PARTNER SERWISU
imlfqmyb
2 3 4 5 6
Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 5 stycznia 2020 21:06:24 przy kursie: 25,30 zł
Cytat:
Tylko że za chwilę wejdzie coop, wejdą konsole i nagle okaże się że CRJ będzie w stanie generować 2 razy wieksze przychody (np. ca 12 mln rocznie) przy praktycznie niezmienionych kosztach


wszystko jest możliwe - ale carbon przecież też nie stoi w miejscu...
na wiosnę wychodzi Dark Times, a w 2021 gra na licencji Warhammera.

Jak silną marką jest warhammer chyba nie muszę mówić?
Edytowany: 5 stycznia 2020 21:07

del-20112023
5
Dołączył: 2019-11-29
Wpisów: 115
Wysłane: 5 stycznia 2020 21:36:18 przy kursie: 25,30 zł
uważam ze Creepy to rakieta teraz, jedyne co mnie martwi to potencjalna podaż z paru rąk i zastanawiam się jak to będzie teraz z kosztami w spółce, pewnie zależy kto wejdzie na miejsce Lartiqa na koniec i korporacyjnie przypilnuje biznes.

Na Carbonie nie mam Żadnych pytań, około 2mln przychodu z Wizardow1 w 2019, z czego około 1mln z Quest za pół roku sprzedaży,
jakby nie liczyć 2020:
The Wizards1 mam wrazenie ze inwestorzy przyzwyczajeni cyklem sprzedaży z rynku „normalnego ”, zapominają o Wizards1

Cały rok 2020 sprzedaży Wizards1 na Quest przy ogromnym wzroście urządzeń - myśle ze powtórzenie 1mln przychodu z roku 2019 (pół roku) to dość konserwatywne założenie.
Do tego, wejdzie nowy „quest” ale od HTC, plus Steam i hype Halflifowy na sprzedaży Indexa Valva, dorzuci swoje PS VR, RIft , powinno to wszystko dodać lekko około 0,5-1mln czyli razem z Quest podobnie jak w tym roku. Nie uwzględniam efektu Dark Times na sprzedaży 1 części, pakietów itd. Czyli około 1,5-2,0 mln z samych „Starych” Wizardach , jest to zatrzymanie dynamiki, ale gra ma już ponad dwa lata.

Dark Times czyli gra robiona i marketingowana w nowych okolicznosciach dla spółki , maja hajs, nie tak jak przy jedynce, maja bazę około 100tys klientów z pierwszej częściej, którzy ocenili grę bardzo pozytywnie i ktorzy zapewne dostana zachętę do zakupu nowej gry, maja szczegółowy feedback od graczy , znają mechaniki, nie ma czego zepsuć , maja kontakty u producentów i pozytywna historie pierwszej części, które powinny zapewnic dużo większa widoczność gry na starcie. Nie wspominając o tym, ze gogli w 2017 bylo około 3-4mln ,a przy premierze gry będzie ponad 20mln.
Myśle ze 50k sprzedaży w tych założeniach do końca roku to znowu konserwatywnie, jak samych Questow będzie już ponad 2mln , a gier przybywa bardzo mało, a to razem z Wizards1 daje nam okoli 5mln przychodu, jako założenie w mojej ocenie konserwatywne. To powinno dać 3,5-4mln netto.myśle ze rynek zacznie to wyceniać.a 2020 może wyglądać jeszcze dużo lepiej.
Skuteczność jest miarą prawdy i racji. Długoterminowa stopa zwrotu jest obiektywną miarą wiedzy, doświadczenia i zrozumienia rynku i umiejętności efektywnego ich wykorzystania dla generowania stopy zwrotu. Inwestowanie jest dziedziną umysłową z silnym elementem behawioralnym. Różnimy się tu na forum potencjałem intelektualnym, doświadczeniem, wiedza, Długoterminowa stopa zwrotu jest tego odzwierciedleniem. umiejętności retoryczne, zaawansowane analizy mało znaczą, bez obrazu jaki daje stopa zwrotu.
Dziele się swoimi przemyśleniami z pobudek egoistycznych, ale zawsze szczerze, zgodnie z przekonaniami.

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 7 stycznia 2020 18:15:01 przy kursie: 30,20 zł
dziś znów pojawiły się nieśmiałe wzrosty...


del-20112023
5
Dołączył: 2019-11-29
Wpisów: 115
Wysłane: 7 stycznia 2020 19:44:33 przy kursie: 30,20 zł
Co do wątpliwości co do ilości ocen gry jako głównego indykatora sprzedaży i wyników ;). Jest to związane z przyzwyczajeniem do oceniania sprzedaży małych dev przez pryzmat ocen gry tylko na Steam, a co jest związane jak rozumiem z dość ograniczonymi kompetencjami małych dev i ich sprzedaży tylko na PC, bo komu się chce, a bardziej kto umie, przechodzić certyfikacje i optymalizować grę pod kątem konsol.
Carbon zbudował przez dwa lata kompetencje i zlunchowal grę na wszystkie najważniejsze gogle,których jak się domyślam musiał nauczyć się sam, na rynku nie było kompetencji do kupienia, w świecie VR czyli o wiele trudniejszym niż „normalny” i zbiera tego przez cały czas owoce, a jestem przekonany ze prawdziwe dopiero przed nami. Oceny gry ze względu na gogle, bez istotnej według mnie czesci sprzedaży z Azji która zrobili:

Oculus Quest - 244
Steam 236
Play Station VR 113 (USA +EU)
Oculus Rift 111
Oculus GO i Gear (trialsy) 82

SUMA : 784

nieprzerwanie najlepien sprzedaje sie Quest , a sprzedaje się najkrócej bo od 7 miesięcy, a jest najbardziej marzowy (była jedna zdaje się 5dniowa promocja) , najsłabiej Trialsy, czyli mała, tania wersja gry, na słabsze gogle. A piki sprzedazy gogli questa dopiero przed nami, strach pomyśleć jak sprzeda się Dark Times, o Warhammerze nie mówiąc, skoro nowe, dostosowane technologicznie tytuły, które wchodzą teraz na Quest potrafią się sprzedać x5 x10 tego co sprzedał Carbon, patrząc po ilości ocen. Wszystko to, kompetencje które spółka zbudowała i chce budować składa mi się na syabilnie,szybko rosnące przychody.Boo hoo!
Skuteczność jest miarą prawdy i racji. Długoterminowa stopa zwrotu jest obiektywną miarą wiedzy, doświadczenia i zrozumienia rynku i umiejętności efektywnego ich wykorzystania dla generowania stopy zwrotu. Inwestowanie jest dziedziną umysłową z silnym elementem behawioralnym. Różnimy się tu na forum potencjałem intelektualnym, doświadczeniem, wiedza, Długoterminowa stopa zwrotu jest tego odzwierciedleniem. umiejętności retoryczne, zaawansowane analizy mało znaczą, bez obrazu jaki daje stopa zwrotu.
Dziele się swoimi przemyśleniami z pobudek egoistycznych, ale zawsze szczerze, zgodnie z przekonaniami.

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 7 stycznia 2020 19:55:32 przy kursie: 30,20 zł
Cytat:
PS4 i PSVR z kapitalnymi wynikami. Sony potwierdza rezultaty


www.ppe.pl/news/141099/ps4-psv...
Edytowany: 7 stycznia 2020 19:56

del-20112023
5
Dołączył: 2019-11-29
Wpisów: 115
Wysłane: 9 stycznia 2020 20:33:26 przy kursie: 33,00 zł
Chyba na ten moment najpopularniejszy portal o tematyce VR podał swoje 20 najbardziej oczekiwanych tytułów na 2020. Jest i nasz Dark Times!
uploadvr.com/upcoming-oculus-r...
Skuteczność jest miarą prawdy i racji. Długoterminowa stopa zwrotu jest obiektywną miarą wiedzy, doświadczenia i zrozumienia rynku i umiejętności efektywnego ich wykorzystania dla generowania stopy zwrotu. Inwestowanie jest dziedziną umysłową z silnym elementem behawioralnym. Różnimy się tu na forum potencjałem intelektualnym, doświadczeniem, wiedza, Długoterminowa stopa zwrotu jest tego odzwierciedleniem. umiejętności retoryczne, zaawansowane analizy mało znaczą, bez obrazu jaki daje stopa zwrotu.
Dziele się swoimi przemyśleniami z pobudek egoistycznych, ale zawsze szczerze, zgodnie z przekonaniami.

Mona
PREMIUM
19
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-03-03
Wpisów: 197
Wysłane: 28 stycznia 2020 21:26:03 przy kursie: 36,10 zł
Może mnie naprowadzić ktoś kto ma większe doświadczenie w umowach spółek jeśli chodzi o dzisiejszy komunikat spółki?

Jaką korzyść mają te dwie osoby fizyczne przystępujące do spółki z 40% udziałem skoro Carbon nie wnosi ani środków ani zasobów w rozwój nowo założonej spółki? Przecież oddają kontrolę nad spółką oraz potencjalne zyski.

Czy know-how w dziedzinie Carbon kosztuje aż 60% udziałów?

Z góry dziękuję za jakieś podpowiedzi.

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 28 stycznia 2020 23:54:34 przy kursie: 36,10 zł
pewno pracownicy robia cos na boku(po godzinach?) - i tak sie umowili z pracodawca.
Edytowany: 28 stycznia 2020 23:54

Mona
PREMIUM
19
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-03-03
Wpisów: 197
Wysłane: 29 stycznia 2020 09:06:20 przy kursie: 34,00 zł
Wiem, że powodów może być całe mnóstwo dlatego pomyślałem, że zapytam na forum.

Wydaje mi się Vox, że taki argument (realizacji potrzeb wykazania się pracowników poza firmą) można załatwić dużo prościej, choćby opcjami na akcje bo jak pracownik zaczyna coś robić "na boku" to zawsze to się źle kończy dla pracodawcy ponieważ takie osoby nie angażują się na 100% w firmie. Obserwowałem takie przypadki niejednokrotnie i to zawsze się źle kończy....zwykle odpływem kluczowego personelu.

Tak czy inaczej dzięki za opinię. Może ktoś coś jeszcze innego podpowie.

Pozdrawiam

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 6 lutego 2020 13:04:25 przy kursie: 31,50 zł
oczekiwałem 0.7mln zysku w 4Q, mamy tylko 0.1 mln.
rozczarowanie. może IQ będzie lepszy?

www.bankier.pl/wiadomosc/CARBO...

obecnie C/Z za 2019 wynosi ok 50.
Czy ktoś ma link do konferencji? tłumaczą skąd taki wynik?
Edytowany: 6 lutego 2020 13:07


Percances
6
Dołączył: 2011-02-23
Wpisów: 178
Wysłane: 6 lutego 2020 19:21:12 przy kursie: 31,50 zł
Ja w ogóle mam wątpliwości co do jakości wyników tej spółki.
W 2019 pokazywali 100 k kosztów kwartalnie , a zatrudniają ok. 20 osób. 400k kosztów to takie minimum.
Gdzieś te koszty są ukryte. Think
Może jakiś księgowy się znajdzie, bo gotówka też im jakoś od tych zysków w raportach nie rośnie? Liar
Ruchu w "zapasach" też nie widzę.
Byłem zainteresowany tą spółką, ale ta nieprzejrzystość spowodowała u mnie wzmożoną ostrożność.Think


Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 6 lutego 2020 19:31:48 przy kursie: 31,50 zł
no ja mam brzydkie przeczucie ze wyniki za 3Q zostały upiększone, przez przesunięcia między kwartałami. Zwyczajnie pod debiut. Pełny raport powinien to wyjaśnić.

Zakładając liniowy trend sprzedaży gier, te 650 k zysku powinno w 4Q być (pomijając już fakt że 4Q jest zawsze w branży najlepszy). A tak nie jest.

zakładam korektę... i szukam szczęścia gdzie indziej. Dzisiejszy spadek miał rekordowy obrót.
Edytowany: 6 lutego 2020 19:36

tomcio46
51
Dołączył: 2016-11-04
Wpisów: 607
Wysłane: 6 lutego 2020 19:36:32 przy kursie: 31,50 zł
Ja kupowałem pod nowe gry a nie pod stare i taki spadek kursu mi odpowiada

Mona
PREMIUM
19
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-03-03
Wpisów: 197
Wysłane: 17 lutego 2020 17:06:16 przy kursie: 32,70 zł
Był ktoś może na spotkaniu z inwestorami 6 lutego? Jakoś przegapiłem tę informację :(

Exar
11
Dołączył: 2010-09-13
Wpisów: 336
Wysłane: 23 kwietnia 2020 16:38:29 przy kursie: 36,90 zł
Ja dzisiaj byłem na strefieinwestorów na webinariach.
Od CRB bardzo dobra prezentacja, a sama firma wydaje się mocno rozwojowa. Nie planują emisji, produkcje mają globalnie rozpoznawalne IP, natomiast wskaźniki wzrostowe przychodów i zysku powinny się utrzymać r/r. Zresztą, kurs też odpowiednio zareagował.

Parę dni temu bazgrałem sobie amatorsko kreski. Jak ktoś ma ochotę to link poniżej.
CRB

EDIT: Była mowa o potencjalnym trailerze Warhammera na E3 w czerwcu. Sama impreza jest odwołana, ale może będzie miała formę digitalową. Wtedy drugie wybicie by pasowało.
Edytowany: 23 kwietnia 2020 16:47

Mona
PREMIUM
19
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-03-03
Wpisów: 197
Wysłane: 23 kwietnia 2020 21:44:00 przy kursie: 36,90 zł
Exar@ nie wiesz czy ta prezentacja jest gdzieś dostępna? Chętnie rzucę okiem.

Exar
11
Dołączył: 2010-09-13
Wpisów: 336
Wysłane: 24 kwietnia 2020 12:33:00 przy kursie: 42,30 zł
@Mona Ktoś wrzucił klarowne podsumowanie w wątku na bankierze, znajdziesz bez problemu więc nie będę przyklejał.

Dziwi mnie, że spółka nie wzbudza tutaj większego zainteresowania, mimo jak dla mnie wszelkich przesłanek, że pójdzie modelem 11 bit, robiąc dobre i dopracowane gry. Tymczasem prognozy rozwoju rynku VR wydają się nieubłagane.

Dzisiaj zrealizował się pierwszy ORGR, przyznam, znacznie szybciej niż myślałem.

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 24 kwietnia 2020 12:40:39 przy kursie: 42,30 zł
ORGR jest formacją odwrócenia trendu. Czyli, formacja powstaje na końcu trendu. Trend nie może się składać wyłącznie z formacji odwrócenia.

Exar
11
Dołączył: 2010-09-13
Wpisów: 336
Wysłane: 24 kwietnia 2020 13:25:34 przy kursie: 42,30 zł
Na wykresie nie widać 20 lat niespełnionego rozwoju VR. Jednak patrząc na zawiedzione nadzieje, słabe hełmy i gogle, brak masowości i contentu, wysokie ceny - ten orgr mogę usprawiedliwić. Nagle przychodzi wirus, HL Alyx i pstryk - percepcja branży zmienia się znacząco.

Może to nie AT, a może pierwszy przypadek 'ever' ? Zobaczymy po premierze trailera Warhammera.

EDIT:
Jak kto próbował grał w VFX1 w Duke Nukem to powinien czuć temat. Ja mam zaliczone ;)
Edytowany: 24 kwietnia 2020 13:29

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 24 kwietnia 2020 14:01:39 przy kursie: 42,30 zł
Exar: premiera Half Life Alyx jedynie potwierdziła, że to ciągle niszowy rynek. Nawet tak dopracowana i głośna produkcja nie była w stanie dokonać cudu. Mody umożliwiające grę w HLA bez VR pojawiły się dość szybko :p

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość


2 3 4 5 6

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,392 sek.

ranovqao
nlolfscm
jazuewvb
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
rafcqppt
zqkkhqbk
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat