Vivid trochę poległ na klasycznej sprzedaży - znaczy zrobili naprawdę OK gry, ostatnie ich 2 produkty są pierwsza klasa na mobilnym poziomie, ale na rynku mobilków, bez mega zanęty teraz przebić się graniczy z cudem.... no i produkty sprzedały się tak średnio-dobrze, ale bez szału, choć potencjał był.
Vivid wpadł na pomysł że będzie udostepniał je za darmo w
modelu F2P, czyli ściagasz grę za darmo, zaczynasz grę i pogrywasz trochę za darmo, ale czym dalej grasz tym ciężej idzie chyba że kupisz płatne dodatki dla postaci. Tak najprościej można ten model ując.
Vivid chce nim podbić Chiny no i generalnie promować go na całym świecie na mobilkach i konsolach.
No i tu jest clue: żadnej kasy z tego jeszcze nie ma. Może być naprawdę duża, pare gier wyciągnęło dziesiątki mln USD, ale może tez być pełny fail, tak jak trafia się większości na rynku F2P. Nikt tego nie jest w stanie przewidzieć przez najbliższe 3-4 miesiące. Wg mnie kupowanie akcji na tych poziomach, bez żadnego potwierdzenia trafności doboru modelu F2P do ich gier, jest mega ale to mega ryzykowne.
Proszę pamiętać ze ściągnięcia gry nie oznaczają tu jeszcze żadnej monetyzacji pomysłu, ściągasz, oglądasz grę, pograsz, nie podoba się, kasujesz... nic nie płacisz.
No ale spekuła jak mówie - szuka czegokolwiek co robi gry....
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD