witam, krótka relacja z bardzo udanego spotkania inwestorskiego w Poznaniu
- FrostPunk –
1. Spólka jest mega zadowolona z przyjęcia wersji konsolowej i sprzedaży – są bardzo optymistyczni jeśli chodzi o dlugoterminowy potencjał monetyzacji na konsole (powinni zdecydowanie przekroczyć zakładane 20% poziomu sprzedaży wersji PC) ; p. Patryk stwierdził iż wielu graczy konsolowych nie znało FP, i ze taki tytuł co do klimatu i jakości rozgrywki nigdy nie był dostepny na XBOX i PS4, Podkreślił iż oceny jakości gry i recenzje przez media branżowe przekroczyły ich oczekiwania (88pkt) – powiedział iż FP globalnie ma już około 50 recenzji = bardzo pozytywne lub pozytywne i że nie wszystkie sa wskazane na Metacrtitic;
Sprzedaż wersji XBOX i PS4 mniej więcej rozkłada się po połowie, aczkolwiek maja większe wsparcie marketingowe w jego ocenie od Microsoft;
2. na pytanie o FP na PC dotyczące DLC
Będą dwa update w ramach road map i season passa : Last Autumn na pewno w 2019 (dwukrotnie o to osobiście pytalem i dwukrotnie Patryk potwierdził) – to będzie rozmiar wersji podstawowej gry, Patryk nie może doczekać się reakcji rynku – mówi iż to będzie Big thing; Drugi duzy DLC w 2020.
Patryk nie rozpatruje tego wydarzenia jako DLC, mówi jakby to była nowa premiera .
- P8 –
bardzo zaawansowany etap prac; projekt znacząco większy niz FP , uniwersum niedostępne w grach dziś dostepnych na konsole (pod ten rynek głównie kreowana gra);
Patryk podkreślił iż partnerzy biznesowi którzy widzieli grę sa zachwyceni („buty im pospadały”) – sa już gotowe ragmenty rozgrywki live prezentowane partnerom i dochodzą nowe elementy z produkcji;
pod Projekt 8 szykują duzą akcję marketingową a ponieważ „Keanu pozamiatał” tak więc planują marketing z najwyższej półki pomiędzy pierwszym trailerem a premierą gry to może nie będzie maks 18 M , raczej krócej;
Kalendarz na 2020 dużych eventów jest określony i na pewno świat usłyszy o P8 szybciej niż się spodziewamy .
Reasumujac premieranie później niż 2021 z duzym marketingiem B4
- P9 – skończony etap koncenpyjny (gra o budżecie deweloperskim 30-35 mln ) – przechodzą w tym momencie do fazy produkcyjnej
- P10 – koncepcja
- wydawnictwo - tak jak we Wrocku; 2 umowy podpisane, jedna w toku, prawdopodobnie 1 gra debiutująca w 2020; szukają ambitnych projektów o kodzie DNA 11 BIT; budżet „bez dachu” , czyli mogą nawet przekraczać PLN 5 mln
that all Folks
Everything you know is wrong.........