Dywidendę wypłaca się z wypracowanego cashu nie z wartości sprzedaży ...
Spółka generuje 2mln zysku netto z 2.7mln sprzedaży i głównym kryterium ma być współczynnik P/C?
Wysoka marża na sprzedaży, na poziomach raczej rzadkich na GPW jest chyba największą zaletą spółki. Dodatkowo abonentowy model biznesu pozwala czerpać zyski z raz pozyskanego klienta nie jednokrotnie ale przez wiele okresów - to daje nam relatywnie sporą szansę na powtarzalność zysków.
Sądząc po poprzednich kwartałach + wynikach liderów w branży (CardioNet, LifeWatch) - wysoka marża na sprzedaży nie jest rzeczą wyjątkową ... Konkurenci mają wyższe koszty stałe (co daje im wynik netto w okolicach zera) - czyli oddala niebezpieczeństwo wojny cenowej.
Potwierdzona wysoka dynamika sprzedaży + duży rynek zbytu + Jak dotychczas wyniki spółki są zgodne z ambitnymi prognozami zarządu = dają mi podstawy do patrzenia optymistycznie w przyszłość/
Spółka ma też relatywnie niską kapitałochłonność, wzrost sprzedaży można osiągnąć bez dużych nakładów -> Marża+dynamika sprzedaży+niskie koszty produkcji to brzmi jak maszynka do robienia pieniędzy.
Oczywiście jak w każdej spółce technologicznej jest ryzyko pozostania w tyle z innowacjami, ale to już inna sprawa, niezależna od współczynnika P/C.
Reasumując - może spółka jest droga ale przynajmniej płaci się za dobrą jakość i dobro rzadkie na GPW - taki Porshe na ulicy