PARTNER SERWISU
hdtnwmbu
591 592 593 594 595
Ricordare
219
Dołączył: 2024-07-01
Wpisów: 253
Wysłane: 28 sierpnia 2024 21:30:27 przy kursie: 180,00 zł
Nie

CSharpBeginner
45
Dołączył: 2017-09-26
Wpisów: 333
Wysłane: 28 sierpnia 2024 22:07:05 przy kursie: 180,00 zł
Wiadomo coś swoją drogą co się dzieje z Siriusem? Przecież zaraz 3 lata stukną od kiedy przejęte studio Molasses zaczęli z tym działać, a tu 0 efektów póki co. Na początku 2023 były wspomniane odpisy na 40mln przy zmianie kierunku produkcji, zaraz 2 lata miną tu dalej nic nie wiadomo.

chimpo
32
Dołączył: 2012-09-24
Wpisów: 590
Wysłane: 28 sierpnia 2024 22:20:36 przy kursie: 180,00 zł
Przy Sirius pracują i zatrudniają nowych ludzi, więc projekt idzie do przodu. Projekt jest traktowany jako eksperyment, bo jest to rodzaj gry, której jeszcze nie robili.

Widziałem też info na stooq, że powstają nowe animacje w świecie cyberpunka.


Cashmere
2
Dołączył: 2010-11-24
Wpisów: 66
Wysłane: 28 sierpnia 2024 23:15:47 przy kursie: 180,00 zł
Ricordare napisał(a):
Nie


Jeśli nie, to w którym miejscu w raporcie wykazane byłoby te ponad 50mln rezerw gdyby rezerwy nie zostały powiększone w tym kwartale?

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 28 sierpnia 2024 23:36:42 przy kursie: 180,00 zł
Cashmere: zakładam, że chodzi ci o tzw. rezerwy gotówkowe. Czyli aktywa fiansowe takie jak gotówka, lokaty, obligacje itd. To nie ma nic wspólnego z rachunkiem wyników (czyli zyskiem czy stratą).

bginvest
161
Dołączył: 2012-03-18
Wpisów: 380
Wysłane: 29 sierpnia 2024 09:31:16 przy kursie: 181,10 zł
Wyniki pozytywne, w zasadzie bez znaczenia dla obecnej/przyszłej wyceny.

3 ciekawe informacje z Q&A

1. Orion Team w przyszłym roku przekroczy 100 osób, czyli pre-produkcja.

2. Cyberpunk nie skończył z Anime. Dla mnie to był game changer odnośnie sentymentu do tego IP. X oszalał.

3. Nowakowski o czasie tworzenia gier. Historycznie proces trwał 4-5 lat, nie widzi powodów dla których Polaris miałby trwać krócej lub dłużej.
Od dłuższego czasu zakładam premierę przełom I/II kw. 2027 r. , pierwotnie zakładałem początek IV kw. 2026 r.

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 29 sierpnia 2024 10:14:45 przy kursie: 181,10 zł
Prace nad Nową Sagą Wiedźmińską trwają od 2021 roku - czyli mamy już 3 lata za sobą. Optymistycznie ciągle zakładam premierę na koniec 2026 czyli po 5,5 roku od rozpoczęcia prac nad grą.

Nowakowski powiedział o więcej niż jednej animacji w IP Cyberpunk. Nie jest jednak dla mnie jasne, czy chodzi o seriale animowane czy o animację w sensie różnych działań wspierających sprzedaż gry.
Edytowany: 29 sierpnia 2024 10:19

bginvest
161
Dołączył: 2012-03-18
Wpisów: 380
Wysłane: 29 sierpnia 2024 10:24:33 przy kursie: 181,10 zł
Hej tgolik.

Wysłałem pytanie o moment kapitalizacji Polaris w Nakładach.
Nie kojarzę tej informacji, zakładam I kw. 2022 i od tego momentu liczę 5 lat produkcji.

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 29 sierpnia 2024 10:28:15 przy kursie: 181,10 zł
Jest jedna taka grafika ze słupkiem 70 osób na koniec 2021 roku - różne prace rozwojowe, a gwiazdka wyjaśnia, że chodzi min. o nowego Wiedźmina.

Na 6 stronie prezentacji
Edytowany: 29 sierpnia 2024 10:32

CSharpBeginner
45
Dołączył: 2017-09-26
Wpisów: 333
Wysłane: 29 sierpnia 2024 10:37:07 przy kursie: 181,10 zł
tgolik napisał(a):
Prace nad Nową Sagą Wiedźmińską trwają od 2021 roku - czyli mamy już 3 lata za sobą. Optymistycznie ciągle zakładam premierę na koniec 2026 czyli po 5,5 roku od rozpoczęcia prac nad grą.


Poważnie wiedząc, że jeszcze nie zaczęli produkcji obstawiasz premiere w 2026? Patrząc, że już wrzesień i mówią, że niedługo zaczną produkcje, dodatkowo praca w grudniu wiadomo jak wygląda to pewnie produkcja w pełnej mocy ruszy gdzieś styczeń/luty 2025. Wg. mnie spokojnie trzeba 2.5 - 3 lata liczyć i optymistycznie premiera Q4 2027 albo 2028 przy założeniu, że wszystko pójdzie gładko i nie będzie po drodze jakiś niespodziewanych problemów. Z szacunkiem do Ciebie tgolik, ale zakładanie półtora roku na produkcje brzmi komicznie, a jak się doliczy, że pewnie nie każdy tam jest jeszcze zaznajomiony z UE to tymbardziej.


tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 29 sierpnia 2024 10:48:27 przy kursie: 181,10 zł
Najtrudniejszym etapem prac nad grą jest preprodukcja. Powstają wtedy wszelkie zasady, ramy gry. Mechaniki, zarys fabuły, styl graficzny - wszystkie sprawy problematyczne. Natomiast produkcja to już czyste rzemiosło i jeśli preprodukcja została przeprowadzona z należytą starannością, sama produkcja gry powinna być spokojnym, przewidywalnym, łatwo skalowalnym procesem.
Liczę, że 2,5 roku im wystarczy (czyli do grudnia 2026).

bginvest
161
Dołączył: 2012-03-18
Wpisów: 380
Wysłane: 29 sierpnia 2024 10:48:31 przy kursie: 181,10 zł
CSharpBeginner w kontrze do Twoich tez, nie licząc części forumowiczów, jest Zarząd, Balcerski, Rodak.

Odnośnie UE5 kilka dni temu gość z DigitalFoundry na X napisał, że CDPR zrobił im niezłe szkolenie z UE5.
Także tezy odnośnie niedostatecznej znajomości UE5 przy od 6 miesięcy 400 osobowej ekipie nie trafiają do mnie.

CSharpBeginner
45
Dołączył: 2017-09-26
Wpisów: 333
Wysłane: 29 sierpnia 2024 11:02:44 przy kursie: 181,10 zł
Jak najbardziej, to po prostu luźna myśl, która trzeba brać pod uwagę. Możliwe, że jest jak mówisz, że zespół już w większości jest porządnie wyedukowany w UE i nie będzie to spowalniać prac, natomiast od samej spółki takiej informacji nigdy nie dostaliśmy, były tylko komunikaty, że zespół musi zostać przeszkolony w nowym silniku, stąd ciągle pozostaje pole do polemiki.

Cytat:
Odnośnie UE5 kilka dni temu gość z DigitalFoundry na X napisał, że CDPR zrobił im niezłe szkolenie z UE5.
Także tezy odnośnie niedostatecznej znajomości UE5 przy od 6 miesięcy 400 osobowej ekipie nie trafiają do mnie.


To, że jedna bądź pare osób przeprowadziła jakieś szkolenie z UE innej firmie nie jest argumentem tożsamym, że cały zespół jest biegły w technologii.
Edytowany: 29 sierpnia 2024 11:06

tomhead
27
Dołączył: 2024-08-14
Wpisów: 69
Wysłane: 29 sierpnia 2024 11:09:55 przy kursie: 181,10 zł
Naszym problem jako graczy i inwestorów jest to, że tak naprawdę nie wiemy co w trakcie preprodukcji zostało zrobione. Musimy chociażby wziąć pod uwagę zmianę procesu z waterfall na agile gdzie zespoły pracują nad danym obszarem(zadaniem) od początku do końca i to co wytworzą ma działać więc myślę, że etap alfy i bety powinien się znacznie skrócić. Wcześniej jeden zespół coś wymyślił, zrobił i szło dalej, a kolejny zespół dokonał zmian albo coś odrzucał i wracało do początku. Teraz całe zagadnienie jest w rękach jednego zespołu co pokazali podczas prezentacji podsumowującej premierę Widma Wolności w październiku zeszłego roku. Jedyne co interesuje zespoły to punkty styku ich zadań i konsekwencji które z nich wypływają, ale to mają również ogarnięte przy pomocy matrycy interakcji.

W kwietniu/maju Vavra w czeskim podcaście powiedział, że CDPR mają zrobione tereny, a to już jest coś. Po udostępnieniu oficjalnej informacji o pracach nad kolejnymi Wiedźminami Grysław powiedział, że on wie że prace już jakiś czas trwały. Ponadto coraz więcej twórców mówi, że UE5 znacznie przyspiesza prace nad grami. Podczas ostatniej konferencji dotyczącej UE pochwalili się, że udało im się we współpracy z Epiciem poprawić wydajność. Wsparcie ze strony twórcy silnika uważam, że bardzo duży plus ponieważ od wieków każdy wspominał że praca na RedEngine była koszmarem pod kątem jego możliwości i optymalizacji. Możliwe zatem, że etap preprodukcji i produkcji jest rozmyty i umowny więc nie do końca powinniśmy patrzeć na to moim zdaniem. Bardziej opierałbym się na całościowym czasie produkcji gry od koncepcji do premiery niż na czasie poszczególnych etapów.

Jakiś czas temu CDPR wrzucili na insta post z sesji motion capture co też już jednak jakimś procesem produkcyjnym jest.

Co do znajomości UE - nie wiemy jaki % pracowników jest spoza firmy i zna UE4 więc przesiadka na UE5 jest dla nich łatwiejsza. Ponadto pracę na UE5 ogłoszono 2 lata temu, przez ten czas spokojnie można nauczyć się pracy na silniku mając wsparcie ze strony jego twórcy. Przez ten czas można również tworzyć assety i później je importować do UE.
Edytowany: 29 sierpnia 2024 11:17

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 29 sierpnia 2024 11:14:40 przy kursie: 181,10 zł
Rozpoczął się czat z Nielubowiczem i Gnaś na StockWatch. Pytajcie, może coś nowego im się wymsknie?

dejw
22
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2010-02-17
Wpisów: 121
Wysłane: 29 sierpnia 2024 11:28:53 przy kursie: 181,10 zł
Jak na razie to chyba najśmieszniejszy czat jaki czytałem. "Nic na żaden temat nie możemy powiedzieć" :) Co niby zrozumiałe, ale po co go organizować, skoro wszystko co było do powiedzenia już zostało powiedziane?
Edytowany: 29 sierpnia 2024 11:29

CSharpBeginner
45
Dołączył: 2017-09-26
Wpisów: 333
Wysłane: 29 sierpnia 2024 11:44:02 przy kursie: 181,10 zł
dejw napisał(a):
Jak na razie to chyba najśmieszniejszy czat jaki czytałem. "Nic na żaden temat nie możemy powiedzieć" :) Co niby zrozumiałe, ale po co go organizować, skoro wszystko co było do powiedzenia już zostało powiedziane?


Dokładnie, też nie rozumiem po co ten czat, skoro na 99% pytań odpowiedź to "nie możemy więcej powiedzieć" albo "jesteśmy na wczesnym etapie prac".

tomhead
27
Dołączył: 2024-08-14
Wpisów: 69
Wysłane: 29 sierpnia 2024 11:54:25 przy kursie: 181,10 zł
Cytat:
sawestor: Czy dobrze zrozumiałem wczoraj na konferencji słowa prezesa Nowakowskiego, że standardowo faza produkcji gier CD PROJEKT trwa 4-5 lat?
Karolina Gnaś: Prezes Nowakowski miał na myśli całość procesu produkcji gier, czyli od rozpoczęcia preprodukcji gry do jej wydania.


Preprodukcja została rozpoczęta w Q1 2022, więc premiera w Q4 2026 jest realna ponieważ daje 4,5 roku na proces preprodukcji i produkcji plus pozwoli spełnić wymóg zysku z programu motywacyjnego. Obstawiam rozpoczęcie przedsprzedaży w Q3 2026.
W 2027 dalsza sprzedaż "Wiedźmina 4" plus wydanie dodatku fabularnego i cel 3mld również będzie spełniony.
Edytowany: 29 sierpnia 2024 11:59

tomhead
27
Dołączył: 2024-08-14
Wpisów: 69
Wysłane: 29 sierpnia 2024 12:38:29 przy kursie: 181,10 zł
Nie mogę edytować wpisu, ale jeśli mnie moderacja nie zje za wróżbiarstwo to obstawiam teaser/trailer na Game Awards w grudniu br.
Jeśli w grudniu teaser to trailer w czerwcu na targach.

bginvest
161
Dołączył: 2012-03-18
Wpisów: 380
Wysłane: 29 sierpnia 2024 13:02:06 przy kursie: 181,10 zł
Z różnych powodów też zakładam teaser w grudniu.

W grudniu do księgarń trafi nowy Wiedźmin Sapkowskiego, dodatkowo 18.XII premiera Wiedźmin: Kraniec świata od Dark Horse Comics, takze czas i okazja wydaje się wyśmienita.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE cdprojekt
  • Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco
    Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco

    We wtorek giełda w Warszawie wykonała zdecydowany zwrot w górę i wybroniła się przed 5. spadkową sesją z rzędu. W środę strona popytowa idzie za ciosem i ale finalnie o losach całej sesji i tak najprawdopodobniej zdecyduje reakcja na decyzję RPP i na dane z rynku pracy w USA. W centrum uwagi są dziś Allegro, Vercom i Asseco Poland.

  • 10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas
    10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas

    We wrześniowej odsłonie portfela BM BNP Paribas analitycy stawiają na dotychczasowe spółki, czyli liderów i czołowych graczy w swoich branżach. Oto jak oceniają wyniki za II kwartał poszczególnych top picks i ich perspektywy.




591 592 593 594 595

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,467 sek.

gebzveqw
hbocblhl
saryijud
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
xdnydyja
ahjrbgta
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat