0 Dołączył: 2011-09-06 Wpisów: 162
Wysłane:
7 listopada 2012 20:17:14
przy kursie: 9,17 zł
Funky Smugglers w PL było hitem stosunkowo długo od premiery, jak na gierkę za dolara. Obecnie jest już mocno zapomniane. Chyba daje znać o sobie słaby marketing. Chyba że taka jest strategia 11Bit - wyprodukować tego typu gierkę, wyciągnąć z niej maksymalną ilość downloadów przez pierwsze kilka tygodni i zapomnieć, nie ponosząc nakładów na marketing. Dane dla PL  kliknij, aby powiększyćNatomiast ładnie wygląda ranking w USA - całkiem wysoko w mojej opinii się utrzymywała...  kliknij, aby powiększyć(dane z appanie) Pozdrawiam Frogger
|
|
178 Dołączył: 2010-09-09 Wpisów: 3 453
Wysłane:
7 listopada 2012 20:25:43
przy kursie: 9,17 zł
Frogger rozumiem ze pokazujesz tylko miejsce w rankingu i nie ma opcji zeby nawet estymowac ile to moze oznaczac sprzedanych kopii?
|
|
0 Dołączył: 2011-09-06 Wpisów: 162
Wysłane:
7 listopada 2012 21:01:22
przy kursie: 9,17 zł
Topfacet, od pewnego czasu próbuję znaleźć rozwiązanie na oszacowanie ilości pobrań. W google play zawsze jest przynajmniej podany przedział: 100.000-500.000, itepe. Niestety, itunes store nie podaje zadnych danych. Wpadłem natomiast na pomysł by opracować pewien sprytny algorytm - pytanie czy ma sens... Wrócę ze szczegółami. Może ktos ma jakiś prosty sposób na szacowanie downloadów?
Pozdrawiam
Frogger
|
|
|
|
0 Dołączył: 2010-12-07 Wpisów: 12
Wysłane:
7 listopada 2012 21:15:54
przy kursie: 9,17 zł
Ranking w USA wygląda ładniej bo pewnie po 11 września gierka wzbudza więcej emocji niż gdziekolwiek indziej
|
|
32 Dołączył: 2012-09-24 Wpisów: 590
Wysłane:
7 listopada 2012 21:22:05
przy kursie: 9,17 zł
Ktoś tutaj podawała dane z Apple GameCenter i tam była ilość graczy danej gry.
|
|
0 Dołączył: 2011-09-06 Wpisów: 162
Wysłane:
7 listopada 2012 22:00:10
przy kursie: 9,17 zł
OK, wg mojego algorytmu Funky Smugglers szacuję na ok 65 tys. pobrań.
Zaznaczam, że jest to mocno zgrubny szacunek. Opieram się na liczbie recenzji. Tę itunes podaje. Porównuję ją z odniesieniem "liczba recenzji vs ilość pobrań" z google play. Zrobiłem średnią ilość recenzji dla ok. 100 gierek z przedziałów:
from to 1 000 5 000 5 000 10 000 10 000 50 000 50 000 100 000 100 000 500 000 500 000 1 000 000 1 000 000 5 000 000 5 000 000 10 000 000 10 000 000 50 000 000 50 000 000 100 000 000 100 000 000 500 000 000
wyszedł mi średni udział procentowy recenzji w stosunku do średniej ilości pobrań.
A więc znając liczbę recenzji i dzieląc przez procentowy udział recenzji w pobraniach uzyskuję ilość pobrań.
Na więcej nie starczyło czasu.
|
|
93 Dołączył: 2010-11-28 Wpisów: 1 574
Wysłane:
7 listopada 2012 22:35:17
przy kursie: 9,17 zł
@frogger mam nadzieje że twoje szacunki są błędne bo jednak 65tys pobrań to mało, może dociągną do 100tys pobrań a to da ok 70tys $ (220kPLN) przychodu....
|
|
32 Dołączył: 2012-09-24 Wpisów: 590
Wysłane:
7 listopada 2012 23:00:12
przy kursie: 9,17 zł
Jakoś wątpię w to 65 tys pobrań. Dobrze by było mieć taką ilość pobrań. Sądzę, że jest znacznie mniej.
Edytowany: 7 listopada 2012 23:00
|
|
0 Dołączył: 2011-09-06 Wpisów: 162
Wysłane:
8 listopada 2012 09:11:51
przy kursie: 8,98 zł
Chimpo po czym wnosisz? "sądzę" to trochę za mało... Jeśli masz jakiś sposób na szacowanie, to z pewnością wato go zaprezentować. Jeśli przynajmniej kilka osób przedstawi swój pomysł na takie obliczenia, może uda się dojść do czegoś bardziej precyzyjnego niż mój algorytm... Mamy wiele spółek growych istniejących na itunes, więc myślę, ze warto.
Pozdrawiam
Frogger
|
|
24 Dołączył: 2010-08-20 Wpisów: 530
Wysłane:
8 listopada 2012 10:19:11
przy kursie: 8,98 zł
Hmmm nie znam się na tym rynku, nie mam smartphona ale na google play widzę jedynie informacje że przedział pobrań mieści się pomiędzy: 1 000 - 5 000
Zdaje sobię sprawę ,że to tylko jdna platforma ale czy właśnie android nie ma większej ilości użytkowników niż iOS?
|
|
|
|
193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
8 listopada 2012 10:51:55
przy kursie: 8,98 zł
@Gerdazarobek na platformie Androida to pojedyńcze procenty przy AppStore, masz o tym na wątku stronę wcześniej. Rynek większy, ale konsument zdecydowanie niechętnie cokolwiek kupuje i dużo chętniej piraci (user androida ma dostęp do systemu plików i możliwość uruchamiania instalacji spoza oficjalnych źródeł, user iOSa nie). Jako OS Android jest genialny, ale jako platforma biznesowa nie. * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 8 listopada 2012 10:54
|
|
24 Dołączył: 2010-08-20 Wpisów: 530
Wysłane:
8 listopada 2012 11:15:08
przy kursie: 8,98 zł
Czy mamy oficjalne dane mówiące o tym jak wielu jest użytkowników IOS i Androida? Ciężki idzie mi szukanie takich informacji
|
|
193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
8 listopada 2012 11:29:06
przy kursie: 8,98 zł
w tabletach jest to mniej więcej 50-50 (dwa lata temu było 80-20 na korzyść iOS). W smartfonach jest to mniej więcej 30-60 dla Androida (10% reszta). Tak zaokrąglając. Ale jak pisałem, rynek iOS ma bez porównania wyższa stopę zwrotu z udanych produktów. I to o ogromną różnicę. * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 8 listopada 2012 11:32
|
|
24 Dołączył: 2010-08-20 Wpisów: 530
Wysłane:
8 listopada 2012 11:39:48
przy kursie: 8,98 zł
A czy możemy znaleźć dane mówiące o tym ile np. sprzedało się kopii Angry Birds na Androida i IOS?
|
|
193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
8 listopada 2012 11:55:13
przy kursie: 8,98 zł
zasadniczo gier nie porównasz bo Angry Birds w 90% wydań jest darmowe.... (darmowe są podstawka, Seasons, Space, Rio, płatne są tylko Space Premium i SpaceHD) to jak porównywać ilość obiadów rozdanych za darmo w stosunku do wydajności komercyjnej restauracji. Funky nie ma darmowej podstawki + darmowe rozszerzenia + dopiero do tego płatna wersja. To trochę inny typ produktu niż złe ptasiory. * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 8 listopada 2012 12:02
|
|
24 Dołączył: 2010-08-20 Wpisów: 530
Wysłane:
8 listopada 2012 12:03:33
przy kursie: 8,98 zł
Ok, rozumiem. Chodzi mi po prostu o porównanie płatnej gry ,która była dostępna zarówno na Androidzie i IOS. Chciałbym zobaczyć wyniki sprzedażowe dla obu tych systemów - podałem Angry Birds bo tylko tę grę z androida kojarze
|
|
32 Dołączył: 2012-09-24 Wpisów: 590
Wysłane:
8 listopada 2012 12:05:14
przy kursie: 8,98 zł
frogger napisał(a):Chimpo po czym wnosisz? "sądzę" to trochę za mało... Jeśli masz jakiś sposób na szacowanie, to z pewnością wato go zaprezentować. Jeśli przynajmniej kilka osób przedstawi swój pomysł na takie obliczenia, może uda się dojść do czegoś bardziej precyzyjnego niż mój algorytm... Mamy wiele spółek growych istniejących na itunes, więc myślę, ze warto.
Pozdrawiam
Frogger Bardziej bazuje na tym, co wyczytałem na różnych forach deweloperów gier i programów na iOS i Androida + to co udało mi się znaleźć odnośnie już wydanych popularnych gier, gdzie nie którzy deweloperzy podawali dane sprzedażowe dla swoich aplikacji. Bycie w Top 10 sprzedaży aplikacji na amerykańskim iTunes to wyniki powyżej 8 tys sprzedanych sztuk dziennie. Jako, że FS nigdy nie wszedł do Top 100 aplikacji to wątpię w jakąś nadzwyczajną sprzedaż. Top 100 to sprzedaż ok 500 szt dziennie.
Edytowany: 8 listopada 2012 12:05
|
|
32 Dołączył: 2012-09-24 Wpisów: 590
Wysłane:
8 listopada 2012 12:09:00
przy kursie: 8,98 zł
Gerda napisał(a):Ok, rozumiem. Chodzi mi po prostu o porównanie płatnej gry ,która była dostępna zarówno na Androidzie i IOS. Chciałbym zobaczyć wyniki sprzedażowe dla obu tych systemów - podałem Angry Birds bo tylko tę grę z androida kojarze Tutaj jest ciekawy news odnośnie wyników Rovio i ilości pobrań AB - news.cnet.com/8301-1023_3-5742...
|
|
0 Dołączył: 2011-07-29 Wpisów: 1 159
Wysłane:
8 listopada 2012 15:01:35
przy kursie: 8,98 zł
Scarry napisał(a):Funky nie ma darmowej podstawki + darmowe rozszerzenia + dopiero do tego płatna wersja. To trochę inny typ produktu niż złe ptasiory. Chyba to nie do końca prawda - dla androida jest shareware. Liczba sprzedanych kopii chyba nie jest tak ważna - oczywiście jest ale tutaj duży wpływ na wynik finansowy gry mają również płatne dodatki (coin). Tego juz nigdzie nie znajdziecie - dlatego osobiście uważam, że to dobrze, że jest FS w wersji shareware dla Androida - powinno wpłynąć na sprzedaż... Byki i niedźwiedzie mają swoje miejsce przy stole, a tylko osły zostają o suchym pysku... Przyglądaj się jak upór walczy z oporem a zawziętość ze wsparciem - na końcu dołącz do wygranych i zarabiaj
|
|
193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
8 listopada 2012 15:22:59
przy kursie: 8,98 zł
@cad_maneee o czym Ty piszesz? Jaki shareware? Funky jest w jednej komercyjnej wersji w Google-Play play.google.com/store/search?q...płatne dodatki w postaci mikropłatności to obecnie standard i mało gdzie go nie ma.... * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 8 listopada 2012 15:30
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.