Jak pisała sama spółka w raporcie z sierpnia za 1 półrocze ...
w połączeniu z bardzo dobrą bieżącą sprzedażą gier „Frostpunk” i „Moonlighter” pozwalają oczekiwać, że II półrocze bieżącego roku dla 11 bit studios S.A. zapowiada się, jeśli chodzi o oczekiwane wyniki finansowe, wyraźnie lepiej niż pierwsze sześć miesięcy.
to jest wypowiedź samej spółki i nie trzeba dużych spekulacji analityków a wystarczy powołać się na stanowisko przedstawicieli spółki aby wysmarować taką wypowiedź i nie ma co się czepiać analityków w tym przypadku.
Moim skromnym zdaniem nikt nie liczy na niesamowite wyniki. Jednak księgując tylko połowę z umowy to daje ok 6mln. Do tego powtórzenie sprzedaży z poprzedniego kwartału + kilka mln z CoM + sprzedaż nowych DLC.
To powinno dać kwotę zbliżoną do 8mln zysku. Przekroczenie tego mocno mnie zadowoli.
Q4 oceniam, że powinno być nawet nieco lepsze.
Z kosztami CoM przesadzasz. Gra pierwotnie mieściła się w widełkach 1-2mln. Prace trwały więcej ale 11bit pokrywa 50% kosztów. Sądzę, że całościowe koszty zmieściły się w przedziale2-3mln.
Sam port na SW był planowany już wcześniej i widać, że nie zajęło im to tak długo jak z FP ....

bo tylko 2 miesiące. Choć prace trwały już wcześniej.
Co do FP na SW stawiam, że jest spora szansa na realizację - choć być może dopiero za rok w jakimś mniejszym formacie.
Jeśli W3 i Civ VI mogą być grane na SW to jaki problem zrobić to z FP.
Spółka już pokazał, że potrafi zrobić doskonałe sterowanie na pada.
Co do FP to nie sądzę aby przyszłoroczne DLC było ostatnie - wide TWOM.
Jeśli DLC będą się sprzedawały więcej niż w 10% woluminu gry a ceny będą bardzo wysokie jak ostatni pakiet dla FP to nie widzę możliwości aby skończyli na przyszłorocznym pakiecie.
O wszystkim zdecyduje jednak model biznesowy. Warto rozwijać sprawdzoną produkcję jeśli przynosi solidne zyski.
Nad projektem P10 dopiero zaczynają się prace koncepcyjne sama produkcja ruszy gdzieś pod koniec przyszłego roku lub nieco później. Na początku będzie potrzeba jak przy P9 ok 10 osób. Część ludzi z FP będzie zasilać P9 a część póxniej P10. W międzyczasie jednak będzie trwać dalsza rekrutacja. Myślę, że te ok 30 osób będzie dalej produkować DLC dla FP do końca 2021 a później będą zaczynać pracę nad kolejnym projektem. Nie wykluczam, że może to być FP 2 o ile będą mieli jakiś świetny pomysł na kontynuację. Doświadczenia z tą tematyką będą mieli dość ...
Oczywiście to tylko rozważania .... ale całkiem prawdopodobne.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)