PARTNER SERWISU
lqzzfsnj
26 27 28 29 30
1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 19 marca 2025 09:05:25 przy kursie: 17,50 zł
Jeżeli chcesz znać wpływ umowy na roczne przychody należy podać dwie informacje. Czas na jaki umowa została zawarta i jej wartość. Ja nie neguje, że przychody ze sprzedaży wzrosną. Pytam o ile rocznie wzrosną. Zima to taki okres jak wiesz, w którym przewozy masowe powinny być wyższe z uwagi na zwiększony transport węgla do EC czy elektrowni. Póki co efektu podpisania nowych umów w przychodach nie widać. Nie wiem czy nowe umowy to faktycznie nowe czy też rolowanie poprzednich umów. Poza tym jestem jak najbardziej, za aby to się zmieniło. Trzymam kciuki za udaną restrukturyzację ponieważ to ważna firma.

Umowa z Bogdanką 138.4 mln brutto czyli Ca. 112,5 mln zł netto. Umowa na dwa lata. Wychodzi około 56,25 mln zł rocznie. Przy przychodach rzędu 4 mld zł rocznie nie jest to bardzo istotna umowa. To tylko przykład.

Sprawdziłem. PKP Cargo miało umowę z ENEA na dostawy węgla z Bogdanka.

Cytat:

ENEA Elektrownia Połaniec podpisała z PKP Cargo dwie umowy na transport do 2 mln ton węgla z Lubelskiego Węgla „Bogdanka”.


kolejowyportal.pl/pkp-cargo-z-...

Wartość umowy jakieś 108 mln zł brutto czyli 88 mln zł netto. Roczne przychody to 44 mln zł. Umowa jest ze stycznia 2023 r. i była zawarta na 15 miesięcy.
Edytowany: 19 marca 2025 09:23

Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 19 marca 2025 14:11:46 przy kursie: 17,50 zł
Cytat:
Dariusz Seliga, który od 13 kwietnia 2022 r. do 1 lutego 2024 r. pełnił funkcję prezesa PKP Cargo, zabrał głos w sprawie obecnej sytuacji spółki. Krytykuje nowe władze za brak strategii, masowe zwolnienia i działania prowadzące do upadku przewoźnika. Podkreśla, że za jego kadencji firma notowała rekordowe wyniki, a dziś zmierza ku katastrofie.

Źródło: kolejowyportal.pl/list-otwarty...

Były prezes PKP Cargo Dariusz Seliga wprost mówi, że obecne rządy są niedobre dla PKP Cargo.
Oskarża zarząd o zwolnienia, utratę kontraktów i ogólnie wszystko co złe w PKP Cargo.

A to czasem te wszystkie złe rzeczy nie wydarzyły się za jego zarządu? Hmm...

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 19 marca 2025 14:19:35 przy kursie: 17,50 zł
Ja by nie patrzeć w 2022 r. i w 2023 r. przychody były rekordowe. Spółka miała również zyski. Jak to wyjaśnić w kontekście wszystkich złych rzeczy?
Edytowany: 19 marca 2025 14:33


bginvest
161
Dołączył: 2012-03-18
Wpisów: 380
Wysłane: 19 marca 2025 17:03:18 przy kursie: 17,50 zł
1ketjoW

Wyjaśnienie jest proste.

Druga połowa 2022 r. i pierwsza 2023 r. to interwencyjny transport węgla. Nie kojarzę informacji ile, po masie zakładam ok. 8 mln ton.
Pierwszeństwo w przepustowości na torach, bezpośredni transport bez oczekiwania.
Strzał wynikowy piękny. Koszty nie dały rady przychodom. Coś jak JSW przy węglu po 350 $.

Potem czas zejścia na ziemię, żeby zobaczyć co się zrobiło........
Węgla interwencyjnie już się nie wozi, a na chemii, stali, kruszywie i Intermodalu straciliśmy klientów na 6 mln ton.

Typowy pisowski schemat zarządzania czyli chwilo trwaj.


Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 19 marca 2025 17:58:40 przy kursie: 17,50 zł
bginvest napisał(a):
1ketjoW

Wyjaśnienie jest proste.

Druga połowa 2022 r. i pierwsza 2023 r. to interwencyjny transport węgla. Nie kojarzę informacji ile, po masie zakładam ok. 8 mln ton.
Pierwszeństwo w przepustowości na torach, bezpośredni transport bez oczekiwania.
Strzał wynikowy piękny. Koszty nie dały rady przychodom. Coś jak JSW przy węglu po 350 $.

Potem czas zejścia na ziemię, żeby zobaczyć co się zrobiło........
Węgla interwencyjnie już się nie wozi, a na chemii, stali, kruszywie i Intermodalu straciliśmy klientów na 6 mln ton.

Typowy pisowski schemat zarządzania czyli chwilo trwaj.


Czyli powinno być lepiej. Pisowskie kacyki odeszły. Ale naprawa tego co udało im się zniszczyć w ciągu kilku lat potrwa.

Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 19 marca 2025 20:54:32 przy kursie: 17,50 zł
Wrzucałem dzisiaj w ciągu dnia list otwarty p. Seligi.

Jest odpowiedź ze strony obecnego zarządu: www.pkpcargo.com/stanowisko-za...
Mój wniosek z tego tekstu jest jeden - były prezes (p. Seliga) nie miał zielonego pojęcia czym zarządza i trochę się upokorzył tym listem.
Cytat:
Od kwietnia 2022 roku do lutego 2024 roku udział spadł: z 36,7% do 28,8% masy towarowej oraz z 40% do 29,5% pracy przewozowej.

To był czas kiedy on był prezesem PKP Cargo.

To mnie utwierdza, że odpowiednie osoby są na odpowiednich miejscach (obecnie), a nie nominacie partyjni, którzy mają wykonywać misję.

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 19 marca 2025 21:50:57 przy kursie: 17,50 zł
Też tak uważam. Za PiS firma była dochodowa. Potem przestała. Rozumiem, że ma to związek ze zmiana władzy.

hukers
77
Dołączył: 2010-08-04
Wpisów: 329
Wysłane: 19 marca 2025 22:10:44 przy kursie: 17,50 zł
Tak właśnie było :D. Zwłaszcza w latach 20-21 jak była gigantyczna strata. Zasypana na chwile ukazem Morawieckiego, że trzeba wozić węgiel z Kolumbii PKC. Jak już hałdy zapełnili to lata zaniedbań wracają ze zdwojoną siłą.

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 20 marca 2025 07:57:06 przy kursie: 17,50 zł
Wcześniej w PKP Carbo też był zyski.

Dla mnie takie nagle załamanie ma częściowo przynajmniej podłoże polityczne.

Rynek towarów masowych jest rynkiem który dotyczy spółek SP. Twierdzenie, że na tym rynku jest konkurencją jak na innych rynkach to bajka. Tu wystarczyły nieformalne rozmowy i podpisanie umów z kopalniami, KGHM, elektrowniami zakładami chemicznymi wielkiej chemii czy EC itd. Zabrakło woli politycznej.


felixjeager
5
Dołączył: 2009-02-02
Wpisów: 52
Wysłane: 20 marca 2025 08:06:32 przy kursie: 17,50 zł
SSP podlegają prawu zamówień publicznych - głównym kryterium oceny jest cena.
Jeśli masz gigantyczne koszty i nieefektywną organizację, to nie wygrywasz przetargów organizowanych przez SSP.
Nieformalne rozmowy niewiele tu raczej pomogą...
Edytowany: 20 marca 2025 08:08


1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 20 marca 2025 08:11:27 przy kursie: 17,50 zł
W wyborach do RN też są kryteria a wiemy jak wyglądają wybory. Naiwne to myślenie.

rosso
PREMIUM
7
Dołączył: 2024-01-14
Wpisów: 32
Wysłane: 20 marca 2025 08:16:15 przy kursie: 17,50 zł
1ketjoW napisał(a):


Rynek towarów masowych jest rynkiem który dotyczy spółek SP. Twierdzenie, że na tym rynku jest konkurencją jak na innych rynkach to bajka. Tu wystarczyły nieformalne rozmowy i podpisanie umów z kopalniami, KGHM, elektrowniami zakładami chemicznymi wielkiej chemii czy EC itd. Zabrakło woli politycznej.



Nie zgadzam się. Nie da się ot tak podpisać umów i przejąć przewozy dla takich molochów jak KGHM Azoty elektrownie czy podobne molochy, wola polityczna nic tu nie zmienia. Wszystkie mają podpisane umowy na określony czas, do tego czasami mają swoich przewoźników w postaci spółek-córek. Nic tu wola polityczna nie zmieni. Żeby nie być gołosłownym przykłady:
Orlen obsługuje Orlen Kolej (połączenie Lotos Kolej i Orlen Koltrans) odpowiadają za dużą część transportów oraz obsługę bocznic przy terminalach;
KGHM ma spółkę Pol-miedź trans i oni wykonują większość przewozów i obsługę bocznic kombinatu;
Arcelormittal przewozy realizuje z pomocą DBCargo, a ich bocznice obsługuje spółka Kolprem;
Azoty w Puławach bocznicę obsługuje CTL, podobnie Azoty w Kędzierzynie-Koźlu i jak dobrze pamiętam również w Policach.

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 20 marca 2025 08:31:24 przy kursie: 17,50 zł
Arcelormittal podpisał umowę z PKP Cargo. To tylko przykład. Poza tym skoro w wyniku potrzeb SP PKP Cargo straciło udziały w rynku to logicznym jest, że powinno się wrócić do tych umów jakie były zawarte przed zleceniem jakie zlecił spółce SP. Tylko o to chodzi.

felixjeager
5
Dołączył: 2009-02-02
Wpisów: 52
Wysłane: 20 marca 2025 08:40:54 przy kursie: 17,50 zł
1ketjoW napisał(a):
W wyborach do RN też są kryteria a wiemy jak wyglądają wybory. Naiwne to myślenie.


Ciężko to komentować - prawo zamówień publicznych to nie wybory do RN...porównujesz rzeczy nieporównywalne...

W momencie kiedy pojawią się kryteria w przetargu, które nie odpowiadają standardom rynkowym ("umówione"), są natychmiast oprotestowywane przez konkurencję i najczęściej powodują zmianę oprotestowanych przepisów przez Urząd Zamówień Publicznych.

Jedyne zlecenia rządowe, które mogą złapać bez PZP, to te np. wojskowe albo te wynikające z ustaw, innych przepisów (decyzja węglowa)

rosso
PREMIUM
7
Dołączył: 2024-01-14
Wpisów: 32
Wysłane: 20 marca 2025 08:45:45 przy kursie: 17,50 zł
1ketjoW napisał(a):
Arcelormittal podpisał umowę z PKP Cargo. To tylko przykład. Poza tym skoro w wyniku potrzeb SP PKP Cargo straciło udziały w rynku to logicznym jest, że powinno się wrócić do tych umów jakie były zawarte przed zleceniem jakie zlecił spółce SP. Tylko o to chodzi.

Umowę podpisał, ale to tylko wycinek tortu. Nadal większość pracy przewozowej dla nich realizuje DBCargo, a bocznice obsługuje Kolprem. Dla KGHM również pkpcargo realizuje przewozy, ale to niewiele znaczące drobiazgi, bo większość przewozów realizuje ich spółka.

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 20 marca 2025 08:51:48 przy kursie: 17,50 zł
Nie znam prawa zamówień publicznych. Mi chodzi o to że każde procedury jeżeli się je zna można obejść. I skomplikowanie nie ma tu nic do rzeczy. Z prasy znam poniższe możliwości omijania zapisów ustawy:

1.Warunki przetargu są tak konstruowane, przez faworyzowanie tylko do jednego, z góry określonego dostawcy .
2. Dzieli się wartość zamówienia na mniejsze;
3. Stosuje się zamówienia z wolnej ręki;
4. Stosuje się kryteria oceny faworyzujące wybranego wykonawcę;

To tylko publicznie znane myki. Ile jest nieznanych? Nie wiem.

Poza tym PKP Cargo nie musi zawsze podlegać PZP. Spółki giełdowe nie stosują PZP.
Edytowany: 20 marca 2025 08:52

felixjeager
5
Dołączył: 2009-02-02
Wpisów: 52
Wysłane: 20 marca 2025 09:20:48 przy kursie: 17,52 zł
A ja znam ;)
Miałem okazję pracować po stronie zamawiającego (SSP) i wykonawcy (dla samorządów, SSP)

Odnośnie przytoczonych genialnych "myków":

1/ Warunki przetargu są tak konstruowane, przez faworyzowanie tylko do jednego, z góry określonego dostawcy .
Natychmiastowy protest do UZP i najczęściej zapisy usuwane lub przetarg unieważniony

2/ Dzieli się wartość zamówienia na mniejsze;
Nierealne na rynku przewozów z uwagi na wartość usługi

3/ Stosuje się zamówienia z wolnej ręki;
zobacz jaka jest wartość progowa dla tego typu zamówienia ;)

4/ Stosuje się kryteria oceny faworyzujące wybranego wykonawcę;
Natychmiastowy protest do UZP i najczęściej zapisy usuwane lub przetarg unieważniony

Poza tym PKP Cargo nie musi zawsze podlegać PZP.
Tylko wyjątkowo: np. 'strategiczne" typu wojskowe albo te wynikające z ustaw, innych przepisów (np. decyzja węglowa)

Spółki giełdowe nie stosują PZP.
Tak, oczywiście (pod warunkiem, że nie są SSP) - w przypadku pozostałych i tak robią wewnętrzne postępowania zakupowe w oparciu o kryteria, z których najważniejszym jest CENA ;)


PS.
postępowania przetargowe, szczególnie te duże są pod ścisłą obserwacją służb trzyliterowych. Próby działań, o których piszesz to prosta droga do kryminału...
Edytowany: 20 marca 2025 09:24

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 20 marca 2025 09:31:45 przy kursie: 17,52 zł
Ja nie neguje, że są procedury. Neguje to że nie można ich legalnie ominąć. Zapewne są jakieś wyjątki na jakie można się powołać. Poza tym podałem tylko przykłady.

PKP Cargo w większości przypadków NIE podlega PZP, ponieważ działa na konkurencyjnym rynku i świadczy usługi komercyjne.
Edytowany: 20 marca 2025 09:37

felixjeager
5
Dołączył: 2009-02-02
Wpisów: 52
Wysłane: 20 marca 2025 09:36:03 przy kursie: 17,52 zł
Z perspektywy moich doświadczeń: BARDZO mało prawdopodobne.

Te ew. legalne wyjątki to np. współpraca z MON na podstawie przepisów szczególnych, inne ustawy, rozporządzenia itp.

Na rynku konkurencyjnym (poza PZP), PKPC ma też pod górkę, bo ma wysokie koszty, a bardzo ważnym kryterium jest cena.
Duzi gracze, którzy zlecają przewozy obecnie bardzo rzadko zlecają przewozy z wolnej ręki - mają postępowania , czasami bardzo skomplikowane i wielopoziomowe zakupowe (podobne albo wzorowane na PZP, choć nie w reżimie ustawy PZP).
Edytowany: 20 marca 2025 09:40

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 20 marca 2025 09:39:14 przy kursie: 17,52 zł
felixjeager napisał(a):
Z perspektywy moich doświadczeń: BARDZO mało prawdopodobne.

Te ew. legalne wyjątki to np. współpraca z MON na podstawie przepisów szczególnych, inne ustawy, rozporządzenia itp.


Widzę, że interesujesz się spółką. Podaj więc jeżeli wiesz w ilu przetargach PZP uczestniczyło PKP Cargo w dowolnie wybranym przez Ciebie okresie.

Cytat:
W grudniu 2024 roku PKP Cargo S.A. zawarło umowy z PGNiG Termika S.A. na świadczenie usług transportu kolejowego węgla energetycznego. Umowy te, o łącznej wartości 105,2 mln PLN netto, zostały zawarte w wyniku postępowania sektorowego przeprowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego, które nie było objęte przepisami ustawy PZP. ​


Cytat:
Powyższe umowy zostały zawarte w wyniku postępowania sektorowego przeprowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego, które nie było objęte przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych pn. "Usługa transportu kolejowego 4 300 000 ton węgla energetycznego do zakładów PGNiG TERMIKA SA, w tym również świadczenia usługi obsługi bocznicy EC Pruszków w terminie od 01 stycznia 2025 r. do 31 grudnia 2026 r.".


biznes.pap.pl/wiadomosci/firmy...

Spółka może jak widać powyżej zawierać umowy poza PZP.
Edytowany: 20 marca 2025 09:44

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE PKPCARGO



26 27 28 29 30

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,160 sek.

axgltzfc
lzugbtys
hanjqgwb
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
bjfbwndj
mibbzsvt
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat