mln (czyli 2%), którzy teoretycznie zdolni są do generowania przychodów na poziomie około 50$ na usera. Ten przykład doskonale pokazuje zastosowany algorytm.

Natomiast odnosząc się do globalnego rynku tabletów, moim zdaniem to nie ma sensu a tym bardziej wyliczanie jakiś procentów od globalnej ilości tabletów. Przecież nie każdy użytkownik tableta na nim gra, nie każdemu graczowi na tablecie może podobać się klimat TWoMa, a do tego dochodzi jeszcze zaporowa cena aplikacji, itd.

rockq napisał(a):


Obserwuję tą wartość dla innych gier, chociażby 11 Bit, i jak najbardziej potrafi spadać. Systematyczne wzrosty dotyczą wyłącznie nowych aplikacji, bo algorytm na początku akumuluje dane.


tak masz rację rockq, dziś właśnie zaobserwowałem minimalny spadek tego wskaźnika, co by sugerowało, że algorytm jest bardziej złożony i napewno bierze pod uwagę spadek w rankingach. Jednakże oceniając wpisy dotyczące sensora od właścicieli appek, wynika że dość istotną kwestią dla wyceny jest ilość userów.
Nie sprawdzałem dokładnie jak to było przy serii Anomaly i Anomaly 2 bo i tutaj inna była cena tych gier ale wyjaśnienia Alexa wydają mi się sensowne i bardzo prawdopodobne, stąd i wysokie wyceny appek.
Wall Street to jedyne miejsce, do którego jedni przyjeżdżają rolls royce'ami, aby zasięgać porad u tych, którzy podróżują metrem.
Warren Buffett
Edytowany: 28 lipca 2015 11:46

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 28 lipca 2015 12:15:02 przy kursie: 71,85 zł
Raz jeszcze napiszę bo chyba sami nie czytaliście tego co piszecie. Jakie znaczenie ma ilość userów dla przyszłych dochodów przecież ma nie być płatnych DLC na TWOM więc jaki sens ma ten algorytm dla "przyszłych" przychodów. Nie będzie przyszłych przychodów związanych z userami którzy już kupili to zupełnie bez sensu. Ten algorytm nie jest dla tej gry. To trochę tak jakby szybkość kombajnu mierzyć ilością zrobionych bel słomy czy czegoś tam innego. Kombajn nie służy do ścigania się tak samo tutaj nie będzie przyszłych przychodów więc aplikacja na podstawie innych gier (bliżej nieokreślonych) nalicza jakieś przychody których nie będzie. Zrozumcie to wreszcie. Dlatego nie da się określić dokładniej precyzyjności (czy to 1% czy 6,x%) - bo aplikacja bierze kompletnie różne gry mające mikropłatności i nie do jednego wora. Stąd uważam , że wprowadza kompletnie w błąd i szacowane przychody według nie mogą być zarówno 2 mln USD jak i 5 mln. Nic z tego nie wynika - dla mnie to jest kompletnie niewiarygodne. Co innego gdyby chociaż podali jakiś współczynnik albo algorytm.
A my próbujemy liczyć przychody nie znając ani sprzedaży ani algorytmów. To tak samo jak liczyć Marsjan nie widząc ich ani nie wiedząc czy w ogóle jest tam jakieś aktywne życie (a może gdzieś pod skorupą...)
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11BIT



327 328 329 330 331

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,229 sek.

gipghoob
onogxmja
xsjskcqb
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
zqlcikkt
bufgtidw
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat