pixelg
ECCGAMES - Spółki od A do Z - NewConnect - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
StockWatch.pl
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

1 2

ECCGAMES [ECC]

AKTUALNY KURS: 3,19 zł (+2,21%) 18-10-2019 16:45
spinor1
Dołączył: 2017-04-25
Wpisów: 90
Wysłane: 18 września 2019 19:01:58 przy kursie: 4,01 zł
Nie zapominajmy, że Drift będzie także dostępny na konsolach od dnia premiery, trzeba to brać pod uwagę jeśli porównujemy sprzedaż do CMS-a który dopiero niedawno dostał wersję konsolowe.
Według mnie spółka ma potencjał i jesli porównamy wycenę do innych spółek z branży to wcale nie jest taka droga. Na przykład przywoływana w tym temacie spółka varsaw ma dużo gorszy produkt a jest wyceniana wyżej. No i nie zapominajmy, że ECC ma jeszcze gierki mobilne, CMS coraz lepiej się monetyzuje a niedługo pojawi się kolejna część, pracują też na Ultimate Fishing.

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 778
Wysłane: 18 września 2019 19:18:12 przy kursie: 4,01 zł
No pewnie. CD Projekt ma CZ na poziomie 221. Sam jestem zdziwiony dlaczego ECC z zyskiem na poziomie 496 tys. zł dziś nie jest wyceniany na 109 mln zł blah5 Wiesiek wyszedł też od razu na wszystkie platformy!

A jeśli chodzi o gry mobilne, to przypominam, że ECC jest na rynku prawie 10 lat i przed debiutem wydała już 14 gier. Po premierach mobilek, najlepszych w historii Playwaya ma nadal kroczący zysk netto mniejszy niż 0,5 mln zł.

Utnapisztim
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 374
Wysłane: 18 września 2019 19:56:01 przy kursie: 4,01 zł
anty_teresa napisał(a):

Jednak to kiedy spółka rozliczy koszt, czy będzie to całość, lub prawie całość w kwartale premiery (jakby przychody były niższe niż nakłady), czy w trakcie całego roku nie powinno mieć wpływu na wycenę.

No jak nie powinno? Jeśli udałoby się rozliczyć całość kosztów w pierwszym kwartale sprzedaży to by świadczyło o dużym sukcesie gry i ekstrapolacja przyszłych wysokich wpływów (skoro to przeciętnie dopiero 35% rocznego wolumenu) niewątpliwie miałaby wpływ na wycenę (wzrost kursu). Z kolei rozliczenie tylko niewielkiego ułamka kosztów o ile byłoby wynikiem niskich wpływów z gry spowodowałoby katastrofę dla wyceny. Chyba zależność jest tu bardzo prosta: CFG jeszcze po roku nie jest w stanie rozliczyć całości kosztów PhantomDoctrine (też od początku był na konsolach) i kurs 4-krotnie spadł w porówaniu z notowaniami przedpremierowymi. Bloober po swoich tegorocznych premierach też nie był w stanie szybko podać informacji o zwrocie nakładów co skutkowało dużymi spadkami sięgającymi chwilami prawie 50% w porównaniu ze stanem sprzed premiery. Szczególny przypadek stanowi F51 któremu przychody z WW3 co prawda pozwoliły rozliczyć całość nakładów po I kwartale ale ze względu na zupełnie odmienny od typowego czasowy rozkład monetaryzji informacja o osiągniętym po 4 tygodniach wolumenie sprzedaży spowodowała gwałtowne załamanie kursu.

W zasadzie nietrudno zauważyć że tylko w wyjątkowych pojedynczych przypadkach kurs po premierze nie spadał. Głębokie korekty pompowanych przed premierą kursów są wręcz regułą co ten rok także pokazuje (dwukrotnie BLO, CRJ, OML - do końca roku lista z pewnościa się jeszcze powiększy). Bo też tylko nieliczne spółki potrafią jak 11B czy PLW informować o zwrocie nakładadów już po kilkudziesięciu godzinach od premiery.
Edytowany: 18 września 2019 19:57


aircanada15
aircanada15 PREMIUM
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 859
Wysłane: 18 września 2019 20:07:23 przy kursie: 4,01 zł
Chyba źle zrozumiałeś anty_teresę. Metoda rozliczania kosztów produkcji nie zależy bezpośrednio od tego czy gra sprzedaje się dobrze czy źle. Tytuł może się zwrócić po jednej dobie, ale amortyzacja kosztów produkcji i tak będzie np. amortyzowana przez 3 lata, jeśli takie były zalożenia.

kmsc2
kmsc2 PREMIUM
Dołączył: 2014-02-16
Wpisów: 84
Wysłane: 18 września 2019 21:39:08 przy kursie: 4,01 zł
anty_teresa napisał(a):
kmsc2 napisał(a):
Kurs rośnie, premiera w tym roku, wishlista na steam dla Drift19 spora(ponad 70tys). Do tego poza pc dochodzą konsole i nintendo.
Prezes chwali się kuponami zniżkowymi mającymi być wysłanymi w dniu premiery do nabywców Car Mechanic Simulator z PlayWay dla Drift19
Kapitalizacja 70mln zł. Wydaje się, że pole do wzrostów pod premierę może być znaczące.
Martwi mnie tylko czy zespół podoła stworzeniu dobrej gry.

Możesz jakoś uzasadnić tę tezę?

W przypadku spółek z PlayWaya mamy wielokrotnie do czynienia z kopiowaniem. Ultimate Games w zasadzie kopiuje model biznesowy, natomiast ECC chce "skopiować" sukces pierwszej ważnej gry czyli CMS. W Drift19 ma być wzorem CMS mocno rozbudowany element rozwijania/napraw samochodu. Pewnie nawet część mechanik zostanie żywcem zaczerpnięta. CMS 18 sprzedał się w nakładzie ok. 0,5 mln sztuk w ciągu pierwszego roku. Sukcesem dla Drift19 byłaby dla mnie sprzedaż w okolicy 300 tys. sztuk w ciągu roku. Skoro CMS miał cenę w okolicy 20 USD, to niegłupio byłoby oczekiwać takiej samej od Drifta. To oznacza, że przy założeniu dyskonta na poziomie 10 proc. na rozkład geograficzny, 10 proc. podatku VAT, 20 proc. dyskonta na obnniżki ceny w ciągu roku i prowizji Steam dostaniemy 10 USD z kopii przychodu dla wydawcy. Wydawcy, czyli nie ECC, tylko Playwaya.

Do tej pory PlayWay mocno cisnął swoje studia - prowizje od przychodów stanowiły do tej pory kilkanaście procent sprzedaży. Zakładając optymistycznie, że w tym przypadku PlayWay zgarnie tylko 50 proc. dostaniemy 5 dolarów (20 zł) z kopii dla ECC. Przy sprzedaży na poziomie 300 tys. przychody ECC wyniosą więc w ciągu roku jakieś 6 mln zł, natomiast budżet produkcyjny to ca 4 mln zł. W kolejnym roku niech gra przyniesie dzięki DLC połowę przychodów. Mamy zatem w 2 letnim cyklu produkcyjnym 5 mln zł zysku z gry przed podatkiem, a kwota ta w mojej opinii uzasadniałaby jedynie kapitalizację na poziomie dodatkowych 20-25 mln zł. OK, ECC ma także inne aktywności, które dają w tej chwili ok. 1 mln zł zysku rocznie, a zatem mamy uzasadnienie dla kapitalizcji na poziomie 30- 35 mln zł i właśnie przez pewien czas tak to widział rynek.

Skoro PlayWay w zasadzie nie finansuje tej produkcji, a przynajmniej tego nie widać, to być może weźmie tylko marne 30 proc. przychodów (założenie ultra optymistyczne) to z gry dostaniemy jakieś 30 zł. Wtedy przychody wyniosłyby w pierwszym roku 9 mln zł, w drugim 4,5. Łącznie gra dałaby wiec 9 mln zł zysku i 4,5 mln średniorocznie przed opodatkowaniem. No, ale wtedy mamy uzasadnienie (z dodatkowym milionem z innych produkcji) dopiero dla 60 mln zł. wyceny.

Wydaje się, że apetyty samej spółki są większe skoro jak porównawczą grę podała Gran Turismo ;)
Bardzo optymistycznie zakładając sprzedaż równą CMS czyli 500 tys. i niski apetyt PlayWay (30 proc.) dostaniemy 15 mln zł przychodów w pierwszym roku i 7,5 mln w drugim. Zysk z gry 19 mln zł w cyklu dwuletnim da nam średnioroczny zysk na poziomie 9,5 mln zł (i to brutto!). Po opodatkowaniu niech to będzie nawet 8 mln zł, plus 1 mln zł z pozostałych produktów. Dla mnie oznacza to 90-100 mln zł kapitalizacji.

Oczekiwania co do pierwszej gry, przy obecnym ryzyku w zasadzie nie dają już miejsca na fundamentalne wzrosty. Oczywiście, jeśli spółka spełniłaby sprzedaż na poziomie 500 tys. i pokazała, że potrafi zrobić produkt, mieć przemyślaną strategię sprzedaży, że ma korzystną umowę z PlaWayem to pole do wzrostów się otwiera, bo kolejny produkt może być lepszy, albo można próbować robić takich gier więcej.

Oczywiście sprzedaż może być większa niż wspomniane 0,5 mln sztuk i tym samym może być większa wycena spółki, natomiast na obecną chwilę nie widzę żadnego uzasadnienia do takich założeń.


A

Myślę, że mogę i że dam radę.
Z tego co orientuję się w dniu premiery Drift19 powinno być na konsole. Z Twoich wyliczeń mamy wyliczenia pod sam pc-steam. Dochodzi przecież jeszcze sprzedaż dla Xbox i PS4+ Nintendo.
Więc wycena o której sądzisz że 35mln zł jest akurat można byłoby pomnożyć x2 ze względu na konsole i nintendo.

Wogóle pominąłeś dwie mobilne gry w tym roku, czyli CMS19 i Ultimate Fishing 2019.
Poprzednia wersja CMS18 dała spółce kilka mln zł przychodu(prosze mnie poprawić jeśli się mylę). Kolejna wersja CMS mobile powinna być lepsza, mieć większą bazę graczy i dać większy przychód.
To samo z Ultimate Fishing.
Czyli obie gry to kolejne kilka mln zł zysku(prosze mnie poprawić jeśli się mylę) i wycena znowu wyżej.
Do tego dochodzi czas przedpremierowy, który bywa z reguły znacznie bardziej optymistyczny niż chłodne wyliczenia.
Nie zapomnijmy jeszcze o tym, że wg wypowiedzi gra po przekroczeniu wishlisty na poziomie 100tys sztuk ma zostać podana data premiery.

Diesel Brothers może być znacznie odleglejszym tytułem od CMS niż Drift19, ale to może tylko moje przypuszczenia, bo nie jestem ekspertem motoryzacji.

Edytowany: 18 września 2019 21:42

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 778
Wysłane: 19 września 2019 00:00:04 przy kursie: 4,01 zł
Cytat:
Poprzednia wersja CMS18 dała spółce kilka mln zł przychodu(proszę mnie poprawić jeśli się mylę)

Gra zadebiutowała w grudniu 2017 r. na android, a w lutym na iOS. W całym 2018 r. ECC miała sprzedaż na poziomie 1,081 mln zł, z czego CMS odpowiadał za 80 proc. Jak widzisz w 2018 r. nie było nawet miliona przychodów z CMS. Teraz (w półroczu) spółka pokazała przychody na poziomie 1,4 mln zł. Łącznie to 2,5 mln zł przychodów, a 80 proc. z nich da nam niecałe 2 mln zł. Zatem mylisz się - nie było kilku milionów sprzedaży.
Cytat:
Czyli obie gry to kolejne kilka mln zł zysku(prosze mnie poprawić jeśli się mylę)

W 2018 r. spółka miała 496 tys. zł zysku. W I półroczu tego roku z premierą CMS na Switch wyniósł 0,461 mln zł, ale przed rokiem z premierą CMS na iOS i w zasadzie Android 0,462 mln zł. Jak widać spółka na 1 tytule zarabia średnio 0,5 mln zł netto rocznie. Jeśli takie tytuły będą nawet dwa to mamy 1 mln zł rocznie i tyle dodałem - jest w tekście. Biorąc pod uwagę dotychczasowe osiągnięcia niestety znów się mylisz.
Cytat:
Z tego co orientuję się w dniu premiery Drift19 powinno być na konsole. Z Twoich wyliczeń mamy wyliczenia pod sam pc-steam. Dochodzi przecież jeszcze sprzedaż dla Xbox i PS4+ Nintendo

Nie napisałem nigdzie, że mówię tylko o PC :) Ale faktycznie miałem go na myśli w obliczeniach. Mówiłem o wolumenie i przychodzie z kopii, który pewnie się dla konsol nie różni. Nie jestem znawcą branży i rozkładu, ale wydaje mi się, że na konsolach mamy inny rodzaj gracza. Drift to nie RPG ani shooter. Patrząc na takie TWOM to kwartał premiery na konsolach przyniósł tyle co IV kwartał po roku od rozpoczęcia sprzedaży na PC...

Najlepiej jednak zobacz co dzieje się CMS18 - po prawie 3 miesiącach ma łącznie na X1 i PS4 160 tys. sprzedanych kopii, a przecież tytuł miał duży rozgłos na którym premiera konsolowa korzysta. W analogicznym okresie (trzy miechy) wersja PC miała 260 tys. sprzedanych sztuk. Konsole zatem stanowiły ok. 38 proc. sprzedaży. Do tego trzeba doliczyć jeszcze Switcha. Tutaj jest zagwozdka, ale jeśli sprzedaż będzie analogiczna do średniej z X1 i PS4 to mamy udział konsol na poziomie max 50 proc. Przeskakujemy zatem o jedno pięterko wyliczeń. Jak wspomniałem 300 tys. uznałbym za sukces. Skoro premiera ma być jednoczesna to teoretycznie mamy wzrost o 100 proc.

Liczymy zatem nową wersję - 20 zł z kopii przy wolumenie 600 tys. to 12 mln zł w pierwszym roku i 6 mln zł w drugim. Razem 18 mln zł. Od tego odejmujemy koszty na poziomie 4 mln zł. Dostajemy 14 mln zł zysku brutto, 11,3 mln zł zysku netto, co po podzieleniu daje nam niecałe 6 mln zł z gry. Do tego dodając 1 mln zł na mobilnego CMS i łapanie ryb wyjdzie 7 mln zł - > kapitalizacja 70-80 mln zł.
Aby było paliwo fundamentalne Drift musiałby się sprzedać z podobnym sukcesem jak CMS. Biorąc pod uwagę fakt, że będzie to nowy tytuł, studio nie jest znane, nie ma track record założenie wydaje się ambitne.

Ale zgoda - z premierą na konsole nie wygląda już tak źle ta wycena. Teraz wystarczy zrobić pierwszy sukces po 9 latach działalności i wszytko się zgadza ;)

optimafinanse
Dołączył: 2016-08-03
Wpisów: 25
Wysłane: 19 września 2019 08:24:08 przy kursie: 4,01 zł
Dlaczego liczysz 7 mln zysku netto daje 70 mln kapitalizacji?

Rynek wycenia 1 mln zysku na >20 mln kapitalizacji
Edytowany: 19 września 2019 08:36

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 778
Wysłane: 19 września 2019 08:56:52 przy kursie: 4,01 zł

kmsc2
kmsc2 PREMIUM
Dołączył: 2014-02-16
Wpisów: 84
Wysłane: 19 września 2019 18:21:15 przy kursie: 3,95 zł
"Liczymy zatem nową wersję - 20 zł z kopii przy wolumenie 600 tys. to 12 mln zł w pierwszym roku i 6 mln zł w drugim. Razem 18 mln zł. Od tego odejmujemy koszty na poziomie 4 mln zł. Dostajemy 14 mln zł zysku brutto, 11,3 mln zł zysku netto, co po podzieleniu daje nam niecałe 6 mln zł z gry. Do tego dodając 1 mln zł na mobilnego CMS i łapanie ryb wyjdzie 7 mln zł - > kapitalizacja 70-80 mln zł.
Aby było paliwo fundamentalne Drift musiałby się sprzedać z podobnym sukcesem jak CMS. Biorąc pod uwagę fakt, że będzie to nowy tytuł, studio nie jest znane, nie ma track record założenie wydaje się ambitne."

Wszystko ok, ale powiedz mi czemu PlaYWay ma inkasować aż 50% z przychodów z gry do siebie i to ma być założenie optymistyczne że tylko 50% skoro to głównie ECC ponosi koszty gry (nie słyszałem żeby PW ponosił jakiekolwiek koszta produkcji za Drift19). ECC nawet licencje na Mazdę z dzisiejszego raportu opłacają z swoich pieniędzy.
Normalnie wydawca dostaje dla siebie 30% przychodów i myślę że tego należało by się trzymać.

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 778
Wysłane: 19 września 2019 23:21:44 przy kursie: 3,95 zł
Zerknij do raportów PlayWay'a W 2018 r. przychody to 72 mln zł, natomiast koszty usług obcych to 17 mln zł. A przecież w tej kwocie mamy nakłady na marketing, mamy wynagrodzenia za pisanie gier na zamówienie PLW. Z czystej matematyki wychodzi, że PlayWay zapłacić mógł co najwyżej 23 proc. przychodów, gdyby to wszystko były tantiemy...

Taki Gold Rush sprzedał się w 2018 r. w nakładzie 268 tys. zł Przy przecenie na poziomie 40 proc. daje to prawie 7 mln zł wpływów do PlayWay. Rzut oka na rozliczenia ze spółkami powiązanymi - Code Horizon otrzymał od PlayWay w 2018 wynagrodzenie na poziomie.... 400 tys. zł.

Tak też było przy prospekcie emisyjnym - cytat z wątku PLW z 2 sierpnia 2017 r.

anty_teresa napisał(a):

2. RED DOT podobnie jak studia w grupie dostają 10-20 proc. zysku (przychody minus koszty napisania), więc nie są to olbrzymie obciążenia i nie wspomniane 50 proc.


I kolejny z tego samego dnia:
anty_teresa napisał(a):
W prospekcie na stronach 80-86 jest rachunek zysków i strat za kolejne okresy. W nocie usług obcych są podane wprost premie dla deweloperów zależne od sukcesu gry. Z tego da się szacować poziom względem przychodów. Biorąc pod uwagę inne informacje na temat budżetów, wyników da się oszacować parametr o którym pisałem. Prezes PlayWay potwierdził przedział premii


Trochę w ten obraz nie wpisuje się Agony, bo kwoty zapłacone Madmind są większe niż szacunkowe przychody, ale to tylko jeden wyjątek potwierdzający regułę.

Wspomniane przez Ciebie 30 proc. jako norma nie jest prawdą. To raczej minimum jakie może wziąć jeśli bardzo mu zależy na grze i w zasadzie nie finansował produkcji - tak było w przypadku Moonlightera. Znam przypadki, kiedy wydawca chciał 70 proc. przychodów i to wcale nie na początku produkcji, ale pod jej koniec... PlayWay ma bardzo duży atut w ręku, a w zasadzie dwa atuty: - mechaniki z CMS i zasięg promocji choćby przez CMS. Osobiście nie wierzę, że zabierze tylko 30 proc.

Edytowany: 19 września 2019 23:26


kmsc2
kmsc2 PREMIUM
Dołączył: 2014-02-16
Wpisów: 84
Wysłane: 19 września 2019 23:30:49 przy kursie: 3,95 zł
"Zerknij do raportów PlayWay'a W 2018 r. przychody to 72 mln zł, natomiast koszty usług obcych to 17 mln zł. A przecież w tej kwocie mamy nakłady na marketing, mamy wynagrodzenia za pisanie gier na zamówienie PLW. Z czystej matematyki wychodzi, że PlayWay zapłacić mógł co najwyżej 23 proc. przychodów, gdyby to wszystko były tantiemy...

Taki Gold Rush sprzedał się w 2018 r. w nakładzie 268 tys. zł Przy przecenie na poziomie 40 proc. daje to prawie 7 mln zł wpływów do PlayWay. Rzut oka na rozliczenia ze spółkami powiązanymi - Code Horizon otrzymał od PlayWay w 2018 wynagrodzenie na poziomie.... 400 tys. zł.

Tak też było przy prospekcie emisyjnym - cytat z wątku PLW z 2 sierpnia 2017 r.

anty_teresa napisał(a):

2. RED DOT podobnie jak studia w grupie dostają 10-20 proc. zysku (przychody minus koszty napisania), więc nie są to olbrzymie obciążenia i nie wspomniane 50 proc.


I kolejny z tego samego dnia:
anty_teresa napisał(a):
W prospekcie na stronach 80-86 jest rachunek zysków i strat za kolejne okresy. W nocie usług obcych są podane wprost premie dla deweloperów zależne od sukcesu gry. Z tego da się szacować poziom względem przychodów. Biorąc pod uwagę inne informacje na temat budżetów, wyników da się oszacować parametr o którym pisałem. Prezes PlayWay potwierdził przedział premii


Trochę w ten obraz nie wpisuje się Agony, bo kwoty zapłacone Madmind są większe niż szacunkowe przychody, ale to tylko jeden wyjątek potwierdzający regułę."

Każda z tych spółek ma inną sytuację.
Porównywalna była by sytuacja z Phantom Doctrine od CFG. Jak tam wyglądał podział. Postaram się coś poszukać.

kmsc2
kmsc2 PREMIUM
Dołączył: 2014-02-16
Wpisów: 84
Wysłane: 20 września 2019 00:14:33 przy kursie: 3,95 zł
jednak to nie odpowiedni przykład :) I to po całej linii :)
Najlepsze informacje byłyby z samej spółki ECC. Może w poniedziałek coś więcej powiedzą na temat podziału z PlayWay na spotkaniu z inwestorami.

kmsc2
kmsc2 PREMIUM
Dołączył: 2014-02-16
Wpisów: 84
Wysłane: 23 września 2019 16:28:31 przy kursie: 3,50 zł
ECC Games planuje na 7 listopada premierę gry „Drift 19” na PC (opis)
"ECC Games planuje na 7 listopada premierę gry „Drift 19”, symulatora kierowcy driftowego, w formie tzw. wczesnego dostępu na komputery PC. Obecnie liczba zapisów graczy zainteresowanych zakupem tytułu przekroczyła 95 tys. – poinformował w poniedziałek prezes Piotr Wątrucki. Dodał, że trwają prace nad wersją gry na konsole.

Szacunkowy budżet produkcyjny i marketingowy gry (po stronie ECC Games) wynosi obecnie ok. 4 mln zł. Prezes Wątrucki podał, że większość wydatków marketingowych poniesie wydawca, spółka PlayWay, który będzie miał mniejszościowy udział w przychodach gry. PlayWay jest właścicielem 27,2 proc. akcji ECC Games.

Gra ma być dostępna docelowo w cenie 35,99 USD, natomiast w wersji tzw. wczesnego dostępu będzie to 25,99 USD. Spółka planuje wydanie 18 dodatków do gry w ciągu pierwszego roku sprzedaży.

ECC Games liczy na to, że wsparciem marketingowym dla „Drift 19” będą kupony rabatowe na zakup gry, przekazane 2,5 mln graczy, którzy kupili w przeszłości tytuły z serii „Car Mechanic Simulator” grupy PlayWay.

Silnik gry „Drift 19” ma być postawą do kolejnych projektów studia, w tym gry „Track Day”, nad którą prowadzone są już obecnie prace.

ECC Games chce ponadto na przełomie czwartego kwartału 2019 roku i pierwszego kwartału 2020 roku, we współpracy z PlayWay, „znacząco” zwiększyć nakłady na kampanie marketingowe komórkowej gry „Car Mechanic Simulator 18”, która została pobrana od premiery 18 mln razy. Gra ma również zostać rozszerzona o tryb dla wielu graczy (multiplayer).

ECC Games jest spółką działającą w segmencie gier, która w lutym zadebiutowała na NewConnect. Działalność spółki oparta jest na modelu związanym z tworzeniem oraz produkcją gier autorskich oraz udziałem w tworzeniu i produkcji gier na rzecz innych podmiotów.

Spółka ECC Games jest jednostką stowarzyszoną PlayWay, notowanego na GPW producenta i wydawcy gier. PlayWay posiada 5.440.000 akcji ECC Games, co stanowi 27,15 proc. w głosach na WZ spółki. (PAP Biznes)"



Czyli jednak wersja z 30% dla PlayWay bardziej prawdopodobna. Wishlista dodatkowo przekroczyła 95tys. AntyTeresa to pora na zmianę metodyki wyliczeń kapitalizacji?

kmsc2
kmsc2 PREMIUM
Dołączył: 2014-02-16
Wpisów: 84
Wysłane: 23 września 2019 16:40:14 przy kursie: 3,50 zł
kolejna gra w produkcji
Nowy projekt - TRACK DAY SIMULATOR
Podstawa prawna
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Treść raportu:
Zarząd ECC Games S.A. z siedzibą w Warszawie (dalej jako „Spółka”, „Emitent”) niniejszym informuje,
o podjęciu decyzji o rozpoczęciu prac nad nową produkcją TRACK DAY SIMULATOR.

Nowy projekt Emitenta będzie dedykowany dla fanów motoryzacji i sportów motorowych. System rozgrywki będzie zbliżony do gry DRFT19, jednakże zostanie skierowany do szerszego grona odbiorców, fanów motoryzacji a nie tylko driftu.

Z uwagi na fakt, iż nowa produkcja Emitenta będzie oparta na posiadanym przez Emitenta dotychczasowym know-how - zdobytym dzięki produkcji gry DFRIT19, w ocenie Emitenta znacznie obniży to koszty produkcji, dzięki czemu Emitent będzie mógł przeznaczyć większy budżet na marketing gry.

Na dzień sporządzenia niniejszego raportu, Emitent nie posiada żadnej umowy wydawniczej, jak również nie został ustalony harmonogram wydawniczy, jednakże o wszelkich istotnych etapach produkcji gry będzie niezwłocznie informował raportami bieżącymi ESPI.

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 778
Wysłane: 23 września 2019 18:10:09 przy kursie: 3,50 zł
kmsc2 napisał(a):
dobna. Wishlista dodatkowo przekroczyła 95tys. AntyTeresa to pora na zmianę metodyki wyliczeń kapitalizacji?

Mniejszościowy może też być 49,9 proc. :)
Metodyka się nie zmienia. Zmienić się mogą dane wsadowe, bo i cena jest wyższa niż zakładana.

kmsc2
kmsc2 PREMIUM
Dołączył: 2014-02-16
Wpisów: 84
Wysłane: 4 października 2019 16:07:11 przy kursie: 3,06 zł
Wiele ostatnio się wydarzyło.
"Zarząd ECC Games S.A. („Spółka” lub „Emitent”), w nawiązaniu do raportu bieżącego ESPI nr 15/2019 z dnia 28 czerwca 2019 roku informuje, że w dniu dzisiejszym powziął informacje o zakwalifikowaniu projektu GearShift – budowa silnika zachowania kołowych pojazdów mechanicznych oraz generowania plansz w oparciu o algorytmy sztucznej inteligencji na bazie platformy Unreal Engine, do dofinasowania w ramach programu 1/1.2/POIR 2019_GAMEINN organizowanego przez NCBiR „Program Operacyjny Inteligentny Rozwój 2014-2020”.

Całkowity koszt projektu wynosi 6 842 865,00 zł, rekomendowana kwota dofinansowania wynosi 4 920 024,50 zł, ostateczne warunki dofinansowania zostaną potwierdzone w momencie podpisania umowy o dofinansowanie, o czym Emitent poinformuje niezwłocznie w drodze raportu ESPI."

Gra wyjdzie w EA- myślę że nie tego oczekiwał rynek.
Zaniedługo powinna ruszyć machina marketingowa z strony PlayWay pod premierę Drift19. Jak narazie susza na polu marketingowym. Nawet nie ma trailera.

Dodatkowo nieustanne spadki od prawie miesiąca- chociaż wygląda na zaliczenie korekty(2,95) i kolejną falę wzrostową. Czy jakiś Technik podjąłby się AT dla tej spółki?

kmsc2
kmsc2 PREMIUM
Dołączył: 2014-02-16
Wpisów: 84
Wysłane: 19 października 2019 14:17:44 przy kursie: 3,19 zł
"Zarząd ECC Games S.A. z siedzibą w Warszawie (dalej: „Emitent”) w nawiązaniu do raportu bieżącego ESPI 9/2019 z dnia 5 kwietnia 2019 roku, informuje, iż w dniu dzisiejszym wraził zgodę na dokonanie przez Akcjonariusza Emitenta, tj. Inovo sp. z o.o. Venture Fund I S.K.A z siedzibą w Warszawie (dalej: „Akcjonariusz”) sprzedaży części akcji objętych umową lock-up. Zgoda obejmuje sprzedaż przez Akcjonariusza 1.608.000 akcji Emitenta oraz została udzielona biorąc pod uwagę, iż w interesie Emitenta jest zwiększenie grona inwestorów. Powyższa zgoda nie wyłącza obowiązywania lock-up w stosunku do pozostałych akcji Emitenta posiadanych przez Akcjonariusza."

Teksty typu " Zgoda obejmuje sprzedaż przez Akcjonariusza(...) została udzielona biorąc pod uwagę, iż w interesie Emitenta jest zwiększenie grona inwestorów."

Może ktoś mi uświadomić jaki tu interes emitenta? Masło maślane.

Jak widać wyprzedaż akcji ma się świetnie. Wolumen od 14 sierpnia osiągnął 5.4 mln sztuk akcji. Kurs spadł z ponad 4 zł momentami nawet na 2.9zł. Nie tego się spodziewałem- nie tak beszczelnego ładowania akcji w rynek. Każdy popyt jest natychmiast zasypywany. Czym większe zlecenie na K tym szybciej znika zasypywane podażą.
Z strony spółki oczywiście cisza. Na maile nie odpowiadają, na fb na niewygodne informację udają że ich nie ma. Ba! Nawet nie odbierają telefonu. Marketing do teraz milczy. Gameplay był dwa miesiące temu zapowiadany jako "zaniedługo". A ogólnie marketing miał być na skalę największych tytułów PlayWaya jak w House Flipperze wg wywiadu z Wątruckim.
Czyżby Wątrucki był kolejnym oszustem z gabinetu złych cieni gamedevu? Jego działanie i pogrywanie z drobnymi zaczyna mi się nie podobać.



mlody79
mlody79 PREMIUM
Dołączył: 2009-07-29
Wpisów: 10
Wysłane: 20 października 2019 20:49:29 przy kursie: 3,19 zł
Dziwne, że przywołujesz stary komunikat. Komunikaty o zmianie zaangażowania również były już dawno. Także, nie wiesz kto pozbywa się akcji.
Technicznie nie jest źle, jak na razie obronione zostało zniesienie fibonacciego (61,8%).
Mimo sporego wolumenu kurs od jakiegoś czasu się trzyma.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
1 2

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,437 sek.

AD.bx ad3a
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d