tgolik napisał(a):Ale tak właśnie robi się gry - Edgerunners o 50% podniósł sprzedaż Cyberpunka w 2022 roku.
Do takich działań oczywiście potrzebny jest olbrzymi backoffice - w CDR jest większy niż cały 11 Bit.
CDR ma pełną kontrolę nad spójnością franczyzy Cyberpunk 2077 ale realizację projektów czy oferowanych produktów powierzają zewnętrznym podmiotom (jak choćby Kosik pisząc książkę miał pełną swobodę ale w ramach lore Night City).
11 Bit też powinien uderzyć z gotowym scenariuszem do fachowców od seriali i sfinansować go (zamiast topić pieniądze w jakichś Indikach).
No to wiadomo teraz co w CDP robiło te 300 osób. Zamiast tworzyć grę to w 2021-2022 zajmowali się tworzeniem filmu.
To już wiadomo kto przepala tą kasę w spółce....
Chyba na jakiś czas poczuli się jak w Hollywood ...
To ja już wolę aby robili gry. To prawda, że film podniósł sprzedaż CP a W3 chyba jeszcze bardziej. Jednak strata 2 lat na tworzenie filmu który zarobi dla spółki 500mln podwyższając sprzedaż przez 2 lata to strata. 2 lata opóźnienia realizacji gry daje stratę 2mld licząc, że spółka zarobi na grze po 1mld przez 2 lata.
Tak wiec jak widać można różnie interpretować tworzenie filmów przez spółki growe.
Mam przekonanie, że fachowcy taki film zrobili by dużo szybciej ..... a pewnie i taniej.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)