PARTNER SERWISU
wwfzrldl
7 8 9 10 11
pablo_n
0
Dołączył: 2009-07-31
Wpisów: 358
Wysłane: 9 lutego 2010 06:45:15 przy kursie: 11,10 zł
Vox napisał(a):
sugestia: prawdopodobnie będzie taniej - walor wszedł w trend spadkowy
był wzrost o 400% od dołka - czas na realizację zysków.


Raczej boczniak jeżeli chodzi o AT, fundamentalnie to walor z zaniżoną wyceną...

pacpaw
3
Dołączył: 2008-07-30
Wpisów: 228
Wysłane: 10 lutego 2010 09:41:01 przy kursie: 11,45 zł
ja niestety nie wytrzymalem i sprzedalem bo jednym z nizszych kursow z ostatnich dni d'oh!

arturpap
0
Dołączył: 2009-04-20
Wpisów: 38
Wysłane: 10 lutego 2010 19:48:13 przy kursie: 11,45 zł
ja nie wiem czy sobie ktoś z was przypomina jak w marcu, kwietniu ...... aż do sierpnia a może i dalej analitycy różnych banków i biur maklerskich krzyczeli że to jeszcze za wcześnie by kupować że zaraz przyjdą spadki że to tylko korekta spadków i lecimy do dołu, wielu ludzi wystraszonych i wierzących w dobre chęci "tych mądrych" siedziało w pieniądzach nie wchodziło na rynek bo to nie czas. w obecnej chwili ci wszystkowiedzący analitycy
( wspomnę tylko że oni nie biorą odpowiedzialności za to co mówią i piszą ) trąbią wszem i wobec że zaczęła się korekta wzrostów czytaj hossy - której przecież według ich opinii tak naprawdę nie było i czy ktoś mi powie co robić??
nie zagłębiając się zbytnio w wysiłki umysłowe naszych wieszczy giełdowych dobieram po troszeczku prawie każdego dnia akcje Groclinu , jeśli spadną kupię jeszcze taniej ,jeśli urosną to taniej kupić może być za późno.
pozdrawiam wytrwałych inwestorów binky


arturpap
0
Dołączył: 2009-04-20
Wpisów: 38
Wysłane: 10 lutego 2010 21:02:09 przy kursie: 11,45 zł
i może jeszcze z jedno zdanie uwzględniając cytat
"
INTER GROCLIN AUTO S.A

Nabór 40 osób do pracy w fabryce w Grodziku Wielkopolski przeprowadza Inter Groclin Auto S.A. W ciągu ostatnich dwóch lat spółka zwolniła ok 2 tys parcowników. - poinformował w środę PAP rzecznik spółki Jerzy Pięta.

Firma chce zatrudnić dodatkowych pracowników, ze względu na wzrost zamówień ze strony przemysłu motoryzacyjnego oraz poprawę jej wyników finansowe i rentowności.

W ciągu dwóch lat w swoich fabrykach w Polsce i na Ukrainie Inter Groclin SA zwolnił ponad 2 tys. osób. Obecnie zatrudnia około 1300 osób. Wyniki finansowe spółki produkującej tapicerki dla przemysłu samochodowego za 2009 rok zostaną ogłoszone najpóźniej w maju 2010"

no to jak z tymi zamówieniami spadają ?? rosną ?? bo ja już się gubię binky

WatchDog
50
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-07-25
Wpisów: 8 588
Wysłane: 1 marca 2010 21:58:26 przy kursie: 12,19 zł
Nowy raport za IV kwartał: dalsza poprawa.
Wskaźniki i wyceny już są:
www.stockwatch.pl/gpw/groclin,...
Może trzymiesięczna stopa zwrotu nie wygląda super, ale roczna jak najbardziej. Oto gdzie jesteśmy dzisiaj.

Ogólna sytuacja finansowa spółki się poprawia i jest daleko lepsza niż rok temu. Rating wydźwignął się na BB-, a to dzięki odzyskaniu zyskowności operacyjnej oraz redukcji ujemnego kapitału obrotowego. Spółka generowała gotówkę i zredukowała zadłużenie kredytowe, zmniejszając stopień ogólnego zadłużenia do 38%. Za 2009 r. został wykazany nieduży zysk netto 1,5 mln zł, ale przez ten czas wartość księgowa spadła ze 190 mln do 182 mln zł. Jest to zasługą odniesienia na kapitał własny -2 mln zł z różnic kursowych oraz z objęcia konsolidacją jednostki zależnej, która miała stratę. To takie nieładne kombinerki.

Bardzo wysoka wycena spółki wynika z tego, że WK na akcję wynosi aż 32 złote, przy niemal całkowitym braku wartości niematerialnych i prawnych. Wartość likwidacyjna na akcję, po uwzględnieniu nowych danyc, to 11 złotych. Jeśli oczywiście wierzyć wycenie aktywów.

Trzeba jednak powiedzieć, że przychody spółki spadły potężnie: o ponad 50% rok do roku. Obniżka kosztów zarządu i kosztów sprzedaży pomogły wyciągnąć wynik na "czarne zero", ale spółka nie jest jeszcze rentowna w ujęciu rocznym. Może miała chwilową poprawę, a może wyszła na prostą z restrukturyzacją - to się potwierdzi w kolejnych kwartałach. Tanieje euro, a branża motoryzacyjna ciągle klęczy. Dla mnie ważne jest to, że spółka poprawia stabilność i ma zapasy gotówkowe, na koniec roku 16 mln złotych.

Jeszcze szybka analiza rotacji:
Cykl rotacji zapasów 50
Cykl rotacji należności 147
Cykl rotacji zobowiązań 119
Cykl operacyjny 197
Cykl konwersji gotówki 78
Ważne jest to, że mimo spadku kryzysu, tempo rotacji magazynowej nie spadło, znaczy to, że asortyment został dostosowany do mniejszego popytu. Należności płyną nieco wolniej niż przed kryzysem, spółka też wolniej płaci zobowiązania. Efektywnie cykl konwersji gotówki jest o wiele krótszy niż przed kryzysem i właśnie dzięki temu spółka przetrwała. Pracowicie wychodzi na prostą, lecz zagrozić jej może dalszy spadek sprzedaży. Konieczna jest dalsza redukcja zadłużenia, bo za dużo pochłaniają odsetki.
Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

wachar
2
Dołączył: 2009-04-01
Wpisów: 124
Wysłane: 30 marca 2010 12:14:32 przy kursie: 13,40 zł
przeglądając spółki o niskim c/w jako potencjalnie "tanie" zwróciłem uwagę właśnie na Groclin w związku z czym zgłaszam swoje uwagi wątpliwości.
uwaga do opisu sytuacji przedstawionego przez WD - rotacje zapasów, należności i zobowiązań aczkolwiek nie są zachwycające (plusem jest ich poprawa) to jednak nie są obecnie kluczowym problemem spółki. W mojej ocenie tym problemem jest konieczność uzyskania znaczącego wzrostu przychodów (oczywiście z zachowaniem rentowności) przy dużych zobowiązaniach kredytowych. Wynegocjowane aneksami prolongaty przeniosły okres wymagalności na początek IV kwartału 2010.
We wcześniejszych postach szereg osób na bazie AT wskazywało na możliwości wzrostu kursu, zapewne i obecnie one są. Na bazie fundamentalnej jest to w dalszym ciągu spółka dużego ryzyka, co znajduje też potwierdzenie w ratingu.

WIKUS
0
Dołączył: 2009-05-08
Wpisów: 192
Wysłane: 6 kwietnia 2010 21:25:57 przy kursie: 13,35 zł
Świat zaczął kupować auta
Gazeta Wyborcza - 06-04-2010 15:32

W marcu Amerykanie kupili 1,06 mln nowych aut. To o ponad 24% więcej niż przed rokiem - ogłosiła firma Autodata, przytaczana przez "Gazetę Wyborczą". Miesięczna sprzedaż nowych aut w USA przekroczyła próg miliona sztuk pierwszy raz od września '08., gdy rozpętał się kryzys finansowy .
Ożywienie wywołała Toyota. Pod koniec stycznia na żądanie administracji Baracka Obamy japoński koncern wezwał do kontroli i ewentualnych napraw ponad 6 mln pojazdów, w których mógł zacinać się pedał gazu. Powstała wtedy panika, w wyniku której sprzedaż aut japońskiego koncernu zaczęła spadać. W marcu Toyota zaczęła wabić do salonów, oferując największe w historii promocje (śr. 2 256 USD na auto). Dzięki temu Toyota sprzedała w USA 186,9 tys. samochodów (+41%r/r), pisze "GW".

Swoje musiała zrobić też konkurencja, reagując na agresywną kampanię Toyoty. Dlatego np. z salonów GM wyjechało o 21% aut więcej niż przed rokiem, a Ford zwiększył sprzedaż o 40%.
Koncerny punktowały też na innych ważnych rynkach. Sprzedaż w Japonii wzrosła o 37% r/r, przy czym Toyota zwiększyła sprzedaż na rodzimym rynku o 51% pisze "Gazeta". Tak jak i w Japonii, rządowe premie wywołały też boom w Brazylii gdzie marcowa sprzedaż wyniosła 353,7 tys. aut (+30%).

Podobny mechanizm poskutkował w niektórych państwach UE - sprzedaż nowych aut we Francji i Włoszech była o 1/5 większa niż przed rokiem.
"Gazeta Wyborcza" pisze o kolejnym rekordzie na chińskim rynku motoryzacyjnym - obecnie największym na świecie. GM po raz pierwszy w ciągu miesiąca sprzedał tam 230 tys. samochodów a Ford ogłosił, że w I kw. sprzedał Chińczykom 153 tys. aut (+84%).

arturpap
0
Dołączył: 2009-04-20
Wpisów: 38
Wysłane: 6 kwietnia 2010 21:51:05 przy kursie: 13,35 zł
bardzo dobre wieści - to jeszcze niech zacznie rosnąć cena akcji to już będę w siódmym niebie hello1

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 6 kwietnia 2010 22:01:46 przy kursie: 13,35 zł
kurs od dwóch dni znajduje wsparcie na linii średnioterminowego trendu wzrostowego, a właściwie na dolnej bandzie kanału, górne ograniczenie którego znajduje się powyżej 15 zł, czego wszystkim w ciągu najbliższych dni życzę.

kliknij, aby powiększyć
Edytowany: 6 kwietnia 2010 22:11

Rouden
0
Dołączył: 2010-03-19
Wpisów: 13
Wysłane: 23 kwietnia 2010 15:02:17 przy kursie: 12,94 zł
Za PAP:

Cytat:
9.04. Warszawa (PAP) - Inter Groclin Auto koncentruje się obecnie na sprzedaży zbędnych aktywów i spłacie kredytów, a także na poszerzeniu działalności o pokrewną branżę z obszaru motoryzacji. Działalność ta prowadzona będzie na Ukrainie i mogłaby rozpocząć się jeszcze w 2010 roku - powiedział w wywiadzie dla PAP prezes Groclinu Zbigniew Drzymała.

Inter Groclin Auto dzięki sprzedaży w 2009 roku części aktywów spłacił połowę kredytów i zmniejszył zadłużenie do ok. 60 mln zł.

Obecnie prowadzi negocjacje w sprawie sprzedaży kolejnych aktywów i liczy, że uda mu się jeszcze w tym roku spłacić kolejną część kredytów, zmniejszając zadłużenie do ok. 30 mln zł.

GROCLIN SPŁACA KREDYTY

Inter Groclin Auto wciąż próbuje podźwignąć się po światowym kryzysie finansowym, który rozpoczął się we wrześniu 2008 roku i bardzo mocno uderzył też w branżę motoryzacyjną.

"Ciągle liżemy rany po tym co się stało. Przemysł motoryzacyjny został dotknięty dość istotnie, a producenci luksusowych samochodów w szczególności i to nie były spadki wynikające tylko z rynku, ale też z przekształceń kapitałowych. My produkowaliśmy np. dla Volvo, gdzie pojawił się nowy właściciel i te zdarzenia odbiły się piętnem na tym co się działo w Groclinie" - powiedział PAP Drzymała.

"Banki, które obsługiwały nasze firmy kwalifikując motoryzację do strefy podwyższonego ryzyka drastycznie zaostrzyły warunki kredytowania" - dodał.

Prezes powiedział, że spółka musiała spłacić szybciej połowę zaciągniętych kredytów, ale jednocześnie Groclinowi udało się wynegocjować z bankami zawieszenie spłaty rat kapitałowych do jesieni 2010 roku. Obecnie kredyty Groclinu sięgają ok. 60 mln zł.

"W ciągu roku spłaciliśmy połowę kredytów, bo zostaliśmy do tego przymuszeni, ale wynegocjowaliśmy porozumienie o zawieszeniu spłaty rat kapitałowych do jesieni tego roku, a później o rozłożeniu tych rat na okres pięciu lat i teraz jesteśmy w stanie takie obciążenia obsłużyć. Inter Groclin Auto ma obecnie ok. 60 mln zł kredytów, w tym około połowa to kredyty inwestycyjne, a połowa obrotowe" - powiedział Drzymała.

Aby spłacić część kredytów spółka sprzedała aktywa, a także musiała zamienić realizowane kontrakty na kontrakty w tzw. przerobie uszlachetniającym, czyli powrócić do roli usługodawcy pracującego wyłącznie na materiałach dostarczonych przez kontrahenta, a nie jak w tzw. przerobie pełnym, w którym spółka jest producentem wyrobów gotowych z pełnym cyklem produkcyjnym (zaopatrzenie, wykrawanie, szycie, dystrybucja).

"Ten wynegocjowany z bankami kompromis jest dla nas ważny, tyle, że aby to zrobić musieliśmy podjąć drakońskie przedsięwzięcia. Przede wszystkim musieliśmy zbyć część aktywów - sprzedaliśmy dobrze rozwijającą się spółkę Groclin Altax, a pozostałą część środków trzeba było pozyskać z obrotów, a to odbiło się na naszych przychodach i dalej to będzie widoczne, ponieważ część kontraktów musieliśmy zamienić na kontrakty w przerobie uszlachetnionym, po to żeby ilość środków potrzebnych do produkcji była mniejsza" - powiedział prezes.

Drzymała powiedział też, że dzięki sprzedaży dalszych aktywów Groclin może zmniejszyć zadłużenie o kolejną połowę, do ok. 30 mln zł. Spółka prowadzi obecnie negocjacje w sprawie sprzedaży kolejnych, nie w pełni wykorzystanych aktywów, stanowiących nadwyżkę potencjału produkcyjnego. Pieniądze przeznaczy na spłatę kredytów.

"Jesteśmy w trakcie negocjacji takiej transakcji za parędziesiąt milionów złotych i gdybyśmy ją do końca doprowadzili w tym roku, to ona w całości będzie przeznaczona na spłatę kredytów, które spadną o kolejną połowę, czyli do 30 mln zł. To są jednak na razie daleko posunięte negocjacje, a nie już zawarta transakcja, więc nie mogę mówić o szczegółach" - powiedział Drzymała.

NOWA DZIAŁALNOŚĆ NA UKRAINIE BYĆ MOŻE JESZCZE W 2010 R.

Groclin chciałby jeszcze w 2010 roku rozpocząć na Ukrainie nową działalność opartą o pokrewną branżę z obszaru motoryzacji, ale na szczegóły jeszcze za wcześnie.

"Trzecia sprawa, nad którą w tej chwili pracujemy to rozszerzenie naszej działalności o pokrewną branżę z obszaru motoryzacji, branżę, która absorbuje zatrudnienie setek czy tysięcy osób i potrzebuje powierzchni w dobrym standardzie, a to są właśnie nasze atuty - mamy dostęp do licznej i taniej załogi w Polsce i na Ukrainie i mamy obiekty w bardzo dobrym standardzie" - powiedział Drzymała.

"Prowadzimy negocjacje z kilkoma firmami o możliwości rozszerzenia naszej dotychczasowej działalności o inne branże z obszaru motoryzacji i przede wszystkim w pełnym wykorzystaniu tego co mamy na Ukrainie. Ta działalność byłaby prowadzona na Ukrainie, a tam mamy dwie fabryki i bardzo nam zależy, żeby one były w pełni wykorzystane, a w tej chwili nie są. W sumie to jest parędziesiąt tys. metrów kwadratowych hal" - dodał.

"W drugim półroczu moglibyśmy taką działalność rozpocząć. W takim wstępnym wymiarze taka działalność jest w tej chwili prowadzona, robimy przygotowania przedkontraktowe i to już się dzieje. Kontraktów jeszcze nie ma, ale biznesplany są przygotowane i wiemy na co możemy liczyć" - powiedział również.

Na Ukrainie Inter Groclin Auto ma dwa podmioty zależne - Groclin Karpaty oraz Groclin Dolina - i chciałby połączyć je w jeden podmiot.

"Zastanawiamy się w tej chwili nad połączeniem ich w jeden podmiot, żeby zrestrukturyzować koszty" - powiedział Drzymała.

NAJWAŻNIEJSZA SPŁATA KREDYTÓW, NIE MA MOWY O DYWIDENDZIE

Prezes powiedział, że spółka wdraża też nowy system organizacji produkcji, który skróci cykl produkcyjny o 20-30 proc. Po zmniejszeniu zatrudnienia o 682 osoby do 1.563 osób w 2009 roku, Groclin nie przewiduje teraz kolejnych redukcji.

"Nie przewidujemy redukcji zatrudnienia, a wręcz odwrotnie - zaczęliśmy nabór pracowników, na razie ostrożny (...) Wdrażamy też nowy system produkcyjny wspólnego ustawienia technologii wytwarzania i to jest kosztowne, ale bardzo efektywne, bo skraca cykl produkcyjny aż o 20-30 proc." - powiedział Drzymała.

"Co prawda wdrożenie tego systemu jest dość kosztowne i na razie robimy to z własnych środków, ale liczymy, że trochę pieniędzy dostaniemy np. z któregoś z funduszy unijnych, a takie wdrożenie będzie kosztowało ok. 2-3 mln zł. Jest też decyzja, że jeśli nikt nam nie pomoże to będziemy to robić z własnych środków" - dodał.

Dla spółki na razie najważniejsza jest poprawa relacji długu do przychodów i aktywów, a dopiero w następnej kolejności inwestycje, które na razie jednak nie będą duże. O dywidendzie z zysku za 2010 czy 2011 rok na razie nie ma mowy.

"O dywidendzie na razie nie mówimy, bo mamy tyle innych potrzeb. Na razie nadrzędną potrzebą jest poprawa relacji długu do przychodów i aktywów. Druga sprawa to to, że ostatnio nie inwestowaliśmy, a takie potrzeby zawsze są w spółce, jednak na razie nie mamy zamiaru inwestować w jakimś istotnym wymiarze" - powiedział Drzymała.

Inter Groclin Auto jest producentem wyposażenia i akcesoriów samochodowych, w tym głównie poszyć foteli samochodowych i fotelików dziecięcych do samochodów. Spółka oferuje również usługi hotelarskie wraz z pełnym pakietem usług sportowo-rehabilitacyjnych. IGA ma trzy spółki zależne: ukraińską Groclin Karpaty, ukraińską Groclin Dolina, a także Groclin Service z Nowej Soli.

Barbara Woźniak (PAP)

bas/ jtt/


Kurs dziś ładnie idzie do góry ale do lokalnego szczytu z 23. marca jeszcze daleko.

Jakie jest Wasze zdanie, będzie lepiej?


WatchDog
50
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-07-25
Wpisów: 8 588
Wysłane: 15 maja 2010 21:46:46 przy kursie: 12,67 zł
Sprawozdanie spółki za I kwartał daje niezły obraz wartości fundamentalnej oraz zdefiniowanie ryzyk, którym podlega jej działalnośći. Mimo niskich wskaźników i korzystnych wycen, istotne jest rozstrzygnięcie dwóch konkretnych kwestii.
www.stockwatch.pl/gpw/groclin,...

Pierwszy problem to części rynku. Przychody spadły o prawie połowę, co spowodowane jest tym, jak wyjaśnia spółka, że Ford sprzedał Volvo, będące znacznym odbiorcą Groclinu. Chiński nabywca chciał narzucić dużo niższe ceny i się nie dogadali. Nic dziwnego, nikt na świecie nie zrobi taniej niż PRC. Przepadło.

Groclin już się zorientował, że w motoryzacji jest kryzys, a złote czasy nie wrócą, przynajmniej nie szybko. Dlatego zaczął obijać meble, prawdopodobnie kanapy i fotele. Niestety, nie wiadomo dokładnie ile udało się wykonać tego rodzaju usług i po jakich cenach, wiemy tylko ogólnie z tabelki segmentów, że w I kwartale z usług innych niż motoryzacyjne spółka wygenerowała 1,7 mln zł. Z segmentów geograficznych natomiast widać, że wszyscy mniej kupowali, a całkowicie urwał się biznes z "Pozostałymi krajami". Ogólnie rzecz biorąc aż 59% przychodów jest z zagranicy - stąd ryzyko kursowe, które zmaterializowało się w przeszłości i cały czas spółka odczuwa niestabilność marży,

Na rachunku wyników widać zdwojone wysiłki w kierunku obniżenia kosztów. O połowę ścięto koszty ogólnego zarządu. i w rozliczeniu z pozostałymi niedużymi pozycjami, wystarczyło to żeby formalnie wykazać parę złotych zysku za I kwartał. Przepływowo natomiast rachunek wygląda dziwnie i niejasno. Na przykład zobowiązania niby spadły, ale na bilansie są bez zmian. Należności spadły, ale o inną kwotę niż na rachunku przepływów. Są poza tym inne, nie opisane korekty. To co jest pewne, że dzięki dotacjom i sprzedaży aktywów, poziom gotówki wzrósł z 16 mln do 20 mln zł, ale suma bilansowa skurczyła się o 2 mln złotych. Zarazem kapitał obrotowy wykazuje negatywną tendencję: znów powiększa swą ujemną wartość, do -12,2 mln zł.

Ta niekorzystna zmiana struktury bilansu oraz zanotowanie zerowego wyniku na działalności operacyjnej sprawiły, że rating spółki nieznacznie spadł do B+. Problem jest jednak większy, choć spółka sygnalizuje go tylko jednym zdaniem "pogorszenie warunków kredytowania". W wywiadzie powyżej jest to ujęte wyraźniej: banki chcą swoich pieniędzy z powrotem i nie chcą finansować sektora motoryzacyjnego. Aż 60 mln zł zobowiązań stanowią kredyty krótkoterminowe, których spłata została odciągnięta do jesieni. W kasie jest 20 mln zł, z kredytu kupieckiego nie da się więcej wziąć, więc spółka próbuje coś sprzedać, co nazywa póki co "aktywami". Jej rzeczowy majątek jest znaczny, księgowo prawie 170 mln zł, więc nie powinno być problemu ze spłaceniem banków, z tym że część majątku naprawdę ze spółki zniknie, obniżając jej sumę bilansową. A z powodu trudności kredytowych, będzie musiała pracować na kapitale własnym, co znacznie ogranicza możliwości inwestycyjne i handlowe. Teraz na przykład skurczyły się zapasy, co może nie jest takim dramatem przy spadku sprzedaży, ale w ewentualny nowy obrót trzeba będzie zainwestować on nowa. Tak więc spółka jest w newralgicznym punkcie fundamentalnym.

Rynek ewidetnie obawia się dalszego spadku wartości księgowej. O ile nie ma już dużego ryzyka odpisów wartości zapasów, należności też zostało niewiele, to jednak biznes może być zagrożony czynnikami zewnętrznymi. A niewiele brakuje, żeby znowu wpaść w straty.

Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

ger
ger
0
Dołączył: 2009-09-26
Wpisów: 42
Wysłane: 14 lipca 2010 22:46:40 przy kursie: 13,24 zł
hello1 javascript:insertsmiley('hello1%20','/forum/images/emoticons/hello2.gif')

ktoś kupił po niskich cenach , niektórzy ulegli panice , kurs spadł z 14,8 na 10,70 i teraz do góry bo zysk za 3 kw będzie , dolar drogi , euro drogie zysk musi być. Majątek ma , potencjał ma , koszt obciął , kredyty spadły .

Rouden
0
Dołączył: 2010-03-19
Wpisów: 13
Wysłane: 15 lipca 2010 00:08:42 przy kursie: 13,24 zł
Skoro to takie oczywiste, to czemu kurs nie rósł wcześniej? Zakładam, że ktoś puścił farbę i teraz zaczęła się nagonka na kupno. Podobnie było na OPN przez kilka ostatnich dni. Ciekawy jestem tylko jakie to info ze spółki i jak wysoko urośniemy zanim ujrzy ono światło dzienne. Ja na razie nie zamierzam się pozbywać tych kilku akcji, które mam :)

honza
0
Dołączył: 2009-08-02
Wpisów: 170
Wysłane: 31 lipca 2010 12:57:09 przy kursie: 12,05 zł
Gazeta.pl

Koniec kryzysu w motoryzacji. Auta znów jadą na zysku


Zadowolenia nie kryli wczoraj menedżerowie Hondy, drugiego co do wielkości koncernu samochodowego w Japonii. W drugim kwartale Honda miała 3,2 mld dol. czystego zysku - aż 36 razy więcej niż przed rokiem, kiedy kryzys dławił motoryzację na świecie. Koncern podniósł też aż o jedną trzecią prognozę swojego zysku w obecnym roku obrotowym - do 5 mld dol.

Ale nie tylko Honda odnosi tak spektakularne sukcesy. W ostatnim kwartale największy zysk w swojej historii zanotował także Hyundai. Od kwietnia do końca czerwca koreański producent aut wypracował 1,2 mld dol. czystego zysku, o 71 proc. więcej niż przed rokiem.
Obfitymi profitami chwalą się również inne tuzy światowej motoryzacji. W czwartek na giełdzie we Frankfurcie wzleciał kurs akcji Volkswagena, gdy koncern ogłosił, że w drugim kwartale zarobił na czysto 1,25 mld euro - cztery razy więcej niż przed rokiem i niemal dwa razy więcej niż prognozowali analitycy. Dla inwestorów szczególnie ważny był wzlot zysków VW ze sprzedaży samochodów. Ów operacyjny zysk koncernu za pierwszą połowę roku wyniósł 2,8 mld euro, o 1,6 mld euro więcej niż przed rokiem.

Inne firmy dzięki lepszej koniunkturze znów mają zyski. Wczoraj Renault ogłosiło, że pierwszą połowę roku zakończyło z czystym zyskiem 780 mln euro, podczas gdy przed rokiem koncern był pod kreską na 2,7 mld euro. Podobnie u Daimlera. Producent Mercedesów w ostatnim kwartale wypracował 1,3 mld euro zysku netto, podczas gdy przed rokiem miał 1,06 mld euro strat. Daimler zapowiedział, że za cały rok będzie miał 6 mld euro zysków, o połowę więcej niż dotąd prognozował.

Światełko w tunelu widzą producenci samochodów ciężarowych, pogrążeni w dołku od końca 2008 r. Zysk za ostatni kwartał ogłosił niemiecki MAN, a szwedzka Scania miała 17 proc. marży zysku operacyjnego, rekord tej firmy.

Z ożywienia w salonach samochodowych cieszą się także kooperanci koncernów motoryzacyjnych. Francuski koncern oponiarski Michelin ogłosił wczoraj, że w pierwszym półroczu miał ponad pół miliarda euro zysku w stosunku do 119 mln euro straty przed rokiem. Swoje opony Michelin sprzedawał z rekordową marżą 9,8 proc., podczas gdy przed rokiem wynosiła ona 4 proc.

Jednak Andre Lacroix, szef międzynarodowej firmy dealerskiej Inchcape, ostrzegał: - Wychodzenie z kryzysu nie dokonuje się równomiernie. Obserwujemy bardzo mocne odbicie w regionie Azji-Pacyfiku i, ogólnie rzecz biorąc, na wschodzących rynkach, a jednocześnie bardziej umiarkowany wzrost na rynkach dojrzałych.

Faktycznie, najbardziej tłuste zyski mają te koncerny samochodowe, które są znaczącymi graczami na rynkach Chin, Brazylii i Indii. W tym roku Chińczycy co miesiąc kupują ponad 1 mln aut, średnio ponad jedną trzecią więcej niż w zeszłym roku, kiedy Państwo Środka zostało największym rynkiem motoryzacyjnym świata.

Z największym niepokojem koncerny samochodowe patrzą na przyszłość w Europie. Przed rokiem rządy połowy państw UE chroniły swoją motoryzację, dając premie na nowe auta kierowcom, złomującym stare pojazdy. Dzięki temu w 2009 r. kierowcy w UE kupili 14,5 mln aut, nieznacznie mniej niż w 2008 r.

W tym roku premie się skończyły i już w pierwszej połowie roku sprzedaż aut w UE spadła o jedną dziesiątą. Może być jeszcze gorzej, bo po kryzysie finansowym Grecji rządy innych państw UE wzięły się ostro do sanacji publicznej kasy. W Hiszpanii od lipca o dwa punkty procentowe wzrósł podatek VAT i już w tym samym miesiącu sprzedaż aut spadła o połowę.



Moim skromnym zdaniem Groclin też pokaże bdb wynikiblackeye
Shhh bo się wszyscy zlecąAngel

WIKUS
0
Dołączył: 2009-05-08
Wpisów: 192
Wysłane: 13 sierpnia 2010 11:25:17 przy kursie: 15,28 zł
ruszyło...

danek197
0
Dołączył: 2009-02-08
Wpisów: 317
Wysłane: 13 sierpnia 2010 16:40:55 przy kursie: 15,28 zł
jaki zasieg tego wybicie panowie 18-19 zl ?? chyba smialo mozna napisac

WIKUS
0
Dołączył: 2009-05-08
Wpisów: 192
Wysłane: 13 sierpnia 2010 20:19:26 przy kursie: 15,28 zł
w krótkim terminie 19 PLN, średnioterminowo 25 PLN, długoterminowo 1xx PLN

Mitia
0
Dołączył: 2010-06-13
Wpisów: 142
Wysłane: 16 sierpnia 2010 12:32:18 przy kursie: 15,85 zł
Na dzisiaj już poszła realizacja zysków, chwilowa korekta i oby teraz w górę. Zapakowałem się po 13.10 na początku lipca i oby wreszcie coś drgnęło na dobre.
Swoją drogą, na dobre wychodzi trzymać się od piłki nożnej jak najdalej. Przy najmniej w Polsce.

emer
0
Dołączył: 2010-05-11
Wpisów: 6
Wysłane: 17 sierpnia 2010 13:44:09 przy kursie: 18,00 zł
no i przekroczyliśmy 18 :)
poziom nie widziany od maja 2008.

WIKUS
0
Dołączył: 2009-05-08
Wpisów: 192
Wysłane: 17 sierpnia 2010 14:43:15 przy kursie: 18,00 zł
cel

50 PLN

spojrzcie na wykres 5 lub 10-letni...

jak na Amice albo Boryszewie

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość


7 8 9 10 11

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,399 sek.

lqomflbj
tqxcbymu
knalyhjy
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
ackvyopz
qajtzget
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat