PARTNER SERWISU
yuqizfaw
161 162 163 164 165
lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 18 sierpnia 2017 01:01:12 przy kursie: 86,80 zł
Wyszła rekomendacja od Trigon DM dla CD Projekt - Kupuj cena 115 zł. Dość dziwna sprawa, bo rekomendacja jest z 7 sierpnia i nigdzie nie była publikowana w serwisach. Jedyna wzmianka jest na stronie CD Projektu. Nie zmienia to faktu, że to najwyższa obecnie rekomendacja dla spółki.

www.cdprojekt.com/pl/inwestorz...

melestra
0
Dołączył: 2017-05-30
Wpisów: 1
Wysłane: 18 sierpnia 2017 09:16:38 przy kursie: 86,50 zł
to nie pierwszy raz, kiedy spółka publikuje na swojej stronie info o rekomendacji przed jej całkowitym upublicznieniem. Niemniej czekam niecierpliwie żeby ją przeczytać

lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 18 sierpnia 2017 16:29:56 przy kursie: 86,50 zł
Nie wiem o jakim konkretnie przypadku mówisz, ale poprzednia rekomendacja Trigonu dla CD Projektu, z 24 listopada, była upubliczniona właśnie w tym dniu. Teraz minęło już 11 dni, a nigdzie nie można znaleźć choćby słowa o założeniach rekomendacji.


aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 22 sierpnia 2017 11:18:41 przy kursie: 85,06 zł
Oto mamy plan e-sportowy GWENT Masters. Seria turniejów prowadzących do Gwent World Masters w przyszłym roku.
8 Open z pulą 25 tys. dolarów, 4 Challengery z pulą 100 tys. oraz turniej główny z sumą nagród 250 tys. dolarów.
www.youtube.com/watch?v=2urb_o...

Jest też zapowiedź pierwszej kampanii single player:
www.youtube.com/watch?v=lEzkqD...
Edytowany: 23 sierpnia 2017 17:43

ptrsq
0
Dołączył: 2017-08-23
Wpisów: 1
Wysłane: 23 sierpnia 2017 16:52:12 przy kursie: 84,71 zł
Bayaz napisał(a):
Czy ktoś pokusił się o analizę organoleptyczną gwinta? Powiem szczerze, że mam coraz mocniejsze podejrzenia, że ta gra okaże się porażką. Na fali zainteresowania Wiedźminem sporo osób uczestniczyło w tej becie, ale wydaje mi się, że aktywność graczy spada, a sama gra jest zwyczajnie nudna. Zastanawiam się tylko, kiedy będzie najlepszy moment, by zagrać pod to shorta na konktraktach.


Nie jestem zbyt zapalonym graczem, ale z racji, że miałem etap uzależnienia od Hearthstone chciałem sprawdzić czy to samo będzie z Gwintem, nie znalazłem w nim jednak tego samego "pazura". Jak dla mnie jest zbyt statyczny. Obrazując to sportowo - bardziej szermierka niż box. Ładny, mądry, ale bez BUM.
Przewiduję raczej popyt na poziomie podzbioru graczy Wiedźmina. Jaki będzie poziom tych, którzy dodatkowo zapłacą za płatny content... ciężko powiedzieć.



lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 23 sierpnia 2017 17:35:16 przy kursie: 84,71 zł
Ja też nie jestem zapalonym graczem, ale przyznaję się, że uzależniłem się od Gwinta. Gram codziennie po kilka potyczek. W przeszłości grałem całymi latami w MTG tyle, że offline, stąd pewnie moje zamiłowanie obecnie do Gwinta. Gwint jest podobny do MTG, a zupełnie różny niż Hearthstone. W czym? W losowości. Największą wadą Hearthstone jest to, że można przegrać niemal z każdym gdy szczęście nie dopisze. Tymczasem w Gwincie, podobnie jak w MTG, liczy się taktyka, strategiczne myślenie i umiejętność blefowania. Nie ukrywam, że Gwint wciągnął mnie potwornie pewnie też dlatego, że póki co idzie mi wyśmienicie. W rozgrywce rankingowej mam stosunek zwycięstw do porażek mniej więcej 5:1. Gdybym grał tyle co topowi gracze to byłbym niekwestionowanym nr 1 king Gwint wciąga jak diabli, ale tych co chce im się myśleć, podobnie jak w MTG. Dla pozostałych Gwint będzie nudną grą, bo jak się nie nudzić gdy dostaje się ciągłe baty. Moim zdaniem balans w grze jest obecnie na dobrym poziomie, a było to największym zastrzeżeniem graczy kilka miesięcy temu. Zresztą to nie tylko moje zdanie, ale rzeszy graczy na reddicie. CD Projekt świetnie wsłuchuje się moim zdaniem w opnie graczy. Najnowsza zmiana, czyli możliwość targetowania złotych kart, ma zostać wprowadzona w celu większej interakcji między graczami, na co narzekała spora ich część. Gwint tą zmianą zyska na dynamice i widowiskowości. Do tego dochodzi rozpisany eSportowy plan z solidną pulą nagród jak na początek i pierwsza z serii kampanii singleplayerowych jeszcze w tym roku. Moim zdaniem rozwijają Gwinta wzorowo, ale oczywiście o sukcesie, jak zwykle zadecydują gracze.

Kod:
mod:usunięto treści niezgodne z regulaminem forum
Edytowany: 23 sierpnia 2017 17:45

sasky
PREMIUM
49
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-11-29
Wpisów: 2 767
Wysłane: 6 września 2017 18:01:22 przy kursie: 82,01 zł
Są wyniki CD Projektu za I półrocze

www.stockwatch.pl/komunikaty-s...

Cytat:
- Czynnikiem mającym największy wpływ na wyniki Grupy CD PROJEKT w I półroczu 2017 r. była <strong>sprzedaż gry Wiedźmin 3: Dziki Gon i jej dodatków (w tym w Edycji Gry Roku)</strong>. Drugim najważniejszym produktem Grupy w pierwszym półroczu 2017 r. był GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana. W dniu 24 maja 2017 r. GWINT udostępniony został wszystkim zainteresowanym graczom w ramach tak zwanych publicznych beta testów, co przełożyło się na skokowy wzrost przychodów generowanych w ramach projektu. Ujęta w sprawozdaniu wartość przychodów odpowiadająca projektowi GWINT w pierwszym półroczu 2017 r. zawiera zarówno należną Grupie cześć wpływów z tytułu mikropłatności zrealizowanych przez graczy jak i ujawnioną w przychodach jedną z transz minimalnej gwarancji dotyczącej przyszłej sprzedaży na rynku chińskim. Na dzień publikacji niniejszego sprawozdania GWINT wciąż pozostaje w fazie testów.
Liczby nie kłamią (...) ale kłamcy liczą

del-07102022
0
Dołączył: 2009-04-15
Wpisów: 47
Wysłane: 6 września 2017 18:04:23 przy kursie: 82,01 zł
No i co panowie inwestorzy ...
Nie ma przecieków przed info o wynikach za 1 półrocze 2017 r. ?
Dalej opowiadacie bajki dla małych dziewczynek ?

To kpina, zwykła kpina, ten kto od wczoraj sprzedawał CD wiedział o wynikach !!!!

Jutro kurs 60 zł !!!

Zobaczycie. Gdzie jest KNF ????????????????????????????????????????????????????

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 6 września 2017 18:16:37 przy kursie: 82,01 zł
Że mają być niby spadki po wynikach znacznie lepszych od prognoz? Radziłbym studzić emocje. Patrząc na wyniki należy pamiętać, że w okresie porównawczym była premiera krew i wino, a także rozliczenie seasonpassa
Edytowany: 6 września 2017 18:20

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 6 września 2017 22:39:56 przy kursie: 82,01 zł
krzysztoj napisał(a):

Jutro kurs 60 zł !!!
Gdzie jest KNF ?


Proszę Pana o uzasadnienie tej prognozy. Rozumiem, że rynek będzie rozczarowany wynikami ?


lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 7 września 2017 00:31:06 przy kursie: 82,01 zł
krzysztoj napisał(a):
Jutro kurs 60 zł !!!


Czyli spadnie o ok. 27% jutro? Po wynikach lepszych od konsensusu o 40% na poziomie zysku netto? Mam do Pana pytania, jako do ZNAFCY tematu, ile spadłby kurs przy wynikach na poziomie konsensusu rynkowego? 100%?

sasky
PREMIUM
49
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-11-29
Wpisów: 2 767
Wysłane: 7 września 2017 10:05:08 przy kursie: 90,01 zł
Zostawmy wątek spanikowanego wpisu osoby, która nie orientowała się w sytuacji. Myślę, że koledze @krzysztoj jest wystarczająco głupio.
Porozmawiajmy o wynikach, bo te wyglądają imponująco. Zresztą, reakcja kursu jest jednoznaczna - dziś na starcie +6,9 proc.


kliknij, aby powiększyć
Liczby nie kłamią (...) ale kłamcy liczą
Edytowany: 7 września 2017 10:07

sasky
PREMIUM
49
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-11-29
Wpisów: 2 767
Wysłane: 7 września 2017 10:46:22 przy kursie: 90,01 zł
Ciekawostki z konferencji:
- Nad Cyberpunkiem pracuje obecnie 300 osobowy zespół
- Obecnie w grupie pracuje 700 devów, docelowo ma być 800, ale to nie jest sztywny plan
- Dywidenda: nie wiadomo, czy spółka wypłaci dywidendę z zysku za 2017 r. Tegoroczna wypłata została określona jako "jednorazowa". Prezes dodał, że wynikała z dogodnej sytuacji płynnościowej
- rozwój Gwinta w głównej mierze będzie uzależniony od wydarzeń np. turniejów. Tutaj odesłano do programu Gwent Masters i Pro Ladder
- Gwint bardzo dobrze "zaskoczył" w Japonii na PS4
- Ostatnie pytanie z publiczności: "Cyberpunk, jak idzie?
Odp: Dobrze. :)
Liczby nie kłamią (...) ale kłamcy liczą
Edytowany: 7 września 2017 10:48

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 7 września 2017 12:27:22 przy kursie: 90,01 zł
Dzięki sasky, dobre podsumowanie.
Od siebie dodam, że GOG dokonał ogromnego skoku dzieki Gwintowi. W 2 kwartale ten segment zanotował 11 mln zł zysku netto, w porównaniu do 1,5 mln w okresie styczeń-marzec 2017.Jest to rekordowy wynik, w całym 2015 (premiera W3) zysk netto GOG wyniósł około 10 mln zł, a w 2016 4,8 mln !

Z ciekawości podliczyłem sobie jaką kasę wygenerował do tej pory Wiedźmin od momentu premiery w 2015 roku. Przez te 2 lata CDR uzyskał przychody w wysokości 1,6 MLD złotych. Imponujący wynik, ale zarazem stanowiący jedynie punkt odniesienia dla Cyberpunka.
Co bardziej dociekliwi mogliby spytać: gdzie jest 80 baniek odszkodowania od SP ?
A tak na poważnie: już teraz można stwierdzić, że sprzedaż w 3 kwartale bynajmniej nie spada, przynajmniej jeśli chodzi o Steam.

Anty-teresa: jak zwykle poproszę o analizę raportu twoim chłodnym okiem :)

lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 7 września 2017 14:36:08 przy kursie: 90,01 zł
Oglądając konferencję wynikową, od razu zwróciłem uwagę na tryskającego optymizmem prezesa Kicińskiego. Wielokrotnie powtarzał jak bardzo są zadowoleni z rozwoju Gwinta, monetyzacji, był też mocno podekscytowany mówiąc o sprzedaży Gwinta na PS4 (świetne przyjęcie w Japonii). Na poprzedniej konferencji za I kw. raczej tonował nastroje odnośnie Gwinta. Teraz było odwrotnie. Co więcej, prezes kilka razy na konferencji zwracał uwagę, że to dopiero zupełny początek podboju rynku przez Gwinta, że gra w ostatnim czasie była przede wszystkim balansowana, i że nie wyszła jeszcze z beta testów. Jak dla mnie gołym okiem było widać, że oczekiwania samej spółki co do sukcesu Gwinta znacznie wzrosły, co ma zapewne podstawy w obecnym zainteresowaniu grą.

sasky
PREMIUM
49
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-11-29
Wpisów: 2 767
Wysłane: 7 września 2017 14:45:35 przy kursie: 90,01 zł
Bardziej szczegółowe podsumowanie dzisiejszej konferencji jest tutaj:

Cytat:
– Gwint na platformie GOG Galaxy pokazał nasz potencjał w segmencie multiplayer’owym i chcemy rozwijać ten model biznesowy – powiedział dziennikarzom Kiciński.


www.stockwatch.pl/wiadomosci/c...
Liczby nie kłamią (...) ale kłamcy liczą

lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 8 września 2017 17:29:30 przy kursie: 94,65 zł
Mamy najwyższy dwudniowy obrót w całej historii spółki przy wzroście o kilkanaście procent. Rynek mocno wierzy w spółkę. Pomyśleć, że jeszcze nie tak dawno świetnie sprawdzała się strategia sprzedawania akcji CDR przed premierą oraz przed publikacją wyników.

lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 9 września 2017 22:05:21 przy kursie: 94,65 zł
Rzadko można znaleźć na bankierze wartościowe informacje, ale wygląda na to, że właśnie ktoś dotarł do niezwykle interesujących informacji o rosnącej popularności Gwinta w Chinach. Stronka po chińsku oczywiście, więc trzeba polegać na niezbyt precyzyjnym tłumaczeniu na angielski, ale jest tam przedstawiona lista najpopularniejszych gier w Chinach sporządzona przez tamtejszą największą wyszukiwarkę Baidu. Z tego co rozumiem to jest to popularność mierzona liczbą wyszukiwań na takiej samej zasadzie jak nasz Google Trends. Wynik jest wręcz szokujący, bo Gwint znalazł się na 3 miejscu najpopularniejszych gier w Chinach w tym zestawieniu. Lista jest za tydzień 28 sierpień - 3 wrzesień, a więc moment startu zamkniętej bety w Chinach.

www.duowan.com/news/3685515454...

Lista wygląda wiarygodnie, bo 4 z pierwszych 10 miejsc okupują gry Tencenta. Gwint zanotował gigantyczny wzrost popularności w tym indeksie, bo aż o 600%.

Sprawdziłem też wiarygodność samej strony na alexa.com i okazuje się, że to bardzo popularna strona zajmująca 561 miejsce w Chinach i 6,782 na świecie.

www.alexa.com/siteinfo/duowan....

Może stąd ten tryskający optymizmem prezes Kiciński gdy opowiadał na konferencji wynikowej o Gwincie...

PS. Warto też zwrócić uwagę na wielki banner z Gwintem na tej stronce. Marketing działa.
Edytowany: 9 września 2017 22:07

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 10 września 2017 03:33:14 przy kursie: 94,65 zł
Co się kryje pod ubraniem Ciri – omówienie sprawozdania finansowego GK CD Projekt SA po 2 kw. 2017 r.

Wyniki spółki w II kwartale roku były naprawdę bardzo dobre, choć są znacznie niższe r/r. Erozja sprzedaży nie powinna nikogo dziwić. Cykl życia produktu ma ograniczony okres i im dalej od premiery spada efektywna cena sprzedaży. W stosunku do analogicznego kwartału poprzedniego roku spadek przychodów wyniósł 33 proc., EBIT 28 proc., zysk netto 28 proc., ale w porównywanym kwartale mieliśmy premierę Krew i Wino i rozliczenie pakietu dwóch DLC.

Rezultaty finansowe CD Projektu okazały się wyższe od oczekiwań analityków. Na poziomie przychodów konsensus został pobity o 27,5 mln zł (+21 proc.), a zwyżka ta przetransformowała się praktycznie w całości na poziom operacyjny (26,4 mln zł, +42 proc.) i na poziom netto po uwzględnieniu podatku (21,1 mln zł, +40 proc.).

Sprzedaż Wiedźmina ma się świetnie

Przychody segmentu gier wyniosły w drugim kwartale 109 mln zł i były niższe o 88,5 mln niż 2 kw. 2016 r. Wobec 4 kwartału, który w sprzedaży gier jest sezonowo najlepszy przychody spadły jedynie o 21 mln zł, czyli o 16 proc.

W segmencie tym przychody generuje seria Wiedźmina, ale także Gwint. Na konferencji prasowej Piotr Nielubowicz ujawnił, że prawie 30 mln zł na 185 mln przychodów półrocznych pochodzi od karcianki (niestety nie znamy danych za sam pierwszy kwartał, więc ciężko szacować wynik za drugi). Mamy zatem 155+ mln zł przychodów z Wiedźmina, względem 209 mln zł uzyskanych ze sprzedaży tej gry w II półroczu 2016 r. W ciągu 8 miesięcy tego roku tylko na platformie Steam sprzedało się 1,2 mln sztuk gry, więc prawdopodobnie w samym półroczu około 0,9-1 mln sztuk. Przy efektywnej cenie netto na poziomie 25 USD daje to około 57 mln zł przychodów ze sprzedaży.

W związku z tym, ze spółka rozliczyła już w okresach wcześniejszych wszystkie nakłady na produkcję swojego hitu, a Gwint nadal znajduje się w fazie testowej i nie jest amortyzowany mamy bardzo niski koszt własny sprzedaży – 2 mln zł (ujęcie kwartalne), co związane jest pewnie głównie z produkcją pudełek i ich zawartości.

Za to relatywnie wysokie były koszty sprzedaży tego segmentu – 25 mln zł, w porównaniu do 15 mln zł w 1 kwartale roku czy 4 kwartale poprzedniego roku. To efekt mocnej promocji Gwinta, w tym kosztów organizacji turnieju, produkcji filmów, targów itd.

Ostatecznie CDProjekt pokazał 77 mln zysku operacyjnego, czyli o 41 proc. mniej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku, ale więcej niż zakładał rynek dla całej spółki.


kliknij, aby powiększyć


Prognozy analityków przegrały także z Gwintem

Wiceprezes Nielubowicz na konferencji zdradził również, że ok. połowa przychodów w segmencie gier z Gwinta to mikrotransakcje, natomiast reszta dotyczy opłat licencyjnych od partnerów. Razem może to dać ok. 10-15 mln zł sprzedaży z tytułu opłat licencyjnych i to tylko przypadającą na segment gier. Co ciekawe spółka na koniec 1 kw. pokazywała zaliczki otrzymane od odbiorców zagranicznych na kwotę 3,85 mln zł, natomiast teraz mamy 4,21 mln zł. Wygląda więc na to, że te 10-15 mln zł wpłynęło do spółki w II kwartale i od razu zostało zaksięgowane na przychód. Bardzo możliwe, że właśnie ta kwota nie została uwzględniona w prognozach rynku.

Segmentowa układanka level hard

Do 2016 r. sprzedaż produktów segmentu gier do segmentu GOG można było szacować na podstawie sprzedaży wewnętrznej. Od tego roku spółka zmieniła nieco prezentację przychodów w GOGu i pokazuje osobno sprzedaż produktów. Po 1 kw. znajdowało się tam 1,56 mln zł, natomiast po 2 kw. łącznie 9,7 mln zł. O ile w 1 kw. roku kwota obrotów wewnętrznych segmentu CD PROJEKT RED z od biedy zgadzała się z przychodami ze sprzedaży produktów w GOG, to już po półroczu mocno się rozjeżdża. Mamy 26 mln sprzedaży wewnętrznej z segmentu CDR do segmentu GOG i sprzedaż produktów GOG na poziomie 9 mln zł. Nie do końca jest jasne co spółka w segmencie GOG uważa za produkt. Czy to jest sprzedaż Wiedzmina i Gwinta, czy tylko samego Gwinta, czy sprzedaż Gwinta przypadająca na spółkę GOG (ważona udziałem w konsorcjum). Nie do końca także wiadomo czy w kwocie tej są mikorotransakcje, czy licencje. Aby sprawę skomplikować korekta konsolidacyjna na produktach jest dodatnia! Ujemną można rozumieć jako sprzedaż z jednego segmentu do drugiego i brak sprzedaży na zewnątrz, ale w drugą stronę?

Wydaje się, że lepiej pozostać przy sprzedaży wewnętrznej segmentu CDR do szacowania przychodów grupy. Na to także wskazuje slajd nr 18 z prezentacji wynikowej, na podstawie którego można uznać, że sprzedaż katalogu CDR przez GOG to kwota ponad 30 mln zł.

Od 2017 r. spółka dokonała także włączenia segmentu inne do segmentu produkcji gier czyli CDR. W 2016 r. kwartalna sprzedaż wewnętrzna dla tego segmentu wynosiła ok. 2 mln zł. Z korekty danych segmentowych w 1 półroczu 2016 r. wynika, że sprzedaż wewnętrzna CDR wzrosła o ok. 1 mln zł, czyli kwartalnie o 500 tys. Jeśli taką kwotę (dotyczącą czynności zarządczych) wyłączymy z poszczególnych kwartałów to powinniśmy w przybliżeniu dostać sprzedaż produktów CDR do GOG.

Mocny wzrost obrotów z Gwinta

Skoro jesteśmy w stanie ustalić ile CDR sprzedał do GOG, to można próbować określić udział Gwinta. Zamknięta beta ruszyła w IV kwartale 2016 r. a zatem do tego okresu przychody ze sprzedaży wewnętrznej CDR do GOG stanowiły jedynie przychody ze sprzedaży Wiedzmina. Ich udział w całkowitej sprzedaży segmentu gier wynosił od 1,5 do 3,5 proc. z wyjątkiem 2 kwartału 2016 r. kiedy to miało miejsce rozliczenie season pass’a i dodatku krew i wino. Sprzedaż DLC była bardzo łatwo dostępna z poziomu samego gog Galaxy i prawdopodobnie jednorazowo zaburzyła rozkład sprzedaży. Wydaje się, że można przyjąć iż sprzedaż Wiedzmina przez CDR do GOGa wynosi około 3 proc.


kliknij, aby powiększyć


W takim układzie sprzedaż (CDR-GOG)w IV kwartale zeszłego roku dla Wiedźmina wyniosłaby 3,9 mln zł, w 1 kw. 2,3 mln zł, a w drugim kw. tego roku 3,3 mln zł. Na Gwinta przypada więc odpowiednio 3,1 mln zł, 6,3 mln zł, 13,3 mln zł. Ale są to kwoty jakie otrzymuje CD Projekt RED od GOGa. Sprzedaż zewnętrzna jest prawdopodobnie większa o marże dystrybucyjną, która wynosi rynkowo 30 proc. Z tego można obliczyć, że przychody zewnętrzne z Gwinta które przechodzą przez GOG do CDR wynoszą odpowiednio 4 mln zł w 4 kwartale zeszłego roku, 8,2 mln zł w 1 kw. tego roku i w końcu 17,3 mln zł w 2 kw. tego roku. Za półrocze dostaniemy więc 25,5 mln zł. Ale to są kwoty jakie dotyczą tylko sprzedaży realizowanej przez GOG dla CDR, czyli najprawdopodobniej tylko mikropłatności, bo licencje jak mniemam wchodzą na normalną sprzedaż zewnętrzną proporcjonalnie do udziału w konsorcjum. Wyliczona kwota za półrocze nie pasuje do 15 mln zł z mikropłatności, o których mówił Nielubowicz. Wygląda na to, że udział sprzedaży cyfrowej w przychodach jest większy niż przyjęte założenie. Najważniejsza jednak jest tendencja – podwojenie przychodów co kwartał! Oczywiście na większe zainteresowanie grą miał wpływ turniej esportowy oraz przede wszystkim otwarta beta. Zauważmy jednak że dostęp do gry wszystkich chętnych możliwy był tylko przez mniej niż pół kwartału, a niewiele dłużej niż miesiąc. Teoretycznie więc Gwint może dać z mikrotransakcji 2-3 krotnie większy przychód nawet bez istotnego wzrostu bazy posiadaczy. Jeśli dostosujemy moje 25,5 mln zł do 15 mln zł ze słów wiceprezesa spółki to dostaniemy przychód z mikrotransakcji w II kwartale na poziomie 13,3 mln zł, a w kolejnym potencjalnie 27-40 mln zł. To oznacza, że już teraz Gwint mógłby rocznie dać 100-160 mln przychodów. To byłby naprawdę wysoki wynik, a nie mamy pewności czy chęć do kupowania kart będzie trwała. Tak czy owak Gwint jest już znaczącym projektem dla spółki, choć na razie gotówki raczej nie przynosi.

Kreska na Gwincie - Gwint pod kreską

Skoro w segmencie CDR przychody nie były wyższe od 30 mln zł, a całkowite z Gwinta prawdopodobnie wyniosły ok 40 mln zł, to przy kosztach sprzedaży w segmencie gier na poziomie 40 mln zł (ujęcie półroczne) mamy wynik bliski zera. Kosztów pisania na razie nie widzimy, ale z pewnością są wydatki na rozwój tej gry – per saldo CD Projekt na razie dokłada do tego produktu, co oczywiście nie zmienia postrzegania przyszłości. Na razie trwa proces inwestycyjny.

W 2 kwartale nakłady na produkcję gier wyniosły 17,9 mln zł, w porównaniu do 17 mln zł kwartał wcześniej i 15,5 mln zł w IV kwartale zeszłego roku. Proces produkcyjny przyspiesza, ale niestety nie wiemy jakich nakładów można się spodziewać w przypadku Gwinta, a jakich w przypadku CyberPunka. Mimo wszystko kwota wydatków na produkcję już się zbliżyła do kwoty jaka została wydana na pisanie 3 odsłony Wiedzmina:


kliknij, aby powiększyć


Biznes GOGa dołuje

Segment dystrybucji na pozór zaliczył świetny kwartał. Sprzedaż zewnętrznego katalogu wzrosła teoretycznie o 35 proc. Problem w tym, że na 10,7 mln wzrostu sprzedaży część stanowią opłaty licencyjne od Gwinta. Jeśli założymy, że udział Gwinta w konsorcjum wynosi (20-30 proc.) to dostaniemy opłatę na poziomie 5-7,5 mln zł. A zatem organiczny wzrost sprzedaży wyniósł maksymalnie 5,7 mln zł, a dynamika wyniosła (10-18 proc.) co nie jest wcale złym wynikiem.

Niestety gorzej jest z wynikiem. EBIT segmentu to historycznie wysokie 12,4 mln zł, ale jeśli od tego odejmiemy prowizję naliczoną od produktów własnych (7 mln zł) i licencję (5-7,5 mln zł), to operacyjnie segment pierwotny sprzedaży dobrych starych gier wychodzi na zero albo nawet ma stratę.


kliknij, aby powiększyć


To w zasadzie nie nowość, tylko potwierdzenie wcześniejszych obserwacji.

Zarząd mówi: więcej!

Na koniec mała ciekawostka. Wygląda na to, że zarząd spółki oczekiwał jeszcze lepszych wyników. Choć wydaje się to niewiarygodne w kontekście nastrojów na konferencji, to tak nam mówią liczby, a konkretnie nota nr 10 - pozostałe rezerwy. Okazuje się, że w 2 kw. roku rezerwa na koszty wynagrodzeń zależnych od wyników została częściowo rozwiązana - 1,2 mln zł. A zatem w jakieś założenia użyte do kalkulacji okazały się wyższe niż uzyskane rezultaty. Panowie z CD Projektu to bardzo ambitni ludzie :)


>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj

Powyższa treść przez 120 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 10 września 2017 10:37

sasky
PREMIUM
49
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-11-29
Wpisów: 2 767
Wysłane: 12 września 2017 12:26:02 przy kursie: 104,60 zł
Rajd trwa w najlepsze. W poniedziałek kurs akcji przebił poziom 100 zł, a dzisiaj kapitalizacja spółki przeskoczyła poziom 10 mld zł.
Liczby nie kłamią (...) ale kłamcy liczą

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE cdprojekt
  • Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco
    Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco

    We wtorek giełda w Warszawie wykonała zdecydowany zwrot w górę i wybroniła się przed 5. spadkową sesją z rzędu. W środę strona popytowa idzie za ciosem i ale finalnie o losach całej sesji i tak najprawdopodobniej zdecyduje reakcja na decyzję RPP i na dane z rynku pracy w USA. W centrum uwagi są dziś Allegro, Vercom i Asseco Poland.

  • 10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas
    10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas

    We wrześniowej odsłonie portfela BM BNP Paribas analitycy stawiają na dotychczasowe spółki, czyli liderów i czołowych graczy w swoich branżach. Oto jak oceniają wyniki za II kwartał poszczególnych top picks i ich perspektywy.




161 162 163 164 165

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,331 sek.

rwgmjzhx
fnsesgvd
mwgzvcol
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
scvcyktt
qpdtrawd
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat