PARTNER SERWISU
vdimlprq
43 44 45 46 47
Realista7201
16
Dołączył: 2017-05-17
Wpisów: 172
Wysłane: 15 lipca 2025 14:15:02 przy kursie: 15,45 zł
nowe przetargi na sprzedaz majatku PKP Cargo wlasnie ogloszone

Postępowanie CRNS1.385.4.2025 - Przetarg nieruchomości Szczecin 135 mln cena minimalna
Postępowanie CRNS1.385.2.2025 - Przetarg Wrocław -42 mln cena minimalna
Postępowanie CRNS1.385.3.2025 - Przetarg w Jaworzyna Śląska-22 mln cena minimalna
Postępowanie CRNS1.381.1.2025 - Przetarg Warszawa 55 mln Cena minimalna


Jo dzieki za linki




ezakupy.pkpcargo.com/open-prev...

ezakupy.pkpcargo.com/open-prev...
ezakupy.pkpcargo.com/open-prev...
ezakupy.pkpcargo.com/open-prev...

Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 16 lipca 2025 15:18:50 przy kursie: 15,09 zł
Jutro - mogłoby się wydawać - decydujące spotkanie ze zarządu ze związkami w Warszawie.

Raczej nie unikną zwolnień. Związkowcy - z tego co się wsłuchuję - nie chcą odejścia od ZUZP teraz, tylko dopiero za rok. Więc poświęcą kilka tysięcy pracowników tylko żeby ich własne wynagrodzenia były przez rok jeszcze takie jak dotychczas.

Za rok tracą przywileje zgodnie z postanowieniem sądu.

Trochę śmiech na sali, ale dużo mówi o tej grupie społecznej.

Realista7201
16
Dołączył: 2017-05-17
Wpisów: 172
Wysłane: 16 lipca 2025 15:39:48 przy kursie: 15,09 zł
niestety zgodze sie tu z toba. Ale... dla firmy w sumie lepiej, bo ciagle jest troche za duzo pracownikow na biezace warunki.
Gdy warunki sie poprawia beda mogli zwiekszyc zatrudnienie.

co do ZZ to dla mnie przerazajace bylo to jak wymuszali podwyzki wiedzac ze nie ma roboty dla ludzi i ze firma przynosi straty.
Mam nadzieje, ze ludzie pracujacy im tego nie zapomna.



1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 16 lipca 2025 16:30:26 przy kursie: 15,09 zł
Myślę, że poniższa publikacja jasno wskazuje, że rozmowy się toczą i ten spadek cen:

Cytat:
Zarząd zaznaczył, że decyzje co do zakresu i ostatecznej formy przeprowadzenia zwolnień grupowych nie zostały jeszcze podjęte. I etap zwolnień grupowych, przewidziany wstępnie na 2025 rok jest wynikiem znaczącego spadku masy przewozowej rok do roku (blisko 10%) oraz spadku cen w adekwatnym okresie o ok. 20%.


kolejowyportal.pl/pkp-cargo-ko...

Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 16 lipca 2025 16:38:09 przy kursie: 15,09 zł
Fundamentalnie spółka jest w ważnym momencie: zwolnienia moim zdaniem się zrealizują - pewnie nie takie jak planowali tylko o 30% niższe (ok. 730 osób w 2025 r). Zarząd wyjdzie z twarzą i w sumie ZZ będą zadowolone. Sprzedaż nieruchomości, wagonów i ogónlie restrukturyzacja ciąg dalszy. Od 1 sierpnia będzie również 1 pracodawca zamiast kilku zakładów.

Jeśli chodzi o technikę i kurs akcji, to wskazywałoby to, że jesteśmy na poziomach wsparcia 14.4 - 15.2. Widzę, że jest chęć wejścia niżej - to dobrze by świadczyło teraz.

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 16 lipca 2025 17:07:15 przy kursie: 15,09 zł
Póki co brak jest nowych kontraktów, a ceny spadają. Konkurencja się zaostrza i udziały w rynku PKP Cargo maleją. Moim zdaniem temat do obserwacji w najlepszym razie.
Edytowany: 16 lipca 2025 17:15

GRAF78
93
Dołączył: 2010-11-28
Wpisów: 1 574
Wysłane: 16 lipca 2025 17:47:16 przy kursie: 15,09 zł
kompletnie nie rozumiem fenomenu popularności tej spółeczki na forum, kurs odkąd pamietam w czarnej d.... a temat ciągle na topie, czyżby casus sławnego Petrolinvest? i pełno ubranych wrzuca byle posty w ramach kolejnego zastrzyku z dawka nadzieji?

bginvest
161
Dołączył: 2012-03-18
Wpisów: 380
Wysłane: 16 lipca 2025 19:59:30 przy kursie: 15,09 zł
GRAF78 pamiętam jak jakieś 18 miesięcy temu cisnąłeś z CD Projekt.
Chyba zbliża się przełom na PKP Cargo .

Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 16 lipca 2025 20:54:47 przy kursie: 15,09 zł
GRAF78 napisał(a):
kompletnie nie rozumiem fenomenu popularności tej spółeczki na forum, kurs odkąd pamietam w czarnej d.... a temat ciągle na topie, czyżby casus sławnego Petrolinvest? i pełno ubranych wrzuca byle posty w ramach kolejnego zastrzyku z dawka nadzieji?

Moim zdaniem nie. PKP Cargo przez lata było źle zarządzane, a mianowicie - zarządzały związki zawodowe, które doiły spółkę niemiłosiernie. Nie szli w sektor, który się rozwijał (intermodal) tylko ciągle tkwili w węglu. Nie tędy droga. No cóż.

Obecnie wygląda to inaczej. Redukcja zatrudnienia, które jak już teraz pokazują dane - było słuszne (obsługują wszystkich klientów i pozyskują nowych - ok. 66 w ciągu kilku miesięcy). Więc za chwilę się okaże, że oszczędności, które wygenerują na redukcji kosztów i zatrzymanie obecnych przychodów przyczynią się do ładnych zysków. Więc będą zyski; pewnie zejdą w części z zadłużenia i zainwestują w nowy tabor (co obecnie się dzieje - jesteśmy w przededniu podpisania umów na nowy tabor multifunkcyjny)

Jedyne co jeszcze moge napisać to zwróćcie uwage na marżowość przewozów intermodalnych a węgla. 1 tona przewiezionego węgla to nie jest ten sam pieniądz co 1 tona przewiezionego sprzętu elektronicznego.

I patrząc na obecną wycenę - to jest ona w sumie kuriozalna, biorąc pod uwagę, że ceny wywoławcze wystawionego złomu-taboru i nieruchomości na chwilę obecną mamy już 0,95 mld zł. Jeszcze 15 nieruchomości muszą wystawić...

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 16 lipca 2025 21:06:24 przy kursie: 15,09 zł
Dix22 napisał(a):
I patrząc na obecną wycenę - to jest ona w sumie kuriozalna...


Widzę, że przypadek JSW niczego Cię nie nauczył. Tam też padały argumenty o kuriozalnej wycenie, poniżej wartości certyfikatów. Rynek nie jest głupi, rynek nie kupuje opowieści o złomie i nieruchomościach.


Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 16 lipca 2025 21:18:25 przy kursie: 15,09 zł
krewa napisał(a):
Dix22 napisał(a):
I patrząc na obecną wycenę - to jest ona w sumie kuriozalna...


Widzę, że przypadek JSW niczego Cię nie nauczył. Tam też padały argumenty o kuriozalnej wycenie, poniżej wartości certyfikatów. Rynek nie jest głupi, rynek nie kupuje opowieści o złomie i nieruchomościach.

Na JSW był dobry moment na zarobienie - przy wybuchu wojny w Ukrainie przypominam... Kto potrafił, ten zarobił. binky

Natomiast JSW to zwykła produkcja węgla koksującego, którego ceny spadły - tam bez rewelacji, a nawet bliżej upadku i bankructwa moim zdaniem.

Na razie rynek nie powiedział ostatniego słowa. Jesteśmy w trójkącie symetrycznym - z charakterystycznym spadkiem wolumenu przy końcu jego kształtowania. Dzisiejszy wolumen też nie zachwyca, więc przypuszczam, że jesteśmy bliżej końca niż początku.

Moderator:
...
Edytowany: 16 lipca 2025 21:32

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 16 lipca 2025 22:09:52 przy kursie: 15,09 zł
Cytat:

I patrząc na obecną wycenę - to jest ona w sumie kuriozalna, biorąc pod uwagę, że ceny wywoławcze wystawionego złomu-taboru i nieruchomości na chwilę obecną mamy już 0,95 mld zł. Jeszcze 15 nieruchomości muszą wystawić...


Co mówi Plan restrukturyzacji o zobowiązaniach objętych układem? A zdaje się, że jeszcze dochodzi np. leasing.

Cytat:

Zobowiązania objęte układem na 30.05.2025 r. wynosiły łącznie 2 937 mln zł


www.pkpcargo.com/pkp-cargo-skl...

A regulowanie zobowiązań od maja 2025 r. dopiero w terminie.

Cytat:

Do końca kwietnia zostaną uregulowane zaległości w wypłatach odpraw i nagród dla zwolnionych pracowników PKP Cargo. Od maja świadczenia będą regulowane na bieżąco – poinformował podczas kolejnego spotkania ze związkami zawodowymi wiceprezes przewoźnika Paweł Miłek.



www.rynek-kolejowy.pl/wiadomos...


1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 17 lipca 2025 08:24:29 przy kursie: 15,09 zł
Szybko spłacą długi - nie powoli - Prezeska?

Cytat:
Kwota zobowiązań to wartość bliska rocznym przychodom spółki, więc oczekiwanie, że całość zobowiązań zostanie obsłużona w rok, dwa czy trzy, co czasem pojawia się w rozmowach z niektórymi wierzycielami, nie jest po prostu fizycznie możliwe - informuje prezeska PKP Cargo Agnieszka Wasilewska-Semail.


www.wnp.pl/logistyka/pkp-cargo...
Edytowany: 17 lipca 2025 08:25

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 17 lipca 2025 08:25:40 przy kursie: 15,09 zł
Dix22 napisał(a):
krewa napisał(a):
Dix22 napisał(a):
I patrząc na obecną wycenę - to jest ona w sumie kuriozalna...


Widzę, że przypadek JSW niczego Cię nie nauczył. Tam też padały argumenty o kuriozalnej wycenie, poniżej wartości certyfikatów. Rynek nie jest głupi, rynek nie kupuje opowieści o złomie i nieruchomościach.

Na JSW był dobry moment na zarobienie - przy wybuchu wojny w Ukrainie przypominam... Kto potrafił, ten zarobił. binky

Natomiast JSW to zwykła produkcja węgla koksującego, którego ceny spadły - tam bez rewelacji, a nawet bliżej upadku i bankructwa moim zdaniem.

Na razie rynek nie powiedział ostatniego słowa. Jesteśmy w trójkącie symetrycznym - z charakterystycznym spadkiem wolumenu przy końcu jego kształtowania. Dzisiejszy wolumen też nie zachwyca, więc przypuszczam, że jesteśmy bliżej końca niż początku.

Moderator:
...


Przypomnę:
Dix22 napisał(a):
Ja nadal liczę na minimum 100% od ATH ustanowionego we wrześniu 2017 roku, czyli poziomy powyżej 200 zł (z fibo: ok. 250 zł). Przy obecnym modelu biznesowym i skoncentrowaniu się na wydobyciu węgla koksującego, przy ograniczaniu podaży CC ze strony Australii oraz sztywnym centralnie sterowanym cenom w Chinach mamy mocne fundamenty. Prognozy BoA utrzymują się powyżej 300 USD w 2022 rok.

Aż dziw bierze, że moderacja powyższego nie wycięła.
Dix22 napisał(a):
Nawet nie ma sensu denerwować się na te zachowania, bo pamiętajcie - nie tylko my widzimy te gigantyczne zyski, ale również wszystkie fundusze. To nie jest problem zamówić wyceny i artykuły, które przewidują spadki. Tak działa giełda i od zawsze działała - smart money wykorzystuje techniki niedozwolone szarym inwestorom giełdowym.

Dix22 napisał(a):
Student II roku licencjatu zakłada, że cena węgla koksującego spadnie do 180 USD i będzie to poziom "równowagi".
Stek bzdur. Prawie zaplułem herbatą laptopa.

Może najwyższa pora przeprosić "studenta"?
Dix22 napisał(a):
A JSW na 1%. To pokazuje wprost moc i potencjał tej spółki.

Dix22 napisał(a):
Komuś nie jest na rękę, aby takie informacje pojawiały się w informacji publicznej. Patrząc na nasze polskie fundusze, to z ciekawych rzeczy jest jednak NN, który zwiększył mocno zaangażowanie w ostatnich miesiącach w JSW.


Przecież to identyczny zestaw "narzędzi", który na przemian z Realistą stosujecie na na PKP. Tylko nie rozumiem w jakim celu.
@GRAF78 ma rację - również nie rozumiem fenomenu spółki jak i ciągłego podbijania wątku.

GRAF78
93
Dołączył: 2010-11-28
Wpisów: 1 574
Wysłane: 17 lipca 2025 08:57:52 przy kursie: 15,09 zł
bginvest napisał(a):
GRAF78 pamiętam jak jakieś 18 miesięcy temu cisnąłeś z CD Projekt.
Chyba zbliża się przełom na PKP Cargo .


PKP nie ma IP Wiedzmina 4/CP2077 II w pipeline aby można było pod co grać i pompować balona, CDR wyceniony po samych zyskach z raportów oscylowałby w okolicy max 100PLN (policz sam C/Z~20-25) ale jest gra AAA i zagranica wraz z algorytmami weszła - po premierze poznasz prawdziwa wycene CDR, a tu co najwyżej można probować grać pod przejecie spółki przez niemieckiego konkurenta (albo ukrainskiego?).

bginvest
161
Dołączył: 2012-03-18
Wpisów: 380
Wysłane: 17 lipca 2025 13:54:03 przy kursie: 15,40 zł
GRAF78

PKP Cargo jest w trakcie realizacji swojego "Wiedzmina", a zakładam, że dojdzie jeszcze Cyberpunk.thumbright
Kilkanaście miesięcy temu na CDPR rynek zachowywał się jakby spółka miała przestać tworzyć gry. Teraz jest 150 %.

www.wnp.pl/logistyka/pkp-cargo...

Odpisy aktualizujące utworzone w 2024 r. na należności od PKP Cargo.

1) PKP PLK 318,4 mln pln
2) PGE Energetyka 149,0 mln pln
3) Newag 17,3 mln pln

3 spółki wymienione w artykule, razem niemal 0,5 mld pln odpisów.

Stworzyli Test Prywatnego Wierzyciela - wiadomo w jakim celu.
Prezes twierdzi, że jest szansa na zawarcie układu do połowy przyszłego roku.

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 17 lipca 2025 14:20:17 przy kursie: 15,40 zł
Wysokość odpisów o niczym nie świadczy. W tym punkcie Pani Prezes ma rację. Poza tym wartość należności objętych układem będzie podgalała dyskontowaniu.

Cytat:
Jak dodaje, polityka dotycząca odpisów dokonywanych przez poszczególnych wierzycieli może być bardzo różna. Mogą zdarzyć się wierzyciele, którzy szacują, że poziom odzyskiwalności zobowiązań będzie na tyle duży, że nie muszą robić stuprocentowych odpisów. Będą tacy, którzy zrobią stuprocentowy odpis ze względów ostrożnościowych.


www.wnp.pl/logistyka/pkp-cargo...

Cytat:
W odzyskiwalność należności wierzy Newag. W rocznym raporcie spółki zaznaczono, że na dzień jego publikacji (25 kwietnia 2025 r.) kwota należności przeterminowanych PKP Cargo wynosiła 42 mln zł, co wynika z zapadalności kolejnych terminów płatności rat z tytułu realizacji kontraktu na modernizację lokomotyw typu 15D, ale wartość odpisów to "tylko" 17,3 mln zł.

Jak wyjaśniono, "wysokość odpisu została ustalona na poziomie bezpiecznym, z zachowaniem należytej staranności i adekwatności do potencjalnego ryzyka.


W odzyskiwalność należności wierzy Newag. W rocznym raporcie spółki zaznaczono, że na dzień jego publikacji (25 kwietnia 2025 r.) kwota należności przeterminowanych PKP Cargo wynosiła 42 mln zł, co wynika z zapadalności kolejnych terminów płatności rat z tytułu realizacji kontraktu na modernizację lokomotyw typu 15D, ale wartość odpisów to "tylko" 17,3 mln zł.

Jak wyjaśniono, "wysokość odpisu została ustalona na poziomie bezpiecznym, z zachowaniem należytej staranności i adekwatności do potencjalnego ryzyka."

Dodano, że "doświadczenie życiowe i logiczne rozumowanie" podpowiada, że w razie objęcia wierzytelności emitenta układem prawdopodobnie będą one preferowane w stosunku do innych, co sprawia, że ryzyko redukcji odsetek znacznie maleje. Tym bardziej, że Newag zmodernizował znaczącą ilość taboru kluczowego dla PKP Cargo i jest dla znajdującej się w restrukturyzacji spółki kluczowym pod tym względem kontrahentem.

Newag zwrócił też uwagę, że kilka lat temu w podobnym przypadku problemów z włoskim państwowym przewoźnikiem kolejowym FSE wierzytelności spółki trafiły do grupy I, co oznaczało rezygnację jedynie z odsetek, przy zachowaniu całości należności głównej. "


Poza tym układ nie dotyczy zobowiązań kredytowych ani leasingu. Nie jest dla mnie w tej sytuacji jasne czy kontrahenci będą chcieli brać włącznie na siebie kwestię kosztów restrukturyzacji z wyłączeniem np. banków. To banki będąmiały największy problem w przypadku upadłości PKP Cargo.

Po 1q25 spółka dalej miała stratę na sprzedaży, co nie jest objawem prowadzenia zdrowego biznesu.
Edytowany: 17 lipca 2025 14:25

bginvest
161
Dołączył: 2012-03-18
Wpisów: 380
Wysłane: 17 lipca 2025 14:40:20 przy kursie: 15,40 zł
"układ nie dotyczy zobowiązań kredytowych"

1ketjoW rozumiem że BGK i PKO BP jako obserwatorzy w Radzie Wierzycieli działają.
Skąd Ty to bierzesz.


"Wysokość odpisów o niczym nie świadczy."

Samo tworzenie odpisów świadczy o tym, że zakładane jest nieodzyskanie jakiejś części należności.

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 17 lipca 2025 15:48:34 przy kursie: 15,40 zł
Z dwóch kwestii:

Na dzień 31.03.2025 r. zobowiązania:

Zobowiązania długoterminowe (w mln zł):

Z tytułu dostaw i usług 2 200
Inne zobowiązania długoterminowe 573 000

Zobowiązania krótkoterminowe (w mln zł):
Z tytułu dostaw i usług 1 197 000
Inne zobowiązania krótkoterminowe 897 500

Razem 2 669 700

Tyle wyniosły zobowiązania na dzień 31 marca 2025 r. bez kredytów i leasingu.

Cytat:
30 czerwca spółka PKP Cargo w restrukturyzacji złożyła do sądu propozycje układowe dla wierzycieli. Zobowiązania objęte układem na 30 maja 2025 r. wynosiły łącznie 2 mld 937 mln zł.


Cytat:

Od momentu złożenia wniosku o otwarcie postępowania sanacyjnego spłaciliśmy blisko 200 mln zł, z czego większość stanowi leasing. Większość wierzytelności spłacanych po otwarciu postępowania sanacyjnego to wierzytelności leasingowe, a trochę ponad 10 proc. spłat dotyczy kredytu z zabezpieczeniem rzeczowym, udzielonego przez jeden z banków. To wierzytelności pozaukładowe - wyjaśnia w rozmowie z WNP Agnieszka Wasilewska-Semail, prezeska PKP Cargo w restrukturyzacji.


Cytat:
Samo tworzenie odpisów świadczy o tym, że zakładane jest nieodzyskanie jakiejś części należności.


Nie jest całkiem tak jak piszesz. Utworzenie odpisu aktualizującego nie oznacza pewności, że należność nie zostanie odzyskana, lecz wskazuje na wystąpienie ryzyka jej nieściągalności. To działanie ostrożnościowe, mające na celu zaktualizowanie wartości aktywów zgodnie z zasadą ostrożności. Nieściągalność należności może, ale nie musi się zmaterializować.

www.wnp.pl/logistyka/pkp-cargo...
Edytowany: 17 lipca 2025 15:51

bginvest
161
Dołączył: 2012-03-18
Wpisów: 380
Wysłane: 17 lipca 2025 16:12:01 przy kursie: 15,40 zł
Mam nadzieję, że sobie żartujesz.

"Inne zobowiązania długoterminowe 573 000"

w tym jest prawie 500 mln pln Rezerwy z tytułu świadczeń pracowniczych. Według Ciebie to weszło w masę sanacyjną :):):):):?????



Inne zobowiązania krótkoterminowe 897 500

w tym:
150 mln Rozrachunki z pracownikami
125 mln Rezerwy z tytułu świadczeń
200 mln Publicznoprawne
240 mln VAT

Ale dopasowanka fajna:)



Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE PKPCARGO



43 44 45 46 47

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,376 sek.

hxqciokh
mkccbyop
aospgdwr
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
qlaxtdbh
peenkkak
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat