PARTNER SERWISU
sacjosav
380 381 382 383 384
baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 13 stycznia 2016 17:38:07 przy kursie: 75,95 zł
Pozostaje zagadka na ile sprzedaż szacuje spółka a na ile Koch. Chyba nie warto teraz tego roztrząsać, bo Koch miał dostęp do zainteresowania sieci sprzedażowej i na tym opierali swoje szacunki. My niestety nie mamy dostępu do takich danych ich nie poznamy. Nie będziemy więc w stanie ocenić czy sprzedaż osiągnęła zakładany poziom. Pozostaje obserwować z zainteresowaniem jak to wypadnie. Osobiście mam 2 refleksje
- gdyby nie oczekiwali znaczącego wpływu obecności na targach na sprzedaż - to nie jechaliby
- jednak z drugiej strony obecność pozwala podtrzymać dobre relacje z mediami i ich przychylność za oceanem - co samo w sobie powinno mieć wpływ na obecną sprzedaż a także dla kolejnych produkcji
Więc koszty powinny się wielokrotnie zwrócić w najbliższych tygodniach.
Spółka której nie ma na targach lub nie ma premiery nie istnieje w mediach.
Tutaj będzie "all in one" strzał w 10-tkę przynajmniej w zakresie marketingu.....Angel
Można by się zastanawiać czy coś podobnego może mieć miejsce przy Industrialu ? Na razie szacowane czy sugerowane terminy premiery nie wskazują. Wydaje mi się, że termin premiery Industriala nie jest jeszcze konkretnie rozważany. Nad tą strategią będą chyba pracować pod koniec 2 kwartału. Wtedy chyba przyjdzie już czas na pierwsze kontakty marketingowe i ustalenie terminu i miejsca premiery.
Odnoszę jednak wrażenie, że będzie realizowana zbliżona strategia jak obecnie chociaż z pewnymi modyfikacjami. Obecna wyprawa wyznaczy jakiś schemat postępowania przy kolejnej premierze gry - tak sądzę.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

mrJackson
5
Dołączył: 2015-03-15
Wpisów: 279
Wysłane: 13 stycznia 2016 20:04:01 przy kursie: 75,95 zł
Nie wiem skąd dziennikarz Parkietu uzyskał informacje o procentach i nie mam zamiaru udowadniać czy one są prawdziwe czy nie ale istotne jest pokazanie proporcji zysków spółki miedzy wersją PC a konsolami. Jeśli przyjąć 70% z 19 to 13,3 natomiast 30 * 40% to 12 to przychody spółki z jednej kopii powinny być zbliżone do wersji PC (gdzie też jest VAT a 30% zabiera Steam).
Podawane również informacje na temat struktury kosztów jednej kopii gry podane za Antyweb nie wydają się racjonalne w przypadku TWoMa. Po pierwsze dlaczego wydawca ma dostawać 4 razy więcej niż producent, po drugie inne koszty są w dystrybucji cyfrowej a inne w pudełkowej. Jeśli spółka miałaby dostać tylko 1/5 zysków producenta i dystrybutora to lepiej było wydać TWoMa samemu tylko w dystrybucji cyfrowej. Jak logika nakazuje i spółka sugeruje podział zysków miedzy 11b a Koch jest bardziej sprawiedliwy.

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 13 stycznia 2016 21:23:25 przy kursie: 75,95 zł
Nie ulega wątpliwości, że masz rację bo przyjmując, że spółka ma znacząco więcej niż 10% ..... i byłoby to tylko 15% to x5 daje 75% wydawcy + 15 producenta to już 90% .... czyli wychodzi 10% dla dystrybutora i sprzedawcy.
Za tyle to nawet sam sprzedawca by nie wziął. Dla sprzedawcy nie jest prawdopodobne aby było mniej niż 15% nawet w takich proporcjach nijak się to nie spina.
Wygląda na to, że dane zostały wzięte z sufitu.
Nie wydaje mi się aby spółka kłamała z tymi %. Choć z 2 strony mogło by im się opłacać wydanie gry za te 15% choćby ze względu na to aby podtrzymać zainteresowanie rynku do czasu wydania Industriala.
Jednak z wypowiedzi można wywnioskować, że ten gość z NS tak strasznie się nie pomylił. Choć 40% to abstrakcja - raczej jakiś skrót myślowy lub przejęzyczenie. Ale 20% już wydaje się realne.
Jakieś lepsze kalkulacje będzie można symulować po wynikach 1 kwartału.
Będzie jakiś szacunek zysków z konsol i przybliżoną sprzedaż to może uda się ustalić przybliżone marże. Przynajmniej będzie można spróbować.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)


vladinho
45
Dołączył: 2015-01-03
Wpisów: 859
Wysłane: 13 stycznia 2016 23:00:55 przy kursie: 75,95 zł
@mrJackson
Szukanie proporcji w tym przypadku będzie obarczone sporym błędem.

Jeżeli producent otrzymuje od pudełka część stałą (lub stałą+coś) to należny mu procent będzie inny od kopii pudełka sprzedanego w pełnej cenie w porównaniu z kopią przecenioną 50% (im bardziej przeceniona tym większy procent należny producentowi).
Trudno mi powiedzieć, czy rozkład sprzedaży na poszczególnych poziomach cenowych będzie podobny do tego z pc, bo technika sprzedaży jest inna.

Gdyby traktować zapis rzecznika (jak dla mnie jest on niejasny, ale ja nie mam wiedzy i doświadczenia dystrybutora) jako dotyczący mniej więcej uśrednionej ceny detalicznej z całego życia gry, to wtedy nie mam żadnych zastrzeżeń.
tu jeszcze go przypominam:
Cytat:

11 bit studios może liczyć na zdecydowanie więcej niż 10 proc. (plus/minus kilka procent) od ceny detalicznej każdego pudełka TWOM:TLO


Nawet gdyby założyć pesymistycznie 10% od początkowej ceny detalicznej, to od uśrednionej ceny będzie znacznie wyższy - bardziej zbliżony do 20% niż 15%.

Przy czym wydaje mi się, że rzecznik odpowiedział nieprecyzyjnie sprowokowany takim a nie innym pytaniem użytkownika, no i właściwie zgodnie z umową to nie powinien odpowiadać.

Cytat:
Jeśli spółka miałaby dostać tylko 1/5 zysków producenta i dystrybutora to lepiej było wydać TWoMa samemu tylko w dystrybucji cyfrowej.

To nie tak, bo część kosztów produkcji jest po stronie DS, ryzyko jest rozłożone.
Druga sprawa to łatwo jest tylko tak napisać - popatrz na PC, spółce trudno rozkręcić sprzedaż mając już własny sklep.
Nawet Wiedźmin 3 sprzedał się lepiej na steamie chociaż na gogu jest tańszy.

mrJackson
5
Dołączył: 2015-03-15
Wpisów: 279
Wysłane: 13 stycznia 2016 23:50:12 przy kursie: 75,95 zł
@vladinho
Niechciałbym, żeby przytaczany tutaj przykład z Antywebu był brany jako pewnik. Nie twierdze, że to nieprawda ale przedział udziału wydawcy w partycypacji zysków z gry jest spory tak jak i są różne przypadki. Jeśli wydawca posiada prawo do gry i szuka zespołu, który mu tą grę napiszę, zaś większość kosztów jest po stronie wydawcy to trudno jest oczekiwać, że deweloper otrzyma duży kawałek tortu. W odwrotnym przypadku, jeśli wydawca jest potrzebny tylko do marketingu i sieci sprzedaży to jego udział jest proporcjonalnie mniejszy.

W przypadku TWoM TLO wydaje mi się, że pomijamy jeszcze jeden aspekt - możliwość wydania aktualizacji do wersji PC i mobilnych. Na razie spółka zasłania się zgodą Kocha, ale gdyby udało się ją zdobyć, to włączenie TLO do pozostałych wersji nie powinno być aż tak pracochłonnym zadaniem. Taki dodatek, czy to jako bezpłatna aktualizacja czy też płatny DLC, byłby generatorem konkretnej gotówki - zakładam, że nawet jeszcze w tym roku. Jeśli było by to połączone z kolejną akcją charytatywną, to może nawet i Koch byłby bardziej skłonny do ustępstw.

A tak wyglądałby TWoM z zombiakami blackeye

Stockinger
7
Dołączył: 2008-07-26
Wpisów: 40
Wysłane: 14 stycznia 2016 00:39:37 przy kursie: 75,95 zł
lelo-pakero napisał(a):
Zakładając, że za grę w sklepie zapłaciliśmy 39,99 funta:

12 funtów – wędruje do wydawcy
10,50 funta – wędruje do sklepu
8 funtów – do właściciela platformy (Microsoft, Sony, Nintendo)
7 funtów – podatek VAT
3 funty – do producenta gry
1,75 funta – marketing
0,65 funta – dystrybucja

Przepraszam włączę się ponieważ to trochę nie tak jest:
a. To wydawca płaci producentowi, a kwota zależy od tego jak wygląda deal. Jeśli wydawca finansuje produkcję i bierze na siebie ryzyko, to przechwyca większość przyszłych przychodów. Inaczej jest jeśli dostaje gotowy produkt i to już rozreklamowany na innej platformie.
b. VAT w UK jest 20%, więc z ceny £39.99 zostaje £33.33.
c. Sklep możliwe że pobiera tyle co napisane (£10.50) czyli 30%.
d. Właściciel platformy pobiera około $10 od pełnocenowych gier czyli ok. 16% (jak się nie ma asa w rękawie do negocjacji, bo czasami można wręcz dostać dofinansowanie żeby gra się ukazała), ale weźmy że jest to 16% czyli £5.33
--> zostaje £17.50, które trafia do wydawcy
Za to trzeba zrobić:
- produkcję (pudełko i płyta czyli trochę plastiku, zależy od nakładu ale nie przekroczy £1.5)
- dystrybucję (dostawa do centrów logistycznych, to są grosze)
- marketing (nie liczony od sztuki tylko od kupionej powierzchni, zależy, można wydać każde pieniądze a można wydać grosze i być i tak zauważonym)
e. Załóżmy że wydawca koszty będzie miał £2.50 od sztuki czyli przychody netto będzie miał na poziomie £15 (pomijamy ryzyko zwrotów i zakładamy że jest u niego, albo że przynajmniej zapłacił gwarancję. Co ciekawe jest to dokładnie tyle ile wyżej (W+P) tylko wynika z innej logiki. Ponieważ wydawca ryzykuje tylko kwotę £2.50 razy nakład i dostaje produkt z brandem i marketingiem praktycznie gotowym to uzasadniony jest wg mnie podział kwoty £15 w proporcjach nie gorszych niż 2:1. Przyjmijmy dla okrągłego £10 producent (ergo równe 30% kwoty netto) i £5 wydawca (analogicznie 15% kwoty netto). I to jest moja estymacja. Tylko dla pudełek natomiast na PSStore i XBLA trzeba osobno policzyć, wyjdzie nieco więcej.
Edytowany: 14 stycznia 2016 00:40

rockq
0
Dołączył: 2014-11-22
Wpisów: 351
Wysłane: 14 stycznia 2016 12:23:26 przy kursie: 75,20 zł
@Stockinger:

Rzecz w tym, że w przypadku TLO wydawca pokrywa WSZYSTKIE koszty związane z produkcją, marketingiem i dystrybucją, a do tego jest współwłaścicielem praw do tej gry. Do tego zapominasz o tym, że umowa z KOCHem była negocjowana na długo za nim była pewność że TWoM będzie hitem, a 11 bit wykrwawiał się z gotówki. Ta umowa to jeszcze „artefakt” z czasów gdy spółka miała kapitalizację w okolicach 20mln zł i z tej perspektywy należy na nią patrzeć. Z umowy z KOCHem na dystrybucję pudełkowego TWoM też wszyscy spodziewaliśmy się milionów wpływów, a wyszły z tego fistaszki.
Edytowany: 14 stycznia 2016 12:23

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 14 stycznia 2016 12:30:27 przy kursie: 75,20 zł
mrJackson napisał(a):
@vladinho
Niechciałbym, żeby przytaczany tutaj przykład z Antywebu był brany jako pewnik. Nie twierdze, że to nieprawda ale przedział udziału wydawcy w partycypacji zysków z gry jest spory tak jak i są różne przypadki. Jeśli wydawca posiada prawo do gry i szuka zespołu, który mu tą grę napiszę, zaś większość kosztów jest po stronie wydawcy to trudno jest oczekiwać, że deweloper otrzyma duży kawałek tortu. W odwrotnym przypadku, jeśli wydawca jest potrzebny tylko do marketingu i sieci sprzedaży to jego udział jest proporcjonalnie mniejszy.

W przypadku TWoM TLO wydaje mi się, że pomijamy jeszcze jeden aspekt - możliwość wydania aktualizacji do wersji PC i mobilnych. Na razie spółka zasłania się zgodą Kocha, ale gdyby udało się ją zdobyć, to włączenie TLO do pozostałych wersji nie powinno być aż tak pracochłonnym zadaniem. Taki dodatek, czy to jako bezpłatna aktualizacja czy też płatny DLC, byłby generatorem konkretnej gotówki - zakładam, że nawet jeszcze w tym roku. Jeśli było by to połączone z kolejną akcją charytatywną, to może nawet i Koch byłby bardziej skłonny do ustępstw.

A tak wyglądałby TWoM z zombiakami blackeye

Mi wydaje się logiczne, że taka zgoda już jest albo była od początku - tylko nie ustalono dokładnie kiedy DLC się ukaże. Dla mnie prawdopodobnym terminem jest 6 do 9 miesięcy po premierze. Wiele może zależeć od sprzedaży. Jeśli sprzedaż będzie duża tylko na początku to DLC ukaże się stosunkowo szybko. Jeśli będzie duży sukces a sprzedaż po kilku tygodniach będzie dalej dość dobra (pojęcie względne) to na DLC poczekamy dłużej - co wydaje się dość logiczne. Ze względu na to, że z kopii spółka miałaby większy zysk niż z DLC. Nie ma sensu rozpisywać się za bardzo dlaczego - chyba większość to zrozumie lub zrobi własną analizę.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

mrJackson
5
Dołączył: 2015-03-15
Wpisów: 279
Wysłane: 14 stycznia 2016 13:43:50 przy kursie: 75,20 zł
rockq napisał(a):

Rzecz w tym, że w przypadku TLO wydawca pokrywa WSZYSTKIE koszty związane z produkcją, marketingiem i dystrybucją, a do tego jest współwłaścicielem praw do tej gry. Do tego zapominasz o tym, że umowa z KOCHem była negocjowana na długo za nim była pewność że TWoM będzie hitem, a 11 bit wykrwawiał się z gotówki. Ta umowa to jeszcze „artefakt” z czasów gdy spółka miała kapitalizację w okolicach 20mln zł i z tej perspektywy należy na nią patrzeć.


Możesz powiedzieć skąd masz te informacje i podać ich źródło? To, że Koch przelewał zaliczki na poczet prac nie oznacza poniósł wszystkie koszty.

pandorinium
52
Dołączył: 2011-07-10
Wpisów: 982
Wysłane: 14 stycznia 2016 13:54:53 przy kursie: 75,20 zł
@rockq
"...umowa z KOCHem była negocjowana na długo za nim była pewność że TWoM będzie hitem" - czyli od kiedy? Podziel się takimi informacjami, z chęcią poczytam.


rockq
0
Dołączył: 2014-11-22
Wpisów: 351
Wysłane: 14 stycznia 2016 14:23:29 przy kursie: 75,20 zł
@pandorinium:

Ten temat wałkowaliśmy w wakacje, wszystko jest na forum spółki i stockwatcha. Poniżej cytat z wypowiedzi rzecznika spółki odnośnie tej umowy:

Cytat:
Możemy jedynie powiedzieć, że tego typu umowy są negocjowane długo. Nie da się uzgodnić wszystkich szczegółów w kilka dni. Ponadto swoje pięć minut muszą też mieć prawnicy. To oznacza, że rozmowy z Koch ruszyły dużo wcześniej niż 14 listopada 2014 r.



pandorinium
52
Dołączył: 2011-07-10
Wpisów: 982
Wysłane: 14 stycznia 2016 14:43:17 przy kursie: 75,20 zł
Dzięki, umknęło mi to jakoś.

chris_martin
35
Dołączył: 2013-01-21
Wpisów: 860
Wysłane: 14 stycznia 2016 14:45:32 przy kursie: 75,20 zł
anty_teresa napisał(a):
Moim prywatnym zdaniem też nie ma szansy na to, żeby spółka dostała 40 proc. ceny półkowej, choć i założenia przytaczane przez jednego z userów są moim zdaniem nieprawidłowe, zbyt optymistyczne jeśli chodzi choćby o marże sklepowe. Poza tym nie znamy umowy, a bardzo często jest tak, że wynagrodzenie jest ustalane jako: stała_kwota+procent_od_sprzedaży.

Z resztą także nie jest prawdą, że spółka otrzymywała 70 proc. ceny od PC. Otrzymywała mniej, bo w 70 proc. nie ma Vatu.


Witam Anty

Zadałem mailowe pytanie do autora artykułu a w zasadzie do analityka NobleSec który udzieli mi stosownej odpowiedzi co składa sie na 40% . Czy mogę to ujawnić na forum bez zgody autora ?
Everything you know is wrong.........

daro_1975
1
Dołączył: 2014-12-31
Wpisów: 187
Wysłane: 15 stycznia 2016 09:30:51 przy kursie: 74,85 zł
Mam pytanie do anty_teresy :

na kiedy przewidujesz fazę zniechecenia spólką i co za tym idzie obsuwanie sie kursu? Czas pomiedzy debiutem na konsole a ukazaniem sie trailera nowej gry? czy też czas po ukazaniu sie trailera do momentu debiutu?

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 15 stycznia 2016 10:25:00 przy kursie: 74,85 zł
chris_martin napisał(a):
anty_teresa napisał(a):
Moim prywatnym zdaniem też nie ma szansy na to, żeby spółka dostała 40 proc. ceny półkowej, choć i założenia przytaczane przez jednego z userów są moim zdaniem nieprawidłowe, zbyt optymistyczne jeśli chodzi choćby o marże sklepowe. Poza tym nie znamy umowy, a bardzo często jest tak, że wynagrodzenie jest ustalane jako: stała_kwota+procent_od_sprzedaży.

Z resztą także nie jest prawdą, że spółka otrzymywała 70 proc. ceny od PC. Otrzymywała mniej, bo w 70 proc. nie ma Vatu.

Witam Anty
Zadałem mailowe pytanie do autora artykułu a w zasadzie do analityka NobleSec który udzieli mi stosownej odpowiedzi co składa sie na 40% . Czy mogę to ujawnić na forum bez zgody autora ?


Przekleić wprost to nie, byłoby to conajmniej mało eleganckie, ale także naruszałoby tajemnicę korespondencji. Ale możesz chyba napisać własnymi słowami czego się dowiedziałeś - tu nie powinno być problemu :)

andy_dufresne
130
Dołączył: 2009-01-29
Wpisów: 998
Wysłane: 15 stycznia 2016 10:29:20 przy kursie: 74,85 zł
Na stronach Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych pojawił się raport analityczny spółki: 11 bit studios nie spoczywa na laurach i przygotowuje kolejny hit.Dla forumowych wyjadaczy nic nowego, ale może kogoś zainteresuje.

Cytat:
Po 9 miesiącach 2015 roku widać olbrzymi wzrost przychodów ze sprzedaży grupy kapitałowej wobec okresu porównywalnego. Udział strumienia przychodów pochodzących z gry „This War of Mine” to około 90%. Przypomnijmy, że premiera TWoM miała miejsce w IV kw. 2014 roku. Dla porównania w całym 2014 roku grupa wygenerowała 15,8 mln zł przychodów oraz 9,2 mln zł zysku netto wobec 1,6 mln zł przychodów i -1,2 mln zł straty po trzech kwartałach 2014 roku. To zestawienie pokazuje jak ważny dla producentów gier jest kwartał, w którym odbywa się premiera dużego „tytułu”. Z kolei trzy kwartały 2015 roku dały spółce kolejne 15,9 mln zł przychodów oraz 9,5 mln zł zysku netto. Wraz z wynikami czwartego kwartału, po którym spółka oczekuje najlepszych wyników w całym 2015 roku, będzie to najlepszy rok w historii działalności firmy.

Jestem na Twitterze

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 15 stycznia 2016 10:29:32 przy kursie: 74,85 zł
daro_1975 napisał(a):
Mam pytanie do anty_teresy :
na kiedy przewidujesz fazę zniechecenia spólką i co za tym idzie obsuwanie sie kursu?

Nie przewiduję takiej fazy :) Spółki growe są zbyt medialnie atrakcyjne, aby nagle nastąpił jakiś odwrót zainteresowania. Natomiast wyrwania z obecnej konsolidacji oczekuję po ewentualnych dobrych danych sprzedażowych z TLO, albo po trailerze Industriala. Może nawet przed, jak zobaczy go ktoś przed oficjalną premierą.

daro_1975
1
Dołączył: 2014-12-31
Wpisów: 187
Wysłane: 15 stycznia 2016 14:54:07 przy kursie: 74,85 zł
dzieki za odpowiedz

Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 16 stycznia 2016 13:32:57 przy kursie: 74,85 zł
O TWOM LO w Forbsie:

Cytat:
Most surprising though are how much difference the presence of children make. Having a minor in your care changes how almost every aspect of the game feels. And as a parent I found myself immediately drawn to pay attention to the child characters — something I soon realized was to the detriment of the group.


www.forbes.com/sites/andyrober...

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 16 stycznia 2016 23:15:19 przy kursie: 74,85 zł
Może kogoś zainteresuje ale niedawno pojawił się wysyp nowych ofert pracy.

Oferty Pracy
Gameplay Programmer
Engine Programmer
3D Graphic Artist
Senior Designer
Twórcy gier Indie
Community Manager
www.11bitstudios.com/pl/oferty...

Moim zdaniem świadczy to o nabieraniu tempa prac i dużej ilości pracy oraz rozpoczęciu solidnej rozbudowy możliwości produkcyjnych studia.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11bit



380 381 382 383 384

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,399 sek.

gkpmhvpj
zttwqrin
hqngxnmb
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
bzukntlf
mxybrcud
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat