PARTNER SERWISU
zjecorny
92 93 94 95 96
Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 10 lutego 2024 12:02:39 przy kursie: 13,50 zł
baks napisał(a):
Wygląda na to, że CDP powinien zacząć zwalniać ludzi zamiast zatrudniać.
Fajnie bo każdy w domu będzie mógł sobie zrobić taką grę jaka mu się zamarzy ...d'oh! Angel .


smiej sie smiej... ale duze firmy IT z USA już tną.
biznes.wprost.pl/technologie/i...

To samo tyczy się Ubisoftu czy innego Blizzarda
Dla inwestorów to dobry news, w końcu rozdęte do niemożliwości koszta produkcji gier spadną.
Prawie 20 mln złotych za prosty walking simulator to gruba przesada.

Firewatch, robiony w San Francisco, gdzie są najdrożsi programiści na świecie, kosztował 2.5 mln USD.
https://www.camposanto.com/about/

Co ciekawe zespół liczyl ok 10 osob, a grę skończono w 2 lata.
Edytowany: 10 lutego 2024 12:13

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 10 lutego 2024 12:20:39 przy kursie: 13,50 zł
Vox napisał(a):

smiej sie smiej... ale duze firmy IT z USA już tną.
biznes.wprost.pl/technologie/i...

Wiem coś o tym. Już w ubiegłym roku np. PayPal zrezygnował w Polsce z umów z firmami na weryfikację tożsamości klientów i zastąpił sztuczną inteligencją te usługi. Nie wiem czy wszystkie usługi ale przynajmniej znaczną część wiem o kilkuset etatach to sporo bo tylko w Polsce a takie usługi mieli w kilku krajach.. Więc to się dzieje. Jednak dobrą grę trudno sobie wyobrazić na dzień dzisiejszy. Co będzie za kilka lat nie wykluczam takiego scenariusza.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 10 lutego 2024 12:24

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 13 lutego 2024 15:58:41 przy kursie: 12,70 zł
bkar napisał(a):

Potwierdzam też, że z bólem serca sprzedałem <1% mojego pakietu STA. Absolutnie wierzę w tę firmę, zespół zarządczy i kreatywny, w nowy projekt, jak i rozwijanie i monetyzowanie The Invincible.


no i proszę, pan Bartosz Karasiński mówił że wszystko fajnie bo sprzedał przecież tylko malutki pakiet posiadanych akcji.
Dziś dokłada kolejne 3.

www.bankier.pl/wiadomosc/STARW...

No ale przy 13gr ceny nabycia, 13 złotych daje zwrot 100x. Też bym chyba sprzedał na jego miejscu wave
Edytowany: 13 lutego 2024 16:04


GRAF78
93
Dołączył: 2010-11-28
Wpisów: 1 574
Wysłane: 13 lutego 2024 18:02:38 przy kursie: 12,70 zł
Vox napisał(a):

No ale przy 13gr ceny nabycia, 13 złotych daje zwrot 100x. Też bym chyba sprzedał na jego miejscu wave


nie wprowadzaj w błąd cena nabycia była o wiele wiele wyższa i zysk prawie żaden a cel sprzedaży szczytny

www.bankier.pl/wiadomosc/STARW...

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 13 lutego 2024 18:42:48 przy kursie: 12,70 zł
a to nie sa te akcje od bylego prezesa STA?

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 15 lutego 2024 10:06:47 przy kursie: 12,75 zł
GRAF78 napisał(a):


nie wprowadzaj w błąd cena nabycia była o wiele wiele wyższa i zysk prawie żaden a cel sprzedaży szczytny

www.bankier.pl/wiadomosc/STARW...

Zaiste sprzedaż akcji ma zawsze jakiś szczytny cel.Angel

Tylko po co pożyczki spółce które rzekomo ma tak dobrą sprzedaż. Po ponad 4 miesiącach spółka powinna być zasypana kasą ze sprzedaży. Chyba coś nie halo z tą komunikacją o sprzedaży. Wbrew wydźwięku mojej wypowiedzi dobrze życzę spółce. Ale nie znoszę patologicznego łgarstwa.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

GRAF78
93
Dołączył: 2010-11-28
Wpisów: 1 574
Wysłane: 15 lutego 2024 23:12:57 przy kursie: 12,75 zł

Vox napisał(a):
a to nie sa te akcje od bylego prezesa STA?

a był komunikat o ich zakupie przez członka RN od exPrezesa? - nie było więc źrodło pochodzenia jest inne (tajne)

baks napisał(a):
...Tylko po co pożyczki spółce które rzekomo ma tak dobrą sprzedaż... Ale nie znoszę patologicznego łgarstwa.

ja też - więc poco kłamiesz? 15 lat inwestowania w gamedev a dalej nie wiesz ze Steam płaci z opóźnieniem? a nieoficjalne info o recoupie było w okolicy połowy stycznia co skutkuje tym że nie ma szans zeby przelew dotarł na koniec stycznia/początek lutego

topfacet
178
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 3 453
Wysłane: 16 lutego 2024 01:16:18 przy kursie: 12,75 zł
Niektórzy mimo tylu lat na giełdzie nadal nie znają podstaw funkcjonowania Steam oraz rozliczeń na linii wydawca - producent gry.

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 19 lutego 2024 12:09:28 przy kursie: 11,95 zł
Widzę, że nie rozumiecie o co biega. Rozliczenia ze Steam czy wydawcą to błędna teza. Najbliższa premiera dużej gry najwcześniej w 2027. Jednak patrząc na wielkość zespołu i ciągłe pustki w kasie nie wskazują na szybszą produkcję. Wyprzedaż akcji w tak niskich cenach na długo nie wystarczy a oddaje coraz większą część kontroli. Jakieś 200tyś akcji może wystarczy na przetrwanie przez rok.
Szybka budowa zespołu skończy się jak zwykle w takich przypadkach.
Na razie nie widać przyrostu finansowania. Sprzedaż gry prawie nie istnieje co widać na rzeczonym Steam.
Życzę aby spółce się udało jednak jedynym rozwiązaniem jest kroplówka i dużo wiary (co jak widać jestAngel ).
Teraz potrzeba jakiegoś inwestora który pozwoli przetrwać spółce. Jeśli przetrwają rok to może będą mieli jakiś szkielet gry a to pozwoli przygotować emisję dla drobnych sympatyków. Trzymam kciuki ale trzeba sporo wiary.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

mysiauek
9
Dołączył: 2013-03-08
Wpisów: 336
Wysłane: 21 lutego 2024 20:26:36 przy kursie: 12,75 zł
baks napisał(a):

Teraz potrzeba jakiegoś inwestora który pozwoli przetrwać spółce. Jeśli przetrwają rok to może będą mieli jakiś szkielet gry a to pozwoli przygotować emisję dla drobnych sympatyków. Trzymam kciuki ale trzeba sporo wiary.

Akcje tej firmy idealnie nadawałyby się do filmu "Wilk z Wall Street" zamiast firmy Aerotyne.
Ja się przyznam, że miałem nadzieję, ale sprzedałem akcje STA na stracie po którymś kolejnym demo, gdzie nie było sensownych, dużych, przyrostow w treści gry. Udało mi się nie stracić dużo.
Grałem też w grę. Nie wiem czy ktoś pociął zakres żeby tylko wydać? Miałem wrażenie cały czas, że paru chłopaków zrobiło dla siebie grę, o której zawsze marzyli. Niestety tylko oni.

Co miałoby inwestorów trzymać przy tej firmie lub zachęcić do zakupu w kolejnej emisji?
Myślę, że to zadanie dla Jordana Belforta Boo hoo!
Ale obserwuję spokojnie bo jest to dla mnie ogromną ciekawostka, jak firma po takiej klapie, zwolnieniach i braku wizji na przyszłość może istnieć. Gdzie w tym sens? binky


baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 22 lutego 2024 12:09:03 przy kursie: 13,05 zł
Szkoda komentować. Ja już powiedziałem więcej niż powinienem. Jest grono ludzi którzy wierzą w duży zarobek. Są tacy którzy liczą na grono naiwniaków którzy rzucą się na "tanie akcje" i zarobią na nich 200% a może więcej. Znam takie deale osobiście mogę więcej na prv. ...
Osobiście nie skreślam spółki - mogą zrobić kiedyś dobrą grę. Jednak na razie są niemal w dramatycznej sytuacji. Jak ktoś pisał tylko ChatGPT mógłby pomóc. Tylko jaka to byłaby gra nikt nie odgadnie ...Angel
Z dobrą grą jak Frospunk Bitowcy bujali się 5-6 lat. Z P8 bujają się już ok 6 lat a premiera dopiero za 1,5-2 lata z zespołami 40 osób i większymi. Kasa w 11bit była dzięki mniejszym produkcjom. Tutaj zrobiono skok na głęboką wodę. Ja od początku miałem wątpliwości dlatego nigdy nie zdecydowałem się na zakup po doświadczeniach z innych "świetnymi" ofertami.
Z pustego i Salomon.... A tu na razie nie widać inwestowania poza emisją. Akcji od devów raczej nie wystarczy a płacić trzeba. Nie zazdroszczę Zarządowi. Może warto zejść na Ziemię i zacząć od małego projektu na skalę możliwości. Spektakularne projekty rzadko odnoszą sukcesy.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 22 lutego 2024 12:09

Przemekn
7
Dołączył: 2018-03-27
Wpisów: 41
Wysłane: 25 lutego 2024 10:47:19 przy kursie: 13,70 zł
baks napisał(a):
Widzę, że nie rozumiecie o co biega. Rozliczenia ze Steam czy wydawcą to błędna teza. Najbliższa premiera dużej gry najwcześniej w 2027. Jednak patrząc na wielkość zespołu i ciągłe pustki w kasie nie wskazują na szybszą produkcję. Wyprzedaż akcji w tak niskich cenach na długo nie wystarczy a oddaje coraz większą część kontroli. Jakieś 200tyś akcji może wystarczy na przetrwanie przez rok.
Szybka budowa zespołu skończy się jak zwykle w takich przypadkach.
Na razie nie widać przyrostu finansowania. Sprzedaż gry prawie nie istnieje co widać na rzeczonym Steam.
Życzę aby spółce się udało jednak jedynym rozwiązaniem jest kroplówka i dużo wiary (co jak widać jestAngel ).
Teraz potrzeba jakiegoś inwestora który pozwoli przetrwać spółce. Jeśli przetrwają rok to może będą mieli jakiś szkielet gry a to pozwoli przygotować emisję dla drobnych sympatyków. Trzymam kciuki ale trzeba sporo wiary.


Teza o konieczności finansowania przez sprzedaż akcji poprawna przy założeniu prawie zerowej sprzedaży. Niestety jest taki mały problem, sprzedaż jest znacznie większa od prawie nieistniejącej.

Zakładasz 200 tyś sprzedanych akcji aby zapewnić finansowanie spółki do końca tego roku. Z tego można wysnuć wniosek, że zakładasz miesięczny koszt utrzymania spółki na poziomie 300tyś (200 tyś akcji razy 13 zł, czyli jakieś 2,6 mln doliczmy prawie nie istniejącą sprzedaż na poziomie 10% kwoty potrzebnej na przeżycie. 1,1 * 2,6 = 2,86. Pozostało 10 mc do końca roku czyli jakieś potrzebują jakieś 286 tyś/mc).

Doliczając prowizję dla steama i 11 bit (30% dla każdego) wychodzi, że Invincible musiałby zapewnić co najmniej 613 tyś/mc (300/0,7/0,07) przychodu aby zapewnić płynność spółce. Czyli musi się miesięcznie sprzedać 4904 kopi w pełnej cenie (613 000 /125 = 4904). Co dawało by miesięcznie między 140 a 163 komentarzy na steam (4904 dzielone przez 35 lub 30). Od początku lutego na dzień dzisiejszy jest już 216 komentarzy.

Zakładając, że w lutym będzie równe 248 komentarzy to z moich wyliczeń wychodzi około 0,818 mln przychodu, co dawało by 400 tyś dla spółki. Jeśli przychód utrzyma się na podobnym poziomie w ciągu najbliższych 10 mc, a założone potrzeby spółki na poziomie 300 tyś/mc są poprawne to możliwe byłoby osiągnięcie około 1mln zysku przez Starward za rok 2024.
Edytowany: 25 lutego 2024 10:51

KapitanM
12
Dołączył: 2011-01-17
Wpisów: 36
Wysłane: 25 lutego 2024 22:35:49 przy kursie: 13,70 zł
Panie Przemku rozumiem, że wg. Pana w grę gra mniej osób niż się sprzedaje dziennie egzemplarzy. Czyli klienci płacą pełną cenę i nie grają. Zarzut wynika z tego, że wg Pana grę kupuje około 5000 osób miesięcznie, a z tego co widzę dzienny peak jest od kilku tygodni grubo poniżej 100.

W Pana wyliczeniach nadmiernie optymistyczna może być zakładana wysokość prowizji dla 11bit. Zdaję się też, że w wyliczeniach nie uwzględnił Pan VATu i różnicy cenowej pomiędzy krajami.

Myślę, że półprawdy o kondycji spółki dowiemy się dopiero po publikacji raportu za 1q. Niemniej Pana optymizm może, w mojej ocenie, być przesadny.

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 26 lutego 2024 11:44:57 przy kursie: 13,70 zł
Przemekn napisał(a):

Teza o konieczności finansowania przez sprzedaż akcji poprawna przy założeniu prawie zerowej sprzedaży. Niestety jest taki mały problem, sprzedaż jest znacznie większa od prawie nieistniejącej.

Zakładasz 200 tyś sprzedanych akcji aby zapewnić finansowanie spółki do końca tego roku. Z tego można wysnuć wniosek, że zakładasz miesięczny koszt utrzymania spółki na poziomie 300tyś (200 tyś akcji razy 13 zł, czyli jakieś 2,6 mln doliczmy prawie nie istniejącą sprzedaż na poziomie 10% kwoty potrzebnej na przeżycie. 1,1 * 2,6 = 2,86. Pozostało 10 mc do końca roku czyli jakieś potrzebują jakieś 286 tyś/mc).

Doliczając prowizję dla steama i 11 bit (30% dla każdego) wychodzi, że Invincible musiałby zapewnić co najmniej 613 tyś/mc (300/0,7/0,07) przychodu aby zapewnić płynność spółce. Czyli musi się miesięcznie sprzedać 4904 kopi w pełnej cenie (613 000 /125 = 4904). Co dawało by miesięcznie między 140 a 163 komentarzy na steam (4904 dzielone przez 35 lub 30). Od początku lutego na dzień dzisiejszy jest już 216 komentarzy.

Zakładając, że w lutym będzie równe 248 komentarzy to z moich wyliczeń wychodzi około 0,818 mln przychodu, co dawało by 400 tyś dla spółki. Jeśli przychód utrzyma się na podobnym poziomie w ciągu najbliższych 10 mc, a założone potrzeby spółki na poziomie 300 tyś/mc są poprawne to możliwe byłoby osiągnięcie około 1mln zysku przez Starward za rok 2024.


Skąd masz dane o sprzedaży ? O ile wiem to nie były publikowane poza informacją o zwrocie dla 11bit.
Nie jest tajemnicą, że gry najlepiej sprzedają się zaraz po premierze i w okresie promocji.
Szacowanie na podstawie opinii na Steam jest absolutnie niewiarygodne. Tym bardzie ocenianie kondycji spółki po ilości opinii - to ciekawy instrument analizy finansowejAngel

Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, że gry z upływem czasu sprzedają się coraz słabiej w coraz niższych cenach. Zakładanie, że ta gra którą będą rozwijały co najwyżej 4 osoby - co oznacza porzucenie rozwoju - będzie ewenementem utrzymującym sprzedaż jest co najmniej absurdalne. Ale masz prawo tak sądzić.
Załóżmy nawet, że masz rację i jakimś cudem to się uda i spółka przetrwa do końca roku - i co dalej ?
Do końca roku nie zrobią szkieletu jakiejś poważniejszej gry. Być może uda się zrobić prototyp "na A4", bo na pewno nie jakiś grywalny. Od momentu zrobienia prototypu jeszcze potrzeba co najmniej rok aby prototyp był grywalny a do tego potrzeba kolejnych pieniędzy i coraz większej liczby ludzi. Z czegoś to trzeba sfinansować.
Wniosek potrzebny jest duży poważny inwestor branżowy - który weźmie wszystko "za twarz" i dopilnuje owocnej pracy nad projektem lub duża emisja. Pytanie kto na tym etapie zbierze emisję ?
Spółka musi przetrwać do czasu wersji beta aby emisja miała szanse. Jednak to jakieś 2 lata. No chyba, że gra ma być malutka.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

Przemekn
7
Dołączył: 2018-03-27
Wpisów: 41
Wysłane: 29 lutego 2024 22:14:37 przy kursie: 13,70 zł
KapitanM napisał(a):
Panie Przemku rozumiem, że wg. Pana w grę gra mniej osób niż się sprzedaje dziennie egzemplarzy. Czyli klienci płacą pełną cenę i nie grają. Zarzut wynika z tego, że wg Pana grę kupuje około 5000 osób miesięcznie, a z tego co widzę dzienny peak jest od kilku tygodni grubo poniżej 100.

Bardzo trudno jest wnioskować ilość sprzedanych kopi na podstawie wykresu ilości graczy w danym dniu, ponieważ nie ma informacji ilu różnych graczy pojawiło się w ciągu tego dnia oraz ilu z nich pojawiło się po raz pierwszy.

Załóżmy że przez 24 godziny w każdej godzinie było 100 graczy (prosta linia na wykresie na wysokości 100). Na pewno powyższa sytuacja przedstawiać będzie 2400 graczogodzin (24 godziny * 100 graczy).

Ile graczy grających dokładnie 3 godziny musiało by być w ciągu doby aby wygenerować 2400 graczogodzin?

Jeśli podzielimy graczogodziny przez 3 godziny to otrzymamy niezbędną do tego ilość graczy. 2400/3 = 800.
Jeśli zaś każdy gracz grałby 24 godziny to potrzeba by było tylko 100 graczy aby uzyskać 2400 graczogodzin.

Czyli niby prosty wykres a tak naprawdę może reprezentować między 100 a 2400 różnych graczy grających tego samego dnia (przy założeniu że minimalny średni czas gry każdego gracza wynosiłby 1 godzinę a maksymalny 24 godziny oraz każdy gracz pojawia się tyko raz podczas doby).

W przypadku Invincible wiadomo, że można ukończyć grę w 5 godzin. Gracze spędzają średnio około 9 godzin a mediana wynosi około 8 godzin.

Przy założeniach, że każdy gracz od razu po kupieniu gry gra bez przerwy aż ją ukończy a ilość graczy wynosi średnio 100 przez 24 godziny (2400 graczogodzin w ciągu doby), to licząc przypadki dla minimalnego oraz średniego czasu gry można otrzymać, że liczba graczy będzie mieściła się między 266 (2400/9) a 480 (2400/5) danego dnia. W następnym dniu graczy będzie 0 bo każdy skończył już grę, no chyba, że będzie napływ nowych którzy kupili w tym dniu.

Wynik między 266 a 480 graczy jest od 1,62 do 2,92 razy większy niż oczekiwana liczba sprzedanych kopi na poziomie 164 dziennie (4904/30), przy powyższych założeniach.

Jak zatem mógłby wyglądać rozkład graczy w ciągu doby kiedy sprzedało by się 164 sztuki gry.

Każdy z 164 graczy gra dokładnie 5 godzin, czyli razem wygenerowali by 820 graczogodzin (164*5). Dzieląc ten wynik 24 otrzymamy ile średnio graczy będzie widocznych każdej godziny podczas doby.
820/24 = 34,16 graczy.

Każdy z 164 graczy gra dokładnie 9 godzin, daje to 1476 graczogodzin.
1476/24 = 61,5 graczy.

Wykres graczy online zmieniający się między 34,16 a 61,5 w ciągu doby jest wystarczający aby 164 graczy ukończyło Invincible w danym dniu.

Zwrócę też uwagę na fakt, że 86,3 graczy uzyskało osiągnięcie w grze "Obóz" (wymagane jest dojście do obozu co zajmuje około 40 minut gry, nie da się też tego osiągnięcia ominąć), oznacza to że 13,7% graczy kupiło i nie grało w tą grę, albo grało za krótko, albo grają w trybie offline czyli nie są widoczni na wykresach aktualnie grających graczy (z tego co wiem to aby być widocznym na wykresach oraz zdobywać osiągnięcia trzeba być online).


KapitanM napisał(a):
W Pana wyliczeniach nadmiernie optymistyczna może być zakładana wysokość prowizji dla 11bit. Zdaję się też, że w wyliczeniach nie uwzględnił Pan VATu i różnicy cenowej pomiędzy krajami.

Skoro wyliczam przychód następnie odejmuje od tego szacowane koszty działania spółki to wydawało mi się że jest oczywiste że mowa jest o zysku brutto (przed odliczeniem podatków VAT oraz dochodowego) jak Pan słusznie zauważył.

Dlaczego prowizja miała by być wysoka skoro umowa zawierała też kwotę którą 11 bit odebrał już za dokończenie produkcji oraz marketing. Wydaje mi się, że prowizja powinna być niższa, na poziomie gry w której 11bit nie miał dużego wkładu, ponieważ koszty dokończenia produkcji Starward poniósł na samym początku (co spowodowało że pierwszy przelew za swoją produkcję może zobaczy dopiero po 5 miesiącach od premiery).


KapitanM napisał(a):
Myślę, że półprawdy o kondycji spółki dowiemy się dopiero po publikacji raportu za 1q. Niemniej Pana optymizm może, w mojej ocenie, być przesadny.

Wszystko zależy czy w marcu Starward otrzyma pierwszy przelew od 11 bit czy też nie.
Jeśli nie otrzyma to raport za 1q będzie zawierał stratę w wysokości 3 mc funkcjonowania spółki (można szacować, że między 0,5 a 0,9 mln straty).

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 20 marca 2024 23:28:00 przy kursie: 10,90 zł
Dziś raport roczny za 2023 i można przeczytać kilka ciekawych rzeczy:

- pierwsze pieniądze od 11bit wpłyną pod koniec marca, póki co jeszcze nic nie dostali
- pan Tomasz Lem ma należną zaliczkę na poczet wynagrodzenia z tytułu licencji na 1 milion złotych...
(ciekawe jaka jest całkowita kwota za licencję Invincible skoro sama zaliczka to milion)
- koreański fundusz Acion Partners nadal na pokładzie, wg. tabelki akcjonariatu
- nowy tytuł jest w fazie koncepcyjnej (rozumiem że to jeszcze nie nawet pre-produkcja)
- zatrudnienie spadło z 19 do 17 osób (odeszły same czy...?)

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 20 marca 2024 23:49:44 przy kursie: 10,90 zł
no i jest też sposób na naprawę błędów z przeszłości:
Cytat:

Ryzyko związane z oglądaniem gier
Spółka zauważa istniejący trend konsumpcji treści gier wideo
poprzez oglądanie przebiegu rozgrywki w serwisach jak YouTube lub
Twitch. Dotyczy to szczególnie gier fabularnych dla pojedynczego
gracza, takich jak pierwsza gra Spółki. Ryzyko to zmaterializowało się
znacząco w stosunku do gry The Invincible, która miała bardzo
wysoki współczynnik oglądalności względem sprzedaży, co w
istotnym stopniu zmniejszyło wyniki sprzedażowe tej gry.
W celu minimalizacji ryzyka w przypadku drugiej gry, Spółka od
początku pracy nad grą projektuje rozbudowaną rozgrywkę oraz
nieliniową, zindywidualizowaną strukturę.

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 21 marca 2024 16:46:32 przy kursie: 10,70 zł
Vox napisał(a):
Dziś raport roczny za 2023 i można przeczytać kilka ciekawych rzeczy:

- pierwsze pieniądze od 11bit wpłyną pod koniec marca, póki co jeszcze nic nie dostali
- pan Tomasz Lem ma należną zaliczkę na poczet wynagrodzenia z tytułu licencji na 1 milion złotych...
(ciekawe jaka jest całkowita kwota za licencję Invincible skoro sama zaliczka to milion)
- koreański fundusz Acion Partners nadal na pokładzie, wg. tabelki akcjonariatu
- nowy tytuł jest w fazie koncepcyjnej (rozumiem że to jeszcze nie nawet pre-produkcja)
- zatrudnienie spadło z 19 do 17 osób (odeszły same czy...?)

Chyba nikt poważny nie liczył na to, że gra jest już zaawansowana ..d'oh!
Do projektowania niedużej gry wystarczy kilka max 10 osób - reszta to znajomi Królika Angel
Przypomnę, że dobre zaprojektowanie gry (faza koncepcji) może trwać niemal tak długo jak sama produkcja.
Z tak szczupłymi siłami i na pożyczkach nie ma co liczyć aby złożoną grę dobrej jakości zrobili wcześniej niż 2028.
Jednak jak wszyscy widzą dobrze zaprojektowana i ciekawa gra jest kluczowa ... później wystarczy "już tylko" dobrze ją zrobić i sukces dość prawdopodobny.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

mysiauek
9
Dołączył: 2013-03-08
Wpisów: 336
Wysłane: 21 marca 2024 21:35:13 przy kursie: 10,70 zł
Vox napisał(a):
no i jest też sposób na naprawę błędów z przeszłości:
Cytat:

Ryzyko związane z oglądaniem gier
Spółka zauważa istniejący trend konsumpcji treści gier wideo
poprzez oglądanie przebiegu rozgrywki w serwisach jak YouTube lub
Twitch. Dotyczy to szczególnie gier fabularnych dla pojedynczego
gracza, takich jak pierwsza gra Spółki. Ryzyko to zmaterializowało się
znacząco w stosunku do gry The Invincible, która miała bardzo
wysoki współczynnik oglądalności względem sprzedaży, co w
istotnym stopniu zmniejszyło wyniki sprzedażowe tej gry.
W celu minimalizacji ryzyka w przypadku drugiej gry, Spółka od
początku pracy nad grą projektuje rozbudowaną rozgrywkę oraz
nieliniową, zindywidualizowaną strukturę.


Zaraz zaraz, czy w ich pierwszej grze nie miała być także "rozbudowana rozgrywka oraz nieliniowa, zindywidualizowana struktura"? Tylko ktoś uciął te chciejstwa i wyszedł bubel?

GRAF78
93
Dołączył: 2010-11-28
Wpisów: 1 574
Wysłane: 21 marca 2024 23:14:34 przy kursie: 10,70 zł
baks napisał(a):
.. i na pożyczkach nie ma co liczyć aby złożoną grę dobrej jakości zrobili wcześniej niż 2028..

to wg ciebie pożyczony pieniądz śmierdzi? i nie da się zrobic dobrego produktu wypłacając pensje z takich pieniedzy?d'oh! czym owa gotówka jest gorsza od gotówki pozyskanej z emisji czy sprzedaży?

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE STARWARD



92 93 94 95 96

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,288 sek.

binrztpm
oiowgyoc
fkokdbme
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
kkdyrhsn
mrkhwulj
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat