BLOOBER - Spółki od A do Z - NewConnect - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
StockWatch.pl
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

12 13 14 15 16 17 18 19 20

BLOOBER [BLO]

AKTUALNY KURS: 71,80 zł (-0,97%) 17-07-2019 17:03
aircanada15
aircanada15 PREMIUM
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 803
Wysłane: 8 marca 2018 11:08:24 przy kursie: 39,70 zł
Mam wrażenie, że jedna z tych gier (Medium i Scopophobia) wogóle nie powstanie.
Anty-teresa: kojarzysz w ciągu ilu lat spółka powinna zacząć amortyzować kwoty poniesione na pisanie owych "dzieł" ?

Utnapisztim
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 353
Wysłane: 8 marca 2018 11:20:16 przy kursie: 39,70 zł
@ jurror
W skali całego 2017 niestety jest jeszcze gorzej, bo sprzedaż jednostkowo 5,1 mln, wzrost zapasów 8,5 mln, czyli za znacznie mniej kasy sprzedają niż przepalają na produkcję, co dla mnie jest sytuacją patologiczną na dłuższą metę. Ja ich kilka miesięcy temu broniłem na tym wątku, bo oprócz observera miała być jeszcze jedna premiera w 2017, ale podeszli niepoważnie do swoich zapowiedzi wydawniczych a realizacja założeń programu motywacyjnego to była już totalna kompromitacja, po co było w ogóle coś takiego uchwalać skoro szans na spełnienie warunków nie było. Nie bardzo też widzę szansę na spełnienie wyższych założeń w nowym programie, ale mimo wszystko i tak ten rok zapowiada się lepiej niż poprzedni.
Edytowany: 8 marca 2018 11:25

jurror
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 8 marca 2018 12:34:06 przy kursie: 39,70 zł
No i tu mam poważne wątpliwości czy ten rok zapowiada się lepiej niż poprzedni. Jeśli nie będzie żadnego debiutu, to z czego ma być niby lepszy? Potencjał sprzedażowy jaki obecnie mają - pokazał 4 qw 2017 roku i jest on mizerny.
Z potencjalnych kamieni milowych nowej gry? Tu też mam wątpliwości, biorąc pod uwagę jak bujają się z
produkcją "dużych" gier.


rubik
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 327
Wysłane: 8 marca 2018 12:53:47 przy kursie: 39,70 zł

Kamienie milowe są dla pokrycia kosztów, nie dla zysków

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 673
Wysłane: 8 marca 2018 14:47:36 przy kursie: 39,70 zł
aircanada15 napisał(a):
Mam wrażenie, że jedna z tych gier (Medium i Scopophobia) wogóle nie powstanie.
Anty-teresa: kojarzysz w ciągu ilu lat spółka powinna zacząć amortyzować kwoty poniesione na pisanie owych "dzieł" ?

5 lat - tyle mają czasu na całkowity odpis. Ale UOR w tym miejscu mówi raczej o dziele skończonym. Produkować mogą zdaje się w nieskończoność.
Edytowany: 8 marca 2018 14:57

jurror
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 8 marca 2018 14:47:59 przy kursie: 39,70 zł
rubik napisał(a):

Kamienie milowe są dla pokrycia kosztów, nie dla zysków


No tak , ale wchodzą do przychodów spółki. Jeśli w 2018 roku, nie będzie żadnego debiutu gry, a kolega wyżej spodziewa się lepszych wyników niż w 2017 ( gdzie przychodów ze sprzedaży było ponad 5 mln PLN) to pewnie musi liczyć na te kamienie milowe. No chyba że na nintendo switch gry całkiem nieźle się sprzedadzą, ale raczej będzie trudno pokryć nawet same koszty operacyjne spółki, które w 2017 wyniosły 10.5 mln PLN.
Edytowany: 8 marca 2018 14:48

jurror
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 8 marca 2018 15:03:35 przy kursie: 39,70 zł
aircanada15 napisał(a):
Mam wrażenie, że jedna z tych gier (Medium i Scopophobia) wogóle nie powstanie.
Anty-teresa: kojarzysz w ciągu ilu lat spółka powinna zacząć amortyzować kwoty poniesione na pisanie owych "dzieł" ?


na medium dostali chyba nawet jakąś dotacje, także z niej raczej nie zrezygnują. Inna kwestia czy nie będą mieli problemów z rozliczeniem jej bo ten temat ciągnie się jak krew z nosa. Już w 2012 słyszało się o medium. BLO próbuje chyba wyjść z impasu dzieląc medium na " kawałki" coś mówili o wypuszczeniu gry w epizodach. Tylko co z tego jak nadal temat w sumie zawieszony w próżni jeśli chodzi , termin debiutu.

Coś mi się zdaje, ze po prostu mają problem już na poziomie koncepcji tych gier. Dla mnie scopo- czyli zabawa w ciuciubabkę miedzy Bazyliszkiem a chłopcem jest tematem tak infantylnym i niszowym ,że ciężko wyobrazić sobie dobra monetyzację tego typu gry, szczególnie jeśli jej budżet nie jest mały i coraz bardziej rośnie patrząc na powiększające się zapasy.

medium moim zdaniem podobnie , miał w załozeniu byc mega nowatorski itp, a granie na podzielonym ekranie lub na 2 monitorach w tą samą postacią w "Dwóch światach" jednocześnie wydaje sie mocno kontrowersyjne. Może to się przekładać na haos i niemoc skupienia na rozgrywce, co może wpływać znacząco na spadek " miodności " rozgrywki. Oczopląs może być poważnym poważnym problemem hamującym FUN z rozgrywki.

A to wszystko na dodatek jest okraszone juz 24 mln PLN( na koniec 2017 roku) kosztów, które ponieśli na produkcję gier i które zostały wrzucone w zapasy. Można to odwlekać ale kiedyś przyjdzie czas ich rozliczenie a BLO ze swoimi kosztami na poziomie już 10 baniek rocznie i kasą w spółce na poziomie 4 mln PLN, wcale nie jest w komfortowej sytuacji.

Percances
Dołączył: 2011-02-23
Wpisów: 144
Wysłane: 8 marca 2018 16:10:49 przy kursie: 39,70 zł
Cytat:
A to wszystko na dodatek jest okraszone juz 24 mln PLN( na koniec 2017 roku) kosztów, które ponieśli na produkcję gier i które zostały wrzucone w zapasy. Można to odwlekać ale kiedyś przyjdzie czas ich rozliczenie a BLO ze swoimi kosztami na poziomie już 10 baniek rocznie i kasą w spółce na poziomie 4 mln PLN, wcale nie jest w komfortowej sytuacji.


i dlatego wczorajsza umowa , prawdopodobnie na kilkanaście milionów, to nie lada ulga i zapewnienie finansowania dział. op. do końca 2019. Dla mnie podstawowe pytanie brzmi: Czy są w stanie kontynuować produkcję Scopo.. i Medium pomimo kontraktu na H2O z Gun.

Utnapisztim
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 353
Wysłane: 8 marca 2018 17:27:20 przy kursie: 39,70 zł
jurror napisał(a):

Jeśli w 2018 roku, nie będzie żadnego debiutu gry, a kolega wyżej spodziewa się lepszych wyników niż w 2017 ( gdzie przychodów ze sprzedaży było ponad 5 mln PLN) to pewnie musi liczyć na te kamienie milowe. No chyba że na nintendo switch gry całkiem nieźle się sprzedadzą, ale raczej będzie trudno pokryć nawet same koszty operacyjne spółki, które w 2017 wyniosły 10.5 mln PLN.


Milestony przyniosą pewnie ze 2-4mln, observer ze 3-4 mln przy sprzedaży 200-250k na przecenach (razem PC + konsole), legacy może ze 2 mln - czyli powinno być lepiej niż w 2017, ale bez premiery nowego IP nie ma mowy o jakimś rewelacyjnym wyniku. Nawet jak dołożą ze spółką zależną kolejne prawie 10 mln zapasów do "przychodów".puke_l
Edytowany: 8 marca 2018 17:30

aircanada15
aircanada15 PREMIUM
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 803
Wysłane: 8 marca 2018 17:57:26 przy kursie: 39,70 zł
Jedna uwaga: Observer w ciągu 7 miesięcy sprzedał na PC zaledwie około 60 tys. kopii. Logika mówi, że nawet na wyprzedażach nie należy spodziewać się zbyt dużego popytu.


Utnapisztim
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 353
Wysłane: 8 marca 2018 18:28:33 przy kursie: 39,70 zł
Ok. 60 tys. to było do końca 2017 teraz jest to raczej już ok. 70 tys (a styczeń/luty to jednak trochę martwy okres dla sprzedaży, podobnie jak lipiec) z tym że jeszcze nie było na pc przecen poniżej 20USD, a biorąc pod uwagę że nabywcy LOF mogli po premierze nabywać grę w cenie 24 USD to te dotychczasowe przeceny były stosunkowo nieduże. Myślę że spokojnie na PC pójdzie ze 100 tys w tym roku, a więcej na konsole, pytanie tylko ile z tego dostanie spółka, pewnie poniżej 15 zł z kopii więc liczę na jakieś 3 góra 4 mln z tego źródła.

Bez jeszcze jednej dużej premiery w tym roku to i tak będzie tylko takie przekładanie pieniędzy zarobionych na jednej grze w produkcję następnej oraz chomikowanie na zapasach przerobionych środków z GameINN.

Także ja tu widzę duży pozytyw wczorajszej informacji - raz że ktoś zdecydował się wyłożyć dużą kasę na ich projekt co oznacza że widzi w tym odpowiedni potencjał, dwa że ktoś będzie chciał tę wyłożoną kasę odzyskać w realnym czasie więc będą mieli terminy na osiągnięcie milestone'ów, ktoś będzie tego pilnował i może nie będzie odwlekania premiery w nieskończoność.
Edytowany: 8 marca 2018 18:29

aircanada15
aircanada15 PREMIUM
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 803
Wysłane: 8 marca 2018 23:13:42 przy kursie: 39,70 zł
Średni pomiar Observera z ostatnich 2 tygodni to około 61 tys. i tego się trzymajmy. Kilka tysięcy nie robi i tak różnicy.
Znacznie bardziej zwraca uwagę fakt, że mimo około 20 dni przeceny w ostatnim czasie, zdołali to przełożyć na zaledwie +/- 10 tys. sprzedanych kopii. To jest słabiutki wynik i nie widzę szans na 100k w 2018 w wyprzedażach, chyba, że już w lecie walną -66%, a na Gwiazdkę jeszcze więcej.
Tak czy siak, przewiduje z Observera max połowę przychodu, o którym wspomniałeś.

Utnapisztim
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 353
Wysłane: 9 marca 2018 07:26:07 przy kursie: 39,70 zł
Ja się opieram na historycznych danych sprzedażowych dla Layers of Fear i TWOM, w których przypadku odczyty steamspy z pierwszych 4,5 miesiąca (taki był okres monetaryzacji Observera w 2017) wzrosły w kolejnych 12 miesiącach o ok. 150%. Czyli jeśli Observer miał ponad 60 tys. sprzedanych kopii na koniec 2017 (a doliczając gog pewnie kilka tys. więcej) to w 2018 powinno zejść w okolicach 100 tys., oczywiście tak jak piszesz, już przy przecenach co najmniej 60% w lecie.

Niewiadomą są konsole, prezes twierdził że tam ich gry sprzedają się zwykle lepiej niż na PC, a poza tym uzyskują w późniejszym okresie monetaryzacji wyższe przeciętne przychody z kopii niż na PC gdzie gry schodzą głównie na przecenach. No więc ja zakładam w sumie przynajmniej 200k kopii w 2018 i przynajmniej w okolicach 3 mln przychodu.

Za to wydaje mi się że z milestonów może być więcej przychodu, bo jeśli zapasy im rosną o ponad 2 mln kwartalnie, a wstępnie planują projekt za kilkanaście mln ukończyć w 5 kwartałów licząc od dziś to na ten rok musi przypaść więcej niż połowa zaplanowanych prac. Wszystko zależy oczywiście od ich tempa i terminów rozliczeń z GunMedia.

Co nie zmienia faktu że bez dużej premiery w II połowie roku, to okazałego wyniku tu nie będzie, a patrząc na to ile np. takie Medium "waży" w zapasach i jakie są terminy rozliczeń z dystrybutorami i wydawcami to nawet ewentualna późna premiera w 2018 tych wyników nie zmieni (o ile od ewentualnego wydawcy nie dostaną płatności z góry, a zdaje się chcą medium i scopophobię wydać samodzielnie - czyli nie ma co na to liczyć).
Edytowany: 9 marca 2018 07:27

jurror
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 13 marca 2018 10:03:22 przy kursie: 52,20 zł
Kolejną umowa o produkcję gry. Pomimo że wykorzystywana jest ona do podbitki, to nie wygląda to najlepiej. W zapasach spółki tkwią 2 największe produkcje gdzie opóźnienia już są wieloletnie, gdzie nie wiadomo kiedy będą debiuty , a Babieno podpisuje kolejne umowy dla tego niewielkiego studia. Sądzę iż chodzi o to żeby zapewnić spółce jakieś wpływy finansowe w najbliższym czasie z tych umów, ale to nie wróży dobrze "zapasom" i że sam prezes nie za ciekawie podchodzi do debiutów tych gier.

www.stockwatch.pl/komunikaty-s...

Kod:
mod:zmieniono link na wewnętrzny
Edytowany: 13 marca 2018 11:27

QMX
Dołączył: 2012-06-10
Wpisów: 174
Wysłane: 21 marca 2018 20:01:48 przy kursie: 47,90 zł
Czy ktoś się orientuje czy jest możliwość przybliżonej kalkulacji sprzedaży Layers of Fear na nintendo ?

Utnapisztim
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 353
Wysłane: 21 marca 2018 20:17:35 przy kursie: 47,90 zł
Ciężko o coś takiego, nie ma zbyt obszernych danych porównawczych, znana jest tylko sprzedaż kilku największych hitów 2017r https://www.nintendo.co.jp/ir/en/finance/software/index.html, a jakie ilości sprzedają się na dalszych miejscach w rankingu switcha to nie sposób odgadnąć.
Edytowany: 21 marca 2018 20:18

Percances
Dołączył: 2011-02-23
Wpisów: 144
Wysłane: 11 maja 2018 17:12:48 przy kursie: 48,05 zł
Wczoraj chyba nie aż tak bardzo istotna uwaga o udziale Marcina Dorocińskiego w jednym z projektów Bloobera...

Link


Dziś za to czekamy na raport kwartalny. Może dowiemy się czegoś więcej o projekcie robionym razem z Gun Media.
Pojawiły się głosy ,że to żaden wielki wydawca, ale moim zdaniem sprzedać blisko 2 miliony kopii w 2 miesiące ostatniej gry mówi jednak coś przeciwnego wave zwłaszcza,że gra była po 40 usd.

Link


Cytat:

Publisher Gun Media announced today that the game has moved 1.8 million units in the two months since it launched. In a press release, studio head Wes Keltner acknowledged the launch issues and said that developer IllFonic has more confidence now in its ability to improve the game moving forward.

Edytowany: 11 maja 2018 17:13

spinor1
Dołączył: 2017-04-25
Wpisów: 84
Wysłane: 11 maja 2018 17:38:43 przy kursie: 48,05 zł
Ta gra była w early access przez prawie rok, wiec te 2 miliony sprzedanych kopii już takiego wrażenia nie robią.

Percances
Dołączył: 2011-02-23
Wpisów: 144
Wysłane: 11 maja 2018 18:21:35 przy kursie: 48,05 zł
EA to tylko Steam/PC i było to zdaje się 200-300 tysięcy sztuk. Pełna wersja to 1,5mln sztuk. Tylko życzyć takiej sprzedaży Blooberowi, zwłaszcza po 40 usd. salute

Percances
Dołączył: 2011-02-23
Wpisów: 144
Wysłane: 12 maja 2018 17:11:24 przy kursie: 48,05 zł
No i jest raport.
Na poziomie jednostkowym :
- Zapasy zwiększone o kolejne 1.85mln - obecnie wynoszą niecałe 25,1 mln dla produkcji w toku i 0,62 mln dla gotowych (Lof Switch?)
-przychody ze sprzedaży produktów wyniosły 2,44mln (pierwsze kamienie milowe Project Melies -zapewne większość z tej sumy oraz LoF Switch) - jeszcze nie dostali nic za Observera, twierdzą ,że będzie w raporcie za II kwartał
-zysk netto w związku z powyższym 0.97mln pomimo wyraźnego wzrostu kosztów
w skonsolidowanym (razem z if4all) dane nieznacznie różne- jeszcze większe zapasy i mniejszy zysk :)

Z istotnych moim zdaniem dodatkowych informacji:

-dotowany projekt Medium ma się zakończyć lada tydzień (w obecnym kwartale)- to nie jest równoznaczne z grą, ale ciekaw jestem jak rozliczą dotacje

- potwierdzają istnienie 3 zespołów deweloperskich , za 2 tygodnie jadą ze swoimi "produkcjami" na pokazy zamknięte (Medium? , Project Melies? słynny Dum Spiro?)na Nordic Games Festival - może będą jakieś przecieki.

-za miesiąc będą też na E3 (również pokazy zamknięte, ale dodatkowo w ramach współpracy z Microsoftem pojawią się na ich konferencji jako jeden z developerów Indie )
Bloober na konferencji Microsoftu

To może być ciekawe , bo Xbox zapowiada mocne uderzenie na tegorocznej edycji E3expo

cytat z raportu:
Cytat:

Spółka prowadzi dalsze prace nad 3 projektami,w tym nad grą |Medium|. Wkrótce przedstawiciele Spółki będą prezentować za „zamkniętymi
drzwiami” nadchodzące produkcje Bloober Team na nadchodzących imprezach branżowych min. kongresie w Amsterdamie, Nordic Games Festival czy E3 Expo.


xbox e3

-własność intelektualna gry o roboczym tytule Project Melies pozostanie własnością Bloobera

-2 screeny z gry Medium na samej górze raportu :) Skoro ma mieć 5 części to pierwsza już mogłaby się pojawić:)

-chwalą się blisko 100 pracowników i współpracowników, co zresztą widać w pozycji "wynagrodzenia" :)

-czekają na audyt raportu za 2017 , by kontynuować przejście na GPW - idzie im to jak krew z nosa, ale temat istnieje

- pierwszy etap drugiego dotowanego na 5mln projektu (badania przemysłowe) zakończony




Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
12 13 14 15 16 17 18 19 20

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,366 sek.

AD.bx ad3a
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d