PARTNER SERWISU
fdflagbm
1 2 3 4 5
anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 17 marca 2021 11:59:23 przy kursie: 96,60 zł
Nie ma co ustalać, bo sprawa jest jasna ;)

W pierwszym opublikowanym raporcie są dane jednostkowe, natomiast pewnie podczas badania raportu rocznego biegły wskazał, że spółka gdzieś już nie spełnia warunków umożliwiających brak konsolidacji i w efekcie to co zostało przesłane jest raportem skonsolidowanym. Nie ma co prawda tej informacji wprost, ale wskazuje na to wyodrębnienie zysku i kapitałów akcjonariuszy mniejszościowych, a także pozycji wartość firmy, która jest nadwyżką zapłaconej ceny ponad wartość majątku przejmowanej spółki.

franio123
0
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2017-01-30
Wpisów: 1
Wysłane: 17 marca 2021 12:32:41 przy kursie: 96,60 zł
Jak zatem wyjaśnić tak znaczące różnice w przychodach w obu sprawozdaniach?

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 17 marca 2021 12:49:04 przy kursie: 96,60 zł
Różnice wynikają właśnie z faktu konsolidacji.

W metodzie konsolidacji pełnej przychody i koszty spółki zależnej dodaje się do jednostki matki, ale WYŁĄCZA TRANSAKCJE WZAJEMNE.

Skoro przychody w sprawozdaniu skonsolidowanym są znacznie mniejsze niż w jednostkowym to oznacza to, że spółka świadczyła usługi na rzecz spółki konsolidowanej. Strzelam, że to prace programistyczne wykonane przy Alaskanie na rzecz Road Studio. Oczywiście na stratę skonsolidowaną wpływa też dodatnie kosztów.

Ale wydaje się, że tez były błędy w poprzednim raporcie - po saldzie zapasów widać, że ono wzrosło o znacznie mniej niż wyniosła różnica w przychodach (przychody są wyłączane, ale koszty produkcji powinny znaleźć się na zapasie Road Studio).


Bergman
87
Dołączył: 2020-01-06
Wpisów: 202
Wysłane: 17 marca 2021 13:02:06 przy kursie: 96,60 zł
anty_teresa napisał(a):
Nie ma co ustalać, bo sprawa jest jasna ;)


Skoro wszystko jest jasne, proste, klarowne i w ogóle mucha nie siada to dlaczego firma nie komunikuje tego w ESPI czy w rzeczonym raporcie zaczynając od definicji tylko robi to na kanałach pobocznych ? Dlaczego dopiero teraz się zorientowali ? Dlaczego akcjonariusze mają się domyślać czegoś i szukać informacji o raporcie poza raportem ? Czyżby decydowały tutaj kwestie prawne w sensie, że komunikat puszczony przez ESPI ma swoją powagę, a prezes plecący coś trzy po trzy na twitterze tej powagi już tak kurczowo się trzymać nie musi ?

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 17 marca 2021 13:19:26 przy kursie: 96,60 zł
Forma opublikowania tego komunikatu jest słaba - to prawda. Powinno być wyjaśnienie przyczyny korekty raportu i pełny raport ujednolicony. Tak byłoby zgodnie z dobrym obyczajem. Ale to nie ja ten raport robiłem, tylko spółka. Co gorsza, wygląda na to, że tam nie ma nikogo od relacji inwestorskich kto ogarnia temat.

Bergman
87
Dołączył: 2020-01-06
Wpisów: 202
Wysłane: 17 marca 2021 13:24:53 przy kursie: 96,60 zł
Widzę, że komunikat pojawił się dopiero przed chwilą. Dla mnie to trochę dziwne, że komunikatu nie było wczoraj łącznie z raportem albo nie było objaśnienia w samym raporcie. Zobaczymy co tam w raporcie rocznym bo aktualnie to bałagan się zrobił.

szco
22
Dołączył: 2020-04-18
Wpisów: 109
Wysłane: 17 marca 2021 13:30:20 przy kursie: 96,60 zł
Sposób załatwienia sprawy to totalna porażka. Wrzucili jakiegoś PDFa bez opisu, co wyglądało jak jakaś pomyłka. "Poczekajcie na wyjaśnienia" postnięte na Facebooku. To jest żart z akcjonariuszy, zwłaszcza, że różnice są spore.

Ale koniec końców, z tego co piszesz anty_teresa, to jak rozumiem, nic wielkiego się nie stało? Przede wszystkim w kwestii dywidendy, która jest też kluczowa dla PLW, dla którego będzie to spory dodatek do zysku w tym roku.

anti
28
Dołączył: 2020-08-22
Wpisów: 51
Wysłane: 17 marca 2021 17:33:13 przy kursie: 96,60 zł
Stało się tyle, że raport za 3Q nie prezentował przejrzystego obrazu spółki/grupy kapitałowej, szczególnie jeśli nie zwróciło się uwagi na transakcje z jednostkami powiązanymi. Mogło dojść do wrażenia, że gry sprzedają się lepiej niż w rzeczywistości.

Road Studio odkupiło Car Wash Simulator za 1,4 mln zł oraz Alaskan Truck Simulator za 0,8 mln zł (info z dokumentu informacyjnego Road Studio). To odpowiada za większą część różnicy w wykazanych przychodach.

Dywidendy są wypłacane z zysku jednostkowego, więc pod tym względem dla akcjonariuszy może być słabiej.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 17 marca 2021 17:42:58 przy kursie: 96,60 zł
Ale przecież oni nie zmienili raportu jednostkowego... Nadal jest jaki jest, przynajmniej na razie.

anti
28
Dołączył: 2020-08-22
Wpisów: 51
Wysłane: 17 marca 2021 17:50:10 przy kursie: 96,60 zł
Racja.


Space Cowboy
PREMIUM
61
Dołączył: 2018-12-27
Wpisów: 292
Wysłane: 17 marca 2021 22:52:51 przy kursie: 96,60 zł
Toi jest niesamowite. Przecież tam jest doradca (INC), jakaś rada nadzorcza - ludzie z rynku kapitałowego, agencja IR z tego co się orientuję.

Nawet jeśli zrobili błąd, to jak to komunikują to jest dyskwalifikacja, ale nic się nie stało - nikt nie przeprosi, nikt nie weźmie odpowiedzialności, GPW czy KNF nie zauważą.

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 243
Wysłane: 18 marca 2021 00:14:40 przy kursie: 96,60 zł
1ketjoW napisał(a):
Powinien być raport skonsolidowany.

W raporcie jednostkowym są wykazane przychody od jednostek powiązanych na ponad 2 mln zł. Jeżeli je wyłączymy to wyniki nie powalają.


Mój wpis z 17.11.2020 r. Czy ktoś to czyta?

Space Cowboy
PREMIUM
61
Dołączył: 2018-12-27
Wpisów: 292
Wysłane: 18 marca 2021 09:53:30 przy kursie: 97,00 zł
Fakt! Brawo :)

Rada Nadzorcza, Zarząd i doradcy Spółki powinni chyba wykupić jakieś abonamenty tutaj

-Tomash-
2
Dołączył: 2016-11-29
Wpisów: 2
Wysłane: 18 marca 2021 10:30:17 przy kursie: 97,00 zł
Space Cowboy napisał(a):
Toi jest niesamowite. Przecież tam jest doradca (INC), jakaś rada nadzorcza - ludzie z rynku kapitałowego, agencja IR z tego co się orientuję.

Nawet jeśli zrobili błąd, to jak to komunikują to jest dyskwalifikacja, ale nic się nie stało - nikt nie przeprosi, nikt nie weźmie odpowiedzialności, GPW czy KNF nie zauważą.


Spolka informowala jakis czas temu o zatrudnieniu IR, natomiast to co sie tu wydarzylo pokazuje, ze chyba nikt tam nie odpowiada ze komunikacje z rynkiem.
Mozna bylo wszystko zalatwic raportem ktory wyszedl wczoraj o 18. Po co byly te 3 wczesniejsze raporty? Wywolaly spadek kurs i obawy czy spolka to nie jest jakis przekret.

Nawet przy zalozeniu, ze kurs wroci to osoby ktore wczoraj sprzedawaly te 10k akcji, juz pewnie do acjonariatu nie wroca.
Jakies slowo wyjasnienia sie nalezy.

FilipBonn
19
Dołączył: 2019-01-27
Wpisów: 162
Wysłane: 26 marca 2021 08:49:07 przy kursie: 100,00 zł
Wczoraj na future-games-show zaprezentowano dwie zajawki

War Hospital



Fire Commander



Jedynie w drugim trailerze widać fragment rozgrywki.

montanes2
20
Dołączył: 2016-08-03
Wpisów: 288
Wysłane: 20 maja 2021 11:51:07 przy kursie: 76,00 zł
Prezes skupił trochę akcji. Fajna postawa thumbright Teraz czas pokazać wyniki Angel

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 12 lipca 2021 16:45:01 przy kursie: 69,00 zł
MOVIE GAMES - analiza techniczna na życzenie


We wrześniu ubiegłego roku dość negatywnie oceniłem perspektywy notowań spółki (analiza jest dostępna na poprzedniej stronie), prognozując sięgnięcie poziomu 66 zł w przypadku utraty 100 zł. Słowo ciałem się stało, kurs osiągnął zakładany poziom i przeszedł w fazę konsolidacji. W międzyczasie notowania uformowały kanał spadkowy, dolna banda którego wzmocniona poziomym wsparciem utworzyły podstawę do próby wyhamowania przeceny.
Aktualnie kurs akcji spółki nie ma określonego trendu. Widać jednak, że gracze pragną wyprowadzić impuls wzrostowy - wsparcie jest skutecznie bronione, popytowym świecom towarzyszą wyróżniające się słupki wolumenu.
Warto obserwować zmienność i przebieg linii ADX, która obecnie znajduje się pod kierunkowymi - jej zwyżka połączona ze wzrostem zmienności oznaczać będzie początek istotniejszego ruchu kierunkowego. Wybicie SMA50 otworzy drogę jak minimum w kierunku górnej bandy kanału.
Najbliższe wsparcia prócz zaznaczonego to poziom 53,44 zł i następnie okolice 40 zł

kliknij, aby powiększyć


Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

montanes2
20
Dołączył: 2016-08-03
Wpisów: 288
Wysłane: 20 lipca 2021 18:23:42 przy kursie: 64,40 zł
od 01.09.2021 do 15.09.2021 będzie realizowany skup akcji własnych w przedziale 80-120 zł, akcji nie będzie oferował prezes. Źródło walne z 30.06

montanes2
20
Dołączył: 2016-08-03
Wpisów: 288
Wysłane: 20 lipca 2021 18:28:28 przy kursie: 64,40 zł

30 czerwca 2021

Prace nad War Hospital, realizowane przez Brave Lamb Studio z Rodziny Movie Games, wchodzą na kolejny etap. Spółka zakończyła niedawno fazę Vertical Slice oraz rozpoczęła realizację wersji Alpha gry, w której znajdą się wszystkie mechaniki i materiały potrzebne do jej ukończenia. Równolegle do procesów produkcyjnych Zarząd prowadzi rozmowy z międzynarodowymi podmiotami zainteresowanymi rolą globalnego wydawcy tytułu. W rozmowach uczestniczy obecnie 50 wydawców, a od kilku z nich Spółka otrzymała już konkretne oferty wydania gry.

W ramach War Hospital gracz będzie zarządzał brytyjskim przyfrontowym szpitalem polowym podczas I wojny Światowej. Zadaniem gracza będzie m.in. podejmowanie trudnych moralnych decyzji od których będzie zależało życie i śmierć pojedynczych żołnierzy, utrzymywanie obrony szpitala polowego oraz budowanie jego struktury, przy jednoczesnej, coraz trudniejszej walce o zasoby.



anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 19 sierpnia 2021 23:41:24 przy kursie: 61,50 zł
Zaginiona Autostrada i problem z balansem – omówienie sprawozdania finansowego Movie Games po II kw. 2021 r.

Jedna z gwiazd sektora gamingowego mocno straciła blask. Kurs Movie Games spadł z poziomu ponad 140 zł do obecnych nieco ponad 60 zł. Z pewnością jedną z przyczyn są niskie przychody. W II kw. spółka musiała oczywiście mierzyć się z wysoką bazą, bo przed rokiem debiutował Drug Dealer Simulator – zaraportowano 2,7 mln zł w porównaniu do 7 mln zł rok wcześniej i 2,8 mln zł kwartał wcześniej.

W I kw. swoją premierę miała Lust from Beyond, która w ciągu 72 godzin od premiery sprzedała się zaledwie w 29 tys. sztuk egzemplarzy w porównaniu do 55 tys. DDS. Jasnym jest, że gatunek gry jest dość niszowy, w dodatku występowały pewne ograniczenia w związku z contentem, ale nadzieję budziła wielkość wishlist – 185 tys. oczekujących graczy w porównaniu do ok. 80-90 tys. dla DDS.


kliknij, aby powiększyć


Słabsza premiera z pewnością mogła się zdarzyć, ale obsuwanie kursu zaczęło się znacznie wcześniej. Powodem wydaje się być utrata wiarygodności. W momencie wykonywania analizy przed rokiem spółka zapowiadała 20 projektów/gier do końca II kw. 2021 r. Dziś wiemy, że w tym czasie ukazały się dokładnie trzy, natomiast kolejne dwie posiadają dokładną datę premiery w tym roku.


kliknij, aby powiększyć


Słabiej od początkowych oczekiwań sprzedaje się także DDS. Przed rokiem na podstawie rozkładu czasowego przychodów generowanych przez inne gry zakładałem, że w 2020 r. w każdym kwartale spółka ze sprzedaży tej gry będzie miała prawie 2 mln zł, a takiego poziomu nie udało się osiągnąć ani w III kw., ani najlepszym bo wyprzedażowym IV kw.

Na pomoc wynikom nie przychodzą chyba także koszty, ale tutaj trudno o pewne wnioski, gdyż spółka raportuje w układzie rodzajowym, a w tym układzie w kosztach wykazywane są wszystkie poniesione koszty w okresie, ale te dotyczące produkcji gier zwiększają saldo produkcji w toku. Niestety po premierze produkcja w toku obniża sprzedaż do momentu pokrycia przychodami, a znamy tylko wypadkową liczbę, więc tak naprawdę nie wiadomo jaka część wykazywanych kosztów obciążyła wynik, a jaka poszła na produkcję w toku. To jednak nie jedyny problem.

W Movie Games ktoś zapomniał o tym, że ma udziały w spółkach zależnych, a te spółki prowadzą normalną działalność, ich wyniki są istotne i należy je objąć konsolidacją. Raport za III kw. był parokrotnie poprawiany, a układ wyników nieco zmienia szyk.


kliknij, aby powiększyć


Faktem jest natomiast, że z kwartałem premiery DDS skończyły się wyniki generowane na produkcji gier. Już w III kw. 2020 r., czyli kwartał po premierze spółka pokazała 1 mln zł straty na sprzedaży, który zjadł 20 proc. zysku z kwartału premierowego. W najlepszym sezonowo IV kw. za to było 1 mln zł zysku z przychodów na poziomie 1,3 mln zł – zadziwiająco wysoka rentowność. Niestety niezły wynik na sprzedaży nie utrzymał się do poziomu operacyjnego – w IV kw. spółka na tym poziomie pokazała zaledwie 0,24 mln zł zysku. Stało się tak z powodu spisania w wynik prac nad grami w kwocie 0,75 mln zł – jakich i dlaczego niestety nie wiadomo.

Zawodem są także efekty finansowe w tym roku. W kwartale premiery Lust of Beyond spółka pokazała 138 tys. zł zysku operacyjnego. OK, może gra była droga, ale w takim przypadku II kw. roku powinien być już bardzo dobry, a nie był – EBIT wyniósł zaledwie 0,4 mln zł.

Za to od III kw. dzieją się „cuda” w linii finansowej sprawozdania. We wspomnianym okresie spółka wykazała 1,2 mln zł zysku ze zbycia aktywów finansowych, a w kolejnym kwartale 5,8 mln zł z tego samego tytułu. W tym roku nie jest inaczej – po I kw. jest 6,9 mln zł zysku, natomiast w II kw. To dzięki tym wydarzeniom buduje się „pozytywny” obraz zysku netto


kliknij, aby powiększyć


Jeśli jednak zerkniemy do przepływów to prawdopodobnie większość z 14 mln zł jest efektem wyceny. Spółka w całym 2020 r. pokazała tylko 2,3 mln zł wpływów ze sprzedaży, natomiast w tym roku 0,3 mln zł. A skoro już mowa o przepływach to widać także, że z operacyjną gotówką jest problem. W ciągu 5 kwartałów podczas których mieliśmy dwie kluczowe premiery spółka zanotowała odpływ gotówki na poziomie 1,3 mln zł. Inaczej mówiąc hity nie wystarczają na pokrywanie bieżących wydatków. Przepływy wskazują nam także z czego bierze się zysk finansowy spółki – w zasadzie od 4 kwartałów spółka pokazuje wpływy z emisji akcji. Oczywiście nie swoich, ale spółek z grupy kapitałowej, które konsoliduje lub konsolidowała metodą pełną. Skoro zyski są w znaczącej mierze papierowe i pochodzą z wyceny spółek w momencie emisji to ciężko uznać je także za powtarzalne.


kliknij, aby powiększyć


Jak widać w poniższym zestawieniu struktura grupy się cały czas poszerza. W IV kw. spółka wykazała spadek udziału w głosach aż w IV podmiotach. Oczywiście sam spadek udziałów nie oznacza emisji, bo może oznaczać także sprzedaż akcji czy udziałów. Ciekawie w tym kontekście wygląda raport za I kw. w którym mamy wzrost udziałów w głosach dla wszystkich wspomnianych spółek. To pokazuje, że Movie nie bardzo dba o poziom informacji dla akcjonariuszy i po prostu przekleił wartości z III kw. i dopisał nowe spółki. Refleksja przyszła po badaniu raportu przez audytora i chyba w II kw. mamy już poprawne dane. Z przekazanych informacji wynika, że spółka w II kw. zbyła część akcji Movie Games Mobile, choć równie prawdopodobne byłoby że to nastąpiło w I kw., natomiast stan jest aktualny w II kw. – tak sugerują przepływy z działalności inwestycyjnej.


kliknij, aby powiększyć


To co może martwić akcjonariuszy to stan zapasów, czyli skapitalizowane i nierozliczone koszty produkcji gier. O ile spółka wykazała w IV kw. w końcu spadek produktów gotowych (prawdopodobnie koszty The Beast Inside zostały pokryte w Huble) to bardzo słabo rośnie stan produkcji w toku. Na koniec II kw. wynosiły one 3,2 mln zł, czyli zaledwie o 100 tys. więcej niż na zakończenie II kw. 2020 r.


kliknij, aby powiększyć


Skoro z takim poziomem minął prawie rok (9 miesięcy) do premiery Lust from Beyond, to przez analogię można się spodziewać kolejnego dużego projektu nie wcześniej niż w 2022 r. Taki stan bardzo dziwi, bo w związku z zawiązywaniem nowych spółek, multiplikacją zespołów nakłady powinny szybko rosnąć, a tak się nie dzieje. Oczywiście, w części spółek Movie nie sprawuje kontroli i nie konsoliduje ich metodą pełną, ale mimo wszystko wygląda to na pierwszy rzut oka niepokojąco.

W analizie przed rokiem zakładałem, że przy nieco bardziej konserwatywnym kalendarzu wydawniczym niż w oficjalnym planie premier spółka będzie na koniec II kw. miała ponad 30 mln zysku netto, co uzasadniało ówczesną wycenę. Faktycznie na koncie mamy 0,4 mln zł straty… Nikogo nie powinno zatem dziwić, że kurs zachowuje się jak zachowuje.

Wydaje się, że spółka zatraciła balans pomiędzy rozwojem gier i rozwojem grupy kapitałowej. O ile pewne transakcje są z pewnością obiecujące, tak wiele ruchów budzi zdziwienie. Jasnym jest, że wspólne przedsięwzięcie z Platige może dać zaskakujący efekt, bo kooperant ma wysokie zdolności artystyczne. Problem w tym, że do tej pory bardzo słabo Platige wypadał pod względem zarządzania kosztami, a Movie Games wcale nie gwarantuje tutaj znaczącej poprawy. Z pewnością też wielu fanów kupi gry sygnowane przez Roberta Lewandowskiego. Wątpliwości za to budzi chęć poszukiwania okazji w Rumunii. Zarządowi Movie raczej nie będzie to pomagać się skupić na podstawowym biznesie produkcji i wydawnictwa gier. No chyba, że spółka ma inne cele i produkcja gier wcale nie stoi na pierwszym miejscu. Movie Games pozyskało jak na swoją wielkość sporo gotówki, ale nadwyrężyło zaufanie bardzo optymistycznym planem premier i kolejnymi zapowiedziami. W ESPI spółki także dzieje się sporo i niestety budzą się negatywne skojarzenia z innym podmiotem powiązanym ze wspólnym właścicielem, czyli PlayWay’em. Ba, podmioty te mają nawet tego samego wydawcę – Nacon.

Podobnie jak we wspomnianej spółce na razie mamy sytuację filmową - „wiele hałasu o nic”. Pozostaje mieć nadzieję, że po okresie wykorzystywania dostępności kapitału przyjdzie czas na ciężką pracę i … poprawę interakcji z drobnymi inwestorami. Oczywiście dzień inwestora jest zjawiskiem pożądanym, ale nigdy nie zastąpi porządnego raportu finansowego, który zawiera wiarygodne dane. Na razie sytuacja (zapominanie o zasadach rachunkowości, bezrefleksyjne przeklejanie fragmentów poprzednich raportów, brak wyjaśnień do wyników finansowych, brak not) pokazuje, że inwestorzy nie są na pierwszym, czy drugim a nawet trzecim miejscu w hierarchii ważności… W tej chwili z pewnością wyżej są spekulanci pod których spółka gra „zapowiedziami”, nazwiskami i eventami, pozyskiwanie kapitału i miejmy nadzieję, że praca nad grami.

>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj

Powyższa treść przez 360 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 20 sierpnia 2021 12:08

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE moviegames



1 2 3 4 5

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,309 sek.

eyfehcce
stdliinx
rjfiahzs
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
rcocohaj
geclnmby
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat