PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
3 maja 2018 14:06:21
przy kursie: 350,00 zł
lukas: możesz być tego nieświadomy, ale jest tu kilka osób, które od 2014 przetestowały różne sposoby szacowania sprzedaży i miały okazję porównywania rezultatów z rzeczywistymi (w okresie działalności steamspy i nie tylko). "Komentarzy nikt nie musi pisać" - a myślisz, że uśrednione np. 67 kopii na komentarz co oznacza ? Open your mind :)
|
|
166 Dołączył: 2016-01-17 Wpisów: 1 141
Wysłane:
3 maja 2018 14:16:32
przy kursie: 350,00 zł
lukas80bb napisał(a):A tu dalej liczą na podstawie komentarzy a na forum 11bit liczą na podstawie godzin gry co na logikę wydaje się wiele bardziej przekonujące. Komentarzy nikt nie musi pisać a grać każdy musi. Serio? Wiesz, że ogrom graczy posiada przepastne tzw. kupki wstydu, czyli gry, które kupili, ale w nie zagrali? Ja sam mam takich więcej niż 50% :D Zdecydowanie bardziej urealnione są analizy na bazie wystawionych komentarzy niż czasu gry, albo peaku.
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
3 maja 2018 14:52:35
przy kursie: 350,00 zł
lukas80bb napisał(a):A tu dalej liczą na podstawie komentarzy a na forum 11bit liczą na podstawie godzin gry co na logikę wydaje się wiele bardziej przekonujące. Komentarzy nikt nie musi pisać a grać każdy musi. I jeszcze pisanie że sprzedaż zatrzyma się na 500tys. bo ilość dzienna komentarzy jest taka i owaka to już na prawdę hipokryzja i ignoranctwo. Co poniektóre komentarze to tzw. "sztuka dla sztuki" i....pretensjonalność oraz małostkowość. Każda metoda zawiera jakiś błąd pomiaru .... a co jeśli w jakąś grę duża grupa będzie grała wielokrotnie - np. dla tego, że nie będą mogli ukończyć gry lub będą testować wszystkie możliwe scenariusze, poziomy trudności itp - i każdy nabije po 80-100 godzi ... nie zaburzy to Twoich wyliczeń. Wyluzuj nikt tu na sztywno się nie przywiązuje do każdej sztuki. Jest to tylko zgrubny szacunek aby się orientować czy to 300tyś czy 500tyś. Przy dużej próbie i wielu pomiarach takie wyliczenia robią się sensowne i błąd zdecydowanie powinien nie przekraczać 10-15% ... a jak na nasze potrzeby to wystarczająco dokładnie ... Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
|
|
0 Dołączył: 2014-12-16 Wpisów: 162
Wysłane:
3 maja 2018 15:02:30
przy kursie: 350,00 zł
Wojetek napisał(a):Cytat:
[quote]Moim zdaniem się mylisz, przelicznik się z biegiem czasu oczywiscie nieco zmieni w porownaniu z okresem okołopremierowym ale nie tak bardzo jak sądzisz. W przypadku TWOM kilka kwartałów po premierze ciągle był zbliżony do ok. 65-70.
Nie mam danych historycznych by to sprawdzić, z punktu widzenia logiki gracze starsze gry rzadziej komentują. Można chyba was pogodzić stwierdzeniem, że ten współczynnik fluktuuje od premiery do każdej kolejnej przeceny w kierunku wypłaszczenia. Mocniej rośnie bezpośrednio po premierze, zgodnie z argumentacją Wojetka. Też jestem zdania, ze obecnie jest bliżej 80 niż 60. Natomiast przy każdej kolejnej przecenie zwiększy się liczba kolekcjonerów, którzy gry nawet nie odpalą, a jak wiadomo im większa promocja tym większy odsetek tychże. Czy ktoś próbował kiedyś szacować podobny wskaźnik sprzedaży na podstawie ocen dla goga? Czy jest to niemożliwe? Porównałem kilka gier, które miały premierę równolegle na gogu i steam i relacja komentarzy steam do ocen goga ma rozpiętość od 6-cio do 50-cio krotności... trochę nieefektywne dane. Z kolei jeśli spojrzeć na W3 to ma na gog-u niecałe 6 tys. ocen, a przecież sprzedali tam pewnie ponad 2mln. Chyba jedyny wniosek jaki można wysnuć to taki, że najpewniej stosunek ten wykracza znacznie ponad 100.
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
3 maja 2018 15:54:01
przy kursie: 350,00 zł
Nie odkrywasz nic "odkrywczego" już dawno dyskutowaliśmy o tym, że w późniejszym okresie sprzedaży (po tygodniach, miesiącach) ilość komentarzy na 1000 sprzedanych sztuk stopniowo spada. Jednak nie jest to jakaś stała proporcja tylko róznie się rozkłada dla różnych gier. Podsumowując na razie współczynnik dla FP bez wątpienia mieści się w przedziale 60-70 sprzedanych egzemplarzy na komentarz ale za 2-3 lata może być pona 100 a może i dużo więcej. Nie da się jednak tego przewidzieć. Nie ma jednak sensu później się na tym skupiać. Na późniejszym etapie i tak bardziej będą się liczyły dane z raportów przychody i zyski czyli tak zwane fundamenty ... aż do czasu nowej dużej premiery czyli 2020 lub 2021 ... Wtedy znów zaiskrzy w poszukiwaniu szybkich szacunków ... Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
0 Dołączył: 2011-01-18 Wpisów: 171
Wysłane:
3 maja 2018 23:29:02
przy kursie: 350,00 zł
Frey napisał(a):No popatrz - a mi dobowo z 1 (godz. 11:00) na 2 maja (11:00) wyszedł przyrost o 512 komentarzy....i to przy wyraźnej mniejszej obecności graczy z Chin. 1 maja o 21:10 na Steam było 7152 recenzji a na GOG 294. 2 maja o 21:53 na Steam było 7566 recenzji a na GOG 314. (7566+314)-(7152+294)=434 Cytat:Zupełnie nie rozumiem dlaczego uważasz, że sprzedaż They are billions rzekomo zatrzymała się na ok. 500 tyś? Gdy Steam udostępniał jeszcze dane z kont graczy i StemSpy mógł je skanować, jakiś miesiąc czy półtora temu, sprzedaż They Are Billions wynosiła 500 tys. sztuk. 29 kwietnia StemSpy wskazywał 518 tys. Jeśli przez miesiąc sprzedaje się tylko 18 tys. sztuk to jak dla mnie sprzedaż się zatrzymała. Cytat:Najprawdopodobniej sprzedaż FP już osiągnęła 500 tyś. Według moich szacunków dziś o 21:00 było 510 694 sprzedanych sztuk. Od wczoraj o 21:53 do dzisiaj o 21:00 przybyły tylko 334 komentarze. Widać wyraźnie, że sprzedaż mocno zwalnia. Cytat:Dlaczego miałaby się zatrzymać - jakieś argumenty? A dlaczego nie miałaby się zatrzymać? Dlaczego sprzedaż They Are Billions stoi teraz praktycznie w miejscu? Na różne gry jest różny popyt. W jedną chce grać 80 mln osób a w inną 8 tys. osób. Gdy wskazywałem, że prawdopodobieństwo wielkiego sukcesu Frostpunka jest małe bo strategie są mało popularne w obecnych czasach a steampunk jest całkowicie niszowy to pisano, że się mylę i podawano przykład They Are Billions. Steampunkowa strategia i proszę jak się dobrze sprzedaje! Sprzedawała się dobrze ale krótko. Tak samo może być z Frostpunkiem. Ale jak rozumiem They Are Billions można przywoływać tylko jako przykład zwiastujący doskonałą sprzedaż Frostpunka a odwrotnie to już nie bo to herezja.
|
|
115 Dołączył: 2010-01-27 Wpisów: 1 082
Wysłane:
4 maja 2018 00:05:37
przy kursie: 350,00 zł
To Twój argument - "A dlaczego nie miałaby się zatrzymać?" Nie, no. Mocny. Powołujesz się na dane steam spy z 29 kwietnia dotyczące TAB, pomimo, że jest już wiele przykładów na to, że ten nowy algorytm używany przez Steamspy działa bardzo słabo. Nie ulega wątpliwości, że sprzedaż TAB zwolniła. Poczytaj jednak co jest tego powodem. Z komentarzy i wypowiedzi na różnych forach dotyczących tej gry wnika, że developerzy bardzo ociągają się z update'ami do tej gry, która jest przecież w early access. Update ma wyjść 5 maja. Jak będzie odpowiednio duży i dobry, to gra zwiększy znów sprzedaż. A jak nie - to nie.
Co do Twojej oceny potencjału FP to miejsce na steam i przytoczony przez Ciebie szacunek sprzedaży mówią same za siebie. No nie trafileś.
|
|
63 Dołączył: 2017-08-01 Wpisów: 914
Wysłane:
4 maja 2018 08:07:23
przy kursie: 350,00 zł
Janus Corvinus napisał(a): Według moich szacunków dziś o 21:00 było 510 694 sprzedanych sztuk. Od wczoraj o 21:53 do dzisiaj o 21:00 przybyły tylko 334 komentarze. Widać wyraźnie, że sprzedaż mocno zwalnia.
A to nie jest już tak że sprzedaż zawsze jest najwyższa w tygodniu premierowym (zwłaszcza że była promocja cenowa dla posiadaczy TWOM), przez lata taki sukcesywny spadek sprzedaży był normą i coś się niby miało zmienić??? Sprzedaż miałaby może rosnąć albo utrzymywać się na stałym poziomie??? Policzmy, 365 dni w roku razy 334 komentarze dziennie razy 70 kopii na komentarz to by dawało 8,5 mln kopii w ciągu 12 miesięcy. Chyba zdajesz sobie sprawę, że nikt nie oczekuje takiej sprzedaży tylko wolumenów kilkakrotnie niższych? Bo ja widzę że przez ostatnie 48h liczba komentarzy wzrosła o 10% (z 7300 na 7980) - to jest oszałamiające tempo przyrostu nabywców (i to bez promocji cenowej).
Edytowany: 4 maja 2018 08:08
|
|
0 Dołączył: 2014-03-12 Wpisów: 529
Wysłane:
4 maja 2018 10:24:17
przy kursie: 347,00 zł
Panowie, ktoś może mi wyjaśnić - Jak mogła zatrzymać się sprzedaż, skoro gra okupuje drugi tydzień globale pierwszą stronę i nie zeszła niżej niż 4 miejsce? Co pokazuje ta strona wg Was?
Edytowany: 4 maja 2018 10:25
|
|
1 Dołączył: 2016-08-14 Wpisów: 23
Wysłane:
4 maja 2018 12:48:22
przy kursie: 347,00 zł
Cytat:Panowie, ktoś może mi wyjaśnić - Jak mogła zatrzymać się sprzedaż, skoro gra okupuje drugi tydzień globale pierwszą stronę i nie zeszła niżej niż 4 miejsce? Co pokazuje ta strona wg Was?
Nic się nie zatrzymało, to tylko wyimaginowane zatrzymanie u Corvinusa:) Nawet podane przez niego liczby temu przeczą (przyrost komentarzy o 334 w ciągu doby). Np wczoraj najprawdopodobniej przybyło kolejne 25 - 30 tys. kopii (uwzględniając GOG).
|
|
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
4 maja 2018 14:25:42
przy kursie: 347,00 zł
No mamy już od jakiegoś czasu oficjalnie dostępną część danych z rekomendacji więc nic nie stoi na przeszkodzie aby poznać metody estymowania wyceny na podstawie użytych wskaźników. Nie będzie to może fachowa analiza jak by to zrobił Krewa ale "na chłopski rozum" możemy to sobie przełożyć "na nasze" ... A tak wracając do tematu szacun jak Krewa idealnie wstrzelił się w cenę ... DM BOŚ podwyższył prognozę zysku netto na 2018 rok do 48,2 mln zł z 34,7 mln zł, a na 2019 rok do 29,6 mln zł z 18,7 mln zł szacowanych wcześniej. DM BOŚ, w raporcie z 26 kwietnia podwyższył cenę docelową akcji 11 bit studios do 377 zł z 253 zł, podtrzymując dla nich rekomendację "kupuj". www.bankier.pl/wiadomosc/DM-BO... 963 tyś poprzednio 640 tyś Jak widać wzrost sprzedaży w tym roku o 50,05% pozwolił zwiększyć wycenę kursową o 49%. Pomijam tutaj dla uproszczenia założenia co do P8 który ma sprzedać się o 20% więcej .... bo o P8 nic jeszcze nie wiemy nie ulega jednak wątpliwości już teraz, że P8 będzie większe niż aktualnie się zakłada. Więc te założenia są podobnie jak założenie sprzedaży FP raczej już nieaktualne. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
115 Dołączył: 2010-01-27 Wpisów: 1 082
Wysłane:
6 maja 2018 03:05:09
przy kursie: 347,00 zł
Twórcy Moonlightera zapytali na tweeterze kto chciałby streamować ich grę i czy osoby śledzące ich tweety mają ulubionych streamerów - odzew jest naprawdę pokaźny: twitter.com/DigitalSunGames/st...
|
|
178 Dołączył: 2010-09-09 Wpisów: 3 453
Wysłane:
6 maja 2018 10:39:24
przy kursie: 347,00 zł
Jutro koniec majówki, w środę konferencja, FP znowu na pierwszej stronie steam. Pytanie czy na konferencji zapytani o to powiedzą jaka jest sprzedaż. Osobiście obstawiam, że nie. Update reko szacuje na ok tydzień po konferencji- trzeba będzie także patrzeć kto się pojawi ( jakie dm).
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
6 maja 2018 11:55:44
przy kursie: 347,00 zł
Wbrew temu, co piszą malkontenci, "performance" Frostpunka można określić krótko: "Ależ to się sprzedaje !" Kurs potrzebuje trochę czasu by ostygnąć (a może jednak nie...), jednak zarówno konferencja inwestorska jak i premiera Moonlightera wydają się czynnikami, które zachęcą byki do kontynuowania natarcia.
|
|
11 Dołączył: 2017-04-25 Wpisów: 201
Wysłane:
6 maja 2018 15:49:08
przy kursie: 347,00 zł
Macie jakieś dane na temat sprzedaży podczas wyprzedaż(summer sale)? Ile się może sprzedać? Przy obniżce 25% pójdzie 100k egzemplarzy?
|
|
178 Dołączył: 2010-09-09 Wpisów: 3 453
Wysłane:
6 maja 2018 15:51:19
przy kursie: 347,00 zł
A to jest jakiś nakaz i wszyscy musza sprzedawać w sale?:)
|
|
11 Dołączył: 2017-04-25 Wpisów: 201
Wysłane:
6 maja 2018 15:59:39
przy kursie: 347,00 zł
Większość produktów jest przecenionych. Gracze dla których obecnie Frostpunk jest za drogi, będą oczekiwali niższej ceny podczas wyprzedaży. Jeśli nie dadzą obniżki to będzie strzał w stopę wg. mnie. Koniec czerwca to także ostatni czas aby jeszcze polepszyć raport za II kw., nie ma wątpliwości, że obniżka podczas SS będzie.
|
|
115 Dołączył: 2010-01-27 Wpisów: 1 082
Wysłane:
6 maja 2018 16:02:13
przy kursie: 347,00 zł
Bardzo wątpię by spółka zdecydowała się obniżyć cenę FP o 25% podczas najbliższej summer sale. Myślę, że 15% obniżki to będzie maks. Skoro FP sprzedaje się tak dobrze w pełnej cenie, to jaki byłby sens obniżki aż o 1/4. Na to przyjdzie czas. Co do ilości sztuk sprzedanych podczas wyprzedaży - możemy jedynie gdybać, ale czy to ma sens. Ważne, że gra cały czas sprzedaje się świetnie i jak TWOM - będzie longsellerem - z uwagi na rewelacyjne oceny, swoją wyjątkowość i ożywianie jej dodatkami.
|
|
63 Dołączył: 2017-08-01 Wpisów: 914
Wysłane:
6 maja 2018 16:18:26
przy kursie: 347,00 zł
Cuphead cały czas od premiery prawie pół roku temu jedzie na sprzedaży w pełnej cenie i obniżkach max 10%. Ponieważ FP jak wydaje się sprzedaje się podobnie do Cuphead (milion kopii na PC sprzedali po 2 miesiącach) to obniżki nie powinny być dużo wyższe.
Edytowany: 6 maja 2018 16:21
|
|
0 Dołączył: 2011-01-18 Wpisów: 171
Wysłane:
6 maja 2018 20:50:39
przy kursie: 347,00 zł
Dobre wieści są takie, że spadek dodawanych recenzji a więc i sprzedaży nieco wyhamował.  kliknij, aby powiększyćhttp://steamspy.com/app/323190Gdyby utrzymało się obecne tempo sprzedaży to już w sobotę dochód z Frostpunka powinien przekroczyć największy rocznych dochód jaki osiągnął 11bit. Niestety udział pozytywnych opinii na Steam spadł z 86% na 85%. 11bit powinien jak najszybciej wydać łatkę poprawiającą błędy, dodać ze trzy nowe scenariusze i dodawać kolejne trzy co miesiąc. Jak poprawią błędy i zaczną dodawać nowe scenariusze to powinni utrzymać zainteresowanie graczy i może wtedy sprzedaż w tym roku osiągnie milion albo nawet półtora.Przydałoby się też dodać język japoński, koreański, portugalski i włoski.
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.