CDPROJEKT - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
StockWatch.pl
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

CDPROJEKT [CDR]

AKTUALNY KURS: 218,30 zł (-0,46%) 18-07-2019 12:51
constant
Dołączył: 2010-08-26
Wpisów: 248
Wysłane: 30 listopada 2018 00:13:33 przy kursie: 141,00 zł
krewa napisał(a):
Krewa uprawia daytrading na akcjach Hotbloku ;)



Zglaszam nominacje na post roku.
(krewa, to chyba twoja druga ;) )

Uzasadnienie: Wybitne haiku o sytuacji na WGPW .. i w ogole ;)

Prosze wybaczyc ze ja tak dookolaforumowo ..
Valar Morghulis

lelo-pakero
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 522
Wysłane: 30 listopada 2018 08:46:42 przy kursie: 141,00 zł
Koniec świata... mBank daje "Kupuj" dla CD Projektu.

Cytat:
– Od początku X’18 cena akcji CD Projektu spadła o 27 proc. vs. -29 proc. dla największych spółek z sektora (Activision, Capcom, Take Two, Ubisoft oraz EA). Uwzględniając dobre perspektywy dla sektora oraz coraz lepsze wyniki sprzedażowe kolejnych produkcji, uważamy że korekta ma charakter krótkoterminowy. Na wskaźniku EV/EBITDA 12M Blended Forward, CD Projekt jest wyceniany z 10,1 proc. dyskontem vs. spółki porównywalne, a wartość wskaźnika jest w okolicach –1 odchylenia standardowego względem 5-letniej średniej. – zaznacza Piotr Bogusz, analityk DM mBanku.


www.stockwatch.pl/wiadomosci/s...

abcabc napisał(a):
Nie muszą raportować pomiędzy 0,1%, więc wcale nie jest takie pewne, że tamtego dnia stanowili 1/3 obrotu.


Możesz podać źródło takiej informacji? Właśnie zaraportowali zmniejszenie krótkiej pozycji o 0,02% do 0,89%.
Edytowany: 30 listopada 2018 08:48

abcabc
Dołączył: 2015-12-28
Wpisów: 206
Wysłane: 30 listopada 2018 09:41:28 przy kursie: 142,20 zł
Raportuje się krótkie od 0,5%, a potem co 0,1%, czyli jak dodają i odejmują pomiędzy 0,5-0,6 to nie muszą raportować.

Jak przekraczają 0,8% już muszą.


lelo-pakero
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 522
Wysłane: 30 listopada 2018 17:22:10 przy kursie: 142,20 zł
Przejrzałem na szybko historię transakcji na kilku spółkach i zdaje się, że jest jak mówisz.
Edytowany: 30 listopada 2018 17:32

abcabc
Dołączył: 2015-12-28
Wpisów: 206
Wysłane: 30 listopada 2018 19:10:48 przy kursie: 142,20 zł
www.knf.gov.pl/podmioty/Rejest...

"do publicznej wiadomości będą podawane pozycje od 0,5 % wyemitowanego kapitału podstawowego danej spółki oraz każde 0,1 % powyżej tej wartości. "

Czyli mogą manewrować w dowolną stronę powyżej 0,5%, dopóki nie uderzają o jeden z progów 0,1%. Ciężko ocenić jak będzie się zachowywał kurs, ale nie sądzę, że to oni i tylko oni zaniżają. Osobiście skłaniam się do znacznie niższej wyceny CDP, może nawet poniżej 100 z prostych powodów:
1. Cyberpunk to odległa przyszłość, pewnie ponad rok.
2. Spółka w międzyczasie zacznie tracić gotówkę, w momencie wyjścia CP będą prawie wszystko stawiać na jedną kartę
3. Wojna Krwi jest niezbyt ciepło przyjęta, a spodziewam się że na konsolach poradzi sobie jeszcze gorzej. Z tego co zrozumiałem, gracze niezbyt rozumieją grę, która jest faktycznie oparta na łamigłówkach, a nie typowej grze w karty (dla jednych banalna, dla innych zbyt trudna i monotonna). Poza tym na konsolach gracze szybciej rezygnują ze względu na błędy i problemy, czyli jeszcze szybciej niż na PC. Przychody z konsol też będą niższe ze względu na pośrednią sprzedaż. Czyli łącznie mogą nie zarobić 100 mln z całej WK.
4. Gry z serii CP nie odnosiły do tej pory sukcesów, na pewno nie rzędu RDR2.
5. Gra CP2077 jest pierwszą z serii, nie będzie miała wiernej widowni, nie może liczyć na sukces RDR2.
6. Polskie firmy źle sobie radzą w USA. Matecznik to Polska, Rosja, Niemcy, może jeszcze Rumunia, Ukraina, a wszędzie indziej ciężko się przebić ze względów kulturowych.
7. Gwint nie zarabia, być może teraz tracą na tym pieniądze. Nie chcą porzucić projektu, bo tworzy jakieś tam zasoby do użycia w innych grach multiplayer. W gruncie rzeczy to powiedzieli bezpośrednio, że tylko dlatego go nie porzucą.
8. Najważniejsze - kto ma to kupować? Przecież już wszyscy byli lub są na pokładzie: ulica, polskie fundusze, zagraniczne fundusze, pasywne fundusze grające na wig20, insiderzy? Zawieszonych na haku za 200 nie brakuje, więc ewentualny potencjał wzrostu jest mocno przycięty, chyba że spółka zarobi tyle, żeby uzasadnić wycenę 300. Jednocześnie ci, którzy dokupowali pod górkę teraz stracili pieniądze i nie mogą fizycznie tworzyć popytu. Spółka w poprzednim momencie przebicia 170 była w trakcie skupu akcji, na który teraz nie bardzo ją stać (zakup dla celów przejęcia Spokko), dała dywidendę (a teraz nawet nie powinna), wchodziły fundusze (teraz wychodzą, grają w dół). Insiderzy sprzedali (200-165) i nie kupują.
9. Gaming w USA jest nadęty, nawet po spadkach
10. Spółka nie powinna być porównywana do gigantów branży i wyceniana według nich, bo ma zbyt mało projektów. np. Activision ma kilka dojnych krów: WoW, Starcraft, Hearthstone. Najlepsze gry w swojej klasie, które sypią gotówką przez 10 lat. CDP nic takiego nie ma.

Pozytywy:
1. Nieznany projekt - jest to jednocześnie negatyw. Skoro nie ogłosili czym jest, to znaczy, że znajduje się w zbyt wczesnej fazie, żeby to zrobić, a więc jeszcze wcześniejszej niż CP. Jeśli nie będzie nic o tym na najbliższych targach, to pierwsza okazja coś ogłosić jest w momencie raportu rocznego, a więc przez ten czas nie będzie wpływać pozytywnie na kurs.
2. CP2077 ma szansę być unikatowy, bo celują w grę z otwartym światem, które bywają popularne (Skyrim, GTA), a nie ma ich tak dużo.
3. Gwint zarabia :) Nie wiem jak to by miało się stać.
4. Zawojowanie rynku rosyjskiego (gdzie mają dużo graczy) lub chińskiego (gdzie mają mało) - to byłoby zaskoczenie, głównie dlatego, że te rynki nie są raportowane w pełni poprzez normalne kanały.
5. Światowa hossa albo doczłapanie z kursem do momentu napływu kapitału z PPK. Osobiście zakładam scenariusz dalszego braku kapitału na rynkach akcyjnych, bo ostatni rok nie był wzrostowy, więc nie zachęca "leszcza". Na polskiej giełdzie wszystko lubi lecieć w przepaść jak już zacznie, nawet mocne spółki, więc nie zakładam pozostania na sprawiedliwej wycenie, tylko sporo niżej. Sprawiedliwa to dla mnie pewnie okolice 90-100.

Dlaczego akurat tyle - bo spółka nie ma nic poza CP2077 i drugim projektem gry, 600 mln gotówki (którą po drodze do premier przepali co najmniej w połowie - szacuje się 150 mln na samą promocję premiery CP). Dajmy tyle samo na drugą grę i już mamy spółkę niemal bez gotówki, z dwoma ryzykownymi projektami o potencjale zarabiania może 1 mld średniorocznie. Czyli kapitalizacja 10 mld jest duża, bo kto wkłada w pojedyncze ryzykowne projekty za 10% zysku? Gdyby to chociaż był monopolista, a tutaj konkurencja jest ogromna.

spinor1
Dołączył: 2017-04-25
Wpisów: 84
Wysłane: 1 grudnia 2018 11:39:38 przy kursie: 142,20 zł
Istotne info, steam zmniejsza marżę na produkty które sprzedały się w wartości 10 milionów dolarów do 25% i 50 milionów dolarów do 20%.

źródło
Edytowany: 1 grudnia 2018 11:40

surfmen
Dołączył: 2009-11-20
Wpisów: 76
Wysłane: 1 grudnia 2018 14:13:50 przy kursie: 142,20 zł
Kol,abc ma ciekawe spostrzeżenia które biegunowo odbiegają od ostatnich rekomendacji i zachowań kursu,wydaje mi się że negatywne ocenianie przyszłych dokonań spółki w zestawieniu z bieżącymi danymi i opublikowanymi materiałami dotyczącymi CP2077 nie sugeruje takiej oceny.

lelo-pakero
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 522
Wysłane: 1 grudnia 2018 21:14:23 przy kursie: 142,20 zł
@spinor1
To jest świetne info dla całej branży gamedev i rewelacyjne dla CD Projektu, bo najbardziej skorzystają właśnie ci najwięksi. Widać, że steam podjął walkę o największe tytuły AAA, które coraz częściej omijają ich platformę.

Cytat:
Ogłoszone przez Valve zmiany są bez wątpienia skierowane w stronę największych producentów. Niższa marża nie sprawi, że do sklepu powróci Electronic Arts, ale może zatrzymać na dłuższą chwilę innych wydawców.


www.gry-online.pl/S013.asp?ID=...

Przy cenie 60$ za kopię nowej gry AAA to marża spadnie o 5% już po przekroczeniu 166k kopii, a po przekroczeniu 820k kopii spadnie o 10%. Cyberpunk powinien osiągnąć te pułapy bardzo szybko. Biorąc pod uwagę zakładane przez rynek 15-20 mln kopii (z tego ok. 20-30% na PC) już w pierwszym kwartale sprzedaży to jest to informacja realnie wpływająca na wyższą wycenę spółki. Co więcej od dziś każda kopia Wiedźmina zachowuje dodatkowe 10% marży steama.

Rif
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 552
Wysłane: 1 grudnia 2018 22:28:18 przy kursie: 142,20 zł
A wiemy, że to będzie działać wstecz, że zakładasz, że już teraz beneficjentem będzie Wiedźmin 3? Tam jest napisane, że przychody liczone od 1 października tego roku, a wątpię by na Steam W3 od tego czasu miało przychód 10 dolarobaniek. Byłoby dobrze, gdyby liczono przychody sprzed, bo np. działałoby na TWOM i pewnie niebawem na Frostpunka.
Edytowany: 1 grudnia 2018 22:31

aircanada15
aircanada15 PREMIUM
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 803
Wysłane: 1 grudnia 2018 22:40:15 przy kursie: 142,20 zł
Valve wyraźnie napisało, że liczenie rozpoczyna się od 1 października.
A sam news bardzo dobry... ale tylko dla CDR i ewentualnie 11Bit w przyszłym roku. Reszty to nie dotyczy :P


lelo-pakero
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 522
Wysłane: 2 grudnia 2018 01:18:47 przy kursie: 142,20 zł
Cytat:
Począwszy od 1 października 2018 roku (oznacza to, że dochody osiągnięte przed tym dniem nie będą brane pod uwagę)


Zgadza się. Liczy się dochód robiony od 1 października. Dodaje się jednak również dochód ze wszystkich DLC dla danej gry. Mimo wszystko W3 wraz z DLC na pewno jeszcze nie przeskoczył pierwszego progu. Skorzysta, tak jak napisałem, najmocniej CD Projekt przy premierze CP2077, ale mniejsi też mogą coś ugrać. Dla gry za 20$ próg obniżenia marży o 5% zaczyna działać przy przekroczeniu 500k kopii, oczywiście w pełnej cenie 20$. Drugi próg jest jednak raczej nieosiągalny dla małych, bo dla gry za 20$, zaczyna działać przy sprzedaży na poziomie 2,5 mln kopii w pełnej cenie. W rzeczywistości liczba kopii będzie musiała być zatem dużo wyższa, bo średnia cena sprzedaży jest niższa, już na starcie (Chiny, Rosja itd.), a potem dochodzą coraz wyższe obniżki.

GRAF78
Dołączył: 2010-11-28
Wpisów: 1 069
Wysłane: 3 grudnia 2018 12:00:07 przy kursie: 154,00 zł
prognozowany przeze mnie poziom 150 został osiągnięty i pytanie do Krewy co dalej z kursem CDR ?

danxs
danxs PREMIUM
Dołączył: 2017-12-29
Wpisów: 6
Wysłane: 3 grudnia 2018 17:12:57 przy kursie: 154,00 zł
Ja również chciałbym prosić o aktualizację analizy technicznej. Czy biorąc pod uwagę dzisiejszy tak duży wolumin powinniśmy się spodziewać wydostania kursu z kanału spadkowego? Z góry dziękuję za odpowiedź.

nowy57
nowy57 PREMIUM
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2018-02-11
Wpisów: 25
Wysłane: 3 grudnia 2018 17:14:08 przy kursie: 154,00 zł
hmm a gaming w usa na minusach

abcabc
Dołączył: 2015-12-28
Wpisów: 206
Wysłane: 3 grudnia 2018 17:19:30 przy kursie: 154,00 zł
Dla mnie to pozwolili dojść na górę kanału spadkowego, żeby było z czego jeszcze raz zrzucić. Można to podpiąć pod podbitkę Trumpa, zmianę naliczania przychodów na Steam itd. ale faktycznie spółka nie ma obecnie nic ciekawego przed sobą, aż do premiery CP2077. I nawet wtedy przed sukcesem gry nie powinno być kursu powyżej 100, bo przecież nie opłaca się trzymać akcji przy ryzyku na jednej grze dla 10% potencjału zwyżkowego.

janwladeczek29
Dołączył: 2012-08-04
Wpisów: 32
Wysłane: 3 grudnia 2018 19:15:32 przy kursie: 154,00 zł
Skoro będzie jak mówisz, to dzisiejszy ruch wykorzystał cały potencjał wzrostu, górne ograniczenie kanału spadkowego osiągnięte niemalże w punkt.

surfmen
Dołączył: 2009-11-20
Wpisów: 76
Wysłane: 3 grudnia 2018 21:35:03 przy kursie: 154,00 zł
Kolego abc skąd możesz wiedzieć co jest dla kogo opłacalne i ile procent potencjału będzie skoro nie ma ku temu żadnych danych które by to sugerowały.

krewa
krewa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 5 403
Wysłane: 3 grudnia 2018 21:44:00 przy kursie: 154,00 zł
CD PROJEKT - analiza techniczna na życzenie [aktualizacja]


Owszem, dzisiejsze odreagowanie może robić wrażenie, tylko czy można zdecydowanie wieszczyć odwrót? Przynajmniej ja nie zaryzykuję. Kurs akcji nie podołał linii Maginota, na którą składa się długoterminowa średnia, linia spadków i zniesienie 50% zapoczątkowanej rok temu fali wzrostowej. Co więcej, wskaźniki wyprzedzające nie dają odpowiedzi na pytanie, czy kurs zdoła przełamać linię tendencji spadkowej.

Nie pozostaje nic innego jak uważna obserwacja notowań na najbliższych sesjach. Dzisiejsza luka hossy jest spora, ale odchylenie wskaźnika FI nie zapowiada, by pozostała ona niedomknięta przez dłuższy czas. Poziomy oporów zaznaczone są kolorem czerwonym.


kliknij, aby powiększyć


Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

abcabc
Dołączył: 2015-12-28
Wpisów: 206
Wysłane: 3 grudnia 2018 22:13:10 przy kursie: 154,00 zł
Dane, które są, to po pierwsze rynek. Nie kupuje się akcji żeby mieć 1% zysku, ani tym bardziej 10% rocznie, jeśli wynik jest obarczony kolosalnym ryzykiem. Okazje w ryzykownych branżach wymuszają dyskonto nawet 50%.
Druga rzecz, która jest wiadoma, to potencjalna sprzedaż gier wyprodukowanych przez studio. Tutaj przy założeniu najbardziej szalonego sukcesu (którego maksimum jest określone przez inne światowe hity), nie ma uprawnienia do wyceny 200 PLN. Czy taka może się wydarzyć na rynku? Oczywiście, już się wydarzyła, a jednak jesteśmy niżej. Na poprzednią górkę cenową złożyło się mocne otoczenie, skup akcji i jednocześnie duży ruch tzw. ulicy, ale to nie jest proste do powtórzenia.

Po co kupować spółkę z ryzykiem wtopy 50:50, czyli powiedzmy że zarobią 0,5 mld zamiast 2 mld, jeśli można kupić spółki ze stabilnymi biznesami, prawie monopolistycznymi, dającymi około 10% rocznie? Na przykład jeśli chciałbym uzyskać 7%, to chyba prościej kupić PZU, Pekao, czy wiele innych opcji z mniejszym ryzykiem. Praktycznie zakłada się, że SP500 jako całość o tyle powiększy zyski w 2019, czyli mogę mieć ryzyko rozbite na 500 szans, a nie jeden Cyberpunk 2077, i tyle samo potencjalnego zysku.

Co takiego wspaniałego jest w CDP, że mam się rzucać ich kupować?

sgor
Dołączył: 2010-09-08
Wpisów: 92
Wysłane: 3 grudnia 2018 22:37:37 przy kursie: 154,00 zł
Kolego abcabc,
„Co takiego wspaniałego jest w CDP, że mam się rzucać ich kupować?”
A ktoś Ci każe mieć, kupować akcje CDR?
Może to po prostu nie dla Ciebie spółka, branża?
Bez urazy i wycieczek osobistych, ale do tego stwierdzenia skłania mnie Twój post - kilka wiadomości wcześniej, w którym rzucasz kwiatkami typu:

„Polskie firmy źle sobie radzą w USA. Matecznik to Polska, Rosja, Niemcy, może jeszcze Rumunia, Ukraina, a wszędzie indziej ciężko się przebić ze względów kulturowych”
Piszesz o względach kulturowych w kontekście CP2077? Gry wyrosłej na amerykańskim systemie RPG, gdzie autor tego systemu współpracuje czynnie z CDR. Naprawdę?

„CP2077 ma szansę być unikatowy, bo celują w grę z otwartym światem, które bywają popularne (Skyrim, GTA), a nie ma ich tak dużo.”
W dobie, gdy co druga gra ma otarty świat piszesz, że to rzecz unikatowa.

„Zawojowanie rynku rosyjskiego (gdzie mają dużo graczy) lub chińskiego (gdzie mają mało) - to byłoby zaskoczenie, głównie dlatego, że te rynki nie są raportowane w pełni poprzez normalne kanały.”

Rynek chiński jest albo zaraz przed USA, albo tuż za nimi jeżeli chodzi o kwoty wydawane na gry. Z kolei na rynku rosyjskim kwitnie piractwo i ceny (oryginałów) są sporo niższe niż gdzie indziej.

„4. Gry z serii CP nie odnosiły do tej pory sukcesów, na pewno nie rzędu RDR2.
5. Gra CP2077 jest pierwszą z serii, nie będzie miała wiernej widowni, nie może liczyć na sukces RDR2.”

4 i 5 się wyklucza. Seria to nie to samo co gatunek. Natomiast Twoje dywagacje odnośnie RDR2 piszesz w tonie kategorycznym („na pewno”), a jak będzie zobaczymy.

No i na koniec: „Cyberpunk to odległa przyszłość, pewnie ponad rok.”
Dla Ciebie rok to długo, dla wielu nie.

Pozdrawiam.


Edytowany: 3 grudnia 2018 22:53

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość, obserwator_parkietu

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,606 sek.

AD.bx ad3a
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d