baks napisał(a):sprzedało się gdzieś w przedziale 150-200 tyś a może nawet nieco mniej.
Źródło?
gamalytic mówi 80k.
#Fakty o FP2/becie
- brak bugów i narzekanie na UI
- pre-order sprzedaż ok 80k w 1,5mc
- próbuje wyjść z niszy gry dla "maniaków" (gdyby nie próbowała to by akcjonariat narzekał)
- "maniacy" narzekaja na powyższe
- znaczący wpływ $ z gamepass wraz ze zmniejszoną sprzedażą na steam
- pozytywne lub bardzo pozytywne recenzje od streamerów oraz portali branżowych
#Rekomendacje
1. Argumentacją negatywnego reko (PEKAO) jest fakt ze CitiesSkylines2 "sprzedało się słabo" (1mln w miesiąc potem znaczne spowolnienie sprzedaży, 53% pozytywnych recek na steam)
I w ogóle ze gier jest dużo i słabo się sprzedają.
Publicznie dostępne.
2. Argumentacją pozytywnego reko (BOŚ) jest 2m whishlista i mediana sprzedaży dla gier z takową whishlistą.
Założenia raczej konserwatywne. Również publicznie dostępne, link wyżej.
Ten sam CitiesSkylines2 jest przywołany pozytywnie w kontekscie dobrej sprzedazy mimo obecności w gamepass.
3. Pozytywne reko wpada rowno ze startem bety, negatywne równo z końcem bety.
Zachowanie kursu jest dość typowe dla 11b i tego że rynek zawsze jest pesymistyczny wobec ich projektów. (tym razem w jakimś stopniu to chyba pokłosie rozczarowania wydawnictwem)
Taki CIG ma track record słabych gier, zawiedzionych nadziei i pinokia CEO ale zawsze jest pompa pod premierę bo "tym razem będzie inaczej, oto powody dlaczego"
11b na ostatnich dwóch własnych produkcjach zarobiło więcej niż ktokolwiek mógł marzyć ale "tym razem będzie inaczej bo...np. hardcorowi gracze narzekają" (nie ważne że wcześniej akcjonariusze marudzili że FP1 niszowe) i kurs spada.