1 Dołączył: 2017-06-17 Wpisów: 163
Wysłane:
29 lipca 2017 11:21:51
przy kursie: 59,99 zł
Daimyo napisał(a):Jak widać oceny szybko powróciły do normy, zespół Dev, szybko wziął się za poprawienie błędów, oczywiście trochę to potrwa ale jestem dobrej myśli, tym bardziej, że gra zaliczyła dziś ładny max peak Nie nazwałbym 51% negatywów normą, choć to i tak lepsze niż początkowe 83% negatywów. Przy tak słabych ocenach gry z reguły szybko tracą impet po premierach. Patrząc po historii sprzedaży Snipera, może się okazać że w premierowym kwartale sprzedadzą nieco ponad 100 tysięcy kopii, a to byłby bardzo słaby wynik jak na flagową grę spółki o kapitalizacji 400 milionów złotych.
Edytowany: 29 lipca 2017 11:22
|
|
3 Dołączył: 2013-07-17 Wpisów: 163
Wysłane:
29 lipca 2017 11:45:13
przy kursie: 59,99 zł
Tylko że Sniper kosztował sporą kasę i to na kredyt (nawet był kredyt na tłoczenie płyt...). Tu jest trochę inaczej. W tym roku będą kolejne pozycje od PLAYWAY i te strumyczki mogą razem dać sporą rzekę wpływów dla Spółki. Nadchodzi Agony, Uboot i seria tworzona razem z Discovery... Pozostaje popracować nad jakością gier i komunikacją, teraz będą na to środki bo zysk za ten rok będzie już konkretny.
P.S. No i Sniper dla CIGu to było być albo nie być, w tej chwili muszą czekać następny rok, dwa na nową grę. Tutaj dzięki niecodziennej (jak dla mnie godnej uznania) strategii wydawania wielu gier CarMechanik to tylko jedna z premier. Następne już w drodze. Poza tym spółka nie zaciąga kredytów na produkcje, wszystko finansuje sama.
Edytowany: 29 lipca 2017 12:01
|
|
1 Dołączył: 2017-06-17 Wpisów: 163
Wysłane:
29 lipca 2017 12:12:02
przy kursie: 59,99 zł
Wiesz, za produkcję tych wszystkich gier płaci seria Car Mechanic Simulator, bo to ona jest głównym żywicielem spółki. Na razie jest fajny peek graczy, bo w pierwszych dniach do kupowania rzucają się fani serii, ale przy tak słabych ocenach za kilka dni sprzedaż może wyraźnie zmaleć. Jeżeli tak się stanie, to będzie to miało ogromny wpływ na wyniki spółki w tym i przyszłym roku, bo ta seria jest źródłem przytłaczającej części przychodów spółki.
P.S. Car Mechanic Simulator 2015 sprzedawał się bardzo dobrze, bo miał naprawdę świetne oceny (ponad 90% pozytywów). Coś poszło bardzo nie tak, skoro wersja 2018 wystartowała z poziomu 17% pozytywów.
Edytowany: 29 lipca 2017 12:16
|
|
|
|
1 Dołączył: 2017-06-17 Wpisów: 163
Wysłane:
29 lipca 2017 12:27:16
przy kursie: 59,99 zł
Jak ważna jest to premiera, najlepiej obrazują statystyki sprzedaży gier Playway na Steamspy. Liczy się tylko seria Car Mechanic Simulator, reszta (z wyjątkiem 911) to w zasadzie szum w wynikach spółki.  kliknij, aby powiększyć
Edytowany: 29 lipca 2017 12:27
|
|
3 Dołączył: 2013-07-17 Wpisów: 163
Wysłane:
29 lipca 2017 15:18:27
przy kursie: 59,99 zł
Ok, BYŁO tak jak piszesz. Ale BĘDZIE trochę inaczej... Posłuchaj tego co mówi Prezes, a jak pokazał raczej dotrzymuje słowa. Spółka dość mocno bada rynek i chce mieć więcej kasowych tytułów. Chce to osiągnąć wchodząc również na konsole. Pozostałe gry (Agony, Uboot, GoldRush) zapowiadają się nieźle i zainteresowanie nimi zostało potwierdzone w różny sposób (bądź to poprzez wpłaty na Kickstarterze bądź poprzez prezentacje i duży odzew z rynku). Oczywiście jest niepewność czy tak się stanie ale mając 60 tytułów w produkcji jest duża szansa że coś się przyjmie. CarMechanic tez był jedna z takich małych gier, które po prostu chwyciły.
Tak między nami opinie o np. GTA V też bez rewelacji (status "mieszane" 64% pozytywów) a zarobił prawie MILIARD dolarów... w pierwszy dzień. BeatCop miał ponad 90% pozytwów co z tego wynikło można sprawdzić.
Na razie drugi dzień 2 i 4 miejsce w Globalach, jest nieźle.
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
29 lipca 2017 15:30:57
przy kursie: 59,99 zł
Gwoli ścisłości: GTA 5 miało oceny jakieś dziesięć punktów procentowych wyższe niż teraz. Dopiero czerwcowa blokada narzędzia moderskiego przez T2 spowodowała oburzenie użytkowników i masowe wystawianie negatywnych komentarzy na Steamie.
|
|
4 Dołączył: 2017-07-30 Wpisów: 30
Wysłane:
30 lipca 2017 18:42:32
przy kursie: 59,99 zł
Steamspy pokazuje że do wczoraj sprzedano ponad 24 000 sztuk. Jutro zobaczymy wyniki z całego weekendu.
Owszem, w dniu premiery zebrali sporo negatywów, ale wynikały one głównie z bugów, które już poprawili - od premiery wydane zostały już 4 patche i ocena na Steam stale rośnie. Do super stanu, z uwag zgłaszanych przez graczy, zostało im tylko polepszyć wydajność na gorszym sprzęcie.
Od wczoraj gra jest cały czas na 1-2 miejscu w bestsellerach na Steam.
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
30 lipca 2017 20:02:19
przy kursie: 59,99 zł
Wiarygodne wyniki sprzedaży z całego weekendu będziesz miał dopiero w środę. A co do ocen to w dalszym ciągu są one na słabym poziomie (55%). Ogólnie gra sprzedaje się w miarę dobrze, szczególnie przy tak niskiej jakości.
|
|
166 Dołączył: 2016-01-17 Wpisów: 1 141
Wysłane:
30 lipca 2017 21:58:39
przy kursie: 59,99 zł
Ciekawe jak steamspy radzi sobie z podliczaniem, gdy gra sprzedawana jest w edycji z DLC i osobno, bo tak też się Car Mechanic trzyma w czołówce? Baza miłośników tej gry jest zaskakująca. Aż szkoda, że nie wyrobili się z dopracowaniem optymalizacji. To przecież nie jest żadna zaawansowana technicznie gra. Niemniej spółka idzie w dobrym kierunku. Tylko nie wolno popełniać takich błędów. Ciekawy jestem jak wypadnie im Agony. Tymczasem cieszy, że w końcu któraś spółka jest po premierze w topie bestsellerów. Po ostatnich dramatach lekki powiew optymizmu. Jeszcze tylko niech niegorzej poradzą sobie Observer, Agony, Frostpunk i Moonlighter.
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
1 sierpnia 2017 19:46:07
przy kursie: 60,50 zł
Trigon popisał się sporym dyletanctwem. Zarekomendowali 85 zł za akcję, zakładając, że Steamspy pokazuje tylko sprzedaż podstawowej wersji bez DLC. Do tego nie mają pojęcia o opóźnieniu w działaniu algorytmu... www.trigon.pl/files/daily_08_2...Jednym słowem przedstawili kompletnie zaburzone dane. Fachowcy
|
|
|
|
63 Dołączył: 2017-08-01 Wpisów: 914
Wysłane:
1 sierpnia 2017 19:54:45
przy kursie: 60,50 zł
Rekomendacja 85zł od trigona była jeszcze w czerwcu więc sprzedaż CMS18 nie miała na nią bezpośredniego wpływu. Ale co do tego, że nie powinni posługiwać się szacunkami steamspy zaraz po premierze gdy liczba kopii dynamicznie wzrasta a algorytm bierze uśrednioną próbkę z trzech poprzednich dni to zgoda. Witam na forum bo to mój pierwszy post i mam nadzieję że nie ostatni.
|
|
4 Dołączył: 2017-07-30 Wpisów: 30
Wysłane:
1 sierpnia 2017 20:39:13
przy kursie: 60,50 zł
Jest już oficjalny raport sprzedaży ze strony spółki - 75 000 sztuk CMS + 90 000 DLC w 4 dni. www.stockwatch.pl/komunikaty-s...
Edytowany: 1 sierpnia 2017 20:59
|
|
PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
Wysłane:
1 sierpnia 2017 21:29:19
przy kursie: 60,50 zł
Naprawdę zacnie to wygląda - dynamika sprzedaży CMS15/CMS18
|
|
2 Dołączył: 2013-03-08 Wpisów: 95
Wysłane:
1 sierpnia 2017 22:15:47
przy kursie: 60,50 zł
Możemy już chyba śmiało powiedzieć, że to pierwsza udana premiera polskiego wydawcy od wielu, wielu miesięcy, gratulacje dla PLW (niedosyt pozostawia optymalizacja gry ale myślę, że się z tym uporają), teraz czekamy na Observera od Bloober Team, start już 15 sierpnia.
|
|
PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
Wysłane:
2 sierpnia 2017 09:34:15
przy kursie: 60,95 zł
Tak, premiera naprawdę udana. To najlepszy debiut w tym roku: www.stockwatch.pl/wiadomosci/p...Ale warto też pamiętać, że kapitalizacja spółki to 400 mln zł. Po 4 dniach sprzedaży mamy ok. 7,5 mln zł przychodów Steam razem z podatkiem. Po opodatkowaniu stopą 10 proc. i odliczeniu prowizji zostaje ca 4,7 mln zł i to jest kwota do podziału pomiędzy PLW i studio Red Dot które tę grę napisało.
|
|
1 Dołączył: 2017-06-17 Wpisów: 163
Wysłane:
2 sierpnia 2017 09:46:55
przy kursie: 60,95 zł
Po pierwsze, publikując te dane, Prezes złamał postanowienia umowy ze Steam. Bravo! Po drugie, peek podczas premiery CMS 15 nie wynosił 1000 tylko był w okolicach 2000. Po trzecie CMS 15 startował bez żadnej przeceny, a tutaj już na dzień dobry było -20%. No i skoro Prezes już jest w nastroju do łamania postanowień umów o zachowaniu poufności, to może podzieli się z rynkiem informacją na temat tego, ile osób nacisnęło przycisk „refund”, oraz jaki procent przychodów ze sprzedaży gry trafi w ręce jej twórców, Red Dot Games? Jak na razie gra wygenerowała może z 5 milionów złotych przychodu (większość DLC sprzedała się w ramach Silver Bundle) do podziału z Red Dot Games (50% dla twórców?). Czy to jest sukces dla spółki o kapitalizacji 400 milionów złotych? Już teraz gra osuwa się w rankingach, a zaraz zniknie promocja 20% i sprzedaż się urealni. Zerknijcie sobie na pierwszą setkę gier na Steam, i sprawdźcie ile jest na niej nieprzecenionych gier z ocenami jakie ma CMS18. Jak zniknie -20%, CMS2018 najprawdopodobniej czeka ten sam los.
Edytowany: 2 sierpnia 2017 09:49
|
|
PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
Wysłane:
2 sierpnia 2017 10:16:15
przy kursie: 60,95 zł
1. Przecena samej gry to 10 proc., podobnie DLC. 20 proc. miała edycja Silver. To jest po prostu taktyka sprzedażowa. Ta gra będzie pewnie bardzo często w przecenie. 2. RED DOT podobnie jak studia w grupie dostają 10-20 proc. zysku (przychody minus koszty napisania), więc nie są to olbrzymie obciążenia i nie wspomniane 50 proc.
Edytowany: 2 sierpnia 2017 12:21
|
|
1 Dołączył: 2017-06-17 Wpisów: 163
Wysłane:
2 sierpnia 2017 10:21:15
przy kursie: 60,95 zł
anty_teresa napisał(a): [b]2. RED DOT podobnie jak inne studia w grupie
Red Dot Games nie jest częścią grupy. To niezależny od Playway zespół.
Edytowany: 2 sierpnia 2017 10:23
|
|
63 Dołączył: 2017-08-01 Wpisów: 914
Wysłane:
2 sierpnia 2017 10:43:42
przy kursie: 60,95 zł
@Scipio Nie sądzę żeby złamali umowę ze steam w zakresie poufności danych sprzedażowych, w tym roku już kilkukrotnie polskie studia podawały takie dane (m.in. jujubee przy premierze realpolitiks, także playway przy premierze 911 operator i jeszcze jeden pozagiełdowy deweloper). Może po prostu Valve wyraża na to zgodę, bo i tak steamspy prędzej niż później szacunkowe dane o sprzedaży pokazuje, a jednak zwłaszcza zaraz po premierze są to dane mocno zaniżone co może mieć znaczenie dla notowań spółki publicznej. Kiedyś faktycznie na podawanie takich danych nie udzielali zgody ale w tym roku najwyraźniej się to zmieniło.
Edytowany: 2 sierpnia 2017 10:46
|
|
PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
Wysłane:
2 sierpnia 2017 12:21:13
przy kursie: 60,95 zł
Scipio napisał(a):anty_teresa napisał(a): [b]2. RED DOT podobnie jak inne studia w grupie
Red Dot Games nie jest częścią grupy. To niezależny od Playway zespół. Tak, tak. Niepotrzebnie wkradło się słowo "inne"
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.