PARTNER SERWISU
emjhfprz
2 3 4 5 6
Denilson
0
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-09-29
Wpisów: 97
Wysłane: 15 kwietnia 2010 18:25:04 przy kursie: 22,05 zł
Spółka powinna się znaleźć chyba w każdym portfelu.

Cena może zejść jeszcze raz do ok 20zł w ciągu dwóch tygodni,
później tylko na północ.
Kurs docelowy to ok 40zł w terminie do końca lipca.

Tyle moich przemyśleń, pozdrawiam :)

pop
pop
0
Dołączył: 2008-12-30
Wpisów: 3 427
Wysłane: 16 kwietnia 2010 08:58:11 przy kursie: 22,05 zł
Jeśli ktoś jest zorientowany w temacie,to poproszę o odpowiedź na poniższe pytanie:
Skoro dzisiaj jest zamknięta przestrzeń powietrzna,to kto poniesie straty wynikające z faktu,że wielu klientów biur podróży nie może dzisiaj wylecieć za granicę na wykupione wcześniej wycieczki...?thumbright
Edytowany: 16 kwietnia 2010 09:07

Denilson
0
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-09-29
Wpisów: 97
Wysłane: 16 kwietnia 2010 09:07:20 przy kursie: 21,65 zł
Nie biuro :)
Od tego są ubezpieczenia. Jeżeli ktoś je w biurze wykupił,
to zwrot dostanie - ale jeżeli go nie ma, to nici z pieniędzy.

Oczywiście może się sądzić z biurem, to jego prawo :)
A biuro wtedy pewnie będzie się sądzić z liniami.


pop
pop
0
Dołączył: 2008-12-30
Wpisów: 3 427
Wysłane: 16 kwietnia 2010 09:15:16 przy kursie: 21,65 zł
Denilson napisał(a):
Nie biuro :)
Od tego są ubezpieczenia. Jeżeli ktoś je w biurze wykupił,
to zwrot dostanie - ale jeżeli go nie ma, to nici z pieniędzy.

Oczywiście może się sądzić z biurem, to jego prawo :)
A biuro wtedy pewnie będzie się sądzić z liniami.

No tak,ale czy ubiezpieczenie obejmuje również pył wulkaniczny...?thumbright Dla mnie,to sytuacja jest trochę skomplikowana,nie mam pojęcia jak jest w tym przypadku,klienci pewnie będą wściekli,tylko kto im będzie zwracał,czy biura,czy ubezpieczalnie,czy linie lotnicze zwrócą biurom i za co-czy tylko za niewykonane przeloty,czy również za skutki z tego wynikające w postaci anulowania całości umów wycieczkowych...thumbright

v3nom
0
Dołączył: 2009-03-06
Wpisów: 3 042
Wysłane: 16 kwietnia 2010 09:44:45 przy kursie: 21,65 zł
pop napisał(a):
No tak,ale czy ubiezpieczenie obejmuje również pył wulkaniczny...?thumbright Dla mnie,to sytuacja jest trochę skomplikowana,nie mam pojęcia jak jest w tym przypadku,klienci pewnie będą wściekli,tylko kto im będzie zwracał,czy biura,czy ubezpieczalnie,czy linie lotnicze zwrócą biurom i za co-czy tylko za niewykonane przeloty,czy również za skutki z tego wynikające w postaci anulowania całości umów wycieczkowych...thumbright


Chwilkę się zastanawiałem nad problemem po przeczytaniu Twojego postu, ale zrezygnowałem z odpowiedzi z braku jakiś konkretów. Ale widzę teraz, że podobny problem mamy wszyscy. Może uda się coś wypracować wspólnymi siłami thumbright

1. Wydaje mi się, że linie nie będą płacić żadnych odszkodowań. Wybuch wulkanu czy wojny to siła wyższa, całkowicie od nich niezależna, więc jak mogą ponosić za to odpowiedzialność? Linie mogą przebukować bilety klientom za free, to w ich interesie.

2. Być może ubezpieczenia wycieczek uwzględniają zbiorczo zdarzenia uniemożliwiające dotarcie do miejsca pobytu?
Klika się i sprzedaje ;-)

pop
pop
0
Dołączył: 2008-12-30
Wpisów: 3 427
Wysłane: 16 kwietnia 2010 10:13:10 przy kursie: 21,65 zł
Zadzwoniłem do biura podróży Itaka podając się za klienta,który wieczorem ma jechać na wycieczkę i jest zaniepokojony zamknięciem przestrzeni powietrznej.Generalnie pani była b.miła-taka słodka niunia,ale racze słabo zorientowana.Najpierw powiedziała,że wycieczka na pewno dojdzie do skutku,bo klientów można przetransportować na inne lotnisko.Jak powiedziałem,że niemal w całym kraju odwołane wyloty,to powiedziała,że można przetransportować do innego kraju,ale jeśli i to nie dojdzie do skutku,to wycieczka dojdzie do skutku w terminie późniejszym,a biuro zwraca za niewykorzystane dni,a przewoźnicy przebukują bilety na późniejszy termin.Na pytanie,czy ubezpieczyciel zwróci touroperatorowi utracone koszty opóźnień,to dostałem odpowiedź,że "proszę się już tym nie martwić...".A ja w ten sposób dalej nie wiem,czy Travel straci na tych działaniach,czy nie...thumbright Może jeszcze któryś z Was zadzwoni do jakiegoś biura i może uda się Wam dowiedzieć więcej...?

v3nom
0
Dołączył: 2009-03-06
Wpisów: 3 042
Wysłane: 16 kwietnia 2010 10:54:08 przy kursie: 21,65 zł
pop napisał(a):
Zadzwoniłem do biura podróży Itaka podając się za klienta,który wieczorem ma jechać na wycieczkę i jest zaniepokojony zamknięciem przestrzeni powietrznej.


Pop, kryjesz się bardziej niż bossowie Cosa nostry, hehe Anxious

Napisałem maila do Travela z pytaniem czy utrudnienia lotnicze nie odbiją się niekorzystnie na kondycji finansowej spółki. Z technicznego punktu widzenia kurs TVL nie zareagował negatywnie na informacje, więc ja na razie śpię spokojnie thumbright
Klika się i sprzedaje ;-)

pop
pop
0
Dołączył: 2008-12-30
Wpisów: 3 427
Wysłane: 16 kwietnia 2010 15:00:38 przy kursie: 21,65 zł
Sprawdziłem u źródła powyższe informacje i raczej nie są pomyślne,ale niech każdy oceni sam...
1.Tracą wszyscy-linie lotnicze,firmy ubezpieczeniowe,klienci,biura turystyczne
-linie tracą na braku obrotu w feralnym dniu,choć na niektóre loty odzyskują straty od firm ubezpieczeniowych
-firmy ubezpieczeniowe wypłacają odszkodowania
-klienci mają do wyboru albo krótsze wakacje wylatując dzień później po przebukowaniu biletu,albo dostają zwrot środków od biur podróży
-biura turystyczne niestety nie dostaną zwrotów od linii lotniczych,gdyż te mogą powoływać się na "siłę wyższą warunków pogodowych",które zwalniają z obowiązku odszkodowań,natomiast bezpłatnie przebukowywują bilety.Poza tym biura turyst.nie mają w takiej sytuacji obowiązku do wypłaty odszkodowań klientom,lecz "jedynie"mogą zwrócić im koszt opłaconych wycieczek,więc tracą na obrocie i utraconej marży,a nie na dodatkowych odszkodowaniach
Edytowany: 16 kwietnia 2010 15:04

v3nom
0
Dołączył: 2009-03-06
Wpisów: 3 042
Wysłane: 16 kwietnia 2010 21:53:09 przy kursie: 21,65 zł
pop napisał(a):
1.Tracą wszyscy-linie lotnicze,firmy ubezpieczeniowe,klienci,biura turystyczne


Straty linii lotniczych na pewno będą spore, w przypadku, jakby sytuacja się utrzymała kilka dni, porównując do ostatnich strajków BA, Lufthansy i Air France:

Cytat:
W ciągu czterech dni strajku anulowanych będzie 2/3 połączeń Lufthansy, czyli ok. 3200. Liczba lotów, które odbywają każdego dnia piloci Lufthansy zmniejszy się z ok. 1800 do 450. Tanie linie Germanwings, odwołają 200 ze swych 600 lotów przewidzianych w ciągu najbliższych czterech dni. Normalnie niemiecki przewoźnik oferuje dziennie ok. 1800 lotów, w tym 160 długodystansowych.

Stratę przewoźnika w ciągu czterech dni strajku ocenia się na ok. 100 mln euro, czyli ok. 25 mln euro dziennie, nie licząc strat z tytułu niesprzedanych biletów i uszczerbku wizerunku.


Cytat:
Według związku obecny strajk będzie kosztować przewoźnika 100 mln funtów. Wielkości strat BA nie potwierdziła. Poprzedni strajk według kierownictwa BA kosztował 7 mln funtów dziennie, a według szacunków związkowców nawet 45-60 mln funtów.


Cytat:
Air France w wyniku pięciodniowego strajku pracowników poniósł ogromne koszty. Szacuje się, że strajk ten kosztował przewoźnika 120 mln euro a do tego należy dodać jeszcze wypłatę odszkodowań dla biur podroży.



Piloci strajkują - Lufthansa straci 100 mln euro

Bedzie trzeci strajk British Airways

Air France: strajk przyniósł 120 mln euro straty
Klika się i sprzedaje ;-)

WatchDog
50
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-07-25
Wpisów: 8 588
Wysłane: 16 kwietnia 2010 22:02:20 przy kursie: 21,65 zł
Te straty to takie medialne wyliczenie - nie sprzedane bilety.
Jeśli 4 dni strajku kosztują 100 mln euro, to znaczy, że LH zarabia rocznie 9,1 mld euro? Nie, bo za 2009 r. była do tyłu 112 mln euro.
Ale to nie znaczy też, że im więcej lata tym więcej traci. Czy lata za mało? Na pewno za tanio i obsadza za mało foteli.
Wprawdzie uziemiona flota nie spala paliwa i nie rodzi kosztów obsługi w portach, ale raty leasingowe płacić trzeba, podobnie pensje.
Do tego należy dodać, że biznes lotniczy jest cykliczny, czyli ma wieloletnie górki i dołki. Polecam chociażby slajd nr 5 z tej prezentacji:
www.systemdynamics.org/PhD_Col...


Fiszka
0
Dołączył: 2009-09-10
Wpisów: 57
Wysłane: 17 kwietnia 2010 09:18:25 przy kursie: 21,65 zł
WatchDog napisał(a):

Do tego należy dodać, że biznes lotniczy jest cykliczny, czyli ma wieloletnie górki i dołki. Polecam chociażby slajd nr 5 z tej prezentacji:
www.systemdynamics.org/PhD_Col...


Ciekawa prezentacja, cykliczność biznesu wynikająca z cyklicznych inwestycji w skokowy wzrost zdolności przewozowych.

Wracając do wulkanu, to myślę że kilka dni zakłóceń znaczących zmian w sytuacji travelka nie spowoduje, boję się natomiast pomyśleć co mogłyby oznaczać przerwy w lotach (okresowe zamykanie przestrzeni powietrznej) trwające przez miesiące, a tak długie okresy aktywności wulkanu w przeszłości się zdarzały.
Można by wtedy rozważyć inwestycje w transport lądowy, promy, loty śmigłowcem, a idąc jeszcze dalej np. w firmy produkujace sprzęt do wideokonferencji, itp.. Wszystkie możliwe skutki byłyby trudne do ogarnięcia, więc pomysłów może być multum.
Trochę żartuję, ale tylko trochę, bo wulkan wciaż dymi...

Jerry_le_Krach
0
Dołączył: 2009-04-13
Wpisów: 15
Wysłane: 17 kwietnia 2010 21:49:32 przy kursie: 21,65 zł
Na stronie travelplanet nie ma żadnej informacji o odwołanych lotach.
Żadnej informacji dla klientów, którzy mają wykupione wycieczki na dzisiaj.
Żadnej informacji dla tych, którzy planują powroty.
Są pośrednikiem + nie mają wpływu na zaistniałą sytuację. Ale nie zwalnia ich to z obowiązku informowania swoich klientów.
Świadczy to o niskiej jakości obsługi klienta i zupełnej beztrosce o opinię na ich temat.

Widać, że rozumują w sposób:
Frajer zapłacił za wycieczkę, teraz to problem frajera nie nasz.

Jakość obsługi klienta to czynnik bardzo trudno mierzalny przy analizie firmy, ale długoterminowo ma ogromny wpływ na sprzedaż, zyski firmy. Klienci, którzy są źle obsługiwani po prostu skierują się następnym razem gdzie indziej. Nawet jeżeli wycieczki będą tam droższe o 5 czy 10zł.

Za swoją reakcję (czyli jej brak) travelplanet załapał u mnie minusa.


Druga rzecz to długotoerminowe skutki obecnego kryzysu. Jeżeli wszystko wróci do normy w poniedziałek lub wtorek, to nie bedzie to miała dużego znaczenia. Ludzie szybko zapomną.
Ale jeżeli potrwa dłużej (wulkany mogą być aktywne miesiącami lub latami) to możliwe będą bankructwa lini lotniczych i biur turystycznych.


pop
pop
0
Dołączył: 2008-12-30
Wpisów: 3 427
Wysłane: 17 kwietnia 2010 23:30:51 przy kursie: 21,65 zł
Informacja na ich stronie powinna być,to fakt...Jeden dzien bez wylotów,to jeszcze nieduży problem,ale kilka dni,to -nie da się ukryć-jest już trochę niepokojące,bo zwrotów może być sporo.Nie dopuszczam myśli,że taka sytuacja może trwać tygodniami,bo wiemy czym to grozi.Generalnie,to nieco wkurzająca sytuacja,bo już pyłu wulkanicznego nie dało się przewidzieć...!

Amol
0
Dołączył: 2010-02-11
Wpisów: 252
Wysłane: 19 kwietnia 2010 09:54:24 przy kursie: 20,40 zł
A ja widziałem w TV załamanych wycieczkowiczów ,którzy nie mogli wylecieć z Hurghady.Musieli zostać co najmniej kilka dni dłużej,tylko ciekawe kto im pokryje koszty hotelu,bo chyba nie oni sami...thumbright

iktorn
0
Dołączył: 2009-04-02
Wpisów: 687
Wysłane: 19 kwietnia 2010 10:08:23 przy kursie: 20,40 zł
Amol napisał(a):
A ja widziałem w TV załamanych wycieczkowiczów ,którzy nie mogli wylecieć z Hurghady.Musieli zostać co najmniej kilka dni dłużej,tylko ciekawe kto im pokryje koszty hotelu,bo chyba nie oni sami...thumbright


Najprościej będzie poczytać po forach (niestety po fakcie) jak to załatwiły poszczególne biura podróży.
Ci, co zostali, mogą teoretycznie spać w hotelach, bo nowi turyści nie mieli jak dolecieć a biura i tak mają tam wykupione miejsca. W końcu samoloty jednych zawożą, drugich przywożą.

Zastanawiam się tylko jak wygląda to tam na lotniskach, znając życie z rana zawożą turystów na lotnisko i każą koczować potem do wieczora licząc na to, że lada moment samolot odleci blackeye.

Patrzę po www różnych organizatorów wycieczek i tez nie za ciekawie to wygląda - alfa star, triada, wezyr, itaka mają chociaż niewielkie info na pierwszej stronie, ale już taki rainbow, scan holiday, sun & fun, select tours i pewnie wiele innych w ogóle zero informacji puke_l
Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu.
Edytowany: 19 kwietnia 2010 10:13

Fiszka
0
Dołączył: 2009-09-10
Wpisów: 57
Wysłane: 19 kwietnia 2010 22:24:53 przy kursie: 20,40 zł
Biorąc pod uwagę trwające nadal ograniczenia w lataniu i co za tym idzie zapewne nieuchronny spadek sprzedaży wycieczek w najbliższych tygodniach, zanim ludzie będą na 100% pewni, że sytuacja się unormowała, bo nikt nie chce wpakować się w kłopoty i stracić kasy (też okładam wykupienie planowanego pod koniec maja wyjazdu, raczej poczekam i ewentualnie zakupię last minute) to dziwię się że kurs nie osunął się dziś jeszcze niżej.
Przyznam się też, że na wszelki wypadek, choć z żalem, wymieniłam dziś travelka na spółki nie zagrożone bezpośrednio konsekwencjami działalności wulkanu...

Choć z drugiej strony sezon turystyczny jeszcze się nie zaczął, sytuacja może unormuje się w najbliższych dniach, tylko że nie miałam nerwów czekać.

pop
pop
0
Dołączył: 2008-12-30
Wpisów: 3 427
Wysłane: 19 kwietnia 2010 23:02:48 przy kursie: 20,40 zł
Fiszka,a przecież dopiero co pisałeś,że " kilka dni zakłóceń znaczących zmian w sytuacji travelka nie spowoduje"...

Bądźmy szczerzy-biura też tracą,choć najwięcej biura rdzennie turystyczne,jak Rainbow,Itaka,trzeba pamiętać,że Travel jest tylko posrednikiem w sprzedaży wycieczek,więc straty pewnie też będą,ale głównie ze spadku prowizji od sprzedaży wycieczek,natomiast inni tour-operatorzy mają problem dużo poważniejszy,gdyż muszą zapewnić noclegi osobom,które zostały uziemione za granicą itp...
v3nom,mam problem z interpretacją wykresu,nie jest dla mnie klarowny,w piątek było naruszenie trendu wzrost.potwierdzone dzis.spadkiem.Jak Ty to widzisz dalej technicznie,masz jeszcze Travela?
Edytowany: 19 kwietnia 2010 23:11

Fiszka
0
Dołączył: 2009-09-10
Wpisów: 57
Wysłane: 19 kwietnia 2010 23:56:02 przy kursie: 20,40 zł
pop napisał(a):
Fiszka,a przecież dopiero co pisałeś,że " kilka dni zakłóceń znaczących zmian w sytuacji travelka nie spowoduje"...


Fakt, tak myślałam jeszcze dwa dni temu, lecz chmura przez ten czas nie chce opadać :(

v3nom
0
Dołączył: 2009-03-06
Wpisów: 3 042
Wysłane: 20 kwietnia 2010 09:15:19 przy kursie: 20,00 zł
pop napisał(a):
Fiszka,a przecież dopiero co pisałeś,że " kilka dni zakłóceń znaczących zmian w sytuacji travelka nie spowoduje"...


Ach ci początkujący, emocje thumbright


Pop, niczego konkretniejszego nie wymyślę teraz:
- linia trendu moim zdaniem cały czas aktualna, ale narysowałem ją raczej po strefach konsolidacji, bo nie uwzględniam intradayowych odchyleń,
- prowzrostowe przecięcie SMA15 i 30 zaznaczone strzałką nie zanegowane,
- na tygodniowym sytuacja ze średnimi podobna, chociaż SMA15 się wyraźnie zbliżyła do trzydziestki, ale dopóki wolniejsza średnia nie opada spałbym spokojnie, bo ewentualne przecięcia to będą fałszywe sygnały w boczniaku,


kliknij, aby powiększyć



Trzymam Travela, tą korektę postanowiłem przetrzymać, nie miałem zamiaru niczego sprzedawać. Ale jeden dzień paniki na rynku zabrał mi cały wypracowany na Travelu od marca zysk. Narazie jestem cierpliwy.

Wydaje mi się, że w dłuższej perspektywie na TVL będzie tylko lepiej, więc kto siedzi na tyłku w długim terminie zarobi. Dno zostało już zaliczone. Mam jednak obawy o to, że w najbliższym czasie spółka będzie się zachowywała gorzej od rynku. Właśnie zerknąłem w notowania, cały portfel odrabia, ale Travel dalej na czerwono d'oh!
Klika się i sprzedaje ;-)

pop
pop
0
Dołączył: 2008-12-30
Wpisów: 3 427
Wysłane: 20 kwietnia 2010 13:27:12 przy kursie: 20,00 zł
Częściowa odpowiedź na nasze wątpliwości:
Cytat:
Wiceprezes PIT wyjaśnił, że osobom, które nie mogą wrócić do kraju, biura turystyczne przedłużają pobyty w zagranicznych hotelach. "Turyści wykorzystują miejsca, z których nie mogą skorzystać ci, którzy nie dolecieli na miejsce z Polski" - dodał.

"Ci zaś, którzy nie mogą wylecieć z Polski, i z tego powodu skorzystać z opłaconej wycieczki, mogą liczyć na zwrot kosztów wycieczki, jeśli mieli ubezpieczenie od rezygnacji z podróży. Większość turystów jednak go nie ma" - powiedział Ratajski. Wyjaśnił, że w takim wypadku mogą porozumieć się z biurem, które powinno zaproponować im inny termin wyjazdu. "Jeżeli klient nie zechce z tej propozycji skorzystać, poniesie stratę" - dodał.

Ratajski zaznaczył, że biura turystycznie nie mogą po prostu zwracać pieniędzy za wyjazdy, które nie mogą się odbyć z nagłej przyczyny, jaką jest chmura pyłu wulkanicznego, gdyż opłaciły już pobyty za granicą. "Egipscy czy tunezyjscy hotelarze mówią w takich sytuacjach, że są przygotowani na przyjęcie gości i nie zwrócą pieniędzy" - wyjaśnił Ratajski.

A całość www.turystyka.wp.pl/kat,1,stro...

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość


2 3 4 5 6

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,593 sek.

mapvmztz
lmebsmzr
kjnnedjd
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
bvlzrmko
xhuuraic
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat