PARTNER SERWISU
fyzkspxr
19 20 21 22 23
felixjeager
5
Dołączył: 2009-02-02
Wpisów: 52
Wysłane: 3 marca 2025 17:38:10 przy kursie: 18,00 zł
Cena nominalna, to faktycznie problem - zarówno w scenariuszu ew. konwersji lub nowej emisji.
Im bliżej cena rynkowa ceny nominalnej tym chętniej taki scenariusz może być rozważany. Dlatego podejrzane jest kupowanie na wyścigi akcji przez najemny zarząd i radę nadzorczą.

W przypadku ew. nowej emisji, jeśli PKP obejmie nową emisję, to nie dojdzie do utraty kontroli.

PS.
Alternatywnie, czy teoretycznie możliwe jest obniżenie ceny nominalnej akcji? Czytałem na szybko jakieś paragrafy, ale trudno mi się do tego ustosunkować.

Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 3 marca 2025 18:55:33 przy kursie: 18,00 zł
felixjeager napisał(a):

zaiste wyśmienita sytuacja płynnościowa Dancing

Wiesz czym jest sytuacja płynnościowa? To jest możliwość do regulowania bieżących zobowiązań (rat), a nie, że trzymają kapitał potrzebny do spłaty całego zadłużenia.

Nikt nie chce spłacać całego zadłużenia, bo firma ma ogromne aktywa, które pracują, a będą pracować wydajniej. Na pewno dokonają konwersji części aktywów, których nie wykorzystują w działalności operacyjnej.

Emisja akcji, jeśliby byłaby - to tylko z korzyścią dla obecnych akcjonariuszy (wprowadzenie dużej ilości gotówki po wysokiej cenie). Tylko kto to obejmie? Musiałby to objąć PKP lub Skarb Państwa.

felixjeager
5
Dołączył: 2009-02-02
Wpisów: 52
Wysłane: 3 marca 2025 19:36:58 przy kursie: 18,00 zł
Oczywiście, że wiem czy jest płynność finansowa, a raczej jej brak...dlatego właśnie PKPC jest w sanacji.
Spójrz na zobowiązania krótkoterminowe (finansowe i handlowe) w porównaniu do gotówki należności handlowe.

a tutaj na wprost wycinek ze sprawozdania finansowego za 3Q2024 (pkt. 1.6, str. 14) opisujący sytuację płynnościową:

1.6 Sytuacja płynnościowa Grupy
W 2024 roku struktura wiekowa zobowiązań uległa znacznemu pogorszeniu w porównaniu do 31 grudnia 2023 roku, a wszystkie
wskaźniki płynności wykazywały wartości znacząco poniżej uznawanych za bezpieczne. Z uwagi na pogorszenie sytuacji finansowej
i płynnościowej Zarząd Jednostki dominującej podjął decyzję o złożeniu w dniu 27 czerwca 2024 roku wniosku do sądu o otwarcie
postępowania restrukturyzacyjnego. Otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego zabezpieczyło Jednostkę dominującą przed
możliwością wypowiedzenia kluczowych umów zawartych z odbiorcami, dostawcami, instytucjami finansującymi, a zobowiązania
powstałe przed dniem otwarcia tego postępowania restrukturyzacyjnego, na zasadach określonych prawem restrukturyzacyjnym,
zostaną objęte układem. Jednostka dominująca zakłada spłatę tych zobowiązań w późniejszych okresach w drodze układu
z wierzycielami zgodnie z zasadami Prawa restrukturyzacyjnego.


Spółka reguluje na bieżąco tylko zobowiązania powstałe po dniu otwarciu postępowania restrukturyzacyjnego.

1.6 Sytuacja płynnościowa Grupy (cd.)
Zobowiązania powstałe po dniu otwarcia postępowania restrukturyzacyjnego są na bieżąco regulowane przez Jednostkę dominującą,
za wyjątkiem części zobowiązań wobec pracowników i zobowiązań uznanych przez Jednostkę dominującą za sporne. Z uwagi na
trudną sytuację finansową PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji, Zarząd Jednostki dominującej podjął decyzję, na mocy której, wraz z
wynagrodzeniami za okres lipiec – październik 2024 roku nie została wypłacona część świadczeń pracowniczych, takich jak odprawy
emerytalne i nagrody jubileuszowe.


Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 3 marca 2025 20:07:33 przy kursie: 18,00 zł
felixjeager napisał(a):
Oczywiście, że wiem czy jest płynność finansowa, a raczej jej brak...dlatego właśnie PKPC jest w sanacji.
Spójrz na zobowiązania krótkoterminowe (finansowe i handlowe) w porównaniu do gotówki należności handlowe.

Tylko wiesz, że PKP Cargo miało ponad 500 mln zł w gotówce na koniec III kwartalu? Czyli najwięcej w ciągu ostatnich kilkunastu kwartałów. Więc dlatego napisałem, że sytuacja płynnościowa jest dosyć dobra. Dodatkowo dostali ostatnio pieniądze na pracowników z FGŚP. Także - restrukturyzacja idzie... plan restrukturyzacyjny będzie pewnie do końca czerwca.

Tutaj chodzi o wyłącznie przywrócenie rentowności spółce. I nikogo to zadłużenie nie będzie obchodziło, ponieważ:
1) będzie ono mniejsze (częściowe umorzenie, oraz redukcja w wyniku sprzedaży dużej części aktywów)
2) spółka zacznie generować wartość dodaną dla akcjonariuszy.

tyle i aż tyle.

felixjeager
5
Dołączył: 2009-02-02
Wpisów: 52
Wysłane: 3 marca 2025 20:36:39 przy kursie: 18,00 zł
500 mln PLN gotówki i 1.180,8 mln krótkoterminowych zobowiązań handlowych oraz 654,4 mln krótkoterminowych kredytów i 263,5 mln PLN krótkoterminowych leasingów ;)

te 500 mln PLN jest po to, żeby móc płacić bieżące zobowiązania (w tym ZUS i US), bo inaczej nie mogliby startować w przetargach

nie zaklinaj proszę rzeczywistości - jest źle, może będzie dobrze, ale za wcześnie żeby otwierać szampany

PS.
przywrócenie (trwałe) rentowności w spółce....zgoda...
...ale za 2 - 3 lata...może...

w tym roku cel to wyjść na zero i ruszyć na poważnie z zatwierdzonym układem
Edytowany: 3 marca 2025 20:36

Realista7201
16
Dołączył: 2017-05-17
Wpisów: 172
Wysłane: 4 marca 2025 07:32:30 przy kursie: 18,00 zł
przede wszystkim jedziesz tu od sasa do lasa.

Jako ze juz uzgodnilismy jednak ze

1) Spolka od 5 miesiecy zwieksza udzialy rynkowe.
2) Spolka nie ma problemow z cashem, wrecz ma coraz wiecej cashu z kwartalu na kwartal i perspektywy sa pozytywne.

Nie ma potrzeby dodawac wiecej, wiec dyskusja bardziej wyglada na sianie F.U.D.

Jesli chodzi o zadluzenie, jest duze, ale jest tez gigantyczny (wielomiliardowy) majatek, ktory nie widnieje w bilansie bo zostal zamortyzowany juz.
ZERKNIJ PROSZE na tabele 5.10 w kwartalnych raportach. Ten majatek w wiekszosci jest niepotrzebny, a jest juz zamortyzowany.
Warto na prawde zrozumiec ile on wynosi ... bo jest wyzszy niz zadluzenie (sic!)

pozdrawiam akcjonariuszy.

felixjeager
5
Dołączył: 2009-02-02
Wpisów: 52
Wysłane: 4 marca 2025 08:28:06 przy kursie: 18,00 zł
Próbuję merytorycznie porozmawiać o wątpliwościach i problemach spółki.
Zwracam tylko uwagę na ryzyka, z którymi Wy przechodzicie do porządku dziennego...

Ja wierzę w powodzenie restrukturyzacji, tylko twierdzę, że 1/ nie będzie to łatwe, 2/ nie będzie to szybkie, 3/ może się pojawić emisja
Po co mam siać F.U.D. skoro kupiłem akcje?

Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 4 marca 2025 12:13:55 przy kursie: 17,00 zł
Na parkiet pojawił się artykuł, obszerny bardzo - dotyczący sytuacji w spółce i restrukturyzacji. Warto przeczytać.
Cytat:
W naszych planach jeszcze przed złożeniem planu restrukturyzacyjnego część środków restrukturyzacyjnych zostanie już wdrożona, np. sprzedaż zbędnych nieruchomości czy zbędnego taboru. Dodatkowo zakładamy, że rozpoczniemy też zmiany struktury organizacyjnej PKP Cargo oraz spółek z grupy, które przyniosą wzrost efektywności oraz przyspieszenie procesów decyzyjnych.

www.parkiet.com/transport/art4...

Czyli restrukturyzacja tak naprawdę już się odbywa, niezależnie od złożonego planu. Plan restrukturyzacyjny ma nadać kierunek i sztywne ramy rozwoju grupy w następnych latach. Natomiast działania już teraz są podejmowane, więc głosy dot. braku zmian można wsadzić do lamusa.

Realista7201
16
Dołączył: 2017-05-17
Wpisów: 172
Wysłane: 4 marca 2025 14:59:31 przy kursie: 17,00 zł

Moderator:
...
Edytowany: 4 marca 2025 18:28

Realista7201
16
Dołączył: 2017-05-17
Wpisów: 172
Wysłane: 4 marca 2025 15:09:09 przy kursie: 17,00 zł
tu macie wartosc taboru, ktory w wiekszosci jest zamortyzowany w 100% wiec przy sprzedazy zostanie przychodem.


https://imgur.com/a/yOQsOIB

Teraz odejmijcie od tego koszty wszystkich zobowiazan i nagle cos stanie sie jasne....


felixjeager
5
Dołączył: 2009-02-02
Wpisów: 52
Wysłane: 4 marca 2025 18:16:23 przy kursie: 17,00 zł
Serio?! Komu Ty chcesz to sprzedać?
Każdemu po wagonie? :) Jeśli jest zamortyzowane to najszybciej opchniesz to jako złom :)

I odnośnie do emisji na konwersje długu / wzmocnienie kapitału…twierdzisz że nie potrzeba - Twoja sprawa, ja widzę dziurę w kapitałach. Zobaczymy jak im pójdzie restrukturyzacja i jak będzie wyglądać sytuacja za pół roku.

Wycieczki rodem z forum bankiera (że niby naganiam zeby taniej dokupić) - pozostawiam bez komentarza i zgłaszam do moderatora.
Edytowany: 4 marca 2025 18:17

Realista7201
16
Dołączył: 2017-05-17
Wpisów: 172
Wysłane: 5 marca 2025 06:48:50 przy kursie: 17,00 zł
pozostawie to bez komentarza.

Co do meritum to wykres na 4H pokazuje ze spadlismy ponizej wstegi Bollingera, co sugeruje wyprzedanie. Tu wykres historycznie trzyma sie wstegi Bollingera mocno.



https://imgur.com/q1gLDwI

Jestesmy tuz nad wsparciem 16.95

A co bedzie tradycyjnie zobaczymy.

bginvest
161
Dołączył: 2012-03-18
Wpisów: 380
Wysłane: 5 marca 2025 08:31:54 przy kursie: 17,00 zł
felixjeager podczas trwania procesu sanacyjnego spółka musi udowodnić, że w normalnych warunkach (teraz jest chroniona) będzie w stanie generować dodatni wynik finansowy i dodatni cash flow.
Czas wzmacniania kapitału już trwa. Zerknij na zmiany cashu w spółce II kw/ IIIkw.
Zakładam, że po I kw. 2025 będzie ponad 800 mln zł gotówki.

Mój scenariusz buduję na podstawie historii sanacji Action. Uważam, że PKP Cargo z wielu względów jest w zdecydowanie korzystniejszej sytuacji niż było Action.

1) 40 % redukcja długu
2) 10-20 % długu konwersja na akcje
3) umorzenie odsetek
4) 20-30 rat układowych wypłacanych co kwartał

Realista7201
16
Dołączył: 2017-05-17
Wpisów: 172
Wysłane: 5 marca 2025 08:53:10 przy kursie: 17,00 zł
co do plynnosci podawalem juz dane za Q3
Q4/Q1 bedzie troche slabsze ze wzgledu na odprawy ale to juz koniec


Płynność gotówkowa: wzrost o 74.92% r/r
Płynność podwyższona: wzrost o 74.92% r/r

Spolka potwierdzila wczoraj w wywiadach dla PB i parkietu ze chce wyjsc na 0 operacyjnie do konca roku, plus wplywy ze sprzedazy : Cargotor/Cargotabor/nieruchomosci plus niepotrzebny zamortyzowany majatek.

Tylko i az tyle

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 5 marca 2025 08:53:49 przy kursie: 17,00 zł
Realista7201 napisał(a):
... spadlismy ponizej wstegi Bollingera, co sugeruje wyprzedanie.

Pardon, ale wstęga nie sygnalizuje wyprzedania. To jest narzędzie do pomiaru odchylenia i zmienności

Realista7201
16
Dołączył: 2017-05-17
Wpisów: 172
Wysłane: 5 marca 2025 10:28:41 przy kursie: 17,72 zł
pardon, ale wkladasz w moje usta slowa ktorych nie wypowiedzialem. Nie uzylem slowa sygnalizuje a sugeruje. Troche inne znaczenie, prawda?

Zreszta jak pewnie widziales, od razu nastapil powrot, wiec sugestia byla trafna?


pozdrawiam

Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 5 marca 2025 11:30:50 przy kursie: 17,72 zł
felixjeager napisał(a):
Serio?! Komu Ty chcesz to sprzedać?
Każdemu po wagonie? :) Jeśli jest zamortyzowane to najszybciej opchniesz to jako złom :)

Amortyzacja to utrata wartości w rozumieniu księgowym, a nie fizycznym.
Jeśli kupisz nowy samochód marki BMW za 300 tys. zł, a po 5 latach go zamortyzujesz to znaczy, że pójdzie na złom?

No nie... sprzedasz bez problemu za 1/3 ceny. Dlatego to co pisze realista ma dużo sensu. I to też wynika z informacji od zarządu. Mają sprzedać nieużywany, stary tabor.

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 5 marca 2025 12:14:32 przy kursie: 17,72 zł
Realista7201 napisał(a):
pardon, ale wkladasz w moje usta slowa ktorych nie wypowiedzialem. Nie uzylem slowa sygnalizuje a sugeruje. Troche inne znaczenie, prawda?

Zreszta jak pewnie widziales, od razu nastapil powrot, wiec sugestia byla trafna?


pozdrawiam

Jak może sugerować wyprzedanie, skoro mierzy co innego? Dodatkowo posiłkujesz się dostępnym wycinkiem wykresu, który ma niby udowodnić tezę. Spójrz na ten sam wykres we wrześniu i październiku ubiegłego roku - czy tam wypadnięcie poza wstęgi również sugerowało wyprzedanie? Nie, doprowadziło do 32% przeceny.

felixjeager
5
Dołączył: 2009-02-02
Wpisów: 52
Wysłane: 5 marca 2025 12:34:29 przy kursie: 17,72 zł
Dix22 napisał(a):
felixjeager napisał(a):
Serio?! Komu Ty chcesz to sprzedać?
Każdemu po wagonie? :) Jeśli jest zamortyzowane to najszybciej opchniesz to jako złom :)

Amortyzacja to utrata wartości w rozumieniu księgowym, a nie fizycznym.
Jeśli kupisz nowy samochód marki BMW za 300 tys. zł, a po 5 latach go zamortyzujesz to znaczy, że pójdzie na złom?

No nie... sprzedasz bez problemu za 1/3 ceny. Dlatego to co pisze realista ma dużo sensu. I to też wynika z informacji od zarządu. Mają sprzedać nieużywany, stary tabor.


Część z tych wagonów może się nadawać do sprzedaży, ale część zdecydowanie nie...często przechodzę obok bocznicy, na której stoją wagony PKPC...w stanie takim że już nawet na złom się nie nadają :/

I druga rzecz - KTO TO MA KUPIĆ?

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 243
Wysłane: 5 marca 2025 12:37:35 przy kursie: 17,72 zł
Dix22 napisał(a):
felixjeager napisał(a):
Serio?! Komu Ty chcesz to sprzedać?
Każdemu po wagonie? :) Jeśli jest zamortyzowane to najszybciej opchniesz to jako złom :)

Amortyzacja to utrata wartości w rozumieniu księgowym, a nie fizycznym.
Jeśli kupisz nowy samochód marki BMW za 300 tys. zł, a po 5 latach go zamortyzujesz to znaczy, że pójdzie na złom?

No nie... sprzedasz bez problemu za 1/3 ceny. Dlatego to co pisze realista ma dużo sensu. I to też wynika z informacji od zarządu. Mają sprzedać nieużywany, stary tabor.


To niezupełnie tak działa. Zasadniczo amortyzacja księgowa ma odpowiadać okresowi ekonomicznej użyteczności środka trwałego. Jeżeli tak nie jest (jest to błąd) to wtedy może wystąpić taka sytuacja jak w podanym przykładzie z BMW (stawka 20% jaką podajesz dotyczy amortyzacji podatkowej dla samochodów - księgowi nie chcąc prowadzić podwójnej ewidencji korzystają często dla potrzeb księgowych ze stawek podatkowych na potrzeby amortyzacji).

Z tego co kojarzę w przeszłości PKP Cargo sprzedawało lokomotywy na złom. Warto sprawdzić jakie miała z tego tytułu dochody w przeszłości.

Cytat:

PKP Cargo posyła na złom 126 lokomotyw


www.rynek-kolejowy.pl/wiadomos...

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE PKPCARGO



19 20 21 22 23

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,929 sek.

ubyagesn
dydhelbn
bysedpno
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
qsdgundi
photdqqn
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat