BLOOBER - Spółki od A do Z - NewConnect - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
StockWatch.pl
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

BLOOBER [BLO]

AKTUALNY KURS: 46,30 zł (-1,91%) 22-05-2019 17:00
jurror
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 8 grudnia 2017 09:31:34 przy kursie: 45,99 zł
Ja nie twierdze ,że księgowanie zapasów w postaci przychodów w tym wypadku jest czymś niezwykłym. To co chcę przekazać to fakt,że jesli kolejne gry medium i scopophobia będą sprzedawały się na poziomie sprzedaży observera, to ciężko będzie im nawet pokryć 50% wydatków na te gry jakie zaksięgowali na kwotę 21 mln PLN.


Utnapisztim
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 333
Wysłane: 8 grudnia 2017 10:08:24 przy kursie: 45,99 zł
Nie wiem jak ty liczysz. Sprzedaż Observera przy obecnych cenach idzie dość opornie co jednak nie zmienia faktu że i tak gra przyniesie w 2017 i 2018 łącznie kilkanaście mln wpływów. Takie kwoty przychodu w przypadku kolejnych 2 gier (2 x 10+ mln) w zupełności wystarczą przynajmniej na pokrycie całości ich kosztów produkcyjnych (co rzecz jasna nie mogłoby być jakimś powodem do euforii dla akcjonariuszy).

jurror
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 8 grudnia 2017 10:55:34 przy kursie: 45,99 zł
1 .Co do liczenia to ty pokazałeś jak liczysz to ile z kopii może blo wyjąć na czysto, mając wydawcę i dzieląc się np 30/70.Jeśli jak sam twierdziłeś 11 bit wyjął z Twom 35 PLN na kopii będąc 100% udziałowcem w kuponach to jakim cudem BLO, może mieć 30 PLN będąc 30 % udziałowcem, gra nie kosztuje 3 razy więcej niż TWOM a promocje też już ma ponad 30%.

2. Z tymi wpływami ze sprzedaży observera nie jest za ciekawie skoro w 3 qw nie uwzględnili wpływów z debiutu tej gry , bo z bardzo dużym prawdopodobieństwem w czasach debiutu nie pokrył kosztów jego wydania ( małych parę mln pln może 2-3) wiec naiwnością graniczącą z nierozsądkiem jest twierdzenie że observer da wpływów kilkanaście mln pln, przecież to na pierwszy rzut oka się kupy nie trzyma. A jeśli doliczysz do tego, fakt że Blo z tych wpływów wpadnie 30% , to jest prosta matematyka , że babieno zainkasuje raczej niewielki kesz ze sprzedaży observera.

Twom z 1.,5 miesiąca dał ok 14 mln wpływów w całym 2015 dał ok 23 mln PLN wpływów.Tyle tylko że takich gier które tak podtrzymują sprzedaż jest bardzo mało i raczej do nich observer nie należy, a jest przedstawicielem tego typu gier gdzie na promocjach trochę się sprzedaje, ale szału nie ma. Różnice pomiedzy TWOM a innymi grami pokazuje ten wykresik.

Aktywnosc graczy TWoM w czasie versus inna fajna polka gierka


kliknij, aby powiększyć


a tu aktywnosć graczy w observerze nawet na promocji.



kliknij, aby powiększyć



3 reasumując jeśli będzie podobny układ na innych grach co jest na observerze ze sprzedażą rynkowa i układem z wydawcą, to jakbys nie liczył to wydojenie 21 mln na pokrycie zapasów wydaje się praktycznie nierealne.

Edytowany: 8 grudnia 2017 11:07


Utnapisztim
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 333
Wysłane: 8 grudnia 2017 11:06:03 przy kursie: 45,99 zł
1. No ale przecież ja zakładałem 70% dla Bloobera a 30% dla Aspyr więc jakiż to "30-procentowy udziałowiec"? Poza tym przynajmniej Medium maja wydawać już samodzielnie (chyba że coś się im odmieniło po zawarciu długoterminowej umowy z Aspyr) więc licz następne gry raczej 100% niż dużo mniej.

2. 2-3 mln to pewnie tylko koszty produkcji co nie jest całością kosztów, w tym roku powinno być przynajmniej 5 może 6 mln wpływów z observera ogółem (z udziałem Bloobera 70% jak mam nadzieję), a dobrze wiesz że w drugim pełnym roku sprzedaży przy większych przecenach wyciągną dużo większą kwotę. Będzie kilkanaście mln, przekonasz się za rok.
Edytowany: 8 grudnia 2017 11:07

jurror
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 8 grudnia 2017 11:14:54 przy kursie: 45,99 zł
To chyba źle zakładasz. Jeśli wydawca pokrywa koszty tworzenia gry, to raczej on ryzykuje najwięcej i nie tylko w grach, ale ogólnie płatności za kamienie milowe pokrywane w czasie tworzenia czegoś , powodują iż deweloper dostaje dużo mniejsze kupony od sprzedaży ,niż ten co wykłada kasę. W temacie wydawniczym poczytaj temat 11 bit, tam np mieli 70% beatcop bo finansowali go i wspierali w procesie wydawniczym, a w przypadku innej gry, która tylko wydaja uruchamiając swoje kanały i dając "markę" dostają 30% . Poza tym z Farma było podobnie gdy ich geteven był finansowany w dużej mierze przez wydawcę, dostawali mniejszościowy kupon od sprzedaży jeśli gra pokona wpływy pokrywające wydatki na jej produkcje. Moim zdaniem powinieneś mocno zrewidować swoje założenia , co do dzielenia zysków ze sprzedaży gry gdy ta już na siebie zarobi.

5-6 mln pln czyli zakładasz że do końca roku sprzedadzą ok 100 K sztuk, czyli w parę tygodni końcówki roku sprzedadzą więcej, niż przez parę miesięcy od debiutu gry.Tu chyba tez masz problem z założeniami i "liczeniem".

Radziłbym zweryfikowac swoje założenia bo ilość ludzi w grze tego nie potwierdza. A samo pozycjonowanie na steamie może być mylące bo observer w debiucie miał wysoki ranking i co z tego skoro prawdopodobnie przez miesiąc od debiutu nie pokrył małych paru mln pln wydatków na grę.liczba ludzi w grze i stamspy są bardziej wiarygodne niż chwilowe pozycjonowanie na steamie, czym wielu tez potrafi się podniecać.

na debiucie było ponad 900 graczy ostatnio na promocji to 125 graczy czyli kilka razy mniej niż podczas debiutu. I to pokazuję typową monetyzacje gier i tym właśnie sie różni od TWOM co opisałem we wcześniejszym poście.


kliknij, aby powiększyć


a tak było z TWoM w promocjach i aktywności graczy, dgdzie 3 lata po premierze potrafi gromadzić tylu graczy po promocji co , gromadził na samym debiucie czyli ponad 6 K graczy w grze jednocześnie. I dlatego TWOm to swego rodzaju rzadki fenomen i wyróżnik tych niewielu innych gier jemu podobnych na tle tych dzisiątek tysięcy innych gier.


kliknij, aby powiększyć



A jeśli chodzi o medium, to samodzielne wydawanie tego tytułu za juz poważny szmalec powoduje to ryzyko, że jeszcze bardziej mogą popłynąć finansowo razie klapy. Aż strach się bać co by było z Farma 51, gdyby kasy na produkcje nie wyłożył wydawca NB. Wiele ostatnich debiutów pokazuje jak coraz trudniej jest w growym biznesie, konkurencja jest coraz większa , gry większych podmiotów coraz bardziej odpałowe, a ilość pozycji coraz bardziej wzrasta. Jest coraz większe ryzyko , że biznes może się nie kleić , co pokazuje wielu deweloperów zarówno w wynikach jak i kursach od jakiegoś czasu.



Edytowany: 8 grudnia 2017 11:39

Utnapisztim
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 333
Wysłane: 8 grudnia 2017 11:40:16 przy kursie: 45,99 zł
Weź się lepiej zastanów jak w 8 kwartałów od premiery wyciągnęli z LOF grube kilkanaście mln przychodu na 30-procentowym ochłapie od wydawcy i dużo niższej cenie startowej. Wyraźnie podali że mają warunki dużo lepsze od zwyczjowych na rynku.

Odnośnie peaku na TWOM to pobili go po prawie 2 latach na przecenie bodaj 75% a nie w niecałe 4 miesiące po premierze.
Edytowany: 8 grudnia 2017 11:54

jurror
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 8 grudnia 2017 12:14:12 przy kursie: 45,99 zł
LoF to przeszłość teraźniejszość to observer. Co do przeszłości to BLO z emisji wyjęło 10 mln PLN , potem pod Lof podpieli wydawcę, który im sypał żywą gotówkę zasilająca przychody, tworzyli zapasy zasilające przychody i zyski jakie pokazywali. Taka była przeszłosc.

Gotówka trochę ponad 3 mln pln, zapasy które w końcu trzeba będzie rozliczyć to 21 mln PLN, obserbver po debiucie nie wliczony w przychody bo ich nie było, z racji zapewne nieprzekroczenia poziomu pokrycie kosztów gry. po paru miesiącach od debiutu na steamspy pokazuje sprzedaż ok 45 K sztuk. licząc nawet średnia z gry ok 50 PLN to na chwilę obecna wydawca ma zgarnięte jakieś 2 -2.5 mln PLN z PC, wiec jest spore prawdopodobieństwo ze i za 4 qw nie wpadnie BLO kasa z observera a jak wpadnie to będzie mikra.


I nie sugerowałbym się LOF bo jedna gra do innej często potrafi się różnic poziomem przychodów i zysków. Radziłbym ci nie żyć przeszłością gdzie Blo miało 10 baniek z emisji , nie miało gigantycznych zapasów, jak na ich skale działalności , miało dużo niższe koszty działalności a rynek po debiucie TWOM i W3 był Yuppi nastawiony na growe spółki.

radziłbym spojrzeć na tu i teraz na wpływy z observera na gigantyczne zapasy wiszące w bilansie na koszty działalności i ilość gotówki na kontach, oraz na taki niuans jak wyniki finansowe po debiucie PODOBNO NAJWIĘKSZEJ i najważniejszej gry jaką był observer do tej pory. Na rynku nie liczy się przeszłość tylko przyszłość o czym wielu zapomina.

Ale każdy , sam decyduje o swoich o tym gdzie kiedy i dlaczego podejmuje takie decyzje inwestycyjne a nie inne.

awatarji
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 30
Wysłane: 11 grudnia 2017 14:32:59 przy kursie: 46,99 zł
O co chodzi z tymi dotacjami 10mln + 5mln. Sa juz wliczone czy dopiero mają dostac?

PS. Prosze o aktualizacje wyników.
The Spice Must Flow

Utnapisztim
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 333
Wysłane: 12 grudnia 2017 13:31:45 przy kursie: 48,30 zł
jurror napisał(a):
po paru miesiącach od debiutu na steamspy pokazuje sprzedaż ok 45 K sztuk. licząc nawet średnia z gry ok 50 PLN to na chwilę obecna wydawca ma zgarnięte jakieś 2 -2.5 mln PLN z PC, wiec jest spore prawdopodobieństwo ze i za 4 qw nie wpadnie BLO kasa z observera a jak wpadnie to będzie mikra.


Na dzisiaj ok. 57k na steamspy http://steamspy.com/app/514900 - a to przecież nie jest całość sprzedaży na PC, jest jeszcze gog czyli lekko można liczyć >60k szt. - licząc tak jak chcesz po 50 PLN wychodzi 3 mln PLN z samego tylko PC, jeśli drugie tyle poszło na konsolach to już jest 6 mln PLN na ta chwilę (naprawdę uważasz że nawet 100k szt. w tym roku nie sprzedadzą?? - bo moim zdaniem już tą ilość wyraźnie przekroczyli) a Bożonarodzeniowe wyprzedaże jeszcze pewnie przynajmniej z 1 mln dołożą (wystarczy do tego sprzedaż 25k kopii). Oczywiście to jest do podziału między wydawcę i dewelopera (który dwie płatności z tego tytułu już wcześniej otrzymał) ale w przyszłym roku przychód będzie dużo wyższy (dłuższy okres monetaryzacji, która tak naprawdę dopiero się rozpoczyna i wyższe wolumeny sprzedażowe przy promocyjnych cenach). Dodając LOF i inne gry na switcha oraz nowe premiery (może 18.12 dowiemy się jakie) to widać że kasy na działalność im bynajmniej nie zabraknie jak to sugerujesz (a czy będą sowite zyski - to już inna sprawa).
Edytowany: 12 grudnia 2017 13:32

rubik
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 318
Wysłane: 23 stycznia 2018 10:51:01 przy kursie: 38,20 zł

Czym BLO tak rozczarował Inwestorów, że jego kurs spadł z 124 do 38,50 zaliczając tym samym "powrót do bazy"?


sasky
sasky PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-11-29
Wpisów: 2 414
Wysłane: 23 stycznia 2018 13:13:21 przy kursie: 38,20 zł

Utnapisztim
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 333
Wysłane: 23 stycznia 2018 13:27:30 przy kursie: 38,20 zł
Myślę że wystarczy spojrzeć do wyników w raporcie po 3 kwartałach 2017 - spadek zysku grupy kapitałowej z 4,8 mln na 2,7 mln, do tego doszło późniejsze odwołanie zapowiadanych od dłuższego czasu dużych premier oraz wycofanie się ze skupu akcji powiązanego z programem motywacyjnym (brak możliwości jego realizacji wobec spadku kursu poniżej określonych widełek cenowych i wątpliwych perspektyw co do możliwości spełnienia kryteriów wynikowych). Same zapowiedzi i PR mogły wystarczać na początku 2017, po premierze Snipera 3 rynek zdaje się jest zdecydowany nagradzać tylko konkrety.
Edytowany: 23 stycznia 2018 13:28

andrii05
andrii05 PREMIUM
Dołączył: 2015-03-23
Wpisów: 4
Wysłane: 5 lutego 2018 14:18:36 przy kursie: 41,50 zł
Hej,
Szkoda Sasky, że w rankingu do którego dodałeś linka nie znalazła się gra Layers of Fear bo to ona miała najwięcej sprzedanych kopii w grudniu. Ilość posiadaczy na 1 grudnia 2017 to ok 520.000 a na 31 grudnia to ok. 1.817.000.
Stan na dzień dzisiejszy to 1.832.000 plus/minus 43.000.

http://steamspy.com/app/391720

Ciekawi mnie natomiast dlaczego kurs spółki nie zmienił ceny po tak gigantycznym wzroście sprzedaży?

sasky
sasky PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-11-29
Wpisów: 2 414
Wysłane: 5 lutego 2018 15:07:46 przy kursie: 41,50 zł
Tylko przy LoF trzeba wziąć poprawkę, że w grudniu gra była rozdawana za darmo. Rozdać milion gier, a sprzedać milion gier, to duuuuża różnica.

Cytat:
Teraz Layers of Fear jest do pobrania za darmo na platformie Humble Bundle. Wystarczy dodać produkcję do koszyka, a następnie potwierdzić zakup za zero złotych. Po chwili powinniście otrzymać wiadomość e-mail na skrzynkę połączoną z kontem Humble Bundle.


www.spidersweb.pl/2017/12/laye...

Utnapisztim
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 333
Wysłane: 5 lutego 2018 15:16:10 przy kursie: 41,50 zł
Mnie zastanawia różnica między ilością posiadaczy
Cytat:
Owners: 1,831,977
a ilością graczy
Cytat:
Players total: 600,198
. Jak to wyjaśnić? Dodali do konta steam za darmo ale nie zdążyli zagrać przed końcem promocji?

aircanada15
aircanada15 PREMIUM
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 767
Wysłane: 5 lutego 2018 20:27:15 przy kursie: 41,50 zł
Różnica owners/players. Ludzie kupują gry w promocjach i wielu z nich nigdy nie uruchamiają. A gdy gra jest za darmo to omawiane zjawisko się jeszcze nasila.

sasky
sasky PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-11-29
Wpisów: 2 414
Wysłane: 14 lutego 2018 10:02:41 przy kursie: 39,20 zł
Patrząc na 9,5-proc. przecenę na kursie akcji, śmiem twierdzić, że nowy plan motywacyjny nie przypadł do gustu inwestorom...

Cytat:
Walory Bloober Team będą mogły być skupowane do końca 2019 r. po cenie ustalonej przez zarząd i zatwierdzonej przez radę nadzorczą spółki. Wielkość programu będzie zależała od zysku netto wypracowanego w 2018 r. Próg realizacji określono na poziomie 12 mln zł. Jeśli spółka osiągnie założone minimum, skupi do 2,5 proc. akcji. Jeśli zysk przekroczy 20 mln zł, Bloober Team dokona skupu 4 proc. walorów, podała spółka.


wiadomosci.stockwatch.pl/bloob...

jurror
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 14 lutego 2018 10:20:44 przy kursie: 39,20 zł
Ten ich plan póki co można traktować w kategoriach fantasmagorii ( tak jak poprzedni), patrząc na wyniki spółki i zapasy tam dyndające.Bo przecena wynika raczej z faktu podania wyników za 4 qw 2017 roku i tego jak kiepsko się sprzedaje observer , który miał tak świetnie się sprzedawać według słów prezesa już po premierze tej gry.
Edytowany: 14 lutego 2018 10:24

diR
Dołączył: 2009-07-21
Wpisów: 931
Wysłane: 14 lutego 2018 11:04:57 przy kursie: 39,20 zł
Można tu jakos po sesji sprobowac technicznie prognozowac glebokosc spodziewanej dalszej korekty kursu ?
Nie nauczysz się pływać - nie wchodząc do wody

rubik
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 318
Wysłane: 14 lutego 2018 13:08:38 przy kursie: 39,20 zł

Sukces kasowy małej gry niszowej spółki to wyjątek nie reguła - warto o tym pamiętać.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,277 sek.

AD.bx ad3a
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d