BLOOBER - Spółki od A do Z - NewConnect - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
StockWatch.pl
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

BLOOBER [BLO]

AKTUALNY KURS: 71,80 zł (-0,97%) 17-07-2019 17:03
krewa
krewa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 5 403
Wysłane: 14 lutego 2018 20:46:24 przy kursie: 39,20 zł
BLOOBER - analiza techniczna

Kurs akcji spółki Bloober znajduje się w trendzie spadkowym, który stopniowo wytraca swój impet. Mamy do czynienia z próbą powstrzymania dalszej przeceny w oparciu o strefę luki hossy sprzed dwóch lat. W przeszłości ten przedział cenowy skutecznie powstrzymywał podaż, ale przecież to nie może trwać wiecznie. Jeżeli popyt nie wyprowadzi skutecznej kontry, to pewnego dnia podaż po prostu ostatecznie domknie lukę, otwierając tym samym drogę w kierunku poziomu 26 zł.
Wskaźniki techniczne znajdują się na poziomach, z których łatwo wygenerować zarówno sygnały kupna jak i sprzedaży. Teoretycznie możliwość ustawienia zlecenia obronnego z korzystnym stosunkiem zysku do ryzyka powinna zachęcić graczy do angażowania się po stronie kupna, ale przebieg linii AD sugeruje, że chętnych do takiego zagrania ze świecą szukać.
Najbliższy opór znajduje się na poziomie 46 zł, o zmianie sentymentu na walorze można będzie mówić dopiero po pokonaniu 58 zł, czyli naruszeniu sekwencji opadających szczytów.


kliknij, aby powiększyć


kliknij, aby powiększyć
Edytowany: 14 lutego 2018 20:58

jurror
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 7 marca 2018 13:33:16 przy kursie: 41,25 zł
dzisiaj poszedł news o współpracy z GUN MEDIA nad produkcja nowej gry

www.bankier.pl/wiadomosc/Bloob...

To co jest charakterystyczne to forma przekazu tego newsa przez prezia. On ma bardzo charakterystyczną megalomanie( wplątuje w tą umowę niby od niechcenia, budżet Wiedźmina 3 i nawet wiedźmina 4 blah5 ) , uważa to zapewne za szczyt PR-u, niestety potem wychodzi często szydło z wora i gadka okazuje się tylko gadką


kliknij, aby powiększyć


Ponadto jest jeszcze jedna kwestia: ze scopophobia bujają się już 2 lata dłużej niż mieli to w planach, o medium już nie wspomnę debiut miał być w 2014 roku a jest 2018 i końca produkcji nie widać. W tej sytuacji mówią , iż zrobią grę w rok czasu grę którą jak sugeruje może mieć budżet HELLBLADE( czyli pewnie ok 30-40 mln )PLN binky


kliknij, aby powiększyć


ponadto nie dodaje szczegółów tej współpracy, czy to będzie ich gra a wydawcą będzie GUN MEDIA, czy oni po prostu będą wynajęci do pracy nad nią jak CIG wynajmował inne studia do robienia LotF czy S3, albo astragon Entertainment GmbH zatrudnił jujubee do zrobienia TAKE OFF.

Info to wpłynęło na dzisiejszy kurs , ale wydaje się że przy opóźnieniach ich własnych produkcji to jest dziwny pomysł, no chyba że czują niepokój związany z debiutami ich gier i chcą inaczej zdobywać przychody , być może poprzez realizacje zleceń ( bo szczegółów umowy nie znamy). Chociaż patrząc na ich dorobek mam wątpliwości co do terminowości ich pracy.


Co reprezentuje sobą GUN MEDIA na steamie, raczej nic specjalnego.


kliknij, aby powiększyć





kliknij, aby powiększyć




Edytowany: 7 marca 2018 13:48

Daimyo
Dołączył: 2013-03-08
Wpisów: 86
Wysłane: 7 marca 2018 14:02:40 przy kursie: 41,25 zł
dzieje się ostatnio na spółkach growych :)


Utnapisztim
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 353
Wysłane: 7 marca 2018 14:31:03 przy kursie: 41,25 zł
jurror napisał(a):
mówią , iż zrobią grę w rok czasu grę którą jak sugeruje może mieć budżet HELLBLADE( czyli pewnie ok 30-40 mln )PLN binky

Hellblade miał mieć przewidywany breakeven przy ok. 300k szt, więc raczej był to niższy koszt skoro cena na steam to 29,99 (w promocjach mniej) - chodzi zapewne o kilkanaście mln PLN

jurror napisał(a):

Co reprezentuje sobą GUN MEDIA na steamie, raczej nic specjalnego.

Za to BUM QBC cz F51 to był pewnie cud miód malina z rewelacyjnym know-how Sick
Edytowany: 7 marca 2018 14:35

Percances
Dołączył: 2011-02-23
Wpisów: 144
Wysłane: 7 marca 2018 15:12:18 przy kursie: 41,25 zł
jest wielce prawdopodobne ,że gra dla Gun media to właśnie Scopo z nowym tytułem. Hellblade miał prawdopodobnie budżet w okolicach 20mln zł, bo mieli poślizg względem pierwotnych założeń , więc zakładam,że breakeven przesunął się w stronę 350k-400k sprzedanych kopii.

Percances
Dołączył: 2011-02-23
Wpisów: 144
Wysłane: 7 marca 2018 15:15:03 przy kursie: 41,25 zł
choć fragment dotyczący prac nad projektem przez "ostatnie kilka miesięcy" trochę zaprzecza mojej hipotezie o tym,że umowa z Gun media dotyczy właśnie Scopo...Eh?

jurror
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 7 marca 2018 15:18:24 przy kursie: 41,25 zł
www.google.pl/amp/s/www.engadg...

Tutaj pisze o budżecie poniżej 10mln $ a nie np5mln $

Nie rozumiem po co wrzucasz inne spółki pisząc o BLO. One przynajmniej nie maja w zapadach ponad 20mln wynikających z tego że wpompowali tą kasę w gry w które od lat skończyć nie mogą.
Co do tego typu interesów to już Farm 51 takie robił z DA oraz z GE , wynik raczej nie powala chociaż nie spowodował mega problemów, tak jak np. W przypadku gdyby tylko niewielki ulamek odzyskali z kasy włożonej w produkcję gier.

Moim zdaniem to info pod podbitkę i wyrwanie sie kursu z niebeżpiecznej bliskości wsparcia.

Utnapisztim
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 353
Wysłane: 7 marca 2018 15:26:26 przy kursie: 41,25 zł
Cytat:
Reports say that the game needs to sell around 300,000 copies to break even


www.gamasutra.com/blogs/SinaSh...

Chociaż faktem jest że potwierdzili breakeven jednocześnie z informacją o sprzedaży 500k kopii (łącznie PC i konsole) pod koniec listopada, ale też z wypowiedzi twórców wynika że nastąpiło to wcześniej
Cytat:
It looks like within three months, it will have broken even and then some.”

www.playstationlifestyle.net/2...

Może faktycznie chodzi o budżet ok. 20 mln
Edytowany: 7 marca 2018 15:33

Percances
Dołączył: 2011-02-23
Wpisów: 144
Wysłane: 7 marca 2018 15:47:10 przy kursie: 41,25 zł
Czyli można w przybliżeniu założyć,że Gun Media wyda parę/kilka milionów usd na procent udziałów w grze. Wygląda na to,że Bloober zdobył finansowanie na parę lat, bo już krucho z tym było...

jurror
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 7 marca 2018 17:22:54 przy kursie: 41,25 zł
Nie wiadomo jak to wygląda, bo nie znamy zapisów tej umowy.

Może to wyglądać jak umowa z Aspyre na obserwera.

Poza tym ,ciężko uwierzyć że zrobią największą grę w rok, skoro tak bujają sie ze scopophobią ,medium itp. Przecież te produkcje powinni zakonczyć .blah5


Utnapisztim
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 353
Wysłane: 7 marca 2018 18:01:10 przy kursie: 41,25 zł
W dwa lata mają zrobić a nie w rok, bo jakieś prace trwają już od kilku miesięcy a premiera pewnie pod koniec 2019.

lelo-pakero
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 522
Wysłane: 7 marca 2018 18:20:34 przy kursie: 41,25 zł
Sytuacja w spółce jest nieco komiczna. Od kilku lat przekładają premiery dwóch najważniejszych produkcji własnych - Scopophobi i Medium. To jest dziwaczne i niezrozumiałe, że po wypuszczeniu Layers of Fear, zrobili zupełnie nową grę - Observera, zamiast skupić się na ukończeniu jednej z dwóch sztandarowych produkcji w toku. Teraz robią znowu to samo. Oczywistym jest, że skoro podpisali dużą umowę wydawniczą, gdzie będą rozliczani z milestonów, to można zapomnieć o szybkim ukończeniu Medium i Scopophobi. Teraz ich kolejną grą będzie ten nowy tytuł i to dopiero w połowie 2019 r. Znając ich skłonność do opóźnień to możliwa jest dziura wydawnicza w 2018-2019 r. Pod koniec 2016 r. prezes obiecywał Medium na przełomie 2017/2018. No chyba, że zaskoczą wszystkich i ogłoszą, że Medium jest gotowe i stąd mogą przerzucić siły na nowy projekt, ale to raczej sci-fiction.

Utnapisztim
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 353
Wysłane: 7 marca 2018 18:31:01 przy kursie: 41,25 zł
Ja patrzę na to w ten sposób: projekt jest duży, zapewne jakieś kilkanaście mln PLN, a ryzyko finansowe bierze na siebie w całości wydawca. Więc jest to komfortowa sytuacja dla Bloobera bo co kilka kwartałów będą dostawać kasiorę za milestony, nie będą musieli czekać wiele miesięcy po premierze na osiągnięcie breakeven i zwrot nakładów, zapasy nie będą z tego powodu puchnąć w kosmos podczas produkcji H2O tylko niejako na bieżąco będą schodzić po okresowych rozliczeniach z wydawcą. Nie rodzi to ryzyka zachwiania płynności finansowej spółki i w konsekwencji emisji długu/akcji (vide CIG czy Farm51)

Minus jest taki że jakby gra okazała się hiciorem to większość konfitury zbierze wydawca, ale zdaje się że nikt na forum (ze mną włącznie) w jakiś oszałamiający sukces raczej póki co nie wierzy.

Co by nie mówić to taki Farm51 całkiem dobrze wyszedł na podobnej w skali umowie z wydawcą w przypadku GE (a miał wynegocjowane gorsze warunki bo oprócz wynagrodzenia za produkcję jeszcze 20% zarobku wydawcy dopiero po breakeven czyli jak się okazało w praktyce nic).
Edytowany: 7 marca 2018 18:44

Percances
Dołączył: 2011-02-23
Wpisów: 144
Wysłane: 7 marca 2018 19:01:07 przy kursie: 41,25 zł
Załóżmy ,że dostają te kilkanaście milionów zł, robią H2O i gra wychodzi w pierwszej połowie 2019 roku.
Pieniądze starczają na pokrycie wszystkich kosztów i dodatkowo wykazują parę milionów zysku z tej gry już na etapie produkcji . Dodatkowo dokładają parę milionów z udziałów w sprzedaży.
Co wtedy z Medium i Scopo? Czy mają 3 zespoły, które kończą równolegle z H2O obydwa tytuły czy zawieszają te projekty na czas współpracy z Gun Media?


Cytat:
"Poinformował też, że Bloober Team będzie dodatkowo partycypował w zyskach z gry. Zapytany o konkretny termin premiery gry prezes Bloober Team odpowiedział, że będzie to raczej pierwsza połowa 2019 roku."


Wypowiedź Babieno


Sytuacja byłaby zdecydowanie bardziej przejrzysta, jeśli Prezes odniósłby się w kontekście tego kontraktu do pozostałych produkcji , które są w toku od wielu lat i na które mają zresztą dofinansowanie. Tak , to faktycznie wygląda nieco komicznie...

Percances
Dołączył: 2011-02-23
Wpisów: 144
Wysłane: 7 marca 2018 19:17:21 przy kursie: 41,25 zł
a tu jest zajawka Project Melies lub H2O:


jurror
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 7 marca 2018 21:02:35 przy kursie: 41,25 zł
Panowie, chciałbym tylko przypomnieć że dotychczasowe Dwa największe projekty sa nadal w produkcji.

O medium już przebąkiwało się w 2012 roku a sam BLO oficjalnie nawiajał ze premiera miała być w 2015 roku:

ir.blooberteam.com/pl/dwie-pre...


O scopophobii też mówiło się już parę lat temu , początkowo miała mieć debiut w 2014 roku, potem w 2015 roku itp itd.

gry.onet.pl/wiadomosci/bloober...

Mamy rok 2018 i ani widu ani słychu kiedy będą premiery Dwóch największych projektów BLO.

teraz słychać ,że największy projekt ,nad którym od paru miesięcy pracują( i nad medium i scopophobią jednocześnie), ma mieć debiut w pierwszej połowie 2019 roku.blah5

Jeśli faktycznie tak jest , to ten projekt raczej się przedłuży się na bliżej nie określony czas , patrząc po wcześniejszych doświadczeniach BLO z ich Dużymi projektami. Płatności za kamienie milowe mogą się rozciągnąć w czasie o ile w ogóle ta współpraca dotrwa do końca.


Utnapisztim
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 353
Wysłane: 8 marca 2018 07:37:13 przy kursie: 41,25 zł
Dlatego ja nie bardzo wierzę w zapowiedź wydania H2O w I połowie 2019, przy tak dużym projekcie, ze względu na specyfikę branży i dotychczasową historię (nie)dotrzymywania terminów przez spółkę trzeba założyć co najmniej ze 2 kwartały poślizgu.
Z drugiej strony trzeba spółce oddać, że obok przesunięcia nieszczęsnych premier S. i M. była w tym czasie w stanie z sukcesem doprowadzić do rynkowych premier dwu innych tytułów czyli L. i O. To były oczywiście mniejsze projekty niż H20, które zapewne będzie wymagało zaabsorbowania większych zasobów ludzkich, więc teraz są dwie możliwości:
1. albo prace nad Scopo bądź Medium są już na ukończeniu i będą mogli przesunąć dużą część zespołu do projektu H20 - za tą możliwością przemawia deklaracja wypuszczenia nowego IP jeszcze w 2018 i kolejnego w 2019
2. albo prace nad Scopo i Medium będą musiały być opóźnione a ich premiery znowu przesuną się w czasie i będą miały miejsce już po ukończeniu i premierze H20 (czyli najwcześniej w 2020 żeby uniknąć możliwej kanibalizacji tytułów) - za tym przemawia ewidentna wstrzemięźliwość spółki co deklaracji umieszczenia konkretnego tytułu w planie wydawniczym na 2018 no i dotychczasowa historia.

W każdym razie braku pomysłów i kreatywności nie można im zarzucić, co raz zaskakują nowym projektem - szkoda tylko że z uszczerbkiem dla realizacji starych.

Edytowany: 8 marca 2018 07:38

jurror
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 8 marca 2018 09:39:47 przy kursie: 39,70 zł
Wybacz ale ja tu piszę o 3-4 letnich ( na chwile obecna) opóźnieniach a ty piszesz o 2 kwartałach .blah5 w momencie gdy ma ich zespół( wcale nie taki duży) pracować nad trzema dużymi projektami jednocześnie, bo nawet scopophobia ma budżet jaki zakładał 11 bit dla Frostpunku gdzie nad nim pracuje pewnie z 70 osób( teraz zwiększyli o parę mln pln.), wiec o czym my mówimy.

jesli chodzi o te inne gry LOF i OBSERVER , ich powstanie odbiło się na pracach nad scopophobią i medium bez dwóch zdań, a to były nie tak duże projekty. Poza tym uważam ,że LOF został "wyjęty" ze scopophobi( tam akcja tez toczy sie w starym budynku wiktoriańskim itp itd) i puszczony jako oddzielny projekt , bo wiedzieli że scopophobia i medium będzie się przedłużały i coś musieli puścić. LoF na początku nie wypadł źle ale reweli tez nie było przez 4 miesiące od debiutu na PC do końca 2018 roku na stemspy było chyba ok 60 k kopii sprzedanych( z czego w samym debiucie cena była poniżej 10 $ za kopię). Umowa z ASPYRE ruszyła mocno temat, zabulił on parę baniek za wejście jako wydawca i w dodatku BLO nadal kasowało spore kupony od każdej sprzedanej kopii. BLo trafiło się ładnie , ale zapewne ASPYR już taki happy nie był skoro na obserwera podpisali zupełnie inna formułę współpracy . Płacili kasę za pracę w postaci kamieni milowych bo BLO potrzebowało przychodów i zasilania w kasę , ale dalej już ustalili inne warunki, wynik jest taki że BLO pomimo że debiut był już wiele miesięcy temu to ze sprzedaży kasy nie widzi, wynika to z formuły umowy oraz z tego że gra nie za dobrze się sprzedaje.Jak widać, póki co o dalszym rozwoju współpracy między ASPYRE i BLO nie słychać, po wydaniu observera coś jakby się ochłodziło.


Teraz pytanie jest takie jakie są zapisy umowy, czy robią to na zlecenie jak JUJUBEE robił TAKE OFF, czyli opłaty za kamienie milowe i jakiś bardzo niewielki kupon od sprzedanej kopii. Czy może BLO tez wyłoży spory szmalec na ta grę i oba podmioty będą ponosiły dodatkowe ryzyko i produkcje będą dzielili w kosztach na 50%-50% i potem podobnie będą dzielili się ewentualnymi zyskami. Pytanie jest takie ile lat będą bujali się z ta najnowszą produkcja , bo jeśli długo ( a wiele na to wskazuje z ich przeszłości) to te płatności też beda spływały w długim terminie.

Problem w tym ,że jak mówię z dwoma większymi projektami Bujają się od lat i skończyć nie mogą a teraz wyskakuje z kolejnymi rewelacjami.Ja na temat Babieno i jego różnych zapewnień i rewelacji jestem sceptycznie nastawiony, bo od dawna koleś mówi wiele rzeczy, które potem zupełnie w realu inaczej wyglądają.

LOF im wyszedł ,ale to też nie była jakaś rewelacja Biorąc pod uwagę że dokapitalizowano spółkę 10 mln PLN, to tą sprzedażą LOF ledwo pokrył działalność operacyjną, bo obecnie mają dużo mniej kapuchy niż owe 10 mln jakie mieli po emisji z 2015 roku.A źródełko sprzedażowe LOF wysycha. Natomiast poza LOF póki co cały czas raczej kibel , biorąc pod uwagę to KIEDY I CO mieli zrealizować w zapowiedziach już od 2014 roku. Więc ja bym również teraz brał zasadę ograniczonego zaufania do serca w stosunku do tych rewelacji Babieno jakie zapodał.

Wyniki za 4 qw 2017 - za 3 miesiące najlepszego okresu sprzedażowego w ROKU- przychód ze sprzedaży produktów netto 350 K PLN. czyli miesięcznie wychodzi 120 K PLN . To wystarczy za komentarz , na jakim obecnie etapie jest BLO po debiucie kolejnego "flagowca" czyli observera.
Edytowany: 8 marca 2018 09:47

rubik
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 327
Wysłane: 8 marca 2018 10:13:47 przy kursie: 39,70 zł

@jurror na poziomie "racjonalności" masz pełną rację thumbright

Tyle, że kursy spółek gamedev to także "emocje" i spekulacja że w końcu będzie hit - bieżący przykład: FARM i WW3

jurror
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 8 marca 2018 10:44:12 przy kursie: 39,70 zł
Tyle, że ja piszę o racjonalności pod kątem inwestowania, a to ze spekulacyjnie spółki rosną to inna kwestia. Takie JUJUBEE pod RP urosło na 90 mln PLN i co jakie przychody i zyski pokazuje ten Real Politiks? Było na fali spekuły prawie 30 PLN, a na fali wyników obecnie jest na poziomie ok 10 PLN.

Zgodzę się,że różne spółki growe , mogą w tym roku bujać nawet na fali spekulacyjnej, jeśli FP od 11 bit wypali, jeśli gry z Playway ( agony, phantom doctrine itp. itd.), jeśli Farma pokaże szeroko materiały i reszta pismaków będzie tak zajarana jak ci co już je widzieli , to wieloma spółkami to może ruszyć in PLUS, na tej fali. Natomiast pytanie które ruszą bo spółek growych jest coraz więcej coraz większa jest konkurencja nawet jeśli chodzi o apetyt na kasę spekulacyjną i to grono zapewne będzie się powiększało chociażby z tej racji że zespoły PLW chcą debiutować jako samodzielne byty na rynku. W tej sytuacji również wyniki poszczególnych spółek mogą mieć znaczenie dla "spekuły". A jak widać wyniki BLO są tragiczne i to po debiucie observera, to co zastanawia mnie to fakt ze w ogóle nie pokazują materiałów ze scopo i medium to znaczy ,że nie są gotowi do ich pokazania a to znaczy że debiuty i w tym roku mogą być zagrożone. Zaksięgowali MOCNY hajs na zapasach i moim zdaniem to im się potężnie odbije czkawką, wyniki za 4 qw 2017 pokazują sedno sprawy- Przychody ze sprzedaży produktów w 3 miesiące 350 K PLN, NATOMIAST powiększenie zapasów - 2 mln PLN.blah5
Edytowany: 8 marca 2018 10:50

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,332 sek.

AD.bx ad3a
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d