PARTNER SERWISU
cpounzml
156 157 158 159 160
aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 27 października 2016 00:21:19 przy kursie: 39,00 zł
Mimo że na co dzień mam dużo do czynienia z zagranicznymi funduszami, to wiedza ta nie ma żadnego zastosowania w przypadku zgadywania strategii polskich TFI...
Patrząc na PKO BP: od 31 marca z 9,5% zjechali do 4%, kursowi to w żaden sposób nie zaszkodziło. 5,5 miliona akcji znalazło bez problemu nabywców.
Metlife nie zakomunikował jakiegoś dużego wolumenu sprzedaży, ot zeszli sobie pod próg 5 procent.
Według mnie te ruchy nie mają żadnego pokrycia w jakichś informacjach typu inside trading, które byłyby jeszcze nieznane małym inwestorom.
Dziś ruszyła zamknięta beta Gwinta, co oni mogliby tu wiedzieć ? Zapisało się ponad milion graczy, myślę, że to raczej dobrze rokuje.
Zarząd przyparty do muru, powiedział, że Cyberpunk najwcześniej w 2019 ? Nie wydaje mi się.

Damian1
0
Dołączył: 2013-09-09
Wpisów: 91
Wysłane: 27 października 2016 01:16:55 przy kursie: 39,00 zł
A co ma byc dziwnego w zachowaniu funduszy. Kupowaly tanio, w miedzyczasie CDR zyskal na wartosci kilkaset procent, udzial CDR w portfelu znacznie sie zwiekszyl to wykorzystujac duzy wzrost akcji w tym roku oraz obecna konsolidacje zmniejszyly udzial CDR w portfelu. Sam zrobilem tak samo.

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 27 października 2016 21:43:30 przy kursie: 39,99 zł
No były dni kiedy przez parkiet przewalało się ponad 1 mln akcji CDP więc uplasowanie 100-200 tyś dziennie nie było wielkim problemem. Efektem był nieco spadek kursu ale bez większego znaczenia. Patrząc z naszego punktu łatwiej nam zrozumieć, że drobniejsi redukują zaangażowanie. TFI takę nieco podobnie działają. Ale na dość słabym rynku trudno znaleźć bardzo perspektywiczne spółki. Z punktu kluczowych inwestorów to nie wiem czy nie wyszli za wcześnie ale nie można wykluczyć, że wrócą. Być może spełnili swoje zadanie stabilizacji kursu przez te kilka lat .... a przy okazji zarobili swoje. Jeśli uda się realizować założoną strategię to mogą odnieść jeszcze duży sukces. Z ciekawością będę obserwował kibicował trzymając kciuki.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)


aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 1 listopada 2016 20:13:23 przy kursie: 39,88 zł
Przedstawiciele spółki mówili prawdę twierdząc, że jeszcze w tym roku zacznie się monetyzacja Gwinta.
Na youtube już można zobaczyć filmiki z zakupami kart (pakiety od 11 do 250 zł).

mori
0
Dołączył: 2015-03-13
Wpisów: 127
Wysłane: 3 listopada 2016 05:29:10 przy kursie: 39,70 zł
monetyzacja w zamkniętej becie...tia, na bank zarabiają...przed premierą zwrócą się już koszty!!!
.......
aczkolwiek mam jeszcze trochę, więc kibicuję. póki co gra nie oferuje rewolucji, ale przynajmniej
w odróżnieniu od dziesiątek karcianek ma rozpoznawalaną markę. Ale bez wersji mobilnej największe rynki przychodów znaczących nie wróżą

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 3 listopada 2016 22:25:02 przy kursie: 39,75 zł
Widzę, że twoją specjalnością jest negowanie bez żadnych argumentów.
"'Gwint' ma być grą AAA w swojej kategorii z dużym naciskiem na taktykę, elementami kolekcjonerskimi i mechaniką odmienną od obecnych gier tego typu. Sama gra będzie free-2-play, ale już w zamkniętej becie będzie monetyzacja gry" - powiedział Kiciński podczas konferencji prasowej.

Obecnie firma czerpie już przychody ze sprzedaży kart, Beta została też uruchomiona w Chinach.

mori
0
Dołączył: 2015-03-13
Wpisów: 127
Wysłane: 4 listopada 2016 15:46:05 przy kursie: 39,55 zł
po prostu wypowiadam się gdy widzę ogólniki, albo wprowadzające w błąd stwierdzenia
których jestem raczej pewien. Zamknięta beta będzie trwała przynajmniej do wiosny -
co oznacza ograniczoną liczbę użytkowników. Także rozpoczęcie monetyzacji - jasne, fajnie,
ale zapewne nawet na wiatraczki do serwerów nie starczy.
GOG jest platformą internetową, więc jeżeli dany kraj nie blokuje dostępu do internetu to beta jest dostępna na całym świecie...Wersji chińskiej nie ma, co również limituje liczbę potencjalnych testerów, nie mówiąc o tym, iż gros przychodów z wirtualnych karcianek w Azji to wersje mobilne....

Odnośnie negowania: w temacie PW poprosiłem o prostą w Twoim mniemaniu kalkulację, do dzisiaj się nie odniosłeś.

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 5 listopada 2016 20:07:19 przy kursie: 39,55 zł
Mori: przepraszam, pomyliłem twój nick z innym i stąd ten tekst o braku argumentów.

A wracając do monetyzacji Gwinta, to ciągle uważam, że zdecydowanie przesadzasz z niedocenianiem jego potencjału zarobkowego w ciągu najbliższych miesięcy.
Ponad milion osób zgłosiło się do zamkniętej bety. To nie są jacyś zwyczajni miłośnicy karcianek, tylko fani Wiedźmina. CDR rozdaje chętnym klucze stopniowo, w kolejnych pulach. Przecież użytkownicy PS4 też jeszcze nie doczekali się swojej wersji. Wydanie gry na komórki jest kwestią czasu i myślę, że wejście tam w momencie, gdy gra będzie już obecna na głównych platformach, znacznie ułatwi marketing. Uważam, że z grupy obecnie zgłoszonych spokojnie znajdzie się 100-200 tys. tzw. maniaków, uwielbiająch Gwinta wbudowanego w W3. Każdy z nich wyda bez problemu kilkadziesiąt złotych na dodatkowe karty i w dalszej kolejności na płatne dodatki fabularne. Wiem, że gros pierwszych filmików na youtube, z otwieraniem największych beczek po 70 dolarów, to głównie chęć popisania się przed widzami swoich kanałów. Jednak na pewno część populacji nie będzie miała żadnych skrupułów z wydawaniem kwot tego rzędu.
Niech Gwint zostanie choć ubogim krewniakiem Hearthstone i zbuduje 8-10 razy mniejszą bazę graczy. To już będzie duży impuls dla finansów spółki.

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 9 listopada 2016 18:21:41 przy kursie: 39,57 zł
Czy 20 mln zł zaliczek związanych z Gwintem wystarczy na wiatraczki do serwerów ? Podobno sprzedaż kart też nastraja optymistycznie...
Edytowany: 9 listopada 2016 18:24

mori
0
Dołączył: 2015-03-13
Wpisów: 127
Wysłane: 10 listopada 2016 05:38:12 przy kursie: 39,57 zł
Zaliczki nie bez powodu znajdują się w zobowiązaniach, co do tych 20 mln, jakiś dowód, że 20mln było związanych z Gwintem (Tak, czepiam się. Ale termin głównie może również oznaczać 15 Whistle ). Skoro sami są dystrybutorem na większości rynków, zastanawia mnie bardziej od czego (niż od kogo) zależy uznanie jej za bezzwrotną. Jakiś cytat na stwierdzenie, że sprzedaż kart nastraja jakkolwiek? (Stwierdzenie, że działa, jest ambiwalentne, chyba, że uznajesz, że Redzi są słabi i fakt, że ich produkt działa, nastraja optymistycznie). Milion osób zapisało się do bety, a nie jest w becie, klucze zdaje się są rozsyłane losowo. Ale jeśli tak jak podajesz, będzie milion osób w zamkniętej becie (i odpowiednio większa w gotowym produkcie) i monetyzacja wśród powracających użytkowników będzie na poziomie 10-20%, będę szarpał akcje jak Reksio szynkę...HS jest przykładem, dlatego zapewne Gwint w większości aspektów jest kalką konstrukcji na innej historii. Sprawdzone schematy w teorii zapewniają sukces, ale przy dużym podobieństwie ciężko będzie im się przebić przez Blizzarda, a dla nich marketing jest łatwiejszy - wystarczy spojrzeć na ostatni Blizzcon i efekt synergii..
A są gry karciane z ciekawszą mechaniką, czy znacznie bardziej rozpoznawalną marką, które specjalnie się nie przebijają do świadomości. Mam nadzieję, że tę zaliczkę wydadzą na serwery, bo jak poczytasz fora, to zobaczysz, że błędy połączenia to najczęstszy powód narzekań. @aircanada15 Pisałeś, że uruchomili betę w Chinach, jesteś pewien?

O ile nie pokażą jakiejś niezapowiedzianej premiery, to pozostaje czekać na CP. Przychody w Q4 powinny być przyjemne, i nawet jak bańka u nas pęknie, Redzi raczej się obronią.


anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 10 listopada 2016 06:56:32 przy kursie: 39,57 zł
Cytat:
Skoro sami są dystrybutorem na większości rynków, zastanawia mnie bardziej od czego (niż od kogo) zależy uznanie jej za bezzwrotną.

Zależy od przekazania gotowego produktu, czyli dostawy.

mori
0
Dołączył: 2015-03-13
Wpisów: 127
Wysłane: 10 listopada 2016 11:09:22 przy kursie: 39,55 zł
Skoro gra będzie f2p i nie będzie pudełek (a przynajmniej nie ma takich planów obecnie z tego co wiem) to sam release wersji 1.0 chyba za mało dla zgarnięcia puli? Bo jeżeli tak i nie mają jasno określonego terminu wydania w tych umowach to mogli by ciągnąć otwartą betę i ją monetyzować (jak zresztą wiele firm robi, bo w wersji beta czy wczesnym dostępie można więcej a trzeba mniej Silenced ). Prędzej bym zakładał MAU czy choćby jakieś milestones dla sprzedaży, ale tego się pewnie nie dowiemy.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 10 listopada 2016 11:52:36 przy kursie: 39,55 zł
Normalnie według rachunkowości do uznania przychodów wystarczy dostawa. W przypadku sprzedaży cyfrowej dostawa gotowego kodu. Oczywiście w umowach jest pewna możliwość korekty i na to spółka zawiązywała do tej pory rezerwy. Tak czy owak poziom zaliczek mnie osobiście zaskoczył.

Jaras1
9
Dołączył: 2015-02-27
Wpisów: 49
Wysłane: 11 listopada 2016 12:45:15 przy kursie: 39,55 zł
Witam,

Widzę ze temat Gwinta cieszy się dużą popularnością, a ponieważ jestem tym szczęśliwcem który wylosował dostęp do bety i ma za sobą już ok. 9h gry postanowiłem podzielić się wrażeniami w kontekście konkurencji czyli HS:

1. Mechanika gry bardzo ciekawa i mimo mniejszej (póki co?) ilości kart niż w HC rozgrywka jest wciągająca. Można stosować rożne taktyki gry w obrębie jednej talii, wiec to czego obawiałem się ze gra będzie się szybko nudziła nie ma miejsca.
2. Gra z komputerem jest dostępna ale nie ma questow jak w HC wiec jest tu pole do popisu. Być może będą dostępne w pełnej wersji
3. Oprawa wizualna świetna. Jak dla mnie o wiele ładniejsza niż HC. Przejrzystość opcji, interface - wszystko top. Gra się naprawdę z przyjemnością.

Podsumowując, bo w końcu nie jest to wątek "growy" - czy da się na tym zarobić?
Jak najbardziej, wydaje mi się że gra ma duży potencjał. Ktoś wcześniej rzucił że Gwint mógłby zdobyć 10 czy 20% graczy HC (HC ma 50 milionow graczy wg. statista) i byłby to już spory sukces. Myślę ze jest to możliwe.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 13 listopada 2016 18:47:04 przy kursie: 39,55 zł
Omówienie sprawozdania finansowego GK CD Projekt po 3 kw. 2015 r.

Trzeba przyznać, że twórcy 3 odsłony wiedźmina poradzili sobie w trzecim kwartale naprawdę dobrze, a uzyskane rezultaty tylko potwierdzają to co wiedzieliśmy już wcześniej – kolejna odsłona przygód Geralta z Rivii to produkt będący longsellerem

Przychody ze sprzedaży wniosły 100,9 mln zł i były wyższe od oczekiwań analityków o ok. 13 mln zł. Niestety ciężko powiedzieć w jakim zakresie rynek się pomylił in plus, ale stawiałbym, że raczej chodzi o segment gier.

Choć od premiery minęło już 1,5 roku to sprzedaż W3 wraz z dodatkami przyniosła w 3 kw. 80 mln zł sprzedaży. Owszem, to 13,7 mniej niż w 3 kw. 2015 r., ale w relacji do pierwszego kwartału o 11,9 mln więcej. Choć w tym kwartale nie było premiery, ani rozliczenia przedsprzedaży to trzeba pamiętać, że CD Projekt dość intensywnie promował edycję „gra roku” (ang. GOTY). Marża brutto sięgnęła 94 proc., gdyż spółka w poprzednich okresach w pełni rozliczyła koszty produkcji zarówno samej gry jaki i jej dodatków. To właśnie dzięki brakowi obciążeń w postaci kosztów rozliczania zysk brutto na sprzedaży segmentu wyniósł 75,3 mln zł i był 1,9 (3 proc.) większy niż analogicznym okresie poprzedniego roku, a także o 11,8 mln wyższy od od raportowanego w pierwszym, także bezpremierowym kwartale.


kliknij, aby powiększyć


Niestety na poziomie EBIT już progresu nie było. Spółka zaraportowała w segmencie gier 48,9 mln zł czyli o 9 proc. (4,65 mln zł) mniej r/r, ale nadal o 7,4 mln więcej niż w 1 kw. tego roku. Znacząco wzrosły koszty sprzedaży, gdzie zaliczane są wydatki marketingowe. Jak już wspomniałem pewną sumę zjadło wspieranie gry roku, ale przede wszystkim duża promocja Gwinta. Karcianka ma zostać wydana samodzielnie przez spółkę na większości rynków, w związku z czym koszty reklamy obciążają spółkę w znacznie większym stopniu niż miało to miejsce przy samym Wiedźminie (mowa o udziale w budżecie całej kampanii reklamowej). Koszty sprzedaży wyniosły 21,7 mln zł, w relacji do 8,6 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku. Skalę nakładów widać jeśli porównany koszty do poprzedniego kwartału kiedy premierę miał dodatek Krew i Wino – 34,4 mln zł. Warto też pamiętać, że są to koszty początkowe służące także zebraniu odpowiedniej rzeszy userów do testów zamkniętej bety. Dużych obciążeń możemy się spodziewać dopiero w przyszłości.

Ważniejsza dla wyceny spółki od bieżących wyników segmentu, które są już uwzględnione dawno w wycenie jest jednak przyszłość. Bez widoczności produktów, recenzji ciężko ocenić skalę możliwego sukcesu, ale ważny jest także czynnik czasowy. Długość cyklu produkcyjnego ma ogromne znacznie. Proszę zauważyć, że ta sama spółka wydająca taką samą grę raz w roku będzie warta dwa razy więcej od tej wydającej grę raz na dwa lata. Na temat Gwinta już sporo wiadomo, ale w jakim stanie znajduje się obecnie kolejny sprzedażowy hit jakim ma być Cyber Punkt niestety nie wiemy. Jednak pewne wyobrażenie o etapie prac daje poziom poniesionych kosztów.

Niestety, w 3 kw. nie widzieliśmy istotnego przyśpieszenia w produkcji (zwiększenia nakładów). W tym kwartale skapitalizowane koszty pisanych gier wyniosły 13 mln zł i były o 4 mln niższe niż kwartał wcześniej, ale to był kwartał premierowy. Za to w 1 kw. tego roku wydatki wynosiły 14,1 mln zł, a przed rokiem 10,5 mln zł. Niby to o 2,5 mln więcej, ale kwoty 12-17 mln zł mieliśmy już choćby w 3 i 4 kw. 2014 r. Obecnie skapitalizowane nakłady zarówno na Gwinta i CP wynoszą 46,5 mln zł, przy budżecie produkcyjnym samego W3 na poziomie ok. 100 mln zł.


kliknij, aby powiększyć


Za to niestety bardzo słabo wygląda segment dystrybucji cyfrowej. Przychody GOGa wyniosły 23,5 mln zł w relacji do 21 mln przed rokiem, do daje wzrost o 12 proc. r/r. Niby to nie mało, ale w latach poprzednich GOG przyzwyczaił do znacznie dynamiczniejszego rozwoju. Podczas telekonferencji przedstawiciel spółki powiedział, że niska dynamika sprzedaży to efekt wysokiej bazy sprzed roku związanej z premierą Wiedźmina 3. Problem w tym, że argumentacja ta nie znajduje potwierdzenia w danych finansowych. Otóż sprzedaż między segmentami w 3 kw. 2015 r. wyniosła przy uwzględnieniu 30 proc. marży dla GOGa 1,8 mln zł, natomiast obecnie 3,6 mln zł. Z tego wynika, że wzrost organiczny dystrybucji cyfrowej to raptem 4 proc., czyli jeszcze mniej niż wynika ze sprzedaży nominalnej segmentu.

Co ciekawe, zmniejszyła się marża brutto segmentu. Rentowność wyniosła 31 proc. w relacji do 36 proc. przed rokiem. Spółka tłumaczy ten fakt innym miksem produktowym i wyższym udziałem nowych gier, gdzie prowizja dystrybucyjna wynosi tylko 30 proc. Tak czy owak zysk brutto w tym kwartale wyniósł 7,3 mln zł i był o 4 proc. niższy niż przed rokiem. Można powiedzieć, że wprowadzenie nowych gier i funkcjonalności na razie nie zbudowało wartości. Na poziomie operacyjnym GOG sięgnął już prawie progu rentowności – zysk zaledwie 391 tys. zł, w relacji do 2 mln zł przed rokiem. Wynik segmentu obciążają prace związane z dostosowaniem infrastruktury teleinformatycznej do Gwinta, ale to nie jest główna przyczyna słabego wyniku segmentu, bo spółce po prostu brakuje w tym względzie wzrostu. Tak jak pisałem w poprzednim omówieniu segment dystrybucji cyfrowej jest kanibalizowany przez gry i coraz bardziej należy go traktować jako platformę uzupełniającą niż osobną nogę biznesową.


kliknij, aby powiększyć


Spółka w tym kwartale zaprezentowała się dobrze, co raczej nie jest zaskoczeniem. CD Projekt wygenerował w 3 kw. niecałe 58 mln zł gotówki. To oczywiście mniej niż rok temu, ale wtedy spływała gotówka z należności zrobionych w kwartale premiery. Spory zastrzyk pieniędzy (20 mln zł) pojawił się w postaci zaliczek od dystrybutorów, co jest chyba największym zaskoczeniem tego raportu. Spółka na większości rynków zamierza wydać Gwinta samodzielnie i raczej nie ma co liczyć na pudełka w związku z modelem FTP, co tym bardziej powoduje zdziwienie. Istnieją jednak dwa logiczne wyjaśnienia.

Pierwszym jest oficjalne wejście z Gwintem na rynek chiński. Prawdopodobnym jest, że zaliczki pochodzą właśnie od lokalnych wydawców - ale kwota wydaje się dość wysoka.

Drugie wyjaśnienie to zaliczki od dystrybutorów cyfrowych, z którymi CD Projekt już współpracował. Zauważmy, że Wiedzmin przez samego Steama sprzedał się w ok. 2 mln egzemplarzy (dane steamspy), a to już kwota niebagatelna dla Valve. CD Projekt rozwinął także na GOGu funkcjonalność gry pomiędzy tymi platformami (Shadow Warrior). Steam nie ma też zbyt wiele efektów z Blizzardowego Hearthstona, więc może spółki się dogadały, bo CD Projekt zdobędzie zasięg i pozycję w najbardziej znanym serwisie na świecie. W każdym bądź razie jest to zaskoczenie, a sam przedstawiciel spółki odmówił komentowania sprawy.


>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj

Powyższa treść przez 120 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

satriani
0
Dołączył: 2014-05-17
Wpisów: 11
Wysłane: 13 listopada 2016 22:03:59 przy kursie: 39,55 zł
Z tego co widze to koszt programu motywacyjnego za lata 2011-2015 to około 30 milionów złotych (870 tyś nowych akcji po 4,3 pln).
Na lata 2016-2021 ma być wyemitowanych 6 milionów akcji z ceną emisji 1 akcji na poziomie 22,35 złotych. Przy obecnej cenie akcji już teraz koszt programu wynosi około 100 złotych. Załóżmy, że oczekujemy najlepszego z możliwych scenariuszy i CDR zarobi 1,6 mld pln w 5 lat (320 milionów na rok). W takim wypadku podejrzewam, że najwięksi optymiści wycenili by spółkę na 80 pln na akcję (p/e 25). Wtedy już koszt programu motywacyjnego wyniósłby około 350 milionów, czyli innymi słowy rozwodniłby zysk o około 20%. Według mnie jest to dość sporo i klepnięty program motywacyjny nie do końca jest rozsądny dla akcjonariuszy. Chyba, że gdzieś się walnąłem w obliczeniach?


Wiadomo coś na temat tego kiedyś będzie premiera Gwinta?
Pamiętam, że kiedyś firma PR - Kool Things - która promowała TW3 w PL, mówili, że trzeba wiele miesięcy na zbudowanie napięcia przed premierą. Nie widzę póki co żadnej ostrej kampanii, więc podejrzewam, że jeszcze sporo poczekamy na premierę - wakacje / święta 2017?
buy bitcoin

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 14 listopada 2016 06:55:32 przy kursie: 39,55 zł
Nie wiem po co komplikujesz sprawy. Akcji jest obecnie 95 820 000. Skoro wyemitowanych zostanie maksymalnie 6 000 000 nowy akcji, to rozwodnienie wyniesie 6,2 proc. No chyba, że masz na myśli coś innego, czyli wpływ programu motywacyjnego na wyniki, bo zgodnie z MSR płatności w formie akcji odnosi się w koszty, choć takimi nie są.
Edytowany: 14 listopada 2016 06:56

satriani
0
Dołączył: 2014-05-17
Wpisów: 11
Wysłane: 14 listopada 2016 10:12:17 przy kursie: 39,55 zł
Wcale nie komplikuje sprawy tylko liczę realne koszty programu.
Gdyby teraz wyemitowano 6 milionów akcji po 4,3 to koszt byłby około 215 milionów. Biorąc pod uwagę, że spółka skupuje akcje i gdyby na ten skup wydawała około 235 milionów i je umorzyła, to ilość akcji by się nie zmieniła, natomiast w kasie nagle ubyłoby 215 milionów.

Powiedzmy, że zgodnie z programem motywacyjnym zarząd i RN planuje wyemitować sobie 20 milinów akcji do 2021 roku. Jest wskaźnik który mówi, że rozwodnienie wyniesie 21%, ale dużo mi nie mówi. Natomiast to, że emisja nowych akcji zje niemal cały zysk spółki w najbliższych 5 latach już o czymś mówi, bo znaczy, że spółka generuje zyski dla "kilku kluczowych osób w spółce" a nie dla wszystkich akcjonariuszy.
Wielkość emisji 6 milionów oraz inne parametry wskazują, że emisja zje około 20% zysków co według mnie jest zbyt dużą ilością. Trochę chłopaki przesadzili, nie uważacie?
buy bitcoin
Edytowany: 14 listopada 2016 10:13

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 14 listopada 2016 11:25:38 przy kursie: 39,55 zł
Weź tylko pod uwagę, że w raportowanym przyszlym zysku będzie już uwzględniony koszt programu motywacyjnego. Odniosę się szerzej w późniejszym treminie
Edytowany: 14 listopada 2016 11:26

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 16 listopada 2016 10:57:59 przy kursie: 39,72 zł
Wartość przyznanych akcji nowej emisji, czy akcji pochodzących ze skupu akcji własnych, które zostaną przyznane pracownikom zależy od zysków. Natomiast w zysku spółki zgodnie z MSSF 2 trzeba ująć koszt płatności akcjami. W efekcie ta "utrata zysków" nie powinna nastąpić, bo to co wyliczasz już powinno być w zysku uwzględnione. O Płatnościach akcjami możesz poczytać tutaj

Dodatkowo chciałbym zwrócić uwagę, że:

Cytat:
Alternatywnie do objęcia odrębnie emitowanych w ramach warunkowego podwyższenia kapitału zakładowego akcji Spółki z wyłączeniem prawa poboru dotychczasowych akcjonariuszy Spółki w wykonaniu praw z Warrantów Subskrypcyjnych, Program Motywacyjny dopuszcza także rozliczenie nabytych Uprawnień w formie zaoferowania przez Spółkę Osobom Uprawnionym, które objęły Warranty Subskrypcyjne wyemitowane w ramach Programu Motywacyjnego, odpłatnego ich nabycia w celu ich umorzenia.


Mamy więc, albo emisję akcji, albo skup akcji i zaoferowanie akcji skupionych. W ramach tego nie powinno być sytuacji, że spółka je wyemituje a potem odkupi.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE CDPROJEKT
  • CD Projekt rusza ze skupem własnych akcji
    CD Projekt rusza ze skupem własnych akcji

    Zarząd CD Projektu zlecił przeprowadzenie skupu akcji własnych. Jego celem jest zgromadzenie akcji na potrzeby realizacji uprawnień w pierwszym etapie programu motywacyjnego A.

  • Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco
    Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco

    We wtorek giełda w Warszawie wykonała zdecydowany zwrot w górę i wybroniła się przed 5. spadkową sesją z rzędu. W środę strona popytowa idzie za ciosem i ale finalnie o losach całej sesji i tak najprawdopodobniej zdecyduje reakcja na decyzję RPP i na dane z rynku pracy w USA. W centrum uwagi są dziś Allegro, Vercom i Asseco Poland.




156 157 158 159 160

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,443 sek.

ewnuqtbv
vybjfdea
yhyarwau
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +76 827,68 zł +384,14% 96 827,68 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
azlprppo
bkfnowku
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat