PARTNER SERWISU
ydznwcxa
589 590 591 592 593
Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 6 lipca 2018 20:48:48 przy kursie: 411,50 zł
Jeśli chodzi o Hollow Knight - to ta gra milion sprzedanych kopii osiągnęła jeszcze przed wyprzedażą - 3 tygodnie temu - to wprost zostało wskazane w wywiadzie dla Kotaku. Wygląda na to, że barter zatem trochę zaniża ogólną sprzedaż. Jak dodamy sprzedaż na GOG - to i tak ponad 750 tyś sztuk FP w Q2 powinno się sprzedać. No mało to to nie jest - tym bardziej, że spółka zdecydowała się na niewielką jedynie przecenę.
W ogólnym rozrachunku będzie liczył się jednak wynik finansowy, a nie ilość sprzedanych sztuk. A do tego wyniku swoje dołoży Moonlighter - który na Steam jeszcze nawet nie miał przeceny, a już wg bartera ma ponad 100 tyś graczy. Do tego dochodzą konsole - a tam patrząc po ilości opinii to Moonlighter może sobie radzić lepiej niż Wizard of Legend. Trochę dołoży też TWOM, który wyprzedawany był na mobilkach i podczas sumer sale.
Niedługo dojdzie Switchowa wersja Moonlightera, będzie miała miejsce premiera ML na chińskiej platformie, a także ukaże się Chidren of Morta, TWOM stories i związana z TWOM niespodzianka, której spółka, póki co nie ujawnia. Będą też większe promocje FP, a możliwe też, że FP na konsole. Wynik roczny powinien być zatem nie tylko rekordowy - bo to oczywiste, ale i naprawdę okazały. Dla krótkoterminowców to może mieć niewielkie znaczenie, ale dla długoterminowców - to właśnie się liczy.
Swoją drogą to szkoda, że barter nie pokazuje wyniku Far Cry 5.
W każdym razie raport za Q2 będzie ciekawy.

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 6 lipca 2018 22:05:18 przy kursie: 411,50 zł
To jakże wspaniałe narzędzie pomyliło się o 22%? Przecież dla Lelo było nieomylne na próbie czterech gier. Dlatego lepiej czekać na oficjalne dane, niż przekłamane, tak jak nie nalezy wróżyć potencjału gry ilością wyświetleń zwiastunów :)

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 6 lipca 2018 22:51:59 przy kursie: 411,50 zł
Conan Exiles wyszedł też na konsole, także chybiony argument.


lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 6 lipca 2018 23:55:59 przy kursie: 411,50 zł
pandorinium napisał(a):
Za to przelicznik komentarz do ilości kopii. 72. O jej, czyżby to jednak ten przelicznik był bardziej wartościowy. :)

Rif napisał(a):
To jakże wspaniałe narzędzie pomyliło się o 22%? Przecież dla Lelo było nieomylne na próbie czterech gier.


Przelicznik nie jest bardziej wartościowy. Próba gier dla których ten algorytm sprawdza się ze świetną dokładnością jest ogromna – póki co nikt nie podał udokumentowanego przykładu gdzie algorytm jednoznacznie zawiódł. To wspaniałe narzędzie się nie pomyliło. To wy znowu trafiliście kulą w płot. Tak jak napisał wam aircanada Conan Exiles wyszedł na konsole w maju, co zawiera się w tych 1,4 mln.

Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 7 lipca 2018 00:39:56 przy kursie: 411,50 zł
Wyliczenia tego algorytmu wydają się wiarygodne. Ok. 750 tyś sprzedanych kopii FP w 2,5 miesiąca to przecież świetny wynik! Przed premierą każdy brałby go w ciemno. Spółka świadomie nie zdecydowała się na bardziej agresywną monetyzację FP - i dobrze. Na to przyjdzie czas. Wiele atrakcji w tym roku przed nami. Patrząc na historię tego wątku to każdy ze stawiających jakieś tezy czy prognozy odnoszące się do wielkości sprzedaży czy wyników finansowych w jakimś stopniu i czasie się mylił. Nie ma co się na siebie obrażać i sobie błędów wypominać. Jak jest naprawdę - zobaczymy w raporcie, a póki go nie ma - warto wsłuchiwać się we wszelkie rozsądne głosy, które nie są przejawem jedynie histerii bądź naganiania.

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 7 lipca 2018 08:00:04 przy kursie: 411,50 zł
kunoj napisał(a):
Frost ma stosunkowo wysoki odsetek recenzji spoza Steama, około 21%. W wypadku HF wynosi on tylko 5,4%. Akurat dokładnie tyle o ile zaraportowana sprzedaż HF przewyższa estymację lela pakera. Zupełnie przypadkowo. Gdyby zastosować to do Frosta dałoby to 691 tys. x 1,21 czyli 836 tys.? I co dalej? Do tego jeszcze te 5-10% z Goga (HF w ogóle chyba się tam nie wystawiał, na HB jest dopiero od 2 dni)? To dałoby 880-920 tys. sztuk ze wszystkich źródeł?

Może tak być, a nawet jeszcze lepiej po korekcie błędu rachunkowego, bo powinno być 691 tys x 1,26 (bo 1,00/1,26 = 0,79) jeśli 21% kopii ma pochodzić spoza steam.

HF pomiędzy 3.06 (raport o przekroczeniu 200k) a 5.07 (raport o przekroczeniu 400k) sprzedał 200k sztuk, w tym okresie Frostpunk na pewno sprzedał dużo mniej kopii bo zajmował niższe miejsca i ma wyższą cenę. Pomiędzy tymi datami przybyło FP 1500 komentarzy co przy przeliczniku 67 kopii na komentarz dawałoby dokładnie 2-krotnie niższą sprzedaż niż HF (100k szt.) co uważam za jak najbardziej możliwe. Jeśli przelicznik dla FP miałby być duuużo niższy niż te x 67 to by musiało oznaczać przynajmniej 3-krotnie słabszą sprzedaż przez poprzedni miesiąc - tu już miałbym wątpliwości.

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 7 lipca 2018 12:12:55 przy kursie: 411,50 zł
lelo-pakero napisał(a):

Próba gier dla których ten algorytm sprawdza się ze świetną dokładnością jest ogromna – póki co nikt nie podał udokumentowanego przykładu gdzie algorytm jednoznacznie zawiódł.


Frey podał przykład Hollow Knight. Tam wynik jest z pewnością zaniżony, bo ta gra znana jest z sukcesu na wyprzedażach. Wzrost liczby grających ostatnio zanotowany. Także co najmniej 10% błędu.

trudno100
6
Dołączył: 2018-07-07
Wpisów: 89
Wysłane: 7 lipca 2018 13:45:07 przy kursie: 411,50 zł
Dzień dobry,

w związku z dyskusją o narzędziu barter.vg, pozwolę sobie tutaj podrzucić historyczne dane, ukazujące róznice w pomiarach 'players' i 'owners' dla gier sprzedawanych na steamie. Wnioski prosze wyciągać samemu.

arstechnica.com/gaming/2015/03...

Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 7 lipca 2018 14:36:56 przy kursie: 411,50 zł
Skąd wiecie z jakiego dnia pochodzą te dane zamieszczone na barter.vg, a dotyczące FP i innych gier?
4 lipca Tyler Glaiel napisał, że steam zaokrągla liczbę osiągnięć i metoda, której używał barter jest już martwa. Pytanie od kiedy Steam zaczął to robić i jakie było opóźnienie strony barter w przekazywaniu tych danych?

Moderator:
usunięto treść niedotyczącą spółki
Edytowany: 7 lipca 2018 16:16

Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 7 lipca 2018 17:51:06 przy kursie: 411,50 zł
Nie mogę zrozumieć jak można było tak lekceważyć rynek Mac. Przecież jak na dłoni widać że Ameryka nie gra we FP. Pytanie czy gra się tam nie przyjęła czy to wina braku portowania na maca.


thommat
0
Dołączył: 2016-11-17
Wpisów: 124
Wysłane: 7 lipca 2018 17:59:22 przy kursie: 411,50 zł
Chyba nie było komunikatu, że wersji na mac nie będzie. Pewnie kwestia czasu. 11bit jest dobre w wyciskaniu każdego tematu jak cytryny. Robią to długo i dokładnie.

Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 7 lipca 2018 18:14:06 przy kursie: 411,50 zł
Nie pytam czy będzie tylko dlaczego nie ma tej wersji od premiery albo krótko po.

Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 7 lipca 2018 18:14:53 przy kursie: 411,50 zł
Wersja na mac jest przygotowywana - przedstawiciel spółki już o tym pisał na forum spółki w dniu 05.06.

Cytat:
Dzień dobry

Wersja "Frostpunka" na komputery Mac powstaje ale nie zdradzamy, kiedy trafi do sprzedaży. Na pewno nie będzie to jednak data przed rozpoczynającym się wkrótce summer sale na Steam.

Pozdrawiamy

Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 7 lipca 2018 18:25:04 przy kursie: 411,50 zł
Czy ja nie umiem pisać po polsku czy z czytaniem ze rozumieniem jest problem.
To że będzie to wiemy ale chyba nie zaprzeczysz że gdyby taka wersja weszla zaraz po premierze albo przed ss to efekt byłby wyraźny. Jaki będzie teaz się okaże

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 8 lipca 2018 06:07:42 przy kursie: 411,50 zł
Według barter.vg na dzień 23.06 było 651k graczy zaś na dzień 2.07 liczba graczy wzrosła do 691k czyli o 40k. W tym czasie na steam przybyło 466 komentarzy co daje ok. 85 kopii na komentarz, a biorąc pod uwagę że liczba owners jest zwykle o 10-15% wyższa niż players wychodziłoby prawie 100 kopii na komentarz w czasie summersale (a jeszcze jest przecież gog). W tym samym czasie House Flipper sprzedał 60k kopii (385k - 325k = 60k) czyli raptem 1,5 raza więcej niż FP przy cenie o prawie 40% niższej (a był przecież wyraźnie przed FP w bestsellerach??). Biorąc pod uwagę to co napisałem w swoim poprzednim poście naprawdę można być spokojnym o wynik kwartalny.
Edytowany: 8 lipca 2018 06:24

chris_martin
35
Dołączył: 2013-01-21
Wpisów: 860
Wysłane: 8 lipca 2018 07:34:13 przy kursie: 411,50 zł
trudno100 napisał(a):
Dzień dobry,

w związku z dyskusją o narzędziu barter.vg, pozwolę sobie tutaj podrzucić historyczne dane, ukazujące róznice w pomiarach 'players' i 'owners' dla gier sprzedawanych na steamie. Wnioski prosze wyciągać samemu.

arstechnica.com/gaming/2015/03...


ano właśnie" jest istotna róznica pomiedzy players a owners;

ponadto czy nitk nie zauwazyl iz owe 691 ys jest "raportowane" przy ilosci kommentów 11.061 podcas gdy na 30.06.2018 licza komentow wynosila 13.138 -- 19% wiecej
ponadto jest GOG.com plus 10%.

PS a ja juz myślałem że ten barter to jakaś magiczna formula
Everything you know is wrong.........

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 8 lipca 2018 08:17:08 przy kursie: 411,50 zł
Te 11.061 to liczba komentarzy od nabywców gry poprzez steam na dzień 2.07. To mogłoby potwierdzać koncepcję kunoja że barter bierze pod uwagę tylko kopie zakupione na steam (a to jest tylko 79% całości, a licząc z gog jeszcze mniej). Sama ilość komentarzy też ma jakieś znaczenie dla prezentowanych wyników:
Cytat:
All Players values should be intergers (1.5 players wouldn't make sense), and should be within a range established by other factors such as the number of player reviews.


Dla mnie te średnio 85 kopii na komentarz i sprzedaż na poziomie 2/3 sprzedaży mocno promowanego na steam HF oznacza że podawana przez barter ilość kopii musi mocno odbiegać od rzeczywistej (i wcale nie oznacza to dyskredytowania tego narzędzia, być może po prostu nie ogarnia ono całości zagadnienia).

chris_martin
35
Dołączył: 2013-01-21
Wpisów: 860
Wysłane: 8 lipca 2018 10:45:56 przy kursie: 411,50 zł
11.067 to nie jest liczba komentów na samym steam - tylko z innej daty
Everything you know is wrong.........

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 8 lipca 2018 11:17:24 przy kursie: 411,50 zł
No skoro obecnie jest 11.128 komentarzy od nabywców poprzez steam to chyba kilka dni wcześniej mogło ich być kilkadziesiąt mniej jak sądzę? Ale oczywiście mogę się mylić.
Edytowany: 8 lipca 2018 11:19

lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 8 lipca 2018 12:29:00 przy kursie: 411,50 zł
Sergey Galyonkin, twórca SteamSpy, twierdzi, że algorytm, o którym napisałem, był właściwy co do jednej kopii! Tak twierdzi gość, który na szacowaniu sprzedaży na steamie zjadł zęby. Dla mnie to całkowicie zamyka dyskusję. Wywiad Galyonkina z 6 lipca.

Cytat:
While he says he's okay with that criticism, he says that the recently shutdown algorithm that used achievement data to figure out sales was entirely correct.

"It felt like a fair criticism," he admits.

"But when we were using Tyler Glaiel's algorithm SteamSpy was 100 per cent accurate. It was accurate down to a single copy. I essentially rounded up numbers because I wasn't sure how I felt about having actual sales figures instead of estimates. But then it was accurate down to the copy. Several days later, they killed that again. I feel like they were misleading people. I don't feel that SteamSpy and accuracy was the problem. Accuracy was the problem."


www.pcgamesinsider.biz/profile...

Co więcej również w piątek arstechnica ujawniła listę wszystkich gier z liczbą graczy na dzień 1 lipca. Do wyniku FP trzeba dodać ok. 5% sprzedaży na gogu i gotowe.

Cytat:
Frostpunk - 679,334


arstechnica.com/gaming/2018/07...

aircanada15 napisał(a):
Frey podał przykład Hollow Knight. Tam wynik jest z pewnością zaniżony, bo ta gra znana jest z sukcesu na wyprzedażach. Wzrost liczby grających ostatnio zanotowany. Także co najmniej 10% błędu.


Nie ma żadnego błędu moim zdaniem. Algorytm pokazał 3 lipca 1.030.144, ale Hollow Knight był i jest sprzedawany również na gogu, gdzie radził sobie bardzo dobrze - blisko 700 recenzji na dziś, a gogu algorytm nie uwzględnia. Należy doliczyć zatem ok. 5%. Wtedy otrzymujemy całkowitą sprzedaż na PC ok. 1.080.000 kopii. 80 tys. więcej od 1 mln, które osiągnęli trzy tygodnie wcześniej. Jest ok.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11bit



589 590 591 592 593

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,301 sek.

qxkimstx
qigggtmw
gxmfhcgo
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
duxnbypd
udoujwrg
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat