54 Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-07-11 Wpisów: 442
Wysłane:
27 lutego 2023 20:40:45
przy kursie: 628,00 zł
Zobaczcie na TWOM jaką miał grafikę? Na pierwszy rzut oka to powinna być niszowa gra a jak dobrze się sprzedał? To czy się przyjmie czy nie zależy od wielu czynników a takie gadanie to wróżenie z fusów. Owszem warto się wzorować na konkurencji i nie ma co "gwiazdorzyć" że od razu to będzie wielki hit . Co do marudzenia że wyjdzie w następnym roku to wiemy że kampania ma być krótsza niż standardowa . Skoro informacje które dzisiaj otrzymaliśmy miały się ukazać w okolicach września 2022 to wynika że gre otrzymamy w tym roku. Wiemy również że pracuje nad nim 60 osób więc malutki projekt to też nie jest. I najważniejsze że pokażą gamplay demo za zamkniętymi drzwiami Cytat:Uruchomiono karty na najważniejszych platformach i zapowiedziano, że gameplay demo zostanie pokazany już w marcu za zamkniętymi drzwiami na targach GDC w San Francisco. Mnie natomiast martwi cisza odnośnie FP bo od trailera minęło mnóstwo czasu a jest straszna cisza
|
|
178 Dołączył: 2010-09-09 Wpisów: 3 453
Wysłane:
27 lutego 2023 21:23:59
przy kursie: 628,00 zł
Darek napisał kiedyś, że po Vitriolu będzie kolejny materiał z FP2. A fragment z gameplay można już nawet zobaczyć online, trzeba tylko poszukać :)
Edytowany: 27 lutego 2023 21:24
|
|
17 Dołączył: 2020-05-25 Wpisów: 89
Wysłane:
27 lutego 2023 21:33:10
przy kursie: 628,00 zł
jak rozumiem GDC to impreza raczej branżowa i należy po niej się spodziewać ewentualnych materiałów i recenzji dziennikarskich? Obstawiam, że to nie jest miejsce na FP2? Może PAX East? Macie jakieś teorie?
|
|
|
|
178 Dołączył: 2010-09-09 Wpisów: 3 453
Wysłane:
27 lutego 2023 21:39:55
przy kursie: 628,00 zł
Moja teoria jest taka, że z kolejnym materiałem z FP2 nie muszą czekać na żadną dużą imprezę, tylko mogą go zaprezentować tak samo jak ten materiał z Vitriola :)
|
|
67 Dołączył: 2018-05-12 Wpisów: 308
Wysłane:
27 lutego 2023 21:44:48
przy kursie: 628,00 zł
aircanada15 napisał(a):tgolik, Bartas_Gda: mam rozumieć, że stawiacie tezę "rzut izometryczny jest przestarzały i się nie sprzedaje" ? :) ja odnosiłem się do tego, że będą mogli zacząć prace nad remake Widźmina. Co do rzutu izometrycznego się nie wypowiem bo nie mam tutaj żadnego zdania.
|
|
PREMIUM
248 Dołączył: 2009-06-08 Wpisów: 1 258
Wysłane:
27 lutego 2023 22:29:06
przy kursie: 628,00 zł
aircanada15 napisał(a):Interesujące... czyli gra single-player, która w pełnej wersji wyszła na Steam tuż przed Cyberpunkiem i uzbierała do tej pory 40% liczby komentarzy C2077 jest niszowa ? Tak. A cóż to za gra Bitów, co ma 250 tys komentarzy na STEAM? TWOM sam też kupiłem, za dyszkę, jako cegiełkę dla Ukrainy. Nie instalowałem jednak, bo nie moje klimaty.
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
27 lutego 2023 22:29:10
przy kursie: 628,00 zł
Bergman napisał(a):aircanada15 napisał(a):tgolik, Bartas_Gda: mam rozumieć, że stawiacie tezę "rzut izometryczny jest przestarzały i się nie sprzedaje" ? :) Oczywiście, że to niszowy gatunek i sprzedaje się co najwyżej średnio. Wyjątkiem są serie Baldur's Gate czy Pathfinder, ale bardzo dobrych gier w tym gatunku i zarazem z mocną sprzedażą jest jak na lekarstwo. Produkt od 11bit na pierwszy rzut oka niczym nie zachwyca, a wręcz przeciwnie. Wystarczy popatrzeć jaką popularnością cieszy się Mutant Year Zero:Road to Eden - produkt porządnie zrobiony. Takich gier trochę jest i przeważnie one mają sprzedaż ze średniego segmentu. Przecież nawet szef studia Obsidian odpowiedzialnego za serię Pillars of Eternity narzekał w jednym z wywiadów, że wolałby aby gra miała już gorsze oceny, a znacznie większą sprzedaż aniżeli na odwrót. Pillars of Eternity to również udana seria mimo słabej sprzedaży. Sądzisz, że 11bit zrobi coś lepszego w tym segmencie od Obsidian ? To jest kolejna dosyć mierna zapowiedź od 11bit, a oczekiwania akcjonariatu już dawno temu przebiły sufit. Wystarczy popatrzeć na reakcje ludzi w komentarzach pod tym trailerem. Ja nie wiem czym tu się zachwycać. Poczytaj jakie były oczekiwania co do TWOM. Sam nie zakładałem takiego sukcesu. Liczyłem, że gra da zarobić a kurs może podwoi się. Byli tacy którzy weszli z całym kapitałem. Nie wiadomo kto ma rację. Ważne aby gra była możliwie jak najlepsza. Przykładem jest Invincible. Planowali wydać już dawno a dzięki współpracy z 11bit mogą sobie pozwolić na odpowiednie dopracowanie gry. zasoby finansowe Bitów pozwalają na spokojną pracę nad projektami. Tak było już przy FP. Tak samo teraz FT ma komfort i mogą spokojnie pracować. Rkipa ma spore doświadczenie nie tylko z CDR. Nie bez powodu CDR podpisał umowę na prace na Wiedźminem. Wydawca dopilnuje aby gra była na odpowiednim poziomie .....a jak się sprzeda to już inny temat. Nikt nie zakłada wielu milionów sprzedaży ale raczej spółka zarobi na kolejną produkcję. Mnie zadowoli sprzedaż na poziomie powyżej 60% sprzedaży FP. Jest szansa na sporo więcej. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
PREMIUM
248 Dołączył: 2009-06-08 Wpisów: 1 258
Wysłane:
27 lutego 2023 22:32:55
przy kursie: 628,00 zł
Bartas_Gda napisał(a):aircanada15 napisał(a):tgolik, Bartas_Gda: mam rozumieć, że stawiacie tezę "rzut izometryczny jest przestarzały i się nie sprzedaje" ? :) ja odnosiłem się do tego, że będą mogli zacząć prace nad remake Widźmina. Co do rzutu izometrycznego się nie wypowiem bo nie mam tutaj żadnego zdania. A mi też głównie chodziło o to, że gra z rzutem izometrycznym jest stosunkowo mało praco i czasochłonna więc szybciej ruszą do pracy nad Remake Wiedźmina.
Edytowany: 27 lutego 2023 22:38
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
27 lutego 2023 23:51:20
przy kursie: 628,00 zł
Bergman napisał(a): Oczywiście, że to niszowy gatunek i sprzedaje się co najwyżej średnio. Wyjątkiem są serie Baldur's Gate czy Pathfinder, ale bardzo dobrych gier w tym gatunku i zarazem z mocną sprzedażą jest jak na lekarstwo.
tgolik napisał(a): Tak. A cóż to za gra Bitów, co ma 250 tys komentarzy na STEAM? TWOM sam też kupiłem, za dyszkę, jako cegiełkę dla Ukrainy. Nie instalowałem jednak, bo nie moje klimaty.
tgolik: zarzuciłeś nowej grze 11Bit, że operowanie rzutem izometrycznym obniży 10-krotnie potencjał sprzedażowy gry(dosłownie oczekiwania inwestorów, ale nie oszukujmy się, że to coś innego). Bergman jak widać podłapał temat "niszowego gatunku". Panowie oczywiście nie operują faktami, tylko własnym przeświadczeniem. Czy rzut izometryczny w grze ( nowe IP, bez multiplayer) rzeczywiście skazuje ją na bycie średniakiem ? Hades: premiera EA w Epic Store z końcem 2018, rok później na Steam. Sprzedaż 700 tys. kopii do momentu debiutu pełnej wersji we wrześniu 2020. Przy starcie full release 300k egzemplarzy w 72h. To ostatni oficjalny komunikat odnośnie sprzedaży. Obecnie 200 tysięcy komentarzy na Steam (z tego 90% po wyjściu z EA), co oznacza w przybliżeniu 6-7 milionów kopii. Świetna sprzedaż na Nintendo Switch (opierając sie na rankingach bestsellers), Playstation i Xbox (z okresem w GamePass). W przypadku PS i Xbox szacunki możemy wykonać, posiłkując się ''player achievements". Sumarycznie, można założyć około 10 mln sprzedanych kopii w ciągu dwóch i pół roku. To tyle ode mnie, jeśli chodzi o niską ocenę potencjału dowolnej gry ze względu na oparcie rozgrywki na rzucie izometrycznym.
Edytowany: 27 lutego 2023 23:52
|
|
PREMIUM
248 Dołączył: 2009-06-08 Wpisów: 1 258
Wysłane:
28 lutego 2023 00:46:11
przy kursie: 628,00 zł
aircanada15 napisał(a): Hades: premiera EA w Epic Store z końcem 2018, rok później na Steam. Sprzedaż 700 tys. kopii do momentu debiutu pełnej wersji we wrześniu 2020. Przy starcie full release 300k egzemplarzy w 72h. To ostatni oficjalny komunikat odnośnie sprzedaży. Obecnie 200 tysięcy komentarzy na Steam (z tego 90% po wyjściu z EA), co oznacza w przybliżeniu 6-7 milionów kopii. Świetna sprzedaż na Nintendo Switch (opierając sie na rankingach bestsellers), Playstation i Xbox (z okresem w GamePass). W przypadku PS i Xbox szacunki możemy wykonać, posiłkując się ''player achievements". Sumarycznie, można założyć około 10 mln sprzedanych kopii w ciągu dwóch i pół roku. To tyle ode mnie, jeśli chodzi o niską ocenę potencjału dowolnej gry ze względu na oparcie rozgrywki na rzucie izometrycznym.
Badzmy powazni. Szansa na bycie drugim Hadesem dla nowej marki jest jak 1:10 000. Oczywiscie, dla tej gry o trudnej do zapamietania nazwie, nie jest to szansa zerowa.
Edytowany: 28 lutego 2023 00:50
|
|
|
|
178 Dołączył: 2010-09-09 Wpisów: 3 453
Wysłane:
28 lutego 2023 00:49:11
przy kursie: 628,00 zł
Co do premiery to zobaczcie jakie są daty powstania assetów: https://steamdb.info/app/1684350/Przesunięcie tego trailera nie musi zatem oznaczać premiery w przyszły roku, o czym już dyskutowaliśmy.
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
28 lutego 2023 01:03:18
przy kursie: 628,00 zł
tgolik: a gdzie ja niby napisałem, że Thaumaturge ma się sprzedać jak czołowy izometryczny indyk ? Jedyne co wynika z mojego postu, to fakt jak bardzo się mylisz/mylicie w postrzeganiu widełek sprzedażowych danego tytułu ze względu na zastosowaną w nim grafikę.
|
|
87 Dołączył: 2020-01-06 Wpisów: 202
Wysłane:
28 lutego 2023 09:06:09
przy kursie: 647,00 zł
aircanada15 napisał(a):Czy rzut izometryczny w grze ( nowe IP, bez multiplayer) rzeczywiście skazuje ją na bycie średniakiem ? Hades: premiera EA w Epic Store z końcem 2018, rok później na Steam. Anomalię traktujesz jako punkt odniesienia. Poza tym produkt od Fool's Theory to nie jest klon Diablo, ani gra akcji. Turowe gry RPG z rzutem izometrycznym, które mogą się pochwalić mocną sprzedażą są wyjątkiem, a nie standardem. Odnoszę wrażenie, że wszystko czego 11bit nie dotknie interpretowane jest jako dotyk Midasa wbrew wyraźnym sygnałom, że rzeczywistość może być zgoła odmienna.
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 244
Wysłane:
28 lutego 2023 10:41:50
przy kursie: 647,00 zł
Bergman napisał(a):
Anomalię traktujesz jako punkt odniesienia. Poza tym produkt od Fool's Theory to nie jest klon Diablo, ani gra akcji. Turowe gry RPG z rzutem izometrycznym, które mogą się pochwalić mocną sprzedażą są wyjątkiem, a nie standardem. Odnoszę wrażenie, że wszystko czego 11bit nie dotknie interpretowane jest jako dotyk Midasa wbrew wyraźnym sygnałom, że rzeczywistość może być zgoła odmienna.
Wyjątek potwierdza regułę. A tak na serio. Piszecie o prognozach. To są szacunki i każdy ma prawo do własnych założeń, które zweryfikuje rynek.
|
|
19 Dołączył: 2019-01-27 Wpisów: 162
Wysłane:
28 lutego 2023 11:07:19
przy kursie: 647,00 zł
Moje wrażenie pozytywne, jest ciekawy pomysł. Oczywiście nie ma się co oszukiwać, nie jestem obiektywny bo jakieś akcje bitów mam.
Patrząc na reakcję rynku to szału nie ma, ot kolejna gierka AA z niezbyt medialnego nurtu :))
|
|
PREMIUM
248 Dołączył: 2009-06-08 Wpisów: 1 258
Wysłane:
28 lutego 2023 11:51:09
przy kursie: 647,00 zł
Trochę niepokoi chłodne przyjęcie gry w komentarzach na ppe.pl i gry-online.pl.
|
|
178 Dołączył: 2010-09-09 Wpisów: 3 453
Wysłane:
28 lutego 2023 11:54:22
przy kursie: 647,00 zł
Z kolei na Twitter gra została przyjęta bardzo pozytywnie.
|
|
PREMIUM
248 Dołączył: 2009-06-08 Wpisów: 1 258
Wysłane:
28 lutego 2023 12:09:57
przy kursie: 647,00 zł
topfacet napisał(a):Z kolei na Twitter gra została przyjęta bardzo pozytywnie. Na Twitterze masz samych poklepujących się po plecach inwestorów. Na wymienionych przeze mnie portalach masz graczy.
|
|
166 Dołączył: 2016-01-17 Wpisów: 1 141
Wysłane:
28 lutego 2023 12:36:32
przy kursie: 647,00 zł
Gry z wydawnictwa jakoś nigdy nie traktowałem jako coś więcej niż dodatek do podstawowej działalności producenckiej 11bit, a zyski mogą wynikać z efektu skali. Nie oszukujmy się, ale trudno było oczekiwać za takie pieniądze gry AAA. To co pokazali, to i tak chyba więcej niż można się spodziewać po grach z wydawnictwa (podobnie "Niezwyciężony"). Gamechangerem będą gry własne wydawane systematycznie. I na nie czekam przede wszystkim. Cieszmy się, że rynek reaguje bardzo pozytywnie, a nie rozdzierajmy szat.
|
|
PREMIUM
248 Dołączył: 2009-06-08 Wpisów: 1 258
Wysłane:
28 lutego 2023 13:27:10
przy kursie: 647,00 zł
Gry z wydawnictwa sprzedawane cyfrowo to oczywiście nieco lepszy interes niż sprzedaż gier fizycznych, z których ostatecznie przed laty zrezygnował CD Projekt. Jednak i tak trzeba traktować taką działalność na zasadzie "na waciki".
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.