PARTNER SERWISU
vmzvmtkb
553 554 555 556 557
przemekost
2
Dołączył: 2017-12-01
Wpisów: 28
Wysłane: 5 października 2023 17:49:56 przy kursie: 118,75 zł
Tutaj nawet jakby wpadli z informacja sprzedalo sie 5 mln kopii to kurs i tak by lecial w dol. Problem jest glebiej a mianowicie cykl produkcyjny i obawy ze przez wiele lat tu sie "nic" nie bedzie dzialo.

Rufusinski
119
Dołączył: 2021-01-14
Wpisów: 512
Wysłane: 5 października 2023 17:57:30 przy kursie: 118,75 zł
Dlaczego w takim razie nie bija w ten beben? Standardowo jeszcze mozna dorzucic wzrost kosztow produkcji, ryzyko opoznien z tytulu przejscia na nowy silnik, czy cokolwiek sensownego.
Ale prosciej chyba po prostu wmawiac, ze biale jest czarne.
Edytowany: 5 października 2023 18:08

randomdziad
27
Dołączył: 2020-12-23
Wpisów: 108
Wysłane: 5 października 2023 19:39:22 przy kursie: 118,75 zł
koszty dodatku naprawde spore, jak sprzedadza 4-5m kopii to mniej wiecej styknie zeby sie zwrocilo ale gdzie zyski na kolejne puste lata ? Dlatego wlasnie drugie DLC mialo sens...
Dodatkowo informacja ze kicinski odda zarzadzanie spolka Badowskiemu to nie jest dobra wiadomosc, ale to juz moja czysto prywatna opinia co do jego osoby.


przemekost
2
Dołączył: 2017-12-01
Wpisów: 28
Wysłane: 5 października 2023 19:54:11 przy kursie: 118,75 zł
Koszty duze, a tu jeszcze zapowiedzi naprawde wielkich podwyzek dla deweloperow, bo jak dobrze zrozumialem to wspominali o 27% (jak sie myle to poprawcie prosze).

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 5 października 2023 20:13:53 przy kursie: 118,75 zł
Do końca roku dodatek powinien osiągnąć 5 mln. Potem może jeszcze z 1 mln solo. A w kolejnych latach dobije do tego jeszcze ze 20 mln w pakiecie z CP2077.

imp-p
81
Dołączył: 2021-04-13
Wpisów: 353
Wysłane: 5 października 2023 20:31:08 przy kursie: 118,75 zł
w mojej opinii jest bardzo źle i według mnie szybko przywitamy 99zł a pewnie przebijemy może i 50 zł. Tłumacze już dlaczego. Po pierwsze kiepska sprzedaż DLC mamy 3 mln kopii co daje około 240 mln zł przychodu a gdzie dopiero dochód. Dzisiaj sprzedaż DLC nawet nie pokryła kosztów produkcji. Kolejny bardzo zły czynnik to koszt produkcji prawie 300 mln za dodatek widać że koszty rosną lawinowo. W tym tempie za chwilę kasa będzie pusta. Bo jeśli taki dodatek pochłania 300 mln to wiedźmin 4 bedzie kosztował 2 -3mld zł. I jeszcze ten film znów kolejne koszty taki worek bez dna. Na chwilę obecną w firmie dzieje się źle nawet prezes rezygnuje z kasą coraz gorzej a na horyzoncie nie mamy nic nowego. Cd produkuje gry za wolno. Dodatek robili uwaga 3 lata to wiedzmina 4 możemy się spodziewać za 7 lat? A co przez te 7 lat ?. Fundusze bedą teraz powoli odkupywać akcje np przez rok więc nie będzie to miało żadnego wpływu na kurs.
Edytowany: 5 października 2023 20:38

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 5 października 2023 20:42:00 przy kursie: 118,75 zł
No i widzisz @imp-p, że Twoje poprzednie szacunki były oderwane od rzeczywistości. 3 mln egz. na premierę, to naprawdę bardzo dużo. Mówisz "taki dodatek" nie biorąc pod uwagę, że jest to gra większa niż Spiderman na PS5 i dużo większa niż Last of Us czy Uncharted 4.
To, że widzisz w ekranizacji zagrożenie a nie szansę już w ogóle jest zdumiewające.
Edytowany: 5 października 2023 20:43

imp-p
81
Dołączył: 2021-04-13
Wpisów: 353
Wysłane: 5 października 2023 20:50:08 przy kursie: 118,75 zł
tgolik napisał(a):
No i widzisz @imp-p, że Twoje poprzednie szacunki były oderwane od rzeczywistości. 3 mln egz. na premierę, to naprawdę bardzo dużo. Mówisz "taki dodatek" nie biorąc pod uwagę, że jest to gra większa niż Spiderman na PS5 i dużo większa niż Last of Us czy Uncharted 4.
To, że widzisz w ekranizacji zagrożenie a nie szansę już w ogóle jest zdumiewające.



Powiedz mi czy my rozmawiamy o tej samej spółce ?? . CD ma wartość dzisiaj 12 mld zł a sprzedaje dodatek który nie pokrywa kosztów. Nawet niech sprzedadzą 2 razy tyle to zakładając spadek ceny za dodatek to ile zarobią na czysto 200 mln zł przy kapitalizacji 12 mld zł .przy takiej kapitalizacji spółka ma zarabiać konkretne pieniądze a nie takie drobne. Taką sprzedaż to może robić PCF a nie CD. Dla mnie Cd produkuje za wolno gry. Tworzy jakieś studnia w USA nowe siedziby koszty rosną tempo produkcji spada to źle wróży. Widzę w ekranizacji zagrożenie bo nie wiemy kto ma na to dać pieniądze a tak produkcja S-F jest mega kosztowna. Dzisiaj Cd ma w kasie 2 mld niech przez 4 lata wpłynie ekstra 1 mld. To daje nam 3 mld zł a mamy wiedzmina 4 hadara polarisa film nową siedzibę znaczący wzrost wynagrodzeń. Więc kasy na bank braknie i będzie trzeba brać kredyty.
Edytowany: 5 października 2023 20:55

bbartt
7
Dołączył: 2010-11-25
Wpisów: 106
Wysłane: 5 października 2023 20:52:04 przy kursie: 118,75 zł
ktos z was estymował ile z tych 99 zl ze steam przypada na cdp? bo rozumiem, że z goga 100% : )

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 5 października 2023 20:55:33 przy kursie: 118,75 zł
STEAM zabiera 20% przy obrotach jakie generują gry Redów.


trtr
9
Dołączył: 2019-01-10
Wpisów: 101
Wysłane: 5 października 2023 21:03:34 przy kursie: 118,75 zł
Czyli nie znamy pełnej liczby sprzedanych kopii PL. Podali tylko okres tygodnia, a nic nie wiemy o preorderach.

Cytat:
Zarząd spółki CD PROJEKT S.A. z siedzibą w Warszawie ("Spółka"), w oparciu o raporty cyfrowych platform dystrybucyjnych informuje, że do końca pierwszego tygodnia od premiery, tj. do dnia 3 października 2023 roku włącznie, gracze kupili ponad 3 miliony kopii dodatku do gry Cyberpunk 2077: Widmo Wolności (Phantom Liberty) na wszystkich dostępnych platformach sprzętowych.


www.stockwatch.pl/komunikaty-s...



tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 5 października 2023 21:07:08 przy kursie: 118,75 zł
To oczywiste, że te 3mln. to całkowita sprzedaż, łącznie z preorderami.

RadekzWrocka
3
Dołączył: 2023-06-21
Wpisów: 4
Wysłane: 5 października 2023 21:07:28 przy kursie: 118,75 zł
Chwalili się usprawnieniem procesu produkcji i uzyskali know how jak unikać problemów a przez to nie wydłużać dostarczania produktu. CDRed jest stosunkowo młodym zespołem i opracował własne know how, zwarty zespół programistów z Polski i utalentowanych ludzi to spory kapitał. Pomijacie też fakt opierania się na oryginalnych grach i treściach a nie zmieniania wyłącznie layoutu. Generalnie wytwarzają nową markę, zakładam że 10 lat temu w Japoni nikt nie słyszał o Wiedźminie a teraz każdy patrzy co jeszcze "wymyślą" i z otwartością i zaufaniem ludzie sięgną po ich gry, które są formą sztuki. Drogi rozwoju są różne a częstotliwość wydawania gry jak powiedział Maciej zależy od ambicji i stopnia skomplikowania gry, treści itp. Największym wałem jaki się kręci i moim zdaniem KNF powinien coś z tym zrobić to granie "against the box" Czyli ktoś kto faktycznie gra na long pożycza akcje i obniża kurs, nie pozwalając na naturalne wzrosty w zależności jak reaguje faktyczny rynek. Do tego fora są zalewane ogromną ilością postów często fałszywych. W dniu obniżania kursu pojawiło się 400 wątków jak to teraz będzie spadało, nagabujących na sprzedaż akcji na "Bankier". Ja jako mały udziałowiec uważam że taka polityka szastania akcjami zagraża reputacji spółki itp. Obecnie nikt nie wie czy będzie rosło, czy malało bo to zależy w którą stronę pociągną więksi gracze wajchę. Co do cyklu życia gry wiedźmin od pięciu lat się cieszy się popularnością, podstawowy RPG - must have. Cyberpunk z każdym rokiem będzie bardziej dostępny nie tylko dla entuzjastów ale i tych co nie chcą tysięcy wydawać na kartę graficzną - czy choćby dostępność na konsole nowych generacji. Co do kursu To zbijanie kursu i zbieranie akcji, zniechęcenie małych udziałowców moim zdaniem się odbywa. Czy będzie rosło? Nauczyłem się jednego powiedzenia. Na bananowej wszystko jest możliwe. Brakuje skupu żeby postawić kropkę nad i. Wyrzucenie 200 tys akcji obniżyło kurs o 25 - 30 zł, wyrzucenie ich w krótkim czasie na rynek, kiedy w większości każdy już miał nasycone portfele powoduje ten dołek. Ale inwestorzy spokojnie czekają.

trtr
9
Dołączył: 2019-01-10
Wpisów: 101
Wysłane: 5 października 2023 21:11:27 przy kursie: 118,75 zł
tgolik napisał(a):
To oczywiste, że te 3mln. to całkowita sprzedaż, łącznie z preorderami.



Na pewno? Wyraźnie mówi "sprzedaż za okres pierwszego tygodnia od premiery". Premiera była 26 września.

www.youtube.com/watch?v=KMVvoY...
Edytowany: 5 października 2023 21:13

imp-p
81
Dołączył: 2021-04-13
Wpisów: 353
Wysłane: 5 października 2023 21:28:09 przy kursie: 118,75 zł
Rynek już pisze o porażce CD. O tym jak mizerna jest sprzedaż oraz jak dużo kosztował dodatek. Więc pokrywa się to z moimi przemyśleniami

Antyweb pisze
Cytat:
CD Projekt wydał 370 mln zł na Widmo Wolności, sprzedał tylko 3 mln sztuk Widmo wolności kosztowało krocie

Podczas konferencji poruszono również kwestię kosztów. Produkcja samego dodatku Widmo wolności pochłonęła 275 milionów złotych, a jego promocja na całym świecie kolejne 95 milionów. W sumie zatem stworzenie dodatkowych 20 godzin rozrywki w świecie Cyberpunka 2077 kosztowało 370 milionów złotych. Biorąc pod uwagę sprzedaż dodatku na poziomie 3 milionów sztuk, spółka jest jeszcze daleko od wyjścia chociażby "na zero". Dodatek wyceniony został na 30 USD/99 zł, co po odliczeniu prowizji sięgających nawet 30% oznacza, że na każdej kopii zarabia około 70-80 zł. Jak łatwo policzyć o zwrocie kosztów można mówić dopiero przy 5 milionach sprzedanych egzemplarzy, co prawdopodobnie nie nastąpi nawet do końca tego roku.


Cytat:
Podczas konferencji wspomniano też, że na cały proces poprawy gry, czyli wersję na konsole nowej generacji, a później na aktualizację 2.0, która pojawiła się we wrześniu, wydano 178 mln złotych. Tym samym w wydatki na Cyberpunka 2077 w ostatnich miesiącach przekroczyły pół miliarda złotych. To koszt jaki CD Projekt poniósł aby poprawić swoją reputację wśród graczy. Niestety nie spodobało się to akcjonariuszom, kurs akcji spółki po ujawnieniu tych informacji o godzinie 16:00 wręcz zanurkował i spadł dzisiaj o ponad 6%. Od dnia premiery dodatku przecena sięga już 20% i póki nie pojawią się informacje na temat nowych gier, trend raczej się nie zmieni.



Przykro mi to pisać ale CD poniosło porażkę i źle to wróży na przyszłość

LINK do Antyweb
Edytowany: 5 października 2023 21:31

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 5 października 2023 21:37:18 przy kursie: 118,75 zł
Ale sobie znalazłeś źródło. xD

halflife
0
Dołączył: 2011-01-10
Wpisów: 13
Wysłane: 5 października 2023 21:43:55 przy kursie: 118,75 zł
99 zł to cena w Polsce, w strefie euro to 29,99€, czyli ~138zł, w USA $29.99 ~131 zł, w Japonii ¥ 4309 ~ 127 zł.

szarlej81
178
Dołączył: 2020-08-12
Wpisów: 1 398
Wysłane: 5 października 2023 21:48:47 przy kursie: 118,75 zł
imp-p napisał(a):

Antyweb pisze
Cytat:
Jak łatwo policzyć o zwrocie kosztów można mówić dopiero przy 5 milionach sprzedanych egzemplarzy, co prawdopodobnie nie nastąpi nawet do końca tego roku.


Skoro konsensus zakładał coś około 4 mln kopii do końca roku a oni w tydzień od premiery mają już 3mln to skąd założenie, że do końca roku nie sprzedadzą 5 mln? Zwłaszcza, że najlepszy dla branży okres w roku mamy dopiero przed sobą?



Cytat:

Przykro mi to pisać ale CD poniosło porażkę i źle to wróży na przyszłość


Tak z ciekawości co musiałby zrobić CDR abyś uznał to za sukces i dobrą wróżbę na przyszłość?
Edytowany: 5 października 2023 21:48

Mati8211
10
Dołączył: 2013-05-18
Wpisów: 28
Wysłane: 5 października 2023 23:43:10 przy kursie: 118,75 zł
imp-p napisał(a):
w mojej opinii jest bardzo źle i według mnie szybko przywitamy 99zł a pewnie przebijemy może i 50 zł. Tłumacze już dlaczego. Po pierwsze kiepska sprzedaż DLC mamy 3 mln kopii co daje około 240 mln zł przychodu a gdzie dopiero dochód. Dzisiaj sprzedaż DLC nawet nie pokryła kosztów produkcji. Kolejny bardzo zły czynnik to koszt produkcji prawie 300 mln za dodatek widać że koszty rosną lawinowo. W tym tempie za chwilę kasa będzie pusta. Bo jeśli taki dodatek pochłania 300 mln to wiedźmin 4 bedzie kosztował 2 -3mld zł. I jeszcze ten film znów kolejne koszty taki worek bez dna. Na chwilę obecną w firmie dzieje się źle nawet prezes rezygnuje z kasą coraz gorzej a na horyzoncie nie mamy nic nowego. Cd produkuje gry za wolno. Dodatek robili uwaga 3 lata to wiedzmina 4 możemy się spodziewać za 7 lat? A co przez te 7 lat ?. Fundusze bedą teraz powoli odkupywać akcje np przez rok więc nie będzie to miało żadnego wpływu na kurs.


No tak najlepiej to jak by nic nie robili. Nie wiem czy ty na serio na poważnie czy tylko przylazłeś z forum bankiera durnia z siebie porobić. Dodatek do cyberpunka robili 2 lata przechodząc jeszcze zmiany w firmie na nową metodologie pracy. Do tak pory gry średnio robili co 4 lata a wieśka już tłuką z 1.5 roku.
Twoje dramatyzowanie co do tego ze chcą wypuscic film/serial to zostawie bez komentarza. Rozumiem ze zrobienie Edgerunners to tez była strata kasy I lepiej jak by szaszyli ten chajs w materacu. Tak na marginesie ja z tej konferencji rozumiem ze szykuje sie kolejne anime tylko jeszcze nie mogą o tym mówić.

bankrucik
140
Dołączył: 2011-03-26
Wpisów: 4 899
Wysłane: 5 października 2023 23:56:07 przy kursie: 118,75 zł
żartując...

no czasami lepiej jest jak się nic nie robi..Whistle
a tak na poważnie to chyba jednak część inwestorów "boli" wysokość wydatków w stosunku do spodziewanych wpływów


a będą premie motywacyjne dla zarządu?


Brak kary w przeszłości rozzuchwala na przyszłość..

teraz również na twitter.com

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE CDPROJEKT
  • Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco
    Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco

    We wtorek giełda w Warszawie wykonała zdecydowany zwrot w górę i wybroniła się przed 5. spadkową sesją z rzędu. W środę strona popytowa idzie za ciosem i ale finalnie o losach całej sesji i tak najprawdopodobniej zdecyduje reakcja na decyzję RPP i na dane z rynku pracy w USA. W centrum uwagi są dziś Allegro, Vercom i Asseco Poland.

  • 10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas
    10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas

    We wrześniowej odsłonie portfela BM BNP Paribas analitycy stawiają na dotychczasowe spółki, czyli liderów i czołowych graczy w swoich branżach. Oto jak oceniają wyniki za II kwartał poszczególnych top picks i ich perspektywy.




553 554 555 556 557

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,198 sek.

uqwmsaip
cvzemfrx
hileyzqg
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
wtuyqied
hhywypqp
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat