PARTNER SERWISU
gptcxvie
67 68 69 70 71
norbert80
17
Dołączył: 2014-10-30
Wpisów: 461
Wysłane: 2 lutego 2024 09:18:18 przy kursie: 65,80 zł
Ogromne sznase na przejecie przez Orlen niemieckiej Rafinerii w Schwedt

www.money.pl/gospodarka/niemcy...

Adagio
48
Dołączył: 2014-08-08
Wpisów: 843
Wysłane: 2 lutego 2024 10:55:03 przy kursie: 65,80 zł
Biorac pod uwage lokalizacje rafinerii Schwedt i jej uzaleznienie od Polski (ropociag) bylo by logiczne, zeby to Orlen przejal te udzialy.. Na marginesie Rosnieft ma 54% a nie 64%...
Tylko to trzeba zrobic z glowa... niemieccy (zieloni) politycy maja jasne wyobrazenie w jakim kierunku ma sie rozwijac ta rafineria... zwiekszenie produkcji wodoru i neutralnosc klimatyczna... to bedzie kosztowalo miliardy euro i jezeli Orlen chce w to wejsc to musi twardo wynegocjowac wsparcie niemieckiego rzadu w postaci dofinansowania inwestycji, itd... inaczej bedzie to studnia bez dna... niszczarka pieniedzy...

le rom
214
Dołączył: 2010-01-20
Wpisów: 2 209
Wysłane: 2 lutego 2024 12:26:51 przy kursie: 65,80 zł
angry3 ..Fale wezbrane aż do wytrzymałości - no cóż mamy obraz gry na emocjach różnymi narracjami wokół PKN. Namieszać tak poplątać, aby drobny się w niczym nie połapał a ci lepiej poinformowani ...... (?)
Każdy śledził, a nawet niektórzy wyceniali LTS i znają parytety przy fuzji z PKN. Zda się tu bardziej skorzystali akcjonariusze LTS niż akcjonariusze spółki PKN. Wycena dotyczy zasadniczo: czasu , miejsca, koniunktury i okoliczności co do przyszłości. Zatem nie sposób uchwycić wszystkich niuansów wyceny po latach.
Prawnicy dochodzą procedur a ekonomiści zasadności. Wskażcie mi cel a argumenty się znajdą - żelazna zasada woluntaryzmu.

Co do rafinerii Schwedt- tu jestem sceptyczny. Czy można wchodzić w coś, gdzie ostateczne decyzje strategiczne podejmuje ktoś z zewnątrz - rząd niemiecki - oto jest pytanie. Z rynku niemieckiego firmy przenoszą się do Chin, a więc poza obszar UE.
Im bardziej zaraza klimatyczna będzie się rozrastać, tym bardziej UE będzie stawać się skansenem, muzeum odchodzącej epoki. A świat pójdzie swoją drogą.
Dla ORLENU niezbędna jest mądra Głowa i stabilność decyzji politycznych. Nagonki, łajanie, kłamstwa i półprawdy nikomu nie służą i także ORLEN -owi.


norbert80
17
Dołączył: 2014-10-30
Wpisów: 461
Wysłane: 2 lutego 2024 15:53:09 przy kursie: 65,80 zł
Kurs Orlenu za Obajtka spadł 40% plus inflacja...Więc jest co odrabiać wskaźnik C/Z to ok 2,5

businessinsider.com.pl/biznes/...


1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 243
Wysłane: 2 lutego 2024 19:49:34 przy kursie: 65,80 zł
norbert80 napisał(a):
Kurs Orlenu za Obajtka spadł 40% plus inflacja...Więc jest co odrabiać wskaźnik C/Z to ok 2,5

businessinsider.com.pl/biznes/...



Popatrz na kapitalizację Orlenu i na to ile zwiększyła się liczba akcji, wtedy przekonasz się, że pisanie o 40%+ inflacja spadku notowań jest nieuprawnione.

Porównywanie literatury do rzeczywistości zawsze daje "obiektywne wyniki"
Edytowany: 2 lutego 2024 19:57

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 2 lutego 2024 20:49:33 przy kursie: 65,80 zł
Fakty są takie: różnica między kursem akcji PKN w tygodniu objęcia fotela prezesa a dniem dymisji wynosi -14,09%

norbert80
17
Dołączył: 2014-10-30
Wpisów: 461
Wysłane: 2 lutego 2024 21:33:08 przy kursie: 65,80 zł
1ketjoW napisał(a):
[quote=norbert80]Kurs Orlenu za Obajtka spadł 40% plus inflacja...Więc jest co odrabiać wskaźnik C/Z to ok 2,5

businessinsider.com.pl/biznes/...



Popatrz na kapitalizację Orlenu i na to ile zwiększyła się liczba akcji, wtedy przekonasz się, że pisanie o 40%+ inflacja spadku notowań jest nieuprawnione.

Porównywanie literatury do rzeczywistości zawsze daje "obiektywne wyniki" przy calym szacunku Bloomberg i jego analitycy mają " Delikatnie pisząc" większą wiedzę. Kapitalizacja się zwiększyła i co z tego wynika dla akcjonariuszy ? Cierpliwości, są już kandydaci do Rady Nadzorczej zaproponowaninprzez Skarb Państwa oraz OFE NN...w poniedziałek raport NIK szczątkowy na początek...

norbert80
17
Dołączył: 2014-10-30
Wpisów: 461
Wysłane: 2 lutego 2024 21:40:47 przy kursie: 65,80 zł
akcje Orlenu, kosztowały 115, obecnie 65 więc o czym wy piszecie. Orlen, a właściwie jego wójt wciągnął spółkę w pomoc partii, wykonał szereg dziwnych ruchów wspólnie z zarządem. Od manipulacji cenami paliw na potrzeby partii przed wyborami, przez kupno gazet propagandowych, po fuzje w wyniku której pozbyto się za grosze rafineria, asfaltów oraz stacji w super wymianie 3 do jednego. W tym przypadku to już nie żarty, a poważne przestępstwo. Niegospodarność, szkoda wielkich rozmiarów to prawda, rzeczą niepewną jest tylko wielkość bakszyszu oraz dziwne decyzje zarządu oraz wkład członków rządu w tej sprawie, gdy nie wiadomo kto widział dokumenty i umowę przed jej podpisaniem. Śmierdzi to lewizną z daleka. Nie tylko sprzedaż części lotosu Arabom, ale i asfaltów, które również sprzedano za ułamek ich wartości, że o wymianach stacji nie wspomnę. A teraz pytanie co zrobi były już wójt Orlenu? Czy ucieknie z kraju, czy w 60. Bo zdawał i zdaje sobie sprawę z tego co zrobił i że było to sprzeczne z prawem.

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 2 lutego 2024 22:37:25 przy kursie: 65,80 zł
norbert80 napisał(a):
akcje Orlenu, kosztowały 115, obecnie 65 więc o czym wy piszecie.

Tydzień, w którym Obajtek objął fotel prezesa Orlenu zamknął się na poziomie 71,48 zł. Weź do ręki kalkulator i policz. Nie wiem dlaczego za punkt wyjścia bierzesz ATH. Równie dobrze można byłoby napisać, że za Obajtka cena akcji spadła o 56% - bo taki zjazd kurs rzeczywiście zaliczył w pierwszym roku covidu. I bynajmniej nie z powodu prezesa i jego działań. Można różnie oceniać jego prezesurę, ale wypadałoby przynajmniej pozory obiektywizmu zachować.

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 243
Wysłane: 2 lutego 2024 22:42:21 przy kursie: 65,80 zł
Ktoś z Was poza informacjami z prasy ma jakiś dostęp do informacji tj. osób które uczestniczyły w transakcji. Jeżeli nie to spokojnie trzeba poczekać na rozwój wypadków. Teraz jesteśmy w okresie przed wyborami samorządowymi i europejskimi.


1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 243
Wysłane: 2 lutego 2024 22:47:38 przy kursie: 65,80 zł
Cytat:

Porównywanie literatury do rzeczywistości zawsze daje "obiektywne wyniki" przy calym szacunku Bloomberg i jego analitycy mają " Delikatnie pisząc" większą wiedzę. Kapitalizacja się zwiększyła i co z tego wynika dla akcjonariuszy ? Cierpliwości, są już kandydaci do Rady Nadzorczej zaproponowaninprzez Skarb Państwa oraz OFE NN...w poniedziałek raport NIK szczątkowy na początek...


Dla akcjonariuszy wynika wyższa dywidenda.

Blooberg i jego analitycy w sprawie notowań akcji, liczby akcji spółki czy kapitalizacji mają taką samą wiedzę jak każdy, bo korzystają z danych publicznie dostępnych.

szarlej81
178
Dołączył: 2020-08-12
Wpisów: 1 398
Wysłane: 3 lutego 2024 08:05:43 przy kursie: 65,80 zł
Jeżeli doliczyć 17 złotych dywidendy wypłaconej przez Orlen za Obajtka to ktoś kto kupił akcje w momencie jego powołania i sprzedał w momencie ogłoszenia decyzji o jego odwołaniu byłby nawet 11% do przodu przed opodatkowaniem.

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 3 lutego 2024 21:11:53 przy kursie: 65,80 zł
Adagio napisał(a):
Biorac pod uwage lokalizacje rafinerii Schwedt i jej uzaleznienie od Polski (ropociag) bylo by logiczne, zeby to Orlen przejal te udzialy.. Na marginesie Rosnieft ma 54% a nie 64%...
Tylko to trzeba zrobic z glowa... niemieccy (zieloni) politycy maja jasne wyobrazenie w jakim kierunku ma sie rozwijac ta rafineria... zwiekszenie produkcji wodoru i neutralnosc klimatyczna... to bedzie kosztowalo miliardy euro i jezeli Orlen chce w to wejsc to musi twardo wynegocjowac wsparcie niemieckiego rzadu w postaci dofinansowania inwestycji, itd... inaczej bedzie to studnia bez dna... niszczarka pieniedzy...

Wszystko zależy od tego jakie plany ma rząd. Jeśli byłaby korelacja z trendem jaki wskazane aby został przyjęty w gospodarce to mógłby być strzał w 10.
Od pewnego czasu (kilka lat) jestem coraz większym zwolennikiem technologii wodorowej w komunikacji.
Auta elektryczne to moim zdaniem ... ale jest wiele opinii także z branży moto ... tylko technologia przejściowa.

Budowa fabryki Izery jak się okazało to porażka tak samo jak CPK. Nie chcę się pastwić ale zajmowali się tym tylko politycy a pierwsze skrzypce powinni mieć fachowcy.
Na "zgliszczach" niedoszłej Izery powinna powstać fabryka nie napiszę jakiej marki - ale aut wodorowych oraz dodatkowa fabryka ogniw. Powinno się postawić na błyskawiczny rozwój transportu osobowego i towarowego opartego o wodór.
Ta technologia dałaby potężnego kopa gospodarce.
Wraz z rosnącą produkcją ceny technologii mocno by spadły. Spodziewam się, że z ok 300 cena spadłaby po 2-3 latach do poziomu zbliżonego do 200tyś to napędziłoby sprzedaż.
Przy opracowaniu tanich technologii wodorowych paliwo mogłoby być nawet tańsze od benzyny to zachęciłoby do szybkiego przechodzenia na czyste paliwa.
Elektryki to kilka mln ton baterii litowych do utylizacji co roku. Potężne ilości energii, metalu od produkcji akumulatorów.
Chyba wielu umyka to, że ok 30mln samochodów + blisko 4mln ciężarówek wszystko napędzane prądem.
Prawie wszystkie nasze elektrownie są stare i wiele wymaga zastąpienia.
Pytanie ile dodatkowych elektrowni trzeba by zbudować aby zasilić transport.
Moim zdaniem to chore.
Napęd wodorowy dałby znacznie czystsze powietrze. Brak ołowiu, tlenków azotu i wiele innych. Brak szkodliwości litu i oszczędność ogromnej ilości energii i brak problemu utylizacji gór litu.

W takiej otoczce inwestycja w rafinerię mogłaby być strzałem w 10.
Pytanie czy czynniki rządowe mają głowę na karku i potrafią dokonać skoku cywilizacyjnego.
To właśnie z firm niemieckich były w ubiegłym roku o technologiach wodorowych.

Co więcej szef Toyoty nie wierzy w przyszłość elektryków. Można się spodziewać, że niebawem przemysł samochodowy także w Niemczech pójdzie w tym kierunku. Polska mogłaby być prekursorem zdrowej nowoczesnej technologii.
Coraz modniejsze stają się autobusy wodorowe także w Polsce.
Nastawienie na dużą produkcję wodoru moim zdaniem może dać także Orlenowi skok w przyszłość. Paliwa kopalne to przeszłość. Koniec jeszcze nie dziś ale za kilka lat będą "coraz mniej trendy".
Przed inwestycją warto przeanalizować jak szybki będzie rozwój transportu wodorowego.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 243
Wysłane: 3 lutego 2024 23:26:12 przy kursie: 65,80 zł
Nie czytałem raportu EY dotyczącego CPK. Z publikacji wynika że inwestycja zwróci się w 12 lat (co nie jest złą stopa zwrotu).
Dla mnie nie wygląda to bezsensu. Ciekawy pomysł na rozwój gospodarki. Obecnie lotnisko w Dreźnie w Niemczech ma większe przewozy lotnicze cargo niż wszystkie lotniska w Polsce. To już wskazuje na potencjał tego projektu.

Cytat:

Infrastruktura Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK) wygeneruje prawie 200 mld zł wpływów z przeładunków towarów do 2060 r., wynika z raportu firmy doradczej EY.


Cytat:
Obecnie aż 62 proc. cargo lotniczego z Europy Środkowo-Wschodniej jest wywożone ciężarówkami do lotnisk w Europie Zachodniej. Jak prognozuje IATA, że CPK w krótkim czasie może zdobyć nawet 20 proc. udziału w tym segmencie rynku w Europie Środkowo-Wschodniej – podkreślono w komunikacie.


www.google.com/url?sa=t&so...://forsal.pl/transport/lotnictwo/artykuly/9319522,cpk-przyniesie-setki-miliardow-zysku-wiadomo-kiedy-inwestycja-zwroci.html&ved=2ahUKEwiVv7iOmpCEAxUwLRAIHUaGBqIQFnoECAwQBQ&usg=AOvVaw0DQjC0vg55OsFwJ5an81ww

Edytowany: 3 lutego 2024 23:29

norbert80
17
Dołączył: 2014-10-30
Wpisów: 461
Wysłane: 4 lutego 2024 13:07:40 przy kursie: 65,80 zł
15 mld PLN które Orlen ( rząd)przeznaczył na mrożenie cen energii można było przeznaczy na dywidendę skorzystałby budżet ok 7,5 mld i miliony akcjonariuszy...wziąłbym to pod uwagę na przyszłość...

_olo_
30
Dołączył: 2014-05-08
Wpisów: 690
Wysłane: 5 lutego 2024 09:36:05 przy kursie: 65,42 zł
baks napisał(a):
Powinno się postawić na błyskawiczny rozwój transportu osobowego i towarowego opartego o wodór.
W tej sprawie mam podobne zdanie.

baks napisał(a):
Pytanie ile dodatkowych elektrowni trzeba by zbudować aby zasilić transport.

W kwestii elektryków , dorzuciłbym tylko, że w mojej opinii potrzeba by dodatkowo rozbudowanej i wydajnej sieci energetycznej.
Edytowany: 5 lutego 2024 09:36

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 5 lutego 2024 16:19:11 przy kursie: 65,42 zł
Mamy co najmniej 30 lat zaległości z rozbudowie sieci przesyłowych. W ciągu 10 lat raczej nie da się wyremontować starych sieci a moc przesyłowa do zasilania potrzeba co najmniej podwojenia przepustowości. Wiemy jakie są problemy z przyłączeniami prosumentów.
Tylko to pokazuje jak jesteśmy zacofani.
Budowa przyłączy o bardzo dużej mocy do wszystkich stacji ładowania to moim zdaniem 10 lat to za mało.
Koniec sprzedaży aut na paliwa to utopia. Być może w Niemczech, Holandii to możliwe.

W jakim kierunku idą inne kraje przykładem Szwecja gdzie wycofano się z benzyny z biokomponentami - mocno zmniejszono poziom dodatków a mieli bardzo wysokie.
Wypowiedzi szefów koncernów także pokazują, że potężne inwestowanie w sieci przesyłowe to błąd i wywalenie góry kasy.
Pytanie co zrobić za 20 lat z górą ok 30-40mln ton akumulatorów z osobówek i ciężarówek.
Potężna bomba ekologiczna.
Dodatkowym problemem jest ładowanie elektryków na osiedlach gdzie praktycznie nie ma możliwości ładowania.

Ja jestem zwolennikiem budowy zestawów elektro-wodorowych. Aby stacje mogły część wodoru produkować z ogniw solarnych na miejscu. Zmniejszy to ilość koniecznego transportu wodoru przynajmniej do czasu opracowania nowych tanich i bardzo wydajnych technik produkcji wodoru. Jednak to temat dla politechnik.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

pplk
3
Dołączył: 2009-01-10
Wpisów: 142
Wysłane: 6 lutego 2024 07:12:08 przy kursie: 65,42 zł
Kto pamięta prywatyzację Ciech za czasów PO-PSL? Co wtedy posłowi PiS wygadywali. Śledztwo było w sprawie straty skarbu państwa na kwotę 52 mln zł.

Teraz rozbieżność w wycenach sprzedaży Lotosu jest na 5 miliardów.
Tamta prywatyzacja Ciechu była na GPW, a tutaj nawet kontrolerzy NIK nie zostali wpuszczeni do spółki.

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 243
Wysłane: 6 lutego 2024 09:46:16 przy kursie: 65,84 zł
pplk napisał(a):
Kto pamięta prywatyzację Ciech za czasów PO-PSL? Co wtedy posłowi PiS wygadywali. Śledztwo było w sprawie straty skarbu państwa na kwotę 52 mln zł.

Teraz rozbieżność w wycenach sprzedaży Lotosu jest na 5 miliardów.
Tamta prywatyzacja Ciechu była na GPW, a tutaj nawet kontrolerzy NIK nie zostali wpuszczeni do spółki.


Ja pamiętam. Kulczyk na samym początku zrobił jedną rzecz. Skonsolidował całe zadłużenie dłużne w gamach grupy Ciech. W ten sposób na starcie zaoszczędził sporo pieniędzy na obsłudze zadłużenia. Wyceny jakie były robione nie zawierały wpływu tego postępowania na wyniki finansowe Ciechu.
Z tego co pamiętam przeciw doradcy prywatyzacyjnemu jakie doradzał podczas prywatyzacji oraz urzędnikom toczy się sprawa przed sądem.

Co do PKN Orlen. Spektakl wyborczy trwa. NIK nie miał dostępu do umów, bo nie został wpuszczony do Orlenu.

norbert80
17
Dołączył: 2014-10-30
Wpisów: 461
Wysłane: 6 lutego 2024 19:38:57 przy kursie: 65,84 zł
Podwyższenie Ratingu


https://stooq.pl/n/?f=1595875

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE PKNorlen



67 68 69 70 71

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,309 sek.

vrykzdaf
fdflzlkf
mqzzxreo
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
cmzrtuwq
vlxbmrjt
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat