PARTNER SERWISU
rftfklug
500 501 502 503 504
rubik
56
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 738
Wysłane: 8 grudnia 2017 15:15:21 przy kursie: 175,00 zł

Właśnie otrzymałem przesyłkę z TWoM TBG (polska wersja językowa) którą wsparłem na kickstarterze - fajny prezent thumbright

Teraz się liczy tylko i wyłącznie Frostpunk - po weekendzie premiery wszystko będzie wiadomo - życzę wielkiego sukcesu!

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 12 grudnia 2017 12:13:57 przy kursie: 175,80 zł
Zarząd nigdy nie ukrywał, że regularnie spotyka się z inwestorami instytucjonalnymi a miejsca na inwestycje jest jeszcze dużo ... jak wiemy.
Na spotkaniu ma być większość ważniejszych spółek gamedev poza CDP. Choć panel z 30 inwestorami to dobre miejsce na promocję spółki.

Udział w 3. edycji Vestor Games Week potwierdzili przedstawiciele zarządów: PlayWay, 11 bit studios, Aidem Media, T-Bull, CI Games, Artifex Mundi, Flying Wild Hog, Vivid Games, Bloober Team, The Farm 51, ECC Games, Jujubee, Varsav VR, iFun4all, QubicGames, 7 Levels, Creepy Jar. Spotkają się oni z przedstawicielami niemal 30 Funduszy Inwestycyjnych, OFE i Asset Management.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

11 bit team member
0
Grupa: Emitent
Dołączył: 2010-10-14
Wpisów: 112
Wysłane: 12 grudnia 2017 14:59:27 przy kursie: 175,80 zł
Dzień dobry
Informujemy, że 11 bit studios S.A. brało już udział w tegorocznej, zimowej edycji Vestor Game Week. Spotkania z inwestorami (zarządzającymi i analitykami) miały miejsce 29 listopada.
Pozdrawiamy


Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 12 grudnia 2017 17:07:32 przy kursie: 175,80 zł
Pewnie będzie jak to zwykle bywa w tego rodzaju przypadkach - instytucjonalni kupią trochę od głównych akcjonariuszy, po czym - po podaniu tego do wiadomości drobni zaczną na wyścigi wywalać - bo przecież wiadomo - główni sprzedają więc stracili wiarę w spółkę, a FP to gniot i na pewno nawet psa z kulawą nogą nie zainteresuje, bo jak gra o słupie w śniegu może się sprzedać, a poza tym C/WK dla spóki jest haniebnie wysokie...i inne takie dyrdymały.
Wtedy wykorzystując spadki instytucjonalni dokupią ile im potrzeba - windując kurs. Potem wraz z premierą zacznie się dystrybucja, a co dalej to już będzie zależne od miejsc FP w rankingu global Steam.

Tymczasem ukazał się filmik zapowiadający moonlightera na PS4:


Gra wygląda świetnie!thumbright

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 12 grudnia 2017 21:38:43 przy kursie: 175,80 zł
@Frey
Jest to dość prawdopodobny scenariusza .... jednak insiderzy mają już stosunkowo mało akcji. Dalsze schodzenie jest nieco ryzykowne. Zawsze ktoś może nie wywiązać się z umów. Co prawda w tej spółce większość wartości stanowi zespół kreatywny w postaci Zarządu. Ale zawsze są zastępy wyszkolonych pracowników, prawa do gier itp....Think
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 12 grudnia 2017 21:47:09 przy kursie: 175,80 zł
Ciekawostka ktoś przebił na Steam PLAYERUNKNOWN ....Angel
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 12 grudnia 2017 22:19:51 przy kursie: 175,80 zł
To się zdarza na krótko przy okazji premier, tym bardziej, że Chiny "atakują" rano.

vladinho
45
Dołączył: 2015-01-03
Wpisów: 859
Wysłane: 14 grudnia 2017 00:53:19 przy kursie: 173,00 zł
tak na marginesie (trochę off topic), czy nie rzuciło Wam się w oczy to, że wydawcy serwując ceny za gry z kosmosu strzelają sobie w stopę ?
Pierwsze na co zwróciłem uwagę, to Steep, które szybko zaliczyło obniżki, sniper 3 też miał za wysoką cenę, a ostatnio widziałem już 50% przeceny na wolfenstein 2 i shadow of war.
Te ostatnie gry wyszły w tym kwartale i miały bardzo dobrze przygotowaną akcję marketingową, fakt, że być może coś jest z nimi nie tak, ale jak próbowałem podpytać fana serii czy wolf2 nie nudzi mu się to tylko dziwnie się popatrzył, ale grę kupił na allegro, więc cena go nie ruszyła...
Czy nie uważacie, że zbyt wysoka cena na początku zabija premierę, a szybkie zniżki nie naprawiają tego błędu ?
Bo gracze, którzy mogli zainteresować się tytułem widząc premierową cenę szybko uciekli i nie interesują się nawet nie wrzucając do obserwowanych ?

Pytanie jest w kontekście tego, że cena początkowa to chwyt marketingowy, żeby lepiej sprzedawać grę, na wyprzedażach po -50%, -60%, gdzie jeszcze dwa lata temu tytuł o podobnym koszcie i pracochłonności miałby cenę początkową taką, jak teraz po przecenie o połowę.
Edytowany: 14 grudnia 2017 01:05

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 14 grudnia 2017 01:33:44 przy kursie: 173,00 zł
Middle Earth i Wolfenstein to gry AAA więc ceny były zwyczajowe. A to, że pierwsza z wymienionych przeszła bez echa to inna sprawa.
Duże Przeceny gier wydawanych na jesieni, w zaledwie miesiąc czy dwa po premierze, to normalka.
Nawet super sprzedająca się FIFA 18 była już w promocji -60% w najwiekszej sieci sprzedażowej w Stanach. Podobnie robi Activision z Call of Duty. Premiery co rok i szybkie przecenianie 40-50% to zwykła strategia.
Steam to już materiał na inną opowieść.

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 14 grudnia 2017 06:55:23 przy kursie: 173,00 zł
Niegdyś przyjęte, że z 10 tygodni pozostaje cena bez zmian.
Obecnie tempo przeceń w dużej mierze zależy od przyjęcia danej gry na rynku.
GTA5 i czy Wiedźmin 3 można było kupić max 10% niżej od ceny pierwotnej i raczej okazjonalnie były przeceniane.
A co dopiero mówić o grach Blizzarda, które prawie w ogóle nie tanieją.
Jak gra jest przeciętna/słaba, to firmy reagują dużo szybciej. Battlefront 2 wyszedł z 3 tygodnie temu w cenie pudełkowej (PS4) za ok 239 zeta. Teraz można go już kupić w tymże pudełku za... 129 złotych. Wydaje się, że rentowność dużych gier spada, chociaż perspektywę wiele zmieniają mikrotransakcje.


vladinho
45
Dołączył: 2015-01-03
Wpisów: 859
Wysłane: 14 grudnia 2017 08:18:55 przy kursie: 173,00 zł
aircanada15 napisał(a):
Middle Earth i Wolfenstein to gry AAA więc ceny były zwyczajowe. A to, że pierwsza z wymienionych przeszła bez echa to inna sprawa.


masz rację, bo nie sprecyzowałem, że chodzi mi o rynek dla PC, gdzie ceny powyżej 200zł nie są normalne, nawet dla gier AAA, inaczej - jeszcze 2 lata temu takim standardem nie były, teraz wielkie premiery zaczynają się od 250-280 i.. sprzedają się słabo, jedyną serią, która nie straciła fanów na tym zabiegu jest cywilizacja. Doprawdy ciężko jest ocenić, czy kolejna gra z serii jest słabsza:
- bo opinie na forach są skrajnie mieszane,
- w okresie premierowym trudno dotrzeć do rzetelnych opinii, bo marketing działa różnymi kanałami,
- sporo ocen negatywnych jest związanych z początkową wysoką ceną gry i tylko dlatego.

Z jednej strony, mówię o AAA, ale to nie znaczy, że za chwilę nie będzie to dotyczyło gier indie - popatrzcie na cenę Talos Principle VR, która jest wyższa niż premierowa Wiedźmina 3.

Cytat:
Duże Przeceny gier wydawanych na jesieni, w zaledwie miesiąc czy dwa po premierze, to normalka.
Nawet super sprzedająca się FIFA 18 była już w promocji -60% w najwiekszej sieci sprzedażowej w Stanach. Podobnie robi Activision z Call of Duty. Premiery co rok i szybkie przecenianie 40-50% to zwykła strategia.
Steam to już materiał na inną opowieść.


i to jest clue mojego pytania, czy to nie jest błąd ? Największym hitem tego roku jest cuphead, który ma cenę "normalną", jakbym to powiedział w starym tego słowa znaczeniu czyli indie - 80zł max, AAA - 160zł max z ewentualną modyfikacją na widełki kursowe.


baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 14 grudnia 2017 11:04:24 przy kursie: 173,00 zł
@vlad
Pytasz w kontekście ceny premierowej FP ?
Wydaje mi się, że FP w PLN będzie nieco powyżej Twojej "granicy Indie" spodziewam się ceny w przedziale 80-90 PLN.
Czy to cena dobra czy zła zależy od tego jak zostanie przyjęta sama gra.
Cena nie powinna odstraszać. Co innego jakość gry. Jeśli wypadnie poniżej oczekiwań to nawet cena 60 nie uratowałaby sytuacji co widać chociażby po Sniperze 3 - nawet obniżka ceny wyjściowej o połowę nie zapewniła dobrej sprzedaży przynajmniej na PC.
Być może twórcy nie mają za bardzo wyjścia. Gry są coraz większe i bardziej pracochłonne ze względu także na jakość kart i wyświetlaczy 4K itp....
To powoduje dużo większą pracochłonność i koszty .... i kółeczko się zamyka.
Jeśli zapalony gracz kupuje PC-ta powyżej 3000 to gra za 200 go nie odstraszy o ile będzie bardzo dobra.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

vladinho
45
Dołączył: 2015-01-03
Wpisów: 859
Wysłane: 15 grudnia 2017 20:36:12 przy kursie: 175,80 zł
kontekst do FP, jest pośredni raczej nie sądzę, żeby zaszaleli z ceną i wystartowali z np. 40$ (no gra miała być prawie AAA).
Ale generalnie pytam ogólnie - tzn zdaję sobie sprawę, że ceny urosły i pewnie urosną (zaraz pojawi się inflacja, wzrosną wtedy płace). Ale czy firmy stosując taką politykę przez to nie osiągają mniejszych przychodów na danej grze ?

ps.
www.stockwatch.pl/wiadomosci/1...

Cytat:
Realizujemy ten projekt w modelu, który pozwoli na dużą monetyzację po premierze, czyli będą kolejne dodatki, DLC do ‚Frostpunk’. Koszty gry wyniosą ponad 10 mln zł z marketingiem, który szacujemy na ok. 2,5 mln zł.


jednak dobrze pisałem pół roku temu, że już wtedy musieli przekroczyć zakładany początkowo koszt 6mln.
Jeśli FP wypali, to znowu to przywróci blask sektorowi gamingowemu ;)

topfacet
178
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 3 453
Wysłane: 18 grudnia 2017 16:36:04 przy kursie: 187,40 zł
W jednej z ostatnich informacji pojawiła się informacja, że na Steam wish list już ponad 100 000 osób jest zainteresowanych FP. Czy ktoś może podać z danych historycznych sprzedaż TWOM pierwszego dnia przez STEAM?


aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 18 grudnia 2017 17:42:15 przy kursie: 187,40 zł
Tak apropos tylko: liczba osob z gra na wishlist nie ma przelozenia na sprzedaz.

kastalto
0
Dołączył: 2010-10-18
Wpisów: 434
Wysłane: 18 grudnia 2017 18:26:36 przy kursie: 187,40 zł
Z tego co pamiętam w pierwszy weekend spzedano na steamie około 60 tys kopii.

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 18 grudnia 2017 18:39:17 przy kursie: 187,40 zł
Trudno orzec, nie wiem czy takie dane były udostępniane przy TWOM.
Playway często chwali się swą listą życzeń, na niej widnieją wyższe wartości dla starszych, wydanych wcześniej gier, a czasami przed premierą np. Agony miało 128 tysięcy w lipcu, ale za to nie podali ile było dla Car Mechanic 2018, który miał ukazać się miesiąc później.

007
007
PREMIUM
131
Dołączył: 2009-09-04
Wpisów: 578
Wysłane: 18 grudnia 2017 19:40:53 przy kursie: 187,40 zł
Wishlist z pewnością nie przekłada się w całości na sprzedaż, jednak jakiś wpływ na sprzedaż ma. Gdybyśmy mieli dostęp do takich danych to można by wtedy sprawdzić czy występuje jakaś zależność. Istotne też jest to że wishlist przed premierą to nie to samo co po premierze. Przed premierą zawiera osoby które są skłonne zapłacić pełną cenę, a po premierze już raczej nie.

W 2014 nie było wiarygodnego źródła podającego sprzedaż. Stemspy wystartował w 2015. Pierwszy weekend można było szacować na podstawie wypowiedzi prezesa że gra się zwróciła, ale z tego co pamiętam też nie było do końca jasne w którym dniu się zwróciła.

Warto zwrócić uwagę co się aktualnie dzieje na Steam. Na drugiej pozycji They are billions (strategy/ base building/ survival). W pięć dni po premierze sprzedane ok 75 tyś. szt. i to w dodatku w early access. A w części ‘more like this’ Frostpunk.

Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 18 grudnia 2017 20:03:31 przy kursie: 187,40 zł
Wishlista nie ma bezpośredniego przełożenia na sprzedaż - to oczywiste. Ale też oczywiste jest to, że im więcej osób ma jakąś grę na swojej liście życzeń, tym więcej rozważy jej kupno w momencie premiery czy podczas najbliższej wyprzedaży. Jest to niewątpliwe jakiś miernik zainteresowania konkretną grą.
W niedawnym komunikacje Playway podało, że Agony ma ma liście życzeń ponad 160 tyś użytkowników steam. W tym czasie grupa Agony na Steam liczyła ok. 39 tyś osób. Obecnie FP ma już więcej followersów niż Agony i myślę, że wishlisty jeśli chodzi o obie gry są podobne, a te "dużo ponad 100 tyś graczy - to właśnie ok. 150 -160 tyś.
O tym ile z osób, które dopisały gry do swoich list życzeń, kupi te gry po premierze, zadecydują recenzje i opinie graczy.

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 18 grudnia 2017 21:25:22 przy kursie: 187,40 zł
Rif napisał(a):
nie podali ile było dla Car Mechanic 2018, który miał ukazać się miesiąc później.

Podali że ok. 50k

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11BIT



500 501 502 503 504

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,278 sek.

oqssesqk
nlpeuwwn
tkcazfsi
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
jnmusjhq
puyuludp
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat